Hakametsän asema on noussut

nyystaad

Hakametsä on Ugissa niitä alueita jota aina haukutaan. Hakitsu perustettiin aikanaan autotehtaan työläisille, ja siellä oli 15 vuotta sitten paljon työttömiä, juoppoja ja muuta roskaväkeä. Pari vuotta sitten oli se paha paloittelusurma.

Mutta on Hakiksen taso noussut selvästi sen jälkeen kun vuokrataloista heitettiin roskaväki pihalle ja talot muutettiin osakeasunnoiksi. Tuli ihan erilaista ja varakkaampaa jengiä tilalle, kun joutui ostamaan koko asunnon omaksi.

Onko siis mielestänne Hakametsä muuttunut rauhallisemmaksi vaiko ei? Minun mielestäni Ketunkallio on aina ollut Ugin pahin alue eikä Hakametsä.

27

4164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs henkilö.

      No muutin itse vasta vähän aikaa sitten alueelle. Ehdottomia plussia ovat erittäin lyhyt matka keskustan palveluihin sekä sitten kun kaipaa sitä ihanaa merimaisemaa, niin sehän on aivan kulman takana.:)

      Siis eikös Käätyjärvi ole kuitenkin jonkin sortin "sisämerta"...kaunis järvi joka tapauksessa.

      • MITÄHÄN

        PALVELUITA?


      • edellinen.
        MITÄHÄN kirjoitti:

        PALVELUITA?

        Jep...tarkoitan niitä palveluja, joita kaupungin keskustassa yleensä on: kaupat, pankit, jne..., jotka palvelevat ketä tahansa uusikaupunkilaista.

        Ts. "peruspalvelut" suomeksi...:)

        Uusikaupunki on Vakka-Suomen pääkaupunki, halusit tai et.

        Jos todellista korpea etsit, muuta jonnekin Lapin peräkylille...


    • Pupujussikka

      ... Onhan siellä edelleen ne muutamat talot ja raput joissa sattuu ja tapahtuu. Itse muutin pois 2v. sitten että, omakohtaista kokemusta ei enää niin paljoa ole. Muutamissa taloissa edelleen hieman rauhatonta (osakkeitahan ostivat enimmäkseen ulkopaikkakuntalaiset sijoittajat ja ovat vuokrattuina). Vaan kyllä taitaa pari ketunkallion kerrostaloa olla paaaljon pahempia kuin "haaga"

    • Muuttaa

      millainen paikka on asua tammitie? pahimmat talot?

    • Tutustukaa tutkimukseen

      Otantahaastattelussa tuli ilmi juuri äsken mainitut lyhyet etäisyydet palveluihin, asuntojen kuntotaso ikään nähden sekä asukkaiden viihtyvyys.
      Ihan pieni osa vastasi alueen olleen rauhaton vuosia sitten, mutta nyt tilanteen korjaantuneen.
      Itse ostin juuri joulun tienoissa asunnon Hakametsästä ja olen nyt viihtynyt erinomaisesti. Ja kyllähän jo parkkipaikan autojen tasosta näkee, ettei tässä taloyhtiössä mitään sosiaalitapauksia asu. Mukavia työssäkäyviä, positiivisesti ajattelevia uusikaupunkilaisia, joiden kanssa tulee tälläinen uusi tulokaskin hyvin juttuun:)

      • hakametsäläinen.

        Tervetuloa vaan Hakametsään.:)


    • nyt....

      kyllä leimasit itses täysin "roskaväeksi" tuolla uskomattoman idioottimaisella arviollasi. tuskin niin hienoa paikkaa löytyykään ukista jossa olis noin varakkaalle ja hyväkäytöksiselle ihmiselle tilaa. ps:paremmissa vesissä ne pahimat kalat ui =)

    • ''''

      Olen lukennut näitä 'Hakametsä puolesta-vastaan' kirjoituksia, ja näin tuoreena uusikaupunkilaisena päätin lähteä katsomaan ko. aluetta. Kiersin kävellen järven joka on Hakametsän kupeessa. Kyllä oli kaunista! Mahtaa olla hieno näkymä taloista jotka on rakennettu järven viereen. Talojen rauhallisuuteen/rauhattomuuteen en osaa ottaa kantaa, mutta voisin kuvitella kyllä asuvani näissä taloissa järvenrannalla.
      Myös on paikallislehdessä päivitelty joutsenen kohtaloa. Näkyipä tuolla järvellä olevan talvehtimaan jäänyt telkkäkin, kylläpä vesilinnut pärjäävät näin lauhana talvena.

      • ichigo-79

        kun oli vielä käätyjärven kuulut kelluvat saaret^^

        jotka sitten poistettiin joidenkin idioottien ansiosta...


      • eräs.
        ichigo-79 kirjoitti:

        kun oli vielä käätyjärven kuulut kelluvat saaret^^

        jotka sitten poistettiin joidenkin idioottien ansiosta...

        No tuota en ole KOSKAAN tajunnut...!

        Esteettisyyden lisäksi ne olisivat myös olleet ehdoton turismivalttikortti! (muun merialueen lisäksi)

        Koskapa OLIVAT ainutlaatuiset. Tai ei tuollaisia liikaa näe muualla Suomessa...tai siis ei nähnyt.


    • Itse olen asunut hakametsässä 26 vuotta. Hakitsu on rauhoittunut viime vuosina huimasti. Täällä on mukava asua.

    • ei.tässä.muuta

      Mielestäni Hakametsässä EI ole koskaan asunut juoppoja tai työttömiä! Sairasta kirjoittelua.

      • Anonyymi

        Ne on muuttanut Salmelle kaikki rosvot js narkkarit vuosia sitten


    • OmaMaaMansikka

      En lukenut tekstiä aloitusta pidemmälle.
      Hakametsä nykyään on hiton siisti ja kaunis asuinalue.
      En tiedä mitä oli ennen.... joskus muinoin. Maailma muuttuu, Eskoseni.
      Varmaan tänne raahattiin monta juuriltaan repäistyä.... töihin he kuitenkin tulivat.

      Viimeiset 15 vuotta, kun olen täällä ollut, en muualle Ukissa muuttaisi. Vai löytöisikö joku lukaali. Kaikki on lähellä. Silti ollaan kaukana kavalasta maailmasta. Nuo tyhmän pienet järvirutakot ja metsä aivan kaupungin sydämessä... Aaaahhh.
      Mihin tahansa voi joku sairas paskiainen tulla tai jopa majoittua ja aiheuttaa turvattomuutta. Turha on Hakitsua siitä syyttää. Kaunista ja turvallista täällä on. Ihan hyvä sijoituskohde tässä maassa, jos ei nyky halpuus pelota.

    • Heikki23

      Asuttiin seitsemän vuotta ja Käätyjärvi tuli kierrettyä usein. Kaunis ja rauhallinen paikka.
      Silloin tällöin grillillä joku möykkäsi ja poliisipartio ajeli kevyen liikenteen väyliä, mutta yleisvaikutelma oli selkeän positiivinen.
      Ehkä vielä palaan.....

    • Silleia

      Hakametsä saa nyt uudet hienot led-valaisimet kadun varsille.

    • Öhlhohlh

      Kaunista ja siistiä on ja aina vaan nätimmäksi laitetaan. Jokohan lopetettais tyystin turha mollaaminen. Nykyäänhän ainakin voi jo ihan ylpeydellä ilmoittaa asuvansa Hakametsässä. Joillakin vaan pyörii vanha nauha ja jopa epäilyttää että kyseessä onkin kateus.

    • Rituliini27

      Vielä kun saisi sen yhden nistin häädettyä muualle.

    • TurhaLuulo

      Hakametsä on Hakametsä, ei sen asema mihinkään nouse.

    • asukas79

      rauhallisempaa on kun ennen muinoin ja siitä tosiaan aikaa jotoistakymment vuot. ja sillonkin ne oli ne muutamat talot vaan.
      hyvä paikka asua on ja tosiaan kaunistunut aina vaan.
      harmi tosiaan kun joku idiootti poisti ne saaret.

    • stags

      Omakotitalosta" väliaikaisesti "muuttaneena Hakametsän vuokrataloon 1,5 v .vietetty täällä , voin sanoa ,että löytyy hyviä ja huonoja puolia.Yläkerrassa möykätään kellon ajasta riippumatta ,kun ei ilmeisesti ole aamulla heräämisestä väliä ,olen käynyt muutaman kerran asiasta huomauttamassa ei vaikutusta! Kai kuitenkin pitäisi kunnioittaa järjestys sääntöjä .Sijainti erittäin hyvä iso siitä. Isännöitsijä saamaton erittäin pihi ,vuokra halpa ,joten puutteet kai kuuluu hintaan.Osake talot varmasti eri tasoa kuin tämä, väliaikaisesti tämä menee. En kyllä Hakitsun vuokra taloihin jää. Kyllä näissä vuokra taloissa taso on suolesta ,jos suoraan sanotaan

    • Lerssimies

      Slummiksi ihan jees.

      • stags

        No joo sitä vaan ihmettelen miksei nuoret ihmiset mene töihin ,Tääl on tosi hyvät työllistymis mahdollisuudet.


      • Höpöhöp

        Lähin itte pois kun Iso uskovinen puhkas toisen keuhkon. Miikalle terveiset. Ei enää ikinä. Lapset voi kasvattaa muualla.


    • Anonyymi

      Samat spurkut diellä asuu kun sijoittajat osti asuntoja ja vuokras niitä mut hyvä niin ,pysyy maine entisellään ja itä suomi rauhoittuu ja ikääntyy

    • Anonyymi

      Suurimmat kriminaalit on ollu mulla alla jo vuosia, luojan kiitos. Kuka kaipaa kyllösiä ja sun muita. Itse oon asunut hakitsussa 80 luvun alusta lähtien ja pois en lähde ennen kuin tuonne autotehtaantien varteen pikku yksiöön

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe