Suomen telecenter

Mietteliäs työn suhteen

Kenelläkään kokemuksia kyseisestä firmasta? Olisin töihin pääsemässä, mutta nyt vähän kahden vaiheilla.. Kuitenkin puhelinmyyntiä..

105

13621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä mieltä

      että voihan sitä aina kokeilla. Kuitenkin kun ottaa huomioon, jos kyseessä on lehtimyynti, että netissä on hyviä lehtitarjouksia, erittäin hyviä ja halvemmalla saa kun siltä ketä tarjoaa lehteä puhelimitse. Myös kotiin tulee tarjouksia.
      Itse kun tein lehtimyyntiä puhelimitse, annetaan nyt vaikka esimerkki. Myin 8kk apua, hintaan 60e- samaan aikaan ihmisille oli tullut kotiin tarjouskirje jossa sama juttu oli 39,90 ja vielä mahtavat "lahjukset" kaupan päälle.
      Itse tilasin netistä me naiset lehden, josta sain kellon kaupan päälle. Lehtitilauksen hinnaksi tuli sellanen parikymppiä, jos olisin firman kautta tilannut, olisin joutunut maksamaan siitä kolmikertaisen hinnan.
      Nykyään ihmiset tilaavat jos haluavat. Puhelin myynti on kuoleva ala. Se on vaan kylmä tosiasia.

      • liiiiii

        ja kyllä siihen 8 kk tulee myös kylkiäisiä.Eli ei ole sama pituus.


    • TTJ K

      Tulee mm. myöhässä vastaus, mutta jos joku lukee tätä ja meinaa STClle töihin, niin lueppa.

      Hommahan on niin, että jos sinne valitaan, niin siellä on ensin kahden viikon koulutusjakso jonka jälkeen parhaat myyjät valitaan(eli et välttämättä pääsekkään töihin) STCllä on myös kannattavuusraja joka pitäisi ylittää tai muuten joudun jonkun esimiehen silmätikuksi mikä ei ole kivaa, koska muutamalla esimiehellä on tapana piikitellä mitä ihmeellisimmillä asioilla. Vieläpä jos soneran puolelle päätyy, niin hommahan on ihan hanurista koska sonera ei ole varsinaisesti kauhean kilpailukykyinen(siis ei hinnan eikä palvelun puolesta)

      Jos sinne menee vaan sen takia, että ei muutakaan työtä saa, niin ei siellä kyllä yli neljää kuukautta jaksa.

      • musteruisku

        taisit olla huono myyjä kun noin manaat! :D


      • Kyllä
        musteruisku kirjoitti:

        taisit olla huono myyjä kun noin manaat! :D

        aivan samaa mieltä. Soneraa ei ensinnäkään myydä hinnalla vaan ehkä enemmän laadulla ja toiseksensa jos siellä "esimiehen tikuksi silmään" joudut niin ehkä siihen on syy. Ainoa kokemus on vain rakentava palaute ja oman spiikkirungon korjaaminen. Ja sitten vielä nuohin aiempiin lehtimyyntijuttuihin niin Soneran myynti on melkein kyllä 100-0 lehtien myyntiin verrattuna. :D Se kahden viikon jakso meni lähinnä meillä ainakin niin että ne jotka oikeasti jänisti ja huomasi itse ettei tämä ole oma juttu, lähtivät itse pois. Kyllähän kaiken työn ytimenä on tuottavuus ja jossei sitä saa kohdalleen, niin melkeinpä voin vannoa että muualtakin kuin STC:ltä fudut tulee..


      • delu
        Kyllä kirjoitti:

        aivan samaa mieltä. Soneraa ei ensinnäkään myydä hinnalla vaan ehkä enemmän laadulla ja toiseksensa jos siellä "esimiehen tikuksi silmään" joudut niin ehkä siihen on syy. Ainoa kokemus on vain rakentava palaute ja oman spiikkirungon korjaaminen. Ja sitten vielä nuohin aiempiin lehtimyyntijuttuihin niin Soneran myynti on melkein kyllä 100-0 lehtien myyntiin verrattuna. :D Se kahden viikon jakso meni lähinnä meillä ainakin niin että ne jotka oikeasti jänisti ja huomasi itse ettei tämä ole oma juttu, lähtivät itse pois. Kyllähän kaiken työn ytimenä on tuottavuus ja jossei sitä saa kohdalleen, niin melkeinpä voin vannoa että muualtakin kuin STC:ltä fudut tulee..

        Vähän myöhässä myös tämä... Ei tarvi olla huono myyjä että joutuu "esimiesten" silmätikuksi!! Minä olen helvetin hyvä myyjä aina ollut, lähdin kokeilemaan uutta myynnin osa-aluetta ja kerkesin oleen vajaat 2 kk töissä kun minulle sanottiin että en kannata(0€ päiviä oli 4-5 koko aikana) ja kun kysyin lisää koulutusta koska siihen olen myyjänä tottunut ettei vaan jätetä ns.hunnigolle minut pistettiin seuraavana päivänä ulos... Tosin oikea syy siihen oli että olisin jäänyt äitiyslomalle n.4kk kuluttua. Asiasta oltu yhteydessa hämeen työsuojelupiiriin. Mulle ja monelle muullekkin sielä töitä tekevälle nykyiselle tai entiselle työntekijälle jäänyt paska maku suuhun kyseisestä yrityksestä, toiminnasta sielä ja "esimiehistä". Esimiehista yli puolet eivät edes tiedä miten olla esimiehiä ja moni ns. rivityöntekijäkin on ja olisi parempi esimies kun kyseiset esimiehet sielä.


      • jaha
        delu kirjoitti:

        Vähän myöhässä myös tämä... Ei tarvi olla huono myyjä että joutuu "esimiesten" silmätikuksi!! Minä olen helvetin hyvä myyjä aina ollut, lähdin kokeilemaan uutta myynnin osa-aluetta ja kerkesin oleen vajaat 2 kk töissä kun minulle sanottiin että en kannata(0€ päiviä oli 4-5 koko aikana) ja kun kysyin lisää koulutusta koska siihen olen myyjänä tottunut ettei vaan jätetä ns.hunnigolle minut pistettiin seuraavana päivänä ulos... Tosin oikea syy siihen oli että olisin jäänyt äitiyslomalle n.4kk kuluttua. Asiasta oltu yhteydessa hämeen työsuojelupiiriin. Mulle ja monelle muullekkin sielä töitä tekevälle nykyiselle tai entiselle työntekijälle jäänyt paska maku suuhun kyseisestä yrityksestä, toiminnasta sielä ja "esimiehistä". Esimiehista yli puolet eivät edes tiedä miten olla esimiehiä ja moni ns. rivityöntekijäkin on ja olisi parempi esimies kun kyseiset esimiehet sielä.

        Vai hyvä myyjä ja sulle on tullut nollapäiviä!!!!

        Hähähhä. Hyvälle myyjälle ei tuu koskaan nollapäiviä!


        Mulla on aina vähintään 15 kauppaa joka päivälle. Tosin firma on kyllä eri.


      • Oikea Myyjä
        jaha kirjoitti:

        Vai hyvä myyjä ja sulle on tullut nollapäiviä!!!!

        Hähähhä. Hyvälle myyjälle ei tuu koskaan nollapäiviä!


        Mulla on aina vähintään 15 kauppaa joka päivälle. Tosin firma on kyllä eri.

        hyvälle myyjälle ei tuu nollapäiviä? Herääkkös ny... Sulla ei taida olla mitään hajua mistä puhut jos väität ettei hyvä myyjä tee välillä nollaa... Vahva kusetuksen maku tässä...Et taida ite sittenkään tehdä minkään näköstä tulosta tai si noi sun 15 kauppaa/pvä on jotain 15 euron kauppoja :D


      • Meillä Ei Lusmuta
        Oikea Myyjä kirjoitti:

        hyvälle myyjälle ei tuu nollapäiviä? Herääkkös ny... Sulla ei taida olla mitään hajua mistä puhut jos väität ettei hyvä myyjä tee välillä nollaa... Vahva kusetuksen maku tässä...Et taida ite sittenkään tehdä minkään näköstä tulosta tai si noi sun 15 kauppaa/pvä on jotain 15 euron kauppoja :D

        no eipä ole teillä kovin korkea taso hyvissä myyjissä.. en tiedä yhtään HYVÄÄ myyjää omassa työpaikassani joka tekee nollapäiviä (lasken tähän ryhmään ne, jotka ovat olleet vähintään 2 kk töissä)...samoin 15 kpl 15 e kauppoja päivässä ei todellakaan ole hyvä myyjä. omassa työpaikassani KESKIARVO kaikkien myyjien kesken on 8-12 kpl väh. 40 e kauppoja. HYVÄT myyjät tekee meillä keskimäärin 15-20 kpl/ pvä ja kaupan keskihinta n.60 e.
        Toki tämän tasoeron olen huomannut myös ihan käytännössä kun kuuntelee muiden yritysten työntrkijöitä. myyjä joka tulee kilpailijalta (jossa on ollut yksi firman parhaita) onkin meillä "vaan" keskiverto, mikä saa ko. myyjän kilpailuvietin hereille ja myyjä nostaa keskimäärin omaa tasoaan n. 100-200 euroa / pvä. siis kilpailijalla 400 euroa päivässä paukuttava myyjä tekee meillä helposti 600 euroa päivässä, eikä näin ollen ole lähelläkään vielä parhaimpia. Itse kuulun tähän 500-700e/pvä-ryhmään. ennätyskuukautena toki keskiarvoni oli hieman yli 700e/pvä ja palkka sen mukainen :)


      • Meillä Ei Lusmuta
        Meillä Ei Lusmuta kirjoitti:

        no eipä ole teillä kovin korkea taso hyvissä myyjissä.. en tiedä yhtään HYVÄÄ myyjää omassa työpaikassani joka tekee nollapäiviä (lasken tähän ryhmään ne, jotka ovat olleet vähintään 2 kk töissä)...samoin 15 kpl 15 e kauppoja päivässä ei todellakaan ole hyvä myyjä. omassa työpaikassani KESKIARVO kaikkien myyjien kesken on 8-12 kpl väh. 40 e kauppoja. HYVÄT myyjät tekee meillä keskimäärin 15-20 kpl/ pvä ja kaupan keskihinta n.60 e.
        Toki tämän tasoeron olen huomannut myös ihan käytännössä kun kuuntelee muiden yritysten työntrkijöitä. myyjä joka tulee kilpailijalta (jossa on ollut yksi firman parhaita) onkin meillä "vaan" keskiverto, mikä saa ko. myyjän kilpailuvietin hereille ja myyjä nostaa keskimäärin omaa tasoaan n. 100-200 euroa / pvä. siis kilpailijalla 400 euroa päivässä paukuttava myyjä tekee meillä helposti 600 euroa päivässä, eikä näin ollen ole lähelläkään vielä parhaimpia. Itse kuulun tähän 500-700e/pvä-ryhmään. ennätyskuukautena toki keskiarvoni oli hieman yli 700e/pvä ja palkka sen mukainen :)

        Ja en siis todellakaan työskentele missään telecenterissä..


      • ttl2

        ^ Tämä ei pidä paikkaansa


      • gege
        delu kirjoitti:

        Vähän myöhässä myös tämä... Ei tarvi olla huono myyjä että joutuu "esimiesten" silmätikuksi!! Minä olen helvetin hyvä myyjä aina ollut, lähdin kokeilemaan uutta myynnin osa-aluetta ja kerkesin oleen vajaat 2 kk töissä kun minulle sanottiin että en kannata(0€ päiviä oli 4-5 koko aikana) ja kun kysyin lisää koulutusta koska siihen olen myyjänä tottunut ettei vaan jätetä ns.hunnigolle minut pistettiin seuraavana päivänä ulos... Tosin oikea syy siihen oli että olisin jäänyt äitiyslomalle n.4kk kuluttua. Asiasta oltu yhteydessa hämeen työsuojelupiiriin. Mulle ja monelle muullekkin sielä töitä tekevälle nykyiselle tai entiselle työntekijälle jäänyt paska maku suuhun kyseisestä yrityksestä, toiminnasta sielä ja "esimiehistä". Esimiehista yli puolet eivät edes tiedä miten olla esimiehiä ja moni ns. rivityöntekijäkin on ja olisi parempi esimies kun kyseiset esimiehet sielä.

        olikko tampereella?


    • -M-

      Hei. Suuri osa mitä STCstä lukee netissä on totaalista bullshittiä, jossain jopa kerrottiin kuinka meillä soittelee robotti :::D nöyp.

      tule itse kokeilemaan, itse viihdyn, hyvä porukka ja saa koulutusta kun uskaltaa pyytää. Jos olet rohkea ja valmis oppimaan niin tässä on ehdototmasti kokeilemisen arvoinen homma.

      p.s. Olen ennen myynyt lehtiä ja vannonut etten enää puhelinmyyjäksi lähde. Here I am. Hyvin olen myynyt ja kannattavuus raja on mm. itseään varten että voi laskea milloin ja millaista provikkaa saa :)
      Täälä ei painosteta, vaan kannustetaan! Tsemppiä.

      • Myyntitykki:))

        STC.n koulutus on ihan persiistä......eihän ne ressukat kouluttajat ees tiedä itse kaikkea niistä soneran tuotteista joita pitäis myydä...jos kysyy jotain hi alkaa selittelyt,että ei tärkeätä tietoa...yms..surkeat työnjohtajat,paska provisio peruste....ja todellakin niille vanhoillekkin "hyville"myyjille tuli niitä nollapäiviä,että älkää täällä kirjoittako mitään paskaa.vaan kyseinen STC on syvältä ja paska paikka.VAROKAA OPISKELIJAT jää palkat saamatta,kun provikoita muutellaan mielivaltaisesti,että niitä ei tarvis maksella:))..PS:Kokemusta on kyseisestä firmasta 6kk 1.4.2009-1.10.2009....(Ja Sonera ei todellakaan ole mikään hyvämerkki myydä....ihmisillä niinpaljon paskaa sanottavaa sonerasta,kun mikään ei toimi....)


      • Stc
        Myyntitykki:)) kirjoitti:

        STC.n koulutus on ihan persiistä......eihän ne ressukat kouluttajat ees tiedä itse kaikkea niistä soneran tuotteista joita pitäis myydä...jos kysyy jotain hi alkaa selittelyt,että ei tärkeätä tietoa...yms..surkeat työnjohtajat,paska provisio peruste....ja todellakin niille vanhoillekkin "hyville"myyjille tuli niitä nollapäiviä,että älkää täällä kirjoittako mitään paskaa.vaan kyseinen STC on syvältä ja paska paikka.VAROKAA OPISKELIJAT jää palkat saamatta,kun provikoita muutellaan mielivaltaisesti,että niitä ei tarvis maksella:))..PS:Kokemusta on kyseisestä firmasta 6kk 1.4.2009-1.10.2009....(Ja Sonera ei todellakaan ole mikään hyvämerkki myydä....ihmisillä niinpaljon paskaa sanottavaa sonerasta,kun mikään ei toimi....)

        "Myyntitykki" Täällä sitä mollataan firmaa, kun oma homma ei luistanut. Oikein rohkeaa ja ylpeetä toimintaa. Pakko myöntää, että en ole ikinä lukenut noin mielettömän rumaa ja hikistä seitsemää riviä tekstiä. "Provikoita muutellaan mielivaltaisesti, että niitä ei tarvis maksella" yms. haha. Sanoisin että Stc on kaikkea muuta, kuin mitä meidän jalo "Myyntitykki" tuossa juurikin kertoi.
        Puhelinmyynnistä on kokemusta muutama vuosi, ja voin kertoa että Stc on se paikka missä haluan pysyä vielä kauan aikaa.
        ps. Tuotteet on varmasti parhaat aloillaan.


      • B to B Myyntitykki:)
        Stc kirjoitti:

        "Myyntitykki" Täällä sitä mollataan firmaa, kun oma homma ei luistanut. Oikein rohkeaa ja ylpeetä toimintaa. Pakko myöntää, että en ole ikinä lukenut noin mielettömän rumaa ja hikistä seitsemää riviä tekstiä. "Provikoita muutellaan mielivaltaisesti, että niitä ei tarvis maksella" yms. haha. Sanoisin että Stc on kaikkea muuta, kuin mitä meidän jalo "Myyntitykki" tuossa juurikin kertoi.
        Puhelinmyynnistä on kokemusta muutama vuosi, ja voin kertoa että Stc on se paikka missä haluan pysyä vielä kauan aikaa.
        ps. Tuotteet on varmasti parhaat aloillaan.

        Stc paljonko siellä olet tienannut/kk? Ja mitä myyt? Laajakaistaa vai puhelinpuolella? ja Oikeesti,jos olet siellä ollut tuon muutamanvuoden?Ni ihmettelen vaan,että et ole jo noussut sinne johtoportaaseen?Ja keroppas paljonko teet päivässä kauppaa?Olen edelleen sitämieltä,että Stc:n pikku pomot ei osaa johtaa alaisiaanyhtään ja siitähän on todisteena tuo kova vaihtuvuus siellä.Toisaalta Sonera tuotteena ihan sairaan kallis ja palvelu on ihan kädetöntä:)...Mutta kiva hei,jos sinä olet löytänyt sieltä sen toisen perheesi:).Laitappa nyt ne vuosiansiosi niiltä muutamaltavuodeltasi...JOS KEHTAAT:)... PS:Se joka provosoitui tusta myyntitykin kirjoituksesta ni tais osua ihan kympillä oikeaan:)... Ps.Tuotteet ei todellakaan ole parhaat... kalliimmat kylläkin:)..mukavaa kevättä sinullekkin puhelinmyyjä:)


      • Pulli-52
        B to B Myyntitykki:) kirjoitti:

        Stc paljonko siellä olet tienannut/kk? Ja mitä myyt? Laajakaistaa vai puhelinpuolella? ja Oikeesti,jos olet siellä ollut tuon muutamanvuoden?Ni ihmettelen vaan,että et ole jo noussut sinne johtoportaaseen?Ja keroppas paljonko teet päivässä kauppaa?Olen edelleen sitämieltä,että Stc:n pikku pomot ei osaa johtaa alaisiaanyhtään ja siitähän on todisteena tuo kova vaihtuvuus siellä.Toisaalta Sonera tuotteena ihan sairaan kallis ja palvelu on ihan kädetöntä:)...Mutta kiva hei,jos sinä olet löytänyt sieltä sen toisen perheesi:).Laitappa nyt ne vuosiansiosi niiltä muutamaltavuodeltasi...JOS KEHTAAT:)... PS:Se joka provosoitui tusta myyntitykin kirjoituksesta ni tais osua ihan kympillä oikeaan:)... Ps.Tuotteet ei todellakaan ole parhaat... kalliimmat kylläkin:)..mukavaa kevättä sinullekkin puhelinmyyjä:)

        Arvon myyntitykki!

        Myynti on vaativa ala ja jos et ole kaikkien näiden vuosien saatossa oppinut kirjoittamaan, niin tuskin myymäänkään. Mainitsemasi kovan vaihtuvuuden selittää juurikin se seikka, ettei sinun kaltaisistasi valittajista tähän työhön ole. Tiivistettynä sanoisin, että olet vain vitusti liian tyhmä.

        Mutta kiitos palautteestasi, ehkä se jatkossa pitää sinunkaltaiset loitolla.


      • Kuultu on
        Pulli-52 kirjoitti:

        Arvon myyntitykki!

        Myynti on vaativa ala ja jos et ole kaikkien näiden vuosien saatossa oppinut kirjoittamaan, niin tuskin myymäänkään. Mainitsemasi kovan vaihtuvuuden selittää juurikin se seikka, ettei sinun kaltaisistasi valittajista tähän työhön ole. Tiivistettynä sanoisin, että olet vain vitusti liian tyhmä.

        Mutta kiitos palautteestasi, ehkä se jatkossa pitää sinunkaltaiset loitolla.

        Olipa firma mikä hyvänsä aina niihin mahtuu itseänsä täynnä oleva pikkupomo joka saa nopeasti jättämään firman. Turha tästä on kiistellä, kerroitpa asiat miten hyvänsä niin syy on ettet osaa myydä.
        Totuus on että suurimmalle osalle asiakkaista hinta on ratkaisevin, olipa tuote mikä hyvänsä.
        Hyvä myyjä on se joka saa kalliin tuotteen myytyä, miettimättä että toista tuotetta pettyneelle asiakkaalle et enää saa myytyä.


      • Stcn puolesta
        Myyntitykki:)) kirjoitti:

        STC.n koulutus on ihan persiistä......eihän ne ressukat kouluttajat ees tiedä itse kaikkea niistä soneran tuotteista joita pitäis myydä...jos kysyy jotain hi alkaa selittelyt,että ei tärkeätä tietoa...yms..surkeat työnjohtajat,paska provisio peruste....ja todellakin niille vanhoillekkin "hyville"myyjille tuli niitä nollapäiviä,että älkää täällä kirjoittako mitään paskaa.vaan kyseinen STC on syvältä ja paska paikka.VAROKAA OPISKELIJAT jää palkat saamatta,kun provikoita muutellaan mielivaltaisesti,että niitä ei tarvis maksella:))..PS:Kokemusta on kyseisestä firmasta 6kk 1.4.2009-1.10.2009....(Ja Sonera ei todellakaan ole mikään hyvämerkki myydä....ihmisillä niinpaljon paskaa sanottavaa sonerasta,kun mikään ei toimi....)

        Hei, myyntitykki. Et varmaan ole ohittanut vielä teini-ikää ja siksi sinun viestisi lähinnä huvittaa. Provikoitahan ei maksella mielivaltaisesti, voit jopa itse seurata kokoajan myyntiäsi ja laskea palkan etukäteen. Jos palkka on sinun mielestäsi väärin, voit näyttää hyvin toteen toteutuneet kauppasi, koska ne kirjautuvat järjestelmään. Kaikillehan puhelinmyynti ei sovi, mutta yrityksenä STC on varsin toimiva. Joskus hyvillekkin myyjille tulee nollapäiviä, se on varsin normaalia.

        Koulutus on varsin hyvä, saattoi vain olla että sinun herneaivoillasi sitä olisi tarvittu 3-4 viikkoa enemmän.
        Kouluttajat eivät ole ressukoita. Oletko ehkä sinä, kun haukut entistä työpaikkaasi suomi24:n keskustelupalstalla?

        TERVETULOA OPISKELIJAT! Täällä on hyvä draivi päällä, palkat tulee ajallaan kahden viikon välein ja työajat ovat joustavat. Sonera on luotettava yritys, josta saa irti paljon hyötyjä.


      • alkometri
        Pulli-52 kirjoitti:

        Arvon myyntitykki!

        Myynti on vaativa ala ja jos et ole kaikkien näiden vuosien saatossa oppinut kirjoittamaan, niin tuskin myymäänkään. Mainitsemasi kovan vaihtuvuuden selittää juurikin se seikka, ettei sinun kaltaisistasi valittajista tähän työhön ole. Tiivistettynä sanoisin, että olet vain vitusti liian tyhmä.

        Mutta kiitos palautteestasi, ehkä se jatkossa pitää sinunkaltaiset loitolla.

        Itse asiassa kaikkein naurettavinta kyseisesssä firmassa on tapa jolla korvauksia lasketaan yllättävästi, eli samasta tuotteesta voi aluksi saada esim. 70E(mistä neljäs osa itselle) ja sen jälkeen korvaus lasketaan 60euroon vedoten siihen että asiakas on laskenut korvaus summaa. Asiakkaalle, jos sattuu firmassa vierailemaan, ei kuitenkaan saa puhua mitään euroista vaan ainoastaan kappale määristä joka viittaisi siihen että korvauksia laskee stc, ei esim. sonera. Missään muussa työpaikassa työn tekijöiden palkkaa ei noin vaan lasketa, siitähän tässä on kysymys. Lisäksi jos asiaa ihmettelee niin vastaus on tyyliä: turha napista, myyntityössä on sopeuduttava muutoksiin...Palkan aleminen on muutos johon on vaan napisematta sopeuduttava?!


      • mari18
        Myyntitykki:)) kirjoitti:

        STC.n koulutus on ihan persiistä......eihän ne ressukat kouluttajat ees tiedä itse kaikkea niistä soneran tuotteista joita pitäis myydä...jos kysyy jotain hi alkaa selittelyt,että ei tärkeätä tietoa...yms..surkeat työnjohtajat,paska provisio peruste....ja todellakin niille vanhoillekkin "hyville"myyjille tuli niitä nollapäiviä,että älkää täällä kirjoittako mitään paskaa.vaan kyseinen STC on syvältä ja paska paikka.VAROKAA OPISKELIJAT jää palkat saamatta,kun provikoita muutellaan mielivaltaisesti,että niitä ei tarvis maksella:))..PS:Kokemusta on kyseisestä firmasta 6kk 1.4.2009-1.10.2009....(Ja Sonera ei todellakaan ole mikään hyvämerkki myydä....ihmisillä niinpaljon paskaa sanottavaa sonerasta,kun mikään ei toimi....)

        mitä kaikkea tuotteita myyvät? onko pohjapalkkaa?


    • kolme kirjainta syve

      on siellä pari kaveria käynyt pari vkoa suojatyöpaikas.
      ihan silmätikkuna oloo, mutta toisaalta iha perseestähän tollane puhelintyrkytystyöpaikka on. ja eniten niistä kärsii ne jotka onnettomuuttaan joutuvat vastaamaan puhelimeen.
      kai tonnekin kaikki pääsee jotka haluu, sillä koko ajanhan ne koittaa palkata porukkaa, eikö sekin jotain jo kerro....???

    • Kiikkulip

      Hauska lukea täällä näitä nykyisten STC:läisten kommentteja, ihan selkeästihän ne on siellä vielä töissä pönkittämässä itseään hommassa joka ei mitään vaadi. Esim. "emme vaadi aiempaa kokemusta..jne". Tosi hauskoja nää kommentit: oletko ollut sillä tai sillä puolella... HAHAHAHAHA!!!

      PUHELINmyyjä on alimista alin kasti..

    • Myynnin viemäri

      Ei missään nimessä kannata mennä kyseiseen firmaan töihin. Hullu hiillostus kokoajan. Esimiehet koittaa ruokkia "iloista meininkiä" tekonaurulla ja hymyllä. Aika pian sitä huomaa sen tekohymyn takaa löytyvän terävät hampaat. Jos et hymyile mukana, joudut silmätikuksi. Provikoille pääsee ehkä 10% vakituisista myyjistä, jotka osaavat homman jo luonnostaan. Muut työntekijät joutuvat stressaamaan 8,67e tuntipalkan "ansaitsemisesta" uskomattoman paljon.

      Vältä tätä firmaa kuin ruttoa.

      • suomen peräsales

        ei ole kuullut hyvää sanaa tästä. onkii porukkaa mistä saa.


      • mönkeli
        suomen peräsales kirjoitti:

        ei ole kuullut hyvää sanaa tästä. onkii porukkaa mistä saa.

        Itse olen jo useamman vuoden ollut STC:llä hommissa ja viihtynyt edelleen ihan hyvin. Tottakai myyntifirmoissa on suuri vaihtuvuus, koska kyseessä on kuitenkin henkisesti raskas työ, joka ei kaikille sovi.
        Palkat kuitenkin maksetaan ajallaan ja oikein, ja työajoissa joustetaan myös ihan jees, ainakin opiskelijan näkökulmasta.

        Kyllä vanhoille ja hyvillekkin myyjille voi huonoja päiviä tulla, mutta ne kompensoidaan sitten tekemällä sen huononkin päivän eurot jonain muuna päivänä, jolloin kuitenkin pääsee reilusti provikalle palkkajakson aikana! Itselläni on keskituntiansio tällähetkellä n. 15€/h. Harvinaisia eivät kyllä ole 30-40€ tuntipalkan päivätkään! Kyllä tässä työssä pääsee tienaamaan, jos osaa hommansa. Sonera on laadukas tuote ja helppo myydä, jos ei itse ole kauppaa saanut, voi syyttää vain itseään.

        Eihän mikään firma täydellinen ole, mutta täällä ainakin pystyy helposti tienaamaan siistillä sisätyöllä juttelemalla ihmisten kanssa mukavia.


      • kaikkea sitä...
        mönkeli kirjoitti:

        Itse olen jo useamman vuoden ollut STC:llä hommissa ja viihtynyt edelleen ihan hyvin. Tottakai myyntifirmoissa on suuri vaihtuvuus, koska kyseessä on kuitenkin henkisesti raskas työ, joka ei kaikille sovi.
        Palkat kuitenkin maksetaan ajallaan ja oikein, ja työajoissa joustetaan myös ihan jees, ainakin opiskelijan näkökulmasta.

        Kyllä vanhoille ja hyvillekkin myyjille voi huonoja päiviä tulla, mutta ne kompensoidaan sitten tekemällä sen huononkin päivän eurot jonain muuna päivänä, jolloin kuitenkin pääsee reilusti provikalle palkkajakson aikana! Itselläni on keskituntiansio tällähetkellä n. 15€/h. Harvinaisia eivät kyllä ole 30-40€ tuntipalkan päivätkään! Kyllä tässä työssä pääsee tienaamaan, jos osaa hommansa. Sonera on laadukas tuote ja helppo myydä, jos ei itse ole kauppaa saanut, voi syyttää vain itseään.

        Eihän mikään firma täydellinen ole, mutta täällä ainakin pystyy helposti tienaamaan siistillä sisätyöllä juttelemalla ihmisten kanssa mukavia.

        Keskituntiansio on kylläkin noin 10e. Sitäkin korottaa vain vanhempien lahjakkaiden myyjien tulot. SILLE OPISKELIJALLE SE PALKKA ON SEN 8,67e/h. Ja kiinnittäkää huomiota, että jos myyjällä on 30-40e tuntipalkan päivä, se johtuu isoista kaupoista, jolloin menee usemampia tuotteita esim. yritykseen, ja kaupan tekijä on jokin yritysmyynnin kokeneempi myyjä. Ja yritysmyyntiinhän ei edes oteta niitä opiskelijoita paitsi ehkä kesäksi.

        Mistä tahansa saa helpommalla enemmän palkkaa kuin stc:ltä. Ei kannata uskoa näitä jonkin pikku pomon kirjoittamia liioitteluita palkoista.


      • lälläää
        kaikkea sitä... kirjoitti:

        Keskituntiansio on kylläkin noin 10e. Sitäkin korottaa vain vanhempien lahjakkaiden myyjien tulot. SILLE OPISKELIJALLE SE PALKKA ON SEN 8,67e/h. Ja kiinnittäkää huomiota, että jos myyjällä on 30-40e tuntipalkan päivä, se johtuu isoista kaupoista, jolloin menee usemampia tuotteita esim. yritykseen, ja kaupan tekijä on jokin yritysmyynnin kokeneempi myyjä. Ja yritysmyyntiinhän ei edes oteta niitä opiskelijoita paitsi ehkä kesäksi.

        Mistä tahansa saa helpommalla enemmän palkkaa kuin stc:ltä. Ei kannata uskoa näitä jonkin pikku pomon kirjoittamia liioitteluita palkoista.

        Kukin valitkoon itse työpaikkansa. Jos Stc ei ole ollut teille se sopivin niin ihan hyvä, että olette vaihtaneet paikkaa. Eihän kukaan jaksa kuunnella tollaista yleistä paskanjauhantaa, mutta hienoa että suomi24:n palstalla pääsette purkautumaan! :)


      • Itse tienaan rahaa
        lälläää kirjoitti:

        Kukin valitkoon itse työpaikkansa. Jos Stc ei ole ollut teille se sopivin niin ihan hyvä, että olette vaihtaneet paikkaa. Eihän kukaan jaksa kuunnella tollaista yleistä paskanjauhantaa, mutta hienoa että suomi24:n palstalla pääsette purkautumaan! :)

        Sinulle se paska palkka taitaa sopia hyvinkin vai :)? Niin kuin edellä on todettu mistä tahansa saa enemmän palkkaa. Taitaa olla se pikkupomon "auktoriteetti", joka siellä vaakakupissa huokuttaa jäämään ;). Voi tuntea olevansa tärkeä...


    • leenik

      Varo tätä kolmen kirjaimen puulaakia.
      Pari kaveriani ollut täällä ja en mitään hyvää ainakaan kuullut.

    • kakkuuu

      Todellakin petraamisen varaa stc:llä on. Itse entisenä työntekijänä voin sanoa, että esimiesten osalta päivitykset olisivat tarpeen. Paikka sinänsä on ihan ok, koska palkat ym korvaukset maksetaan kyllä ajallaan jne.. Eihän siinä mitään menetä jos kokeilee. Itse sain paremman tarjouksen ja paikka oli väliaikainen ratkaisu.

      Totta on, että rupuisen 8,67e/h palkan suhteen sai tehdä helvetisti töitä. Esimiehet hiilostavat niskaan eikä hyväkään päivä riitä, vaan todetaan, että "toinen samanlainen".

      Koulutus on täyttä paskaa! Tuotteista ei kerrota mitään, vaan läyhätään epämukavuusalueista ym turhasta.. Esimiehet eivät myöskään tiedä tuotteista mitään, sillä jos kysyy jostakin tuotteesta saa vastaukseksi "kysy siltä tai siltä.."

      Esimiehistä vielä yksi esimerkki: kysyin palkatonta tuttuni hautajaisiin, sen sijaan, että olisin saanut ymmärtävän myönnytyksen, sain pitkän kinaamisen jälkeen päivän vapaaksi mikäli korvaisin sen jonakin vapaapäivänäni. Huoh.

    • sieniiiiiiiiii

      Olin kyseisessä paikassa töissä, enkä ollut erityisen tyytyväinen. Työ on raskasta ja Soneran liittymiä on vaikea myydä, koska hinnat ovat huomattavasti kalliimpia kuin muilla operaattoreilla. Työajoissa oli oltava todella tarkka, sillä minuutinkin myöhästymisestä tuli sanomista. Lisäksi ainakin oma esimieheni oli jatkuvasti selkäni takana vahtimassa, mikä oli todella ahdistavaa. Moni työntekijöistä sai potkut ilman varoitusta tai edes kunnollista syytä. Kannattavuusrajankaan saavuttaminen ei enää riittänyt, vaan aina piti tähdätä korkeampiin tavoitteisiin. Lisäksi tauot olivat lyhyitä ja esimerkiksi linjallaoloaikoja vahdittiin tarkasti. Sen sijaan että vanhojen myyjien myyntitaitoja olisi kehitetty, rekrytoitiin taloon jatkuvasti uusia työntekijöitä. Ainoa positiivinen asia STC:llä olivat työkaverit, joiden kanssa saattoi keskustella inhottavista asiakkaista - mutta vain palkattomalla ruokatunnilla.

      • LUDMILA999999

        Itse olin myös kyseisessä yrityksessä hommissa. Työ itsestään oli mukavaa ja työkaverit mitä parhaimpia. Myynti sujui itseni osalta todella hyvin. Ikävää työssä on se, että osa esimiehistä on nuoria ja kokemattomia. Hommat varmasti heiltä sujuu, mutta alaisien kannustaminen ja kohtelu heidän osaltaan on erittäin ala-arvoista. Itse sain potkut yrityksestä muutaman viikon työskentelyn jälkeen. Heti koulutuksessa työntekijöille sanottiin, että kannattavaksi myyjäksi kestää kouluttautua noin 4kk. Siksi ihmettelenkin miksi työntekijöitä potkitaan yrityksestä pihalle vasta muutaman kuukauden työskentelyn jälkeen. Ymmärrettävää, että työn laatu on merkittävä osa kannattavaa myyntiä, mutta omalta kohdaltani potkuni tulivat täysin yllätyksenä. Minulle sanottiin noin 2 minuutin palaverissa, että minun on pakko parantaa työnlaatua. Heti kun asiat korjasin ja panostin täysillä tuotteen ja asiakassuhteen laatuun minut erotetaan. Työporukka STC:llä on hyvä! Mutta osa esimiehistä on ottanut liian tiukan suhteen alaisiinsa. Kuitenkaan nämä kyseiset ¨pikkupomot¨ eivät ole toimeksiantajan johtajia, joten miksi ihmeessä kohdella työntekijöitä ala-arvoisesti? Työsuhteen päättymiseen en saanut selkeää syytä. On todella ikävää tulla työpaikalle ja heti muutaman tunnin työskentelyn jälkeen sanotaan työntekijä irti ilman minkäänlaista pätevää syytä. Työpaikalla luvataan liikoja työntekijöille. Kaikenlaiset kilpailut ja iloiset kohtaamiset ovat suoraansanottuna ihan paskapuhetta. Moni nykyinen työntekijä valittaa kuinka stressaavaa työ on ja ihmettelee miten työtä pystyy jatkamaan jokapäiväisellä esimiesten kyttäyksillä. Toisin sanoen jos naama yrityksessä ei miellytä niin on potkut tiedossa. Itse työsuhteen purku on todella köyhää eli prosessi tapahtuu myyjän ja pikkupomon välisenä keskustelusteluna. Minkäänlaista tukea ja ymmärtäväisyyttä esimiehiltä ei tule. Toisin sanoen jos erotetaan ei minkäänlaista rakentavaa keskustelua käydä ja myyjä vain heitetään ulos yrityksestä. Itse en henkilökohtaisesti ottanut potkujani, koska puhelinmyynti ei ole oma juttuni. Tiedän tähtääväni korkeammalle :) Toivonkin, että tulevat työntekijät miettivät tarkkaan haluavatko tulla yritykseen missä työntekijöiden hyvinvoinnista ei välitetä yhtään. Esimiehille toivoisin erinalaista asennetta nykyisille myyjille. Hyvää syksyä kaikille!


      • niksutin88
        LUDMILA999999 kirjoitti:

        Itse olin myös kyseisessä yrityksessä hommissa. Työ itsestään oli mukavaa ja työkaverit mitä parhaimpia. Myynti sujui itseni osalta todella hyvin. Ikävää työssä on se, että osa esimiehistä on nuoria ja kokemattomia. Hommat varmasti heiltä sujuu, mutta alaisien kannustaminen ja kohtelu heidän osaltaan on erittäin ala-arvoista. Itse sain potkut yrityksestä muutaman viikon työskentelyn jälkeen. Heti koulutuksessa työntekijöille sanottiin, että kannattavaksi myyjäksi kestää kouluttautua noin 4kk. Siksi ihmettelenkin miksi työntekijöitä potkitaan yrityksestä pihalle vasta muutaman kuukauden työskentelyn jälkeen. Ymmärrettävää, että työn laatu on merkittävä osa kannattavaa myyntiä, mutta omalta kohdaltani potkuni tulivat täysin yllätyksenä. Minulle sanottiin noin 2 minuutin palaverissa, että minun on pakko parantaa työnlaatua. Heti kun asiat korjasin ja panostin täysillä tuotteen ja asiakassuhteen laatuun minut erotetaan. Työporukka STC:llä on hyvä! Mutta osa esimiehistä on ottanut liian tiukan suhteen alaisiinsa. Kuitenkaan nämä kyseiset ¨pikkupomot¨ eivät ole toimeksiantajan johtajia, joten miksi ihmeessä kohdella työntekijöitä ala-arvoisesti? Työsuhteen päättymiseen en saanut selkeää syytä. On todella ikävää tulla työpaikalle ja heti muutaman tunnin työskentelyn jälkeen sanotaan työntekijä irti ilman minkäänlaista pätevää syytä. Työpaikalla luvataan liikoja työntekijöille. Kaikenlaiset kilpailut ja iloiset kohtaamiset ovat suoraansanottuna ihan paskapuhetta. Moni nykyinen työntekijä valittaa kuinka stressaavaa työ on ja ihmettelee miten työtä pystyy jatkamaan jokapäiväisellä esimiesten kyttäyksillä. Toisin sanoen jos naama yrityksessä ei miellytä niin on potkut tiedossa. Itse työsuhteen purku on todella köyhää eli prosessi tapahtuu myyjän ja pikkupomon välisenä keskustelusteluna. Minkäänlaista tukea ja ymmärtäväisyyttä esimiehiltä ei tule. Toisin sanoen jos erotetaan ei minkäänlaista rakentavaa keskustelua käydä ja myyjä vain heitetään ulos yrityksestä. Itse en henkilökohtaisesti ottanut potkujani, koska puhelinmyynti ei ole oma juttuni. Tiedän tähtääväni korkeammalle :) Toivonkin, että tulevat työntekijät miettivät tarkkaan haluavatko tulla yritykseen missä työntekijöiden hyvinvoinnista ei välitetä yhtään. Esimiehille toivoisin erinalaista asennetta nykyisille myyjille. Hyvää syksyä kaikille!

        Kerrankin joku osasi laittaa viestiä suorapuheisesti mutta fiksusti. Itse olen STC:llä myös töissä. Kerroit työpaikalla olevista yksikköpomoista. Puhut totta, useimmat esimiehistä on ottanut homman liian vakavasti, vaikka kyseessä on ihan tavalliset ihmiset. Itse työskentelen STC:llä koska paikassa voi tienata hyvin rahaa ja sitä minä tarvitsen. Tiedän kuka olet edellinen kirjoittaja ja tiedän myös sen, että sinun ei tarvitse tehdä puhelinmyyntiä. Tiedät itsekin että teit tota hommaa vaan huvinvuoksi! Olethan kuitenkin varakkaan suvun nuorin :D Näin olen ainakin sinusta kuullut. Siksi toivoisinkin, ettet tule sanomaan että miettikää tarkkaan, koska monella ihmisellä ei ole rahaa entuudestaan miljoonia. STC:llä on kyllä tosi siisti porukka ja palkat maksetaan ajoissa. Itse olen tullut toimeen jokaisen kanssa, eikä minua ole vielä potkittu pois. Tuloksenikin on ollut hyvää. Harmi että sinulle kävi noin! Sanoit tähtääväsi korkeammalle joten anna palaa vain :)


      • tatjana-tekohymy
        niksutin88 kirjoitti:

        Kerrankin joku osasi laittaa viestiä suorapuheisesti mutta fiksusti. Itse olen STC:llä myös töissä. Kerroit työpaikalla olevista yksikköpomoista. Puhut totta, useimmat esimiehistä on ottanut homman liian vakavasti, vaikka kyseessä on ihan tavalliset ihmiset. Itse työskentelen STC:llä koska paikassa voi tienata hyvin rahaa ja sitä minä tarvitsen. Tiedän kuka olet edellinen kirjoittaja ja tiedän myös sen, että sinun ei tarvitse tehdä puhelinmyyntiä. Tiedät itsekin että teit tota hommaa vaan huvinvuoksi! Olethan kuitenkin varakkaan suvun nuorin :D Näin olen ainakin sinusta kuullut. Siksi toivoisinkin, ettet tule sanomaan että miettikää tarkkaan, koska monella ihmisellä ei ole rahaa entuudestaan miljoonia. STC:llä on kyllä tosi siisti porukka ja palkat maksetaan ajoissa. Itse olen tullut toimeen jokaisen kanssa, eikä minua ole vielä potkittu pois. Tuloksenikin on ollut hyvää. Harmi että sinulle kävi noin! Sanoit tähtääväsi korkeammalle joten anna palaa vain :)

        Paikka on ok ja palkat maksetaan ajallaan, mutta ilmapiiriä ei todellakaan voi ylistää. En ymmärrä näiden pikkupomojen itsetietoisuutta, tai varsinkaan sitä kuinka he ovat itse nostaneet itsensä jalustalle. Lähdin paikasta koska esimiehet alkoivat kijaimellisesti oksettaa omalla asenteellaan.

        Mitään rentoutta tai hauskuutta STC:llä ei ole, ainoa hyvä asia on loistavat työkaverit! Irtisanomisista olen täysin samaa mieltä ludmilan kanssa, kehittyviä myyjiä potkitaan pois (osittain varmasti huonon henkilökemian takia) ja uusia kokemattomia otetaan tilalle. Vaihtuvuus on valtava, eikä tulokset varmasti sillä nouse.

        Kuulin myös vielä STC:llä työskentelevältä ystävältäni, että paikan paras myyjä oli saanut potkut. Työntekijät siellä ovat kuulemma todella hämmentyneitä tilanteesta, koska esimiehet eivät ole sanoneet asiasta sanaakaan. Tabu? Voin vain huokaista helpotuksesta etten ole siellä ahdistavassa harmaassa boxissa enää :) Tsemppiä nykyisille työntekijöille! Muistaakaa että kaupunki on työpaikkoja pullollaan!


      • keke98632

        Myynti on työnä haastavaa, sen oppiminen vie aikansa ja siinäkin olisi riittävästi haastetta sinällään. Ikäväksi työn tekee se paine joka syntyy siitä että se ns. kannattavuusraja nyt vähintään tulisi ylittää joka päivä, ja kun yhden hyvän myyntipäivän olet tehnyt odotetaan seuraavan olevan sitten vielä parempi, ja joka päivänhän kuitenkin aloitat aina nollasta. Asenne esimiesten puheissa on se, että kaikki on itsestä kiinni. No, jokainen reaalimaailmassa elävä tietää että ei elämä noin mustavalkoista ole, aina vain ei saa asiakkaita kiinni tai kohdalle osuvat ovat niitä joiden kanssa kauppaa ei tule, tai jostain muusta syystä ei joka päivä voi ylittää tai edes lähetä ulkopuolelta asetettuja tavoitteita. Selkään käydään taputtelemassa kun teet hyvän päivän, muuten saat olla oman onnesi nojassa. Sinun suoritustasi mitataan euroissa, olet pelkkä numero. Tiimikaverit eivät muista aina nimeäsi, esimiestenkin kanssa on vähän niin ja näin.

        Työminuutit lasketaan erittäin tarkkaan. Niiden on täsmättävä. Kunkin oma tietokone rekisteröi työajan, tauoille lähtiessä ja sieltä palatessa täytyy muistaa taukonappia näytöllä klikkaamalla merkitä miten on koneelta lähtenyt ja sille takaisin tullut. No ok, voihan sen noinkin tehdä, mutta jotenkin sitä on tottunut siihen että työntekijänä kokisi edes jonkinlaista luottamista siihen että työnsä hoitaa kuitenkin vaikkei seuranta olisikaan noin tiukkaa.

        Jos sitten jonkun asioillakäynnin on poissa vaikka tunnin ennaltasovitusti, se tunti on korvattava takaisin vaikka seuraavana päivänä, ja se on sinänsä ok. Toisaalta taas minä tein erään kerran yliaikaa pitkästi kun puhelu pitkittyi ja tein siitä vielä kaupat, tätä ei kuulemma missään huomioida eikä hyvitellä takaisinpäin.

        Taukoja ei saa viettää työpisteellä. Taukotiloja ei sinänsä ole muuta kuin yksi ruokailutila johon mahtuu kerrallaan noin 30 henkeä. Talossa on myös Juventuksen ylläpitämä pieni ruokala, mutta sehän tietysti maksaa. Kun haluan ruokatunnilla hoitaa omia asioita puhelimitse (työajalla tämä on ankarasti kielletty, myöskään omaan sähköpostiin ei ole mitään asiaa), minun on käytännössä tehtävä se menemällä ulos kadulle, jos en halua että joku on vieressä korva ojossa. Omia työpisteitä meillä ei myöskään ole, vaan iltapäivällä kotiin lähtiessä täytyy kerätä lippunsa ja lappunsa kaappiin ja seuraavana aamuna mennään istumaan sellaiselle vapaalle paikalle joka sattuu vaan löytymään. Edes päällysvaatteille ei ole oikein paikkaa, pari hassua naulakkoa koko talossa. Ja väkeähän on jotain 150 henkeä.

        Palkanmuodostuksen ongelmallinen kohta on siinä, että pakolliset palaverit sun muut sisältyvät tuntipalkan muodostumiseen, ja koska silloin ei tietenkään pysty myymään mitään, ne laskevat keskituntiansiota. Näinpä fiilis on aika irvokas istuessa ns. hengennostatuspalaverissa jossa hehkutetaan kuinka hienossa firmassa ollaan ja kuinka helvetin hyvin sillä menee. Tuotekoulutusten ja muiden asiallisten palaverien kohdalla tuo olisi hyväksyttävissä, mutta kun paljon on täysin turhaa paskanjauhantaakin.

        Omaa kännykkää ei saisi pitää esillä lainkaan, vaan laukussa äänettömällä. Niille joilla on perhettä, kouluikäisiä lapsia, tämä on aika ikävää jos eivät ole tavoitettavissa. Itsekin sain huutoa siitä kun kerran työpäivän aikana vilkaisin kännykkääni.

        Raha ei todellakaan merkitse kaikkea. Vaikka tuolla tienaisi hyvinkin, nuo yllämainitut pikku jutut vievät fiilistä alaspäin tosi tehokkaasti. Ainakin sellaisella, joka on ehtinyt tehdä työtä vähän muunkinlaisissa paikoissa ja tietää miten asiat ovat silloin kun ne ovat hyvin.


    • natasha123456

      Joo älkää edes harkitko stc:tä työpaikkana, mikäli haluatte tulla kohdelluiksi ihmisenä. Kyllä sitä niin hehkutetaan rekryvaiheessa kuinka siisti mesta stc on ja miten siellä on kaikki niin mageeta ja jee jee. Hyvän perehdyttämisjakson jälkeen alkaa ihan täysi helvetti. Loosseja vartioi jotku itseään niin täynnäolevat esimiehet jotka on just saaneet ylennyksen esimiehiksi ja vannoo siellä niin kaupan nimiin. Mitään ei oteta huumorilla vaan pikkupomot luulee olevansa niin paljon tavallisia perusduunareita korkeemmalla. Näiltä pikkupomoilta puuttuu täysin esimiesmäinen käytös. Ne on vaan päässyt rooliinsa sen takia,että myynti on onnistunut. Jäänyt ilmeisesti sitte vähemmälle toi koulultus esimiestehtävään.. Vaikka tosiasiahan on että jotkut perusduunaritkin pystyy vetää parempia tuloksia kun esimiehet yhteensä, tosin tälläisessä tapauksessa perusduunari saa kenkää ilman syytä alta aikayksikön.......


      Kyseessä on vain pikku puhelinmyyntifirma, mutta kyllä selkeesti eräät pikkupomot on ottaneet siitä vallan elämäntyön ja vannookin sitte suomen paskimman operaattorin nimeen loppuelämänsä. Se on ok jos tykkää.. No kuitenkin eiköhän sanoma tullu selväksi, esimiehet on epäpäteviä, ilmapiiri on surkea, työkaverit on ihania, koko järjestelmä on mätä, työntekijöille kasaantuu järkyttävät paineet, koska ei voi milloinkaan tietää koska on viimeinen päivä, lisäksi mitään lupauksia ei pidetä, kyllähän siellä kaikenlaista kilpailua järkätään,mutta ei hirveesti palkintoja näy missään.

      Kyllä mahtas olla yrityksen isot pomot kauhuissaan jos sais kuulla millasta meno on tuolla pikkupomojen alaisuudessa. Ei toi yritys tuu pitkälle pötkiin tolla kokoaikaisella työntekijöiden vaihtuvuudella...
      Mutta joo ikinää en tule stc:stä puhumaan hyvässä valossa, eikä varmastikkaan moni muukaan sieltä lähtenyt työntekijä.

      • älytöntä..

        teille hemmotelluille nirpanokille ei riitä mikään! saatte hyvää palkkaa ansionne mukaan, esimiehet auttaa hitaampiakin yksilöitä, täysiä myyntitaidottomia taukeroita pidetään töissä säälistä, ja sitten teitä pitäisi vielä kohdella kun jotain kuninkaallisia. on se joo vittumaista jos omaa huonon itsetunnon... työntekijät tual itseään täynnä näyttävät olevan.. ja jos ei sitä taukonappia olis niin kuinkahan moni teistäkin fuskais? oikee perussuomnalaisia juntteja olette kun tuutte tänne valittamaan, että pikkupomo kiusaa! menkää ny itteenne aikuiset ihmiset. ei paljoo hymyy irtoo jos tuutte töihin kun jotkut paikan omistajat!! ei meinaan varmaan oo esimiehilläkään kivaa katsella kyrpäottassa valittavia duunareita. vituttaa tommonen urputus!


      • 17+14
        älytöntä.. kirjoitti:

        teille hemmotelluille nirpanokille ei riitä mikään! saatte hyvää palkkaa ansionne mukaan, esimiehet auttaa hitaampiakin yksilöitä, täysiä myyntitaidottomia taukeroita pidetään töissä säälistä, ja sitten teitä pitäisi vielä kohdella kun jotain kuninkaallisia. on se joo vittumaista jos omaa huonon itsetunnon... työntekijät tual itseään täynnä näyttävät olevan.. ja jos ei sitä taukonappia olis niin kuinkahan moni teistäkin fuskais? oikee perussuomnalaisia juntteja olette kun tuutte tänne valittamaan, että pikkupomo kiusaa! menkää ny itteenne aikuiset ihmiset. ei paljoo hymyy irtoo jos tuutte töihin kun jotkut paikan omistajat!! ei meinaan varmaan oo esimiehilläkään kivaa katsella kyrpäottassa valittavia duunareita. vituttaa tommonen urputus!

        Tulikin esimiehen esimerkki miten ajattelee työntekijästään.Onkohan ihan oikealla alalla?


      • Idänpoka
        älytöntä.. kirjoitti:

        teille hemmotelluille nirpanokille ei riitä mikään! saatte hyvää palkkaa ansionne mukaan, esimiehet auttaa hitaampiakin yksilöitä, täysiä myyntitaidottomia taukeroita pidetään töissä säälistä, ja sitten teitä pitäisi vielä kohdella kun jotain kuninkaallisia. on se joo vittumaista jos omaa huonon itsetunnon... työntekijät tual itseään täynnä näyttävät olevan.. ja jos ei sitä taukonappia olis niin kuinkahan moni teistäkin fuskais? oikee perussuomnalaisia juntteja olette kun tuutte tänne valittamaan, että pikkupomo kiusaa! menkää ny itteenne aikuiset ihmiset. ei paljoo hymyy irtoo jos tuutte töihin kun jotkut paikan omistajat!! ei meinaan varmaan oo esimiehilläkään kivaa katsella kyrpäottassa valittavia duunareita. vituttaa tommonen urputus!

        teistä työntekijöistä sitä, että vaikka se ei siltä tunnu, esimies ajattelee loppupeleissä kaikkien parasta. Olen ollut myös puhelinmyyntifirmassa, joka meni konkkaan kun siellä "kaikilla piti olla niin mukavaa". Noissa asioissa on varmaan totta toinen puoli aina, uskoisin että tuommoisen ryhmän luotsaaminen on myöskin vaativaa. Se on valitettavan totta, että esimieheksi ei kouluteta riittävästi.

        Puhelinmyynti perustuu kuitenkin osaamisen lisäksi tehokkuuteen ja volyymiin, esimiehen tehtävä on huolehtia että näille asetetut kriteerit täyttyvät.

        Mitä tulee omien asioiden hoitoon työaikana, niin miksi ihmeessä työnantajan tulisi sallia maksammallaan ajalla moinen?

        Pitäisikö meidän rivityöntekijöidenkin miettiä välillä sitä, että jos tiukkaa valvontaa ei olisi, tulisiko oikeasti löysättyä enemmän. Eiköhän tuo "asiat on itsestä kiinni" ole ihan perustavaa laatua oleva asia elämänhallinnassa. Suomessa kun vain on olosuhteita ja ulkoisia tekijöitä (esimiehet, firma) syyttelyä kannustava ilmapiiri.

        Kukaan ei oikein muista korostaa yksilön vastuuta...ootteko huomanneet?

        Itse teen b2b puhelinmyyntiä ja seurannut läheltä myös tiimivastaavan työtä ja olen mieluummin myyjänä kun ensitä painetta haluis kantaakaan. Jos vain kaikki hoidettas työmme niin on mukavempaa.


      • Keep on Rocking
        Idänpoka kirjoitti:

        teistä työntekijöistä sitä, että vaikka se ei siltä tunnu, esimies ajattelee loppupeleissä kaikkien parasta. Olen ollut myös puhelinmyyntifirmassa, joka meni konkkaan kun siellä "kaikilla piti olla niin mukavaa". Noissa asioissa on varmaan totta toinen puoli aina, uskoisin että tuommoisen ryhmän luotsaaminen on myöskin vaativaa. Se on valitettavan totta, että esimieheksi ei kouluteta riittävästi.

        Puhelinmyynti perustuu kuitenkin osaamisen lisäksi tehokkuuteen ja volyymiin, esimiehen tehtävä on huolehtia että näille asetetut kriteerit täyttyvät.

        Mitä tulee omien asioiden hoitoon työaikana, niin miksi ihmeessä työnantajan tulisi sallia maksammallaan ajalla moinen?

        Pitäisikö meidän rivityöntekijöidenkin miettiä välillä sitä, että jos tiukkaa valvontaa ei olisi, tulisiko oikeasti löysättyä enemmän. Eiköhän tuo "asiat on itsestä kiinni" ole ihan perustavaa laatua oleva asia elämänhallinnassa. Suomessa kun vain on olosuhteita ja ulkoisia tekijöitä (esimiehet, firma) syyttelyä kannustava ilmapiiri.

        Kukaan ei oikein muista korostaa yksilön vastuuta...ootteko huomanneet?

        Itse teen b2b puhelinmyyntiä ja seurannut läheltä myös tiimivastaavan työtä ja olen mieluummin myyjänä kun ensitä painetta haluis kantaakaan. Jos vain kaikki hoidettas työmme niin on mukavempaa.

        niin älä nyt ainakaan mitään mielikuvaa rakenna tälläisten palstojen tekstien perusteella. Ihan hyviä tekstejä puolesta ja vastaan ja varmaan molemmissa osansa totuudesta.

        Noin yleisesti ottaen työpaikka on aina asia mitä kannattaa harkita tarkkaan, oli yritys mikä hyvänsä. Varmastikaan suomesta ei löydy yhtään ainutta työpaikkaa josta jokainen pitää.

        Itse suhtautuisin näihin keskusteluihin varauksella ja jos siltä tuntuu niin mene katsomaan mikä meno firmassa on. Ei siinä ainakaan mitään häviä, koska työttömänä menee vähätkin lahjat hukkaan. Jos ei tunnu omalta jutulta niin sehän voi olla juurikin niin. Puhelinmyynti (tuotteesta riippumatta) on todella vaikea ja henkisesti raskas ala, millä vaan kaikki ei pärjää.

        Tsemppiä kaikille päätöksiinne mitä ne sitten ovatkaan.


      • Hyvä työ
        Keep on Rocking kirjoitti:

        niin älä nyt ainakaan mitään mielikuvaa rakenna tälläisten palstojen tekstien perusteella. Ihan hyviä tekstejä puolesta ja vastaan ja varmaan molemmissa osansa totuudesta.

        Noin yleisesti ottaen työpaikka on aina asia mitä kannattaa harkita tarkkaan, oli yritys mikä hyvänsä. Varmastikaan suomesta ei löydy yhtään ainutta työpaikkaa josta jokainen pitää.

        Itse suhtautuisin näihin keskusteluihin varauksella ja jos siltä tuntuu niin mene katsomaan mikä meno firmassa on. Ei siinä ainakaan mitään häviä, koska työttömänä menee vähätkin lahjat hukkaan. Jos ei tunnu omalta jutulta niin sehän voi olla juurikin niin. Puhelinmyynti (tuotteesta riippumatta) on todella vaikea ja henkisesti raskas ala, millä vaan kaikki ei pärjää.

        Tsemppiä kaikille päätöksiinne mitä ne sitten ovatkaan.

        Kyseistä työpaikkaa kannattaa ehdottomasti kokeilla! Itse olen viihtynyt STC:llä hyvin, olen työskennellyt useamman kuukauden yrityksessä. Ilmapiiri on hyvä ja rento ja työkaverit mukavia. Mielestäni esimiehet ovat asiantuntevia ja tarpeeksi käytännön läheisiä, samoin kuin koulutukset. Esimiehillä on itsellään kokemus samasta työstä, johon uusia työntekijöitä valmentavat. Eivät he itseään ylemmäksi nosta, ainakaan en ole vastaavaa huomannut: apua saa aina kun sille on tarve ja kannustusta jatkuvasti. Lisämotivaattorina työssä ovat useat kilpailut ja hyvät palkinnot. Työvuorojen suhteen joustetaan hyvin.

        Myyntiä edistetään myös hyvin, olen saanut useasti henkilökohtaista ohjausta ja vinkkejä myyntini parantamiseen. Myyntityö on haastava laji ja puhelinmyynti varmasti sellainen, jota tulevat työnantajat työkokemuksena arvostavat. Palkka on mielestäni kohtuullisen hyvä ja erittäin hyvä verrattuna siihen, että mukaansa yrityksestä saa lisäksi valtavan määrän myynnin alan tietoutta, josta on varmasti apua mihin tahansa myyntiin liittyvässä työssä.

        Ps. palveluita kyseisen firman kautta välitetään muuten muitakin kuin Soneran tarjoamia.


      • 14
        Hyvä työ kirjoitti:

        Kyseistä työpaikkaa kannattaa ehdottomasti kokeilla! Itse olen viihtynyt STC:llä hyvin, olen työskennellyt useamman kuukauden yrityksessä. Ilmapiiri on hyvä ja rento ja työkaverit mukavia. Mielestäni esimiehet ovat asiantuntevia ja tarpeeksi käytännön läheisiä, samoin kuin koulutukset. Esimiehillä on itsellään kokemus samasta työstä, johon uusia työntekijöitä valmentavat. Eivät he itseään ylemmäksi nosta, ainakaan en ole vastaavaa huomannut: apua saa aina kun sille on tarve ja kannustusta jatkuvasti. Lisämotivaattorina työssä ovat useat kilpailut ja hyvät palkinnot. Työvuorojen suhteen joustetaan hyvin.

        Myyntiä edistetään myös hyvin, olen saanut useasti henkilökohtaista ohjausta ja vinkkejä myyntini parantamiseen. Myyntityö on haastava laji ja puhelinmyynti varmasti sellainen, jota tulevat työnantajat työkokemuksena arvostavat. Palkka on mielestäni kohtuullisen hyvä ja erittäin hyvä verrattuna siihen, että mukaansa yrityksestä saa lisäksi valtavan määrän myynnin alan tietoutta, josta on varmasti apua mihin tahansa myyntiin liittyvässä työssä.

        Ps. palveluita kyseisen firman kautta välitetään muuten muitakin kuin Soneran tarjoamia.

        Juu, karkkipussi päiväpalkintona. Kas kumma kun ei porkkana.


      • Entinen työntekijä
        14 kirjoitti:

        Juu, karkkipussi päiväpalkintona. Kas kumma kun ei porkkana.

        Jos joutuu myymään tuotetta josta saa 10-13€/ kauppa itselleen on täysin mahdotonta päästä edes siedettäville palkoille. Jos vaatimuksena sille että tienaa proviisio palkkaa on tehdä 1 kauppa tunnissa ei todellakaan ole varaa epäonnistua kertaakaan. Eikä todellakaan istua palavereissa. Tuollaisella korvauksella on myös milteinpä mahdotonta tienata HYVIN. Tällaiset projektit ovatkin tuomittuja tuhoon koska kukaan hyvä myyjä ei jää niihin kauaksi aikaa ja vaihtuvuuden on oltava suuri. Asiahan on niin että alussa kaikilla menee "hyvin" kun on innostusta, mutta kun huomaa että valtavalla työlläkään ei oikein pysty kilpailemaan toisten projektien palkkojen kanssa motivaatio tipahtaa.


      • Siellä ollut
        Keep on Rocking kirjoitti:

        niin älä nyt ainakaan mitään mielikuvaa rakenna tälläisten palstojen tekstien perusteella. Ihan hyviä tekstejä puolesta ja vastaan ja varmaan molemmissa osansa totuudesta.

        Noin yleisesti ottaen työpaikka on aina asia mitä kannattaa harkita tarkkaan, oli yritys mikä hyvänsä. Varmastikaan suomesta ei löydy yhtään ainutta työpaikkaa josta jokainen pitää.

        Itse suhtautuisin näihin keskusteluihin varauksella ja jos siltä tuntuu niin mene katsomaan mikä meno firmassa on. Ei siinä ainakaan mitään häviä, koska työttömänä menee vähätkin lahjat hukkaan. Jos ei tunnu omalta jutulta niin sehän voi olla juurikin niin. Puhelinmyynti (tuotteesta riippumatta) on todella vaikea ja henkisesti raskas ala, millä vaan kaikki ei pärjää.

        Tsemppiä kaikille päätöksiinne mitä ne sitten ovatkaan.

        että osa näistä teksteistä on ihan totta. Ite kerkesin olla reilun kuukauden töissä ja muutaman päivän saikulla. Nii saikun jälkee pitäs olla huippumyyjä ja jättivireessä-. Siellä ekan viikon koulutuksessa hehkutetaan että kukaan ei oo ekana kuukautena huippumyyjä ja sit pitäiski olla ja tehä ultimate tuloksia.
        tiimivetäjistä moni on oikein ihana ja loistava tyyppi, mutta osalla pidempiaikasella työntekijällä on noussu pissapäähän ja osa on vähä virkaintosia. muuten oikein mainio ilmapiiri jos tuut hyvin toimeen ihmisten kanssa ja oot ilonen persoona. Ihanat tiimivetäjät auttaa kyllä kaikessa ja tukee positiivisesti, mutta liiikaa odotuksia uusille työntekijöille mitä suurin osa ei heti pysty täyttää.


    • valittakaa vaa

      taitaa täällä vaan ruikuttaa semmoset myyjät jotka ei vaan saa myytyä. itselläni ei ole ongelmaa myynnin kanssa hyvinä päivinä tuntipalkka on yli 50€ joten palkassa ei todellakaan ole valittamista. puheajat on huonot jatkuvasti mutta ei se haittaa annan vaan esimiesten ruikuttaa jos siltä tuntuu. itse tiedän olevani hyvä ja tiedän myös että en saa lähtöjä puheajan takia ja vaikka saisinkin niin on niitä töitä muuallakin. työ itsessään on syvältä mutta palkka on niin hyvä että jaksaa aamuisin sinne raahata itsensä vaikka vituttaakin

    • 1233444

      Olin töissä STC:llä pari vuotta sitten muutaman viikon, eikä se homma sopinut minulle. En ollut ennen tehnyt myyntihommia, enkä luonnostani ole "hyvä suustani", niin kuin osa kanssani samaan aikaan aloittaneista, jotka nousivat heti top 5 parasta tulosta tekevien myyjien kanssa.

      En myöskään "uskonut" tuotteeseen (Sonera), ja koin että on hyvin vaikea myydä 500min 100txt -pakettia 30€ asiakkaalle, jolla on samat paketit eri operaattorilla puolet halvemmalla ja on muutenkin täysin tyytyväinen liittymäänsä. Vaikka kuinka palveluilla Soneraa kuuluisi myydä :D

      Soitteleminen jännitti luonnollisesti alkuun, ja kohdalle osui vittumaisia asiakkaita ja juuri kun olin yrittänyt asennoitua hommaan kunnolla ja olin ollut pari päivää hyvillä fiiliksillä, esimies tuli hakemaan minut työpisteeltäni ja sain lähteä kesken päivän. Myynti ei ollut kuulemma syynä, vaan se, että "en näytä olevani läsnä kun tulen töihin". Olisin kaivannut vähän parempia perusteluja, mutta ei herunut. Itselleni henkilökohtaisesti jäi hieman ylimielinen "me olemme muiden puhelinmyyntifirmojen yläpuolella" ja tekopirteä kuva firmasta ja sen esimiehistä. Varmasti STC on ihan kiva työpaikka sellaisille, joille työ sopii. Lähtöpalkka ihan okei ja mahdollisuus tienaamiseen. Työkaverit olivat mukavia. Kaverinikin viihtyi siellä pari vuotta hyvin, tosin hän ei tehnyt nykymyyntiä.

    • Lärpäke

      Täällä kirjoittelee selvästi porukkaa joilla on kokemusta puhelinmyynnistä, muutama STC:läinen sekä kylmiä "faktoja" tarjoavia tyyppejä joilla ei liene ko. hommasta kokemusta lainkaan.

      Jos tuijottelee ainoastaan istutaan-vessassa-takuupalkkalukemia ja kauhistuu sitä, että työpaikalla odotetaan, että niitä töitä oikeasti tehdään facebookin selailun asemasta *gasp*, niin ei STC (-kään) varmasti paikkana houkuttele. Turha mennä.

      Suurelta osalta firman mollaajista taas tuntuu menevän kympillä ohi ne seikat, mitä kyseistä paikasta saa: mahdollisuuden testata itseään myyntipuolen vaikeimmalla osa-alueella (kokemusta 10v ajalta sekä luurista että liikkeestä; face to face on sata kertaa helpompi myyntimuoto) sekä tehokkaan repertuaarin sosiaalisen vaikuttamisen keinoja, jotka eivät todellakaan rajoitu pelkkään myyntiin. Näin siis siinä vaiheessa kun tulosta alkaa tulla. STC:llä annetaan tietyissä rajoissa vapaat kädet myyntitoimintaan ns. valmiiden spiikkien asemasta - kunhan homma pysyy rehellisenä ja kaikki osapuolet tyytyväisinä, niin hyvin laidasta laitaan saa asioita kokeilla. Lopputuloksena olen huomannut, että firmaan valikoituu pitkän linjan miehiksi ( ja naisiksi) hyvin asiallista sakkia, joilla on harvinaisen korkea ÄO, hyvällä tavalla huono huumorintaju sekä rempseä sosiaalinen asenne - juuri niitä tyyppejä joilta liikkeestäkin mielellään ostaa kun tulee hyvin juttuun.

      STC ei toki ole kaikkia varten; vaatimustaso on melko kova ja ennakkoluulottomuus, oman toiminnan tarkkailu sekä itsensä jatkuva kehittäminen kannattaa ottaa oletusasetukseksi päänuppiin jos firmaan aikoo.

      Oman kokemuksen perusteella hyvät puolet kuittasivat ne huonot kuitenkin reilusti. En ollut myyjistä parhain, mutta sain silti hommasta pirusti irti, loistavia kavereita ja tulihan sitä pöfföäkin matkan varrella ihan mukavasti.

      • Katteet kohdallaan

        Tässäpä tulee, pitkällä kokemuksella ko. paikasta palaute, niille ketkä miettii STC:tä mahdollisena työpaikkana (ja fiman esimiehille/työntekijöille jotka aikansa kuluksi googlaa yritystä).

        Asiahan on niin nykyisin, jos olet mieliksi esimiehille, saat varmasti pitää työsi, saat varmasti enemmän kannustusta/vinkkejä. Jos tulet toimeen tai jos ei kemiat natsaa, niin ei kannata lopettaa hännystelyä.

        Esimiehissä on muutama asiallinen heppu, loput onkin pikkulapsia leikkimässä mukamas tärkeää, ei kovin uskottavia pomoja.

        Työkaverit on ok. Juorut liikkuu, kuten millä tahansa työpaikalla. Itse en välttämättä halua tietää, onko joku esimies harrastanut alaistensa kanssa kolmen kimppaa, mutta näiltä jutuilta ei voi välttyä. STC:llähän näitä juhlia mainostetaan heti ensimmäisestä työpäivästä lähtien. Mutta jos elää vielä sitä vaihetta, että tykkää bilettää, niin sekaan vaan.

        Valtaosa esimiehistä ei tiedä Soneran asioista/ tuotteista tarpeeksi. Suurin osa pitkäaikaisista myyjistä tuntee tuotteet esimiehiä paremmin. Monta kertaa on ollut tilanteita jolloin joko itse olen metsästänyt esimiestä (asiakas odottanut linjoilla), esimiehen vihdoin jostain löydyttyä hän ei yleensä vastausta tiedä, jolloin hän ohjaa kysymään vanhalta myyjältä. Jos ei sattumalta vielä satu tietämään kuka on vanha myyjä, niin siinä onkin oikein kiva palloilla. Ei kovin ammattimaista. Arkipäivää on myös, että vanhojen myyjien työaikaa kuluu suunnattomasti uusien neuvomiseen (=myyntiaikaa pois). Koska työntekijät ovat mukavia, he mielellään neuvovat. Vaikka tästä ei heille palkkaa makseta. Sanotaanko näin, että tässä firmassa on suuret puheet (jotka saa tartutettua hyvä uskoisiin) mutta pienet teot.

        Itse olen jatkuvasti tuottava myyjä, joten saan olla rauhassa. Koska en mielistele, sosialisoi epäkypsien esimiesten tms. kanssa, en työstäni palkan lisäksi ole koskaan mitään muuta kiitosta saanut.

        Yrityksen takia jouduin kerran myös ongelmiin, joka puhtaasti ei ollut minun vikani. Syynä oli esimiestason erittäin epäammattimainen heitteillejättö. Tämän takia en kykene suosittelemaan ko. työpaikkaa kenellekään. Vaikka työpaikassa olisi kuinka "hyvä meininki ja hyvä fiilis", se ei korvaa erittäin epäammattimaista esimiestyötä. Sana on laitettu kiertämään, olkaa hyvä euroista ja tuotosta jota olen teille tehnyt. Vinkiksi, että huomioikaa jatkossa myös niitä tyyppejä jotka ei jaksa leikkiä samoja leikkejä esimiesten kanssa, mutta hoitavat työnsä kunnolla.


      • BR

        Niin, firmaan valikoituu älykkyydeltään hyviä, niin eikös he älyä hakeutua parempipalkkaisiin töihin


      • juhuhhahhei
        BR kirjoitti:

        Niin, firmaan valikoituu älykkyydeltään hyviä, niin eikös he älyä hakeutua parempipalkkaisiin töihin

        Ei oo älyllä sen kummempaa tekemistä kuin että älyää olla hyvää pataa näiden pomojen kanssa ja olla suunapäänä joka asiassa. Huvittavaa lukea yrityksen kotisivulta y-työntekijöistä, huomioivatkohan että itsekin vanhenevat ja asenne elämään ja työntekoon muuttuu. Hyvin sanottu "Vinkiksi, että huomioikaa jatkossa myös niitä tyyppejä jotka ei jaksa leikkiä samoja leikkejä esimiesten kanssa, mutta hoitavat työnsä kunnolla. " Kaikkia ei vaan jaksa kiinnostaa kaikessa yhdessä pyöriminen, elämää on muuallakin kuin työpaikalla, ja pitääkin olla.


    • Annonyymi

      Terve!
      Olin itse STC:llä myymässä Soneraa puolisen vuotta, ja voin todeta, että STC on varmasti paras puhelinmyyntipaikka Suomessa. Kokeilin paria muutakin paikkaa sitä ennen, ja ne olivat suoraan sanottuna iha pers****ä.
      STC:llä ihaninta olivat muut työntekijät, hyvä palkka, riittävä koulutus (joka jatkui erinäisissä muodoissa koko työssäoloaikani) ja tietysti BILEET! :P Huonointa olivat minunkin mielestäni jo paljon kritisoidut esimiehet. Sen kyllä huomasi, että he olivat ihan kyr*ä otsassa, vaikka esittivätkin ylipirteitä, ja ei heillä kyllä paljon tietoakaan ollut oikeastaan mistään...
      Täytyy kyllä myöntää, että alku lähti vähän huonosti, olihan minulla aika paljon jännitystä (ei oikein puhelinmyyjälle tarvittavaa itsetuntoa ja hiljainen ääni), mutta esimiehiä ja kanssatyöskentelijöitä kiitän kyllä siitä, että he saivat minut "tulemaan ulos kuorestani". STC:llä oleminen vaikutti selkeästi siihen, että vihdoin uskalsin olla puhelimessa yhtä rempseä kuin oikeasti esim. kotona olin! Sitten rupesinkin olemaan muutamia kertoja TOP ykkösenä, ja melkein aina TOP vitosessa. Kyllä sellainen yleensä parin- kolmen tonnin kuukausipalkka ainakin minulle riitti komeasti. :)
      STC antois siis minulle paljon kokemusta, itsetuntoa ja RAHAA, mutta kyllästyin lopulta esimiehiin lopullisesti (erityisesti siihen kun he heittivät pois parhaat työntekijäkaverini ILMAN SYYTÄ, vaikka he olivatkin tosi hyviä myyjiä - selvisi, että he yrittävät saada vain uusista ihmisistä starttirahaa). Mun piti joka tapauksessa lähteä paikkakunnalta, joten irtisanouduin. OIkein hyvä maku suuhun on noin muuten jäänyt, mutta en kyllä silti mene enää ikinä puhelinmyyntiin. On mulla tavoitteet ehkä VÄHÄN korkeammalla. Se nyt oli vaan sellainen välivaihe :)). Kannattaa kyllä mennä, ainakin palkan ja työtovereiden takia!!

    • Ex.telemyyjä

      jos haluu olla pari viikkoo hommissa ja ei ole koulutusta ja lukiokin on käymättä tms. peruskoulun jälkeen, niin silloin STC voi olla sinun valintasi..

    • Kuumat linjat oy

      En ole ollut STC:llä töissä ,olen kyllä tehnyt puhelinmyyntiä joskus 90luvulla kun intistä pääsin, silloin ei maksettu kun provikaa ja koulutuskin oli olematonta, puhelinluettelo käteen ja siitä soittelemaan järjestyksessä ihmisille ja kauppaamaan A-lehtien tuotteita, tarpeeksi monta kertaa iskettiin luuria korvaan niin alkoi oppimaan myyntiä. Suurin osa lopetti jos ei muutamassa päivässä, niin viikossa, itse en antanut periksi ja vuoden tein sitä duunia kunnes lähdin opiskelemaan.
      Ei siellä silloinkaan rikastunut, mutta ihan niin asiallisen palkan sai joka toinen perjantai että se riitti nuoren miehen tarpeiisin ja voi pojat että niitä tarpeita sit olikin, johtu varmaan testostereoista:)

      Mutta sitten tästä STC:stä, katsokaa huviksenne mikä tahansa iso tai vanha puhelinmyyntifirma ja guuglettakaa, joka ikisestä puljusta löytyy jotain negattiivista, vaikkapa just Suoli24:sta.Ja varmaan jokaisesta isosta firmasta muutenkin, kokeilkaa vaikka Stora-ensoa:)
      Musta se johtuu vaan siitä että siellä työskentelee ja on työskennellyt iso määr'ä ihmisiä, osalle se työ on sopinut ja osalle ei, henkilökemiat ei ole toiminut tai sit on, kohdalle on sattunut nilkkimäisiä pikkupomoja jne ja niitä täällä vuodatetaan tai kehutaan, riippuen just kokemuksista.
      Musta se on silkkaa järjen köyhyyttä ahtaa oma kokemus samaan muottiin ja tehdä siitä muiden kokemus, että kaikki muutkin on yhtä surkeita tai mahtavia kuin sinä.
      Mulle jäi ainakin hyvä maku siitä puhelinmyynnistä, ja tiedän että monille ei jäänyt. Käykää ihmeessä kokeilemassa. Hyvää kevättä.

    • HUIJARIFIRMA...

      Itse viihdyin STC:llä vajaa 2kk ja lähdin omasta aloitteestani.. Kun ilmoitettiin että sain työpaikan, kerrottiin että pääsen B2B-myyntiin, no, työn alkaessa selvisi että menenkin kuluttajamyyntiin, ilman mitään sen kummempia selityksiä. Palkkaa "kaunisteltiin" myös ennen työn aloittamista.. Kouluttajan käytetyimmät sanat ensimmäisenä koulutuspäivänä olivat v***u, s**tana ja helv**ti.. Kun osoitin kiinnostustani esittämällä paljon kysymyksiä koulutuksessa (ekana päivänä tämäkin) kouluttaja totesi minulle yhdessä vaiheessa että "et sä ainakaan tolla asenteella saa mitään myytyä". Kovin kannustavaa, eikö??!!

      Esimiehistä olen samaa mieltä mitä täällä on aiemmin kirjoiteltu.. Ei mitään koulutusta ja kuka tahansa voi päästä tiimi esimieheksi, kunhan vain osoittaa tarpeeksi "rakkautta puhelinmyyntityöhön"! Itse jouduin pian yhden silmätikuksi, henkilö ei edes ollut oman tiimini esimies! Kyttäsi selän takana puolen tunnin välein että kuinka paljon on saanu myytyä ja jos ei myyntiä ollut tarpeeksi niin heti tenttaus että mistä tämä johtuu.

      Eräänä aamuna kun työvuoroni alkoi klo 9.00 ja olin työkoneeni jo avannut ennen yhdeksää ja ottamassa kahvia klo 9.02, sain hirveät huudot että kuinka soittaminen pitää aloittaa tasan sillä minuutilla kun työvuoro alkaa ja että kulutan turhaa aikaa kahvini kanssa (tiskasin itselleni puhdasta kuppia ja esimies tuli toteamaan näillä sanoin "sulla taitaa olla joku ongelma ton kahvikupin kanssa" tämä ei siis ollut mikään hauska läppä..)

      Työtila on järkyttävän meluisa avokonttori jossa teini-iässä olevat työntekijät röyhtäilevät ja metelöivät. Rekrytointi heillä on käynnissä nonstoppina, ollessani siellä töissä, suunnilleen joka päivä kävi uusia työntekijöitä haastattelussa ja tutustumassa tiloihin. MISTÄHÄN TÄMÄ SUURI TYÖNTEKIJÖIDEN VAIHTUVUUS MAHTAA JOHTUA???!! Tästäkin asiasta kysyin työhaastattelussa että kuinka suuti vaihtuvuus paikassa on, vastaus "todella pieni! Kyllä ne jotka tänne töihin tulee niin täällä pysyy!" Huhhuh mitä potaskaa..

      Puhelinmyyntityö kuluttajille on nykyään todella haastavaa, ja jos ei siitä tosissaan nauti niin ei kannata edes "kokeilla". Hankkii vain itselleen turhaa stressiä.. Ko. työpaikassa on parasta tulla toimeen tiimiesimiehien kanssa tai ei ole henkisesti hyvät olot töissä.

      Itse olen korkeakoulun käynyt ja STC:stä kyllä huomasi että varmaan ainoastaan paikan omistajalla on jokin tutkinto suoritettuna jos hänelläkään!!!!!!!!!!!!!!!

    • Keskikoulu omistaja

      Nimimerkki Huijarifirma on tässä ketjussa tyyppi joka vähiten näyttäs ymmärtävän mitä oli tekemässä ja mitä ne muut sielä stc:ssä tekee. Tekstiä on kyllä paljon ja korkeakoulutus kait auttaa että on ihan ymmärrettävää tekstiä. Mut noi kaikki jutut ei yksikään kerro tuliko sit loppujen lopuks otettuu yhtään puhelua. Tai oliks puheluitten ottaminen yleensäkään nimimerkin prioriteettitoimintoja ja päällimäisenä mielessä.
      Puhelinmyyjien yleisemmästä valituksen aiheesta huonoista soittolistoista ja vattumaisista asiakkaista ei mainita juurikaan mitään. No tiimiesimies kai näki jostain että puheluita on otettu kun kummasteli miks kauppa ei käy.

      B2B myyntiin pääsee mut ensin kokeillaan trimmata spiikkii kuluttajien kanssa. Firmoihin todellakaan päästetä soitteleen ketään ennen kunnon koulutusta ja treeniä. Firmojen ostavat pomot on töissä eikä niillä ole haluja eikä aikaa ruveta jonkun tumpelon harjoitusasiakkaaksi. Ja vielä brändituote Sonera on sen voinu erikseen vaatia et vain varmasti osaavat saa soittaa firmoille ja mainita tuotteen Sonera.

      Ekassa koulutuksessa ei tosiaankaan kannata ruveta esitteleen mitään omasta mielestään fiksuja kysymyksiä ellei kouluttaja erikseen pyydä kysymyksiä. (Siis on yleinen käytäntö ainakin ollut itse käymissäni lukuisissa myntimieskoulutuksissa.) Koulutuksessa pidetään turpa kiinni ja korvat auki ja yritetään ymmärtää mistä on kysymys. Kestää nimittäin usevamman työvuoron ennenkuin osaat esittää oikeita kysymyksiä ja sillon niihin sit vastataankin mielellään.

      Työtila on järkyttävän meluisa avokonttori. Puhelinmyynti on sosiaalisten ihmisten hommaa mut ne taustamelut unohtuu kun keskittyy puheluun. Ja saat sit oman työhuoneen ja sihteerin kun oot oppinu myymään ittes firman ykköstykiks. Ja oot ylenny pomoks.

      Täs ketjussa tosiaan haukutaan poikkeuksellisen paljon vuoropäälliköitä. Ja aika rohkeesti muutamien päivien / viikkojen kokemuksella puhelinmyynnistä. On pomolta ihan oikea toimintamalli käydä tsemppaamassa uutta (ja vanhaakin) myyjää puolen tunnin välein. Kyttäämässä ja tenttamassa pomo tuskin oli.

      Hyvän puhelinmyyjän löytäminen on vaikeeta ja vielä vaikeempaa on hyvän pomon löytäminen. Jos ne on noin surkeita niin ylempi johto varmaan hakee uutta tilalle koko ajan. Sun yhdistelmällä huippuluokan myyntitykki ja korkeakoulutus olisit varmaan päässy pomoks aika nopeesti. Toi oli kyl hienosti sanottu "Rakkautta puhelinmyyntityöhön" pitää pomolla olla. Myyjille näyttää riittävän että rahaa tulee raakasti.

      Mut ei vattumaisista pomoista tai röyhtäilevistä teineistä kannata välittää. Niistä pääsee eroon kun nostaa luurin korvalle eikä ne tuu sua häirittee kun teet myyntiä. On vaan parasta tulla toimeen pomojen kanssa tai ei ole henkisesti hyvät olot.
      Ilmeisesti sun lärvi niit ei miellyttäny, toi kahvikuppiläppä on kyl hyvä ja jos noin pahasti sanotaan ni ehkä sullakin tosiaan oli asenteessas jotain korjattavaa.

      Iso vaihtuvuus kuuluu alaan. Iso osa puhelinmyyjäksi ryhtyvistä on kitiseviä paskahousuja, ja vaikka firmassa olis asiat kuinka hyvin, iso osa ihmisistä ei vaan sovi alalle ja huomaavat asian sitten ekan viikon aikana.
      Pienempi osa ihmisistä huomaa et jumankaut täähän on mahtava homma. Ja tästä maksetaan tonneittain rahaa, miks en oo tullu tänne aikasemmin.

    • sdvsdvs

      fsdfsdf

    • samaanko on..

      joku sano et pexi yhdistyy nyt tähän? onks niil jo sama kierrätys menos?

    • Ruusukeko

      15v. myyntityötä tehneenä sanoisin että Suomen Telecenter on ollut vuonna papu hieno paikka työskennellä, oli mahtava ilmapiiri, ei painostusta millään osaalueella.
      Tätä nykyä talossa on varsin huono ilmapiiri ahdistus pontenssiin 100.
      Syitä on monia, mutta pääsyy on erittäin epäpätevissä esimiehissä, jotka eivät tiedä
      henkilöohjauksesta mitään, ja tietoa ei tunnu heiltä löytyvän, oletuksia sitäkin enemmän.
      esim. olet tehnyt eilen järisyttävän hyvän tuloksen, joka kattaa seuraavan kahden viikon myyntitavoitteen.
      Tänään menet aamulla töihin, retkireipas esimies pyytää vähän sivummalle ja lyö kepillä sormille "kuules sulla on ollut nyt aika kehno kontaktivauhti, eilen ei tullut kuin 20% työajasta oltua luureissa. tämmönen ei voi jatkua, keskityppäs nyt siihen minkä takia sut on palkattu tänne".
      Eli näin sivusta katsojan silmistä, ei ole väliä mitä sinne asiakkailla puhut, kunhan olet luureissa, ei sen sisään tulevan rahan niin väliä.
      Onnea vaan kaikille sisään meneville, mutta ennen kuin lähdette niin suosittelen esim. Elisan leipiin siirtymistä,
      kilpailukykyisten tuotteiden, mahtavan ilmapiirin ja oikeiden, koulutettujen esimiesten pariin.
      JA tämä siksi, koska mikäli kenkää STC:ltä tulee, työsopimuksessa lukee "et saa mennä kilpailevan yrityksen leipiin ennen kuin 2kk on kulunut irtisanomisesta". Sakkona 1000€

      Ainiin, palkka ei ole tullut koskaan oikein.

      So lång telecenter.

    • tretre1

      Kaunis viesti. Onneksi jotkut asiat pitävät paikkaansa ja jotkut ei. :D

    • Tremenk

      Olipas huono paikka käydä kääntymässä. Olen Elisalla nyt töissä ja täällä on ilmapiiri paljon parempi.

    • niira jiikkolz

      itse voin kyllä suositella.Palkka tulee ajallaan ja on ollut aina oikein.Esimiehet mukavia,vaativia,mutta kuitenkin hyvääkin palautetta,kannustusta ja neuvoja saa ja heitä koulutetaan jatkuvasti!Kaikki esimiehet aloittaneet myyjistä joten päässeet sinne kovalla työllä ja osaamisella!Hyvä tiimi ja yhteishenki

    • henry111

      Muutama vuosi sitten tuli lyhyen aikaa talossa oltua. Itselläni oli myyntityöstä kokemusta jo aiemmin, joten uusi asia ei ollut kyseessä. STC:lle päädyin hakemaan, koska sain nettisivjen perusteella hyvin positiivisen kuvan paikasta. Ymmärsin sivujen perusteella, että talossa kiinnitetään erityistä huomiota myyjän koulutukseen, ennen kuin luureihin käydään käsiksi.

      Todellisuus ei nyt täysin lyönyt kasvoille, mutta ei ollut aivan sellaista mitä saattoi odottaa. Rekrytoinnista vastannut henkilö ym. toimistotyöntekijät olivat hyvin ammattilaisia ja ystävällisiä ihmisiä. Samaa ei voinut aivan sanoa lähiesimiehistä, eli heistä jotka ovat päivittäin tekemisissä uusien myyjien kanssa. Varsinkin koulutuksesta vastannut miespuolinen henkilö tuntui omaavan melko ylimielisen asenteen. Omasta mielestään hän oli loistava kouluttaja, mutta todellisuudessa tuntui tietävän talossa myytävistä tuotteista merkillisen vähän. Hän saattoi olla supliikki, mutta ei tiennyt henkilöjohtamisesta mitään. Uuden työntekijän kysymykseen saattoi tulla näsäviisas vastaus, tuotteiden sisältöön liittyviin kysymyksiin vastaus kuului usein "katso intrasta". Myös järjestelmiin liittyvä koulutus oli melko olematon.

      En väittäisi paikkaa mitenkään erityisen huonoksi, mutta en erityisen hyväksikään. Ongelmana tuntui olevan erityisesti se, että lähiesimiestehtäviin oli asetettu ansioituneita ja esiintyimistaitoisia myyjiä, jotka olivat kuitenkin liian nuoria ja kokemattomia ottamaan ison porukan koulutus- ja esimiesvastuu.

      Mikäli olet ennakkoluuloton, supliikki ja muiden kanssa hyvin toimeentuleva, kannattaa paikkaa ehdottomasti kokeilla. Paikassa on paljon mukavia persoonia, mutta myös sellaisia jotka ovat hyvien myyntilukujen perusteella saaneet liian nopeasti vastuuta ja se on tuonut mukanaan hieman ylemmyyden tunnetta.

      Palkka maksetaan niin kuin pitääkin, ei ongelmaa sen suhteen.

      Itse poistuin yhtiöstä omasta aloitteestani saadessani paremman työn toisaalla.

    • henry22

      Puhuu asiaa

    • Telecenter

      Täynnä pikku pomoja,jotka saa palkkansa muitten selkänahasta.Se siitä hyvätuulisesta työpaikasta.

      • pikkupomo itekki

        Voi reppana sinua. Jokaisessa vähänkään isommassa firmassa kaikilla aloilla on päällikkötason esimiehiä eli sinun kielelläsi pikkupomoja joiden onnistuminen ja yleensä palkkakin perustuu siihen miten hyvin saavat porukan yltämään tavoitteisiin. Ja että oikein selkänahasta. Voi voi mitä porukkaa ;-O


    • aasimorsomouru

      Niinkuin yllälukee niin haastattelijat olivat kivoja ja asiallisia,mutta se ei vielä vie pitkälle.Sillä suurimmalta osalta esimiehistä nimen omaan puuttuu kaikki taito,mutta luulevat kyllä kaiken osaavansa.Puhuvat paljon, mutta tekevät vähän!Kuka vaan osaa istua päivät läppärin ääressä ja pitää 4 minuutin aamupalaverin.
      Tänäkin päivänä proviikkamalleja muutellaan edelleen kesken kaiken ja luvataan haastattelussa helvetin hyvää provikkaa"joo parhaat myyjät tienaa semmoset 3-4 tonnia kuussa" ja totuus oli se et meidän projektissa oli niin surkee tuote,että palkkaa sai puolet tosta!Koko proovisio taulukonkin sain kysyä muilta työkavereilta esimies tai haastatteija tai kouluttaja ei sitä kertonut.Olisi pitänyt jo siinä vaiheess heittää hanskat tiskiin,mutta kun firmaa mainostettiin niin hyvänä niin tyhmyys sokaisi silmät.

      Koulutus oli surkee.Viikon pika kurssi,spiikki eteen ja luureihin. Ja esimies keksi kaikkia ihme säätöjä mitä ei ollut talon yhteisissä säännöissä.Jengiä katosi parin viikon aikana puolet. Osa lopetti,osa sai potkut.

      Puhutaan onnellisista kohtaamisista niitä oli tasan 2 työkaveria joista sain ystävät.Ja puhutaan avoimuudesta,mutta totuus on,että siellä eletään epätietoisuudessa. Tuola pärjää,jos olet hiljaa ja teet vaan mitä käsketään,etkä omista omia mielipiteitä tai tuo niitä ainakaan julki.

      Jos toi on niin hyvä työpaikka niin miksi rekrytoivat uusia myyjiä koko ajan?siksi,että se ei ole.

      • aasimorsomouru

        niin siis parhaat myyjätkään meidän projektissa ei tiennannut tollasia summia.


    • katintevondee

      oon samaa mieltä!

      • Reilun pelin jäsen

        Olen aivan samaa mieltä kuin aasimorsomouru. Tullut nähtyä tuo toiminta.
        Pien-esimiehet tekevät varmaan mielellään hommia kuukausipalkalla.
        Olisi paljon asioita, joita kehittämällä toimintoja,tuonkin yrityksen tyytyväisyys paranisi varmasti. Kehitysehdotuksia ei oteta kuuleviin korviin, ja tuon talon "koulutus" on ala-arvoista. Paikka on kuin disco päivästä toiseen, tee siellä sitten puhelinmyyntiä. Sankaluurit halpahalli kamaa, halvimmasta päästä mitä kaupasta saa 15 € eli ei panosteta työvälineisiin, ei työoloihin. Tässä yrityksessä ei toimita, hyvien tapojen mukaan monessakin asiassa.


      • Reilu peli?
        Reilun pelin jäsen kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä kuin aasimorsomouru. Tullut nähtyä tuo toiminta.
        Pien-esimiehet tekevät varmaan mielellään hommia kuukausipalkalla.
        Olisi paljon asioita, joita kehittämällä toimintoja,tuonkin yrityksen tyytyväisyys paranisi varmasti. Kehitysehdotuksia ei oteta kuuleviin korviin, ja tuon talon "koulutus" on ala-arvoista. Paikka on kuin disco päivästä toiseen, tee siellä sitten puhelinmyyntiä. Sankaluurit halpahalli kamaa, halvimmasta päästä mitä kaupasta saa 15 € eli ei panosteta työvälineisiin, ei työoloihin. Tässä yrityksessä ei toimita, hyvien tapojen mukaan monessakin asiassa.

        Telecenter on katteettomien lupausten työpaikka!


    • kilsunen

      nimenomaan! en tajuu miten niil on ees pokkaa tohon kaikkeen.mut sielt saa potkut koeajalla ilman selityksiä tai tajuut lähtee ite tai sut ostetaan hiljaseksi.sekin on koettu lähipiirissä! ja reisiä pitkin pääsee myös kuulemma etenemään..

      • daijukyssäri?

        luvuista päätellen siellä joku tekee myös tulosta, vai?


    • heh11

      noudatetaanko TES.ei tatte muuta kysyä.joku tekee aivan varmaan mutta se soittaa aina erilistoja eli katsokaa kokonaisuutta eli montako päivässä on myyntitavoite

      • TES2

        Ei noudateta. Yrityksellä omat säännöt.


    • Kaiken Tietäjä

      Paljon puhetta Suomen Telecenteristä ja osa viittaa omiin kokemuksiini yhteistyökumppanina saman nimien firman kanssa vuosia sitten. Onkohan kuitenkin samat omistajat asialla? Ken tunnistaa ja muistaa ne bemut TC-1, TC-2 jne. rekkareilla? Webbisuvijen mukaan eri porukka, mutta siellä ei puhuta hallituksesta (yleensä omistajat). Tämä tieto puuttuu. Myynti on taito- ja tunnelaji. Puhelinmyynti on varmaan aika hemmetin raskasta 90%:sti tai enemmän huteja tuottavaa hommaa. Sanon yleensä teille ei ja pahoittelen - yrittäkää jaksaa. Ja se kaveri joka tienaa 16 K €/kk puhelinmyynnissä voi varmaan hakea Trainers's House tms. taloon kouluttajaksi. Itse teen isompia kauppoja ja lähinnä "harrasteena" kun myyjillä muita kiireitä, mutta huti päiviä voi olla vaikka 2 kk peräkkäin. Omat haasteensa siinäkin motivoitua.

    • inkku878

      tuola on haasteena motivoitua kenenkään mihinkään.aina joku hiostaa niskaan. hyvänä päivänä saatat saada kannustusta ja kiitosta,seuraavana päivänä lokaa niskaan.."upee ilmapiiri" "hyv' työyhteisö" just just..väkisin luotuja tekohymyjä näkee kyllä ja muuten haukutaan seläntakana,kytätään ja painostetaan.. kaikenlaista puhelinmyyntiä oon tehny ja päätin etten tee enää koskaan. semmosta ihmisten kusettamista joka ikisessä paikassa..jos haluut saada myytyä ja olla hyvä myyjä ni pitää mennä sieltä mistä aita on matalin ja jauhaa paskaa.

      suurinta osaa puhelinmyyjien tarjoamista asioista ei tarvita mihinkään ja suurinmmalla osalla esim. stc:N tuotteista on kalliit hinnat(vetoavat muuka laatuun)..ihan pienellä vertailulla näkee et muualla sais halvemmallakin.

    • stc duunari

      nykyinen duunari stc:llä , ootte suurin osa aika säälittäviä kun tulette tänne avautumaan kuinka paska paikka stc teidän mielestä on, teistä ei siihen vaan ollut , suurimmasta osasta ei ole ja te ette niihin edes kuulunut, suurin osa teistä todennäköisesti on työttömiä vielä, mä pärjäilen ihan hyvin vaikka katetta päivittäin on melkoisen vaihteleva määrä , mutta työpaikalla saa apua ja neuvoja niin paljon kun haluaa ja ketään ei syyttä pois potkita ja koulutus on riittävä, jos et viikon koulutuksella ole valmis luuriin heittäytymään ja yrittämään hommaa ja kehittymään valmis niin et tosiaan ole oikea henkilö puhelinmyyntiin, itse nautin paikasta ja ihmisistä siellä ja ilmapiiristä , paras ilmapiiri koskaan missään!! ihan mahtava paikka ja juuri minulle annettiin mahdollisuus päästä kokeilemaan haastetta yrityspuolella ja nautin vastuusta , hajotkaa te kotiinne joista ei tähän hommaan ole ja keksikää parempaa tekemistä kuin syyttää muita ihmisiä, paikkoja ja asioita teidän omasta kyvyttömyydestänne ja epäpätevyydestänne ja saamattomuudestanne ja siitä ettei teillä ole minkäänlaista palautteenottokykyä . wink wink , hauskaa iltaaa .

      • Myydyn

        Huh huh uskotko tota itse? Avaa silmäsi . Kaverini oli sielä töissä kunnes avasi silmät ja meni johtoon keskustelemaan epäkohdista .. Hänet ostettiin ulos ja palkka juoksi vaikka ei tuossa shi:. T lafkassa ollut enää! Tekis mieli kertoo koko juttu mut en uskalla


    • fyrkkaafyrkkaa

      Hahahaa kirjoitteleppa kuulumisiasi vaikka vuoden päästä tänne. Hyvin on sut saatu ylipuhutttua. Siinä olet oikeassa ettei kaikista ole tuohon hommaan, toisilla kun on moraali korkeammalla ettei kaikkea tarpeetonta tartte tarjota yrittäjäparoille. Apua saa jos on peruskysymyksiä kuten alkajilla on mutta jos joudut pureutumaan syvemmälle myytävään niin kukaan ei osaa vastata. Esiin tulee sinullekin kiperiä kysymyksiä joihin et osaa vastausta ja siinäpä pähkäilet mitä asiakkaalle sanot. Vaikka tietysti osaat asiat niin ettei asiakas kysy mitään kiperää. Perus jutuilla pärjää mutta valkenee se sullekin vielä karu arki. Ei se johtotaso tahdo sinusta muuta kuin että teet mahdollisimman paljon ja vielä enemmänkin kauppaa ja firmalle fyrkkaa. Kylmä tosiasia joka hemmetin firmassa.

      • 33eh

        No etkö sinä halua mahdollisimman paljon fyrkkaa itselles? Toisilla vaan on moraali korkeammalla ja ne on valmiita tekemään sitä fyrkkaa myynnillä itselleen ja firmalle. Tai jos firmalle ei tule paljon fyrkkaa niin mistä luulet sinun palkkojes tulevan? Miten noin älyvapaa ihminen on edes palkattu mihinkään!


    • ijgoiejrgwjroeigjire

      ei toi fyrkkaa jätkä eees oo duunissa vaan joku työtön joka ei osaa myydä , mä ainakin meinaan myydä hyvin ja saada hyvää palkkaa ja paskaa se tosta paikasta puhuu , ainakin mä oon saanu kaiken tarvittavan koulutuksen ja apua esimiehiltä ja työkavereilta . mutta jos ei kysy ni apua ei saa ja jos on paska myyjä ni ei paikka pysy tai saa hyvää palkkaa , tollaset fyrkkaafyrkkaa jätkät jotka täällä huutelee on sossun luukulla :P

    • Suomen TerroristiCen

      Onko niillä käytössä sellainen automaattinen soittojärjestelmä joka soittaa monelle asiakkaalle yhtäaikaa ja katkaisee muut kun ensimmäinen vastaa eli nopein "voittaa" myyntipuhelun?
      Perkeleen monta kertaa tullut niiltä puhelu joka hälyttää max 20sekkaa ennenkuin katkeaa eli koskaan ei ehdi vastaamaan ja kun soittaa takaisin numeroon niin menee vastaajaan jossa kerrotaan että Suomen Telecenter yrittänyt tavoitella.

      • Jalaton?

        Max 20 sekkaa? Laskeppa rauhassa 20 sekuntia ja mieti uudestaan tulisiko siinä ajassa ehtiä puhelimeen vastaamaan?


    • hh11

      Sitähän en sitten tiedä minkälaista siellä on olla töissä, mutta parista työvoimatoimiston kautta tapahtuneesta tilanteesta olen saanut kuvan että he ovat uskomaTTOMAN hyviä puhumaan paskaa joka auttaa heitä houkuttelemaan sinne työntekijöitä.

      Tänään tapahtui hyvä esimerkki "työtreffeillä" työvoimatoimistossa. Menin heidän ständille juttellemaan ja sanoin että joo muistankin te hoiditte yhden itselle läheisen firman asiakaspalvelua joskus vuosia sitten. Ai, mä en tiedä mutta viittasi toiselle henkilölle joka sanoi että joo näin oli! Vähän ajan päästä muistin että eipä se ollutkaan heidän firma vaan yksi toinen samantyylisen niminen ja menin sitten sanomaan että taisit puhua paskaa. Eeei, mä kuulin että sä sanoit että olit ollut työssä siellä firmassa x. Sanoin ääneen sitten firman johon hiedät sekoitin ja hän sanoi sitten että "juu, itseaiassa minäkin oon ollu siellä töissä, että" .. Mene ja todista sitten totuus, mutta vahvasti tuntuu että ovat sulavia.

    • asianyhtimessä

      Eiks kaikkien call centterien tulekin olla hyviä puhumaan, johtoatasoa myöten, ensin saada puhutuksi työntekijöitä sinne ja sitten myyjät puhumaan asiakas pyörryksiin että ostaa sitä mitä ei tartte?

    • hhhhubbh uxgch

      Suuri osa kommenteista todennköisesti Tampereelta. Suonenjoella ja Hämeenlinnassa asiat paremmin ja vaihtuvuus pieni. Vahtuvuus tulee siitä että halutaan ottaa myös opiskelijoita töihin, vaikka tiedossa olisi esim: inttiin lähtö, pääsee helposti töihin. Esimiehet tosi mukavia ja kannustavia ilman mitään mielistelyä. Myös työporukka todella mukava. Suosittelen työpaikkaa kaikille. Palkka ei ehkä kaikkein paras, mutta työpanokseen nähden hyvä.

    • Suomen Call Centerit

      Ei varmaan kuulu tälle palstalle. Mutta ylipäänsä todella turhia tällaisen call centerit. Aina myymässä jotain shaibaa mitä ei oikeasti tarvitse, niin kuin tämä STC. Olen itse ollut tässä paikassa töissä. Telecenterit ovat yksi syy siihen miksi asiakaspalvelu on huomattavasti huonontunut, koska ostat ensin tuotteen tai palvelun yritykseltä joka ei sitä oikeasti omista, niin koetapa sitten selvitellä reklamaatioita ja muita näiden call centerien kanssa. Silloin ei ollakaan enää niin asiakaspalvelualttiita =)=) Sitä paitsi kaikki työntekijäthän ovat suurimmaksi osaksi jotain parturikampaajia tms.

    • jaskajokunen7

      Mitä täällä myydään?

    • Jokunen2

      STC myy sähköö ja säästämisratkasuita, lisävakuutuksia, puhelin ja nettiliittymiä sekä niihin liittyviä laitteita.

      Hirmu hyvä työpaikka, ja koulutus on kattavaa. Itse vaan totesin ettei musta ole tommoseen työhön, omat vahvuudet on face2face myynnissä.

    • 34+45

      Jos ei tämä paikka kelpaa puhelinmyyntityönä niin jo on kumma! Hyvät työehdot, koulutus ja firma pitää minkä lupaa. Selitykset ei mee läpi ja siitäkös laiskurit pillastuu

      • moi3

        Totta. En itse enää siellä töissä ole, mutta parempaa puhelinmyynti firmaa saa hakea.


    • Duunissastcllä

      Tällä hetkellä itse olen kyseisessä paikassa töissä ja kaikki on paremmin kuin hyvin. Niin esimiehet kuin työkaveritkin. Se jos myynnissä ei pärjää johtuu ihan täysin myyjän omasta asenteestaan ja taidoistaan. Koulutus on ko. firmassa hyvä, mutta loppujen lopuksi kaikki on kiinni siitä kuinka paljon oot itse valmis kehittään omaa ammattitaitoasi. Hyvän myyjän on oltava rahan ahne, jotta riittää motivaatioo tehdä hyvää tulosta! STC on parhaimpia callcentereitä Tampereella. Itse olen ne paskat käyny läpi jossa oikeesti asiat on huonosti, STC EI ole yksi niistä!

      Huomiona aiempaan viestiin.. STC:llä on ainakin yhdessä toimeksiannossa käytössä ICT alan tes ja muissa puhelinpalvelualan tes.

      Sonerasta sen verran, että ei niitä palveluita yrittäjille hinnalla monestikaan myydä vaan oikean paketin kokoamisella eli tarpeiden selvittämisellä. Jos tätä ei kunnolla tee niin tilipäivänä rahapussi ei juurikaan pullota.

      Ei voi muuta sanoa kuin voi voi niille jotka erehtyvät paskaa levittämään STC:stä!

    • Entinen101910

      Suomen telecenter Oy rikkoo lakia, ja työssäsi joudut usein rikkomaan lakia, vaarana on rikostuomio. Suomen telecenterissä soittavat jopa salaisiin numeroihin, ei mitään kunnioitusta lakia kohtaan, tuosta kun joku nostaa syytteet, se on menoa.

      • UKKJfejo

        Heko Heko. Arvonnasta ja muusta voi tulla lupa yhteydenottoon. Varsinkin nettiarvonnoissa. Ja vaikka ei tuliskaan ja olisi luvatonta, niin luuletko että yksittäinen myyjä ohjeita noudattaessaan joutuisi henk koht mihinkään tai varsinkaan merkittävään vastuuseen? Ja ajatellaanpa vielä, että vaikka firma joutuisikin ja menisi nurin, työntekijä ei jää ilman palkkaa kuitenkaan. Siis jos joku näistä sinun suuren ajattelijan kommenteista olisi totta. Ei sulle ainakaan mikään puhelinmyyntiä vaikeempi homma sovi, jos äly on tyhmemmän pään apinan tasolla. Ei sinusta ollut siihenkään kun katkeruuttasi täällä purat. Kaikkia se leipä elättää.


    • Niina95

      Aika ristiriitaista kommentointia yrityksestä. Olisin työhaastatteluun menossa, mutta en tiedä uskaltaako...?

      • segfaevwgeardgv

        Pelottaa ajatus että joutuu töihin? :-)


      • Exmyyyjä

        Noh, itse olen talossa ollut 1v ja ihan kiva paikka. Ainoa haittapuoli on silmätikuksi joutuminen se ei ole kivaa. Muuten on mukava paikka ja palkat maksetaan aina.


    • jjjjjkjjkk

      Paska paikka

    • Tyytyväinen

      Itse työskentelen yrityksessä. Olen ollut töissä yli vuoden. Mukavat ja auttavat työkaverit on paras asia siellä. Esimiehesten tuki, ja tsemppaus on tärkeää. Tienaan reilusti enemmän, kuin pankissa tai missään aiemmassa työpaikassani ollessani. Kauppoja tulee vaihtelevasti. Työ on stressaavaa. Kaikista ei siihen ole. Oma asenne ratkaiseva. Monipuoliset koulutukset ja erilaiset kilpailut antavat lisämotivaatiota työhön. Hyvistä onnistumisista palkitaan esim lounailla. Minä arvostan sitä. Bileet ja eri tapahtumat ovat hyvä yhteenkuuluvuutta parantava lisä.

    • Kilo

      Tämähän kioski on vaihtanut markkinointi nimekseen Soldem! STC nimi vedetty niin lokaan, että jouduttu vaihtamaan nimeä, jotta saadaan työntekijöitä.

      Moni on puhunut huonosta palkkauksesta. Aina näissä yrityksissä on mahdollisuus tehdä myös hyvin rahaa oikeassa toimeksiannossa. Se on vaan eri että kuinka moni muuten jaksaa kyseisen firman huonosti koulutettu ja toimivaa johtoa.

      Tässäkin talossa on ollut useita lahjakkaita myyjiä, mutta ei he kauan talossa viihdy. Talossa on yleistä katteettomien lupauksien viljeleminen ja suuri vaihtuvuus. Myös työntekijöiden palkkausta muutetaan vauhdissa. Tällaisessa toiminnassa kukaan ammattitaitoinen myyjä ei viihdy pitkään.

      Jos harkitset myyntityötä kyseisellä mallilla, niin suosittelen hakeutumaan suoraan töihin paikkaan joka ei saa myytäviä tuotteitaan toimeksiantona. Tätä yritystä en koskaan suosittelisi kaverille joka etsii työpaikkaa.

    • Ossian

      Onpa kyllä erilaisia kokemuksia paikasta.
      Itse olen viihtynyt, vaikka johtamisessa olisi parannettavaa.
      Palkka ei ihan kyllä vauhdissa muutu ja pohjapalkkahan on aina sama, ainoastaan provisio voi muuttua. Palkka tulee ajallaan ja sitä tulee myös riittävästi. Omasta itsestäänhän se on kiinni, mitä tienaa.
      Ja tottahan se on että tämä työ ei kaikille sovi, mutta suosittelen kokeilemaan.

      • Kilo

        Eikös tekstisi ole hieman ristiriitainen. Sanot että palkkaus ei muutu, mutta kuitenkin provisioon tehdään muutoksia. Tämähän on juuri sitä palkkauksen muutosta. Sillä pohjapalkalla voi pyyhkäistä vaikka persuusta, nimittäin kukaan myyntiin orientoitunut henkilö ei pohjapalkan vuoksi myynnin pariin lähde.

        Sanot myös että johdossa on parannettavaa, mutta siitä huolimatta suosittelet paikkaa. Myyntiorganisaatiossa kaiken perusta on hyvin johdettu organisaatio. Siinä vaiheessa kun tämä falskaa, niin mennään väärille raiteille ja lujaa. Monesti on hankala myöntää itselleen että on valinnut huonon organisaation. Myöntämällä itselle että teki huonon valinnan, on helmpompi lähteä rakentamaan itselle uudenlaista kuviota.

        Minäkin suosittelen ihmisille myynnin kokeilemista. Tämä kyseinen yritys on kuitenkin sellainen johon en ketään suosittelisi menemään. Alalla on hyviä toimijoita johon tämä kyseinen yritys ei kuulu. Siihen on monia syitä ja olen valmis kyllä perustelemaan kantani.


      • Anonyymi
        Kilo kirjoitti:

        Eikös tekstisi ole hieman ristiriitainen. Sanot että palkkaus ei muutu, mutta kuitenkin provisioon tehdään muutoksia. Tämähän on juuri sitä palkkauksen muutosta. Sillä pohjapalkalla voi pyyhkäistä vaikka persuusta, nimittäin kukaan myyntiin orientoitunut henkilö ei pohjapalkan vuoksi myynnin pariin lähde.

        Sanot myös että johdossa on parannettavaa, mutta siitä huolimatta suosittelet paikkaa. Myyntiorganisaatiossa kaiken perusta on hyvin johdettu organisaatio. Siinä vaiheessa kun tämä falskaa, niin mennään väärille raiteille ja lujaa. Monesti on hankala myöntää itselleen että on valinnut huonon organisaation. Myöntämällä itselle että teki huonon valinnan, on helmpompi lähteä rakentamaan itselle uudenlaista kuviota.

        Minäkin suosittelen ihmisille myynnin kokeilemista. Tämä kyseinen yritys on kuitenkin sellainen johon en ketään suosittelisi menemään. Alalla on hyviä toimijoita johon tämä kyseinen yritys ei kuulu. Siihen on monia syitä ja olen valmis kyllä perustelemaan kantani.

        Provisio voi muuttua myös paremmaksi ;)


      • Anonyymi
        Kilo kirjoitti:

        Eikös tekstisi ole hieman ristiriitainen. Sanot että palkkaus ei muutu, mutta kuitenkin provisioon tehdään muutoksia. Tämähän on juuri sitä palkkauksen muutosta. Sillä pohjapalkalla voi pyyhkäistä vaikka persuusta, nimittäin kukaan myyntiin orientoitunut henkilö ei pohjapalkan vuoksi myynnin pariin lähde.

        Sanot myös että johdossa on parannettavaa, mutta siitä huolimatta suosittelet paikkaa. Myyntiorganisaatiossa kaiken perusta on hyvin johdettu organisaatio. Siinä vaiheessa kun tämä falskaa, niin mennään väärille raiteille ja lujaa. Monesti on hankala myöntää itselleen että on valinnut huonon organisaation. Myöntämällä itselle että teki huonon valinnan, on helmpompi lähteä rakentamaan itselle uudenlaista kuviota.

        Minäkin suosittelen ihmisille myynnin kokeilemista. Tämä kyseinen yritys on kuitenkin sellainen johon en ketään suosittelisi menemään. Alalla on hyviä toimijoita johon tämä kyseinen yritys ei kuulu. Siihen on monia syitä ja olen valmis kyllä perustelemaan kantani.

        Perustele toki!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe