Kihomato

...*...

Ei auta puunaus ja kuuraus vaan lapsen kihomato on ja pysyy, ei auta apteekin lääkkeet, ihan ku madot niistä vaan lisää innostuis. Ollaan epätoivoisia, mutta asuinpaikan lähellä ei ole homeopaattia, että helposti pääsisi kysymään, mikä mahdollisesti olisi avuksi.
Luin netistä, että ulkomailta ainakin saa sellaista nestemäistä matolääkettä kuin "Worm Dr" - tietäisikö kukaan, saako sitä Suomesta?
Entä mitään muita luontaisia keinoja, jotka voisivat tehota - ollaan valmiita kokeilemaan jo vaikka mitä.

76

42605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lakanapyykkiä tehnyt

      Pyrvin taitaa olla ainoa, joka tehoaa. Kihomadoista on vaikea päästä eroon, koska lääke tehoaa matoihin muttei muniin. Siksi lääkettä pitää ottaa ne kaksi satsia, jotta myös munist amyöhemmin kuoriutuneet aikuiset saadaan pois.

      Munat ovat äärimmäisen pieniä ja kevyitä eli kulkevat ihan hengitysilman mukana ja sormien kautta ja livahtavat lakanoista, unileluista tai vaatteista lapseen takaisin. Vaikka madot saataisiin häädettyä, niin uusintatartutus on aina mahdollinen. Jos kaikkia perheenjäseniä ei ole hoidettu tai lähipiirissä on kantaja, niin uusi tartunta on väistämätön.

      • neilikka2

        1 teelusikka neilikkaa aamuin ja toinen illalla, se tappaa myös munat. Mieluiten yli kahden viikon ajan


      • Anonyymi

        Vermox ilman reseptiä - https://ibright.lv/vermoxfi.htm
        pyrvin ei tehoa niin hyvin matoihin koska se vain lamauttaa madot eikä tee mitään toukille ja munille...vermox taas tappaa madot sekä toukat sentakia on vermoxilla helpompi päästä madoista eroon. kihomadoilla ei ole mitään koukkuja tms.lapamadolla kylläkin. Kihomadoista pyrvin kihomadot


    • kokeilepa

      Suomen homeopaattien sivuilta löytyi ohje kihomatojen hoitoon. Tässäpä se:

      "Kihomatoihin tavallisin lääkeaine on Cina, jota voi ottaa potenssissa LM1 tai 30C veteen liuotettuna muutaman kerran päivässä. Liuota yksi pilleri 200 ml:n pulloon, ravista joka kerta ennen ottamista pulloa kuusi kertaa ja ota teelusikallinen pullosta. Tämä ohje koskee potenssia 30 C. Jos käytät LM1-potenssia - mikä on suositeltavampi, valmista liuos samanlailla ja laita liuosta yksi teelusikallinen kahvikuppiin, lisää 4 rkl vettä, sekoita lusikalla ja ota tästä yksi teelusikallinen suuhun. Kun otat päivän aikana useampia annoksia, ota kahvikupista, mutta sekoita kahvikupissa olevaa liuosta aina ensin voimakkaasti lusikalla.
      Seuraavana päivänä valmista aina uusi liuos kahvikuppiin, josta sitten ota taas edellisen ohjeen mukaan.
      Monia muitakin lääkeaineita on tähän tarkoitukseen. JOs Cina ei auta, on parasta hakeutua homeopaatin vastaanotolle."

      http://www.homeopaatit.org/index.php?valikko=1&sivu=kysymyksia.php

      Seuraavassa viestiketjussa on myös jotain mielenkiintoista.
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=690&posting=22000000013605945#22000000013605945

      • kouynfs

        Itse olen käyttänyt Pascoen Otsovitia, mutta se tuntuu tehoavan vain paksunsuolen alueelle, eikä ripulilla (joka siitä tulee) viitsi olla viikkoa kauempaa. Mutta ehkä jatkuvassa käytössä, pienemmällä annoksella voisi onnistua.
        Minulle homeopaatti sanoi, ettei kihoihin ole mitään keinoa??

        Tässä vastaus toisesta ketjusta.

        apua kihomatoihin
        Kirjoittanut: voiton puolella ollaan 26.1.2006 klo 11.20


        Toivottavasti ovat lääkkeet auttaneet, mutta mikäli eivät suosittelen lämpimästi A.Vogelin luontaistuotetta nimeltä Papayaforce. Itselläni ja lapsillani (nuorimmainen 0,5v.) huomasin kihomatoja joulukuun alussa, ja lukuisista syödyistä kuureista (sekä Pyrvin että Vermox) huolimatta kihomatoja en saanut ainakaan itseltäni häädettyä. Siis missään vaiheessa oireet eivät täysin hävinneet. Olen kuullut että on liikkeellä Pyrviinille vastustuskykyisiä kantoja. Avun sain vasta siis Papayaforcesta. Imetys ei pitäisi olla este. Ainakin itse olen käyttänyt sitä nyt imettäessäni. Vogelin proviisori ei suositellut sitä annettavan alle 2v. ikäiselle, mutta muuten siis käytölle ei ole esteitä. Annostus on niinkin paljon kuin (n.70kg aikuinen) 8 tabl. 3 krt päivässä aina ennen ruokaa ja kuuri noin viikon ajan. Varmistuskuuri kannattaa ottaa taas viikon tauon jälkeen. Annostus joka on purkin kyljessä on ruoansulatusvaivoihin ja riittämätön matojen häätöön. Papayaforcen vaikutus perustuu sen kykyyn pilkkoa valkuaisainetta. siksi itse myös vältin valkuaisainepitoista ruokaa kuurin aikana, jotta lääke hyökkäisi mahdollisimman tehokkaasti juuri matojen eikä ruoan kimppuun. Papayaforcen käytöstä matojen häädössä ei ole kovin paljon yleisesti kokemusta Suomessa, se on aika uusi juttu.


      • valkosipulimaito
        kouynfs kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt Pascoen Otsovitia, mutta se tuntuu tehoavan vain paksunsuolen alueelle, eikä ripulilla (joka siitä tulee) viitsi olla viikkoa kauempaa. Mutta ehkä jatkuvassa käytössä, pienemmällä annoksella voisi onnistua.
        Minulle homeopaatti sanoi, ettei kihoihin ole mitään keinoa??

        Tässä vastaus toisesta ketjusta.

        apua kihomatoihin
        Kirjoittanut: voiton puolella ollaan 26.1.2006 klo 11.20


        Toivottavasti ovat lääkkeet auttaneet, mutta mikäli eivät suosittelen lämpimästi A.Vogelin luontaistuotetta nimeltä Papayaforce. Itselläni ja lapsillani (nuorimmainen 0,5v.) huomasin kihomatoja joulukuun alussa, ja lukuisista syödyistä kuureista (sekä Pyrvin että Vermox) huolimatta kihomatoja en saanut ainakaan itseltäni häädettyä. Siis missään vaiheessa oireet eivät täysin hävinneet. Olen kuullut että on liikkeellä Pyrviinille vastustuskykyisiä kantoja. Avun sain vasta siis Papayaforcesta. Imetys ei pitäisi olla este. Ainakin itse olen käyttänyt sitä nyt imettäessäni. Vogelin proviisori ei suositellut sitä annettavan alle 2v. ikäiselle, mutta muuten siis käytölle ei ole esteitä. Annostus on niinkin paljon kuin (n.70kg aikuinen) 8 tabl. 3 krt päivässä aina ennen ruokaa ja kuuri noin viikon ajan. Varmistuskuuri kannattaa ottaa taas viikon tauon jälkeen. Annostus joka on purkin kyljessä on ruoansulatusvaivoihin ja riittämätön matojen häätöön. Papayaforcen vaikutus perustuu sen kykyyn pilkkoa valkuaisainetta. siksi itse myös vältin valkuaisainepitoista ruokaa kuurin aikana, jotta lääke hyökkäisi mahdollisimman tehokkaasti juuri matojen eikä ruoan kimppuun. Papayaforcen käytöstä matojen häädössä ei ole kovin paljon yleisesti kokemusta Suomessa, se on aika uusi juttu.

        Valkosipulimaito on perinteinen matolääke.
        1 dl maitoa johon puristetaan 2 valkosipulin kynttä, juodaan. Mössöt pohjalta menee piimän tai jugurtin kanssa.
        Pikkulapsille riittää 1 kynsi. Juodaan kynnes madot häviää. Ellei tunnu tehoavan, nosta 3 annokseen päivässä.. Mulla menossa 9päivä. Auttoi selvästi, mutta 7. pv tuli uusi sukupolvi ja homma alkoi alusta... join siis koko ajan.

        Homeopaattisena voisi kokeilla Cina D12. kerran päivässä iltaisin.


      • valkosipulimaito
        valkosipulimaito kirjoitti:

        Valkosipulimaito on perinteinen matolääke.
        1 dl maitoa johon puristetaan 2 valkosipulin kynttä, juodaan. Mössöt pohjalta menee piimän tai jugurtin kanssa.
        Pikkulapsille riittää 1 kynsi. Juodaan kynnes madot häviää. Ellei tunnu tehoavan, nosta 3 annokseen päivässä.. Mulla menossa 9päivä. Auttoi selvästi, mutta 7. pv tuli uusi sukupolvi ja homma alkoi alusta... join siis koko ajan.

        Homeopaattisena voisi kokeilla Cina D12. kerran päivässä iltaisin.

        Niin unohtu toi cinan määrä: aikuisille 10 raetta illalla ja lapsille 5. Vähintään viikon ajan.


      • cinaa_mielivä

        Mistä tuota cinaa saa? Pitääkö siis käydä homeopaatin vastaanotolla, vai voiko sitä tilata/ostaa jostain?
        Kiitos vastauksesta.


      • saa ostaa
        cinaa_mielivä kirjoitti:

        Mistä tuota cinaa saa? Pitääkö siis käydä homeopaatin vastaanotolla, vai voiko sitä tilata/ostaa jostain?
        Kiitos vastauksesta.

        luontaistuotekaupoista, useimmissa on vain D-potensseja, joita voit kokeilla. Tuossa edeltävissä viesteissä on ohjeita eri potenssien käyttöön. Monista verkkokaupoistakin saa homeopaattisia valmisteita. Ympyrätalon apteekissa Helsingissä on tarjolla laaja valikoima valmisteita ja eri potensseja, mutta ovat aika kalliita. Lähettävät postin kauttakin.

        Pikku huomautus: Kun ostat sitä, niin muista että aine on Cina eikä China. Ne saattavat helposti sekoittua.


      • valkosipulimaito
        saa ostaa kirjoitti:

        luontaistuotekaupoista, useimmissa on vain D-potensseja, joita voit kokeilla. Tuossa edeltävissä viesteissä on ohjeita eri potenssien käyttöön. Monista verkkokaupoistakin saa homeopaattisia valmisteita. Ympyrätalon apteekissa Helsingissä on tarjolla laaja valikoima valmisteita ja eri potensseja, mutta ovat aika kalliita. Lähettävät postin kauttakin.

        Pikku huomautus: Kun ostat sitä, niin muista että aine on Cina eikä China. Ne saattavat helposti sekoittua.

        Olin kirjoittanut väärin tuon menekin.
        siis aikuisille 10 ja lapsille 5 raetta iltaisin.
        viisi päivää ja sitten viiden päivän tauko ja taas viisi päivää jne. Noin kolmen kuukauden ajan.
        Niin cinan hinta on noin 16 ecee. Pulloja ehtii kyllä kulua useampi kolmen kk:n aikana...
        Me ollaan nyt syöty 2 jaksoa ja tuntuu, että kakan mukana tulee nyt enemmän pieniä matoja, en tiä kuvittelenko vai onko niin, kuolleita ainakin ovat...


      • vaikuttava aine
        valkosipulimaito kirjoitti:

        Olin kirjoittanut väärin tuon menekin.
        siis aikuisille 10 ja lapsille 5 raetta iltaisin.
        viisi päivää ja sitten viiden päivän tauko ja taas viisi päivää jne. Noin kolmen kuukauden ajan.
        Niin cinan hinta on noin 16 ecee. Pulloja ehtii kyllä kulua useampi kolmen kk:n aikana...
        Me ollaan nyt syöty 2 jaksoa ja tuntuu, että kakan mukana tulee nyt enemmän pieniä matoja, en tiä kuvittelenko vai onko niin, kuolleita ainakin ovat...

        Kihomato on eläin. Tappaako se cina niitä vai mitä sen pitäisi tehdä? Mitä myrkkyä siinä oikeastaan on?


      • sisällä
        valkosipulimaito kirjoitti:

        Olin kirjoittanut väärin tuon menekin.
        siis aikuisille 10 ja lapsille 5 raetta iltaisin.
        viisi päivää ja sitten viiden päivän tauko ja taas viisi päivää jne. Noin kolmen kuukauden ajan.
        Niin cinan hinta on noin 16 ecee. Pulloja ehtii kyllä kulua useampi kolmen kk:n aikana...
        Me ollaan nyt syöty 2 jaksoa ja tuntuu, että kakan mukana tulee nyt enemmän pieniä matoja, en tiä kuvittelenko vai onko niin, kuolleita ainakin ovat...

        Jos se cina oikeasti tappaa eläimiä, niin sisältö kiinnostaisi. Onko rajuakin myrkkyä?


      • -- -
        sisällä kirjoitti:

        Jos se cina oikeasti tappaa eläimiä, niin sisältö kiinnostaisi. Onko rajuakin myrkkyä?

        vaikutusmekanismi on kuitenkin sellainen, että se saa elimistön hylkimään loisia ja siis oma keho ajaa ne loiset loppujen lopuksi ulos.


      • -- -
        -- - kirjoitti:

        vaikutusmekanismi on kuitenkin sellainen, että se saa elimistön hylkimään loisia ja siis oma keho ajaa ne loiset loppujen lopuksi ulos.

        Lisäisin, että sitä voi syödä myös 2 viikkoa putkeen ja sitten vasta aloittaa tuon vuorottelun.


      • Antihomeopatisti
        sisällä kirjoitti:

        Jos se cina oikeasti tappaa eläimiä, niin sisältö kiinnostaisi. Onko rajuakin myrkkyä?

        Lääketiedettä ja homeopatiaa paljon tutkineena voin todeta lyhyesti, että homeopatiasta on harvoin haittaa suositusannoksina, mutta yhtä harvoin hyötyäkään. Homeopatia perustuu pitkälti ihmismielen piilotajuntaan, jota samaa käytetään lumelääkkeissä. Kun ihmismieli uskoo erittäin vahvasti apuun - on sillä todettu olevan kiistaton vaikutus tietyissä hoidoissa. Tähän perustuu myös homeopatia. Ne ovat usein hivenaineita ja vitamiineja, jotka on osattu tiettyä asiakasryhmää varten naamioida "lääkkeiksi".

        Homeopatian suurin valheenpaljastus on sen ympärille muodostunut uskonnollinen lahko, jonka sivutuotteena on itsepääasia, eli vähittäismyynti ja siihen asiakkaan sitominen.

        Lääketieteen ympärille harvoin muodostuu yhtä fanaattista ja yksisilmäistä fanilaumaa kuin homeopatian ympärille on muodostuu. Tämä mielestäni on jo itsellään aika hälyttävää.

        Homeopatian hoidon perusta on se, että sen antamat vitamiinit ja hivenaineet vahvistavat kehon omaa toimintaa ja siten lisää vastustuskykyä. Tämä on erittäin terveellinen ajatus ja kannustankin tähän, mutta se ei pois sulje lääketieteellisiä faktoja.

        Eniten suosittelen terveellisesti syömään ja mahdollisesti ottamaan siihen lisäksi erillaisia vitamiineja, jos tarvetta ilmenee. Sen lisäksi säännöllinen liikunta ja elämäntyyli auttavat kehoa suunnattomasti.

        Homeopatistit monesti perustelevat asiaansa sillä, että "tämä on ikivanha keino, jota jo muinaiset xxx käyttivät", mutta harvoin he kertovat sitä, että ikivanhat ja muinaiset heimot uskoivat myös, että tanssimalla pystyi kutsumaan sadetta.

        Ja niin... takaisin itse asiaan. Vitamiinit ja hivenaineet eivät tapa kihomatoja. Piste.


      • kantoja
        kouynfs kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt Pascoen Otsovitia, mutta se tuntuu tehoavan vain paksunsuolen alueelle, eikä ripulilla (joka siitä tulee) viitsi olla viikkoa kauempaa. Mutta ehkä jatkuvassa käytössä, pienemmällä annoksella voisi onnistua.
        Minulle homeopaatti sanoi, ettei kihoihin ole mitään keinoa??

        Tässä vastaus toisesta ketjusta.

        apua kihomatoihin
        Kirjoittanut: voiton puolella ollaan 26.1.2006 klo 11.20


        Toivottavasti ovat lääkkeet auttaneet, mutta mikäli eivät suosittelen lämpimästi A.Vogelin luontaistuotetta nimeltä Papayaforce. Itselläni ja lapsillani (nuorimmainen 0,5v.) huomasin kihomatoja joulukuun alussa, ja lukuisista syödyistä kuureista (sekä Pyrvin että Vermox) huolimatta kihomatoja en saanut ainakaan itseltäni häädettyä. Siis missään vaiheessa oireet eivät täysin hävinneet. Olen kuullut että on liikkeellä Pyrviinille vastustuskykyisiä kantoja. Avun sain vasta siis Papayaforcesta. Imetys ei pitäisi olla este. Ainakin itse olen käyttänyt sitä nyt imettäessäni. Vogelin proviisori ei suositellut sitä annettavan alle 2v. ikäiselle, mutta muuten siis käytölle ei ole esteitä. Annostus on niinkin paljon kuin (n.70kg aikuinen) 8 tabl. 3 krt päivässä aina ennen ruokaa ja kuuri noin viikon ajan. Varmistuskuuri kannattaa ottaa taas viikon tauon jälkeen. Annostus joka on purkin kyljessä on ruoansulatusvaivoihin ja riittämätön matojen häätöön. Papayaforcen vaikutus perustuu sen kykyyn pilkkoa valkuaisainetta. siksi itse myös vältin valkuaisainepitoista ruokaa kuurin aikana, jotta lääke hyökkäisi mahdollisimman tehokkaasti juuri matojen eikä ruoan kimppuun. Papayaforcen käytöstä matojen häädössä ei ole kovin paljon yleisesti kokemusta Suomessa, se on aika uusi juttu.

        "Olen kuullut että on liikkeellä Pyrviinille vastustuskykyisiä kantoja."

        Väärä tieto. Vastustuskykyisiä kantoja ei ole todettu olevan olemassa. Häätö on muuten epäonnistunut, tod.näk. riittämättömästä hygieniasta johtuen.


      • kärsiä
        valkosipulimaito kirjoitti:

        Niin unohtu toi cinan määrä: aikuisille 10 raetta illalla ja lapsille 5. Vähintään viikon ajan.

        Jos joku on niin tyhmä, että lähtee häätämään homeopatialla kihomatoja, niin on oikeastaan aivan oikein, että saa kärsiä niistä madoista edelleenkin. Sääli vain niitä pieniä lapsia, jotka eivät saa asianmukaista hoitoa ikävään vaivaansa.


      • Emännän työt
        Antihomeopatisti kirjoitti:

        Lääketiedettä ja homeopatiaa paljon tutkineena voin todeta lyhyesti, että homeopatiasta on harvoin haittaa suositusannoksina, mutta yhtä harvoin hyötyäkään. Homeopatia perustuu pitkälti ihmismielen piilotajuntaan, jota samaa käytetään lumelääkkeissä. Kun ihmismieli uskoo erittäin vahvasti apuun - on sillä todettu olevan kiistaton vaikutus tietyissä hoidoissa. Tähän perustuu myös homeopatia. Ne ovat usein hivenaineita ja vitamiineja, jotka on osattu tiettyä asiakasryhmää varten naamioida "lääkkeiksi".

        Homeopatian suurin valheenpaljastus on sen ympärille muodostunut uskonnollinen lahko, jonka sivutuotteena on itsepääasia, eli vähittäismyynti ja siihen asiakkaan sitominen.

        Lääketieteen ympärille harvoin muodostuu yhtä fanaattista ja yksisilmäistä fanilaumaa kuin homeopatian ympärille on muodostuu. Tämä mielestäni on jo itsellään aika hälyttävää.

        Homeopatian hoidon perusta on se, että sen antamat vitamiinit ja hivenaineet vahvistavat kehon omaa toimintaa ja siten lisää vastustuskykyä. Tämä on erittäin terveellinen ajatus ja kannustankin tähän, mutta se ei pois sulje lääketieteellisiä faktoja.

        Eniten suosittelen terveellisesti syömään ja mahdollisesti ottamaan siihen lisäksi erillaisia vitamiineja, jos tarvetta ilmenee. Sen lisäksi säännöllinen liikunta ja elämäntyyli auttavat kehoa suunnattomasti.

        Homeopatistit monesti perustelevat asiaansa sillä, että "tämä on ikivanha keino, jota jo muinaiset xxx käyttivät", mutta harvoin he kertovat sitä, että ikivanhat ja muinaiset heimot uskoivat myös, että tanssimalla pystyi kutsumaan sadetta.

        Ja niin... takaisin itse asiaan. Vitamiinit ja hivenaineet eivät tapa kihomatoja. Piste.

        homeopatiaa? Yleensä nämä tutkijat lukevat kirjoja ja sen sellaista ja päättävät, että ei toimi kun ei ymmärrä. Sen sijaan kokeilemalla joutuu yllättymään, näin on! Itselläni ja monella muulla on ollut neutraali kanta aluksi, hieman rohkeutta ja avarakatseisuutta KOKEILLA ja lukuisten hyvien kokemusten jälkeen (eläimillä, ihmisillä) kanta on selvä, homeopatia toimii.

        Lähes aina nämä vastustajat vetoavat "uskoon" kun ei muutakaan enää voi keksiä ;) Aika tavis veto.


      • kokeiltu on
        kantoja kirjoitti:

        "Olen kuullut että on liikkeellä Pyrviinille vastustuskykyisiä kantoja."

        Väärä tieto. Vastustuskykyisiä kantoja ei ole todettu olevan olemassa. Häätö on muuten epäonnistunut, tod.näk. riittämättömästä hygieniasta johtuen.

        Esim. otin Pyrviniä lauantaina, ja sunnuntai-iltana madot taas vaivana - Pyrvin on vain kallista rahastusta joka ei nykyisin matokantoihin tehoa! Apteekissa hinta vain nousee, nyt 20 tabl. purkki on jo yli 30 euroa...
        Ja on turha syyttää huonosta hygieniasta - kaikki paikat on puunattu ja vaatteet ja vuodevaatteet vaihdettu ja pesty kuumassa, ovenkahvat pyyhitty, käsipyyhkeet vaihdettu jne. ja näit on kokeiltu vuosia!
        Välillä sain lääkäriltä reseptin toiseen halvempaan lääkkeeseen, mutta senkin apu on hyvin lyhytaikainen. Ja lääkärit vain vähättelevät vaivaa, tai pitävät luulotautisena.
        Olen ihan lopen väsynyt tähän - tämä on ollut vaivana jo toistakymmentä vuotta! Välillä kuvittelee päässeensä eroon, mutta sitten taas sama rumba alkaa uudestaan. Uskon, että elävät ylempänä suolistossa, sillä välillä voi olla pitkiä jaksoja ettei oreile, mutta sitten kun on sopimattoman ruoan tai vatasataudin johdosta vatsa löysällä, niin madot ilmestyvät taas....


      • ei ihme
        kokeiltu on kirjoitti:

        Esim. otin Pyrviniä lauantaina, ja sunnuntai-iltana madot taas vaivana - Pyrvin on vain kallista rahastusta joka ei nykyisin matokantoihin tehoa! Apteekissa hinta vain nousee, nyt 20 tabl. purkki on jo yli 30 euroa...
        Ja on turha syyttää huonosta hygieniasta - kaikki paikat on puunattu ja vaatteet ja vuodevaatteet vaihdettu ja pesty kuumassa, ovenkahvat pyyhitty, käsipyyhkeet vaihdettu jne. ja näit on kokeiltu vuosia!
        Välillä sain lääkäriltä reseptin toiseen halvempaan lääkkeeseen, mutta senkin apu on hyvin lyhytaikainen. Ja lääkärit vain vähättelevät vaivaa, tai pitävät luulotautisena.
        Olen ihan lopen väsynyt tähän - tämä on ollut vaivana jo toistakymmentä vuotta! Välillä kuvittelee päässeensä eroon, mutta sitten taas sama rumba alkaa uudestaan. Uskon, että elävät ylempänä suolistossa, sillä välillä voi olla pitkiä jaksoja ettei oreile, mutta sitten kun on sopimattoman ruoan tai vatasataudin johdosta vatsa löysällä, niin madot ilmestyvät taas....

        Sun kannattaisi varmaan lukea käyttöohjeet edes kerran. Lääke tehoaa eläviin matoihin, mutta ei muniin. Siispä lääkkeen oton jälkeen kuoriutuu vielä uusi satsi, joka pitää hävittää myös.


      • 7656756756785857865
        Emännän työt kirjoitti:

        homeopatiaa? Yleensä nämä tutkijat lukevat kirjoja ja sen sellaista ja päättävät, että ei toimi kun ei ymmärrä. Sen sijaan kokeilemalla joutuu yllättymään, näin on! Itselläni ja monella muulla on ollut neutraali kanta aluksi, hieman rohkeutta ja avarakatseisuutta KOKEILLA ja lukuisten hyvien kokemusten jälkeen (eläimillä, ihmisillä) kanta on selvä, homeopatia toimii.

        Lähes aina nämä vastustajat vetoavat "uskoon" kun ei muutakaan enää voi keksiä ;) Aika tavis veto.

        kokeilu ei riitä. pitäisi olla näyttöä kliinisistä kaksoissokkotutkimuksista. ykskään homeopaattinen tökötti ei ole selvinnyt niistä.


      • ihan perusfakta
        Antihomeopatisti kirjoitti:

        Lääketiedettä ja homeopatiaa paljon tutkineena voin todeta lyhyesti, että homeopatiasta on harvoin haittaa suositusannoksina, mutta yhtä harvoin hyötyäkään. Homeopatia perustuu pitkälti ihmismielen piilotajuntaan, jota samaa käytetään lumelääkkeissä. Kun ihmismieli uskoo erittäin vahvasti apuun - on sillä todettu olevan kiistaton vaikutus tietyissä hoidoissa. Tähän perustuu myös homeopatia. Ne ovat usein hivenaineita ja vitamiineja, jotka on osattu tiettyä asiakasryhmää varten naamioida "lääkkeiksi".

        Homeopatian suurin valheenpaljastus on sen ympärille muodostunut uskonnollinen lahko, jonka sivutuotteena on itsepääasia, eli vähittäismyynti ja siihen asiakkaan sitominen.

        Lääketieteen ympärille harvoin muodostuu yhtä fanaattista ja yksisilmäistä fanilaumaa kuin homeopatian ympärille on muodostuu. Tämä mielestäni on jo itsellään aika hälyttävää.

        Homeopatian hoidon perusta on se, että sen antamat vitamiinit ja hivenaineet vahvistavat kehon omaa toimintaa ja siten lisää vastustuskykyä. Tämä on erittäin terveellinen ajatus ja kannustankin tähän, mutta se ei pois sulje lääketieteellisiä faktoja.

        Eniten suosittelen terveellisesti syömään ja mahdollisesti ottamaan siihen lisäksi erillaisia vitamiineja, jos tarvetta ilmenee. Sen lisäksi säännöllinen liikunta ja elämäntyyli auttavat kehoa suunnattomasti.

        Homeopatistit monesti perustelevat asiaansa sillä, että "tämä on ikivanha keino, jota jo muinaiset xxx käyttivät", mutta harvoin he kertovat sitä, että ikivanhat ja muinaiset heimot uskoivat myös, että tanssimalla pystyi kutsumaan sadetta.

        Ja niin... takaisin itse asiaan. Vitamiinit ja hivenaineet eivät tapa kihomatoja. Piste.

        Homeopaattiset lääkkeet eivät ole vitamiineja eivätkä hivenaineita.


      • ---
        Antihomeopatisti kirjoitti:

        Lääketiedettä ja homeopatiaa paljon tutkineena voin todeta lyhyesti, että homeopatiasta on harvoin haittaa suositusannoksina, mutta yhtä harvoin hyötyäkään. Homeopatia perustuu pitkälti ihmismielen piilotajuntaan, jota samaa käytetään lumelääkkeissä. Kun ihmismieli uskoo erittäin vahvasti apuun - on sillä todettu olevan kiistaton vaikutus tietyissä hoidoissa. Tähän perustuu myös homeopatia. Ne ovat usein hivenaineita ja vitamiineja, jotka on osattu tiettyä asiakasryhmää varten naamioida "lääkkeiksi".

        Homeopatian suurin valheenpaljastus on sen ympärille muodostunut uskonnollinen lahko, jonka sivutuotteena on itsepääasia, eli vähittäismyynti ja siihen asiakkaan sitominen.

        Lääketieteen ympärille harvoin muodostuu yhtä fanaattista ja yksisilmäistä fanilaumaa kuin homeopatian ympärille on muodostuu. Tämä mielestäni on jo itsellään aika hälyttävää.

        Homeopatian hoidon perusta on se, että sen antamat vitamiinit ja hivenaineet vahvistavat kehon omaa toimintaa ja siten lisää vastustuskykyä. Tämä on erittäin terveellinen ajatus ja kannustankin tähän, mutta se ei pois sulje lääketieteellisiä faktoja.

        Eniten suosittelen terveellisesti syömään ja mahdollisesti ottamaan siihen lisäksi erillaisia vitamiineja, jos tarvetta ilmenee. Sen lisäksi säännöllinen liikunta ja elämäntyyli auttavat kehoa suunnattomasti.

        Homeopatistit monesti perustelevat asiaansa sillä, että "tämä on ikivanha keino, jota jo muinaiset xxx käyttivät", mutta harvoin he kertovat sitä, että ikivanhat ja muinaiset heimot uskoivat myös, että tanssimalla pystyi kutsumaan sadetta.

        Ja niin... takaisin itse asiaan. Vitamiinit ja hivenaineet eivät tapa kihomatoja. Piste.

        Oliskohan tässä kirjoittanut homeopatiasta sellainen henkilö, jolla ei ole siitä mitään käsitystä... Sen verran tuntuvat perusasiat olevan hukassa... Homeopatia ei ole sama asia kuin vitamiinit ja hivenaineet...


      • Ei tehoa

      • suoli on pitkä
        kokeiltu on kirjoitti:

        Esim. otin Pyrviniä lauantaina, ja sunnuntai-iltana madot taas vaivana - Pyrvin on vain kallista rahastusta joka ei nykyisin matokantoihin tehoa! Apteekissa hinta vain nousee, nyt 20 tabl. purkki on jo yli 30 euroa...
        Ja on turha syyttää huonosta hygieniasta - kaikki paikat on puunattu ja vaatteet ja vuodevaatteet vaihdettu ja pesty kuumassa, ovenkahvat pyyhitty, käsipyyhkeet vaihdettu jne. ja näit on kokeiltu vuosia!
        Välillä sain lääkäriltä reseptin toiseen halvempaan lääkkeeseen, mutta senkin apu on hyvin lyhytaikainen. Ja lääkärit vain vähättelevät vaivaa, tai pitävät luulotautisena.
        Olen ihan lopen väsynyt tähän - tämä on ollut vaivana jo toistakymmentä vuotta! Välillä kuvittelee päässeensä eroon, mutta sitten taas sama rumba alkaa uudestaan. Uskon, että elävät ylempänä suolistossa, sillä välillä voi olla pitkiä jaksoja ettei oreile, mutta sitten kun on sopimattoman ruoan tai vatasataudin johdosta vatsa löysällä, niin madot ilmestyvät taas....

        No ei se, että otit lääkettä lauantaina ja sunnuntaina oli matoja tarkoita ettei lääke tehoa. Johan sen lääkkeen reitti suusta peräaukkoon kestää vuorokauden kaksi. Ne madot mitä sunnuntaina maanantaina ja vielä tiistainakin on näkyvissä on niitä jotka oli ENNEN lääkkeen ottoa suolessa. Eli ei pidä hätäillä.


      • >>"Kihomatoihin tavallisin lääkeaine on Cina, jota voi ottaa potenssissa LM1 tai 30C veteen liuotettuna muutaman kerran päivässä.<<
        30C potenssi on 30 kertaa 1/100 suhteessa laimennettua, eli (1/100)³⁰.
        Kun 100 kerrotaan itsellään 30 kertaa, luvussa on 60 nollaa.
        (1/100)³⁰ on siis 1/1000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000.
        Jos 1 ml jotain liuosta laimennettaisiin tuossa suhteessa veteen, tarvittaisiin laimennusvettä 1000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 ml - 1 ml.
        Maapallolla on vettä n. 1,321 mrd km³. 1 km³ on 1 000 000 000 000 litraa, = 1000 000 000 000 000 millilitraa. 1,321 mrd km³ on siis 1,321 x 1 000 000 000 x 1000 000 000 000 000 millilitraa = 1 321 000 000 000 000 000 000 000 millilitraa.
        Kaikki maailman vesi ei siis mitenkään riittäisi, jos homeopaatti tahtoisi laimentaa suoraan 1 ml liuosannoksensa potenssiin 30C!


      • justjoojep
        Antihomeopatisti kirjoitti:

        Lääketiedettä ja homeopatiaa paljon tutkineena voin todeta lyhyesti, että homeopatiasta on harvoin haittaa suositusannoksina, mutta yhtä harvoin hyötyäkään. Homeopatia perustuu pitkälti ihmismielen piilotajuntaan, jota samaa käytetään lumelääkkeissä. Kun ihmismieli uskoo erittäin vahvasti apuun - on sillä todettu olevan kiistaton vaikutus tietyissä hoidoissa. Tähän perustuu myös homeopatia. Ne ovat usein hivenaineita ja vitamiineja, jotka on osattu tiettyä asiakasryhmää varten naamioida "lääkkeiksi".

        Homeopatian suurin valheenpaljastus on sen ympärille muodostunut uskonnollinen lahko, jonka sivutuotteena on itsepääasia, eli vähittäismyynti ja siihen asiakkaan sitominen.

        Lääketieteen ympärille harvoin muodostuu yhtä fanaattista ja yksisilmäistä fanilaumaa kuin homeopatian ympärille on muodostuu. Tämä mielestäni on jo itsellään aika hälyttävää.

        Homeopatian hoidon perusta on se, että sen antamat vitamiinit ja hivenaineet vahvistavat kehon omaa toimintaa ja siten lisää vastustuskykyä. Tämä on erittäin terveellinen ajatus ja kannustankin tähän, mutta se ei pois sulje lääketieteellisiä faktoja.

        Eniten suosittelen terveellisesti syömään ja mahdollisesti ottamaan siihen lisäksi erillaisia vitamiineja, jos tarvetta ilmenee. Sen lisäksi säännöllinen liikunta ja elämäntyyli auttavat kehoa suunnattomasti.

        Homeopatistit monesti perustelevat asiaansa sillä, että "tämä on ikivanha keino, jota jo muinaiset xxx käyttivät", mutta harvoin he kertovat sitä, että ikivanhat ja muinaiset heimot uskoivat myös, että tanssimalla pystyi kutsumaan sadetta.

        Ja niin... takaisin itse asiaan. Vitamiinit ja hivenaineet eivät tapa kihomatoja. Piste.

        Homeopatia EI OLE uskomus/palcebo hoito sen enempää kuin mikään muukaan "lääketieteellinen hoito". Sen vaikutus perustuu paremminkin "energiaan", mutta jos oikeasti olet homeopatiaan tutustunut niin tiedätkin tämän.


      • 5.4a
        justjoojep kirjoitti:

        Homeopatia EI OLE uskomus/palcebo hoito sen enempää kuin mikään muukaan "lääketieteellinen hoito". Sen vaikutus perustuu paremminkin "energiaan", mutta jos oikeasti olet homeopatiaan tutustunut niin tiedätkin tämän.

        > mutta jos oikeasti olet homeopatiaan tutustunut niin tiedätkin tämän.
        Miten homeopatiaan tutustutaan oikeasti ja miten siitä saadaan kaikki tieto?


      • 200euroakäynti
        justjoojep kirjoitti:

        Homeopatia EI OLE uskomus/palcebo hoito sen enempää kuin mikään muukaan "lääketieteellinen hoito". Sen vaikutus perustuu paremminkin "energiaan", mutta jos oikeasti olet homeopatiaan tutustunut niin tiedätkin tämän.

        -- Sen vaikutus perustuu paremminkin "energiaan"--

        Homeopatian vaikutus ei perustu yhtään mihinkään, homeopatia on ikivanha uskomushoito jolla nykyään kusetetaan ihmisiltä rahat pois.


      • Anonyymi
        kokeiltu on kirjoitti:

        Esim. otin Pyrviniä lauantaina, ja sunnuntai-iltana madot taas vaivana - Pyrvin on vain kallista rahastusta joka ei nykyisin matokantoihin tehoa! Apteekissa hinta vain nousee, nyt 20 tabl. purkki on jo yli 30 euroa...
        Ja on turha syyttää huonosta hygieniasta - kaikki paikat on puunattu ja vaatteet ja vuodevaatteet vaihdettu ja pesty kuumassa, ovenkahvat pyyhitty, käsipyyhkeet vaihdettu jne. ja näit on kokeiltu vuosia!
        Välillä sain lääkäriltä reseptin toiseen halvempaan lääkkeeseen, mutta senkin apu on hyvin lyhytaikainen. Ja lääkärit vain vähättelevät vaivaa, tai pitävät luulotautisena.
        Olen ihan lopen väsynyt tähän - tämä on ollut vaivana jo toistakymmentä vuotta! Välillä kuvittelee päässeensä eroon, mutta sitten taas sama rumba alkaa uudestaan. Uskon, että elävät ylempänä suolistossa, sillä välillä voi olla pitkiä jaksoja ettei oreile, mutta sitten kun on sopimattoman ruoan tai vatasataudin johdosta vatsa löysällä, niin madot ilmestyvät taas....

        Lapsi imee sormia tai puree kynsiä. Laita hänelle hanskat käteen. Ole vieressä kun hän pesee käsiä. Sormiruoka kielletty kuurin aikana. Suoja patja patjansuojalla että ei täytyy joka aamu imuroida sitä, lakanat vaihda joka päivä. Suihkuun 3 kertaa päivässä, tärkein on aamusuihku ja siel pepapesu saippualla ja sen jälkeen käsipesu saippualla.
        Mieti kun siivot...älä koske likaisil sormil puhtaita pintoja. Des myös imuri mistä pidät kiinni käytön lopussa, kahvat, puh, avaimet, pesukonen napit jnp 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi imee sormia tai puree kynsiä. Laita hänelle hanskat käteen. Ole vieressä kun hän pesee käsiä. Sormiruoka kielletty kuurin aikana. Suoja patja patjansuojalla että ei täytyy joka aamu imuroida sitä, lakanat vaihda joka päivä. Suihkuun 3 kertaa päivässä, tärkein on aamusuihku ja siel pepapesu saippualla ja sen jälkeen käsipesu saippualla.
        Mieti kun siivot...älä koske likaisil sormil puhtaita pintoja. Des myös imuri mistä pidät kiinni käytön lopussa, kahvat, puh, avaimet, pesukonen napit jnp 😊

        Ja käsipesuun jälkeen kuivaus paperiin ja see sit suoraan roskiin. Keho kuivaa pienellä pyyhkellä että ei tulisi paljon pyykkiä. PYYHKEITÄ KÄYTÄ VAIN YKSI KERTA! Kuivatetaan ylhäältä alas(pää, keho jnp ja pepa viimeiseksi, taita pyyhe ja sit vasta varpaat.
        Voit laittaa käsiin myös valmis sekoituksia eetterisestä öljystä (eetteriset öljyt on desinfioivia). Puhdasta eetteristä öljy ei voi laittaa ihoon! Polta teepuu öljy oikeassa eetterisenöljyn polttimessa monta h, mutta älä ole itse sitä siellä hengittämässä!


      • Anonyymi
        Antihomeopatisti kirjoitti:

        Lääketiedettä ja homeopatiaa paljon tutkineena voin todeta lyhyesti, että homeopatiasta on harvoin haittaa suositusannoksina, mutta yhtä harvoin hyötyäkään. Homeopatia perustuu pitkälti ihmismielen piilotajuntaan, jota samaa käytetään lumelääkkeissä. Kun ihmismieli uskoo erittäin vahvasti apuun - on sillä todettu olevan kiistaton vaikutus tietyissä hoidoissa. Tähän perustuu myös homeopatia. Ne ovat usein hivenaineita ja vitamiineja, jotka on osattu tiettyä asiakasryhmää varten naamioida "lääkkeiksi".

        Homeopatian suurin valheenpaljastus on sen ympärille muodostunut uskonnollinen lahko, jonka sivutuotteena on itsepääasia, eli vähittäismyynti ja siihen asiakkaan sitominen.

        Lääketieteen ympärille harvoin muodostuu yhtä fanaattista ja yksisilmäistä fanilaumaa kuin homeopatian ympärille on muodostuu. Tämä mielestäni on jo itsellään aika hälyttävää.

        Homeopatian hoidon perusta on se, että sen antamat vitamiinit ja hivenaineet vahvistavat kehon omaa toimintaa ja siten lisää vastustuskykyä. Tämä on erittäin terveellinen ajatus ja kannustankin tähän, mutta se ei pois sulje lääketieteellisiä faktoja.

        Eniten suosittelen terveellisesti syömään ja mahdollisesti ottamaan siihen lisäksi erillaisia vitamiineja, jos tarvetta ilmenee. Sen lisäksi säännöllinen liikunta ja elämäntyyli auttavat kehoa suunnattomasti.

        Homeopatistit monesti perustelevat asiaansa sillä, että "tämä on ikivanha keino, jota jo muinaiset xxx käyttivät", mutta harvoin he kertovat sitä, että ikivanhat ja muinaiset heimot uskoivat myös, että tanssimalla pystyi kutsumaan sadetta.

        Ja niin... takaisin itse asiaan. Vitamiinit ja hivenaineet eivät tapa kihomatoja. Piste.

        Yhdellä lauseella: OLET TIETEEN KYLLÄSTÄMÄ IDIOOTTI!
        LOPETA TIETEELLINEN VALEHTELUSI!


    • Petteri27Lohja

      Tämä ei varmasti lohduta, mutta kerron oman kokemukseni kihomadoista.
      Oon asunut koko ikäni maaseudulla, ja lapsesta asti kärsinyt kihomadoista. En tiedä mistä alunperin sain tartunnan, mutta ainakin isosiskollani on ollut myös. En myöskään tiedä onko niitä ollut jatkuvasti suolistossani, koska ajottain kutinaa ei esiinny. Pyrvinit ja sipulikuurit on kokeiltu, ja aikuisena tietysti myös alkoholia. Myös vesipaastosta on 3 vrk kokemus. Luin jostain, että aikuisilla kihomadot eivät yleensä aiheuta oireita. Oon 27v ja kyllä vain kutisevat.
      Äskettäin tuli mieleeni, että vhh ruokavalio saattaisi auttaa. En tosin tiedä sopiiko lapsille. Wikipedian mukaan madot kun käyttävät ravintonaan erityisesti sokeria.
      Mutta ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin. Madot ovat pitäneet minut hoikkana. Pituus 172, paino 65. Vanhempani ja sisarukseni ovat kaikki ylipainoisia. Ja kihomadot eivät onneksi ole vaarallisia, kutisevat vain.

      • Madot pois

        Meidänkin perheeseen tuli kihomatoja lapseni kautta. Siitä se levisi kaikkiin paitsi mieheeni. Valtavasti meni rahaa Pyrviniin josta ei ollut niin yhtään mitään apua. Sitten hoksasin käyttää Homeopaattista Cinaa.
        Kaikille tarvitseville tiedoksi, että sitä saa Hakaniemen apteekista tilattuna. Kannattaa soittaa sinne ja kysyä samalla käyttöohje.
        Tärkeää on uusia hoito jonkin ajan kuluttua. Tämä lääke ajaa madot kakkaan ja ulos. Munien takia on hoito uusittava.
        Huom. madot ovat vakava juttu terveydelle. Niitten uloste on myrkyllistä.
        Karseaa oli se ettei ainakaan lääkäreillä ollut muuta lääkettä kuin tuo Pyrvin.
        Kiitos Homeopatia.


      • jos lääkäriin
        Madot pois kirjoitti:

        Meidänkin perheeseen tuli kihomatoja lapseni kautta. Siitä se levisi kaikkiin paitsi mieheeni. Valtavasti meni rahaa Pyrviniin josta ei ollut niin yhtään mitään apua. Sitten hoksasin käyttää Homeopaattista Cinaa.
        Kaikille tarvitseville tiedoksi, että sitä saa Hakaniemen apteekista tilattuna. Kannattaa soittaa sinne ja kysyä samalla käyttöohje.
        Tärkeää on uusia hoito jonkin ajan kuluttua. Tämä lääke ajaa madot kakkaan ja ulos. Munien takia on hoito uusittava.
        Huom. madot ovat vakava juttu terveydelle. Niitten uloste on myrkyllistä.
        Karseaa oli se ettei ainakaan lääkäreillä ollut muuta lääkettä kuin tuo Pyrvin.
        Kiitos Homeopatia.

        jos lääkäriin tuon asian takia menee, kannattaa vaatia Vermoxia. Pyrvin, jolla ei tee mitään, ei vaadi reseptiä. Ei vaadi Vermoxkaan kaikissa eu-maissa.


      • vastuuta peliin
        Madot pois kirjoitti:

        Meidänkin perheeseen tuli kihomatoja lapseni kautta. Siitä se levisi kaikkiin paitsi mieheeni. Valtavasti meni rahaa Pyrviniin josta ei ollut niin yhtään mitään apua. Sitten hoksasin käyttää Homeopaattista Cinaa.
        Kaikille tarvitseville tiedoksi, että sitä saa Hakaniemen apteekista tilattuna. Kannattaa soittaa sinne ja kysyä samalla käyttöohje.
        Tärkeää on uusia hoito jonkin ajan kuluttua. Tämä lääke ajaa madot kakkaan ja ulos. Munien takia on hoito uusittava.
        Huom. madot ovat vakava juttu terveydelle. Niitten uloste on myrkyllistä.
        Karseaa oli se ettei ainakaan lääkäreillä ollut muuta lääkettä kuin tuo Pyrvin.
        Kiitos Homeopatia.

        Madot eivät aiheuta mitään terveydellistä haittaa, paitsi että kutina on ikävää.

        Homeopaattinen Cina ei vaikuta kihomatoihin sitä eikä tätä. Pelleilylläsi varmistat, että madot eivät häviä vaan mahdollisesti tartutat ne myös läheisiisi.


      • haloo1

        hoidappa muitten ihmisten tarkia nuo madot. Sinähän koko ajan tartutat muuta. Mitä tarkoittaa että Pyrvin-kuuri on kokeiltu. Ei se riitä että olet ottanut paketissa olevan ohjeen mukaan. Sinulla on kenties tavallista pitempi suoli. Monilla on (kun käy tähystyksessä muista syistä lääkäri saattaa tämän ohimennen kertoa) ja sellaiselle henkilölle ei normaali määrä Pyrviniä riitä. Syö kaksi viikkoa mieluiten yli Pyrviniä joka päivä tai Vermoxia niin kyllä ne madot lähtee. Ei ne mitään ufoja ole joihin ei lääke tepsi, haloo ne on eläimiä. Hirveän mystifioidusti näillä palstoilla suhtaudutaan eläimiin. Kuoleehan kissat ja koirat ja rotat ja kaikki eläimet, tottakai madot. Pitää vain olla tarpeeksi ja riittävän kauan ja riittävän isoja määriä tappoainetta. Pitkässä suolessa matoja riittää monen viikon ajalle. Ei todella auta jos ottaa kerran Pyrviniä ja toisen kerran kahden viikon päästä. En tajua miksi ei edes farmaseutit hoitajat ja lääkärit tajua tätä yksinkertaista asiaa. Miksi Vermoxin myöntämisessäkin aikaillaan niin kuin sen reseptille kirjoittaminen olisi jotakin morfiinia! Miten lääkäritkin voi olla niin yksinkertaisia!!!!! Järkikin sanoo että jos tänään ottaa Pyrviniä ja se tappaa tämän päivän madot ja suoleen jää munia niin tietenkään se Pyrvin ei ole niitä kenties huomenna tai ylihuomenna tai kolmen päivän päästä kuoriutuvia munia tappamassa!! Eikä myöskään se Pyrvin auta jonka ottaa kahden viikon päästä, sehän tappaa vain ne madot jotka just on silloin kuoriutuneena ja suolessahan on jo matoja jotka tällä välin on kuoriutuneet munista! Ei tähän mitään pitkää matematiikkkaa imurointia ja hirveää hygieniaa tarvita jos tauti on jo saatu. Sitten kun tauti on hoidettu kannattaa olla tarkka jatkossa käsihygieniasta ettei tähän rumbaan enää joudu. Kahden viikon ajan joka päivä pyrviniä, mieluiten pari päivää vielä yli tuon kahden viikon. Kyllä lähtee madot Kalliiksi tulee, mutta minkäs teet. Paska maa Suomi kun Pyrvin on kallista. Espanssa Lomper maksaa 2-4 euroa paketti ja vastaa reseptilääke Vermoxia. Hirveä epäkohta.Kuka taukki noita sääntöjä lääkehallinnossa tekee että mikä on reseptivapaata!


    • Heretic.

      Herätkää ny ihmiset tähän päivään ja lopettakaa huuhaa hoitojen suosiminen... Se että jos tuotteitten mukana näkyy kuolleita matoja nyt enempi tarkottaa vaa sitä että teillä on niitä otuksia ny enempi systeemsissä...

      Noista madoista koiraat kuolee heti lisääntymisen jälkeen ja naaraat munimisen jälkeen... Ei niitä mitkä potenssivesi litkut oo tappanu...

      Kusin kerran järveen... Koska vedellä on muisti nii nyt on koko järvi sit kusta... Näin synty vanajavesi =P

    • kokenut!!

      KIHOMADOT EI LÄHE PYRVINILLÄ KU TUURILLA! Maksaaki ihan hitosti. Menkää lääkäriin ja saatte reseptillä paljon halvempaa lääkettä ja sillä lähtee!

    • Ikuisesti tuomittu?

      Eei lähde! Olen jo melkein 20 vuotta kärsinyt kihomadoista ja kokeilliut molempia lääkkeitä monilla eri annostuksilla js eri pituisina hoitojaksoina. Rahaa on menyt paljon.... Ja aina vsan vaiva uusiutuu 1-6kk välein. Erään muuton yhteydessä hankin uuden sängyn, patjat ja kaikki vuodevaatteet. Otin duseitakuureja lääkettä ennen muuttoa ja muton jälkeen.... Mutta aina vaiva uusii. Lääkärit eivät usko ja joudun aina pitkällisesti selittämään ja perustelemaan saadakseni Vermox-kuurin koittaakseni sitä jälleen kerran. Kotia on puunattu, kaikkia perheenjäseniä hoidettu, ja nyt lapset jo muuttaneet pois.... Mutta madot ei! Tämä rajoittaa sosiaalista elämää kun pelkää tartuttavansa muita. Ei halua mennä yökylään tai pyytää vieraita meille yöksi.... Minulla ei ole puolisoa ja seurustelusuhteen aloittaminen tuntuu aika vaikealta - miten tätä vaivaa kehtaisi selitellä? Minulla on ollut jopa itsetuhoisia ajatuksia tämän vuoksi.

      Älkää hyvät ihmiset syllistäkö niitä joilla tämä vaiva on! Tämän kanssa on kauheanelää. Ja kaikkeninolen vuosien aikana tehnyt päästäkseni siitä eroon....

      • Et joudu pettymään

        Raa'alla porkkanalla pääsee eroon kihomadoista, riittää kun niitä syö muutaman päivässä (3 ja siitä ylöspäin niin jo lähtee) raastettuna tai sellaisenaan jokusen päivän ajan tai niin kauan kuin haluaa niin ainakin pysyvät poissa :)
        Ihmeellistä kuinka moneen vaivaan löytyy ratkaisu luonnosta :)


      • neuvo1

        syö Pyrviniä 14 päivää. Kyllä lähtee.


      • Probiootitkihomatoihin

        Minä sain avun probiooteilla, käytin niitä reilut 2,5kk:ta jokapäivä ja sen jälkeen ei ole matoja näkynyt ei kuulunut. Uskon, että perimmäinen syy on suolistossa, jos ne siellä viihtyvät. elikkä siellä on vääränlainen bakteerikanta. Pitkällä Probiottikuurilla saat suolistoosi oikeanlaisen bakteerikannan ja elimistö itsessään puolustautuu matoja(kin) vastaan. silloin lääkkeetkin purevat ja madot eivät siellä elä. Meillä koko perhe kärsi ko. vaivasta useamman vuoden, kaikki mahdollinen tehtiin. Minulla ne eivät kuolleet, muilla lääkkeet auttoivat hetkeksi.


    • Ei höynäytettävissä

      Kokeilkaa vaan niitä homeopatioitanne ja valkosipulimaitojanne. Itse olen ottanut aina silloin tällöin kuurin jos parin viskiä. Eipä ole paljoa matoja sen jälkeen näkynyt. Sen lisäksi siitä saa hassun olon.

      • viftum

        Tuota voisi kokeillla jos kaapista viskiä löytyisi


    • nainenx

      Hei
      kokeilin monta lääke kuuria ja aina vaan kutina jatkui. nyt söin Pyrvin kuurin.
      Olemme siirtyneet kertakäyttö käsipyyhkeisiin WC:ssä ja keittiössä käsidesi ja saippuat pumppupulloissa.
      WC:käynnin jälkeen alapesu, kuivaus kertakäyttöpyyhkeellä ja paräaukon suun pyyhin Neo-Amisept desifiointi aineella.
      pyykit pestään 60 asteessa. alushousut vaihdan 2 kertaa päivässä.
      Nyt on helpottanut.

      • nainen 7

        Helpottavat ilman lääkettäkin jos käsihygieneni on tosi tarkkaa noin kaksikuukautta!


      • this meanswar..m
        nainen 7 kirjoitti:

        Helpottavat ilman lääkettäkin jos käsihygieneni on tosi tarkkaa noin kaksikuukautta!

        auttaako jokin oikeesti?onko täällä asiantuntijoita?mulla gägiääp nyt persus useemman pv jo ,ja sauvasekottimella jauhoin valkosipulit maidon seassa muussiksi ja koitin niellä.. ei juma!!!! ei pysty ei..laatta meinas lähtee.onko sillä maidolla iso osa tossa coctailissa vai miksi maitoon? auttakaa köyhää :"(


      • Tiivitaavi4
        nainen 7 kirjoitti:

        Helpottavat ilman lääkettäkin jos käsihygieneni on tosi tarkkaa noin kaksikuukautta!

        Kokeilkaa valkosipulia! Otin itse kaksi paistettua valkosipulin kynttä kahtena päivänä ja ihme kyllä sen jälkeen ei kertaakaan ole näitä kihomatoja näkynyt.


      • Yyttb
        Tiivitaavi4 kirjoitti:

        Kokeilkaa valkosipulia! Otin itse kaksi paistettua valkosipulin kynttä kahtena päivänä ja ihme kyllä sen jälkeen ei kertaakaan ole näitä kihomatoja näkynyt.

        Tämä lääke tappaa kihomadot 1-2viikossa.piioksidi(piimaa)eli silika.
        Itsellä ei auttanut mikään muu lääke.
        Huutonettiin ja hakusaksi piioksidi.


      • kattilan pesu
        nainen 7 kirjoitti:

        Helpottavat ilman lääkettäkin jos käsihygieneni on tosi tarkkaa noin kaksikuukautta!

        haloo ei ne madot katoa suolesta vaikka kuinka pesis käsiä! Turhaa perheen kiusaamista tuo jynssäys. Pyrviniä 2 viikkoa niin lähtee. Tietty kädet pitää pestä en tarkoita sitä. mutta MADOT JA MUNAT ON SUOLESSA: ihan sama on jos kattilaa pesis monta kertaa päivässä ulkopuolelta, tuo on niin hölmöläisen touhua. Tottakai ensin suoli pitää 'pestä'. Eikä siihen auta yksi kuuri nyt ja toinen 2 vk päästä, pitää syödä yli kahden viikon ajan joka päivä


    • auttaa varmasti

      Hei!

      Kaksi varmaa konstia jotka tepsiin myös madon muniin: silitä lakanoiden vaihtamisen lisäksi patja ainakin nukkumakohdasta ja pikkuhousut pesun päälle jos et joka kerta jaksa pestä niitä 60 asteessa! Lisäksi madonmuniin tepsii se, että ottaa aamuin illoin yhden teelusikallisen (Pyrvin tai Vermox tai Lomper-kuurin lisäksi) neilikkaa. En tiedä uskaltaako neilikkaa antaa ihan pienille lapsille, on sen verran tiukkaa tavaraa. Lääkekuuria pitäisi ainakin aikuisella ja isommalla lapsella jatkaa parin viikon ajan, ei ole mitään järkeä ottaa yhdesti matojen ilmaannuttua ja toisen kerran kahden viikon päästä. Sehän on ihan hakuammuntaa tuo kaksi viikkoa: ei ne madot ymmärrä suolesta kuoriutua sillä lailla että kappas nyt on tasan kaksi viikkoa mennyt. Eli parasta ottaa vaikka matojen ilmaannuttua kahtena kolmena päivänä kuuri olipa se nyt sitten mikä hyvänsä Pyrvin, Vermox, Lomper ja lisäksi tuo neilikkasatsi aamuin illoin. Sitten siitä mielellään kahden viikon ajan neilikkaa joka tapauksessa aamuin illoin ja kahden viikon lopun lähestyessä vaikkapa 3-4 päivää taas Pyrvin/Vermox/Lomper. Näin olen saanut vuosia kestäneen kihomatorumban loppumaan ilman mitään ylimääräisiä siivouksia. (aiemmin en edes silittänyt vaatteita, mutta tuo on vinkki vaan jos joku on epätoivoinen:D)

    • tästä saat avun

      Vastaus kysymykseen: kihomadon munat ja madot ei näy pakolta ulosteessa mutta näkyy peräaukossa, osta suurentava peili tai suurennuslasi. Munia en ole kyllä ikinä onnistunut muutenkaan näkemään ne on kai häviävän pieniä.

      Tämä auttaa jos et tavallisin konstein ole päässyt kihomadoista eroon. Tietty pese aina seuraavien ohjeiden lisäksi aina kädet ulkoa tullessa, ennen ruokailua, myös esim jos menet Macciin syömään, yritä pestä kädet tai älä ainakaan syö käsin ranskalaisia tai muuta naposteltavaa elokuvissa käsin joilla olet jo jossain vaiheessa koskenut ovenkahvoihin. Ylipäätään ruokaa ei pitäisi syödä käsin, koska aina noita munia on jossain bussin tangoissa ovenkahvoissa, rahoissa, liukuhihnojen kapuloissa, ostoskorien kahvoissa. Kannattaakin aina mikäli mahdollista pitää käsineitä ainakin talvella se on helppoa. Pese hyvin ostamasi vihannekset(ihmiset räplää niitä käsin vihannestiskeillä). Puhdista auton ratti savetilla usein.

      Seuraavassa ohje jos kuitenkin olet saanut tartunnan.


      Kaksi varmaa konstia jotka tepsiin myös madon muniin: silitä lakanoiden vaihtamisen lisäksi patja ainakin nukkumakohdasta ja pikkuhousut pesun päälle jos et joka kerta jaksa pestä niitä 60 asteessa! Lisäksi madonmuniin tepsii se, että ottaa aamuin illoin yhden teelusikallisen (Pyrvin tai Vermox tai Lomper-kuurin lisäksi) neilikkaa. En tiedä uskaltaako neilikkaa antaa ihan pienille lapsille, on sen verran tiukkaa tavaraa. Lääkekuuria pitäisi ainakin aikuisella ja isommalla lapsella jatkaa parin viikon ajan, ei ole mitään järkeä ottaa yhdesti matojen ilmaannuttua ja toisen kerran kahden viikon päästä. Sehän on ihan hakuammuntaa tuo kaksi viikkoa: ei ne madot ymmärrä suolesta kuoriutua sillä lailla että kappas nyt on tasan kaksi viikkoa mennyt. Eli parasta ottaa vaikka matojen ilmaannuttua kahtena kolmena päivänä kuuri olipa se nyt sitten mikä hyvänsä Pyrvin, Vermox, Lomper ja lisäksi tuo neilikkasatsi aamuin illoin. Sitten siitä mielellään kahden viikon ajan neilikkaa joka tapauksessa aamuin illoin ja kahden viikon lopun lähestyessä vaikkapa 3-4 päivää taas Pyrvin/Vermox/Lomper. Näin olen saanut vuosia kestäneen kihomatorumban loppumaan ilman mitään ylimääräisiä siivouksia. (aiemmin en edes silittänyt vaatteita, mutta tuo on vinkki vaan jos joku on epätoivoinen:D)

      • yleisiä hygieniaohj

        niin ja älä käytä yleisiä käsipyyhkeitä, esim aina kylässä käsipesun päälle kuivaa kädet wc-tai käsipyyhepaperiin ja mielellään yleisestä wc.stä poistuessa aukaise oven kahva paperilla tai edes puseron hihalla, ei sormilla! Älä pidä kädellä kiinni kauppojen rullaportaiden liukuhihnasta. Jos on pakko pitää kiinni niin ei kädellä vaan nojaa esim kyynärpäällä. Kun painat hissinnappulaa paina rystysellä ei sormenpäällä. Opeta nämä tavat lapsille, et saa flunssaakaan niin usein.Älä juo pullosta vaan lasista!


      • SormienSyöjä
        yleisiä hygieniaohj kirjoitti:

        niin ja älä käytä yleisiä käsipyyhkeitä, esim aina kylässä käsipesun päälle kuivaa kädet wc-tai käsipyyhepaperiin ja mielellään yleisestä wc.stä poistuessa aukaise oven kahva paperilla tai edes puseron hihalla, ei sormilla! Älä pidä kädellä kiinni kauppojen rullaportaiden liukuhihnasta. Jos on pakko pitää kiinni niin ei kädellä vaan nojaa esim kyynärpäällä. Kun painat hissinnappulaa paina rystysellä ei sormenpäällä. Opeta nämä tavat lapsille, et saa flunssaakaan niin usein.Älä juo pullosta vaan lasista!

        Niin käyttäkää kumihanskoja julkisella paikalla ettei vaan tule pöpöjä. Hei haloo, ei mitään vastustuskykyä tollasilla bakteerikammoisille kehity. Sitten ollaan kahta kauheemmin kipeenä kun kerran joku pikku pöpö iskee


    • TAI1
      • ilmeisestieiylläpidetä

        Virheellistä tietoa koiruohosta ja muustakin tuossa osoitteessa.


    • ei apua skepoille

      Olet ilmeisesti skeptikko, niin silloin koululääketiede ei pysty sinua auttamaan.

      • Voi ressukkaa.

        Sinä pyörit näköjään skepottamassa ihan joka palstalla, hakeudu nyt hoitoon ongelmasi kanssa.


    • apuatarvitseva67

      Hei onko täällä madoista tietäviä. 1. Voiko kihomatoja olla vaikka on kuuri päällä, Eli toinen kuuri on matojen munien vuoksi päällä.
      2. Voiko kihomatoja olla peräsuolessa (jossa elävät) jos peräsuoli on täynnä ulostetta? Eli kutinaa silloin kun ei kakata, ja jos kakkaa on suolessa, niin ei kutise?
      3. Näkyykö kuolleet madot ulosteen päällä tai sisällä vaaleina vai ruskeina?
      Kiitos asiallisista vastauksista etukäteen.

    • Pelokas84

      Apua! Pojalla todettiin kihomatoja noin viikko sitten. Haettiin heti pyrvin kuuri koko perheelle. Otettiin toinen satsi varuiksi vielä seuraavana päivänä. Siitä pari päivää niin otettiin vermox kuuri ja toistettiin vielä sekin seuraavana päivänä. Toistetaan siis vielä sen 14 päivän jälkeen. Petivaatteissa nukutaan kerran ja 95 asteessa pestään. Käsipyyhkeet pois ja paperiin kuivaillaan käsien pesun jälkeen. Pyyhkeet kerta ja pyykkiin. Housut ja aluscaatteet 2 kertaa vaihdetaan päivässä. Muut vaatteet kerran. Käsiä pestään saippualla joka saakelin välissä. Uudet hammas harjat. Imuroin useasti päivässä ja pyyhin pölyt ja keittiön tasot monesti päivässä. Rätit kerran käytön jälkeen roskiin. Olen imuroinut seiniä pitkin ja kloriitilla perään. Oven kahvat useasti päivässä kertakäyttö pesu liinoilla ja vessa ja pinnat siellä useasti päivässä. Parhaan mukaan vältellään käsillä syömistä. Pojan patjan heitin roskiin. Pehmolelut roskiin pqitsi tärkeimmät 60 asteessa ja takas käyttöön vasta parin kuun jälkeen. Matot pesty ja iso matto imuroitu ja otettu myös pois käytöstä. Olen tehnyt siis aivan kaiken. Verhoja en ole pessyt ja kaikien lelujen pesu on vaan mqhdotonta. Pleikat sun muut on karenssissa. Mä rukoilen että päästään eroon kerralla. Mä kuolen. Ollaan myös infottu koulua ja kaikkia kenen kanssa ollaan usein tekemisissä. Sanokaa rakkaat kanssa kärsiät että näistä pääsee eroon. Mä en kestä ajatusta että nää jäis pyörimään yhtään pidemmäksi aikaa.

    • Kauheaa. Mutta miten tämä liittyy homeopatiaan, joka on pseudotiede eikä varmasti auta teitä?

    • PARASITOLOGI

      SUOMESSA ON KAKSI KIHOMATOKANTAA, JOISTA TOISEEN TARVITAAN ERIKOISLUVALLA TILATTAVA LÄÄKE. OLET OIKEASSA, ei tässaä puunaus auta vaan oikea lääke. Tehottoman kuurin voi syödä vaikka kuinka monta kertaa eikä apua tule. SOITA LASTENLÄÄKÄRILLE.

      • asfasfasf

        Korjaus: oli 2 kantaa. Nyt niitä on ainakin 3, yksi on resistentti Pyrvinille ja toinen sekä Vermoxille että Pyrvinille. Jälkimmäinen on syntynyt maissa joissa Vermox on reseptivapaa ja sitä on nyt tavattu noin 10 vuoden ajan ainakin USAssa, Briteissä, Ruotsissa ja - tadaa - nyt myös meillä!
        Vielä kun keksis miten tästä pääsee eroon...


    • tyghjgjh

      On tullut vastaan hörhöjä, jotka jotkut muut hörhöt ovat saaneet yskomaan, että kihomadot lähtevät homeopatialla ja neilikalla. Taikka määrättyjä hedelmiä nappailemalla. Sontaa moinen puhe. Samoin se, ettei kihomadoista olisi mitään haittaa, että "niitä nyt on ollut aina". Totuus on, että kihomadot voivat esim. naisella siirtyä emättimen kautta aina kohtuun ja munajohtimiin asti. Kihomadot voivat aiheuttaa suolitulehduksen, haavaisen, etenkin jos niitä pitevalla on divertikkeleitä. Kihomadot voivat aiheuttaa virtsateiden tulehduksen niin miehillä kuin naisilla. Kihomadot voivat aiheuttaa umpisuolentulehduksen. Kihomadot aiheuttavat haavaista tulehdusta peräaukon ympärille,ja kroonista väsymystä riistäessään unet matoja potevalta. Kihomadot aiheuttavat vatsakipua, ripulia, turvotusta. Plus henkinen harmitus, ahdistus, unettomuudesta aiheutuva ärsytys.. Kihomadot eivät lähde hömpällä. Eivätkä usein Pyrvinilläkään, vaikka sitä ottaisi asianmukaisesti koko perhe, ja vaikka perhe kuinka siivoaisi ja huolehtisi hygieniasta. Koska lähipiirissä (lapsen tarha-/koulukaverin perhe, kaupan kassatäti, joku joka hypistelee hedelmiä kaupoissa, joku joka lainaa kirjoja kirjastosta, työskentelee suosikkikahvilassa jne... jne...) .. koska lähipiirissä on joku joka ei tiedä, välitä, tai - uskoo hömppään ja vetää yrttejä tai vettä lääkkeeksi tartuntaansa, ja tartuttaa muita aina vain uudestaan.

      Suomessa pitäisi olla pakollinen kihomadon häätöpäivä kerran-pari vuodessa. Tuli kerrankin apteekissa nähtyä asiakas, jonka perheessä mato jylläsi. "Joo, en mä lääkkeitä otakaan, kun ovat noin kalliita", sanoi. "Jyllätkööt madot vaan". Kuinkakohan monta perhettä tuonkin ämmän takia on tartunnan saanut!? Vermoxia tehokuuri kaikille tarha-/kouluikäisten perheille valtion kustantamana pari kertaa vuodessa. Se olisi asiaa. Kiitos. Ja siivouspoliisien ratsioita koteihin. Eräät kun eivät "osaa" tai "jaksa" siivotakaan. No, vähän kärjistetysti tämä, mutta...

    • parasitologi

      Tyhmyys ja uskomushoitojen kannatus ovat ehtymätön luonnonvara. Tällaisille äideille syntyy aina uusi sukupolvi tyhmiksi koulutettuja jälkeläisiä. Auttaisi, jos pantaisiin vastuuseen tautien levittämisestä.

      • teinikaunotar

        Joo, nämä äidit kuuluvat VOODOO-KYLTTYYRI lahkoon.


    • soilikki1

      Ennen vanhaan syötettiin Etikkä punajuuria,veljillä oli kun rypivät joka paikat koulun paskahuussin alusista lähtiin.Ei meillä ylihykieenisiksi ruvettu,kerran viikossa käytiin saunassa tuskin sen useammin alus vaatteita vaihdettiin.Mut ei ne meihinmuihin tarttunut,en tiedä tehooko ne nykyajan matoihin mutta sillon tepsi.En muista miten kauan äiti niille niitä syötti,vai syövätkö vieläkiin,Kannattas ainakiin kokkeilla ei pahaksi.

    • Parasitologi

      KANNATTAA KOKEILLA NIITÄ NÄITÄ HÖRHÖYKSIÄ TIETÄMÄTTÄ TEHOSTA? NIINHÄN TÄMÄN PALSTAN MUKAANON TEHTY!!! JA ANNETAAN LASTEN KÄRSIÄ SILLÄ AIKAA KUN HÖLRHÖILLÄÄN OMAN HÖRHÖN MAAILMANKUVAN MUKAISETI. OIKEA LÄÄKITYS ÄKKIÄ!!!

    • Siiri.Suutin

      Kihomadot on tosiaan syvältä.

    • Parasitologi

      HUOMATKAA, ETTÄ SUOMESSA ON KAHTA KIHOMATOLAJIA: YLEISEMPÄÄN PUREE KLASSINEN PYRVIINI, NORJALAINEN MUOTO TARVITSEE PAREMMAN LÄÄKKEEN. SEN SAA VAIHTAMALLA TEHOTTOMAN LÄÄKKEEN TEHOAVAAN.

      • kolikärynakseli

        Idioottien ajatuksenkulkua: Kihomadot asuvat paksussasuolessa ja nämä idiootit puunaavat lattioita! EIVÄT OSAA HAKEA TIETOA EDES WIKIPEDIASTA!!!


      • Anonyymi

        *Hyvä tietää ...

        Ilmankos pérseessä vieläki kutisee ,

        vai että ihan norgelaista ?

        *Saamari Harold Pin Worm .

        *Ja popsin pyrviinii sentään 2 vuotta joka viikko putkeen ja sain maksa kirroosi diaknoosin ja ny sattuu jo kaljaki maksaan :( .



        Pyrviinin vaikutus maksaan , ainaki se on nykyään vähemmän kova ku vuos sitte mutta 1 ki kalja aiheuttaa maksaan kipua edelleen ... :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        *Hyvä tietää ...

        Ilmankos pérseessä vieläki kutisee ,

        vai että ihan norgelaista ?

        *Saamari Harold Pin Worm .

        *Ja popsin pyrviinii sentään 2 vuotta joka viikko putkeen ja sain maksa kirroosi diaknoosin ja ny sattuu jo kaljaki maksaan :( .



        Pyrviinin vaikutus maksaan , ainaki se on nykyään vähemmän kova ku vuos sitte mutta 1 ki kalja aiheuttaa maksaan kipua edelleen ... :(

        TÄLLAISIA NE USKOMUSHOITAJAT OVAT.....VÄITTÄVÄT MITÄ TAHANSA HULLUUTTA VÄLLITÄMÄTTÄ SIITÄ, ETTÄ POTILAS VAHINGOITTUU!!! EIVÄT MYÖSKÄÄN ETSI TOTUUTTA!!!

        KOLIKÄRRYNAKLI., LKT, dos, infektiolääkäri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄLLAISIA NE USKOMUSHOITAJAT OVAT.....VÄITTÄVÄT MITÄ TAHANSA HULLUUTTA VÄLLITÄMÄTTÄ SIITÄ, ETTÄ POTILAS VAHINGOITTUU!!! EIVÄT MYÖSKÄÄN ETSI TOTUUTTA!!!

        KOLIKÄRRYNAKLI., LKT, dos, infektiolääkäri

        Tämä kihomato juttu on tyypillinen kansan keskuudessa elää houre, joka ei tahdo millään oieta.


    • Anonyymi

      kävin vatsaoireiden takia vessassa...200 kihomatoa tuli suolesta löysän ulosteen mukana...nyt apteekkiin saakutti-

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1676
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1315
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1210
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1176
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1173
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1065
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1051
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      977
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      962
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      854
    Aihe