yhteisöpedagogi

jennilii

Heippa! Opiskelen nyt sairaanhoitajaksi, mutta enemmän kiinnostaisi työ lasten ja nuorten parissa. Olenkin ajatellut alan vaihtoa, osaako joku kertoa yhteisöpedagogin työstä ja opiskelusta enemmän?

42

26708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhteisö?

      Minuakin kiinnostaisi saada lisätietoja, eli jos joku osaisi kertoa henkilökohtaisia kokemuksia, niin olisin innokas niitä lukemaan... Googlettamalla löysin jotain tietoa http://www.ylivieska.cou.fi/ko_kansalais.asp sivulta

      • yhteisöpedagi-opiskelija

        Heipä hei. Itse opiskelen ekaa vuotta, mutta taidan vaihtaa alaa kun ei oikein ole mun juttu, joten en tiedä olenko oikea ihminen tästä kertomaan.. Olen kyllä ymmärtänyt, että tämä koulutus antaa hyvät perusvalmiudet toimia nuoriso- ja järjestötyössä, eli jos sellainen kiinnostaa niin miksipä ei.. Opiskelen itse humakissa ja täytyy rehellisesti sanoa, että opiskelu ei ainakaan ole vaativaa.. Välillä niin sekavaakin jopa että ainakin itse olen menettänyt hermot. En sitten tiedä johtuuko tämä ihan yleisesti humanistisesta alasta AMK:ssa vai mistä. Mutta tosiaan, jos kiinnostaa ala niin suosittelen. Ja voihan sitä aina vaihtaa jos ei tykkää, niin kuin minä ;)


      • jennilii
        yhteisöpedagi-opiskelija kirjoitti:

        Heipä hei. Itse opiskelen ekaa vuotta, mutta taidan vaihtaa alaa kun ei oikein ole mun juttu, joten en tiedä olenko oikea ihminen tästä kertomaan.. Olen kyllä ymmärtänyt, että tämä koulutus antaa hyvät perusvalmiudet toimia nuoriso- ja järjestötyössä, eli jos sellainen kiinnostaa niin miksipä ei.. Opiskelen itse humakissa ja täytyy rehellisesti sanoa, että opiskelu ei ainakaan ole vaativaa.. Välillä niin sekavaakin jopa että ainakin itse olen menettänyt hermot. En sitten tiedä johtuuko tämä ihan yleisesti humanistisesta alasta AMK:ssa vai mistä. Mutta tosiaan, jos kiinnostaa ala niin suosittelen. Ja voihan sitä aina vaihtaa jos ei tykkää, niin kuin minä ;)

        Kiitos vastauksestasi.Täältä on näköjään vaikea saada infoa/kokemuksia. Olisiko mahdollista, että jotain kertoisit vielä..mitä opiskelette yms miksi koet että opiskelu on ollut sekavaa?


      • osaan kertoa, ehkä..
        jennilii kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi.Täältä on näköjään vaikea saada infoa/kokemuksia. Olisiko mahdollista, että jotain kertoisit vielä..mitä opiskelette yms miksi koet että opiskelu on ollut sekavaa?

        Yhteisöpedagogi voi työskennellä melkein missä vain, jossa ollaan tekemisissä nuorten kanssa. esim. nuorisotalot/tilat,erilaisissa laitoksissa..
        Aijemmin oli linkki Ylivieskan kouluun,opintoihin kuulu teologian opintoja 90opintopisteen edestä. Siel opiskelevat saavat kelpoisuuden kirkolliseseen nuorisotyöhän.
        Opiskelu voi tuntua aluksi sekvalta, kun kaikkee tietoa tulee niin paljon joka puolelta. Alun jälkeen opiskelusta tulee vähemmän sekavaa ja pääsee paremmin mukaan aineisiin.


      • ex-pedagogi kohta
        osaan kertoa, ehkä.. kirjoitti:

        Yhteisöpedagogi voi työskennellä melkein missä vain, jossa ollaan tekemisissä nuorten kanssa. esim. nuorisotalot/tilat,erilaisissa laitoksissa..
        Aijemmin oli linkki Ylivieskan kouluun,opintoihin kuulu teologian opintoja 90opintopisteen edestä. Siel opiskelevat saavat kelpoisuuden kirkolliseseen nuorisotyöhän.
        Opiskelu voi tuntua aluksi sekvalta, kun kaikkee tietoa tulee niin paljon joka puolelta. Alun jälkeen opiskelusta tulee vähemmän sekavaa ja pääsee paremmin mukaan aineisiin.

        En tarkoittanut asiaa niin, että alussa tuntuu sekavalta. Ihan ymmärrettäviä asiat ovat ja arvosanat ovat olleet loistavia mutta niin monia asia meillä tökkinyt humakissa mistä ollaan kyllä ihan tietoisia. Mielelläni minäkin voisin tuollaista työtä tehdä mutta ehkä enemmän vapaaehtoisena, joten en pidä juuri tuohon koulutusta kauhean tärkeänä itselleni. Järjestötyö on varmasti yksi suurimmista rekrytoijista, johon yhteisöpedagogeja otetaan. Onhan niitä monia muitakin paikkoja. Ohjaustyöt muutenkin.


      • tuleva yhteisöpedagogi
        ex-pedagogi kohta kirjoitti:

        En tarkoittanut asiaa niin, että alussa tuntuu sekavalta. Ihan ymmärrettäviä asiat ovat ja arvosanat ovat olleet loistavia mutta niin monia asia meillä tökkinyt humakissa mistä ollaan kyllä ihan tietoisia. Mielelläni minäkin voisin tuollaista työtä tehdä mutta ehkä enemmän vapaaehtoisena, joten en pidä juuri tuohon koulutusta kauhean tärkeänä itselleni. Järjestötyö on varmasti yksi suurimmista rekrytoijista, johon yhteisöpedagogeja otetaan. Onhan niitä monia muitakin paikkoja. Ohjaustyöt muutenkin.

        Yhteisöpedagogit työskentelevät pääosin kasvatuksen ja nuorisotyön tehtävissä seurakunnissa, kunnissa, yhdistyksissä ja laitoksissa. Yhteisöpedagogin koulutus antaa ammattitaitoa myös työskentelyyn aikuis- ja senioriväestön parissa.

        Ammattinimikkeitä voivat olla
        - Nuorisotyönohjaaja
        - Nuorisosihteeri
        - Nuorisotyön johtaja
        - Toiminnanohjaaja
        - Ohjaaja
        - Kouluttaja
        - Yrittäjä

        Tyypillisiä yhteisöpedagogin työnantajia ovat

        - Seurakunnat ja muut kirkolliset työnantajat
        - Kuntien nuoriso- ja vapaa-aikatoimi
        - Järjestöt
        - Erilaiset laitokset kuten lastenkodit, hoito- ja kuntoutuslaitokset sekä vapaa-ajan ja ohjelmapalveluyritykset


        ensimmäinen vuosi oli melko teoreettista,tenttejä harvemmin,esseitä useimmiten..eli paljon saa kirjoittaa ja pohtia asioita. Toisena vuonna mukaan tulee harjoittelut ja muutakin käytännön harjoitusta. Kannattaa miettiä haluaako työajattoman työn (seurakunta,kaupunki). itse mieluimmin menisin töihin johonkin järjestö/huoltoyksikön puolelle, mutta sen näkee sitten.


      • jennilii
        tuleva yhteisöpedagogi kirjoitti:

        Yhteisöpedagogit työskentelevät pääosin kasvatuksen ja nuorisotyön tehtävissä seurakunnissa, kunnissa, yhdistyksissä ja laitoksissa. Yhteisöpedagogin koulutus antaa ammattitaitoa myös työskentelyyn aikuis- ja senioriväestön parissa.

        Ammattinimikkeitä voivat olla
        - Nuorisotyönohjaaja
        - Nuorisosihteeri
        - Nuorisotyön johtaja
        - Toiminnanohjaaja
        - Ohjaaja
        - Kouluttaja
        - Yrittäjä

        Tyypillisiä yhteisöpedagogin työnantajia ovat

        - Seurakunnat ja muut kirkolliset työnantajat
        - Kuntien nuoriso- ja vapaa-aikatoimi
        - Järjestöt
        - Erilaiset laitokset kuten lastenkodit, hoito- ja kuntoutuslaitokset sekä vapaa-ajan ja ohjelmapalveluyritykset


        ensimmäinen vuosi oli melko teoreettista,tenttejä harvemmin,esseitä useimmiten..eli paljon saa kirjoittaa ja pohtia asioita. Toisena vuonna mukaan tulee harjoittelut ja muutakin käytännön harjoitusta. Kannattaa miettiä haluaako työajattoman työn (seurakunta,kaupunki). itse mieluimmin menisin töihin johonkin järjestö/huoltoyksikön puolelle, mutta sen näkee sitten.

        Miten ytisöpedagogit työllistyvät eli onko työpaikkoja tarjolla..Entäs tuo palkka sitten?


      • ei ole
        jennilii kirjoitti:

        Miten ytisöpedagogit työllistyvät eli onko työpaikkoja tarjolla..Entäs tuo palkka sitten?

        Onhan noita työpaikkoja jonkin verran, se riippuu ihan siitä mihinkä haluaa töihin ja minne päin tätä maata..
        Palkasta en osaa sanoa tarkkaa summaa, mutta voisihan toi olla enemmänkin.


      • tuleva yhteisöpedagogi
        ei ole kirjoitti:

        Onhan noita työpaikkoja jonkin verran, se riippuu ihan siitä mihinkä haluaa töihin ja minne päin tätä maata..
        Palkasta en osaa sanoa tarkkaa summaa, mutta voisihan toi olla enemmänkin.

        työllisyystilanne pitäisi olla ihan hyvä..palkkauksesta en osaa sen kummemmin sanoa kuin että palkkahan ei ole häävi..olen kuullut että seurakunnissa nto:n palkasta jää käteen n.1300e ja kaupungilla/kunnalla jäisi vielä vähemmän...

        järjestöistä en osaa sanoa...esim.perhekodissa tehtävä työ tai muu työajallinen työ on varmasti sitten asia erikseen..vuorotyötä ja lisät niin varmaan tienaa vähän paremmin. Ja nämä eivät tosiaan tarkkaa tietoa, mutta olettaisin näin.


      • OPH1984
        tuleva yhteisöpedagogi kirjoitti:

        työllisyystilanne pitäisi olla ihan hyvä..palkkauksesta en osaa sen kummemmin sanoa kuin että palkkahan ei ole häävi..olen kuullut että seurakunnissa nto:n palkasta jää käteen n.1300e ja kaupungilla/kunnalla jäisi vielä vähemmän...

        järjestöistä en osaa sanoa...esim.perhekodissa tehtävä työ tai muu työajallinen työ on varmasti sitten asia erikseen..vuorotyötä ja lisät niin varmaan tienaa vähän paremmin. Ja nämä eivät tosiaan tarkkaa tietoa, mutta olettaisin näin.

        Niin, no se riippuu vähän mitä kaipaat?
        Mun kokemus koulusta on ollut hyvä. Pidän siitä että on käytännön läheisyyttä ja paljon esim.työssäppimista ja keskustelua. Jos taas tahdot opiskella esim.sosiaalipedagogiikkaa tai humanistista alaa, koeta yliopistoa. Siellä on paljon tiukka faktaa ja tietysti osaamista kartoitetaan enemmänkin tenteillä.
        Mulle taas tuollainen, tiukka kirjaan katsominen ja luentotyyppinen opetus tekisi juuri päinvastaista vaikutusta. Olen "people person" ja koulutus myös vastaa siihen tarpeeseen.
        Varmasti jokaisessa koulussa on asioita jotka tökkii, mutta onhan se myös omasta asenteesta kiinni kuinka saa asioita parannettua ja mitä itse saa koulutusohjelmasta irti.
        Hae ihmeessä, jos kiinnostusta piisaa. Kuten täällä on sanottu, voihan se aina vaihtaa jos tuntuu ettei se ollutkaan sun juttu.


      • a-amk
        OPH1984 kirjoitti:

        Niin, no se riippuu vähän mitä kaipaat?
        Mun kokemus koulusta on ollut hyvä. Pidän siitä että on käytännön läheisyyttä ja paljon esim.työssäppimista ja keskustelua. Jos taas tahdot opiskella esim.sosiaalipedagogiikkaa tai humanistista alaa, koeta yliopistoa. Siellä on paljon tiukka faktaa ja tietysti osaamista kartoitetaan enemmänkin tenteillä.
        Mulle taas tuollainen, tiukka kirjaan katsominen ja luentotyyppinen opetus tekisi juuri päinvastaista vaikutusta. Olen "people person" ja koulutus myös vastaa siihen tarpeeseen.
        Varmasti jokaisessa koulussa on asioita jotka tökkii, mutta onhan se myös omasta asenteesta kiinni kuinka saa asioita parannettua ja mitä itse saa koulutusohjelmasta irti.
        Hae ihmeessä, jos kiinnostusta piisaa. Kuten täällä on sanottu, voihan se aina vaihtaa jos tuntuu ettei se ollutkaan sun juttu.

        Jos arveluttaa onko yhteisöpedagogi-opinnot oikea paikka, voi opintoja aina kokeilla avoimen AMKn puolella. Humakissakin on avoimen kursseja, jotka saa sitten luettua hyväksi kun/jos aloittaa tutkinto-opiskelun.


      • hanne
        a-amk kirjoitti:

        Jos arveluttaa onko yhteisöpedagogi-opinnot oikea paikka, voi opintoja aina kokeilla avoimen AMKn puolella. Humakissakin on avoimen kursseja, jotka saa sitten luettua hyväksi kun/jos aloittaa tutkinto-opiskelun.

        itse olen valmistunut yhteisöpedagogiksi ja olen kyllä tällä hetkellä töissä, mutta mulla kokemus tästä humakin koulutuksesta on negatiivinen lähinnä töiden saannin kannalta.
        Töitä on hankala saada ja jos siinä onnistuu on palkka erittäin surkea. Lisäksi pätevyyttä(laillista) ei tällä tutkinnolla saa juuri mihinkään, kaikkeen vähän muttei mihinkään kunnolla.

        mutta tämä vain minun kokemukseni, itseäni melkeinpä harmittaa että opiskelin loppuun saakka vaihtamatta koulutusta.


      • hieman...
        hanne kirjoitti:

        itse olen valmistunut yhteisöpedagogiksi ja olen kyllä tällä hetkellä töissä, mutta mulla kokemus tästä humakin koulutuksesta on negatiivinen lähinnä töiden saannin kannalta.
        Töitä on hankala saada ja jos siinä onnistuu on palkka erittäin surkea. Lisäksi pätevyyttä(laillista) ei tällä tutkinnolla saa juuri mihinkään, kaikkeen vähän muttei mihinkään kunnolla.

        mutta tämä vain minun kokemukseni, itseäni melkeinpä harmittaa että opiskelin loppuun saakka vaihtamatta koulutusta.

        Höpö, höpö. Kyllä yhteisöpedagogilla on aivan lallinen työskentelumahdollisuus. Esimerkiksi sosiaalialan mukaisessa kelpoisuusvaatimuksessa ryhmitymme siihen tai muu vastaava koulutus kohtaan :) Itse olen ollut opintoihini tyytyväinen, joskin koen että olen työssäoppimisissa oppinut paljon enemmän, kuin koulun penkillä istuessani. Mutta niinkait sen vissiin kuuluukin mennä. Itse olen työskennellyt vuoden verran järjestössä ohjaajana sekä kaksi vuotta yksityisessä lasten- ja nuortenkodilla. Palkkauksesta sen verran: Voit käydä tutustumassa palkkaukseen googlettamalla yksityisen sosiaalipalvelualan tes ja palkkataulukosta vähintään maksettava palkkaluokka on G 21, ainakin ohjaajan tehtävissä. Kunnan tai valtion olessa työnantajan, palkka on pienempi. Eli jos sattuu hyvä tuuri ja saa yksityiseltä puolelta töitä, niin parempi niin palkan puolesta ainakin. Samasta työstä kunnalla maksetaan paljon vähemmän. Omasta mielestäni työllisyystilanne n hyvä, suuri osa luokkakavereistani sirtyi työelämään jo opiskeluaikana. Ja itsellänikin on aina töitä riittänyt.


      • essi
        hieman... kirjoitti:

        Höpö, höpö. Kyllä yhteisöpedagogilla on aivan lallinen työskentelumahdollisuus. Esimerkiksi sosiaalialan mukaisessa kelpoisuusvaatimuksessa ryhmitymme siihen tai muu vastaava koulutus kohtaan :) Itse olen ollut opintoihini tyytyväinen, joskin koen että olen työssäoppimisissa oppinut paljon enemmän, kuin koulun penkillä istuessani. Mutta niinkait sen vissiin kuuluukin mennä. Itse olen työskennellyt vuoden verran järjestössä ohjaajana sekä kaksi vuotta yksityisessä lasten- ja nuortenkodilla. Palkkauksesta sen verran: Voit käydä tutustumassa palkkaukseen googlettamalla yksityisen sosiaalipalvelualan tes ja palkkataulukosta vähintään maksettava palkkaluokka on G 21, ainakin ohjaajan tehtävissä. Kunnan tai valtion olessa työnantajan, palkka on pienempi. Eli jos sattuu hyvä tuuri ja saa yksityiseltä puolelta töitä, niin parempi niin palkan puolesta ainakin. Samasta työstä kunnalla maksetaan paljon vähemmän. Omasta mielestäni työllisyystilanne n hyvä, suuri osa luokkakavereistani sirtyi työelämään jo opiskeluaikana. Ja itsellänikin on aina töitä riittänyt.

        itse olen samaa mieltä hannen kanssa, töitä mahdotonta löytää ja pätevyyttä ei ole mihinkään.

        Jännä kuulla että töitä aina riittänyt hyvin, itse olen joutunut tekemään kaikkea muuta kuin alan töitä, vaikka olen kovasti alan töitä hakenutkin.


      • Mamkista
        essi kirjoitti:

        itse olen samaa mieltä hannen kanssa, töitä mahdotonta löytää ja pätevyyttä ei ole mihinkään.

        Jännä kuulla että töitä aina riittänyt hyvin, itse olen joutunut tekemään kaikkea muuta kuin alan töitä, vaikka olen kovasti alan töitä hakenutkin.

        Ettet vain olisi Humakista valmistunut, kun ei töitä löydä?


      • marzi81
        tuleva yhteisöpedagogi kirjoitti:

        työllisyystilanne pitäisi olla ihan hyvä..palkkauksesta en osaa sen kummemmin sanoa kuin että palkkahan ei ole häävi..olen kuullut että seurakunnissa nto:n palkasta jää käteen n.1300e ja kaupungilla/kunnalla jäisi vielä vähemmän...

        järjestöistä en osaa sanoa...esim.perhekodissa tehtävä työ tai muu työajallinen työ on varmasti sitten asia erikseen..vuorotyötä ja lisät niin varmaan tienaa vähän paremmin. Ja nämä eivät tosiaan tarkkaa tietoa, mutta olettaisin näin.

        Olen itse Humakilainen. Piti lisäämäni tuohon yhteen työnkuvauksen listaukseen, että tuo seurakuntatyö on käsittääkseni heille, jotka käyvät sen kristillispainotteisen yhteisöpedagogin tutkinnon.

        Humakista voi todellakin olla montaa mieltä. Toisaalta, niin voi Stadiasta, Haaga-Heliasta ja Diakista myös... Aika paljon asioita riippuu omasta suhtautumisesta ja mitä etsii. Humakissa on omanlainen tatsi (olen nurmijärven kampuksella) johon kiteytyy minun mielestä ihmisläheisyys, omien oivallusten antaminen ja vapaus valita. Itse on aika paljon vastuulla se, että miten haluaa oppia ja kuinka paljon saada irti. Mehän kaikki olemme erilaisia oppijoita.

        Työharjoittelut ovat yksi parasta antia, kuten kaikissa kouluissa. Koulu on joustava ja inhimillinen, kuten tuolla/tällä alalla kuuluukin. Ensimäinen vuosi voi olla turhauttava, sillä opiskelijoita on monentasoisia. On heitä jotka ovat tehneet ikänsä järjestö- tai nuorisotöitä, sitten on taas tälläisiä meikäläisia, jotka ovat tulleet täysin eri maailmasta alalle. Toisella vuosikurssilla tulee jo erilaisia haasteita, jos tahdot ulkomaille, suuntautumisopinnot alkavat ym. On myös sinusta itsestä kiinni milloin tahdot valmistua. Minä valmistun 7 kk aikaisemmin kuin oli tarkoitus.

        Työtilanteesta, nykyisin jo Mol.fi sivuilla näkyy etsittävän yhteisöpedagogeja sosionomien rinnalla. Koska koulutus on n.10 vuotta vanha, ei tunnettavuus ole vielä kovinkaan laaja-alaista. Se on ihan luonnollista. Yhteisöpedagogit eroavat sosionomeista ehkä siten, että meillä on enemmän kokemusta tai taustatietoa yhteisöjen toiminnasta ja sen sisällä tapahtuvista funktioista. Jos karkeasti voisi sanoa että sosionomit huomioivat enemmän yksilön, ja yp:t ryhmän. Sosionomi yhteisöpedagogi onkin uskomattoman hyvä parivaljakko työmarkkinoilla!
        Koulutuksessamme saa aika kivasti räätälöityä sellaisen joka kiinnostaa...voit opiskella mm.seikkailukasvatusta, erityiskasvatusta, liikunta-ja terveyskasvatusta tähän suuntautumiset kuten sosiaalinen vahvistaminen, monikulttuurisuus. Opintokokonaisuuksia näet tuosta: http://www.humak.fi/koulutustarjonta/amk-tutkinnot_nuorille/kansalaistoimintajanuorisotyo.html

        Koska tutkintomme on nuorisotyön ja kansalaistoiminnan koulutusohjelma, on meillä myös järjestöpuolen osaamista. Vaikket itse aktiivisesti järjestöpuolelle suuntaudukaan. Palkkaus on varmasti samanlainen kuin sosionomeilla, ja vaihtelee paikasta riippuen. Palkkaukseen vaikuttaa kokemus, ikä ja koulutustausta. Veikkaan että 1500 eteenpäin/kk.

        Toivottavasti sait tästä jotakin.


      • yp
        marzi81 kirjoitti:

        Olen itse Humakilainen. Piti lisäämäni tuohon yhteen työnkuvauksen listaukseen, että tuo seurakuntatyö on käsittääkseni heille, jotka käyvät sen kristillispainotteisen yhteisöpedagogin tutkinnon.

        Humakista voi todellakin olla montaa mieltä. Toisaalta, niin voi Stadiasta, Haaga-Heliasta ja Diakista myös... Aika paljon asioita riippuu omasta suhtautumisesta ja mitä etsii. Humakissa on omanlainen tatsi (olen nurmijärven kampuksella) johon kiteytyy minun mielestä ihmisläheisyys, omien oivallusten antaminen ja vapaus valita. Itse on aika paljon vastuulla se, että miten haluaa oppia ja kuinka paljon saada irti. Mehän kaikki olemme erilaisia oppijoita.

        Työharjoittelut ovat yksi parasta antia, kuten kaikissa kouluissa. Koulu on joustava ja inhimillinen, kuten tuolla/tällä alalla kuuluukin. Ensimäinen vuosi voi olla turhauttava, sillä opiskelijoita on monentasoisia. On heitä jotka ovat tehneet ikänsä järjestö- tai nuorisotöitä, sitten on taas tälläisiä meikäläisia, jotka ovat tulleet täysin eri maailmasta alalle. Toisella vuosikurssilla tulee jo erilaisia haasteita, jos tahdot ulkomaille, suuntautumisopinnot alkavat ym. On myös sinusta itsestä kiinni milloin tahdot valmistua. Minä valmistun 7 kk aikaisemmin kuin oli tarkoitus.

        Työtilanteesta, nykyisin jo Mol.fi sivuilla näkyy etsittävän yhteisöpedagogeja sosionomien rinnalla. Koska koulutus on n.10 vuotta vanha, ei tunnettavuus ole vielä kovinkaan laaja-alaista. Se on ihan luonnollista. Yhteisöpedagogit eroavat sosionomeista ehkä siten, että meillä on enemmän kokemusta tai taustatietoa yhteisöjen toiminnasta ja sen sisällä tapahtuvista funktioista. Jos karkeasti voisi sanoa että sosionomit huomioivat enemmän yksilön, ja yp:t ryhmän. Sosionomi yhteisöpedagogi onkin uskomattoman hyvä parivaljakko työmarkkinoilla!
        Koulutuksessamme saa aika kivasti räätälöityä sellaisen joka kiinnostaa...voit opiskella mm.seikkailukasvatusta, erityiskasvatusta, liikunta-ja terveyskasvatusta tähän suuntautumiset kuten sosiaalinen vahvistaminen, monikulttuurisuus. Opintokokonaisuuksia näet tuosta: http://www.humak.fi/koulutustarjonta/amk-tutkinnot_nuorille/kansalaistoimintajanuorisotyo.html

        Koska tutkintomme on nuorisotyön ja kansalaistoiminnan koulutusohjelma, on meillä myös järjestöpuolen osaamista. Vaikket itse aktiivisesti järjestöpuolelle suuntaudukaan. Palkkaus on varmasti samanlainen kuin sosionomeilla, ja vaihtelee paikasta riippuen. Palkkaukseen vaikuttaa kokemus, ikä ja koulutustausta. Veikkaan että 1500 eteenpäin/kk.

        Toivottavasti sait tästä jotakin.

        No onko yhteisöpedagogi sitten pätevä toimimaan lastensuojelulaitoksen vastaavana ohjaajana??? Ja mikä mahtaa olla palkka???


      • lahdessa nyt
        marzi81 kirjoitti:

        Olen itse Humakilainen. Piti lisäämäni tuohon yhteen työnkuvauksen listaukseen, että tuo seurakuntatyö on käsittääkseni heille, jotka käyvät sen kristillispainotteisen yhteisöpedagogin tutkinnon.

        Humakista voi todellakin olla montaa mieltä. Toisaalta, niin voi Stadiasta, Haaga-Heliasta ja Diakista myös... Aika paljon asioita riippuu omasta suhtautumisesta ja mitä etsii. Humakissa on omanlainen tatsi (olen nurmijärven kampuksella) johon kiteytyy minun mielestä ihmisläheisyys, omien oivallusten antaminen ja vapaus valita. Itse on aika paljon vastuulla se, että miten haluaa oppia ja kuinka paljon saada irti. Mehän kaikki olemme erilaisia oppijoita.

        Työharjoittelut ovat yksi parasta antia, kuten kaikissa kouluissa. Koulu on joustava ja inhimillinen, kuten tuolla/tällä alalla kuuluukin. Ensimäinen vuosi voi olla turhauttava, sillä opiskelijoita on monentasoisia. On heitä jotka ovat tehneet ikänsä järjestö- tai nuorisotöitä, sitten on taas tälläisiä meikäläisia, jotka ovat tulleet täysin eri maailmasta alalle. Toisella vuosikurssilla tulee jo erilaisia haasteita, jos tahdot ulkomaille, suuntautumisopinnot alkavat ym. On myös sinusta itsestä kiinni milloin tahdot valmistua. Minä valmistun 7 kk aikaisemmin kuin oli tarkoitus.

        Työtilanteesta, nykyisin jo Mol.fi sivuilla näkyy etsittävän yhteisöpedagogeja sosionomien rinnalla. Koska koulutus on n.10 vuotta vanha, ei tunnettavuus ole vielä kovinkaan laaja-alaista. Se on ihan luonnollista. Yhteisöpedagogit eroavat sosionomeista ehkä siten, että meillä on enemmän kokemusta tai taustatietoa yhteisöjen toiminnasta ja sen sisällä tapahtuvista funktioista. Jos karkeasti voisi sanoa että sosionomit huomioivat enemmän yksilön, ja yp:t ryhmän. Sosionomi yhteisöpedagogi onkin uskomattoman hyvä parivaljakko työmarkkinoilla!
        Koulutuksessamme saa aika kivasti räätälöityä sellaisen joka kiinnostaa...voit opiskella mm.seikkailukasvatusta, erityiskasvatusta, liikunta-ja terveyskasvatusta tähän suuntautumiset kuten sosiaalinen vahvistaminen, monikulttuurisuus. Opintokokonaisuuksia näet tuosta: http://www.humak.fi/koulutustarjonta/amk-tutkinnot_nuorille/kansalaistoimintajanuorisotyo.html

        Koska tutkintomme on nuorisotyön ja kansalaistoiminnan koulutusohjelma, on meillä myös järjestöpuolen osaamista. Vaikket itse aktiivisesti järjestöpuolelle suuntaudukaan. Palkkaus on varmasti samanlainen kuin sosionomeilla, ja vaihtelee paikasta riippuen. Palkkaukseen vaikuttaa kokemus, ikä ja koulutustausta. Veikkaan että 1500 eteenpäin/kk.

        Toivottavasti sait tästä jotakin.

        Itse olen Mikkelin amk:sta valmistunut ja töitä on kyllä riittänyt. Mikkelistä valmistuneilla on ilmeisen hyvä maine, sillä pariin isompaankin kaupunkiin eivät ilmeisesti juuri muualta tulleita nuorisotyöhön palkkaa. Palkka tietysti voisi olla hiukan parempi, mutta kyllä tälläkin toimeen tulee.


      • marzi81
        yp kirjoitti:

        No onko yhteisöpedagogi sitten pätevä toimimaan lastensuojelulaitoksen vastaavana ohjaajana??? Ja mikä mahtaa olla palkka???

        Onko sulla tavoitteena siis tulla lastensuojelulaitoksen vastaavaksi ohjaajaksi? No, siitäpä en kyllä tiedä. Tietysti esimiestasolla on aina korkeammat palkat.


      • HH
        yp kirjoitti:

        No onko yhteisöpedagogi sitten pätevä toimimaan lastensuojelulaitoksen vastaavana ohjaajana??? Ja mikä mahtaa olla palkka???

        Minä olen lastensuojelulaitoksessa vastaavana ohjaajana ja palkka pikkasen vajaa 3000e/kk.


      • Yhteisöpedagogi
        lahdessa nyt kirjoitti:

        Itse olen Mikkelin amk:sta valmistunut ja töitä on kyllä riittänyt. Mikkelistä valmistuneilla on ilmeisen hyvä maine, sillä pariin isompaankin kaupunkiin eivät ilmeisesti juuri muualta tulleita nuorisotyöhön palkkaa. Palkka tietysti voisi olla hiukan parempi, mutta kyllä tälläkin toimeen tulee.

        Kyllä on HUMAKilaisillakin yhtälailla hyvä maine. Olen itse jo muutama vuosi sitten valmistunut ja olen kuullut paljon paljon kehuja HUMAKin puolesta. Taitaa olla paikkakuntakohtaista pitkälti tämä maine ja lisäksi jokainen oppilaitos haluaa korostaa omien opiskelijoidensa paremmuutta. Jokainen yhteisöpedagogi on erilainen ja koska nimike on uusi, täytyy monesti itse selittää miksi on pätevä ko. työhön. En ole kohdannut minkäänlaisia ongelmia työnhaussa, olen saanut aina sen paikan, jonka olen halunnut. Koulutusohjelman nimi "Kansalaistoiminnan ja nuorisotyön koulutusohjelma" on siinä mielessä harhaanjohtava, että se rajaa osaamisemme aivan liian pienelle alalle. Järkevämpää on katsoa esim. suuntautumisopintojen nimiä. Yhteisöpedagogi on sosiaalipuolen ja kasvatustyön ennaltaehkäisevään työhön painottunut ammattilainen.


      • ????
        Yhteisöpedagogi kirjoitti:

        Kyllä on HUMAKilaisillakin yhtälailla hyvä maine. Olen itse jo muutama vuosi sitten valmistunut ja olen kuullut paljon paljon kehuja HUMAKin puolesta. Taitaa olla paikkakuntakohtaista pitkälti tämä maine ja lisäksi jokainen oppilaitos haluaa korostaa omien opiskelijoidensa paremmuutta. Jokainen yhteisöpedagogi on erilainen ja koska nimike on uusi, täytyy monesti itse selittää miksi on pätevä ko. työhön. En ole kohdannut minkäänlaisia ongelmia työnhaussa, olen saanut aina sen paikan, jonka olen halunnut. Koulutusohjelman nimi "Kansalaistoiminnan ja nuorisotyön koulutusohjelma" on siinä mielessä harhaanjohtava, että se rajaa osaamisemme aivan liian pienelle alalle. Järkevämpää on katsoa esim. suuntautumisopintojen nimiä. Yhteisöpedagogi on sosiaalipuolen ja kasvatustyön ennaltaehkäisevään työhön painottunut ammattilainen.

        Miten vaikea päästä sisään Nurmijärvelle..En löytänyt tilastoja...


      • SannaTa
        Yhteisöpedagogi kirjoitti:

        Kyllä on HUMAKilaisillakin yhtälailla hyvä maine. Olen itse jo muutama vuosi sitten valmistunut ja olen kuullut paljon paljon kehuja HUMAKin puolesta. Taitaa olla paikkakuntakohtaista pitkälti tämä maine ja lisäksi jokainen oppilaitos haluaa korostaa omien opiskelijoidensa paremmuutta. Jokainen yhteisöpedagogi on erilainen ja koska nimike on uusi, täytyy monesti itse selittää miksi on pätevä ko. työhön. En ole kohdannut minkäänlaisia ongelmia työnhaussa, olen saanut aina sen paikan, jonka olen halunnut. Koulutusohjelman nimi "Kansalaistoiminnan ja nuorisotyön koulutusohjelma" on siinä mielessä harhaanjohtava, että se rajaa osaamisemme aivan liian pienelle alalle. Järkevämpää on katsoa esim. suuntautumisopintojen nimiä. Yhteisöpedagogi on sosiaalipuolen ja kasvatustyön ennaltaehkäisevään työhön painottunut ammattilainen.

        Olen kiinnostunut yhteisöpedagogin koulutuksesta ja haluaisin suuntautua monikulttuurisuuteen ja aikuispainoitteiseen työhön. Löytyykö tälläisiä työpaikkoja vai työllistyvätkö yhteisöpedagogit vain nuorisotyöhön? Itselläni on lastentarhanopettajan koulutus pohjalla ja nyt olen kiinnostunut jatkokouluttamaan itseäni. Onko kenelläkään kokemuksia, kun on kouluttanut itsensä uuteen ammattiin? Kuinka paljon arvostetaan vanhaa koulutusta ja työkokemusta?


      • hannajee
        SannaTa kirjoitti:

        Olen kiinnostunut yhteisöpedagogin koulutuksesta ja haluaisin suuntautua monikulttuurisuuteen ja aikuispainoitteiseen työhön. Löytyykö tälläisiä työpaikkoja vai työllistyvätkö yhteisöpedagogit vain nuorisotyöhön? Itselläni on lastentarhanopettajan koulutus pohjalla ja nyt olen kiinnostunut jatkokouluttamaan itseäni. Onko kenelläkään kokemuksia, kun on kouluttanut itsensä uuteen ammattiin? Kuinka paljon arvostetaan vanhaa koulutusta ja työkokemusta?

        taispa siis jäädä pääsykokeisiin menemättä :D:D ei kuulostanutkaan enää kivalta.


      • Anonyymi
        tuleva yhteisöpedagogi kirjoitti:

        työllisyystilanne pitäisi olla ihan hyvä..palkkauksesta en osaa sen kummemmin sanoa kuin että palkkahan ei ole häävi..olen kuullut että seurakunnissa nto:n palkasta jää käteen n.1300e ja kaupungilla/kunnalla jäisi vielä vähemmän...

        järjestöistä en osaa sanoa...esim.perhekodissa tehtävä työ tai muu työajallinen työ on varmasti sitten asia erikseen..vuorotyötä ja lisät niin varmaan tienaa vähän paremmin. Ja nämä eivät tosiaan tarkkaa tietoa, mutta olettaisin näin.

        Vanha ketju, mutta vastaan silti. Olen Yt ja opena aikuisille maahanmuuttajille. Palkka on tes mukainen 3900 € , josta verojen ja maksujen jälkeen jää käteen noin 2700 €. Tämä siis kaikilla ikälisillä, jotka opettajan työstä voi saada.
        Opetan miten yhteiskunta Suomessa toimii ja järjestelen työharjoiteluita ja -kokeiluita. Opetusta on neljänä päivänä viikossa, viides työpäivä on ns. sitomatonta työaikaa, jonka teen yleensä kotisohvalla.
        Opetusalalla alkuliksa on amk:sta valmistuneelle noin 2640€, ilman mitään lisiä. Työn ohella käyty opettajakoulutus nosti palkkaa 6%. Loput lisät tulevat sitten seuraavan 20 vuoden aikana. Minulla on myös ammatillisen erityisopen pätevyys. Olin välillä niissäkin hommissa, mikä silloin tiesi 22% lisää peruspalkkaan.
        Näin siis ammattiopistossa. Palkat voi tarkistaa vaikka Sivistan palkkalaskurilla.


    • AMK-opiskelija

      Hei ! Käsittääkseni nimike on hieno, mutta työllistymismahdollisuus pieni. Raudaskylän opistolta Ylivieskasta voi valmistua kirkon alan pätevyydellä ja Mikkeliä on kehuttu tasokkaaksi paikaksi, mutta yhteisöpedagogien työllistymismahdollisuudet heikot verrattuna esim. sosionomi (AMK) ja moni jatkaakin opintoja tai muuntaa tutkintonsa sosionomi (AMK) tutkinnoksi. Yhteisöpedagogikalla on todella rajatut mahdollisuudet ja pätevyydet hakea töitä ...vaikka tutkinto on ammattikorkeakoulututkinto ja harva työnantaja tietää mitä yhteisöpedagogit tekevät työkseen...
      Mutta hyvä jos joku on työllistynyt hyvin ja kutsumustyöhän se on nuorten kanssa oleminen seurakunnassa, järjestöissä tai kunnassa toki !

      • Alan opiskelija

        Ainakin HUMAKissa annetaan aivan päinvastainen kuva työllisyysnäkymistä. Mikäli joku on kiinnostunut alasta ja nimenomaan työasioista, niin olemassa on myös alan kirjallisuutta. Kannattaa ottaa asiatietoa selville, eikä tehdä päätöksiä suomi24:n keskustelupalstan perusteella. Myös oppilaitoksista osataan varmasti antaa tietoa. Kirkon alalla palkkaus reilut 2000 euroa kuussa. Erityisnuorisotyönohjaaja tienaa vielä paremmin.


      • Alan opiskelija
        Alan opiskelija kirjoitti:

        Ainakin HUMAKissa annetaan aivan päinvastainen kuva työllisyysnäkymistä. Mikäli joku on kiinnostunut alasta ja nimenomaan työasioista, niin olemassa on myös alan kirjallisuutta. Kannattaa ottaa asiatietoa selville, eikä tehdä päätöksiä suomi24:n keskustelupalstan perusteella. Myös oppilaitoksista osataan varmasti antaa tietoa. Kirkon alalla palkkaus reilut 2000 euroa kuussa. Erityisnuorisotyönohjaaja tienaa vielä paremmin.

        Vuosina 2001-2004 valmistuneiden yhteisöpedagogien työtilanne oli kevään 2008 tilanteen mukaan hyvä. Työllisyys oli korkealla ja työttömänä oli vain 1.4 % kaikista vastaajista. Vakituisissa työsuhteissa työskenteli 58 % ja määräaikaisissa kokopäivätöissä 24 % vastaajista. Melkein puolet ilmoitti tekevänsä töitä johto- tai asiantuntijatasolla. HUMAKin antama koulutus vaikuttaa ammatilliseen suoriutumiseen ja kehittymiseen pitkälläkin aikavälillä, mikäli valmistuneiden kertomaan on uskominen. (Nikoskinen 2008, 94.)

        Nikoskinen (2008, 45) kertoo, kuinka tehdyssä tutkimuksessa erilaisia ammattinimikkeitä oli 68. Vastaajista 80 % oli sitä mieltä, että työ heti valmistumisen jälkeen oli vastannut heidän koulutusalaansa ja vastaavasti 19 % oli työllistynyt jollekin muulle alalle.


    • tosiasiat

      Meidän lastensuojelulaitoksen vs.ohjaaja on yhteisöpedagogi. Ystäväni on ammattikoulussa kurssiopettajan yhteisöpedan papereilla JAMK:n puolen vuoden opiskelukokemuksella. Entinen kollega on myös yh.ped. ja tällä hetkellä valtakunnallisella tasolla kouluttajatehtävissä kk palkka 4300€. Itselläni palkka suhteellisen helpoista tehtävistä (kunnan virka) 2800€ kk brutto.

    • Vesape
    • hukassa97

      Näitä vähän hölmö lukea näin 2016, mutta miltä näyttää tämänhetkinen tilanne?
      Ammattikorkeaan itsekin matkalla ja nyt pitäisi päättää yhteisöpedagogin, terveydenhoitajan tai nuoriso/vapaa-ajan ohjaajan välillä

      • 15764

        Hei!

        Opiskelen ensimmäistä vuotta yp:ksi ja olen valmistunut vuonna 2010 nuoriso-ja vapaa-ajan ohjaajaksi. Suosittelen ehdottomasti hakemaan meille Humakkiin. Nuva koulutus oli mukava pohja tälle koululle mutta ei pakollinen. Työllisyystilanne opettajien mukaan myös mainio, mutta toki paljon on omasta aktiivisuudesta kiinni jo opiskeluaikana. Enemmän opinnoissa käydään mielestäni läpi nuorten kanssa työskentelyä, mutta jos se kiinnostaa niin yhteishakua tulemaan. :)


    • 9788

      Hei 15764! :)

      Kiitos kommentistasi! Olen itse alanvaihdon edessä, ja erityisesti järjestötyön puoli Humakissa kiinnostaa. Mikäli muistat vielä jotakin pääsykokeistasi, niin haluaisitko kertoa niistä jonkun sanasen? Jonkun verran Humakin nettisivuilla niistä kerrottiinkin, mutta olisi mukava kuulla lisää!

    • PohtivaPuh

      Hei
      Minäkin täällä yhteisöpedagogia harkitsen vakavasti. Syksyllä on tulossa myös Turkuun. Kokemuksia sieltä?

      • Mietteitä

        Hei, Minä olisin myös kiinnostunut yhteisöpedagogikan pääsykokeista, millaiset ovat nykyään? Olisiko täällä joku viime vuonna kyseisissä pääsykokeissa käynyt?


      • minäääävain

        Täällä kans yksi, joka haki Nurmijärvelle opiskelemaan yhteisöpedagogiaa. Kiinnostaisi tietää enemmän pääsykokeista. Onko joku muu hakenut Nurmijärvelle opiskelemaan? :)


      • milgu

        Hei! Mä opiskelen ekaa vuotta Turussa ja ihan mahtava vuos takana :) meijän opiskelijat on juuri kertoneet opiskelusta Humakin sivuilla http://www.humak.fi/uutiset/turun-humak-on-yhteisollinen-opiskelupaikka/ ja multa on tulossa tällä viikolla myös kertomus omakohtaisista kokemuksista.

        Tiivistettynä, mahtava yhteishenki ja käytännönläheiset projektit, joissa oikeesti tajuu mitä tullaan ammattilaisina tekemään, motivoivat tosi paljon. Etsin pitkään sitä omaa juttua, ja tää on ehdottomasti ollut oikea valinta mulle! Tykkään myös todella paljon Turusta, jonne päätin viime keväänä hakea vaikka olenkin kotoisin Vantaalta :)

        Tsemppiä kaikille yhteishakuun!!


      • milgu
        milgu kirjoitti:

        Hei! Mä opiskelen ekaa vuotta Turussa ja ihan mahtava vuos takana :) meijän opiskelijat on juuri kertoneet opiskelusta Humakin sivuilla http://www.humak.fi/uutiset/turun-humak-on-yhteisollinen-opiskelupaikka/ ja multa on tulossa tällä viikolla myös kertomus omakohtaisista kokemuksista.

        Tiivistettynä, mahtava yhteishenki ja käytännönläheiset projektit, joissa oikeesti tajuu mitä tullaan ammattilaisina tekemään, motivoivat tosi paljon. Etsin pitkään sitä omaa juttua, ja tää on ehdottomasti ollut oikea valinta mulle! Tykkään myös todella paljon Turusta, jonne päätin viime keväänä hakea vaikka olenkin kotoisin Vantaalta :)

        Tsemppiä kaikille yhteishakuun!!

        Ja täällä myös minuutin mittainen video opiskelusta Humakissa: https://www.youtube.com/watch?v=_wrmRqNSRJQ


      • milgu
        minäääävain kirjoitti:

        Täällä kans yksi, joka haki Nurmijärvelle opiskelemaan yhteisöpedagogiaa. Kiinnostaisi tietää enemmän pääsykokeista. Onko joku muu hakenut Nurmijärvelle opiskelemaan? :)

        Mä kävin tosiaan vuos sit Turun pääsykokeissa, siellä oli kirjallinen osio jossa joku psykologinen/kasvatustieteellinen tms. artikkeli josta piti kirjoittaa kommentoiva essee, sit todella lyhyet 5 lauseen kielitestit paperilla ja sit ryhmähaastattelu jossa haastattelijat tarkkaili miten me omatoimisesti ryhmänä suoriuduttiin ja toimittiin yhteistyössä tehtävistä jotka liittyi ennakkomateriaaleihin (yhteisöpedagogin kompetenssit ja ammattivaihtoehdot, työllistyminen..) toivottavasti auttoi :)


      • milgu kirjoitti:

        Ja täällä myös minuutin mittainen video opiskelusta Humakissa: https://www.youtube.com/watch?v=_wrmRqNSRJQ

        Vaikuttaa tosi kivalta koululta. :) Yhteisöpedagogiksi voi kai opiskella jossain muuallakin, mut oon kuullu mun kaverilta et toi humanistinen on just paras. Ite laiton sen ykkösvaihtoehdoksi.


    • Kiinnostaa123456

      Opiskeleeko joku alaa Jyväskylässä tai Kuopiossa? Kokemuksia :)? Turkua on kehuttu kovasti, mutta nuo pari muuta kaupunkia kiinnostais enemmän.

    • MimmuM

      Itse valmistuin yhteisöpedagogiksi vuonna 2014 ja lukuisista yrityksistä huolimatta en ole päässyt alalle töihin. Yhteisöpedagogin tutkinnolla ei voi toimia sosiaalialan hommissa eli pitäisi olla sosiaalialan opintoja väh. 30op lisäkoulutuksella. Kyseinen tutkinto ei ole kovin arvostettu ja töitä hakiessani olen huomannut että ne työtehtävät menevät sosionomeille eli suosittelen kyllä käymään ennemmin sosionomikoulutuksen. Saman mittainen koulutus, saa pätevyydet toimia sosiaalialan tehtävissä ja voi toimia samoissa tehtävissä kuin yhteisöpedagogi. Sosionomikulutuksessa voi myös suunnata omia opintojaan kolmannen sektorin toimintaan sekä sosiaaliseen nuorisotyöhön. Myös opinnäytetyönkin voi toteuttaa nuorisoalalle. Yhteisöpedagogin tutkinto on niin huonosti tunnettu, että useammissa tehtävissä suositaan sosiaalialan koultusta. Multa on ainakin kysytty monesti, että mikä ihmeen yhteisöpedagogi. Niin kauan kun ammattiala on huonosti tunnettu eikä työtehtäviin vaadita juuri tämän alan koulutusta, niin huonossa asemassa ollaan. Onneksi itse pääsin opiskelemaan viime syksynä yliopistoon kasvatusalaa ja josko toisella tutkintonimikkeellä töitä sais.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe