mikä on paskin

se pienin

mikä on mielestänne paskin ja mikä paras varustamo jossa olette työskennelleet? erityisesti kansi miehistön näkökulmasta, mutta myös muiden merimiesten kokemukset kiinnostavat!

58

8073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Finnelm

      80-luvun puoleenväliin Finnlines oli Suomen paras varustamo, mutta jälkeenpäin on mennyt huonoon suuntaan, tällä vuosisadalla ei ole edes kehdannut sanoa olevansa töissä Finskilinskillä, joten eiköhän se ole nykyään paskin varustamo, ikärasismi ja olematon henkilöstöpolitiikka, siellä perjää vain perseennuolijat.

      • <<<<

        MENI TÄNÄÄ KRUUNUVUOREN SELÄLTÄ KOMEA NÄKY


    • 38 v seilannut

      Joka yhtiössä hyvät ja huonot puolensa.Tosin en ole ollut kuin neljässä eri firmassa.Myös finskillä.

      • 38v seilannu

        Siis 38v seilannu etkä vieläkään ymmärtänyt kysymystä?


    • alanne

      rauma cata, jos nyt voi varustamoks kutsuakkaan!

    • manner-kongo-manner

      paskin mantereelta:etelä-suomen laiva
      paras mantereelta:ilmari tuuli
      paskin kongosta: husell
      paras kongosta:erikson

      • ääni montusta

        Millä tavalla on paskimmat valittu?
        Olen seilannut parissa (2) Etelä-suomen laivassa 70 luvulla ja kokemukseni olivat erittäin hyvät,siihen aikaan ko. yhtiötä kutsuttiin laihiashipin . Seilatessani muissa yhtiöissä tuli joskus puheeksi Esl ja yleensä haukuilla kysyin ,että missä laivassa olit seilannut yleensä vastaus oli, että kaverit oli kertonut en itse ole ollut .
        Ilmari Tuuli on hummattu jo ajat sitten Ilmarin itse mentyä paremmille seilaus vesille.
        Avomeri tarjosi aikanaan vain vikajeeraus jopeja 3kk sopimuksella esim. M/t Nanna /Anja/Ania jonka nimi vaihtu melkein joka kuukausi.
        Sillä oli myös rollari Starmark(joka makasi ylös Turussa romuks ajettuna ja pakko lunastettuna).
        Kongolaisissa olen seilannut vain Lunkulla parissa laivassa eikä huonoja kokemuksia.
        Manterella on pari muutakin yhtiötä ja Ruotsista myös.


      • Ramiiro
        ääni montusta kirjoitti:

        Millä tavalla on paskimmat valittu?
        Olen seilannut parissa (2) Etelä-suomen laivassa 70 luvulla ja kokemukseni olivat erittäin hyvät,siihen aikaan ko. yhtiötä kutsuttiin laihiashipin . Seilatessani muissa yhtiöissä tuli joskus puheeksi Esl ja yleensä haukuilla kysyin ,että missä laivassa olit seilannut yleensä vastaus oli, että kaverit oli kertonut en itse ole ollut .
        Ilmari Tuuli on hummattu jo ajat sitten Ilmarin itse mentyä paremmille seilaus vesille.
        Avomeri tarjosi aikanaan vain vikajeeraus jopeja 3kk sopimuksella esim. M/t Nanna /Anja/Ania jonka nimi vaihtu melkein joka kuukausi.
        Sillä oli myös rollari Starmark(joka makasi ylös Turussa romuks ajettuna ja pakko lunastettuna).
        Kongolaisissa olen seilannut vain Lunkulla parissa laivassa eikä huonoja kokemuksia.
        Manterella on pari muutakin yhtiötä ja Ruotsista myös.

        Seilasin 76 vuonna m/t Nannassa. Kunnon torakkapaatissa, jossa Valkeakoskelta oli vakiförsti, jota sanottiin Babloksi. Mukava mies oli. Olin puolikkaana Nannassa ja otin ulosmaksun joulukuun 28 pv. 1976.
        Nannan jälkeen menin seuraavana vuonna m/s Foranoon, jonka omisti Ahlströmien persáukinen suku ja sehän oli Nielsenin lipun alla. Ahlströmit ajoi puljunsa konkkaan jouluna -77 ja olin tuomassa osaltani sitä kruunuvuoden selälle pakkohuutokauppaan. Siellä makasi silloin jo m/t Matai, sisaralus. Ne osti Jussi Ketola ja paatit seilasi sen jälkeen Finnlinesin lipun alla ja minäkin eksyin siihen ex-Matai båtskiin -79 vuonna ja sen nimi oli silloin Finnbeaver. Mutta 1978 vuoden vietin Ilmari Tuulen m/t Nan Fungissa.
        Olin siis kolmessakin, alunperin Nielsenin tilaamassa, Sevillan sekundapaatissa. Ainoa ilonaihe oli, pääsipä kiertämään muailmaa, kun kerran ne kaikki oli villillä linjalla.


      • jenkki-junkki
        Ramiiro kirjoitti:

        Seilasin 76 vuonna m/t Nannassa. Kunnon torakkapaatissa, jossa Valkeakoskelta oli vakiförsti, jota sanottiin Babloksi. Mukava mies oli. Olin puolikkaana Nannassa ja otin ulosmaksun joulukuun 28 pv. 1976.
        Nannan jälkeen menin seuraavana vuonna m/s Foranoon, jonka omisti Ahlströmien persáukinen suku ja sehän oli Nielsenin lipun alla. Ahlströmit ajoi puljunsa konkkaan jouluna -77 ja olin tuomassa osaltani sitä kruunuvuoden selälle pakkohuutokauppaan. Siellä makasi silloin jo m/t Matai, sisaralus. Ne osti Jussi Ketola ja paatit seilasi sen jälkeen Finnlinesin lipun alla ja minäkin eksyin siihen ex-Matai båtskiin -79 vuonna ja sen nimi oli silloin Finnbeaver. Mutta 1978 vuoden vietin Ilmari Tuulen m/t Nan Fungissa.
        Olin siis kolmessakin, alunperin Nielsenin tilaamassa, Sevillan sekundapaatissa. Ainoa ilonaihe oli, pääsipä kiertämään muailmaa, kun kerran ne kaikki oli villillä linjalla.

        olitko Nan Fungissa Ranska -Iran keikalla?


      • Abidjan
        Ramiiro kirjoitti:

        Seilasin 76 vuonna m/t Nannassa. Kunnon torakkapaatissa, jossa Valkeakoskelta oli vakiförsti, jota sanottiin Babloksi. Mukava mies oli. Olin puolikkaana Nannassa ja otin ulosmaksun joulukuun 28 pv. 1976.
        Nannan jälkeen menin seuraavana vuonna m/s Foranoon, jonka omisti Ahlströmien persáukinen suku ja sehän oli Nielsenin lipun alla. Ahlströmit ajoi puljunsa konkkaan jouluna -77 ja olin tuomassa osaltani sitä kruunuvuoden selälle pakkohuutokauppaan. Siellä makasi silloin jo m/t Matai, sisaralus. Ne osti Jussi Ketola ja paatit seilasi sen jälkeen Finnlinesin lipun alla ja minäkin eksyin siihen ex-Matai båtskiin -79 vuonna ja sen nimi oli silloin Finnbeaver. Mutta 1978 vuoden vietin Ilmari Tuulen m/t Nan Fungissa.
        Olin siis kolmessakin, alunperin Nielsenin tilaamassa, Sevillan sekundapaatissa. Ainoa ilonaihe oli, pääsipä kiertämään muailmaa, kun kerran ne kaikki oli villillä linjalla.

        Minäkin olin Finnbeaverissa samoihin aikoihin, siis mahdollisesti nähty.
        Kyllä tuli maailmaa kierettyä sen mukana, jos ei muuta
        Seilauskavereita en ole sen jälkeen nähnyt.


    • moses

      Mantere
      Huonoin- Kastelines (Saita -Soini-Shipping)
      Paras- Henry Nielsen

      Kongo
      Paras- Lundqvist
      Huonoin-Nordlund Shipping

      • kans

        Nielsenille. Henki oli hyvä, hommat tuli tehtyä eikä turhaa nipottamista ollut. Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi...


    • EL STUPIDOS

      NESTE JA SITTEN ON NESTE JA TAAS NESTE!REVI SIITÄ HUUMORIA!

    • :-)

      Über alles. Eli paras kaikista.

    • huonoin/vahvin

      Lungdvist pystyi 82 ulosmaksu asiassa kaatamaan ensin Helsingin käräjäoikeuden ja sen jälkeen vielä Turun hovioikeuden?

    • tseilori

      Paras varustamo on ehdottomasti Håkans ja samalla viimeinen varustamo, jossa työntekijä voi tuntea saavansa edes jotain kiitosta tekemästään työstä. Surkein ollut Finnlines, jossa oman kokemuksen mukaan laivoilla oli huono ilmapiiri yhtä poikkeusta lukuunottamatta.

    • merten lordi

      oli kyllä aika kamala, paras ESL

      • hermot meni

        6 atc kanoottia tuttuja, pahin oli force siis tosi paska kasa


      • Konemesu evp
        hermot meni kirjoitti:

        6 atc kanoottia tuttuja, pahin oli force siis tosi paska kasa

        Olin seitsemässä ATC:n paatissa, joissakin 2-3 kertaa eikä hermot menneet. Kuka mistäkin tykkää. Ei ne olleet edes niin huonokuntoisia kuin Lunkun tai Algåtin romut ja niissäkin viihdyin hyvin. Ei niissä kylläkään pasiseerimiehet pärjänneet.


      • yprm.
        Konemesu evp kirjoitti:

        Olin seitsemässä ATC:n paatissa, joissakin 2-3 kertaa eikä hermot menneet. Kuka mistäkin tykkää. Ei ne olleet edes niin huonokuntoisia kuin Lunkun tai Algåtin romut ja niissäkin viihdyin hyvin. Ei niissä kylläkään pasiseerimiehet pärjänneet.

        Olin myös 7.ssä ATC.n paatissa täkillä eri tehtävissä v 90-98. Ei ongelmia


      • bonny esm
        Konemesu evp kirjoitti:

        Olin seitsemässä ATC:n paatissa, joissakin 2-3 kertaa eikä hermot menneet. Kuka mistäkin tykkää. Ei ne olleet edes niin huonokuntoisia kuin Lunkun tai Algåtin romut ja niissäkin viihdyin hyvin. Ei niissä kylläkään pasiseerimiehet pärjänneet.

        olen seilannut lunkulla algotilla atcllä kaikki hyviä ja hieno porukka kiitos pojat 34v merellä ja vielä vaan seilataan enää ei niin mukavaa mut pakko jotain tehdä


      • katkerapelle
        Konemesu evp kirjoitti:

        Olin seitsemässä ATC:n paatissa, joissakin 2-3 kertaa eikä hermot menneet. Kuka mistäkin tykkää. Ei ne olleet edes niin huonokuntoisia kuin Lunkun tai Algåtin romut ja niissäkin viihdyin hyvin. Ei niissä kylläkään pasiseerimiehet pärjänneet.

        no enpä nyt tiedä.4 lunkun botskii 70-luvulla ja sen jälkeen nesteellä.vittu rupes käteenveto tympii.nyt ollu 5vuotta kaislikossa pasiseerissa ja ei tartte handuun vetää.no jotkut tykkää hanskahommista.ikääkin on jo 54 vuotta.


      • eläkeläinen
        katkerapelle kirjoitti:

        no enpä nyt tiedä.4 lunkun botskii 70-luvulla ja sen jälkeen nesteellä.vittu rupes käteenveto tympii.nyt ollu 5vuotta kaislikossa pasiseerissa ja ei tartte handuun vetää.no jotkut tykkää hanskahommista.ikääkin on jo 54 vuotta.

        Paras yhtiö missä olen ollut Borga Shipping villiä linjaa koko ajan


    • syväraumalainen

      Kongossa
      Huonoimmaksi jäi United Owners ja sen hankolainen kippari.
      Nordlund Shipping kohteli ainakin minua hyvin.

      mantereelta
      Huonoimmat muistot ovat Vasa-Umeå:sta ja sen henkilökuntapäälliköstä.
      Loppujen lopuksi FÅA:kin oli minulle reilu, ainakin reilumpi kuin Finnlines.

      Svenskit
      Ykkönen Johnson LIne
      Pohjalla Rederi ab Slite, tai olin niiden mukavuuslippulaivassa jonka omisti ko varustamon tytäryhtiö.

      • topreemi

        Eksyin pariin Viron-Panamaan 70luvulla sen jälkeen ei huonoa suomalaista olekkaan.
        Parkko de Panama ala Metsalo.


    • Monttumestari

      Olen ollut 37 vuotta skönellä, kaynyt läpi melkein kaikki suomalaiset ja nyt yli 20 vuotta mukavan lipun alla. Paras suomalaisista Nielsen, hyvänä kakkosena Vasa Shipping. Paskin on aina ollut Neste ja on tänä päivänäkin. Ja tulee aina olemaan.

      • DAT ukko

        Jos seilaat edelleen mukavuuslipun alla, niin mistä ihmeestä tiedät Nesteen olevan tänä päivänäkin paskin suomalainen varustamo? Itse oli Nesteellä ihan riittävästi, eikä se varustamoa kummempi ollut, mutta ei edes Nesteellä kaikki pärjää :) Ei ennen, ei tänään eikä aina


      • vanhuuseläkeläinen
        DAT ukko kirjoitti:

        Jos seilaat edelleen mukavuuslipun alla, niin mistä ihmeestä tiedät Nesteen olevan tänä päivänäkin paskin suomalainen varustamo? Itse oli Nesteellä ihan riittävästi, eikä se varustamoa kummempi ollut, mutta ei edes Nesteellä kaikki pärjää :) Ei ennen, ei tänään eikä aina

        pärjää ja pärjää.olin tiiskerissä 1980 ja mulkkuja täynnä.ei se pärjäämisestä oo kiinni.puolikkaan hommat ei oo mitään rakettitiedettä.mut ei jaksa mulkkuja katella.tosin joka laivassahan mulkkuja piisaa.nesteellä vaan enemmän.eli neste paskin ja bore paras


    • Don Bacardi

      "Mut ei jaksa mulkkuja katella". Tilanne olisi ehkä korjaantunut, jos olisit pois-
      tunut peilin edestä.

      • vanhuuseläkeläinen

        joo poistuinkin,mut sit näin sut tiiskerissä.olit kokovartalokyrpä ja olet viläkin.vai et vilä don.don pelle sä oot.taisit olla mesu


    • tapsa,t

      No joo pojat. Aloitin 73 jatketulta Cliolta. sitten Hebeen ja viimeinen kippo oli
      se korean koreus Atalaya, ent. Cheese 1. Joka paatissa oli jotain mätää, en
      valita.
      Agabassa oli hienot kelit ja Toledosta sai sitä jotain...meinaan ei "nuhaa"

    • Engship

      EHDOTTOMASTI BORE! Varsinkin kun eräs Mikko onn konttorissa!

      • Von Rettig

        Boren Mikko ei tiedä hevon v1ttua merenkulusta, aivan PELLE!


    • mature timmerman

      Paras svenski Broström ja normanni Johannesen, paras finski Nielsen ja AL. Effoalla oli vähän kuin intissä

    • Trollchief

      Taitaa olla nuo suomalaiset varustamot alta torihintojen, etta paras pysya norskeissa.

    • alakongilta

      Joo! Itse seilasin 70 luvulla kolmessa yhtiössä!. Oli Tää nykyinen ESL. Sen jälkeen porvoolainen "Gadrag rederig" Ja viimeisenä oli Neste. Kyllä tässä porvoolaisessa oli kaikenkaikkiaan surkeinta. Päälystö söi lukittujen ovien takana eri ruokaakin kuin muu miehistö. Unohtivat kerran satamassa ollessamme vaan messin oven auki. Pääsin yö vahtina vähän taljaamaan niiden jääkaappia. Ulosvientiä ei tullu muille kuin uffareille. Täkki porukassa oli kuitenkin hyvä meininki. ESL oli ihan niin kiva kuin laiva voi vaan olla kun seilataan Suomen ja Puolan väliä. Ei päässy oikein "ulkomaille". Nesteen Jaarlissa oli työn täyteinen reissu kun sattui olemaan eka reissu ja laiva piti saada hienoks ennen suomeen tuloa. Mutta yhtiö oli hyvä: Ainakin silloin 70 luvulla. Terkkuja kaikille entisille "skönäreille".

    • gädd....
    • alakongilta

      oikeessa olet Gäddragrederig!

      • Northsea

        Lähdin ulkomaan lipun alle 80 luvulla kun jobeja ei löytynyt.Uusi yritys 90 luvulla Finnlinesille mutta eivät maksaneet ikälisää kun ei ollut suomenlipun alla seilannut. Niinpä oli pakko lähteä taas vieraan lipun alle..Vieläkään ei suomessa makseta kotiovelle saakka ja palkat kuopissa ja liiton miehet (konepäällystö) ei viitsi edes ottaa selvää mitä jäsenet haluaa. Onneksi on maailmassa laivoja missä omistaja on aloittanut merimiehenä ja arvostaa päteviä miehiä
        ja maksaa hyvän palkan lisäksi kunnon eläkkeen ja vuosibonukset.


      • everton123

        onko anniesta kuvia


    • YÄVAHTI

      Kaikista paskoista paskin on outokummun korsteenimerkillä seilannut malmitankki
      M/S Outokumpu.
      Seppälän sukellusvene, =paskin

    • Ulosvienti

      Yävahti ei nyt taida olla ihan kartalla... Huvikumpu oli loistava laiva!!!

      • Hååååkkani

        Aivan!!! Yävahti taitaa olla Cinderellan "seiloreita", ja b-rapun poitsuja...


    • Raihnainen

      Paras Lauritzen ja Maersk

    • Tanjuska

      Hei merimiehet :) Täällä yhden merimiehen tyttö kyselee hieman isänsä perään. Isän nimi oli Rauno Kainulainen, ilmeisesti Kani-nimellä myös laivalla tunnettu.. Seilaillut aikoinaan Finncarriersin M/S Arctutuksella, näin ainakin olen kuullut. Isä menehtyi työtapaturmassa vuonna -89, mutta oli merillä ainakin vuoteen 1988 asti. Samaan aikaan ko. laivalla on ollut ainakin Mooses ja Remu :) Olisi kiva kuulla enemmän isästä, jos tuttuja tätä kautta tavoitan :)

      -Tanja

    • sebetteus

      Paras oli Neste
      Huonoin oli Finstaship. Armeija staili ämmien komennossa:))
      Onneksi siellä meni vain vuosi ja sitten eläkkeelle

    • Tanjuska

      Kiitos vinkeistä, paljon on ainakin mielenkiintoista luettavaa :) Ja jos tulee jossain vaiheessa mieleen jotain muita linkkejä, niin mielelläni niitäkin tutkisin. Mutta iso kiitos jo näistä :)

    • FÅA

      Ransuumia ja HORIOPPIA !

    • :-)

      Se mistä sain lemput :(

    • merillä ollut

      AL,Lähinnä loistavan Rion,Boniksen,ym.takia

    • shackle1

      AL, ilman muuta paras!!! Goodbye shipping ei oikein miellyttänyt. Paras pikkufirma DFL.

    • Oljaren

      Paras Wallenius,Birka ja Esl.Huonoin Neste.

    • Oljaren

      Huonoimmat Wallenius,Birka ja Esl. Paras Neste.

    • Oljaren

      Paras ATC. Huonoin Jacob Lines.

    • Merenkulkulaitoksen mittaus vehkeissa en viihtynyt. Enkku ja Bore oli aika paskoja . Esl nyt oli mitä oli ei hyvä ei huono. Diamond Cruise , Sally ja Finnlines (ei vihreät homolaatikot) ennen Grimaldeja parhaat. Mutta ei firma tai laiva tee porukkaa vaan porukka tekee laivan. Muutomissa sisarpaateissa toisessa ollut mahtava meininki ja työt sekä vapaa-aika sujuu. Toisessa jengi istuu messissä kortonkit päässä ja vittuilee työkseen. Ja mikään ei suju . Se on NIIN porukasta kiinni .

      • Aallonloiske

        Tuli noita muutamia komppanioita nähtyä ja seilattua reilusti yli 40 vuotta. Yleensä yhtiöt vallan hyviä, laivoissa saattoi olla eroja. Saman talon paateissa oli eri laivoissa eroa. Vaasa Leader hyvähenkinen, Wihurissa piukkapipoisuutta. Henkilöstöpäälliköltä sai kukkia, kun porukasta oli pulaa, kun ei ollut, taisi saada ylimielisyyttä.

        Nilsulla monia tyyliltään loistavia paatteja, Esthelissä ainakin alkupäässä "maailman suurimmassa" hiukan kireääkin. Pääsääntöisesti hyvähenkisiä laivoja, konttorihenkilökunta hienon tyylin omaavia ja johto ymmärsi paljon, miten henkilökuntaa käsitellään. Eittämättä hyvä varustamo.

        Eriksonilla oli kielijako. Ålanderit ensin, sitten muut ruotsinkieliset, ruotsia hyvin puhuvat, Filipiinot ja hännän huippuna suomenkieliset. Näin se oli. Toisaalta kyllä varustamo yritti olla politiikallaan jopa hyvä. Taisi epäonnistua.

        80-luvulla taitamattomat ajoivat yhtiön melkein nurin. Sitten saivat hoitoonsa nipun uusia reefereitä, joiden rakennusvalvonta petti aivan totaalisesti. Ammattitaidottomat irvistelijät ihailivat uutta ja hienoa ymmärtämättä valvonnan tärkeyttä.

        Operointikin meni pieleen, elvisteltiin ja ihailtiin eri kulttuurien ja kielten kanssa. Laivat hävisivät ja muutkin bisnekset taisivat kariutua. Pitäisi osata jotakin.

        Hienoja merimiehiä GE:llä oli, mutta oliko konttorissa?

        Muutamia pikku varustamoja kuuluu kokemuksiini. Kaikista olen saanut palkkani eli kaikki ok. Eivät nuo varustamot kovin paljon ole huonoja tai hyviä. Tai siis kaikki hyviä, kun olen rahani saanut aina menetetystä vapaa-ajasta.

        Ei kai kukaan paremmuus tai huonommuus listaa voi rakentaa.?????

        .-.-


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe