epi-rannekkeet ja merkit.

hyöty/haitta

Mietin että moniko käyttää noita rannekkeita ja kaulassa kannettavia epi-merkkejä?? itse ajattelin "henkivakuutuksena" ostaa rannekkeen, jos välttäisi putkan tms jos sattuu kadulla saamaan kohtauksen ja jos pitkäänkin siinä makaa niin pääsisi sairaalaan eikä poliisin huostaan ehkä??.

Jos käytätte merkkejä onko niistä ollut "apua"?
mitä haittaa merkin käytöstä on ollut ?? onko jäänyt esim työpaikka saamatta ??

olen ikäväkseni kuullut että toiset ovat joutuneet useammankin kerran putkaan epi-kohtauksen vuoksi vaikka on ollut selvinpäin :/.

28

4058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Telle

      on ollut ranneke käytössä aina epidiagnoosista lähtien. Tähän mennessä siitä ei ole ollut hyötyä eikä haittaakaan (mitä nyt toissa kesänä ratikassa yksi huppeliukko huomasi rannekkeeni ja alkoi huutaa "tuolla on epilepsia" kovaan ääneen. Jätin sen omaan arvoonsa); en nimittäin ole koskaan saanut kadulla kohtausta. Pitkälliset aurani varoittavat, joten tiedän hakeutua sänkyyn.

      Silti pidän ranneketta koko ajan; se tuntuu jonkinlaiselta "henkivakuutukselta".

    • lääkkeetön

      mä joka en syö edelleenkään niitä lääkkeitä käytän kyllä merkkiä :D

      ihmiset joskus kysyy mikä koru kaulassani on, aika harva lopulta tunnistaa merkin. ehkä jos olisi ranneke osattaisiin veikata epilepsia tai sokeritauti. rannekkeen ostan kun on vara siihen, sairaslomalla talous on tiukilla.

      merkkiä en koe edes leimana - sairaus on leima ei merkki. "ratikassa" ei olla huudeltu ainakaan vielä "tuolla on epilepsia" siihen varmaan heittäisin takaisin jotain.

      merkki on myös minulle "henkivakuutus" sekä ajatus ja toivo siitä että JOS tarvitsee apua niin merkki auttaisi tilanteessa.

    • hyöty/haitta

      entä ihmiset jotka eivät käytä merkkiä niin mikä on ajatus /syy siihen ettei halua käyttää tai käytä merkkiä?

      • Sopeutukaa

        Hirveän hankalia rannekkeet ym käyttää kello riitää minulle rannekeeksi sen koen välttämättömäksi.Enkä usko et putkaan kohtauksen sattuessa joutuisin vaikka joskus olen julkisella paikalla kohtauksen saanutkin.Ero on varmasti kohtauksen sattuessa oli se minkälainen vain jälkitilakin, riittävän iso verrattuna känniläiseen narkkariin.


      • Telle
        Sopeutukaa kirjoitti:

        Hirveän hankalia rannekkeet ym käyttää kello riitää minulle rannekeeksi sen koen välttämättömäksi.Enkä usko et putkaan kohtauksen sattuessa joutuisin vaikka joskus olen julkisella paikalla kohtauksen saanutkin.Ero on varmasti kohtauksen sattuessa oli se minkälainen vain jälkitilakin, riittävän iso verrattuna känniläiseen narkkariin.

        "hankalaa" rannekkeessa on? Joka päivä oppii jotain uutta.


      • Sopeutukaa
        Telle kirjoitti:

        "hankalaa" rannekkeessa on? Joka päivä oppii jotain uutta.

        Olisiko siinä tällaistakin monissa paikoissa ranteeni luonnolisesti ovat näkyvissä ei hihojen peitossa.Miehenä en vaan "koruista" pidä kyllä rannekeen aikanaan ostin.Välillä ruumiilista työtä tehdessäni ketjut ranteissa häiritsevät monesti otan kellonkin pois.


      • Telle
        Sopeutukaa kirjoitti:

        Olisiko siinä tällaistakin monissa paikoissa ranteeni luonnolisesti ovat näkyvissä ei hihojen peitossa.Miehenä en vaan "koruista" pidä kyllä rannekeen aikanaan ostin.Välillä ruumiilista työtä tehdessäni ketjut ranteissa häiritsevät monesti otan kellonkin pois.

        paljon epilepsiaan kohdistuvista epäluuloista, peloista ja leimaamisesta. Jos itse sivullisten leimaamista pelkää, tavallaan jatkaa sitä leimaamista ja antaa aiheenkin pelonsekaiselle "mystisyydelle".


      • Telle kirjoitti:

        paljon epilepsiaan kohdistuvista epäluuloista, peloista ja leimaamisesta. Jos itse sivullisten leimaamista pelkää, tavallaan jatkaa sitä leimaamista ja antaa aiheenkin pelonsekaiselle "mystisyydelle".

        kommentti.


      • yötä ja työtä
        Sopeutukaa kirjoitti:

        Olisiko siinä tällaistakin monissa paikoissa ranteeni luonnolisesti ovat näkyvissä ei hihojen peitossa.Miehenä en vaan "koruista" pidä kyllä rannekeen aikanaan ostin.Välillä ruumiilista työtä tehdessäni ketjut ranteissa häiritsevät monesti otan kellonkin pois.

        Minä en pidä ranneketta enkä riipusta ja syynä on ensinnäkin se että en pidä mitään koruja tai edes kelloa. En ole koskaan pitänyt. Ja olen nainen, että eipä tämä sukupuolta katso.
        Toinen syy on se, että en halua mitään muistutusta sairaudestani. Saan silloin tällöin tajunnanhämärtymiskohtauksia mutta gm-kohtauksia en ole saanut lääkityksen aloittamisen jälkeen eli noin kuuteen vuoteen. Onneksi näin.


    • eräs gaijin

      on käytössä. Ei siitä haittaakaan ole ollut muttei nyt hyötyäkään. Kerran on kohtaus iskenyt puistossa yksin ollessani. Ohikulkijat kysyivät herätessäni olenko epileptikko, "ylpeänä" (siis täysin sekopäänä) sitten esittelin korua, sanoivat etteivät olleet huomanneet.

      • lääkkeetön

        juuri tällaisia sinun "puistotilanteita" varten merkkiä käytän voi siinä sitten kun ei puhua pysty ja on "pysäkillä" tai krampannut niin esitellä koruaan (täysin pihalla) minulla on yleensä hillittömät jutut kohtauksen jälkeen, levottomat ja heitän vain huulta, ambulanssikuskeilla taisi olla viimeksi hauskaa kuunnella minun sekoja huulenheittojani :DD. siis on hyvin hauskaa niin kauan kunnes iskee päänsärky. ja jälkeenpäin VÄHÄN NOLOTTAA kaikki mitä on höpöttänyt ja se että saa kuulla kertoneensa samat vitsit ja asiat noin 30 kertaa kun ei muista sekunttia vanhempia puhumisiaan :D


      • eräs gaijin
        lääkkeetön kirjoitti:

        juuri tällaisia sinun "puistotilanteita" varten merkkiä käytän voi siinä sitten kun ei puhua pysty ja on "pysäkillä" tai krampannut niin esitellä koruaan (täysin pihalla) minulla on yleensä hillittömät jutut kohtauksen jälkeen, levottomat ja heitän vain huulta, ambulanssikuskeilla taisi olla viimeksi hauskaa kuunnella minun sekoja huulenheittojani :DD. siis on hyvin hauskaa niin kauan kunnes iskee päänsärky. ja jälkeenpäin VÄHÄN NOLOTTAA kaikki mitä on höpöttänyt ja se että saa kuulla kertoneensa samat vitsit ja asiat noin 30 kertaa kun ei muista sekunttia vanhempia puhumisiaan :D

        Mä olin vielä bikineissä ihan "vieraalla" seudulla (väärässä kaupungissa) ja siinä sitä kekkuloitiin ja pöhköjä puhuttiin:) Hyvä etten haukkunut silminnäkijöitä samalla kun "eivät tajunneet mun vain nukahtaneen ja vähän unissani käsiäni heilutelleen". Hymy hyytyy mulla siinä vaiheessa kun on enää puolisekopäinen ja tajuaa jo kuinka pihalla onkaan. Tässä tapauksessa en kyennyt selittämään mitä ihmettä teen Espoossa kun asun Helsingissä. Vasta kun kaveri tuli vaatteita tuomaan sairaalaan, se valaisi että punkkaan hänen luonaan kesälomallani koska asuin sillä hetkellä vielä ulkomailla ja oma kämppä oli vuokralla.

        Sellaisia tilanteita varten sen itsekin ranteeseen laitoin. Huomasin ambulanssissa, että ensiapuihmiset kyllä tsekkasivat rannekkeen. Josko poliisikin niin tekisi.


    • sauvatar

      ranneketta ja mitään hyötyä ei ollut.
      Eihän kukaan edes tajunnut katsoa
      ranneketta,kun kouristelin maassa vaan lompakosta etsittiin tietoa.
      Niinpä laitoin aina kohtauskalenterin käsilaukkuun paikkaan josta se löytyi ensimmäisenä.

      Enään en käytä ranneketta.

    • arnold2

      Itse käytän kaulakorua on se tyhjää parempi ja antaa jonkinlaisen turvallisuuden tunteen. Rahapussissa pidän potilaskorttia ,koska sieltähän se "tavallinen" ihminen ensin tutkii kohtauksen tultua mainintaa jostain sairaudesta.

    • Peeth.

      Mulla on ollut ranneke kädessä siitä asti kun epilepsia todettiin eli kohta 5 vuotta. Kertaakaan sitä ei ole "tarvinnut" sillä en ole saanut muita kun poissaolokohtauksia, mutta en vaan osaa ottaa sitä pois. Se on jonkinlainen "turva".
      Kahden ihmisen olen kuullut huomanneen rannekkeeni. Eikä se kyllä mua mitenkään haittaakaan jos joku sen huomaa, sillä epilepsia on osa minua siinä missä mikä tahansa piirre ulkonäössä tai luonteessa.

    • otin käyttööni hyvin pian sairaalastapääsyn jälkeen.Toistaiseksi ei ole ollut "käyttöä" mutta eihän sitä koskaan tiedä vaikka tuo joskus hengen pelastaisi...
      Kädessä tuo killuu vuorokaudet läpensä eikä se haittaa mitään tekemisiäni.Koruna en sitä oikein osaa ajatella joten siinä mielessä mielestäni sitä voi käyttää yhtä hyvin nainen kuin mies.Luulisi ainakin että esim ambulanssikuskit ja poliisit osaisivat laattaa tarvittaessa katsella.

    • tööttö

      Tästä aiheesta löytyy varmasti yhtä monta puolesta kuin vastaankin, mutta omassa ranteessani killuu epi-merkki. Tunteet sitä kohtaan ovat hiukan häilyväiset, useimmiten sitä ei huomaakaan, mutta joskus joutuu hiukan selittelemään.
      Ihan putkaan asti en ole joutunut, kerran toimitin lääkärintodistuksen ajokyvystäni poliisille, kun olivat huomanneet rannekkeeni.

      Sen verran olen höpsähtänyt taikauskon puolelle, etten enää uskalla ottaa ranneketta pois, sitten kuitenkin sitä tarvitsisin. Niinpä niin...

      Työpaikka ei jäänyt epin takia saamatta, uskoisin oman asenteen olevan tärkein. Jos suhtautuu omaan sairauteensa asiallisesti, eikä kohkaa sen kanssa suu vaahdossa, useimmat työnantajat uskovat hakijan olevan tosissaan. Tai kukapa ei tosissaan töitä hakisi? En tuota oikein osaa sanoa, omasta työnhausta on jo sen verran aikaa.

      Mutta nyt toivottelisin kaikille ihanaa talvipäivää (kalenterin mukaan on talvi?) Lähden pariksi viikoksi aurinkoon, sinne missä lentsikat myöhästelee, mutta pääasia on että ollaan lomalla....

      • Telle

        Taikauskoa minullakin asiaan liittyy: tähän mennessä en ole ranneketta tarvinnut, mutta eihän sitä koskaan tiedä! Kerran suutuin miehelleni, en muista mistä (tähän epiin se jotenkin liittyi), ja otin rannekkeen pois. Aamulla kun heräsin mieheni ryhtyi heti asettelemaan ranneketta takaisin ranteeseesni ja siinä se sitten on pysynyt. Se ei haittaa mitenkään, enkä välitä vaikka joku sen sattuisikin bongaamaan jossakin tavallisessa asiointitilanteessa. Ihan niin kuin nyt en jaksa välittää siitä, että silmäni ja poskeni ovat mustina viimeisimmän gm-kohtauksen jäljiltä.

        Vähänkö olen kade kun pääset aurinkoon! Hyvää matkaa ja toivotaan, että matkasta 3 pv ei mene odotteluun kentällä ;))


    • vain ensiapua tulleet henkilöt
      ovat etsineet ko. korua.

      Poliisit eivät taida olla kiinnostuneet
      etsimään kaula/rannekorua.

      Ilman kavereita minutkin olisi
      aikoinaan viety kohtauksen sattuessa
      putkaan:(

      Silti yleensä pidän korua ranteessa
      noin varmuuden vuoksi.

    • eppu2007

      minulla on ollut kaulassa laatta, sitä ei varmaan löydä niin hyvin joten hankin rannekkeen. ikäväkseni totesin että vaikka mittasin rannekkeen sopivaksi - sain pidemmän :(

      pitää varmaan käydä jossain koruliikkeessä pyytämässä 0,5-1cm lyhennys siihen.
      taakse vois kaivertaa syntymäaikansa niin "tunnistaminen" on mahdollista vaikka alasti jos siellä puistossa makaisi :D:D

      ja jos joku haluaa penkoa lompakkoni niin sieltä löytyy myös kohtausvihko - eiköhän näillä turvilla selviä.

      • Peeth.

        Mulla myös on liian pitkä mutta sen saa kyllä lyhyemmäksi itsekin vaikka se hieman hankalaa on. Kiinnitin lukon vain yhteen ketjun "lenkeistä", ja sen verran löysästi että saan sen juuri ja juuri pujotettua käteen ja pois (jos joskus tarvitsee). Nyt siis ylimääräinen pätkä (n. 3 lenkkiä) roikkuu ylimääräisenä mutta eipä se ole haitannut.

        Tietenkin koruliikkeessä saisit sen sopivan pituiseksi mutta siihen asti... :)


      • eppu2007
        Peeth. kirjoitti:

        Mulla myös on liian pitkä mutta sen saa kyllä lyhyemmäksi itsekin vaikka se hieman hankalaa on. Kiinnitin lukon vain yhteen ketjun "lenkeistä", ja sen verran löysästi että saan sen juuri ja juuri pujotettua käteen ja pois (jos joskus tarvitsee). Nyt siis ylimääräinen pätkä (n. 3 lenkkiä) roikkuu ylimääräisenä mutta eipä se ole haitannut.

        Tietenkin koruliikkeessä saisit sen sopivan pituiseksi mutta siihen asti... :)

        minulla ei sitten mahdu millään lukko lenkistä läpi. tässä olisi pieni kehitysidea epilepsialiitolle että josko rannekkeen ketju voisi olla niin "leveä" että lukon saa tarvittaessa lenkeistä läpi. ei tarvitsisi kuin pari milliä isommat lenkit.
        mietin lyhentämistä koruliikkeessä, mutta jos ketju onkin joku päivä liian lyhyt niin sitten joutuu ostamaan uuden ketjun tai koko rannekeen taas.


      • Ann85
        eppu2007 kirjoitti:

        minulla ei sitten mahdu millään lukko lenkistä läpi. tässä olisi pieni kehitysidea epilepsialiitolle että josko rannekkeen ketju voisi olla niin "leveä" että lukon saa tarvittaessa lenkeistä läpi. ei tarvitsisi kuin pari milliä isommat lenkit.
        mietin lyhentämistä koruliikkeessä, mutta jos ketju onkin joku päivä liian lyhyt niin sitten joutuu ostamaan uuden ketjun tai koko rannekeen taas.

        Ranneketta käytän nykyään. Ei ole ollu haittaa, eikä hyötyä. Mutta olen siitä "YLPEÄ"!!! Kaikki eivät "saakaan" käyttää tämmöstä!! En häpeä ollenkaan, mutta en sitä kyllä ensimmäisenä esittelekään. Huomaa ken huomaa...
        Lapsena minulla ei ollut mitään-ehkä vanhempani olisivat siitä eniten kärsineet, jos joku olisi sen nähnyt. Sitten hommasin itse korun..Mutta nykyään ranneke.

        Ostin sen ns.naisten rannekkeen. Se oli liian pitkä. Lyhennytin sitä. Olikohan kolme "lenkkiä" pois. Koruliikkeen myyjä sanoi, ettei liikaa kannata ottaa, kun siinä on se laatta.. Joten mulla on liian pitkä tämä. (Maksoi muuten 15€. "Merkkiliikkeessä 30€) Joten harmittaa, kun koru on vieläkin liian pitkä ja "roikkuu kädelle" ja haittaa välillä työskentelyä.. Enkä raskisi enää tätä lyhennyttää. Eikä se mahdu niistä "lenkeistäkään". :(

        Hyvä idea eppu2007, että ranneke olisikin "itse lyhennettävissä". Niinhän monia korujakin "säädetään". VAU! Sellaisen minäkin sitten hommaan!!!


      • eppu2007
        Ann85 kirjoitti:

        Ranneketta käytän nykyään. Ei ole ollu haittaa, eikä hyötyä. Mutta olen siitä "YLPEÄ"!!! Kaikki eivät "saakaan" käyttää tämmöstä!! En häpeä ollenkaan, mutta en sitä kyllä ensimmäisenä esittelekään. Huomaa ken huomaa...
        Lapsena minulla ei ollut mitään-ehkä vanhempani olisivat siitä eniten kärsineet, jos joku olisi sen nähnyt. Sitten hommasin itse korun..Mutta nykyään ranneke.

        Ostin sen ns.naisten rannekkeen. Se oli liian pitkä. Lyhennytin sitä. Olikohan kolme "lenkkiä" pois. Koruliikkeen myyjä sanoi, ettei liikaa kannata ottaa, kun siinä on se laatta.. Joten mulla on liian pitkä tämä. (Maksoi muuten 15€. "Merkkiliikkeessä 30€) Joten harmittaa, kun koru on vieläkin liian pitkä ja "roikkuu kädelle" ja haittaa välillä työskentelyä.. Enkä raskisi enää tätä lyhennyttää. Eikä se mahdu niistä "lenkeistäkään". :(

        Hyvä idea eppu2007, että ranneke olisikin "itse lyhennettävissä". Niinhän monia korujakin "säädetään". VAU! Sellaisen minäkin sitten hommaan!!!

        viisaita kirjoitat :).
        ei se ole häpeä minustakaan vaan juuri sama "moni ei tällaista saa käyttääkkään" :).

        oikeasti mietin että lenkit pitäisi olla sen verran isoja että lukko mahtuisi lenkeistä läpi "tuhoamatta" ketjua ja ranneketta. kuitenkin ranne "elää" niin pituutta pitäisi voida lisätä ja lyhentää.

        olen vasta 2007 sairastunut, mutta ranneketta käytän, enkä häpeä sitä yhtään.

        en vain tiennyt ennen sairastumistani että epilepsia on niin paljon muutakin kuin vain sitä että kouristelee, menee taju jne. mutta oppi ja ikä kaikki, nyt tiedän. Olenkin opettanut lähipiirille paljon asioita siitä mitä se on, ovat myös oppineet nähdessään minun puhekyvyttömyys ja tajunnanhämärtymisiäni. itselläni pieni osa vain kunnon kouristuskohtauksia onneksi (GM-kohtauksia siis),tajunnan hämärtymisiä jne on senkin edestä ja nehän kestää tunteja. niitä "läheltä piti että kunnon kouristus tulee on ollut, on kuin "suoni vetäisi päästä" - se veto aivoissa nykäisee hetken ja pää kääntyy ja lihakset jäykistyy koko kropasta, niitä on usein, mutta en todellakaan onneksi joka kerta "tipu kokonaan". taju on mennyt muutaman kerran ja kouristus siinä ollut (silminnäkijöiden mukaan). mutta epi on paljon muutakin. se että yhtäkkiä "nykäisee" niin kovin että pää vääntyy sivulle , tavarat tippuu (ja istunut onneksi joka kerta) et hallitse mitään - en tiedä onko se hyvä kun tietää ja tajuaa kaiken , mutta mitään et voi hallita etkä puhua kun puhekyky menee. Ainakin oppinut sen että "pääoikosulku päässä" on paha juttu, se hallitsee koko kroppaa etkä voi sille mitään.

        pelottavaa on se että jos olet vaikka sohvalla ja kouristus alkaa niin et voi kun toivoa ettet tipu pääedellä - koska et voi "pehmentää tippumista etkä pitää kiinni" tiedät vain että nyt kun pysyisi tässä eikä tippuisi. tähän asti ollut hyvä tuuri, ei ole mennyt niskat nurin tms.

        mutta tärkein otsikon alla ollut asia: Epi rannekkeiden ketjut niin isoiksi että lukko mahtuu läpi muustakin kuin viimeisestä isosta lenkistä. (se varmaan vähentää myyntiä liitolla esim - mutta uskon että lopulta lisää myyntiä, koska helpompi ostaa, varmempi ostos kuitenkin).


      • Ann85
        eppu2007 kirjoitti:

        viisaita kirjoitat :).
        ei se ole häpeä minustakaan vaan juuri sama "moni ei tällaista saa käyttääkkään" :).

        oikeasti mietin että lenkit pitäisi olla sen verran isoja että lukko mahtuisi lenkeistä läpi "tuhoamatta" ketjua ja ranneketta. kuitenkin ranne "elää" niin pituutta pitäisi voida lisätä ja lyhentää.

        olen vasta 2007 sairastunut, mutta ranneketta käytän, enkä häpeä sitä yhtään.

        en vain tiennyt ennen sairastumistani että epilepsia on niin paljon muutakin kuin vain sitä että kouristelee, menee taju jne. mutta oppi ja ikä kaikki, nyt tiedän. Olenkin opettanut lähipiirille paljon asioita siitä mitä se on, ovat myös oppineet nähdessään minun puhekyvyttömyys ja tajunnanhämärtymisiäni. itselläni pieni osa vain kunnon kouristuskohtauksia onneksi (GM-kohtauksia siis),tajunnan hämärtymisiä jne on senkin edestä ja nehän kestää tunteja. niitä "läheltä piti että kunnon kouristus tulee on ollut, on kuin "suoni vetäisi päästä" - se veto aivoissa nykäisee hetken ja pää kääntyy ja lihakset jäykistyy koko kropasta, niitä on usein, mutta en todellakaan onneksi joka kerta "tipu kokonaan". taju on mennyt muutaman kerran ja kouristus siinä ollut (silminnäkijöiden mukaan). mutta epi on paljon muutakin. se että yhtäkkiä "nykäisee" niin kovin että pää vääntyy sivulle , tavarat tippuu (ja istunut onneksi joka kerta) et hallitse mitään - en tiedä onko se hyvä kun tietää ja tajuaa kaiken , mutta mitään et voi hallita etkä puhua kun puhekyky menee. Ainakin oppinut sen että "pääoikosulku päässä" on paha juttu, se hallitsee koko kroppaa etkä voi sille mitään.

        pelottavaa on se että jos olet vaikka sohvalla ja kouristus alkaa niin et voi kun toivoa ettet tipu pääedellä - koska et voi "pehmentää tippumista etkä pitää kiinni" tiedät vain että nyt kun pysyisi tässä eikä tippuisi. tähän asti ollut hyvä tuuri, ei ole mennyt niskat nurin tms.

        mutta tärkein otsikon alla ollut asia: Epi rannekkeiden ketjut niin isoiksi että lukko mahtuu läpi muustakin kuin viimeisestä isosta lenkistä. (se varmaan vähentää myyntiä liitolla esim - mutta uskon että lopulta lisää myyntiä, koska helpompi ostaa, varmempi ostos kuitenkin).

        Eppu2007 sinä taidat hyväksyä sairautesi hyvin. ? Olet sairastanut vasta niin vähän aikaa. Olet kai nuori, kun sopeudut nuin nopeasti..
        Onko sinulla usein kohtauksia? Mikä lääkitys sinulla on? (en muista ootko maininnu jossain muussa kirjoituksessa..)

        Totta, sairaus on muutakin kun kohtauksia. Minulla ainakin.. kun elää tasaista tahtia, niin eihän kukaan huomaaa edes sairauttani. Koska huolehdin lääkkeet, nukkumisen, ruokailut sun muut kaikki "hiljaisuudessa".. viimesimmistä kohtauksista tulee maaliskuussa kaksi vuotta. :) Minulla on varmaan aina ollut isoja GM-kohtauksia. Joskus auroja. Lääke meinaa huonontaa muistia ja keskittymiskykyä. Mutta hyvin olen kuitenkin päässyt elämässä eteenpäin.

        Hyvää kevättä sinulle!


    • poitci

      Itse en ole nähnyt tarvetta ostaa edes koko kettinkiä, koska kohtaukset loppuivat kuin seinään muutama päivä sen jälkeen kun aloin ottamaan lääkkeitä. Hyvä idea laittaa lompakkoon joku tunnus että on epileptikko koska "normaalit ihmiset" varmaan etsivät tietoa sieltä. :)

      • nainen 23

        itse hävitin omani, mistäköhän saisi uuden, kohtuu hintaan=?
        huoh, toisi se sitä turvaa


      • Kvinoa
        nainen 23 kirjoitti:

        itse hävitin omani, mistäköhän saisi uuden, kohtuu hintaan=?
        huoh, toisi se sitä turvaa

        epilepsialiitosta noin 40-50e hintaan. Hopeisen rannekeen kaiverruksella noin 40e hintaan kultasepiltä, ulkomaisista verkkokaupoista terveystietorannekeeen postituksineen noin 30-50e hintaan (mallista riippuen), sos-rannekeen srp:ltä 27 e (19e postimaksu 8e)hintaan. Spr:n taitaa siis olla halvin:

        http://www.hyvanmielenkauppa.fi/tuotteet/Turvatuotteet ja apuvälinee/Turvatuotteet?page=2

        Tutkailin itse näitä juuri vähän aikaa sitten. Ulkomaiset verkkokaupat löytyvät tuosta toisesta epilepsiaranneke-viestiketjusta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe