Reikihoito

mitä mieltä olette

reikihoidosta?

44

12193

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotenkin

      erotiikkaan? Jos, niin ei mielipidettä. En halua kertoa julkisesti.

    • katrikaks

      Ystävän sisko on reikihoitaja. Erotiikkaanhan se ei liity ollenkaan. itse en vielä ole hurjistunut kokeilemaan, vaikuttaa enemmänkin uskomushoidolta minun mielestäni. Etenkin kun kyseinen hoitaja itsekin on sanonut, että "reiki vaikuttaa siellä, missä tahtoo ja mikä on ensisijaista. Ei siis välttämättä siellä, minkä hoitoon tuleva kokee ongelmaksi. Hoitaja vain välittää reikiä, ei voi valita, mihin se vaikuttaa." Reikiin olen siis tutustunut näiden puheitten kautta, en ole hakenut sen enempää tietoa.

      Mä olen ehkä liian skeptikko uskoakseni siihen näin epämäräisillä tiedoilla. mutta omaa kokemusta ei siis ole, joten omien luulojen pohjalta puhun...

    • onkija

      Ei ainakaan mulla voi toimia olen epäilevä jollikka näin mulle on ilmoitettu. Fengsui jutuille nauroin oikein tosissaan ja arvaa tuliko pyyhkeitä. Mutta sitten olin kalassa ja muistslin että hyvässä paikassa pitää olla takana vuori ja edessä virtaava vesi. Ja totta tosiaan kun siinä illalla nuotiolla paistelin kalaa joen rannaalla ja otin pieniä, katselin tulta ja jokea ja taisin olla vähän onnellinkin( liekö konjamiini vaikuttanut) huomasin että tästähän se fengsui tyttö höpötti.

      • ja hyvin

        Kävin viikko sitten reikihoidossa yhdistyksen opella. Vieläkin hyvä olo. Tätä ennen kävin vuoden työpaikan psykologilla turhaan!

        Huomenna olis toinen hoito, Yes


      • kokeillut
        ja hyvin kirjoitti:

        Kävin viikko sitten reikihoidossa yhdistyksen opella. Vieläkin hyvä olo. Tätä ennen kävin vuoden työpaikan psykologilla turhaan!

        Huomenna olis toinen hoito, Yes

        Miettikää mihin rahanne laitatte


      • Pasi
        kokeillut kirjoitti:

        Miettikää mihin rahanne laitatte

        Paikkakunnalleni avettiin Reikihoitola ja googletin kyseistä hoitomuotoa. Kuulostaa kyllä aivan sadulta. Käytännössä hoitaja pitää käsiä ihossa kiinni ja täts it. Milläs tuollanen voi mitään auttaa? Tahtoisin kuulla näiltä "reikihoitajilta" jotain muitakin perusteluja kuin pelkästään jotai energiankanavointipotaskaa? Lääketieteelliset dokumentit olisi kova juttu.. Ja ne ketkä kokee tästä jotain hyötyä saavansa voivat tutustua ilmiöön nimeltä placebo.

        Tämä on siis minun mielipiteeni, ja voin olla hyvinkin väärässä, koska en ole kyseistä hoitomuotoa kokeillut. Maalaisjärki vaan lyö vastaan rotan lailla tätä(kin) hommaa vastaan.


      • wsF
        Pasi kirjoitti:

        Paikkakunnalleni avettiin Reikihoitola ja googletin kyseistä hoitomuotoa. Kuulostaa kyllä aivan sadulta. Käytännössä hoitaja pitää käsiä ihossa kiinni ja täts it. Milläs tuollanen voi mitään auttaa? Tahtoisin kuulla näiltä "reikihoitajilta" jotain muitakin perusteluja kuin pelkästään jotai energiankanavointipotaskaa? Lääketieteelliset dokumentit olisi kova juttu.. Ja ne ketkä kokee tästä jotain hyötyä saavansa voivat tutustua ilmiöön nimeltä placebo.

        Tämä on siis minun mielipiteeni, ja voin olla hyvinkin väärässä, koska en ole kyseistä hoitomuotoa kokeillut. Maalaisjärki vaan lyö vastaan rotan lailla tätä(kin) hommaa vastaan.

        Vai maalaisjärki? Tulee kyllä kaverin kirjoituksesta mieleen yksi paikkakunta elokuvasta syväjoki. Itse olen saanut reikihoitoa muutaman kerran ja voin kokemuksella sanoa että toimii. Olen kyllä perusluonteeltani aika skeptinen (jos siellä teilläpäin tiedetään edes mitä sana tarkoittaa). Suuremmasta kylästä


      • 1pirjo
        wsF kirjoitti:

        Vai maalaisjärki? Tulee kyllä kaverin kirjoituksesta mieleen yksi paikkakunta elokuvasta syväjoki. Itse olen saanut reikihoitoa muutaman kerran ja voin kokemuksella sanoa että toimii. Olen kyllä perusluonteeltani aika skeptinen (jos siellä teilläpäin tiedetään edes mitä sana tarkoittaa). Suuremmasta kylästä

        Huuhaata koko juttu. Miettikääs
        nyt oikein järjellä???????????
        Joku reikiin " hurahtanut " sanoi, että puhelinen välityksellä voi myös antaa reikihoitoa, eli energiat puhelimen välityksellä vaikka helsingistä ivaloon, HALOO!!!!!!
        .


      • o p
        1pirjo kirjoitti:

        Huuhaata koko juttu. Miettikääs
        nyt oikein järjellä???????????
        Joku reikiin " hurahtanut " sanoi, että puhelinen välityksellä voi myös antaa reikihoitoa, eli energiat puhelimen välityksellä vaikka helsingistä ivaloon, HALOO!!!!!!
        .

        Sen verran olen näistä jutuista jyvällä, että välimatkat ei vaikuta ja että nämä energianvälitykset toimivat.
        Vaikka ihminen olisi avaruuskapselissa, häneen psyykeensä saadaan haluttaessa psyykkinen yhteys.
        Samaan tapaan kuin omaisella on läheinen yhteys rakkaaseen ihmiseen jossain maailmalla.


      • Olkipukki
        o p kirjoitti:

        Sen verran olen näistä jutuista jyvällä, että välimatkat ei vaikuta ja että nämä energianvälitykset toimivat.
        Vaikka ihminen olisi avaruuskapselissa, häneen psyykeensä saadaan haluttaessa psyykkinen yhteys.
        Samaan tapaan kuin omaisella on läheinen yhteys rakkaaseen ihmiseen jossain maailmalla.

        Herranen aika sentään, järki hoi!


      • Reikiintutustuminen
        Olkipukki kirjoitti:

        Herranen aika sentään, järki hoi!

        Minä olen sitä mieltä, että on erittäin rentouttavaa ja antoisaa tutustua reikiin. Helpoiten tämä metodi toimii siten, että kaivat esiin pilkkipallisi, otat sen kainaloon kera kairan,
        Kipittelet jäälle ja alat kairta sinne reikiä.
        Kun mmuutaman tunnin olet tutustunut noihin reikiin, on olosi seestynyt, tasapainoinen ja rento.
        Hyvässä lykyssä hoito maistuu vieläpä suussasi ja tuntuu myös vatsassasi.


      • Anonyymi
        kokeillut kirjoitti:

        Miettikää mihin rahanne laitatte

        No sepä.


    • mukavaa

      aina puuronkeiton välissä.siis vierihoito.

      • Anonyymi

        Reikähoito


    • padme_amidala

      ..paikkauttaa ne hampaat, ettei tule jälkitauteja. Sitäpaitsi hammasmätä tarttuu lähikontaktissa. Äidiltä lapsellekin, jos äiti nuoleskelee ensin lusikkaa, jolla jälkeläinen sitten sottaa ruuat suukkuun : )

      Jälkitautina voi tulla vaikkapa huuhaalunssa, niin että kuumeisesti kirjoittaa täällä puuta heinää sen 5000 merkkiä täyteen : )

      • Anonyymi

        Voi kun mie kaipaan Amidalan Padmea :'(


    • antanut

      hoitoa vain kavereille muutamalle. Kyllä siinä on korkeammat voimat mukana.
      Pahat kuukautiskivut ovat lievittyneet, päänsärkyä hoidettiin, hajuaisti voimistunut, tasapainoa palautunut, rohkeutta, iloisuutta, elämäniloa löytynyt.

      Hoidettavathan eivät aivan henkilökohtaisista saavutuksista usein kerro niiden arkuuden vuoksi, eikä tarvitsekaan jos ei halua heillehän se hoito onkin tarkoitettu.

    • Meiltä niin helposti unohtuu tuo että olemme pohjimmiltamme kädellisiä eli läheistä sukua esim. simpansseille.

      Kädellisillä toisten kirputtaminen ja muu kyhnyttäminen on osa läheisyyttä ja sitä tehdään rauhoittamaan toisia. Me nykyihmiset emme voi kulttuuristen syiden takia toisiamme nyppiä ja siksi moni ihminen sairastuu kosketuksen puutteessa.

      Reiki-hoito tepsii erittäin hyvin stressistä ja kosketuksen puutteesta johtuviin oikeisiin ja hyvä niin.

      Syöpää tai diabetestä en tuolla konstilla menisi hoitamaan.

      • ¤¤

        jouduin työni vuoksi vastatusten reikihoito kouluttajan kanssa.
        kyseli missä tilat on ja siinä ohimennen kysäisin.
        harteita pakottaa mistä johtuis.
        koitti niitä ja sanoi avaa suusi katsoi kielen ja sanoi että mahassa sulla on vika.
        varmana moittisin jos ei olis puhunu totta.
        koittakaa itse hangatkaa käsiä yhteen tunnet kuinka niistä lähtee enerkiaa.
        suunnatkaa vaikka energia sinne rakkaitanne kohti.
        aivan kuin luonto parantaa.
        veden solina, koski ihana herätä kesällä kosken rannalta.
        tunturit, ruska, suokin tuoksuu ja omalla tavallaan kaunis.
        vaikka kuinka paljon on näitä.


    • villiruusu23

      asiaan perehtynyt, mutta miehet varmaankin ovat kiinnostuneita tuosta hoidosta.;)

    • Piiruska

      Olin eka kertaa reikihoidossa viime viikolla. Poikkeuksena siihen että hoitajalle kerrottaisiin vaivat, sairaudet en keronut mitään - eikä hän kyllä pyytänytkään. Hän ei myös tuntenut mua ennestään. Ihme kyllä hoidon loputtua hoidon antaja tiesi kaikki kolme sairauttani (energiaa meni näihin kohtiin eniten!)joihin olin apua hakenut viime aikoina!!! Uskomatonta mutta nyt uskon että ko hoito todella auttaa. Kuumotusta joissain paikoissa aiheutti muuten oli rentouttavaa. Todella.
      En pidä hömppänä!

      • nolot

        ei jumankauta mihin paskaan jotkut voikin uskoa ja rahansa laittaa... buhahahaa..


      • nolot kirjoitti:

        ei jumankauta mihin paskaan jotkut voikin uskoa ja rahansa laittaa... buhahahaa..

        mon noista jutuista perustukin uskoon, luulen niin...ihminen kun itse uskoo jonkun asian tehoon, niin sehän auttaa...tiedä sitten lähteekö se paraneminen sieltä oman psyyken puolelta vai hoidon tehosta, luulen enemmän sitä ihmisen omaa kehoa, että se parantaa itse itsensä monesta vaivasta, kun uskoo tarpeeksi.;)


      • vapaaaa
        nolot kirjoitti:

        ei jumankauta mihin paskaan jotkut voikin uskoa ja rahansa laittaa... buhahahaa..

        sulla taitaa olla aika suppea elämä ja tuskin tajuat sitä itsekään. taidat olla tätä porukkaa kenellä nyt vaan sattuu olemaan 'huono päivä'. enemmänkin byhyyy sulle kuin buhaha muille :)


    • täydellisesti tänne HuuHaa- osastolle!

    • Rebekka-sun

      Minä arvostan reikihoitoa suuresti.

    • ..ii meni vääriin..seksi vai hammaspeikkoreikä?

    • vega65

      Olin tässä joku vuosi sitten paikallisessa terveyskeskuksessa poistattamassa tikkeä.Käteeni eksyi siinä odotellessa lääkäri lehti,siinä oli mielenkiintoinen juttu.Jutussa kerrottiin psykosomaattisista sairuksista"psyykkeen häiriöt heijastuvat somaattiseen hermostoon".Siinä jutussa kerrottiin,että lääkäreidenkin on välillä vaikea eroittaa,onko kysymyksessä fyysinen vaiva vai psyykkinen vaiva.Lukemani perusteella päättelisin reikihoidon tehoavan ns,psyykkeestä johtuviin oireisiin. :-)

    • Lukija...

      Otitpa tärkeän asian esille. Reikihoito on uskomushoito. Se käyttää samanlaisia psykologisia vaikutusmekanismeja hyväkseen kuin muutkin uskonlahkot. Reikihoitaja toimii korkeimman voiman kanavana niinkuin herätyssaarnaaja karismaattisessa kokouksessa.

      Uskomushoitojen uhrien kannattaa ottaa yhteyttä poliisiin ja tehdä rikosilmoitus. Uskontojen uhrien tuki ry:hyn ei kannata soittaa, koska uskomushoidoilla on yhdistyksen erityinen suojelus; toimiihan UUT:n aktiivien piirissä homeopaattikin. Että hörhöjä riittää joka lafkaan.

    • --

      .

    • Lukijalle....

      Itse aiheeseen ottamatta enempää kantaa;

      Sain tietää jälkeenpäin, että lääkäri oli määrännyt mulle plaseboja eli kansankielellä lumelääkettä. Kuitenkin tehosi, niin pitäisikö mun ottaa yhteyttä poliisiin ja tehdä rikosilmoitus?

      Ps. Ilmotin jo Lääkäreiden uhrien tuki ry:hyn, sanoivat että turha soittaa sinne, koska plasebohoidoilla on yhdistyksen erityinen suojelus; toimiihan LUT:n aktiivi piirissä lekureita ja tohtoreita.
      Että hörhöjä riittää joka lafkaan.

      • sanon suoraan sen

        Kalkkitabletti auttaa moneen vaivaan , kun jaksaa vaan uaskoa. Se on uskosta kiinni.


    • ehkäpä..

      itse kävin ensimmäistä kertaa reikihoidossa jokunen päivä sitten. En voi sanoa ainakaan tässä vaiheessa vielä, sainko apua juuri siihen vaivaan, mitä varten ehkä pääpiirteittäin sinne menin, mutta hoidon jälkeen olo oli todella hyvä ja rentoutunut. Hoidon aikana tunsin lämpöä ja tuntui, että kädet ja jalat oli totaalisesti rentoutuneet.. kuin olisi hierojalla käynyt.
      Sen illan olin hyvin väsynyt ja seuraavana päivänä (aukesiko joku tunnelukko??.. ota ja tiedä..) itkin mielipahaa, tietämättä mistä/miksi itkin.

    • harmaa talous

      Olen jopa itse joskus käyny Reiki I:sen ja heti kurssin jälkeen hoidin 4 tuttua. Vaikka en tiennyt yhden henkilön oireista mitään ennalta, sain tiedon ja kysyin,onko näin ja olihan se. Samaan aikaan sain myös oppaan, joka näytti käsien asentoja, joita ei Reikissä käytetä. Tein harjoitushoitoja ilmaiseksi,koska en halunnu ottaa mitään maksua ja kurssikin oli halpa työväenopistossa.

      Jätin hoitamisen,kun ei ollut oma juttu. Reiki tai muu energiahoito auttaa jollain tavalla,mut se on siinä mieles uskomushoitoa,et jos hoidettava ei oikeastaan edes halua parannusta,vaan käy hoidoissa lähinnä sen vuoksi,et edes joku on kiinnostunu hänestä ja saa sitä kevyttä kosketus ja läsnäoloa sillä tavoin.

      Yhden tutun luona on käynyt monta vuotta asiakas,joka ei vieläkään ole parantunu. Mielestäni se liitty just tuohon kosketuksen puutteeseen jota ei ole ja siksi käy hoidossa. Loppujen lopuksi ihmisen oma mieli parantaa,jos on halua. Kukaan ei voi parantaa ketään,ellei toinen ole antanut todella siihen lupaa tai on jotain vastustusta paranemista kohtaan. Se lupa vaan pitäis tulla syvemmältä kuin sanotut sanat.

      Yks asia hämmästyttää jatkuvasti. Monet,energiahoitajat tai Reikihoitajat, Reconnective ym.,joilla ei ole omaa liiketilaa,vaan tekee hoitoja kotonaan,tekevät sitä pimeästi. Muitakin vaihtoehtoisia hoitomuotoja tehdään pimeästi ja harmaa talous kukkii. Kuittia et saa kuin harvoilta.

    • oopium75

      kyllä nää on niin huuhaata kuin voii vaan olla. jokainen terve sen nyt tajuaa.

      • Olkipukki

        Kyllä, juuri näin.


    • ??????

      siis kyse ei ole hammaslääkäristä?

      • Hönöne

        En mene hammaslääkäriin en. Pidän risaset hampaani hamaan loppuun. Niin paljo pelottaa että


    • Viivi.

      Onks pakko jos ei taho?

    • Jalat maassa

      Olen 14 vuotta toiminut reiki-hoitajana. Voin kertoa että vuosien varrella olen törmännyt yhä höpöimpiin new age -variaatioihin. Kaikenmaailman enkeli, violettiliekki-, alpha yms yksisarviskristalliprinsessadelfiini -reikiä. Näihin sekoitetaan mukaan paljon reikiin kuulumattomia juttuja, kaikenmaailman rituaaleja, korkempia voimia, kanavointeja, rukouksia ja muuta. Harmittaa kun yksinkertaisesta, luonnollisesta asiasta on tehty monimutkainen ja todellisuudesta irrallaan olevan uskonnontapainen soppa.
      Onko teille tuttuja sellaiset asiat kuin esim. magneettikenttä ja mielihyvähormoonit? Toisen ihmisen lempeä kosketus on ihan tieteellisesti todettu aiheuttavan mm. oksitosiinin erittymistä.
      Ihmisen kehon toiminta ja aivoaaltoja pystyy mittaamaan laittelilla asettamatta niitä ihmisiin kiinni.
      Reikiäkin on tutkittu tieteellisesti, suomenkin yliopistoissa. Ja tiesittekö että kun ihmisen stressitaso laskee vaikkapa toisen rentouttavan kosketuksen ansiosta, niin oman kehon paranemismekanismit pääsee toimimaan. Siihen ei korkeampia voimia tai uskoa asiaan tarvita. Ja placebo, en tajua miksi sillä on niin huono maine, koska sekin on ihan tutkittu homma että ihminen paranee kun uskoo paranevansa. Rahastaminen ja huijaaminen on tietysti ihan eri asia.
      Kyllä tälle kaikelle voi ihan vapaasti naureskella, mutta saattaapi silloin missata hyvin paljon asioitta jotka vpisi parantaa elämänlaatua :)

    • keppo1

      Reiki toimii haluatte sitä tai ette. tokihan sitä lääketiede castustaa, kun menisi huuhaa lääkäreiltä ja lääketehtailta ansiot sivu suun.

    • Anonyymi

      Ilmaiseksi voisin kokeilla😂👋

      • Anonyymi

        Reiki-hoito, kaukohoito, energiahoito: huuhaata vai onko sittenkään...?

        Ilmaisesta kokeilusta tuli mieleeni....

        Osa energiahoitajista antavat kaukohoitoja ilmaiseksi. Muutaman kerran vuodessa, jos haluaa kokeilla. Ei siinä ainakaan mitään menetä, jos kokeilee. Tai no omaa aikaa siinä menee 20 minuuttia "hukkaan". Sillä ei ole mitään merkitystä uskooko hoidon tehoon, se toimii :) Muuta ei tarvita kuin nimi ja sähköpostiosoite....

        ...Moni varmaan ajattelee, että voi **ttu mitä hörhöilyä....kaukohoidot, energiahoidot, haahaa....huuhaa...pelkkä nimi ja sähköpostiosoite... ei voi olla TOTTA!

        Kaukokoitoon itsekin olin epäileväinen, mutta päätin kokeilla kaukohoitoa, kun kiinnostusta maailmankatsomuksen avartamiseen ja elämän mysteerien selvittämiseen on.

        Kaukohoidossa tunsin fyysisesti tuntemuksia, mitä en ole koskaan aiemmin tuntenut (kihelmöintiä, väreilyä ja olo oli todella hyvä 20 min kaukohoidon jälkeen). Hoitaja oli useamman sadan kilometrin päässä minusta ja yhtäaikaisia hoidettavia oli iso joukko hänen mukaan saamassa hoitoa,

        Mitenn IHMEESSÄ tuo voi olla mahdollista? En usko, EN VARMASTI USKO.....

        No maailmankaikkeus, asiat, esineet, ihmiset, tavarat koostuvat eri aineista ja niiden yhdisteistä. Ihminen kudoksista, soluista, ne taas atomeista, jne. Energiaa liikkuu atomien välillä, jne. eli ihan tieteestä (kvanttifysiikka, ym) löytyy näihin eri teorioita. Me kaikki ollaan eri värähtelytaajuudella olevaa energiaa.

        Se on totta, että tiede ei pysty kaikkea selittämään teorioin, eikä järjellä pysty kaikkea päättelemään ja selittämään. Tiede tosin korjaa itseään koko ajan, kun tietoa ja tutkimuksia tulee lisää.

        Reiki tasapainottaa kehomme energiat oikealle värähtelytaajuudelle, eli hoitaja toimii maailmankaukkeuden elämän (rakkauden) korkeataajuisen värähtelevän energian välittäjänä/kanavana, mikä kulkeutuu hoidettavan kehoon, juuri niihin energiakeskuksiin (chakroihin), joissa on epäpuhtauksia = hidasta värähtelyä. Reiki aktivoi kehon omat paranemismekanismit, kun kaikki energia alkaa toimimaan oikealla värähtelytaajuudella. Ihmisen keho sen jälkeen parantaa itse itsensä, reiki vain auttaa alkuun (vrt. haavan paraneminen). Osalla voi riittää yksi hoitokerta muutoksen alkuun, osalla vaaditaan useampi ja hoitajat suosittelevatkin ainakin 3 kerran sarjaa lyhyen ajan sisään.
        Reikillä on paljon muitakin positiivisia vaikutuksia, mutta niistä voi lukea lisää.

        Reiki yksin ei tietenkään auta, jos ihminen ei ole valmis (ei tahdo) parantua, eli jos hän on omaksunut sairauden osaksi identiteettiään ja pitää (Ego) siitä kiinni kynsin ja hampain. Esim. sairas henkilö saan läheisiltäni huomiota ja hoivaa, kun hänellä on tämä sairaus. Hän ei ole vielä ymmärtänyt, että hän on tärkeä ja rakastettu ilman sairauttakin (ehkä hän ei ole saanut osakseen riittävästi rakkautta, kuten eivät useimmat meistäkään ole saaneet. Hän ei osaa siten rakastaa itseäänkään). Sairaus on tullut häntä opettamaan, että ehkä on aika muuttaa jotakin elämässä. En halua ketään loukata kirjoituksellani, sillä sairaudet aiheuttavat paljon surua, vihaa, toivottomuutta, eri tunteita ja toisilla sairauksia on elämässä enemmän, toisilla vähemmän.

        Sairaus on hyvä ottaa opettajana, vaikka siinä tilanteessa voi olla vaikea ajatella positiiviesti. Ajatella että :"Hei, sinä tulit nyt minulle kertomaan, että kroppa ei kestä tätä menoa pitkään, joten pysähy hetkeksi ja mieti, että mikä mättää. Minä lähen tästä sitten pois, kun olen työni tehnyt ja sinä olet valmis muutokseen. Jos unohdat taas itsesi ja annat muiden määrätä liikaa elämääsi, niin minä tulen tuonnempana takaisin muistuttamaan, ehkä johonkin toiseen osaan kehoa".

        Sairautta vastaan ei kannata taistella, sillä se lisää entisestään stressiä ja laskee immuunipuolustusta samoin kuten negatiivinen ajattelu. Ihmisellä on tärkeä ottaa vastuu omasta elämästään/sairauksistaan ja tehdä muutoksia, mitkä tukevat paranemista, jos ihminen sitä haluaa. Ja miksei haluaisi?

        En sano sitä, että vastuun ottaminen olisi helppoa. Ei varmasti ole, mutta lopulta se on sen arvoista.

        Länsimainen lääketiede on kehittynyt mahtavasti eteenpäin ja on meille suureksi avuksi moneen asiaan, kuten akuutit leikkaushoidot, rokotukset, jotka ovat olleet pitkään markkinoilla, jne.

        Sairauksiin lääketiede tarjoaa kuitenkin helpon ratkaisun pillerin muodossa. "Ota tuo lääke, niin paranet", sanoo perinteinen lekuri. Se ei poista sairauden juurisyytä, vaan hoitaa pelkästään oiretta ja helpottaa ihmisen elämää.

        Jatkuu....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reiki-hoito, kaukohoito, energiahoito: huuhaata vai onko sittenkään...?

        Ilmaisesta kokeilusta tuli mieleeni....

        Osa energiahoitajista antavat kaukohoitoja ilmaiseksi. Muutaman kerran vuodessa, jos haluaa kokeilla. Ei siinä ainakaan mitään menetä, jos kokeilee. Tai no omaa aikaa siinä menee 20 minuuttia "hukkaan". Sillä ei ole mitään merkitystä uskooko hoidon tehoon, se toimii :) Muuta ei tarvita kuin nimi ja sähköpostiosoite....

        ...Moni varmaan ajattelee, että voi **ttu mitä hörhöilyä....kaukohoidot, energiahoidot, haahaa....huuhaa...pelkkä nimi ja sähköpostiosoite... ei voi olla TOTTA!

        Kaukokoitoon itsekin olin epäileväinen, mutta päätin kokeilla kaukohoitoa, kun kiinnostusta maailmankatsomuksen avartamiseen ja elämän mysteerien selvittämiseen on.

        Kaukohoidossa tunsin fyysisesti tuntemuksia, mitä en ole koskaan aiemmin tuntenut (kihelmöintiä, väreilyä ja olo oli todella hyvä 20 min kaukohoidon jälkeen). Hoitaja oli useamman sadan kilometrin päässä minusta ja yhtäaikaisia hoidettavia oli iso joukko hänen mukaan saamassa hoitoa,

        Mitenn IHMEESSÄ tuo voi olla mahdollista? En usko, EN VARMASTI USKO.....

        No maailmankaikkeus, asiat, esineet, ihmiset, tavarat koostuvat eri aineista ja niiden yhdisteistä. Ihminen kudoksista, soluista, ne taas atomeista, jne. Energiaa liikkuu atomien välillä, jne. eli ihan tieteestä (kvanttifysiikka, ym) löytyy näihin eri teorioita. Me kaikki ollaan eri värähtelytaajuudella olevaa energiaa.

        Se on totta, että tiede ei pysty kaikkea selittämään teorioin, eikä järjellä pysty kaikkea päättelemään ja selittämään. Tiede tosin korjaa itseään koko ajan, kun tietoa ja tutkimuksia tulee lisää.

        Reiki tasapainottaa kehomme energiat oikealle värähtelytaajuudelle, eli hoitaja toimii maailmankaukkeuden elämän (rakkauden) korkeataajuisen värähtelevän energian välittäjänä/kanavana, mikä kulkeutuu hoidettavan kehoon, juuri niihin energiakeskuksiin (chakroihin), joissa on epäpuhtauksia = hidasta värähtelyä. Reiki aktivoi kehon omat paranemismekanismit, kun kaikki energia alkaa toimimaan oikealla värähtelytaajuudella. Ihmisen keho sen jälkeen parantaa itse itsensä, reiki vain auttaa alkuun (vrt. haavan paraneminen). Osalla voi riittää yksi hoitokerta muutoksen alkuun, osalla vaaditaan useampi ja hoitajat suosittelevatkin ainakin 3 kerran sarjaa lyhyen ajan sisään.
        Reikillä on paljon muitakin positiivisia vaikutuksia, mutta niistä voi lukea lisää.

        Reiki yksin ei tietenkään auta, jos ihminen ei ole valmis (ei tahdo) parantua, eli jos hän on omaksunut sairauden osaksi identiteettiään ja pitää (Ego) siitä kiinni kynsin ja hampain. Esim. sairas henkilö saan läheisiltäni huomiota ja hoivaa, kun hänellä on tämä sairaus. Hän ei ole vielä ymmärtänyt, että hän on tärkeä ja rakastettu ilman sairauttakin (ehkä hän ei ole saanut osakseen riittävästi rakkautta, kuten eivät useimmat meistäkään ole saaneet. Hän ei osaa siten rakastaa itseäänkään). Sairaus on tullut häntä opettamaan, että ehkä on aika muuttaa jotakin elämässä. En halua ketään loukata kirjoituksellani, sillä sairaudet aiheuttavat paljon surua, vihaa, toivottomuutta, eri tunteita ja toisilla sairauksia on elämässä enemmän, toisilla vähemmän.

        Sairaus on hyvä ottaa opettajana, vaikka siinä tilanteessa voi olla vaikea ajatella positiiviesti. Ajatella että :"Hei, sinä tulit nyt minulle kertomaan, että kroppa ei kestä tätä menoa pitkään, joten pysähy hetkeksi ja mieti, että mikä mättää. Minä lähen tästä sitten pois, kun olen työni tehnyt ja sinä olet valmis muutokseen. Jos unohdat taas itsesi ja annat muiden määrätä liikaa elämääsi, niin minä tulen tuonnempana takaisin muistuttamaan, ehkä johonkin toiseen osaan kehoa".

        Sairautta vastaan ei kannata taistella, sillä se lisää entisestään stressiä ja laskee immuunipuolustusta samoin kuten negatiivinen ajattelu. Ihmisellä on tärkeä ottaa vastuu omasta elämästään/sairauksistaan ja tehdä muutoksia, mitkä tukevat paranemista, jos ihminen sitä haluaa. Ja miksei haluaisi?

        En sano sitä, että vastuun ottaminen olisi helppoa. Ei varmasti ole, mutta lopulta se on sen arvoista.

        Länsimainen lääketiede on kehittynyt mahtavasti eteenpäin ja on meille suureksi avuksi moneen asiaan, kuten akuutit leikkaushoidot, rokotukset, jotka ovat olleet pitkään markkinoilla, jne.

        Sairauksiin lääketiede tarjoaa kuitenkin helpon ratkaisun pillerin muodossa. "Ota tuo lääke, niin paranet", sanoo perinteinen lekuri. Se ei poista sairauden juurisyytä, vaan hoitaa pelkästään oiretta ja helpottaa ihmisen elämää.

        Jatkuu....

        ... jatkuu

        Ihmisen tulisi kohdata ja käsitellä omat tunteet, eikä piilottaa niitä kehoon, kuten länsimaissa on tapana. Piilotetut käsittelemättömät tunteet, stressi, epäterveellinen ruokavalio, päihteet, tupakka, huumeet, ympäristömyrkyt, nykyinen työtahti ajaa meidät ihmiset loppuun ja sairaiksi, kun yritämme täyttää yhteiskunnan asettamat "normit" emmekä kuuntele omaa sisintämme/hengellistä puoltamme, että mite haluamme ja mikä meille on tärkeää. Länsimainen lääketiede vs. vaihtoehtohoidot pitäisi tehdä enemmän yhteistyötä eikä sulkea pois toisiaan. Onneksi muutosta on jo tapahtunut suopeampaan suuntaan... toivotaan parasta.

        Muutama vinkki:

        Reikin kaukohoidosta ja energiahoidoista löytyy tietoa "Johanna Blomqvist", Hän on koulutukseltaan mm. Filosofian tohtori (fysiikka), mutta tekee nykyisin töitä energiahoitojen parissa.

        Oman itsensä ja elämän tutkimusmatkalle voi lähteä vaikka "Hidasta Elämää"-sivustolta.

        Ensi viikolla terveyteen liittyvä ilmainen verkkotapahtuma "TerveysSummit" alkaa.

        Googlesta löytyy kaikista edellämainituista tietoa.


        Reiki:stä on kirjoitettu myös paljon kirjoja:

        Reiki: Elämänenergian harmonia ja hyvä olo käsiemme ulottuvilla - Giuliana Lomazzi

        Reiki: Parantava energia - Lena Johansson

        Reiki, luonnollisen parantamisen menetelmä: sisältää laajan reikitutkimuksen, 300 suomalaisen käyttäjän kokemuksia - Sari McGlinn

        Reiki: eheäksi ihmiseksi - Marko Karilahti

        Kvanttifysiikasta energiahoitoihin – Fyysikon matka mieleen ja paranemiseen - Johanna Blomqvist

        Siinä muutama mainitakseni.


        Lähti vähän juttu rönsyilemään... laitetaan intuition piikkiin ;)

        Halusin ex tempore nyt kirjoittaa että joskus jokaisella on hyvä pysähtyä hetkeksi miettimään omaa elämää. Onko se sellaista elämää mitä haluaa elää, vai pitäisikö tehdä muutos?

        Jos ei ole tarpeeksi omaa energiaa lähteä muutosta tekemään, niin ehkäpä alkuun voi päästä juuri energiahoidolla, tai lukea jokin voimaannuttava kirja, tai katsoa joku inspiroiva video...

        Muuttaa pikku hiljaa asioita elmässään parempaan suuntaan. Ja huom! en ole energiahoitaja, en kirjakaupan myyjä, en yhteistyökumppani, vaan em. palvelujen asiakas ja oman elämän ihmettelijä :D

        Lopuksi: vastaus löytyy jokaisen itsensä sisältä, kun vaan avaa sinne yhteyden ja kuuntelee. Omaan itseensä matka kestää jokaisella niin kauan kuin on tarkoitus kestää; toisilla lyhempään toisilla pitempään.

        Jatkan tässä omaa matkaani, kohti sisintäni. Kenties pääsen joku päivä perille. Pyrin nauttimaan kuitenkin matkasta.

        <3 Kaikkea hyvää, sekä piis & lööv kaikille <3


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe