Känsä

avuton

Miten känsästä pääsee eroon? Olen laittanut siihen verruxin:ia ja siitä on jo lähtenyt osaa, mutta kun se on varpaassa niin se vaivaa kivullaan aika paljon

11

41113

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama vaiva

      itselläni on ihan sama vaiva ja jalassa myös. apteekista saa myös känsälaastaria mutta en tiedä onko se yhtään kivuttomampi konsti. olen todennut ennenkin että känsän poistaminen vaatii todella aikaa ja korkeaa kipukynnystä. muuta neuvoa en osaa antaa kuin että jatka vaan verrulla läträämistä.

    • Känsätön

      Itse sain aikoinani jalkahoitajalta hyvän vinkin, jota olen käyttänyt känsiin. Apteekista saa ostaa 20 % salisyylivaseliinia, joka tavallaan kuolettaa känsän pois. Sitä laitetaan ihan pikkutippa känsän päälle ja laastari päälle. Vaseliini ikäänkuin tappaa ihon (alle muodostuu kyllä uutta) ja liika rasva vaan suurentaa aluetta. Itselläni kävi ekalla kerralla juuri niin, että laitoin liikaa, mutta siitähän selvittiin :) En tiedä kuinka tuo toinen aine toimii, mutta tuo salisyylivaseliini auttaa ja poistaa ainakin minulla (sekä tuttavillani). Aikaa tosin menee, mutta niin menee varmaan toisillakin metodeilla.

      • jnklfhbg

        tepsiikö se salisyylivaseliini ja normi laastari ? help!!!!!!!!!!!!!!!


    • hoito

      on ilmastointi teipi
      se harmaa, hyvin tarttuva, kauan pysyvä

      Känsän päälle laitetaan laastari huolellisesti ettei ilmaa jää sisälle ja laastarin annetaan olla niin kauan kuin pysyy ja uutta tilalle niin kauan kuin känsää on jäljellä



      Joskus poistin kämmenestäni känsiä lapis-kynällä,
      harmi kun lapis-kynää ei enää saa apteekista.

      Rikoin känsän pinnan neulalla repien ja siihen laitoin laapista
      Kirveli tosi pirullisesti ja punoitti paripäivää, oli pienesti tulehtunut, mutta känsä katosi ja ei ole ilmaantunut uudelleen.
      Jos pientä tulehdus muutosta ei tullut, silloin lapis ei tehonnut.
      Eli, poistiko bakteerit känsän ???

    • Pollux

      Ei hätää...
      Kannattaa viilata sitä känsää!

      • kosmetologiopiskelija

        Kannattaa mennä jalkahoitoja tekevälle kosmetologille tai kosmetologikoululle(siellä halvempaa). känsän saa yleensä tosi hyvin ja kivuttomasti poistettua jalkaporalla. Suosittelen!


    • juuri

      toissapäivänä sairaanhoitajalta neuvoja känsän poistamiseen. ja se oli jo aiemminkin esille tullut jeesusteippi. minua neuvottiin pitämään teipinpalaa känsä-alueella 6 vrk, sitten irroittamaan teippi, liottamaan jalkaa lämpimässä vedessä ja hiomaan hohkakivellä pehmennyttä kovettumaa känsän ympäiltä. sitten muutama tunti taukoa (n.10) ja sitten taas teippi kuudeksi päiväksi jne.. kierrosta jatketaan kunnes känsä on hävinnyt. minulle myös kerrottiin että känsät voivat olla tosi tiukassa, tai että niitä ei välttämättä saa pois mitenkään..tai että ne pian uusiutuvat. noh..kokeilemaan!

    • 4711

      Minulla on känsa päkiässä. Olen käynyt lääkärillä ensin sitten sairaanhoitajalla ja saanut jäädytys hoitoa 2 kertaa. Nyt se on hirveän kivulias enkä uskalla uuteen hoitoon mennä. Miten voin itse herkemmin hoitaa sen känsän pois?

    • kotikissa120

      Viilaa eka känsää vähän siitä päältä, ja laita siihen hiivaa ja päälle laastari.
      Mulla ainakin toimi!!
      Ja muista laittaa aina uusiksi koko juttu kun laastari ei enää pysy.

    • Päkiässä myös

      No olishan se jo kumma, jos ei tuollaisella jalkaporalla saa yhtä känsää porattua pois! Itse kävin lääkärin vastaanotolla eikä se tuntunut paljoakaan mukavammalta kuin jalkapora. Ne puudutuspiikit (3kpl) kuivamustekynän sisuksen paksuisia spruutteja työnnettiin muuten vaan 3 - 4 sentin pituudelta pitkin poikin jalkaphjaan känsän ympärille.

      Lääkäri tosin sanoi ennen piikkejä, että voi vähän sattua.Sen jälkeen olen oppinut, että jos lääkäri sanoo, että voi "vähän "sattua, niin se vasta sattuukin! Puudutus alkoi vaikuttaa vasta hieman viimeisen piikin ulosvedon jälkeen. Itse känsän kaivelu sitten enää tuntunut ollenkaan. Jälkeenpäin oli muistaakseni pari viikkoa kipeä että tuskin kävelemään pystyi.

    • sussusalainen

      Hei! miten tunnistaa onkoa känsä vai syylä? jah kysynhän vaan että jos on känsä niin toimiiko syylä tuotteet siihen mitään tai sitten toiste päin ?jah jos joku kultainen ihminen vielä kertoisi että jos tietäisi jonkun nopean kotikonstin mikä auttaa 4 päivässä käsi känsään/ syylään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe