Visa-hakemus. Kauanko kestää päätöksenteko

S-pankissa?

Te joille on tullut hylky hakiessanne Visaa S-pankista. Kauanko olette odotellut hylkypäätöstä?

Ja ilmoitetaanko siitä hylkäyksestä ylipäätään (perustelujahan eivät esitä) hakijalle?

Meinaan vaan että jos hakemus hylätään niin eikö sen kielteisen päätöksen pitäis tulla aika nopsaan?

Täytän kyllä Visa-ehdot mutta niin kauan kun päätöksen teko riippuu ihmisestä, kuun asennosta ja auringon pilkkujen määrästä niin en voi olla varma mistään.

12

5699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusi asiakas

      Laitoin itse n. Viiko sitten hakemuksen ja eilen tuli postissa kortin tunnusluku joten oletan et kortti tulee myös. Niin ja pankit/luottokorttiyhtiöt kyllä ilmoittavat syyn jos ei myönnä. Mulla oli asepalvelus jopa esteenä.

      • sanoivat ..

        S-pankin sivuilla ettei hylkäämistä välttämättä perustella. Paitsi silloin jos luottotiedot on syynä hylylle. Mutta mullahan ne on kunnossa joten..

        Ja miten ihmeessä sä sait jo viikon sisällä hakemuksesta sen kortin tai siis tunnusluvun? Mä olen tässä ootellut ja ootellut viikkotolkulla eikä mitään ole kuulunut..ei edes tunnuslukua, eikä kirjettä että hakemus olis hylätty.

        Perhana jos ne nyt ryssii tuon homman, juuri kun ajattelin innoissani että otan tuosta itselleni ns. pääpankin.


      • uusi asiakas
        sanoivat .. kirjoitti:

        S-pankin sivuilla ettei hylkäämistä välttämättä perustella. Paitsi silloin jos luottotiedot on syynä hylylle. Mutta mullahan ne on kunnossa joten..

        Ja miten ihmeessä sä sait jo viikon sisällä hakemuksesta sen kortin tai siis tunnusluvun? Mä olen tässä ootellut ja ootellut viikkotolkulla eikä mitään ole kuulunut..ei edes tunnuslukua, eikä kirjettä että hakemus olis hylätty.

        Perhana jos ne nyt ryssii tuon homman, juuri kun ajattelin innoissani että otan tuosta itselleni ns. pääpankin.

        Olet oikeassa, eivät vältämättä kerro syytä hylkäämiselle jollei luottohäitiöt syynä.

        Kävin siis alepassa tuossa lähikaupassa ja kun emäntä oli jo kauan kapissut, että hanki se s etukortti niin saadaan bonuksia kun rahaa em. kauppaan menee aika paljon.
        Yksi aamu sitten tein hakemuksen kaupassa. N. viikko sitten siis ja tunnusluku tuli eilen korttiin(kortti ei vielä ole tullut).

        Verkkopankkitunnukset sain heti alepasta mukaan ja pari päivää myöhemmin käyttäjätunnuksen ja sitten tuli tuo tunnusluku korttiin kuten kerroin. Näin minulla eteni asia.

        Voihan olla, että minulla oli hyvä tuuri kun asiani hoidettiin nopeasti. Mutta silti älä heitä pyyhettä kehään. Hae uudelleen, mä ainakin hakisin kun pystyvät antamaan kilpailukykyisen koron käyttötilille mm.


      • uusi asiakas
        uusi asiakas kirjoitti:

        Olet oikeassa, eivät vältämättä kerro syytä hylkäämiselle jollei luottohäitiöt syynä.

        Kävin siis alepassa tuossa lähikaupassa ja kun emäntä oli jo kauan kapissut, että hanki se s etukortti niin saadaan bonuksia kun rahaa em. kauppaan menee aika paljon.
        Yksi aamu sitten tein hakemuksen kaupassa. N. viikko sitten siis ja tunnusluku tuli eilen korttiin(kortti ei vielä ole tullut).

        Verkkopankkitunnukset sain heti alepasta mukaan ja pari päivää myöhemmin käyttäjätunnuksen ja sitten tuli tuo tunnusluku korttiin kuten kerroin. Näin minulla eteni asia.

        Voihan olla, että minulla oli hyvä tuuri kun asiani hoidettiin nopeasti. Mutta silti älä heitä pyyhettä kehään. Hae uudelleen, mä ainakin hakisin kun pystyvät antamaan kilpailukykyisen koron käyttötilille mm.

        Mistä/miten teit hakemuksen?

        Tiliähän ei voi vielä avata verkossa jos ihan oikein olen ymmärtänyt vai? Tulee vaan mieleen, että
        1. Nettihakemukset käsitellään tehokkaasti, kirjalliset voivat venyä, jopa hukkua (uusi skandaali kuten soneralla)
        2. Pankki käsittelee jostaib syystä kirjalliset nopeammin ja tehokkaimmin, miksi? Jaa-aa

        No nuo on nyt puolitosissaan heittettyjä.
        Luulen kuitenkin, että kysymys on hakemusten paljoudesta verrattuna niitä käsitteleviin joten jotkut saa nopeasti, joillakin kestää.

        Mutta olin kyllä itsekkin hämmästynyt kun sain näin nopeasti kaikki olin kyllä lukenut aiheesta, että saattaa kestää tovin käsittely.


      • kautta...
        uusi asiakas kirjoitti:

        Mistä/miten teit hakemuksen?

        Tiliähän ei voi vielä avata verkossa jos ihan oikein olen ymmärtänyt vai? Tulee vaan mieleen, että
        1. Nettihakemukset käsitellään tehokkaasti, kirjalliset voivat venyä, jopa hukkua (uusi skandaali kuten soneralla)
        2. Pankki käsittelee jostaib syystä kirjalliset nopeammin ja tehokkaimmin, miksi? Jaa-aa

        No nuo on nyt puolitosissaan heittettyjä.
        Luulen kuitenkin, että kysymys on hakemusten paljoudesta verrattuna niitä käsitteleviin joten jotkut saa nopeasti, joillakin kestää.

        Mutta olin kyllä itsekkin hämmästynyt kun sain näin nopeasti kaikki olin kyllä lukenut aiheesta, että saattaa kestää tovin käsittely.

        ja se on kuulema tullut perillekin joten ei ainakaan hukkunut.

        Tiliä ei tarvinnut avata koska avasivat sen mulle automaattisesti kun lopettivat bonuksien jaon kortteina ja siirsivät ne tilille maksettavaks. Kävin sitten muuttaan sen siirto/S-Tilin tavalliseksi S-tiliksi.


      • netissä ei
        uusi asiakas kirjoitti:

        Mistä/miten teit hakemuksen?

        Tiliähän ei voi vielä avata verkossa jos ihan oikein olen ymmärtänyt vai? Tulee vaan mieleen, että
        1. Nettihakemukset käsitellään tehokkaasti, kirjalliset voivat venyä, jopa hukkua (uusi skandaali kuten soneralla)
        2. Pankki käsittelee jostaib syystä kirjalliset nopeammin ja tehokkaimmin, miksi? Jaa-aa

        No nuo on nyt puolitosissaan heittettyjä.
        Luulen kuitenkin, että kysymys on hakemusten paljoudesta verrattuna niitä käsitteleviin joten jotkut saa nopeasti, joillakin kestää.

        Mutta olin kyllä itsekkin hämmästynyt kun sain näin nopeasti kaikki olin kyllä lukenut aiheesta, että saattaa kestää tovin käsittely.

        onnistu millään pankilla. Syynä kai se että ne haluavat allekirjoitusnäytteen ja toisekseen on pystyttävä todistamaan henkilöllisyytensä ja siksi haluavat että käydään paikan päällä.

        Kun on jo kerran "astunut sisään" pankkiin eli on jo valmiiksi pankin asiakas niin lisätilien avaaminen onnistuu sitten kyllä verkkopankinkin kautta, myös S-pankissa.

        Mutta se ensimmäinen tili pitää aina avata pankin konttorissa tai asiointipisteessä ja tämä käytäntö jokaisessa pankissa.


      • Uusi asiakas
        netissä ei kirjoitti:

        onnistu millään pankilla. Syynä kai se että ne haluavat allekirjoitusnäytteen ja toisekseen on pystyttävä todistamaan henkilöllisyytensä ja siksi haluavat että käydään paikan päällä.

        Kun on jo kerran "astunut sisään" pankkiin eli on jo valmiiksi pankin asiakas niin lisätilien avaaminen onnistuu sitten kyllä verkkopankinkin kautta, myös S-pankissa.

        Mutta se ensimmäinen tili pitää aina avata pankin konttorissa tai asiointipisteessä ja tämä käytäntö jokaisessa pankissa.

        Tapiolaan saa avattua tilin netin kautta eikä tarvi olla mitään papereita. Avasin tilin ja tilasin kortin. Kaikki tuli n. reilussa viikossa. Katsokaas kun verkkopankki varmentaminen on keksitty.


      • .....
        netissä ei kirjoitti:

        onnistu millään pankilla. Syynä kai se että ne haluavat allekirjoitusnäytteen ja toisekseen on pystyttävä todistamaan henkilöllisyytensä ja siksi haluavat että käydään paikan päällä.

        Kun on jo kerran "astunut sisään" pankkiin eli on jo valmiiksi pankin asiakas niin lisätilien avaaminen onnistuu sitten kyllä verkkopankinkin kautta, myös S-pankissa.

        Mutta se ensimmäinen tili pitää aina avata pankin konttorissa tai asiointipisteessä ja tämä käytäntö jokaisessa pankissa.

        Olen avannut pari tiliä netin kautta Tapiola-pankkiin ja sinne myös rahaa siirtänyt. Maanataina pistin netin kautta myös Visa-anomuksen. Pankin toimihenkilö soitti tiistana, että onko ennen ollut Visa-korttia ja kun kerroin, että on, niin sitten lähti hakemus eteenpäin luottokuntaan. Jos olisi ollut ensimmäinen Visa-kortti, olisi pitänyt lähettää verotodistus. Että kyllä se netin kauttakin onnistuu, kunhan henkilö on tunnistettavissa ja tuo tapahtuu Oma-tunnusten kautta.


    • joudut vaan

      odottelemaan kunnes kyllästyt ja lakkaat odottelemasta ja huomaat etteivät siis kaiketi myöntäneet korttia.

      Vähän outo meininki mutta noin se vaan menee S-pankissa.

      Toisinsanoen hylkäämistä voi joutua odottamaan ihan yhtä kauan kuin myöntämistäkin, sillä erolla että myöntämisestä sentään ilmoittavat sillä että kortti tulee postissa, hylystä ei siis lainkaan mitään ilmoitusta. Joku on saanut kortin viikossa, toiset joutuu odottelemaan kuukauden, kaksi tai kolmekin. Joillekin voi tullakin kenties kortti mutta ei sitä mitä ovat hakeneet vaan creditin tilalle esim. debit.

      • tuohtunut

        Luoton korotushakemus on ollut yhtä tuskaa myös. Huhtikuussa kävin paperihakemuksen tekemässä ja vastailin virkailijan kysymyksiin ja hän täytti kohdat. Pari viikkoa myöhemmin soittavat, että on väärin täytetty ja hae nettipankin kautta. Tein niin ja 1kk myöhemmin pistin sinne viestiä että mikä on tilanne...pari viikkoa myöhemmin sain vastauksen ettei hakemustani ole hyväksytty. Ei perusteluja. Tämän jälkeen selvitin asiaa vielä kaupassa ja siinä soiteltiin sinne päämajaankin välissä. Kuulemma haettu luottoraja ei ole este, mutta heillä on sellainen sopimus ettei syitä tarvitse kertoa.

        Vituttaa suunnattomasti, kun kesälomareissut ulkomaille ovat jo ihan oven takana, eikä korotusta kuulu. Nyt en enää ehdi hakea uutta korttia toisesta pankista, kun aikaa kului s-pankin hylkäyspäätöksien odotteluun. Verkkopankissa lukee että päätös pitäis tulla yhdessä viikossa, joka ei todellakaan pidä paikkansa.

        Kaiken lisäksi Debit-puoli ei minulla ole toiminut mm. alko, lidl, taksit, ei missään vähänkään pienemmissä kuppiloissa tai kepash-pizzerioissa. S-pankista urputtavat vaan että kortti kyllä toimii, mutta maksupäätteitä ei ole päivitetty ja he ottavat palautteen perusteella yhteyttä liikkeisiin. Siis mitä vittua?! Kuuluuko asiakkaana tehtäviin suorittaa ilmaista kartotusta ja raportointia pankille, jotta se voi lähetellä spammi-mailejansa kebabkeisareille? Kynä sauhuten pitäis kai kiertää Kalliota ja kirjoittaa mestojen nimiä ja osoitteita ylös. Onneksi sentään Visa on toiminut näissäkin, mutta matala luottoraja ei riitä, kun merkittävä osa päivittäisistä ostoksista joutuu laittaa visalle Debit-ongelmien takia. Sano S-pankin mainospuheet mitä vaan, niin Debit toimii käytännössä luotettavasti toimii vain HOK toimipisteissä, joten onhan sekin tehokas tapa saada ihmiset keskittämään, kun muualla et voi ostaa kuin käteisellä. Nyt jälkeenpäin ajatellen en missään tapauksessa jättäisi ainoaksi maksuvälineeksi S-pankin Debit&Credit -korttia.


    • Mariella Mari

      S-pankin toiminta on todella outoa, kun eivät anna perusteluja päätöksilleen. Onko lain mukaan todellakin niin, ettei perusteluja tarvitse antaa lainkaan?

      • djdjdj

        a) tämän takia piti nostaa ylös 6 vuotta vanha viestiketju?

        b) perustella tarvitsee korkeintaan se, ettei kyse ole laissa kielletystä syrjinnästä. Muilla tavoin asiakkaiden valintaa ei säädellä laissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe