Valmet 905 vai 805

Vallua ostamassa

Olen ostamassa pikavaihteellista Vallua 705-805-905 on vaihtoehdot ja lähinnä ajo on Maakärryn kanssa maanajoa lyhyitä matkoja ja kaivinkoneen kuljetusta lavetilla.

905 on ilman turboa 6 pyttynen ja 805 4 pyttynen turbolla. tehoa 905:sen eduksi taitaa olla kymmenen heppaa.

Kumpi näistä käytännössä soveltuu paremmin minun käyttöön? Edut/haitat/Kulutus?

En ole niin merkkiuskollinen ettei Valmetin vihaajat sais muuta ehdottaa, itse en kuitenkaan ymmärrä muista yhtään mitään, siksi näitä vaihtoehtoja puntaroin.

Niin ja saa tarjotakkin jos hyvää löytyy.

95

31704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 805, 905, 855

      Noista vaihtoehdoista kannattaa valita 805, 905 tai 855. Raskaaseen käyttöön näissä on huomattavasti vahvempi voimansiirto kuin 755 alaspäin on.

      Tehoerolla mallien 805 ja 905 välillä ei ole mitään merkitystä. Molempiin saa säätämällä laitettua sen 140 hv, sen enempää ei ole syytä laittaa pikavaihteen pitkäaikaisen keston maksimi on tuo.

      Tuossa 905:n kuutoskoneessa on miesmäinen käynti, tosin eipä se ääni työtä tehosta. 805 on hieman lyhyemmän rakenteensa ansiosta jonkinverran ketterämpi. Turbiinimalli 855 on tosi hyvä töissä missä kytkintä joutuu käyttää paljon. Nämä 855 vaan ovat niin kovin kysyttyjä, ei niitä ole juurikaan tarjolla.

      Oikeastaan on ihan sama minkä noista kolmesta mainitusta ostat, hyviä koneita jokainen. Suurimpana miinuksena kovat pyyntihinnat ja monesti suuri ajomäärä.

      Halvemmalla saa sitten vastaavan kokoluokan konetta Case 956/1056, Ford 8210, MF 699, Fiatagri 110-90. Muttä nämä halvemmat ovatkin sitten ulkomaisia.

      • kulutus

        onko eroa 905 vs. 805? Alaväännön vois kuvitella 905:sessa olevan parempi?


      • 805
        kulutus kirjoitti:

        onko eroa 905 vs. 805? Alaväännön vois kuvitella 905:sessa olevan parempi?

        805 vois kestää vaihdeloota paremmin kuin 905 ei tahdo kestää kutoskoneen tehoja kun on neloskoneen loota. voi kyllä kestää ku nätisti ajelee on vain aikas kallista remppaa toi lootaremppa entisellä työn antajalla meni meinaan 905:sesta ja 805 lootasta ratttaita sileeks ei taira nykyään 7000 euroo piisata siihen remppaan. nopeen puolen ykkösellä ja pakilla ei saa repäistä ainakaa yhtää muuten tulee silppua ja näin sano valtran huoltomies.


      • dsfjhde
        805 kirjoitti:

        805 vois kestää vaihdeloota paremmin kuin 905 ei tahdo kestää kutoskoneen tehoja kun on neloskoneen loota. voi kyllä kestää ku nätisti ajelee on vain aikas kallista remppaa toi lootaremppa entisellä työn antajalla meni meinaan 905:sesta ja 805 lootasta ratttaita sileeks ei taira nykyään 7000 euroo piisata siihen remppaan. nopeen puolen ykkösellä ja pakilla ei saa repäistä ainakaa yhtää muuten tulee silppua ja näin sano valtran huoltomies.

        Kyl se Valmetin laatikko rikki saadaan 805 tehoillakin. Joku tossa jo sanoi ettei enempää saa laittaa kuin tuon 140hv.

        805 neloskoneesta saa ruuvaamalla helposti tuon 140hv. Toisaalta 905 ahtamattomasta ei järkevästi saa tuon 140hv.

        Eli kyl se 905:kin kestää, kunhan ei turboteta ja laiteta sitä 180hv.

        Osta 855, siinä olis se hieno turbiinikytkin.


    • Juxu

      6- sylinterinen, pidempi ja painavampi kone noihin hommiin!

      • uföuö

        Eipä ole 805 ja 905 välillä eroa painossa kuin vajaa 300kg ja akselivälissä 23cm.

        Ei suurta eroa.


    • tämmöstä 805

      Kone Id: 643130
      osoitteessa nettikone.fi....aikasta siistin olonen peli ikäsekseen...

      • zjhåirejhå

        On kyl oikee huippukone! Tuosta ei tuonikänen traktori parane!

        Onkohan hinnalla suojattu, ko ei ole vielä mennyt kaupaksi?


      • hinnalla suojattu
        zjhåirejhå kirjoitti:

        On kyl oikee huippukone! Tuosta ei tuonikänen traktori parane!

        Onkohan hinnalla suojattu, ko ei ole vielä mennyt kaupaksi?

        verollinen hinta pitkälle yli 20


      • yfued6
        hinnalla suojattu kirjoitti:

        verollinen hinta pitkälle yli 20

        No eikai se 20000 eurolla kallis ole jos alvi mukana?

        Kun pyytävät yli kymppitonnin ajetuistakin tuota pariakymppiä. Sanoisin että tuolla ajomäärällä hinnan yläraja on jossain 26000 euron nurkilla verollista rahaa.

        Ota huomioon että nyt on 805 kyseessä. Niiden kysyntä on suurempaa kuin tarjonta joten hintakin on huomattavasti korkeampi kuin jollain ulkolaisella merkillä.

        Jos hinta ratkaisee niin sitten pitää katella joku 8210 Foordi tai 699 Ferku, niitä saa jopa kymppitonnilla.


    • Valtrakas

      itse -90mallisella 905:lla liki 8000h.Korjauksia vain:raidetangon päät kerran ja "peltiset"alkuperäiset etuvanteet,eivät kuormainta kestäneet.Nostolaitteen"niska-akseli"05-sarjassa väljistyy takuuvarmasti,ei haitanne sinua jos kärryä vain vedät.
      Vanhemmista malleista ei kokemuksia.

      • että..

        8000 Valmetin kellotuntia vastaa useissa traktoreissa n. 2500-3000 tuntia. Eli jos ostat vaikka "paljonkin" ajetun Valmetin, sillä ei silti välttämättä ole PALJON ajettu!


      • Tämänpäivän....
        että.. kirjoitti:

        8000 Valmetin kellotuntia vastaa useissa traktoreissa n. 2500-3000 tuntia. Eli jos ostat vaikka "paljonkin" ajetun Valmetin, sillä ei silti välttämättä ole PALJON ajettu!

        Koneis vielä jäljellä, vanhahajan mittaria, eikö se oo kaikis kello....joka tikittää, ku kone käy..ei tarvi olla enää talla pohjassa.


      • eri tavoin
        Tämänpäivän.... kirjoitti:

        Koneis vielä jäljellä, vanhahajan mittaria, eikö se oo kaikis kello....joka tikittää, ku kone käy..ei tarvi olla enää talla pohjassa.

        eli tunnistavat kuitenkin kierrokset


      • tekee
        eri tavoin kirjoitti:

        eli tunnistavat kuitenkin kierrokset

        Valmettikin. Tuntimittari toimii laturista, ei ole kello.


      • JD-mies
        tekee kirjoitti:

        Valmettikin. Tuntimittari toimii laturista, ei ole kello.

        olla kuitenkin kello vaikka laturista saakin
        virran ja kierroslukumittari vaan kierrosimpulssinsa laturin kierroksista jos ei
        se remmi satu luistamaan niin kuin ysisatasessa
        yleensä tekee vaikka kuinka yrittäis kiristää.
        Aivan tolkuttomat kierrokset laturissa ja
        tuulettimessa ja meteli sen mukainen.Pitäis olla
        toteutettu ainakin kahdella hihnalla,jottei luistais.
        Taitaa se sähkömittari olla jo melkein kaikissa
        traktoreissa.John von Deeressä taisi olla jo
        silloin kun Valluja yritettiin rustata vanhoista
        tykin putkista jossain Tourulan takapihalla.


      • Valtrakas
        että.. kirjoitti:

        8000 Valmetin kellotuntia vastaa useissa traktoreissa n. 2500-3000 tuntia. Eli jos ostat vaikka "paljonkin" ajetun Valmetin, sillä ei silti välttämättä ole PALJON ajettu!

        No,ne ainakin on todellisia käyntitunteja,ei kaasupolkimella "huijattuja"..Vai kumpi kone mielestäsi paremmin "ajettu":Kuminauhamittarilla tyhjäkäynnin tuntumassa viimeisillään väännättäen=vähän tunteja,vai reippaammilla kierroksilla vaihtelevasti käytetty=enemmän tunteja..?Ts.kuskin ajotapa vaikuttaa kuminauhamittareilla varustetuissa konneissa tunteihin,eikä"oikeaa"määrää ole kummassakaan..=)
        ..Ja mietipä vielä vaihtokonepihan mittarilukemia,kumman mittarityypin lukemia pidät oikeampina kun et tiedä edellisten kuskien ajotavoista..?=)
        Kyllä ne nykyään kellotunteja näyttävät,lähes kaikkien traktoreiden mitskut..Niinku JD-mies tossa mainitsee.Itäkoneista en tiedä.
        Tämä ei sitten kettuilua ollut,ajattelemisen aihetta vain..=)


      • Volvomees
        JD-mies kirjoitti:

        olla kuitenkin kello vaikka laturista saakin
        virran ja kierroslukumittari vaan kierrosimpulssinsa laturin kierroksista jos ei
        se remmi satu luistamaan niin kuin ysisatasessa
        yleensä tekee vaikka kuinka yrittäis kiristää.
        Aivan tolkuttomat kierrokset laturissa ja
        tuulettimessa ja meteli sen mukainen.Pitäis olla
        toteutettu ainakin kahdella hihnalla,jottei luistais.
        Taitaa se sähkömittari olla jo melkein kaikissa
        traktoreissa.John von Deeressä taisi olla jo
        silloin kun Valluja yritettiin rustata vanhoista
        tykin putkista jossain Tourulan takapihalla.

        Juhuu juu, ja Valmetissa oli tuolloin 80-luvulla, joista nyt keskustellaan, erittäin hieno ohjaamo.

        805 Valmetin ohjaamo on traktorimaailman parhaimmistoa. JonvonDeeressä istuttiin tuolloin vielä tynnyrissä, taka-akselin takapuolella ja ihailtiin konepeiton 50-lukuisia irvokkaita muotoja...


      • JD-mies
        Volvomees kirjoitti:

        Juhuu juu, ja Valmetissa oli tuolloin 80-luvulla, joista nyt keskustellaan, erittäin hieno ohjaamo.

        805 Valmetin ohjaamo on traktorimaailman parhaimmistoa. JonvonDeeressä istuttiin tuolloin vielä tynnyrissä, taka-akselin takapuolella ja ihailtiin konepeiton 50-lukuisia irvokkaita muotoja...

        tarkoituksella vähän sohaisin vallufanatikkojen
        arvomaailmaa. Mutta taitaa noita pyöristettyjä
        konepeltejä olla uusissa valluissakin ei se
        80-luvun vallun pullapeltilook terävine särmineen
        tainnutkaan olla silmää hivelevä. Ei tainnut
        Vallun pajassa silloin vielä olla prässiä vaan
        pellit vaan särmättiin ja harjateräksestä
        tehtiin hytin portaat. Naapurin kasinollavitosen
        askin huolto maksoi 7000 eeroa. taidettiin sinne
        vaihtaa muutakin kuin uudet öljyt. Ja onhan
        siellä erittäin hienossakin hytissä jotain:
        Puolta kovempi meteli kuin John von Deeressä.


      • Vallu....
        Valtrakas kirjoitti:

        No,ne ainakin on todellisia käyntitunteja,ei kaasupolkimella "huijattuja"..Vai kumpi kone mielestäsi paremmin "ajettu":Kuminauhamittarilla tyhjäkäynnin tuntumassa viimeisillään väännättäen=vähän tunteja,vai reippaammilla kierroksilla vaihtelevasti käytetty=enemmän tunteja..?Ts.kuskin ajotapa vaikuttaa kuminauhamittareilla varustetuissa konneissa tunteihin,eikä"oikeaa"määrää ole kummassakaan..=)
        ..Ja mietipä vielä vaihtokonepihan mittarilukemia,kumman mittarityypin lukemia pidät oikeampina kun et tiedä edellisten kuskien ajotavoista..?=)
        Kyllä ne nykyään kellotunteja näyttävät,lähes kaikkien traktoreiden mitskut..Niinku JD-mies tossa mainitsee.Itäkoneista en tiedä.
        Tämä ei sitten kettuilua ollut,ajattelemisen aihetta vain..=)

        olekkaan enää itäkone? Eikös niitä tehdä
        jossain lähellä Venäjää turkkilaisista osista.


      • viitossarjassa
        JD-mies kirjoitti:

        tarkoituksella vähän sohaisin vallufanatikkojen
        arvomaailmaa. Mutta taitaa noita pyöristettyjä
        konepeltejä olla uusissa valluissakin ei se
        80-luvun vallun pullapeltilook terävine särmineen
        tainnutkaan olla silmää hivelevä. Ei tainnut
        Vallun pajassa silloin vielä olla prässiä vaan
        pellit vaan särmättiin ja harjateräksestä
        tehtiin hytin portaat. Naapurin kasinollavitosen
        askin huolto maksoi 7000 eeroa. taidettiin sinne
        vaihtaa muutakin kuin uudet öljyt. Ja onhan
        siellä erittäin hienossakin hytissä jotain:
        Puolta kovempi meteli kuin John von Deeressä.

        805 edusti 80-luvulla muotoilun huippua. Makkosen kädenjälki näkyy ja 05 on edelleen kaunista katseltavaa. Samoin kuin 740/940 Volvot, ovat edelleen kaunista katseltavaa ja ovat samaa kädenjälkeä kuin nuo Valmetit.

        Se ajan henki: 60-luvun Valmeteissa oli sitä pyöreyttä. Samaa pönttövolvomaista pyöreyttä mitä Jontikassa vielä 80-luvulla.

        Kyl ne naapurisi 805:n portaat on ite tehdyt jos niissä harjaterästä on käytetty.

        Ainiin, ja naapurin 2850:n tehtiin vaihteistohuolto, maksoi 17000 eeroa. Taidettiin sinne vaihtaa muutakin kuin öljyt.

        Älä höpise omiasi, kyllä Valmetin 05 ohjaamo hiljaisempi on. Katso vaikkapa: www.vallunsolvaaja.com (lue: www.konedata.net).

        Ja se vähäinen melu mikä näissä 05 Valmeteissa on, on todella miehekkään kuuloista! Vielä kun lisää vähän kierroksia niin sitä tekee mieli ajaa jatkuvasti kattoluukku ja takaikkuna auki eikä kierrokset saa laskea alle 2000.


      • yleensä on
        Valtrakas kirjoitti:

        No,ne ainakin on todellisia käyntitunteja,ei kaasupolkimella "huijattuja"..Vai kumpi kone mielestäsi paremmin "ajettu":Kuminauhamittarilla tyhjäkäynnin tuntumassa viimeisillään väännättäen=vähän tunteja,vai reippaammilla kierroksilla vaihtelevasti käytetty=enemmän tunteja..?Ts.kuskin ajotapa vaikuttaa kuminauhamittareilla varustetuissa konneissa tunteihin,eikä"oikeaa"määrää ole kummassakaan..=)
        ..Ja mietipä vielä vaihtokonepihan mittarilukemia,kumman mittarityypin lukemia pidät oikeampina kun et tiedä edellisten kuskien ajotavoista..?=)
        Kyllä ne nykyään kellotunteja näyttävät,lähes kaikkien traktoreiden mitskut..Niinku JD-mies tossa mainitsee.Itäkoneista en tiedä.
        Tämä ei sitten kettuilua ollut,ajattelemisen aihetta vain..=)

        se "kuminauhamittari". Tarkoitin sitä, ettei tarvitse pelästyä suurtakaan lukemaa, kun ovat kellotunteja


      • tämä:
        viitossarjassa kirjoitti:

        805 edusti 80-luvulla muotoilun huippua. Makkosen kädenjälki näkyy ja 05 on edelleen kaunista katseltavaa. Samoin kuin 740/940 Volvot, ovat edelleen kaunista katseltavaa ja ovat samaa kädenjälkeä kuin nuo Valmetit.

        Se ajan henki: 60-luvun Valmeteissa oli sitä pyöreyttä. Samaa pönttövolvomaista pyöreyttä mitä Jontikassa vielä 80-luvulla.

        Kyl ne naapurisi 805:n portaat on ite tehdyt jos niissä harjaterästä on käytetty.

        Ainiin, ja naapurin 2850:n tehtiin vaihteistohuolto, maksoi 17000 eeroa. Taidettiin sinne vaihtaa muutakin kuin öljyt.

        Älä höpise omiasi, kyllä Valmetin 05 ohjaamo hiljaisempi on. Katso vaikkapa: www.vallunsolvaaja.com (lue: www.konedata.net).

        Ja se vähäinen melu mikä näissä 05 Valmeteissa on, on todella miehekkään kuuloista! Vielä kun lisää vähän kierroksia niin sitä tekee mieli ajaa jatkuvasti kattoluukku ja takaikkuna auki eikä kierrokset saa laskea alle 2000.

        www.vallunsolvaaja.com (lue: www.konedata.net).

        Katso vain, ettet pääse vielä käräjille!!


      • designmies
        viitossarjassa kirjoitti:

        805 edusti 80-luvulla muotoilun huippua. Makkosen kädenjälki näkyy ja 05 on edelleen kaunista katseltavaa. Samoin kuin 740/940 Volvot, ovat edelleen kaunista katseltavaa ja ovat samaa kädenjälkeä kuin nuo Valmetit.

        Se ajan henki: 60-luvun Valmeteissa oli sitä pyöreyttä. Samaa pönttövolvomaista pyöreyttä mitä Jontikassa vielä 80-luvulla.

        Kyl ne naapurisi 805:n portaat on ite tehdyt jos niissä harjaterästä on käytetty.

        Ainiin, ja naapurin 2850:n tehtiin vaihteistohuolto, maksoi 17000 eeroa. Taidettiin sinne vaihtaa muutakin kuin öljyt.

        Älä höpise omiasi, kyllä Valmetin 05 ohjaamo hiljaisempi on. Katso vaikkapa: www.vallunsolvaaja.com (lue: www.konedata.net).

        Ja se vähäinen melu mikä näissä 05 Valmeteissa on, on todella miehekkään kuuloista! Vielä kun lisää vähän kierroksia niin sitä tekee mieli ajaa jatkuvasti kattoluukku ja takaikkuna auki eikä kierrokset saa laskea alle 2000.

        Eiks tää Makkonen saanu sen muotoilupalkinnon muutama vuos sitten? Siis sehän on oikein kansainvälisesti kuulusa muotoilija?

        Täytyy kyl myöntää et on näis valmeteis se semmonen seksikäs muotolu. No ei toki kaikissa, se S-sarjan kone ei ollut mun mielestä nätti.

        Mut nää 705 ja 805 Vallut on tosi fiksui katella.


      • luonnostelee
        designmies kirjoitti:

        Eiks tää Makkonen saanu sen muotoilupalkinnon muutama vuos sitten? Siis sehän on oikein kansainvälisesti kuulusa muotoilija?

        Täytyy kyl myöntää et on näis valmeteis se semmonen seksikäs muotolu. No ei toki kaikissa, se S-sarjan kone ei ollut mun mielestä nätti.

        Mut nää 705 ja 805 Vallut on tosi fiksui katella.

        Joo, se sama mies luonnostelee myös Saabit ja Sampot.

        On todellinen ammattilainen.

        Ja on saanut Euroopassa laajasti huomiota.


      • JD-mies
        viitossarjassa kirjoitti:

        805 edusti 80-luvulla muotoilun huippua. Makkosen kädenjälki näkyy ja 05 on edelleen kaunista katseltavaa. Samoin kuin 740/940 Volvot, ovat edelleen kaunista katseltavaa ja ovat samaa kädenjälkeä kuin nuo Valmetit.

        Se ajan henki: 60-luvun Valmeteissa oli sitä pyöreyttä. Samaa pönttövolvomaista pyöreyttä mitä Jontikassa vielä 80-luvulla.

        Kyl ne naapurisi 805:n portaat on ite tehdyt jos niissä harjaterästä on käytetty.

        Ainiin, ja naapurin 2850:n tehtiin vaihteistohuolto, maksoi 17000 eeroa. Taidettiin sinne vaihtaa muutakin kuin öljyt.

        Älä höpise omiasi, kyllä Valmetin 05 ohjaamo hiljaisempi on. Katso vaikkapa: www.vallunsolvaaja.com (lue: www.konedata.net).

        Ja se vähäinen melu mikä näissä 05 Valmeteissa on, on todella miehekkään kuuloista! Vielä kun lisää vähän kierroksia niin sitä tekee mieli ajaa jatkuvasti kattoluukku ja takaikkuna auki eikä kierrokset saa laskea alle 2000.

        Kyllä niissä vallun portaissa muistaakseni
        jossain keltaruskeissa oli harjaterästä, en
        muista vuosimallia,mutta uusissa kuitenkin.
        JD 2850 koko laatikon remontti ei maksa 17000
        euroa. sinne ei yleensäkään tarvi vaihtaa kuin
        yksi seger joka ei maksa kymppiä enempää,ja työt
        tietysti päälle. Vain hullu maksaisi askirempasta
        17000 eeroa kun sen koneenkaan arvo ei ole enempää
        Melutaso JD 2850 SG2 ohjaamo 79,5 db
        Valmet 805 82,5 db
        Ja omat korvani eivät valehtele ja tarkistin asian.Kolmen desibelin ero on aika iso. Mutta jos olet vielä siinä iässä että mopostakin pitää
        äänenvaimennin tyhjentää että tulisi miesmäisempi
        ääni niin mikä ettei,jos sellaisesta tykkää.
        Itse arvostan hiljaista menoa kaikilla
        ajoneuvoilla.Melu kun mielletään jo saasteeksi.


      • 2850
        JD-mies kirjoitti:

        Kyllä niissä vallun portaissa muistaakseni
        jossain keltaruskeissa oli harjaterästä, en
        muista vuosimallia,mutta uusissa kuitenkin.
        JD 2850 koko laatikon remontti ei maksa 17000
        euroa. sinne ei yleensäkään tarvi vaihtaa kuin
        yksi seger joka ei maksa kymppiä enempää,ja työt
        tietysti päälle. Vain hullu maksaisi askirempasta
        17000 eeroa kun sen koneenkaan arvo ei ole enempää
        Melutaso JD 2850 SG2 ohjaamo 79,5 db
        Valmet 805 82,5 db
        Ja omat korvani eivät valehtele ja tarkistin asian.Kolmen desibelin ero on aika iso. Mutta jos olet vielä siinä iässä että mopostakin pitää
        äänenvaimennin tyhjentää että tulisi miesmäisempi
        ääni niin mikä ettei,jos sellaisesta tykkää.
        Itse arvostan hiljaista menoa kaikilla
        ajoneuvoilla.Melu kun mielletään jo saasteeksi.

        Se taisi olla se naapurin 2850 mihin tehtiin lootaremppaa 17000 eurolla.

        Sitä määkin aina ihmettelen että miksi meidänkin naapuri tekee niihin romuihinsa noin hirveitä remppoja. Nyt sen jontikan arvo on varmaan 34000 euroo, on ne niin kysyttyjä koneita.


      • JD-mies
        2850 kirjoitti:

        Se taisi olla se naapurin 2850 mihin tehtiin lootaremppaa 17000 eurolla.

        Sitä määkin aina ihmettelen että miksi meidänkin naapuri tekee niihin romuihinsa noin hirveitä remppoja. Nyt sen jontikan arvo on varmaan 34000 euroo, on ne niin kysyttyjä koneita.

        ole uskottavaa.Oiskohan menny sulla eurot ja
        mrkat sekaisin. Koko lootakaan ei varmasti niin
        paljoa maksa ja käytettyjä ehjiäkin varmasti
        löytyy paljon halvemmalla.


      • eqwtjeo
        JD-mies kirjoitti:

        ole uskottavaa.Oiskohan menny sulla eurot ja
        mrkat sekaisin. Koko lootakaan ei varmasti niin
        paljoa maksa ja käytettyjä ehjiäkin varmasti
        löytyy paljon halvemmalla.

        Niin muttakun nyt on kyseessä se naapurin kone.

        Siihenhän voi sattua ihan mitä vain!


      • JD-mies
        eqwtjeo kirjoitti:

        Niin muttakun nyt on kyseessä se naapurin kone.

        Siihenhän voi sattua ihan mitä vain!

        usko että Vallun askiremppa voi maksaa 7 tuhatta
        eeroa?


      • löytyy
        JD-mies kirjoitti:

        tarkoituksella vähän sohaisin vallufanatikkojen
        arvomaailmaa. Mutta taitaa noita pyöristettyjä
        konepeltejä olla uusissa valluissakin ei se
        80-luvun vallun pullapeltilook terävine särmineen
        tainnutkaan olla silmää hivelevä. Ei tainnut
        Vallun pajassa silloin vielä olla prässiä vaan
        pellit vaan särmättiin ja harjateräksestä
        tehtiin hytin portaat. Naapurin kasinollavitosen
        askin huolto maksoi 7000 eeroa. taidettiin sinne
        vaihtaa muutakin kuin uudet öljyt. Ja onhan
        siellä erittäin hienossakin hytissä jotain:
        Puolta kovempi meteli kuin John von Deeressä.

        Niin John Deerestä: http://www.antiquetractors.com/content/yph4027.htm

        Kuin Valmetistakin: http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet502.htm

        Kuten hyttejäkin, molemmat valmistajansa huippumalleja vuonna 1972. Kiistatta Jontikassa on nykyään hyvä ohjaamo, kuten pitääkin olla, jos se tulee yli 30 vuotta myöhemmin kuin Valmettiin.


      • Juxu

      • on.
        Juxu kirjoitti:

        http://www.konedata.net/Traktorit/belarus400.htm

        Tässä lisää muotoja v:lta 1970

        Sentään sateen, jopa jonkinlainen tuulensuoja, mitä ei ihan kaikista tuon ikäisistä löydy. Kun ei löydy vielä -80 luvullakaan, muita kuin lain pakottamia ja Palmun valmistamia turvakehikoita.


    • jos löydät

      Osta turbiinikone 855 jos jostain hyvän löydät. Meil on semmonen ja 705 jälkeen ei enää konetta ilman turbiinia oteta.

      855 ajettu nyt noin 10400 tuntia, eikä mitään isompia vikoja oo ollut. Kytkin laitettiin ekankerran vasta 9200 tunnissa.

    • vetoon ehdottomasti

      kuutonen!!!! No, kato joku muu kun valumötti, niin pääset helpommalla ja vähemmällä. Tossa 905 on semmonen valumötin perusvika, jotta se ei vedä mitään! Siinä on ihan onneton moottori kokoisekseen, ihan normaali valmetti siis. Ko koneesta saa hyvän kyllä turbottamalla, ja sitten moottoria ei voi enää soimata. Mutta mutta. Sitten ei kestä voimansiirrossa aksilat. Kytkin akselin pätkä menee jatkuvasti, noin 4 kertaa vuodessa saat olla vaihtamassa jos meinaat sillä tehrä töitä aikuisten oikeesti. Niitä muuten valmistaa nyt joku paja, ja isojoen konehalli myy tarvikkeina. Taitaa ollakin maailman ainut traktorimerkki, jossa on niin huono voimansiirto, jotta pitää osia oikein tarvikkeina myydä.

      Toi tarvikeaksila kestää sitten puolet enemmän, joten sitä ei tarviikaan vaihtaa enää kuin 2 kertaa vuodessa.... Siinä alkaa poijaat valumötti katkeen nopeesti kun sitä tarpeeks monta kertaa harjottelee. Mulla se aiheutti lopulta sellaasen valumöttiallergian, että lääkäri oikein kielsi merkin käytön, ja kirjoitti reseptin, jolla sai johanteerin. Kela tietty korvas, kun katsottiin ammattitaudiksi ;-)

      • sekavia ajatuksia

        Koitahan poikanen pysyä asiassa ja aiheessa, äläkä ole idiootti.

        No kun kysyjä etsii alle 110 hv traktoria, ei mitään 180 heppaista.

        Tuo 805 tai 905 kestää ruuvata tehot sinne 140hv saakka, enempää ei missään tapauksessa. Kyseessä on kuitenkin kokoluokaltaan neljän tonnin kone. Alle 140 hv tehoilla ei ole mitään ongelmia koneen kestävyyden suhteen.

        Moottori näissä 805:ssa kestää tehonnoston yli 150hv ja 905 ahtamalla 180hv, mutta voimansiirron maksimi momentti on luokkaa 500 Nm. 905 on siinä mielessä huono kone, että ahtamattomana sen ominaiskulutus on isohko, ja ahtamista traktori ei kestä. Siis 905:ta ei pidä mennä turbottamaan.

        Jos pysytään aiheessa, eli haetaan alle 140hv luokassa sopivaa maansiirtokärryn ja lavetin vetäjää niin 805 tai 905 on hyvä valinta. Ja nämä koneet ovat varmasti kokoluokkansa kovimpia vetureita, vai mikä on muka ruudikkaampi? Ei ainakaan Ford 8210, Fiat 110-90, JD3040, MF 699!

        Tietty jos tarvitaan yli 140hv traktoria, niin 805 tai 905 on väärä valinta. Silloin pitää katsella jotain sen kokoluokan konetta.


      • kasiviisvitonen

        Kannattaa ostaa se kasiviisvitonen. Mein 855 ollut tosi kestävä ja hyvä kone, ei tod. oo mitään vaihderemppoja tehty.

        Ja on tehty tosi raskaitakin töitä, ei tässä kokoluokassa saada kuutoskoneesta kuin huonoja ominaisuuksia.


      • kannata ostaa
        kasiviisvitonen kirjoitti:

        Kannattaa ostaa se kasiviisvitonen. Mein 855 ollut tosi kestävä ja hyvä kone, ei tod. oo mitään vaihderemppoja tehty.

        Ja on tehty tosi raskaitakin töitä, ei tässä kokoluokassa saada kuutoskoneesta kuin huonoja ominaisuuksia.

        ollenkaan! Onhan sitä Luoja paratkoon traktoreitakin olemas!!


      • yfuöcöuy
        kannata ostaa kirjoitti:

        ollenkaan! Onhan sitä Luoja paratkoon traktoreitakin olemas!!

        Kommenttisi antoikin paljon vastausta kysyjän aloitukseen. Voi tätä tiedon tulvaa!

        No, kerroppa nyt mikä kannattaa ostaa kysyjän käyttötarpeeseen. Ja perustele ehdokkaasi.


      • kun asia on
        sekavia ajatuksia kirjoitti:

        Koitahan poikanen pysyä asiassa ja aiheessa, äläkä ole idiootti.

        No kun kysyjä etsii alle 110 hv traktoria, ei mitään 180 heppaista.

        Tuo 805 tai 905 kestää ruuvata tehot sinne 140hv saakka, enempää ei missään tapauksessa. Kyseessä on kuitenkin kokoluokaltaan neljän tonnin kone. Alle 140 hv tehoilla ei ole mitään ongelmia koneen kestävyyden suhteen.

        Moottori näissä 805:ssa kestää tehonnoston yli 150hv ja 905 ahtamalla 180hv, mutta voimansiirron maksimi momentti on luokkaa 500 Nm. 905 on siinä mielessä huono kone, että ahtamattomana sen ominaiskulutus on isohko, ja ahtamista traktori ei kestä. Siis 905:ta ei pidä mennä turbottamaan.

        Jos pysytään aiheessa, eli haetaan alle 140hv luokassa sopivaa maansiirtokärryn ja lavetin vetäjää niin 805 tai 905 on hyvä valinta. Ja nämä koneet ovat varmasti kokoluokkansa kovimpia vetureita, vai mikä on muka ruudikkaampi? Ei ainakaan Ford 8210, Fiat 110-90, JD3040, MF 699!

        Tietty jos tarvitaan yli 140hv traktoria, niin 805 tai 905 on väärä valinta. Silloin pitää katsella jotain sen kokoluokan konetta.

        niin että toi valumötti pitää ostaa ainakin 20 heppaa isompi kun muun merkkinen kone. Se olematon tehohukkuu vielä johonkin, joten vetämiseen ei jääkään sitten enää mitään. Oman kokemuksen pohjalta 805 vetää saman kuin 905, ja esimerkiksi 7745 turbo zetori vetää vähintään samaa kärriä kuin toi 905!

        Eli siis aika lussu kone on kyseessä. No, polttoaineen kulutuksessa toi valmetti on aina ollut alansa huippu, valitettavasti vaan asian negatiivisessa merkityksessä!

        Osta esim 1455 natikka, 6900 tai 7000 sarjan deere tai on valmetillakin pari kelvollista mallia, eli 8600 ja 8300 eli massikkapohjaiset mallit, tosin moottori niissäkin valmet.


      • meneeeeeeee
        kun asia on kirjoitti:

        niin että toi valumötti pitää ostaa ainakin 20 heppaa isompi kun muun merkkinen kone. Se olematon tehohukkuu vielä johonkin, joten vetämiseen ei jääkään sitten enää mitään. Oman kokemuksen pohjalta 805 vetää saman kuin 905, ja esimerkiksi 7745 turbo zetori vetää vähintään samaa kärriä kuin toi 905!

        Eli siis aika lussu kone on kyseessä. No, polttoaineen kulutuksessa toi valmetti on aina ollut alansa huippu, valitettavasti vaan asian negatiivisessa merkityksessä!

        Osta esim 1455 natikka, 6900 tai 7000 sarjan deere tai on valmetillakin pari kelvollista mallia, eli 8600 ja 8300 eli massikkapohjaiset mallit, tosin moottori niissäkin valmet.

        ""Osta esim 1455 natikka, 6900 tai 7000 sarjan deere tai on valmetillakin pari kelvollista mallia, eli 8600 ja 8300 eli massikkapohjaiset mallit, tosin moottori niissäkin valmet"""


        -Menee aiheen ulkopuolelle ja pahasti. Nyt haetaan vaihtoehtoja kokoluokassa 100-110hv. Nyt ei haeta mitään 160 hv jenkkijontikkaa ym.

        Ole hyvä ja kerro vaihtoehtosi tuohon kokoluokkaan perustelujen kanssa.


      • eräs toinen
        meneeeeeeee kirjoitti:

        ""Osta esim 1455 natikka, 6900 tai 7000 sarjan deere tai on valmetillakin pari kelvollista mallia, eli 8600 ja 8300 eli massikkapohjaiset mallit, tosin moottori niissäkin valmet"""


        -Menee aiheen ulkopuolelle ja pahasti. Nyt haetaan vaihtoehtoja kokoluokassa 100-110hv. Nyt ei haeta mitään 160 hv jenkkijontikkaa ym.

        Ole hyvä ja kerro vaihtoehtosi tuohon kokoluokkaan perustelujen kanssa.

        Painoa täytyy olla siinä käytössä olevassa koneessa, ei 4000 kg:n traktorilla saa mitään kaivuria laillisesti siirretyksi. Jos tämänhetkistä saakin, ehkei seuraavaa. Ja tietysti mahdollisimman pitkä akseliväli, että on vakaa painon edessä. Huomioon otettava seikka on sekin, että traktori ei saisi olla luonteeltaan "hyppyheikki" (tähän toki vaikuttaa paljon myös rengastuskin)


      • ja sitä olen tuossa
        eräs toinen kirjoitti:

        Painoa täytyy olla siinä käytössä olevassa koneessa, ei 4000 kg:n traktorilla saa mitään kaivuria laillisesti siirretyksi. Jos tämänhetkistä saakin, ehkei seuraavaa. Ja tietysti mahdollisimman pitkä akseliväli, että on vakaa painon edessä. Huomioon otettava seikka on sekin, että traktori ei saisi olla luonteeltaan "hyppyheikki" (tähän toki vaikuttaa paljon myös rengastuskin)

        edellä yrittänyt kovasti näille tolkuttaa.

        Juuri vamlet on muuten kaikista surkein kärrin ja lavetin edessä. Huonokuuloinen mies ei helpolla erota kumpi kylätiellä menee valumötti vai jänis, samalla lailla loikkien etenevät molemmat!! Jos kuulo on tallella (ellei ole liiemmin ajellut valumötillä niin varmaan onkin) niin valmumötin ja jäniksen erottaa kyllä helposti siitä vinkunasta.

        Noh joo, itse ostaisin vaikka vanhan 12145, 12245, 14145, 14245 zetorin ellei missään nimessä halua painavampaa ja tehokkaampaa konetta. Se on vakaa tiellä, alkaa kulkeen helposti viittäkymppiä ja on edullinen hankkia, halpa huoltaa, eikä rikki saa kuin lekalla. Jos on aivoinvalidi eikä osaa vaihtaa kun synkroaskia niin silloin pitää tyytyä hieman kalliimpaan xx245 sarjaan.

        Myös 6000 sarjan peurat on hyviksi vetureiksi havaittuja.

        Sen verran on kuitenkin kärriä tullut vedettyä, ja ennen lavettiakin, että nykyisin ei kyllä edes harkita alle 250 hevosvoimaista ja vähintään 8000 kiloa painavaa veturia eteen.


      • jakeluun
        ja sitä olen tuossa kirjoitti:

        edellä yrittänyt kovasti näille tolkuttaa.

        Juuri vamlet on muuten kaikista surkein kärrin ja lavetin edessä. Huonokuuloinen mies ei helpolla erota kumpi kylätiellä menee valumötti vai jänis, samalla lailla loikkien etenevät molemmat!! Jos kuulo on tallella (ellei ole liiemmin ajellut valumötillä niin varmaan onkin) niin valmumötin ja jäniksen erottaa kyllä helposti siitä vinkunasta.

        Noh joo, itse ostaisin vaikka vanhan 12145, 12245, 14145, 14245 zetorin ellei missään nimessä halua painavampaa ja tehokkaampaa konetta. Se on vakaa tiellä, alkaa kulkeen helposti viittäkymppiä ja on edullinen hankkia, halpa huoltaa, eikä rikki saa kuin lekalla. Jos on aivoinvalidi eikä osaa vaihtaa kun synkroaskia niin silloin pitää tyytyä hieman kalliimpaan xx245 sarjaan.

        Myös 6000 sarjan peurat on hyviksi vetureiksi havaittuja.

        Sen verran on kuitenkin kärriä tullut vedettyä, ja ennen lavettiakin, että nykyisin ei kyllä edes harkita alle 250 hevosvoimaista ja vähintään 8000 kiloa painavaa veturia eteen.

        Kysyjä etsii noin 4 tonnin painoista 100-110 hv traktoria, ei mitään 200hv mörköä.

        Älä nyt herraisä ole noin idiootti ja yritä tuputtaa sellaista konetta joka ei ole soveltuva kriteereihin. Neljän tonnin veturilla voidaan vetää noin 12 tonnin lavettia ja siihen 100hv kone riittää mainiosti. Oliko kysyjällä jokin 280Hitatsi?

        Ei tuollainen 12245 setori ole millään muotoa verrattavissa 05 Valmettiin. Mistä tiedät mitä muuta kyseisellä koneella tulee saada tehtyä? Maatalouskäyttöön tuollaista setoria on turha kuvitella. Tarkkussilppurin vetoon?

        Nyt haetaan 100-110hv ja noin 4 tonnin länsikonetta, kerro ehdokkaasi näihin kriteereihin. Jollet siihen pysty niin ole hiljaa äläkä ole idiootti.


      • Alkuperäinen kysyjä
        jakeluun kirjoitti:

        Kysyjä etsii noin 4 tonnin painoista 100-110 hv traktoria, ei mitään 200hv mörköä.

        Älä nyt herraisä ole noin idiootti ja yritä tuputtaa sellaista konetta joka ei ole soveltuva kriteereihin. Neljän tonnin veturilla voidaan vetää noin 12 tonnin lavettia ja siihen 100hv kone riittää mainiosti. Oliko kysyjällä jokin 280Hitatsi?

        Ei tuollainen 12245 setori ole millään muotoa verrattavissa 05 Valmettiin. Mistä tiedät mitä muuta kyseisellä koneella tulee saada tehtyä? Maatalouskäyttöön tuollaista setoria on turha kuvitella. Tarkkussilppurin vetoon?

        Nyt haetaan 100-110hv ja noin 4 tonnin länsikonetta, kerro ehdokkaasi näihin kriteereihin. Jollet siihen pysty niin ole hiljaa äläkä ole idiootti.

        Kone tällä hetkellä 7.5 tonninen ja soralava ottaa 12 tonnia. Yleensä ME käytetään traktoria maanajoon sellaisissa paikoissa mihin ei autolla Taivu/pääse/kannata mennä. Jos ajo olisi päätoimista ja pitäisi kuskata isompaa konetta ostaisin neliakselisen auton ja sen perään lavetin. Mielestäni iso kankea traktori on meilläpäin väliinputoaja. Sillä on ison auton kankeus ja traktorin nopeus. Etukuormaaja on myös meidän hommissa välttämättömyys lähinnä piikkien kanssa. Työt lähinnä rakennustöitä alusta loppuun periaatteella.


      • i....tti
        jakeluun kirjoitti:

        Kysyjä etsii noin 4 tonnin painoista 100-110 hv traktoria, ei mitään 200hv mörköä.

        Älä nyt herraisä ole noin idiootti ja yritä tuputtaa sellaista konetta joka ei ole soveltuva kriteereihin. Neljän tonnin veturilla voidaan vetää noin 12 tonnin lavettia ja siihen 100hv kone riittää mainiosti. Oliko kysyjällä jokin 280Hitatsi?

        Ei tuollainen 12245 setori ole millään muotoa verrattavissa 05 Valmettiin. Mistä tiedät mitä muuta kyseisellä koneella tulee saada tehtyä? Maatalouskäyttöön tuollaista setoria on turha kuvitella. Tarkkussilppurin vetoon?

        Nyt haetaan 100-110hv ja noin 4 tonnin länsikonetta, kerro ehdokkaasi näihin kriteereihin. Jollet siihen pysty niin ole hiljaa äläkä ole idiootti.

        Mähän ehdotin tuossa jo esim jd:n 6000 sarjaa, se kattaa tehot 60-->140 heppaan. Sieltä löytyy kyllä sopiva kone joka lähtöön!! Ja on muuten varsinkin ek käytössä valovuosia valmettia edellä. Edullisia ja yksinkertaisia sekä vahvoja koneita!

        Ehdotin myös zetorin chrystal sarjaa, koneen paino alle 5000 kiloa, turboton 120 heppainen 4500 kiloa, ja nelosiakin löytyy, hyvä malli sieltä on 9245 joita ei vaan tahdo mistään saada, sillä kukaan ei niitä halua myydä. Ko koneet sopii kaikkiin muihin maataloustöihin, paitsi 2 metrin kylvölannoittimen vetoon.... Itselläni aikoinaan tehtiin kaikki maataloustyöt ko koneilla ja hyvin onnistui. Zetorilta löytyy myös ur3 sarja sekä forterra sarja. Jälkimmäistä ei käytettynä saa, eikä ur3 sarjan suurinta 10540 malliakaan. Mutta 9540 mallia on pilvin pimein, ja myös kuormaajalla varustettuina. On edullinen ja tehokas 4 tonnin luokkaan kone, kaikki samat ominaisuudet löytyy mitä valmetin mezzo sarjan koneistakin.

        Lisäksi Fendtiltä löytyy hyviä farmer ja favorit sarjan koneita, joskin ne ovat vähänajettuina hinnakkaita.

        MF:n viimeisen coventryn tehtailta tulleet koneet ovat myös hyvä vaihtoehto. Kuutosessa on 116 hv teho, hydr suunnanvaihdin, sähkönostol, ym ym ja ohjaamo valovuosia edellä valmetin 05 ja 6000 sarjoja!! Koneita saa myös edullisesti eikä niillä ole edes hirveitä käyttötunteja!! Sopii myös kysyjän paino/teholuokkaan, ja on kärrin ja lavetin vetoon erittäin vakaa kone!! JA 6 perkins syö myös vähän ainetta!


      • esität kysyjälle
        i....tti kirjoitti:

        Mähän ehdotin tuossa jo esim jd:n 6000 sarjaa, se kattaa tehot 60-->140 heppaan. Sieltä löytyy kyllä sopiva kone joka lähtöön!! Ja on muuten varsinkin ek käytössä valovuosia valmettia edellä. Edullisia ja yksinkertaisia sekä vahvoja koneita!

        Ehdotin myös zetorin chrystal sarjaa, koneen paino alle 5000 kiloa, turboton 120 heppainen 4500 kiloa, ja nelosiakin löytyy, hyvä malli sieltä on 9245 joita ei vaan tahdo mistään saada, sillä kukaan ei niitä halua myydä. Ko koneet sopii kaikkiin muihin maataloustöihin, paitsi 2 metrin kylvölannoittimen vetoon.... Itselläni aikoinaan tehtiin kaikki maataloustyöt ko koneilla ja hyvin onnistui. Zetorilta löytyy myös ur3 sarja sekä forterra sarja. Jälkimmäistä ei käytettynä saa, eikä ur3 sarjan suurinta 10540 malliakaan. Mutta 9540 mallia on pilvin pimein, ja myös kuormaajalla varustettuina. On edullinen ja tehokas 4 tonnin luokkaan kone, kaikki samat ominaisuudet löytyy mitä valmetin mezzo sarjan koneistakin.

        Lisäksi Fendtiltä löytyy hyviä farmer ja favorit sarjan koneita, joskin ne ovat vähänajettuina hinnakkaita.

        MF:n viimeisen coventryn tehtailta tulleet koneet ovat myös hyvä vaihtoehto. Kuutosessa on 116 hv teho, hydr suunnanvaihdin, sähkönostol, ym ym ja ohjaamo valovuosia edellä valmetin 05 ja 6000 sarjoja!! Koneita saa myös edullisesti eikä niillä ole edes hirveitä käyttötunteja!! Sopii myös kysyjän paino/teholuokkaan, ja on kärrin ja lavetin vetoon erittäin vakaa kone!! JA 6 perkins syö myös vähän ainetta!

        Jos nyt verrataan näitä niin:

        http://www.nettikone.com/588499

        http://www.nettikone.com/596980

        vs:

        http://www.nettikone.com/643130

        http://www.nettikone.com/643424

        Täytyy todeta henkilön olevan kieroutunut mieleltään, joka väittää noita kahta ensimmäistä vaihtoehtoa jälkimmäisiä fiksummaksi. Toki hintapuoli on sellainen, että nuo kaksi ensimmäistä saa yhden V:n hinnalla. Ompahan varakone.

        Em. verrokit ovat kuin automaailmassa verrattaisiin takamoottoriSkoodaa Volvon 740/940:iin. Hinta ratkaissee.

        JD:n 6000 sarja on enemmänkin verrannollinen Valtran 6000/8000 sarjan kanssa. JD 6000 on varmasti ihan hyvä kone ominaisuuksiltaan, mutta jos verrataan sitä vastaavan ikäluokan Mezzo/Mega Valmettiin niin heikommille JD jää. Myös etukuormainomituisuuksissa huonon näkyvyyden ja heikon etuakseliston vuoksi. Ohjaamoergonomia jää kauas Valmetin Ergocabista. 805/905 Valmettiin verrannolliset JD: ovat ikänsä puolesta Astronautti-3050 ja Kosmonautti-3350. Näistä ei mielestäni ole vaikea tehdä valintaa, onhan Valmetti nyt kuitenkin normaalin ihmisen mitoilla tehty traktori jolla onnistuvat kaikki työt kikkailematta.

        9540 Zetori on ihan mukava päristin, olen sellaisella jonkinverran ajnut eikä sitä voi moittia. Tässä mallissa hinta ja laatu kohtaavat hyvin.

        Fendtit saa unohtaa omintakeisten ratkaisujensa vuoksi. Eipä niitä juurikaan kellään ole. On varmasti laadukas tuote, mutta soveltumaton näihin oloihin. Kuka sitä huoltaa/remontoi, onko se oman osaamisen varassa? Rumiakin ovat kuin perkeleet. "Fendt, von Fendt auf wiedersehen" ja baijerilainen marssimusiikki soi mahtipontisena taustalla kun Horst Zimbauerr kannustaa ratsuaan uuteen loikkaan!

        Coventryn MF:t ovat niitä "viisysikympän" perintöä jatkavia koneita. Tämä "viisysikymppä" on luonut MF:lle suomessa lähtemättömän susitraktorin leiman. Etenkin nelikkona "viisysikymppä" on todellinen aivovaurioisen henkitraktori! Samat perämuodot ja perusratkaisut ovat edelleen 4370:n riesana vaikka ulkonäkö onkin kovin Beauvaisilainen. Ohjaamo on askeettisesti sisustettu, vaihdekeppi kuin hevosenkyrpä ja kauhea sekoitin lootaa käytettäessä. Siis sitä heppikeppiä saa hämmentää ajossa ihan sikana! Erittäin raskaskulkuinen tiellä, 40km/h jää saavuttamatta toisin kuin verrokillaan Valtra 6800:lla joka kulkee vakiona 48km/h ja liikennevälityksin 60km/h. MF 4370 hydrauliikka ja nostolaite huokuvat brittiläistä työväenhenkeä kuin 70 luvun Leylandeissa konsanaan! Mielenvikaisia ratkaisuja myös mm. sivurajoittimien, konepeiton, sivupeilien osalta.

        Perkinssin öljynvaihtohuoltoon kuuluu myös huolto-ohjelman kohta 34: Männänrenkaiden vaihto joka 500:s tunti käsittäen lasittuneiden putkien hoonauksen.

        MF:ltä ainut järkevä malli tuohon kokoluokkaan on 3075/3080 tai sitten tämänhetken myyntimenestysMassikka 4445. 4445 on nostanut MF myynnin uudelle sataluvulle, tässä mallissa käyttöominaisuudet ovat Massikaksi poikkeuksellisen hyvät.


      • P.Ölvästi
        esität kysyjälle kirjoitti:

        Jos nyt verrataan näitä niin:

        http://www.nettikone.com/588499

        http://www.nettikone.com/596980

        vs:

        http://www.nettikone.com/643130

        http://www.nettikone.com/643424

        Täytyy todeta henkilön olevan kieroutunut mieleltään, joka väittää noita kahta ensimmäistä vaihtoehtoa jälkimmäisiä fiksummaksi. Toki hintapuoli on sellainen, että nuo kaksi ensimmäistä saa yhden V:n hinnalla. Ompahan varakone.

        Em. verrokit ovat kuin automaailmassa verrattaisiin takamoottoriSkoodaa Volvon 740/940:iin. Hinta ratkaissee.

        JD:n 6000 sarja on enemmänkin verrannollinen Valtran 6000/8000 sarjan kanssa. JD 6000 on varmasti ihan hyvä kone ominaisuuksiltaan, mutta jos verrataan sitä vastaavan ikäluokan Mezzo/Mega Valmettiin niin heikommille JD jää. Myös etukuormainomituisuuksissa huonon näkyvyyden ja heikon etuakseliston vuoksi. Ohjaamoergonomia jää kauas Valmetin Ergocabista. 805/905 Valmettiin verrannolliset JD: ovat ikänsä puolesta Astronautti-3050 ja Kosmonautti-3350. Näistä ei mielestäni ole vaikea tehdä valintaa, onhan Valmetti nyt kuitenkin normaalin ihmisen mitoilla tehty traktori jolla onnistuvat kaikki työt kikkailematta.

        9540 Zetori on ihan mukava päristin, olen sellaisella jonkinverran ajnut eikä sitä voi moittia. Tässä mallissa hinta ja laatu kohtaavat hyvin.

        Fendtit saa unohtaa omintakeisten ratkaisujensa vuoksi. Eipä niitä juurikaan kellään ole. On varmasti laadukas tuote, mutta soveltumaton näihin oloihin. Kuka sitä huoltaa/remontoi, onko se oman osaamisen varassa? Rumiakin ovat kuin perkeleet. "Fendt, von Fendt auf wiedersehen" ja baijerilainen marssimusiikki soi mahtipontisena taustalla kun Horst Zimbauerr kannustaa ratsuaan uuteen loikkaan!

        Coventryn MF:t ovat niitä "viisysikympän" perintöä jatkavia koneita. Tämä "viisysikymppä" on luonut MF:lle suomessa lähtemättömän susitraktorin leiman. Etenkin nelikkona "viisysikymppä" on todellinen aivovaurioisen henkitraktori! Samat perämuodot ja perusratkaisut ovat edelleen 4370:n riesana vaikka ulkonäkö onkin kovin Beauvaisilainen. Ohjaamo on askeettisesti sisustettu, vaihdekeppi kuin hevosenkyrpä ja kauhea sekoitin lootaa käytettäessä. Siis sitä heppikeppiä saa hämmentää ajossa ihan sikana! Erittäin raskaskulkuinen tiellä, 40km/h jää saavuttamatta toisin kuin verrokillaan Valtra 6800:lla joka kulkee vakiona 48km/h ja liikennevälityksin 60km/h. MF 4370 hydrauliikka ja nostolaite huokuvat brittiläistä työväenhenkeä kuin 70 luvun Leylandeissa konsanaan! Mielenvikaisia ratkaisuja myös mm. sivurajoittimien, konepeiton, sivupeilien osalta.

        Perkinssin öljynvaihtohuoltoon kuuluu myös huolto-ohjelman kohta 34: Männänrenkaiden vaihto joka 500:s tunti käsittäen lasittuneiden putkien hoonauksen.

        MF:ltä ainut järkevä malli tuohon kokoluokkaan on 3075/3080 tai sitten tämänhetken myyntimenestysMassikka 4445. 4445 on nostanut MF myynnin uudelle sataluvulle, tässä mallissa käyttöominaisuudet ovat Massikaksi poikkeuksellisen hyvät.

        ilomielin todeta, että 590 massikassa ei ole paljon lapsille kertomista. Tuo väittämä 3070 ja 3080 massikkojen ja nelitonnisten paremmuudesta on kyllä täysin päinvastainen kuin mitä olen seuraillut vanhimman poikani kohdalla. Se kun harrastaa noita massikoita ja natikoita. Englantilaiskoneilla se on kyllä ajanut ja tehnyt ne työt, ranskalaismassikat ovat sitten olleet korjaamolla. Etenkin nuo mainitsemasi 3070 ja 3080 mallit. Brittimassikat on kyllä ollut boshin ehr:llä varustettuja joten nostolaitehydrauliikka siltä osin kunnossa. On niitä varmaan saanut "perinteisellä" mf hydrauliikallakin, mutta tokko niitä kukaan tolkun mies ostanut.

        Jos taas verrataan 9145 ja valumötin 805 malleja, ei niissä käytettävyydessä ole juuri mitään eroa. Ne osuvat samaan ikäluokkaan. Tyylittelyssä on tietty eroavaisuuksia, vaan se ei tuota mitään. Moottori ja voimansiirtopuolella onkin sitten eroa! Zetorin motti vetää kun piru itse, ja voimansiirtoa ei rikki saa! Toisin kun valmettien jatkuvat kytkinakseli ja ulosottoakseli, sekä ulosoton kytkin remontit!!!!

        Jooh, tuosta jd vs valumötti kuormainkäytöstä... Valmetti on kankea, ja se korostuu etenkin kuormaimen kanssa. JD on siinä hommassa erittäin notkea. Lisäksi valmetin etuakselin sijoitus on perseestä, ja se korostuu vielä kuormaintyössä. JD:n etuakseli kyllä kestää, ja ota huomioon, että jd:ssä käytetään yhtä ja samaa vakioakselia. Valumöttiin pitää kuormainkäyttöön ostaa ns. teollisuusakseli lisähintaan. Lisäksi JD:ssä on kunnon runko, johon tehdas on jo suunnitellut etukuormaimen asennettavaksi. Valumöttiin se taas viritellään soviteosin ja sitten se kone katkee (ainakin vanhemmat) siitä peltisestä välirungosta.

        *Huokaus* jotkut vaan ei näe tosiasioita omilta fantasioiltaan. Niin se vaan on. Paitsi, ennemmin mä vanhalla skodalla ajaisin kun volvolla. Ei tarvii joka vuosi uusia kaikkia helvetin kumipuslia sieltä etupään tankohelvetistä....


      • Oo tankin ongelma..
        P.Ölvästi kirjoitti:

        ilomielin todeta, että 590 massikassa ei ole paljon lapsille kertomista. Tuo väittämä 3070 ja 3080 massikkojen ja nelitonnisten paremmuudesta on kyllä täysin päinvastainen kuin mitä olen seuraillut vanhimman poikani kohdalla. Se kun harrastaa noita massikoita ja natikoita. Englantilaiskoneilla se on kyllä ajanut ja tehnyt ne työt, ranskalaismassikat ovat sitten olleet korjaamolla. Etenkin nuo mainitsemasi 3070 ja 3080 mallit. Brittimassikat on kyllä ollut boshin ehr:llä varustettuja joten nostolaitehydrauliikka siltä osin kunnossa. On niitä varmaan saanut "perinteisellä" mf hydrauliikallakin, mutta tokko niitä kukaan tolkun mies ostanut.

        Jos taas verrataan 9145 ja valumötin 805 malleja, ei niissä käytettävyydessä ole juuri mitään eroa. Ne osuvat samaan ikäluokkaan. Tyylittelyssä on tietty eroavaisuuksia, vaan se ei tuota mitään. Moottori ja voimansiirtopuolella onkin sitten eroa! Zetorin motti vetää kun piru itse, ja voimansiirtoa ei rikki saa! Toisin kun valmettien jatkuvat kytkinakseli ja ulosottoakseli, sekä ulosoton kytkin remontit!!!!

        Jooh, tuosta jd vs valumötti kuormainkäytöstä... Valmetti on kankea, ja se korostuu etenkin kuormaimen kanssa. JD on siinä hommassa erittäin notkea. Lisäksi valmetin etuakselin sijoitus on perseestä, ja se korostuu vielä kuormaintyössä. JD:n etuakseli kyllä kestää, ja ota huomioon, että jd:ssä käytetään yhtä ja samaa vakioakselia. Valumöttiin pitää kuormainkäyttöön ostaa ns. teollisuusakseli lisähintaan. Lisäksi JD:ssä on kunnon runko, johon tehdas on jo suunnitellut etukuormaimen asennettavaksi. Valumöttiin se taas viritellään soviteosin ja sitten se kone katkee (ainakin vanhemmat) siitä peltisestä välirungosta.

        *Huokaus* jotkut vaan ei näe tosiasioita omilta fantasioiltaan. Niin se vaan on. Paitsi, ennemmin mä vanhalla skodalla ajaisin kun volvolla. Ei tarvii joka vuosi uusia kaikkia helvetin kumipuslia sieltä etupään tankohelvetistä....

        Se katkeeminen..mullakin on yks vallu katkennu, mutta ei tankista vaan öljypohjasta lähti sige irti ja katkaisi sen samalla, kun kone oli kolaris, tankista ei tullu tippaakaan pihalle. Ensimmäisis haitekeis lienee ollu ongelmaa tankin kans, kun portaat on hitsattu tankkiin kiinni, niin siitä saumasta alkaa kusta, siks nykyään tikat onkin tuettu toisella lailla noissa t makkaroissa missä vielä on käytös sama tankki.


      • Jani AA
        esität kysyjälle kirjoitti:

        Jos nyt verrataan näitä niin:

        http://www.nettikone.com/588499

        http://www.nettikone.com/596980

        vs:

        http://www.nettikone.com/643130

        http://www.nettikone.com/643424

        Täytyy todeta henkilön olevan kieroutunut mieleltään, joka väittää noita kahta ensimmäistä vaihtoehtoa jälkimmäisiä fiksummaksi. Toki hintapuoli on sellainen, että nuo kaksi ensimmäistä saa yhden V:n hinnalla. Ompahan varakone.

        Em. verrokit ovat kuin automaailmassa verrattaisiin takamoottoriSkoodaa Volvon 740/940:iin. Hinta ratkaissee.

        JD:n 6000 sarja on enemmänkin verrannollinen Valtran 6000/8000 sarjan kanssa. JD 6000 on varmasti ihan hyvä kone ominaisuuksiltaan, mutta jos verrataan sitä vastaavan ikäluokan Mezzo/Mega Valmettiin niin heikommille JD jää. Myös etukuormainomituisuuksissa huonon näkyvyyden ja heikon etuakseliston vuoksi. Ohjaamoergonomia jää kauas Valmetin Ergocabista. 805/905 Valmettiin verrannolliset JD: ovat ikänsä puolesta Astronautti-3050 ja Kosmonautti-3350. Näistä ei mielestäni ole vaikea tehdä valintaa, onhan Valmetti nyt kuitenkin normaalin ihmisen mitoilla tehty traktori jolla onnistuvat kaikki työt kikkailematta.

        9540 Zetori on ihan mukava päristin, olen sellaisella jonkinverran ajnut eikä sitä voi moittia. Tässä mallissa hinta ja laatu kohtaavat hyvin.

        Fendtit saa unohtaa omintakeisten ratkaisujensa vuoksi. Eipä niitä juurikaan kellään ole. On varmasti laadukas tuote, mutta soveltumaton näihin oloihin. Kuka sitä huoltaa/remontoi, onko se oman osaamisen varassa? Rumiakin ovat kuin perkeleet. "Fendt, von Fendt auf wiedersehen" ja baijerilainen marssimusiikki soi mahtipontisena taustalla kun Horst Zimbauerr kannustaa ratsuaan uuteen loikkaan!

        Coventryn MF:t ovat niitä "viisysikympän" perintöä jatkavia koneita. Tämä "viisysikymppä" on luonut MF:lle suomessa lähtemättömän susitraktorin leiman. Etenkin nelikkona "viisysikymppä" on todellinen aivovaurioisen henkitraktori! Samat perämuodot ja perusratkaisut ovat edelleen 4370:n riesana vaikka ulkonäkö onkin kovin Beauvaisilainen. Ohjaamo on askeettisesti sisustettu, vaihdekeppi kuin hevosenkyrpä ja kauhea sekoitin lootaa käytettäessä. Siis sitä heppikeppiä saa hämmentää ajossa ihan sikana! Erittäin raskaskulkuinen tiellä, 40km/h jää saavuttamatta toisin kuin verrokillaan Valtra 6800:lla joka kulkee vakiona 48km/h ja liikennevälityksin 60km/h. MF 4370 hydrauliikka ja nostolaite huokuvat brittiläistä työväenhenkeä kuin 70 luvun Leylandeissa konsanaan! Mielenvikaisia ratkaisuja myös mm. sivurajoittimien, konepeiton, sivupeilien osalta.

        Perkinssin öljynvaihtohuoltoon kuuluu myös huolto-ohjelman kohta 34: Männänrenkaiden vaihto joka 500:s tunti käsittäen lasittuneiden putkien hoonauksen.

        MF:ltä ainut järkevä malli tuohon kokoluokkaan on 3075/3080 tai sitten tämänhetken myyntimenestysMassikka 4445. 4445 on nostanut MF myynnin uudelle sataluvulle, tässä mallissa käyttöominaisuudet ovat Massikaksi poikkeuksellisen hyvät.

        Täyttä sontaa.


      • Joni BB
        Jani AA kirjoitti:

        Täyttä sontaa.

        Noh, jos tuossa pieteetillä kirjoitetussa kommentissa on jotain virheellistä koskien nyt vaikkapa Coventryn huipputuotetta, MF 590 multipaueria niin oikaise toki.

        Kehuppa nyt ystäväni oikein sydämesi pohjasta tuota aivovaurioisen henkitraktoria, "viisysikymppää".

        Anna palaa, odotamme malttamattomina! Ja vertaileppa tuota vielä Valmetin 655 tai 705 malliin.


      • Yleensä noista
        Joni BB kirjoitti:

        Noh, jos tuossa pieteetillä kirjoitetussa kommentissa on jotain virheellistä koskien nyt vaikkapa Coventryn huipputuotetta, MF 590 multipaueria niin oikaise toki.

        Kehuppa nyt ystäväni oikein sydämesi pohjasta tuota aivovaurioisen henkitraktoria, "viisysikymppää".

        Anna palaa, odotamme malttamattomina! Ja vertaileppa tuota vielä Valmetin 655 tai 705 malliin.

        Coventry-verkuista.


      • Coventryläisissä on
        Yleensä noista kirjoitti:

        Coventry-verkuista.

        No mitä hyvää niissä Coventryn ferkuissa on? Kerro, minä en nimittäin tiedä.

        Mielestäni ainut järkevä Massey Ferguson valmistetaan tällähetkellä Suolahdessa(4400 sarja). Kiitos tämän uuden MF-malliston, myyntinsä nousi heti 4400 esittelyn jälkeen uusiin lukemiin. Ja fergun maine kohosi hetkessä uusiin sfääreihin.


      • Massikka on A-valtran
        Coventryläisissä on kirjoitti:

        No mitä hyvää niissä Coventryn ferkuissa on? Kerro, minä en nimittäin tiedä.

        Mielestäni ainut järkevä Massey Ferguson valmistetaan tällähetkellä Suolahdessa(4400 sarja). Kiitos tämän uuden MF-malliston, myyntinsä nousi heti 4400 esittelyn jälkeen uusiin lukemiin. Ja fergun maine kohosi hetkessä uusiin sfääreihin.

        Sisarmalli, niin eipä minulla kannata yrittääkään selvittää sinulle, mitä hyvää Coventryläisessä on. Nimittäin
        4400 on vitsi muihin fergumalleihin verrattuna.


      • kertoo kaiken
        Massikka on A-valtran kirjoitti:

        Sisarmalli, niin eipä minulla kannata yrittääkään selvittää sinulle, mitä hyvää Coventryläisessä on. Nimittäin
        4400 on vitsi muihin fergumalleihin verrattuna.

        Fergusonin myyntitilasto kertoo kaiken olennaisen mitkä mallit ovat myyvimpiä.

        Masseyn myynti nousi 4400 sarjan julkistamisen jälkeen uusiin sfääreihin suomenmaalla.


      • tarpeellisen
        Massikka on A-valtran kirjoitti:

        Sisarmalli, niin eipä minulla kannata yrittääkään selvittää sinulle, mitä hyvää Coventryläisessä on. Nimittäin
        4400 on vitsi muihin fergumalleihin verrattuna.

        http://www.nettikone.com/641879


      • on joskus
        kertoo kaiken kirjoitti:

        Fergusonin myyntitilasto kertoo kaiken olennaisen mitkä mallit ovat myyvimpiä.

        Masseyn myynti nousi 4400 sarjan julkistamisen jälkeen uusiin sfääreihin suomenmaalla.

        SUURTA höl-möyt-tä!


      • erghqioek
        on joskus kirjoitti:

        SUURTA höl-möyt-tä!

        Miten niin, mitä tarkoitat?

        MF:n osalta se isänmaallisuus on ollut suurta viisautta, nyt MF:ää myydään tavallaan Valtran siivellä ja se varmasti kohottaa massikan likaista mainetta huomattavasti.

        Myös varaosa ja huolto toimii MF:ssä nyt huomattavasti paremmin kun edes osaan malleista saa osat Valtran kautta, eikä Keskolta kuukauden toimitusajalla.


      • qwtnhqwr
        erghqioek kirjoitti:

        Miten niin, mitä tarkoitat?

        MF:n osalta se isänmaallisuus on ollut suurta viisautta, nyt MF:ää myydään tavallaan Valtran siivellä ja se varmasti kohottaa massikan likaista mainetta huomattavasti.

        Myös varaosa ja huolto toimii MF:ssä nyt huomattavasti paremmin kun edes osaan malleista saa osat Valtran kautta, eikä Keskolta kuukauden toimitusajalla.

        MF miehii vituttaa aina kun tulee puhetta koneiden myyntimääristä suomesa.

        Eivät kestä sitä kun muistuttaa et 4400 sarja on massikan herra.


    • Alkuperäinen kysyjä

      laajennettais tuota alkuperäistä kysymystä, Että näkisittekö paremmaksi ideaksi investoida vähän enemmän ja siirtyä 6000/8000-sarjaan. Hyviä 805/905:sia ei juuri löydy ja jos löytyy ovat jo melkein noiden uudempien hintasia. Joten onko teknisestiti kestävämpiä noi uudemmat vai onko toisin päin?

      • Deltapowershift

        Onhan tuollainen 6600 tai 8100 monipuolisempi ja hienompi laite kuin 05 sarjalainen. Itse harkitsisin vasta -94 => uudempaa, koska alkupään malleissa on ollut kehitettävää.

        Tämä alkupään mallien hinnoittelu on sitten tosi edullinen, noita vanhoja 6600 tai 8100 malleja myydään vähemmällä kuin viimeisiä 805/905 malleja.


      • deltapowershift
        Deltapowershift kirjoitti:

        Onhan tuollainen 6600 tai 8100 monipuolisempi ja hienompi laite kuin 05 sarjalainen. Itse harkitsisin vasta -94 => uudempaa, koska alkupään malleissa on ollut kehitettävää.

        Tämä alkupään mallien hinnoittelu on sitten tosi edullinen, noita vanhoja 6600 tai 8100 malleja myydään vähemmällä kuin viimeisiä 805/905 malleja.

        käytännössä merkkaa? Entäs mites Agrodata-mittaristo eroaa tavallisesta?


      • zhjrpojz
        deltapowershift kirjoitti:

        käytännössä merkkaa? Entäs mites Agrodata-mittaristo eroaa tavallisesta?

        Se deltapowershifti on valmetin kolmiportainen pikavaihde. Tuli 6000 ja 8000 sarjaan vuonna 1993. Vaihteita on tuossa versiossa 36 36.

        Vanhemmissa kuin 1993 on kaksiportainen Trac-Trol pikavaihde. Välityksiä tuolloin 24 24.

        Ei sen suhteen ole merkitystä kummalla pikavaihteella 6000/8000 sarjan kone on, mutta nuo alkupään mallit ovat vielä rakenteeltaan hieman raakileita. Ei niissä alkupään malleissakaan mitäään suuremia heikkouksia ole, mutta jotain pieniä huonouksia kuten vaijerikäyttöinen ajokytkin, vaihteensiirtäjät eivät kovin tarkat, hydrauliikkavivut ääntelevät.

        Toki jos ajattelet ruuvata koneeseen tehoja reippaasti niin sillloin on syytä ottaa ehdottomasti se Deltapowershift malli. Delta kestää reilunkin tehonnoston kulumatta. Tuo Trac-Trol kykenee välittämään pitkäkestoisesti noin 500 Nm, joten se rajoittaa tehonnoston tuonne 140hv kieppeille. Trac-Trol on sama pikavaihde kuin 05 sarjassa on.

        Agrodata mittaristossa on normaali mittareiden lisäksi digitaalinäyttö ajonopeudelle, trippi, VOA pyörintänopeus, kello ja vaihteiston lämpötila.


    • ollutkin hienoa

      ellei ne olis koskaan alkaneet tykinputkesta hevosenkorviketta luomaan! Olis säästytty tuolta Valmetin paskalta...

      • <sjhrpoia<

        Ymmärrän kyllä tämän vieraiden merkkien myyjien turhautumisen kun kauppa ei tahdo käydä. Monessa tapauksessa kun vierasmaalaista yritetään vaihtaa uuteen samanlaiseen, kauppa tehdäänkin muutaman vuoden vanhaan käytettyyn Valtraan.

        Etenkin suositussa 90hv kokoluokassa Valtralle ei ole järkeviä vaihtoehtoja kuin Mf 4445. Moni valitsee tuossa kokoluokassa vieraan merkin sijaan muutaman vuoden käytetyn ysisatasen.

        Uusista traktoreista (pl. ruohonleekurit) 60 prosenttia on Valtraa. Jos lukuun otetaan tuo MF 4400 myynti, on Suolahden laatutuotteiden osuus kotimaanmyynnistä yli 60 prosenttia. Tällaiseen suosioon eivät pääse edes saksalaiset merkit kotimaassaan.

        Valmetti se vain suoltaa paskaansa markkinoille yhä enenevissä määrin. Mutta mistä se impulssi siihen suoltamiseen tulee? No tietysti asiakkaiden tekemistä tilauksista, suomalaiset maajussit tilaavat kiivaalla tahdilla uutta Valtraa. Tätä toimintamallia vastaan ulkolaisten merkkien on vaikea kilpailla varastoon tehdyillä tuotteillaan: ""Joo kato hei, tää Nyykkäri on nyt tehty näil varusteil, ei sit aleta ennää muuttamaan. Kato hei juunou, tään saat heti kotiin, ei tarvi oottaa tilausta."" Vaan silti nyykkäri ei kauppaansa tee...


      • paljonkos se
        <sjhrpoia< kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä tämän vieraiden merkkien myyjien turhautumisen kun kauppa ei tahdo käydä. Monessa tapauksessa kun vierasmaalaista yritetään vaihtaa uuteen samanlaiseen, kauppa tehdäänkin muutaman vuoden vanhaan käytettyyn Valtraan.

        Etenkin suositussa 90hv kokoluokassa Valtralle ei ole järkeviä vaihtoehtoja kuin Mf 4445. Moni valitsee tuossa kokoluokassa vieraan merkin sijaan muutaman vuoden käytetyn ysisatasen.

        Uusista traktoreista (pl. ruohonleekurit) 60 prosenttia on Valtraa. Jos lukuun otetaan tuo MF 4400 myynti, on Suolahden laatutuotteiden osuus kotimaanmyynnistä yli 60 prosenttia. Tällaiseen suosioon eivät pääse edes saksalaiset merkit kotimaassaan.

        Valmetti se vain suoltaa paskaansa markkinoille yhä enenevissä määrin. Mutta mistä se impulssi siihen suoltamiseen tulee? No tietysti asiakkaiden tekemistä tilauksista, suomalaiset maajussit tilaavat kiivaalla tahdilla uutta Valtraa. Tätä toimintamallia vastaan ulkolaisten merkkien on vaikea kilpailla varastoon tehdyillä tuotteillaan: ""Joo kato hei, tää Nyykkäri on nyt tehty näil varusteil, ei sit aleta ennää muuttamaan. Kato hei juunou, tään saat heti kotiin, ei tarvi oottaa tilausta."" Vaan silti nyykkäri ei kauppaansa tee...

        Valtran markkinaosuus on koko maailmassa? Saksassa? Italiassa? Iso-Britanniassa? Itävallassa? Yleensä euroopassa? USA:ssa?


      • paljonkos se
        paljonkos se kirjoitti:

        Valtran markkinaosuus on koko maailmassa? Saksassa? Italiassa? Iso-Britanniassa? Itävallassa? Yleensä euroopassa? USA:ssa?

        Valtran markkinaosuus on päämarkkina-alueella eli pohjoismaissa? 50%?


      • päämarkkina-alueita
        paljonkos se kirjoitti:

        Valtran markkinaosuus on päämarkkina-alueella eli pohjoismaissa? 50%?

        on kaikki maat missä vaan saadaan ihmisiä Valtran ulkonäöllä höynäytetyksi..


      • P.Ölvästi
        päämarkkina-alueita kirjoitti:

        on kaikki maat missä vaan saadaan ihmisiä Valtran ulkonäöllä höynäytetyksi..

        mitataan päämarkkina-alueen markkinaosuus prosentilla, maailman paras traktori on silloin ehdottomasti Belarus! Sitä ei voine sitten kukaan kiistää. Omalla markkina-alueellaan suvereeni ykkönen niin markkinaosuudella kuin kappalemäärälläkin. On muuten yksi maailman eniten myydyistä traktoreista, vain jotkut kiinalaiset puutarhatraktorit ylittävät belaruksen kokonaismäärässä.

        Eli siis sen on oltava markkinoiden paras traktori, ja maailmankin paras.

        Tähän lienee meidän tyytymine, minä ainakin voin tunnustaa etten aja maailman parhaalla traktorilla. Egoni tuon tunnustuksen kestää. Miten on? Onnistuuko moinen itsensä nöyryyttäminen valumötti miehiltä?

        No, nyt se sitten ratkesi, kiista joka on ollut siitä asti kun maailmaan luotiin toinen traktorimerkki. Suomi 24 teki historiaa!


      • ruotsissa
        P.Ölvästi kirjoitti:

        mitataan päämarkkina-alueen markkinaosuus prosentilla, maailman paras traktori on silloin ehdottomasti Belarus! Sitä ei voine sitten kukaan kiistää. Omalla markkina-alueellaan suvereeni ykkönen niin markkinaosuudella kuin kappalemäärälläkin. On muuten yksi maailman eniten myydyistä traktoreista, vain jotkut kiinalaiset puutarhatraktorit ylittävät belaruksen kokonaismäärässä.

        Eli siis sen on oltava markkinoiden paras traktori, ja maailmankin paras.

        Tähän lienee meidän tyytymine, minä ainakin voin tunnustaa etten aja maailman parhaalla traktorilla. Egoni tuon tunnustuksen kestää. Miten on? Onnistuuko moinen itsensä nöyryyttäminen valumötti miehiltä?

        No, nyt se sitten ratkesi, kiista joka on ollut siitä asti kun maailmaan luotiin toinen traktorimerkki. Suomi 24 teki historiaa!

        Makkonen ei suunnitellut 05 sarjan muotoilua, vaan muodot teki jan wilsgaard ruotsissa volvon tehtailla. Sama mies on piirtänyt amazonin ja volvon 700-sarjan, on 05 valmetissakin aika paljon viivottimella vedettyjä viivoja kuten 700srj. volvossakin.


      • ktdkxlltu
        ruotsissa kirjoitti:

        Makkonen ei suunnitellut 05 sarjan muotoilua, vaan muodot teki jan wilsgaard ruotsissa volvon tehtailla. Sama mies on piirtänyt amazonin ja volvon 700-sarjan, on 05 valmetissakin aika paljon viivottimella vedettyjä viivoja kuten 700srj. volvossakin.

        Joo, näin on että päämuodot 05 sai ruotsissa saman muotoilijan käsistä kuin 700/900 Volvot. Ja hyvinkin tarkoin samaa tyyliä noudattaa esim. Valmet 705 ja Volvo 740. Volvon sahköinen viitosvaihdekin kuin suoraan traktorin pikavaihde. Monet ovat modanneet tuon Volvon vaihtelaatikon pikavaihteeksi, jolloin nopeuksia saadaan 8 2 ja todellinen pikavaihdelaatikko.

        Mutta eikös Makkonen kuitenkin ollut siinä muotoiluryhmässä mukana. Ei varmasti päättävässä asemassa kuten Wilsgaardi mutta mukana mielestäni oli kuitenkin.


      • Anonyymi
        päämarkkina-alueita kirjoitti:

        on kaikki maat missä vaan saadaan ihmisiä Valtran ulkonäöllä höynäytetyksi..

        Paljokos se on markkinaosuus brasiliassa? 🤔


    • älä vallua

      kait nyt samaan hintaan saa jo traktoreitakin.
      On melko kallis verkon paino toi valmetti.

      • ex maajussi

        itseltä löytyy 05 sarjan valmet ja 10 sarjan ford molemmat samanikäisiä,niin täytyy kyllä sanoa että valmet on huomattavasti edellä ergonomiassa ja käyttömukavuudessa sekä teknisissä ratkaisuissa voortiloista.voortiloinen on melkein kuin kopio 69-70 luvun vehkeistä.80 luvun puolivälin vuosikertaa molemmat.


      • 2ex maanviljelijä
        ex maajussi kirjoitti:

        itseltä löytyy 05 sarjan valmet ja 10 sarjan ford molemmat samanikäisiä,niin täytyy kyllä sanoa että valmet on huomattavasti edellä ergonomiassa ja käyttömukavuudessa sekä teknisissä ratkaisuissa voortiloista.voortiloinen on melkein kuin kopio 69-70 luvun vehkeistä.80 luvun puolivälin vuosikertaa molemmat.

        kuka on puhunu foortista on niitä muita vaihtoehtoja olemassa edelleen kuin verkonpainot ja foortit


      • 3ex maanviljelijä
        2ex maanviljelijä kirjoitti:

        kuka on puhunu foortista on niitä muita vaihtoehtoja olemassa edelleen kuin verkonpainot ja foortit

        No kyllä nuo 05 Valmetit ovat niitä parhaita koneita mitä 80 luvulla on saanut. Ei siinä muista länsimerkeistä järkevää kilpailijaa ole. 805 Valmetin rinnalla kalpenee niin Ford 7810, MF 595, JD 3040, Case 1594, IH 956.

        Ainut samantasoinen kone 805:n kanssa lienee DF 4.70, mutta valitettavasti on semmonen marginaalimerkki.

        Onko parempia vaihtoehtoja, perusteluja myös...


      • erheore
        3ex maanviljelijä kirjoitti:

        No kyllä nuo 05 Valmetit ovat niitä parhaita koneita mitä 80 luvulla on saanut. Ei siinä muista länsimerkeistä järkevää kilpailijaa ole. 805 Valmetin rinnalla kalpenee niin Ford 7810, MF 595, JD 3040, Case 1594, IH 956.

        Ainut samantasoinen kone 805:n kanssa lienee DF 4.70, mutta valitettavasti on semmonen marginaalimerkki.

        Onko parempia vaihtoehtoja, perusteluja myös...

        Joo, kyllä se nollaviissarjan valmetti on kaheksankytlukuisista se ehdoton ykkönen.

        on muissakin joitain hyvii puolia mut valmetissa kokonaisuus on parasta.


      • Juxu
        3ex maanviljelijä kirjoitti:

        No kyllä nuo 05 Valmetit ovat niitä parhaita koneita mitä 80 luvulla on saanut. Ei siinä muista länsimerkeistä järkevää kilpailijaa ole. 805 Valmetin rinnalla kalpenee niin Ford 7810, MF 595, JD 3040, Case 1594, IH 956.

        Ainut samantasoinen kone 805:n kanssa lienee DF 4.70, mutta valitettavasti on semmonen marginaalimerkki.

        Onko parempia vaihtoehtoja, perusteluja myös...

        Edes kiusaksi ja härnätäkseen kiistää, totta mikä totta!


      • niitä 500-sarjan
        3ex maanviljelijä kirjoitti:

        No kyllä nuo 05 Valmetit ovat niitä parhaita koneita mitä 80 luvulla on saanut. Ei siinä muista länsimerkeistä järkevää kilpailijaa ole. 805 Valmetin rinnalla kalpenee niin Ford 7810, MF 595, JD 3040, Case 1594, IH 956.

        Ainut samantasoinen kone 805:n kanssa lienee DF 4.70, mutta valitettavasti on semmonen marginaalimerkki.

        Onko parempia vaihtoehtoja, perusteluja myös...

        ferkkuja ei enään tehtykään, kun 05-sarjan
        valmetit tuli.


      • etjyet6uk
        niitä 500-sarjan kirjoitti:

        ferkkuja ei enään tehtykään, kun 05-sarjan
        valmetit tuli.

        Juu, sitä viisysikympän perintöö taisi jatkaa hieman parempi kuusysikymppä vuonna 1985.

        Mut aikas naurettava kapistus raktoriksi oli myös kuusysikymppä. Ruostumisen maailmanmestari, ja varustettu niillä ah` niin ihanilla keskikepeillä ja kreppipaperiverhoiluilla. Moottori puhaltaa jo 500 tunnin jälkeen ja nostolaitekotelon vaihtohuolto tehdään joka syksy.


      • P.Ölvästi
        etjyet6uk kirjoitti:

        Juu, sitä viisysikympän perintöö taisi jatkaa hieman parempi kuusysikymppä vuonna 1985.

        Mut aikas naurettava kapistus raktoriksi oli myös kuusysikymppä. Ruostumisen maailmanmestari, ja varustettu niillä ah` niin ihanilla keskikepeillä ja kreppipaperiverhoiluilla. Moottori puhaltaa jo 500 tunnin jälkeen ja nostolaitekotelon vaihtohuolto tehdään joka syksy.

        mikä vika keskikepeissä muuten on? Ainut haitta niistö on, että ne haittaavat istuimelle pujottautumista. Periaatteessa muuten keskikeppi on paras vaihtoehto. Ratilta on lyhyempi matka keskikepille, kuin sivukepille. Keskikepin vaihteensiirto mekanismi on yksinkertaisempi. Keskikepistä voit vaihtaa kummalla kädellä hyvänsä, työtilanteesta ym tarpeesta johtuen.

        Kaikki huonoin vaihtoehto mielestäni on kone ilman hydraulista suunnanvaihdinta niin, että kaikki kolme keppiä on oikialla kädellä, samalla kuin pikavaihteen napit ja nostolaite ulkopuolisen hydrauliikan käyttö. Menee nopeatempoisessa ja tarkassa työssä totaalisen nussimiseksi. Ihan juuri niinkuin valmetissa asiat on järjestetty!! Siksi ne valmettimiehet ei esim lumitöissä saakaan päivän aikana mitään aikaiseksi!


      • paljon pahempi
        P.Ölvästi kirjoitti:

        mikä vika keskikepeissä muuten on? Ainut haitta niistö on, että ne haittaavat istuimelle pujottautumista. Periaatteessa muuten keskikeppi on paras vaihtoehto. Ratilta on lyhyempi matka keskikepille, kuin sivukepille. Keskikepin vaihteensiirto mekanismi on yksinkertaisempi. Keskikepistä voit vaihtaa kummalla kädellä hyvänsä, työtilanteesta ym tarpeesta johtuen.

        Kaikki huonoin vaihtoehto mielestäni on kone ilman hydraulista suunnanvaihdinta niin, että kaikki kolme keppiä on oikialla kädellä, samalla kuin pikavaihteen napit ja nostolaite ulkopuolisen hydrauliikan käyttö. Menee nopeatempoisessa ja tarkassa työssä totaalisen nussimiseksi. Ihan juuri niinkuin valmetissa asiat on järjestetty!! Siksi ne valmettimiehet ei esim lumitöissä saakaan päivän aikana mitään aikaiseksi!

        ..vika on se A- ja 100-sarjan ValmettiValtran epäergonominen , kankea ja hankala ulosoton kurkoteltava kytkin.. Missähän sen vaihdekeppi mahtaa olla murjottavaksi?? Tietysti varmaan AIVAN eri suunnalla kuin kytkin..?


      • mefoperu
        P.Ölvästi kirjoitti:

        mikä vika keskikepeissä muuten on? Ainut haitta niistö on, että ne haittaavat istuimelle pujottautumista. Periaatteessa muuten keskikeppi on paras vaihtoehto. Ratilta on lyhyempi matka keskikepille, kuin sivukepille. Keskikepin vaihteensiirto mekanismi on yksinkertaisempi. Keskikepistä voit vaihtaa kummalla kädellä hyvänsä, työtilanteesta ym tarpeesta johtuen.

        Kaikki huonoin vaihtoehto mielestäni on kone ilman hydraulista suunnanvaihdinta niin, että kaikki kolme keppiä on oikialla kädellä, samalla kuin pikavaihteen napit ja nostolaite ulkopuolisen hydrauliikan käyttö. Menee nopeatempoisessa ja tarkassa työssä totaalisen nussimiseksi. Ihan juuri niinkuin valmetissa asiat on järjestetty!! Siksi ne valmettimiehet ei esim lumitöissä saakaan päivän aikana mitään aikaiseksi!

        Minä tykkään kyllä noista Valmetin kolmen kepin käytöstä. Se on miun mielestä paljon parree kun se uuvempi Hiteck, jossa suunta vaihtuu ratin alta.

        Toi kolmenkepin systeemi on miun mielestä hyvä siin kun yhdel kädel saa käytettyy koko lootaa ja nostolaitetta ja hytikkaa. Ja sen on selväpiirtenen käyttää kun ei oo lähetty yhistämään liikaa vaihteit yhen kepin taakke.

        Iten en kyl ymmärrä sitä jos se suuntakeppi on sielä vasurilla niinkö nyykkärin. Mut kai nääkin on tottumuskysymyksii.


      • on varmaan
        mefoperu kirjoitti:

        Minä tykkään kyllä noista Valmetin kolmen kepin käytöstä. Se on miun mielestä paljon parree kun se uuvempi Hiteck, jossa suunta vaihtuu ratin alta.

        Toi kolmenkepin systeemi on miun mielestä hyvä siin kun yhdel kädel saa käytettyy koko lootaa ja nostolaitetta ja hytikkaa. Ja sen on selväpiirtenen käyttää kun ei oo lähetty yhistämään liikaa vaihteit yhen kepin taakke.

        Iten en kyl ymmärrä sitä jos se suuntakeppi on sielä vasurilla niinkö nyykkärin. Mut kai nääkin on tottumuskysymyksii.

        etukuormaajaakin varten vähintään 4 vipua,
        kun niitä keppejä on niin mukava vatkata.


      • JD-mies
        on varmaan kirjoitti:

        etukuormaajaakin varten vähintään 4 vipua,
        kun niitä keppejä on niin mukava vatkata.

        Kaikki oikealla kädellä kun on tottunut.....
        Päivän kun tekee töitä hyvällä pyöräkuormaajalla
        jonkun rupisen etukuormajan sijaan niin oppii arvostamaan vimpstaakien sijaintia. Vallu ei
        kylläkään niillä markkinoilla pärjännyt.
        Kuinka voi jouhevasti käyttää suunnanvaihdinta
        ja kuormaajan joistickia yhtä aikaa joa ne on
        samalla kädellä?


      • fkmstykl
        JD-mies kirjoitti:

        Kaikki oikealla kädellä kun on tottunut.....
        Päivän kun tekee töitä hyvällä pyöräkuormaajalla
        jonkun rupisen etukuormajan sijaan niin oppii arvostamaan vimpstaakien sijaintia. Vallu ei
        kylläkään niillä markkinoilla pärjännyt.
        Kuinka voi jouhevasti käyttää suunnanvaihdinta
        ja kuormaajan joistickia yhtä aikaa joa ne on
        samalla kädellä?

        Tiijät kyl miten assie on, minä käytän kuormaajee vasemmalla ko ei se oikeella onnistu.

        Onneks noissa hitekkilöessäkin suapi sen viiksen käännettyy oikeelle puolelle.


      • wrjhioeq
        on varmaan kirjoitti:

        etukuormaajaakin varten vähintään 4 vipua,
        kun niitä keppejä on niin mukava vatkata.

        EK ohjaus on mul vasemmassa kyynärnojassa sähköjoikkarilla. Oikeella käytän suuntaa ja pääkeppii.


      • P.Ölvästi
        JD-mies kirjoitti:

        Kaikki oikealla kädellä kun on tottunut.....
        Päivän kun tekee töitä hyvällä pyöräkuormaajalla
        jonkun rupisen etukuormajan sijaan niin oppii arvostamaan vimpstaakien sijaintia. Vallu ei
        kylläkään niillä markkinoilla pärjännyt.
        Kuinka voi jouhevasti käyttää suunnanvaihdinta
        ja kuormaajan joistickia yhtä aikaa joa ne on
        samalla kädellä?

        aikoinaan pyöräkuormaajia, niin niissäkin suunnanvaihtovipu oli oikialla puolella ;-) No arvaattekos kuinka monta kertaa oli äijillä vahinkosa pakki päällä kun luulivat pyyhkivänsä lasia, tai käyttävänsä vilikkua!

        Ihme touhua...


      • Anonyymi
        3ex maanviljelijä kirjoitti:

        No kyllä nuo 05 Valmetit ovat niitä parhaita koneita mitä 80 luvulla on saanut. Ei siinä muista länsimerkeistä järkevää kilpailijaa ole. 805 Valmetin rinnalla kalpenee niin Ford 7810, MF 595, JD 3040, Case 1594, IH 956.

        Ainut samantasoinen kone 805:n kanssa lienee DF 4.70, mutta valitettavasti on semmonen marginaalimerkki.

        Onko parempia vaihtoehtoja, perusteluja myös...

        parhaita on myös polttoaineen kukutuksessa ja osto hinta on myös korkeampi


    • valmet on paras

      tuntuu olevan paikalla melkoisen tietävää porukkaa.
      mulla on 905 mikä on lievästi piristetty.ulosotto akselin päästä tulee 203 heppaa ja enkä mä ainakaan rikki ole saanu ja peräs roikkuu aika usein 20ton tavaraa pyörien päällä ja kyseessähän on siis maansiirtokärryt.
      et kyllä ne kestää. ja saahan ne vakiotkin rikki repimällä.
      ja toiseks et se heikoin lenkki näissä on ajovoimanotto et jos on paljon ruutia otettu niin se antautuu.

    • Halvat huvit, sano

      5-vuotiaaseen ketjuun kommentoit...

      • Valtrakas_855

        Hieno ketju löytyi jossa paljon asiaa. Mielenkiintoista lukea myös oma kommenttini viiden vuoden takaa sekä muiden kommentit ja se miten maailma on muuttunut.

        On totta, että ulkolaiset merkit ovat yhä pienentäneet osuuttaan ja Valtra lisännyt.

        Mielenkiintoista on myös havaita että nämä ikiliikkuja-Valmetit, eli 05 sarja on tuolloin ollut arvostettuja ja ovat korkealle arvostettuja edelleen. Valmetin 05 sarjalaisten hinta ei ole viidessä vuodessa muuttunut miksikään.


    • 8400

      mezzo ja mega on vasta traktoreita. 05 sarja on heikkolaatunen.

    • 905

      Osta valmet 905:en. Vetää hyvin jos jälki asentaa turbon.Kestä hyvin 140 hevosvoiman tehon mutta enempää ei kannata ruuvata

      • Vallua.ostamassa

        AHA, kiitos tiedosta

        t. avaaja, V.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4320
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4225
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3996
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2837
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2531
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2108
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2094
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2013
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1659
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe