Päässä naksuu

mionascorner

Hölkätessäni, juostessani tai reippaasi kävellessäni alan kuulla pääni sisältä naksumista. Se vaikuttaa tulevan aivan keskeltä päätä, n. nenän korkeudelta korvien välistä. Ehkä hieman oikealta.

Naksuntaa kuuluu samaan tahtiin kuin astun, joten joku siellä heiluu. En tunne mitään, kuulen vain. Mikä ihme se voisi olla? Olen kokeillut vaikuttaako leuan tai pään asento siihen, mutta naksunta vain jatkuu. Aina ei naksu. Tätä on ollut nyt reilu vuosi.

Mikä ihme ja kumma?!

56

17092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noksu

      Minulla sama vika silloin tällöin.

      Olen huomannut, että isutuessa, kun päätää nyökkää syvälle eteen ja sitten taakse kuuluu samanlainen naksaus. Sama voi esiintyä myös syvälle sivuille taivuttaessa.

      Minulla naksuu nivelet muutenkin aika helposti ja
      olen äänet liittänyt niskanikamien aiheuttamiksi ääniksi.

      Venyttele hyvin ennen lenkille lähtöä - myös niska.

      • hohooo

        Minulla sama juttu. Ollu jo varmaan yli vuoden, mutta se alkoi talvella. Kesällä ei naksunut, mutta nyt on taas ruvennut naksumaan. Osittain olen tottunut, mutta samalla taas ärsyttää. Eikä hajuakaan mistä se voisi johtua....eli minullakin sama juttu...


      • jozzucca

        Mullakin naksuu tai paremminkin kuulostaa kuin vesipiasra tippuisi veteen hölkätessä tai reippaassa kävelyssä. Hoksasin jokn aika sitten, että ns. pikkukieli eli uvulahan siellä heiluu suussa ja läpsyy nieluun. Äänihän johtuu hyvin luita pitkin korvaan ja pikkukieli olisi juuri oikeassa paikassa, jotta hentonen ääni jhtuisi korvaan saakka.


      • jenaaa

        Sama juttu. Narisee. Kun taivutan päätä ylös ja sivuille


      • asd4
        jozzucca kirjoitti:

        Mullakin naksuu tai paremminkin kuulostaa kuin vesipiasra tippuisi veteen hölkätessä tai reippaassa kävelyssä. Hoksasin jokn aika sitten, että ns. pikkukieli eli uvulahan siellä heiluu suussa ja läpsyy nieluun. Äänihän johtuu hyvin luita pitkin korvaan ja pikkukieli olisi juuri oikeassa paikassa, jotta hentonen ääni jhtuisi korvaan saakka.

        KIITOS OON MIETTINYT TÄTÄ VUOSIA


      • Anonyymi

        Sama jutu minulakin


    • Nöksy

      naksuu joskus. Kyllä se on pääkopan sisällä, eikä kaularangassa.

    • naksuu joskus

      Minulla kanssa oli tuollaista naksumista jokusen vuosi sitten. En muista enään kovin tarkasti, mutta nytkun luin tämän, muistu mieleen että joskus ihmettelin samaa. Se tuli aina liikkuessa. Olisipa kiva tietää itsekin mistä moinen johtuu.

      • sama juttu

        Moi. Mullaki naksuu aina silon tällön vähä niinku takaraivosta tai sieltä pään sisältä. Esim jos juoksen tai hölkkään joskus on naksahtanut vaan jos käännän päätä. Kuuluu vaa niks niks niks. Mistä johtuu?!? En ole siis ainut...


      • jenaaa
        sama juttu kirjoitti:

        Moi. Mullaki naksuu aina silon tällön vähä niinku takaraivosta tai sieltä pään sisältä. Esim jos juoksen tai hölkkään joskus on naksahtanut vaan jos käännän päätä. Kuuluu vaa niks niks niks. Mistä johtuu?!? En ole siis ainut...

        Hei. Mulla on pari päivää sit alkanu naksua joten halusin vastata tähän :). Mulla narskuu kun käännän päätä ylös tai jos sivulle sillonki kuuluu hiljaa jotaki ääntä.. Tosi rasittavaa. Onneks en oo ainut. Meneeköhän tää ajan kans itse ohi


    • Osma74

      Voisko olla korvasta/tasapainoaistista kuitenkin? Siellähän kuorikossa on jonkinlaisia kiviä, jotka mittaavat ihmisen asentoa. Kai ne hyppivät, kun ihminenkin liikkuu.

    • <afmouf

      Tänään olin 3 viikon tauon jälkeen lenkillä ja alkoi kuulua tuota hämmentävää naksahtelua, kuvausten perusteella täysin samanlainen ku muilla.

      Siis vuosiako jatkunut, masentavaa. Toivottavasti menee ohi, täytyy kokeilla tuota venyttelyä.

    • Naksuttaja

      Päässä naksunut ahkeraan tahtiin n. pari viikkoa. Naksuu, vaikka olisin ihan paikallaan. On naksunut aikaisempinakin vuosina, mutta vain satunnaisesti. Tyttäreni sanoo, että niskani ehkä on jumissa? Ei tunnu miltään missään, mutta naksuu lähinnä takaraivossa. Kukahan tietäis, mistä johtuu?

    • Miikul

      Minulla on kans naksunut jo jonkin aikaa. Välillä taas ei kuulu mitään. Kerroin tästä miehellenikin ja sanoin että en edes kehtaa lääkärille mainita, passittaa vielä hullujen huoneelle. Mutta nähtävästi en olekkaan ainoa. Minulta se ääni kuuluu takaraivosta, välillä se niin ärsyttää että pysähdyn hetkeksi. Nyt lauantaista asti ollut pääkipua, eilen kipu muuttui niin että aina kun kumarrun. Sattuu takaraivoon. Huomenna lääkärille josko poskiontelontulehdus? Epäilen suuresti että olisi, jos ei siellä ole vikaa niin missä sitten?

      • Naksuttaja

        Hei Miiku! Kerro , mitä lääkäri sinulle kertoi naksuttelusta.

        T. Naksuttaja


    • ihmeellist

      MUllaki aina naksuu päässä tänä talvella alkanu. tosi ärsyttävää ku pyöräilee nii naksuu vaa, ekaks luulin et se kuuluu lippiksestä mutta se vaa jatkuu vittu vaikka ilma hiuksii.. oiskoha mitää selitystä mikä se o?.. 15v

    • niku&naku

      Minulla samaa vikaa etenkin rappusia alaspäin kävellessä huomaan tuota napsumista niskan takana. Kyllä se taitaa nikamista kuulua. Fysioterapeutti ei siitä osannut muuta sanoa. Pitää vain alkaa vahvistamaan niskaa jumppaamalla.

      • kevättä kohti

        Minulla myös naksunut reilun viikon ajan. Olen ajatellut , että se johtuu mahdollisesti kireistä hartia- ja niskalihaksista . Hieron ja venyttelen näitä alueita useita kertoja päivässä. Välillä tuntuu, että se auttaa ja ehkä auttaakin hetkeksi, mutta sitten kuuluu taas se naks. Toivottavasti tämä vielä asettuu. Samaa toivon teille muillekin:)


      • Korkeapaine
        kevättä kohti kirjoitti:

        Minulla myös naksunut reilun viikon ajan. Olen ajatellut , että se johtuu mahdollisesti kireistä hartia- ja niskalihaksista . Hieron ja venyttelen näitä alueita useita kertoja päivässä. Välillä tuntuu, että se auttaa ja ehkä auttaakin hetkeksi, mutta sitten kuuluu taas se naks. Toivottavasti tämä vielä asettuu. Samaa toivon teille muillekin:)

        Minäkin liityn kokijoiden kerhoon. Naksuminen nenän seudussa muistuttaa risunuotion hiljaista räiskettä. Tulkitsen tämän johtuvan nenäontelon lokeroiden reagoimisesta nyt vallitsevaan kuivaan pakkasilmaan. Koskaan ennen en ole kokenut vastaavaa, mutta nenästä se tulee.


    • Troloollo12

      Kun jännitän vatsalihaksia ni päässä naksahtaa

    • _naks__

      Mullakin naksuu, ja pakko sanoa että helpottavaa että on muitakin. Ärsyttävää, mutta ei ilmeisesti kovin huolestuttavaa

    • mitäkä ihmettä

      Mullaki naksuu päässä ku istun tai teen mitä tahansa. Taikka meen nukkumaan. Ei siihen liity kipua ainakaan.

    • Naks-naks-naks

      Naksuu korvassa juostessa. Muutamalla juoksulenkillä nyt huomannut tuon. Paikallaan hyppiessä naksuu myös. Todella ravostuttavaa ja huolettaa, mistä mahtais olla kyse. Voi olla, että vaiva alkanut jo aikaisemmin, mutten vain ole huomannut sitä, koska olen aina kuunnellut musaa juostessa. Joskus on tullut kiinnitettyä huomiota johonkin nakutukseen, mutta olen luullut sen kuuluvan kuulokkeista. Nyt kun on käynyt ilman musiikkia juoksemassa niin selkis, että jostain pään sisältä, korvan ja leukanivelen, seudulta se kai kuuluu.

    • thjgkl

      Mistähän tuo nopeasti kävellessä tai hyppiessä johtuva korvissa naksuminen johtuu? Tänään kävellessä tuota naksumista ilmaantui. Viimeksi tuota naksumista kuului itselläni vuosia sitten (jos muistan oikein?) Ja olen 17v.

    • KÄNNI PÄÄLLE

      Mullakin samat oireet ja johtu ihan tosta 4g verkosta. kaikkia pirulaisia ne ja rakentaa. nyt olen muurannut pääni ympärile paksun kerroksen ES foliota niin eipähän juppien signaalihärpättimet enää meikä poikaa haittaa. et sillee!

    • kohta hiihtämään

      Minulla naksuu oikean korvan seudulta. Lenkkeillessä n 14 vuotiaana sen huomasin. Nykyisin teen juoksulenkkejä vain keväisin ja syksyisin. Silloin taas alkaa naksunta. Nyt ääni kuuluu ajoittain vaikka istuessä tai sängyssä. Olen 56v. Luulen sen tulevan korvasta.

      • Mullakin kävi näin

        Tuota jos se naksunta tuntuu kuuluvan korvasta, niin tärykalvon edessä on luultavasti kova vahatulppa. Sen johdosta paineenvaihtelu ei onnistu luonnollisesti ja korva alkaa naksumaan. Ei se lähde muuten kuin liuottamalla ja ja sitten huuhtelemalla. Johtuu siitä että korvakäytävä on kuiva ja vaha tosiaan keräänytt kovaksi tulpaksi. Voi aiheuttaa kunnon kipuakin kun tarpeeksi tukkii tärykalvoa.


      • Anonyymi
        Mullakin kävi näin kirjoitti:

        Tuota jos se naksunta tuntuu kuuluvan korvasta, niin tärykalvon edessä on luultavasti kova vahatulppa. Sen johdosta paineenvaihtelu ei onnistu luonnollisesti ja korva alkaa naksumaan. Ei se lähde muuten kuin liuottamalla ja ja sitten huuhtelemalla. Johtuu siitä että korvakäytävä on kuiva ja vaha tosiaan keräänytt kovaksi tulpaksi. Voi aiheuttaa kunnon kipuakin kun tarpeeksi tukkii tärykalvoa.

        Kiitos :)


    • 15wefee

      Kyllä se niskanikamista johtuu, heiluta vaikka päätä edestakaisin,..niin kas,..tuttu naksunta kuuluu... Ceissi over..

      • Anonyymi

        Kieltämättä ääni on täysin sama kun kääntelee päätä.


    • Unetonna

      Mulla on erikoinen vaiva. Tarina olis pitkä, mutta lyhyesti. -92 ylimääräinen nukutus teki sen että päässä sirahtaa aina kun pitäis nukahtaa. Vuosia jatkunut lievänä, mutta nyt viikko sitten alkoi kunnon risahtelu päässä, uneen ei meinaa päästä ollenkaan koko yönä. Päivisin ja hereillä ollessa ei mitään ongelmia?
      Onko kellään muulla vastaavaa?

    • kjhfkjjhfkhjkfg

      Itselläni on myös joskus napsunut. Niin pieni vaiva, etten kiinnitä siihen mitään huomiota. Aikuisella ihmiselläkin on yli 200 luuta, ja ihmillä voi olla myös pieniä anatomisia poikkeavuuksia, joten ei ole mikään ihme, että napsaa.

      Itse olen hyvin yliliikkuva. Toisella puolella alaselässä on kohta, joka on teinistä asti napsanut esim. vatsalihasliikkeissä. Ja nyt vanhempana joka ikinen nikama saattaa rusahtaa kun käännyn.

      Pään alueella olevat rusahtelut luonnollisesti kuulee helpommin johtumisen vuoksi. Jos ei ole muuta vaivaa, niin asia pitäisi vaan jotekin opetella sulkemaan tietoisuudesta pois. Soittaa muuta taustamusiikkia. Ei kuitenkaan liian kovaa, sillä siitä voi saada kuulovaurion ja tinnituksen, ja tinnitus on huomattavasti hankalampi kuin vain tietyissä tilanteissa napsuminen.

    • naks

      joo pitkään jo naksunut päässä ..melko tottunut siihen olen ...

    • aivohyytelöt

      Itselläkin naksuu päässä joskus, etenkin kun tekee pitkän lenkin, niin jossain vaiheessa alkaa naksumaan toisen jalan askeleen tahtiin. Olen miettinyt asiaa pitkään, eli tätä jatkunut jo vuosia, pitäisikö puhua asiasta lääkärille. Taas antavatko käteen hullun paperit ja pehmustettuun huoneeseen toipumaan jostain kuulo harhoista. Onko kellään kokemuksia lääkärikäynnistä tämän vaivan kanssa, vai pitkääkö odottaa että aivot repeää ja tulee korvista ulos lihahyytelönä?

    • Niksnaksniksnaks

      Onko kukaan kuullut tästä ärsyttävästä vaivasta mitään diagnoosia? Itselläni alkoi tämä naksuminen molempien korvien takana ensin lenkkeillessä ja nyt jo pelkästään kävellessä. Natisee ja naksuu. Kyllähän kropan eri osia voi naksutella, mutta tätä kun ei tekemällä tee. Mikä siellä naksuu ja miksi? Ja ennenkaikkea, miten sen saa loppumaan?

    • NaksNiCE

      Itellä ollu sama vaiva aika pitkään ja mietin että voisikoha olla siitä että korvat on vaikka ihan täynnä vaikkua, niin ne on tukossa, jos näin on nii eikun putsaamaan.

    • Vilccu

      Mukava kuulla etten ole ainoa. Olen 30 vuotias mies ja huomasin pari kk sitten että juostessa tai nopeita askeleita ottaessani pään sisältä/ niskasta kuului napsahdus. Ääni on kuin joku pieni metalliosa tai kova muovi napsahtaisi kovaa pintaa vasten. Vaikea kuvailla mutta kuulostaa vähän siltä kuin esim. Haukotellessa siinå alussa korvissa kuuluu "napinaa" niin sama ääni mutta kovempana. En tiiä kuuluuko muilla haukotuksen alussa kuin jotakin aukenisi jossakin.. sellasta napinaa.. yhdistän ite sen ehkä jotenkin siihen sillä kyseinen sama korahdus on kuulunut påån sisältä/korvista välillä kun on meinannut nukahtaa.. jokatapauksessa ihmisten kommenttien perusteella ei viittaa välttämättä mihinkään vakavaan.. niin pitkään ku ei koske mihinkään.

      • Anonyymi

        Minulla sama homma omasta mielestä se kuulostaa melko samalta kuin se että antaa luunapin omalle kynnelleen


    • nvcmv

      siellä on jokin ruuvi löysällä, minulla naksui myös nuorempana, mutta on tainnut ruostua kiinni

    • A-naks

      Olen yllättynyt, että naksutuksen on kokenut näin moni. Minulla on ollut se jo vuosia. Se ei ole koko aikaa, pääasiassa kun menen nukkumaan ja pää on tyynyllä. Oikealta otsasta ylös päähän ja korvasta ylös, niin siinä kohtaa päässä tuntuu, joskus harvoin toisella puolella, ja istumassa ollessa. Ääni on samanlainen terävä ja kirkas kun löysistä saksista lähtee kun niitä käsittelee. Muille lääkäreille en ole
      puhunut, paitsi ihotautilääkäreille ole sanonut.

      Minulla on myöskin hiuspohja sairas. Siksi olen käynyt ihotautilääkäreillä moneen kertaan. Voiteita ja rasvoja on kokeiltu. Kortisoniliuos on jokaisen lääkärin antama lääke, vähän helpottaa kipua, mutta ei paranna. Kylmägeelipussi tyynylle se auttaa vähän kipuun ja kuumotukseen.
      Olen 81-vuotias. Tuntuu , että iän myötä naksutus olisi vähentynyt, mutta kipu on lisääntynyt.

    • naksnaksnaks

      Minullakin päässä naksunut vuosia, välillä on ollut kuukausien taukoa. Nyt taas pitkästä aikaa tuli ja mietin mistä mahtaa johtua. Ei ole samanlainen naksunta kuin niskanaksunta, sitä minulla on myös ja selvä ero on. Ja tämä tietynlainen naksunta tulee vain kävellessä/muuten urheillessa ja aivan eri kohdasta päätä, tuntuu olevan aivan pään keskellä ja niin ärsyttävää kun kävellessä yrittää rauhoittua mutta päässä naksuu eikä mikään auta vaikka miten päin olisi.
      Tänään tuli verta nenästä, sen jälkeen ulkoillessa alkoi naksua pitkästä aikaa, nyt päätä särkeä. Voisi siis ehkä johtua verenpaineesta. Olen 19v ja tätä on ollut ehkä n. 12-13 vuotiaasta asti.

    • Mipetti

      Inhottavaa naksuntaa on ollut kaularankani takia reilun vuoden minulla kaatumiseni takia. Välillä tuntuu helpommalta mutta usein tuntuu etten jaksa. Olen kolhinut päätäni aika monta kertaa elämäni aikana. Fysiojumppaa, lämpöistä viljatyynyä ja esim. hierontaa olen kokeillut. Pieni helpotus niistä.

    • NiskaRahisee

      Mulla naksuu myöskin ja rahisee, kun päätä kääntää sivulle, kuin hiekkaa olisi nivelissä. Lääkärissä on turha käydä, ei mitään hyödyttäisi.

    • 14vPoika

      Olen 14v ja mulla on raksunut nyt n.1kk. Tosi rasittavaa ja mielessä on käynyt vakavia sairauksiakin, mutta mitään muita oireita ei ole. Mitähän mahtaa olla?

    • Hollikas

      Kaikilla naksuu ja niksuu mutta kukaan ei oikeastaan osaa selittää vaan kaikilla vaan niksuu ja naksuu.

    • 123d123123f

      Moi olen muistaakseni alkuperäinen aloittaja. Kummasti naksuminen loppui jossain vaiheessa,
      se oli tosiaan silloin 2008 niinkuin joku irtonainen luunpala heiluisi. Se ei tullut kuitenkaan kaula/niska rangasta, se ei ollut säännönmukaista. Vähän niinku irtonainen luunpalas palikka heiluisi jossai aivokudoksessa.

      Nykyisin minulla on todettu skitsofrenia, liekko näillä mitään yhteyttä? En tiedä.

      • Anonyymi

        Minullakin kävellessä alkoi naksumaan ja kun oli mökillä kuulosuojaimet korvilla se kuului joka askeleella kovempana.
        Sitten alkoi vasemman käden sormet puutumaan ja päädyttiin mangeettikuvaan niskaskanikamista ja siellähän se syy löytyi.
        Yksi niskanikama panttasi selkäydintä ja nikamien luut koskettelivat toisiaan.
        Niskanikama leikattiin vuonna 2014 ja vaiva parani, mutta sormet on edelleen puutuneena ja pääsin eläkkeelle.
        Ei tosin mennyt eka leikkaus hyvin, kun lekuri ei pannut ns:treeniä joka poisti limääräisen nesteen ja seurasi lisää 2 puhdistusleikkausta - oli lähellä halvaantuminen vain sen vuoksi koska - ei laitettu sitä TREENIÄ .


      • Anonyymi

        Mullakin on skitsofrenia ja naksuu päässä sillee että voin tuntea sen. naksuu sillonku oon ahistunu tai oon saamassa psykooseja ja välil muute vaa kävellessä. Oon huomannu et kukkaste jälkee alkaa tosi helposti naksumaa

        Oon kuvitellu joskus et siellä on jku laite mikä o asennettu mu päähä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullakin on skitsofrenia ja naksuu päässä sillee että voin tuntea sen. naksuu sillonku oon ahistunu tai oon saamassa psykooseja ja välil muute vaa kävellessä. Oon huomannu et kukkaste jälkee alkaa tosi helposti naksumaa

        Oon kuvitellu joskus et siellä on jku laite mikä o asennettu mu päähä :D

        vanhemmiten releiden kärjet alkavat kulua ja kuoppautua, jolloin kärkien kytkeytyessä rupeaa muodostumaan ääntä ja pieniä kipinöitäkin voi alkaa lennähdellä. Tarpeeksi kuluttuaan valokaari hitsaa kärjet pysyvästi kiinni, jolloin jokin toiminto jää pysyvästi päälle :P


    • Anonyymi

      mulla sama homma jonku parise päivää on semmosta ku käännän päätä syvälle oikella ni jokin naksahtaa siellä ja sitten kun vähänki takasi ni naksahtaa toise kerran kuulostaa siltä kun mynthon purkin kantta rämppäis

    • Anonyymi

      Mulla se naksutus tuli korvasta. Yksi kuuloluista oli päässyt irti ja hakkasi tärykalvoa kävellessä. Siitä johtui minun naksutukseni. Korvalääkäri teki voitavansa, ja naksutus loppuikin siihen leikkaukseen. Kuuloa se ei kuitenkaan parantanut. onneksi toinen korva toimii normaalisti.

    • Anonyymi

      Ovatko niskanikamat irti eli pää irtoamassa?

    • Anonyymi

      Itselläni on naksunut jo vuosia. Pahimmillaan se häiritsee muita läsnäolijoita ja jopa "kaikuu" huoneessa. Vain lähimmät ihmiset yleensä pystyvät kuulemaan tämän. Olen tähän asti olettanut että kyse on ns "henkimaailman" jutuista, joten en ole varmuuden vuoksi kellekään puhunut asiasta tai käynyt lääkärissä tjsp. Välillä selvittelen, voisiko ilmiölle olla fysiologista syytä, mutta vaikea kuvitella, mikä mekanismi saisi aivot naksumaan ja rutisemaan. Tähän liittyy tuntoaistimus myös ja liittyy usein meditointiin.

    • Anonyymi

      Itellä sama homma ja hölkätessä ja juostessa kuuluu. Oon 16 mutta tota naksumista on kuulunut niin kauan ku muistan. Ei tietenkää kokoajan, välillä sitä tulee ja se häipyy kyllä. Nyt taas ei ollu pitkään aikaan kuulunut mitään mutta tänään tajusin että se on palannut. Enhän mää tätä vaivaa ees muistanu ennenku se tuli takas. Ite oon tottunu näihin 'pikkuvaivoihin' ku korvat tinnittää 24/7 ja lasiaisen irtautumisen takia kaikenlaiset roskat ja välähykset näkyy näkökentässä. Onnää kyllä ajoittain stressaavia mut en usko et ne liittyy yhteen mitenkää.

      Btw tuo pään naksutusjuttu on itellä aina lähteny jonku ajan päästä enkä usko että se on mitää vakavampaa.

    • Anonyymi

      Mulla samaa vaivaa. Naksuu kitalaen sisällä hieman oikealla puolella. Ja naksuminen tulee myös nukkuessa uloshengityksen lopussa. Onko selvinnyt mistä tämä johtuu?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1666
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1295
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1200
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1158
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1146
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1055
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1041
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      962
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      957
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      834
    Aihe