CYMBALTA lääke

mitä mieltä?

Elikkäs aloitin tänään ton Cymbalta nimisen masennus lääkkeen aluksi 30mg 2vk ja sit ois tarkotus nostaa se 60mg päivässä. Mitä kokemuksia teillä on kyseisestä lääkkeestä? Itse olen aiemmin kokeillut jo seromexi, seronilia ja efexoria, eikä mikään noista ole tuntut auttavan.
Toivonkin että tästä olisi vihdoin jotain apua.

9

2087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maire G

      Kaikkihan me ollaan erillaisia, joten eihän kaikilla samat lääkkeet aina auta. Itselläni tuo ei auttanut mutta alotusoireet oli tosi ilkeät. Nyt varmaan pitäs nostaa annostusta mutta inhottaa jos taas tulee samoja oireita. Voihan se silti olla että se sulle auttaa kun oon lukenu että monet on saanu tästä lääkkeestä hyvän avun. Ei sitä voi tietää ennen kuin kokeilet.

      • kylläsesiitä

        itselläni 5. kk menossa 60mg cymbalta. 1. kerta kun masennuslääkkeitä syön (toivottavasti viimenenkin:D), kuuria kesäkuun loppuun. tekisi mieli jo lopettaa, mutta parempi ottaa loppuun saakka niin on varmasti sit lopussa terve.

        aloittaessani ensimmäiset 2-3 vkoa oli varmaan elämäni pahimmat, melkein kaikki sivuoireet tuli käytyä läpi. myöhemmin, pikkuhiljaa, on olo muuttunut tosi paljon. takapakkiakin tulee, mutta koko ajan harvemmin.

        toivottavasti toimii myös sulla, mukavaa "talven" jatkoa ;) kaikkea hyvää.


      • Maire G
        kylläsesiitä kirjoitti:

        itselläni 5. kk menossa 60mg cymbalta. 1. kerta kun masennuslääkkeitä syön (toivottavasti viimenenkin:D), kuuria kesäkuun loppuun. tekisi mieli jo lopettaa, mutta parempi ottaa loppuun saakka niin on varmasti sit lopussa terve.

        aloittaessani ensimmäiset 2-3 vkoa oli varmaan elämäni pahimmat, melkein kaikki sivuoireet tuli käytyä läpi. myöhemmin, pikkuhiljaa, on olo muuttunut tosi paljon. takapakkiakin tulee, mutta koko ajan harvemmin.

        toivottavasti toimii myös sulla, mukavaa "talven" jatkoa ;) kaikkea hyvää.

        Kuinkas pitkän aikaa söit cymbaltaa ennen kuin rupesi tuntumaan että on jotain apua? Mulla on nyt noin kax kuukautta takana ja annostus sama eikä oo mitään parannusta olossa?


      • kylläsesiitä
        Maire G kirjoitti:

        Kuinkas pitkän aikaa söit cymbaltaa ennen kuin rupesi tuntumaan että on jotain apua? Mulla on nyt noin kax kuukautta takana ja annostus sama eikä oo mitään parannusta olossa?

        melkein kolme kuukautta. onhan se pitkä aika:/ mutta masennukseni oli ollut hoitamatta ennen lääkkeiden aloitusta vuoden(hui, jälkeenpäin ajteltuna), ennen kuin menin lääkäriin. ekat pari kuukautta oli sellaiset, että oli satunnaisia "hyviä" päiviä, kun nyt on jo tilanne kääntynyt toisin päin, että huonot päivät on satunnaisia ja harvenemaan päin.

        kukapa tällaisessa ilmastossa aina jaksaisi olla hyväntuulinen kun on ollut niin harmaa talvikin:)

        tosiaan, minulla ei ole mitään vertailupohjaa muihin lääkkeisiin, tiedä sitten olisiko joku muu auttanut paremmin vai ei..


    • kaksi vuotta...

      olen syönyt noita lääkkeitä. syön niitä kylläkin paniikkihäiriöön mutta ovat olleet tehokkaita siihen.

      sivuoireita tuli kolmena päivänä jonka jälkeen ei enää mitään joten minulle sopivat hyvin.
      tsemppiä sinulle:)

      • kysyn

        Hei Sinä joka syöt cymbaltaa paniikkihäiriöön. Oletko aiemmin kokeillut muuta lääkitystä vai sattuiko kerralla oikea? Entä onko ph:si laaja-alainen vai lievä? Itse olen kahlanut kohta kaikki ssri-lääkkeet tuloksetta läpi, siksi olenkin kiinnostunut tuon määräämisestä ph:n hoitoon.Millä annoksella ja mitä sivuoireita sait alussa?

        Itselläni on tosi vaikea ph. Eli lisäksi on agorafobiaa ja yleistynyttä ahdistuneisuutta ja lievää masennusta.

        Kiva jos viitsit vastata vähän taustastasi :-)


      • mielenkiinnosta kysyvä:)
        kysyn kirjoitti:

        Hei Sinä joka syöt cymbaltaa paniikkihäiriöön. Oletko aiemmin kokeillut muuta lääkitystä vai sattuiko kerralla oikea? Entä onko ph:si laaja-alainen vai lievä? Itse olen kahlanut kohta kaikki ssri-lääkkeet tuloksetta läpi, siksi olenkin kiinnostunut tuon määräämisestä ph:n hoitoon.Millä annoksella ja mitä sivuoireita sait alussa?

        Itselläni on tosi vaikea ph. Eli lisäksi on agorafobiaa ja yleistynyttä ahdistuneisuutta ja lievää masennusta.

        Kiva jos viitsit vastata vähän taustastasi :-)

        hei,
        aloitin lääkityksen Xanorilla, mutta, sehän ei ole estolääke vaan kohtauslääke joten söin sitä kyllä 3 vuotta, sitten olisi jatkuvasti pitänyt lisätä määrää niin menin lääkärille ja pyysin...kuullessani ystävältäni, että tuo lääke tehoaa paremmin.
        on pitkävaikutteinen ja otan 1 aamuisin, 60 mg.

        tehonnut todella hyvin ja Xanori purettiin samalla kertaa pois.
        Pahoin vointioireita oli jonkun verran, oksettava tunne, päänsärkyä ja väsymystä mutta ei todellakaan kauaa.

        voisin sanoa että laaja alainen kun en tohtinut enää missään käydä , kauppa oli kauhistus, kokoukset..YÄK..
        nyt ei mikään aiheuta mitään oireita vaan voin olla oma itseni ja käydä missä vaan:)

        tsemppiä sulle ja pyydäpä tuota lääkettä, kokeile edes.


    • olispa apua

      Mulla on kokeiltu erinäisiä lääkkeitä masennukseen, jotkut on hetken auttanu jotkut taas ei yhtään. Nyt aloitettiin toistamiseen Cymbalta 60mg. En ainakaan tunne vielä et ois jotain apua, mut tässäkin asiassa täytyy muistaa et me ihmiset ollaan yksilöllisiä, joillekin sopii ja joillekin ei.

      • sanna957382974

        Alotin Cymbaltan syyskuussa. Alkuoireet oli muistaakseni ihan älytön väsymys ja vapina ja pahoinvointi. Ne meni ohi. Itelläni ei auttanu 60mg mut sit ku nostettiin joulukuun alussa 120:neen, alkoi olla tammikuussa parempi olo.

        Oon sairastanu masennuksen kaikkia vaiheita lievästä psykoottiseen 9 vuotta. Oon kokeillu kolmen vuoden sisällä vissiin viittä muuta lääkettä ja vasta tämä tuntuu auttavan. Ihan kummallista ku pystyy taas tekeen asioita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe