Rintaliivien kuppikoot

boobs vs booooobs

Kun täällä jatkuvasti sekoillaan ihannenaisen tissien kuppikoosta, heitän tähän Wikipedian selityksen asiasta:

"Rintaliivien kokomerkintä muodostuu kahdesta osasta: rinnanympäryksestä sekä kuppikoosta. Rinnanympärys mitataan rintojen alapuolelta ja merkitään eurooppalaisen menetelmän mukaan 5 cm välein. Liivien ympäryksen pitäisi olla niin tiukka, että ne pysyvät tukevasti paikoillaan eivätkä valu alas edestä tai nouse ylemmäs selästä. Usein vartalon ympärysmitasta pitää vähentää jonkin verran, jotta löytyy tarpeeksi napakat rintaliivit, sillä rintaliivit tehdään yleensä venyvästä ja joustavasta materiaalista. Kuppikoon pitäisi olla sellainen, että koko rinta on tuettuna sen sisällä. Kupin yläpuolelle tai sivuille ei saisi muodostua ”lisärintoja”.

Kuppikoko saadaan selville mittaamalla ympärysmitta rintojen päältä korkeimmalta kohdalta sekä rintojen alapuolelta. Näiden mittojen erotus kertoo kuppikoon. Rintojen ympärysmittaa on joskus hankala mitata, joten sovittaminen on paras tapa löytää oikea koko.

AA = erotus n. 11cm
A = n. 13 cm
B = n. 15 cm
C = n. 17 cm
D = n. 19 cm
DD/E = n. 21 cm
Jos ympärysmitta on esimerkiksi 75 cm ja rintojen päältä mitattu 90 cm eli erotus on 15 cm, rintaliivien koko on B 75 tai 70B."

Eli A- ja D-kupin ero on vain 6 cm. Ei ole paljon. Ei pitäisi paljoa merkitä jos nyt joskus pääsisi isommasta joukosta sitä ihannenaista valitsemaan.

15

22025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi vastaus.

      Tämä luokitus jo miellyttää minuakin.

    • -pelimies20cm-

      tainnut mennä jakeluun toi aiempi pointti :)
      Mitä? Minäkö tyhmä? Anteeksi nyt en ymmärrä ;))

      • annyie

        vissiin sun viestissä ei tosiaan tainnut olla kyse rintaliivien kuppikoista ( miten hitossa toi sana taipuu?), eikä siitä miten se mitataan.. mut hyvä, et joku otti nyt asiakseen senkin sit selvittää. :)


      • mmjklms

        sama täällä.....nyt mäkään en ymmärrä...


    • boobiebabe

      Oikeesti jos mietitään rintojen kokoa niin esimerkiksi B -kupin rinnat voi olla pienet tai järjettömän isot...ei se kirjain kerro paljon mitään. Kun rinnan ympärystä karvatetaan 5 sentillä, kasvaa kuppikokokin luonnollisesti. Eli laitan tähän vastaavuudet taulukon:

      Rintojen koko:

      XXXXS = AA65

      XXXS = A65 = AA70

      XXS = B65 = A70 = AA75

      XS = C65 = B70 = A75 = AA80

      S = D65 = C70 = B75 = A80

      M = E65 = D70 = C75 = B80 = A85

      L = .. = E70 = D75 = C80 = B85 = A90

      XL = .. = F70 = E75 = D80 = C85 = B90 = A95

      XXL = .. = .. = F75 = E80 = D85 = C90 = B95

      XXXL = .. = .. = .. = F80 = E85 = D90 = C95 =B100

      Jne. Huomaa että F70 vastaa A95:sta! Kummassakin sama kuppitilavuus. Että ei se niin sanottu ole että jokin on kirjaimen perusteella suuri tai pieni... Ja tässä vielä linkki, jossette usko:

      http://www.pehmofit.com/epages/Planeetta.sf/?ObjectPath=/Shops/pehmofit/Products/"104 Kuppikoot"

      • isotissi

        Olen kokeillut kyllä.dd85,tai e80 on kokoni,mutta bkuppi jää pieneksi.Ei ympärysmitan kasvatus auta.b95 pyörii päällä,mutta liivin kuppi jää vain nännin päälle nököttään.


      • diidiid
        isotissi kirjoitti:

        Olen kokeillut kyllä.dd85,tai e80 on kokoni,mutta bkuppi jää pieneksi.Ei ympärysmitan kasvatus auta.b95 pyörii päällä,mutta liivin kuppi jää vain nännin päälle nököttään.

        Se ei tarkotakaan sitä, että ne muut sopisivat sinulle, vaan että kupin tilavuus on sama niissä. Itselläni on 65D ja 70C on jo ihan liian iso. Tietenkin, kun ympärysmitta on liian iso, kuppi sen sijaan olisi sopiva.


      • hmmmmm...

        Joo mulle naureskeltiin aikaisemmin täällä kun sanoin että mulle mahtuu kaikki koot 75B:stä (tosin tiukka) 60F:n... ei kukaan uskonut...

        harva nainen tietää oikeaa kokoaan ennen kuin käy mittauttamassa alusvaateliikkeessä. Mä olen kuulemma se 70DD oikeasti.


    • ihan pidä paikkansa.

      Itselläni rinnanympärys 75 senttiä ja rintojen päältä 90. Kuppikoko on kylläkin D eikä suinkaan B, niin kuin tuon kaavan mukaan.

      • miep

        Olen myös samaa kokoa. Mutta minulle menee 75B:stä 60F:n kaikki koot... et tainnut ymmärtää pointtia että kun ympärys pienenee, kuppi suurenee..


      • lei

        itse mittailin tässä kuppikokoani ohjeiden mukaan. väitti että kuppikokoni olis AA luokkaa, mutta kun niitä koitan, niin ei mitään mahdollisuuksia, että rintani pysyisivät AA kupeissa. hankala hieman oman rintojen kuppikoon kanssa: aivan kuin olisi hieman suurempi A mutta kumminkin hieman pienempi B.


    • snrsnn

      Bla , bla , bla....Ei miesten tartte tietää mitää kuppikoista!

    • Hanna.

      Onko teijän mielestä kuppi C35 hyvä/iso kertokaa vähän?=)

    • Enpä tiedä, mutta..
      • Lesbo minäkin

        Ja tota päätäkään ei tarttis mua varten vaihtaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe