harvinaiset 2 euroset

kaks euroset

minulla on suomi 90 v juhla raha sekä 2007 luvun kolikko jossa kartassa on norja olen myös kuullut että 2000 luvun kaks euronen on kuuluisa??

mistä saan vaihettua nämä rahat jos ne ovat arvokkaita???

112

37510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jootakin

      "Suomi 90 vuotta" ei ole rahalliselta keräilyarvoltaan juurikaan nimellisarvoaan arvokkaampi. Vuoden 2007 2€:n rahassa on ja kuuluukin olla myöskin Norja kartalla. Samoin tulevina vuosina homma on sama. Vuoden 2006 kohdalla kyse sen sijaan on harvinaisemmasta virhelyönnistä.

      Vuoden 2000 2€:n arvo on tasan 2 euroa (valitettavasti). Niitä on lyöty 8,68 miljoonaa kappaletta, joten mikään rariteetti ei tosiaankaan ole kyseessä. En tajua, mistä tämä das Man -tyyppinen rahvaan pariin pesiytynyt legenda on lähtenyt liikenteeseen ja vielä vaikeampi on tajuta, miten se vieläkin elää ja voi hyvin. Tämä "leksa" on laajentunut käsittämättömän laajalle ja samaa asiaa huomaa kysytyn vähän väliä. Varsinaiseen asiaan sivunarinoistani (jotka eivät siis tarkoitettu muuten kuin yleisesti) vielä palatakseni voisin todeta, että kolikoiden lyöntimääriä kannattaa seurailla. Niitä löytyy Suomen Pankin sivuilta ja kolikot.comin sivuilta. Kolikot.comin Suomen euroja koskevat sivut tuosta alta:

      http://www.kolikot.com/index.php?p=coins_euro_countries&country=fin

      • Onko arvoa??

        Oli painettu linkin mukaan vähemmän. Lieneekö sillä sitten enemmän arvoa? Sattumalta oli lompsassa tämä kolikko.


      • voit
        Onko arvoa?? kirjoitti:

        Oli painettu linkin mukaan vähemmän. Lieneekö sillä sitten enemmän arvoa? Sattumalta oli lompsassa tämä kolikko.

        muutaman euron saada siitä...


      • nipa 9598

        mul o emu 1999-2009 erikoisraha onko se munkään arvonen


      • jokuwtye64
        nipa 9598 kirjoitti:

        mul o emu 1999-2009 erikoisraha onko se munkään arvonen

        ei ole


      • €€€€€€!!!!

        2€ Suomi 2009 Euro kymmenen vuotta EMU Juhlarahasta saa 3.90€! Ja kannattaa säästää myös vuoden 2002 2€uronen koska myös sillä on arvoa!!!


      • ANDEI
        nipa 9598 kirjoitti:

        mul o emu 1999-2009 erikoisraha onko se munkään arvonen

        MINKÄ MAAN EMU ON KYSEESSÄ JOS VIELÄ TALLELLA.?

        MIKÄ LYÖNTI VUOSI.?


      • KolikkoNoob
        ANDEI kirjoitti:

        MINKÄ MAAN EMU ON KYSEESSÄ JOS VIELÄ TALLELLA.?

        MIKÄ LYÖNTI VUOSI.?

        Itselläni on Suomen emu 1999-2009 Paljonkkohan on arvoa tällä?


      • Anonyymi

        Minulle on väitetty että 2002 luvun 2 euron kotkalla on 4 euron arvo. Onko tämä totta?


    • Harvinaisimpia 2 eurosia

      Jos harvinaiset 2 euroset kiinnostavat niin Vatikaanin, Monacon ja San Marinon erikois 2 euroset ovat niitä harvinaisimpia ja arvokkaimpia, tarkempia hintoja näkee mm. täältä:

      http://www.kolumbus.fi/mjk/eurot/

      Hyvä valikoima ja kohtuulliset hinnat jos pääsee noutamaan Helsingistä, paljon erikois 2 eurosia ja pikkuvaltioiden eurokohteita.

      • Rahan perään

        Paljonko olisi arvoa 2008 painetulla KYIIPOE KIBRIS 2 euroisella.Vai onko sen arvo vain se 2 euroa?


      • jhgfds
        Rahan perään kirjoitti:

        Paljonko olisi arvoa 2008 painetulla KYIIPOE KIBRIS 2 euroisella.Vai onko sen arvo vain se 2 euroa?

        2 euroa on ihan käyttörahaa ja tasan kaksi euroa.


      • Stadilainen-55

        Toinen hyvä ostospaikka Helsingissä sijaitsee Hakaniemen kauppahallissa, siellä on toisessa kerroksessa keräilyliike josta löytyy muidenkin euromaiden rahoja sekä kaikenlaisia keräilytarvikkeita. Vatikaanin, Monacon ja San Marinon eurosarjat olen oppinut hakemaan aina tuolta Töölöstä mjk:lta ja kaikki muut euromaat tuolta Hakaniemestä. (kummatkin ratikkalinjan 3 varrella, molemmat ihan pysäkkien kupeessa) Kummallakaan ei taida postimyyntiä olla, mutta molemmilla niin hyvät hinnat että noutamalla on ainakin tähän asti säästänyt mukavan hakupalkan. Holmastohan on ihan ydinkeskustassa, ja joskus olen sieltäkin tehnyt löytöjä. Sielläkin on keräilytarvikkeita mutta hinnat vähän korkeammat, mutta vaikkei mitään ostaisikaan niin kannattaa käydä ihastelemassa näyttävää valikoimaa. Monetan liikekin on keskustassa, mutta sitä en varsinaisesti voi suositella...


      • nipa9598
        jhgfds kirjoitti:

        2 euroa on ihan käyttörahaa ja tasan kaksi euroa.

        paljo 100 euron 2002 vuoden kultarahalla o arvoa ku tuli ostettuu sellane pari vuot sitte


      • Tyhmä turisti
        Stadilainen-55 kirjoitti:

        Toinen hyvä ostospaikka Helsingissä sijaitsee Hakaniemen kauppahallissa, siellä on toisessa kerroksessa keräilyliike josta löytyy muidenkin euromaiden rahoja sekä kaikenlaisia keräilytarvikkeita. Vatikaanin, Monacon ja San Marinon eurosarjat olen oppinut hakemaan aina tuolta Töölöstä mjk:lta ja kaikki muut euromaat tuolta Hakaniemestä. (kummatkin ratikkalinjan 3 varrella, molemmat ihan pysäkkien kupeessa) Kummallakaan ei taida postimyyntiä olla, mutta molemmilla niin hyvät hinnat että noutamalla on ainakin tähän asti säästänyt mukavan hakupalkan. Holmastohan on ihan ydinkeskustassa, ja joskus olen sieltäkin tehnyt löytöjä. Sielläkin on keräilytarvikkeita mutta hinnat vähän korkeammat, mutta vaikkei mitään ostaisikaan niin kannattaa käydä ihastelemassa näyttävää valikoimaa. Monetan liikekin on keskustassa, mutta sitä en varsinaisesti voi suositella...

        Just joo, olis sit kannattanu kattoo täältä neuvot etuktäeen... luulin et Roomassa olis Vatikaanin ja Sanmarinon eurorahat edukkaita jotenka ostin viime viikon työmatkalta tuliaisiks viimosten vuosien eurofolderit kummalleki skidille. Ja hintaa tuliki lähes tuplat tuohon verrattuna millä olis vissiin saanut Hesasta kun nyt näin tän viestiketjun linkissä, eikä olis tarvinnu sönkätä englantia ja rampata Roomassa rahaputiikkien perässä. =(((((( No, tyhmyydestä sakotetaan ja pitääpä tehdä ens kerralla ostokset ihan kotimaassa.


      • Suosi suomalaista
        Tyhmä turisti kirjoitti:

        Just joo, olis sit kannattanu kattoo täältä neuvot etuktäeen... luulin et Roomassa olis Vatikaanin ja Sanmarinon eurorahat edukkaita jotenka ostin viime viikon työmatkalta tuliaisiks viimosten vuosien eurofolderit kummalleki skidille. Ja hintaa tuliki lähes tuplat tuohon verrattuna millä olis vissiin saanut Hesasta kun nyt näin tän viestiketjun linkissä, eikä olis tarvinnu sönkätä englantia ja rampata Roomassa rahaputiikkien perässä. =(((((( No, tyhmyydestä sakotetaan ja pitääpä tehdä ens kerralla ostokset ihan kotimaassa.

        Ei niitä kolikoita sen halvemmalla ulkomailta saa ja ainakin postimyynnissä on aina omat riskinsä, monilta suomalaisilta rahamyyjiltä saa tosi halvalla ja kunnon tavaraa.


      • Repex
        Suosi suomalaista kirjoitti:

        Ei niitä kolikoita sen halvemmalla ulkomailta saa ja ainakin postimyynnissä on aina omat riskinsä, monilta suomalaisilta rahamyyjiltä saa tosi halvalla ja kunnon tavaraa.

        Kyllä kansainvälisistä huutokaupoista voi löytää tavaraa kohtuuhintaan jos osaa vähänkin kieliä ja tuntee huutokauppojen niksit, ja kyllähän kotimaisessakin postimyynnissä on omat riskinsä jos jotain arvokkaampaa on ostamassa. Tunnetutkin myyjät voivat joskus tehdä ns. lisätiliä pyytämällä ylihintaa tai "posti hukkasi pakettisi" -strategialla, jokaiselle tuttavalleni on joskus käynyt niin että tilaus on "kadonnut postissa" eikä myyjä ole milloinkaan palauttanut rahoja.


      • Aloittelija kysyy?

        Mihin muuten perustuu näiden kalliimpien eurokolikoiden hintojen jatkuva nousu?


      • Irto-kolikoita ???

        Saako jostain ostaa Vatikaanin ja Monacon kolikoita irrallisina??? Olen alkanut keräilemään vain 1 ja 2 euron kolikoita...... koko sarjoja en tarvii!!!


      • Kiitos vinkeistä!

        Saako Suomalaisia 2 euron juhlarahoja rullissa jostain pankista nimellishintaan?


      • Käteiskauppa
        Repex kirjoitti:

        Kyllä kansainvälisistä huutokaupoista voi löytää tavaraa kohtuuhintaan jos osaa vähänkin kieliä ja tuntee huutokauppojen niksit, ja kyllähän kotimaisessakin postimyynnissä on omat riskinsä jos jotain arvokkaampaa on ostamassa. Tunnetutkin myyjät voivat joskus tehdä ns. lisätiliä pyytämällä ylihintaa tai "posti hukkasi pakettisi" -strategialla, jokaiselle tuttavalleni on joskus käynyt niin että tilaus on "kadonnut postissa" eikä myyjä ole milloinkaan palauttanut rahoja.

        Kuka nyt "postimyynnistä" arvokolikoita tilaa, kyllä ne pitää saada käteen jo siitäkin syystä että tietää minkäkuntoisen rahan on ostamassa. Postimyynnissä voi tulla yllätyksiä esim. arvokkaan keräilykansion kunnossa, tai vahinkoa voi tulla ihan vaan postituksen aikana kun kulmat menevät ryttyyn. Ja kyllä niitä paketteja katoaakin aina joskus postituksessa, sekin pitää muistaa.


      • Valaiseeko tää?
        Aloittelija kysyy? kirjoitti:

        Mihin muuten perustuu näiden kalliimpien eurokolikoiden hintojen jatkuva nousu?

        Kallis eurokolikko on kallis yleensä hyvästä syystä eli sen takia että sitä on pienempi määrä olemassa kuin mitä haluttaisiin ostaa. Harvinaisimmat eurokolikot kuuluvat aika monen keräilijän ja sijoittajan toivelistalle ja sen takia niitä hamutaan monelta taholta ja hinnatkin nousevat nousemistaan.

        Halvat eurokolikot pysyvät halpoina koska niitä on niin paljon että niistä ei tule koskaan olemaan pulaa, vaan niillä ei ole erityisempää "keräily-arvoa".


      • Anonyymi

        Harva kauppias Suomessa enää pitää kattavaa valikoimaa Vatikaanin ja Monacon vanhemmista kohteista ja toisaalta muutama ei enää hanki valikoimaan uusiakaan. Ulkomailla hinnat taas usein korkeammat ja päälle tulee postikulut. :(


    • gl

      mulla on 2euronen joka on 2008 vuodelt ja siin on norja. Onko se arvokas vai onko sen arvo huijausta. Mun kamu sano että se on satasen arvonen pitääkö paikkansa?

    • konnimus

      entä 2 euron kolikko human right missä on sydämiä (on niitä 2 kappaletta)

    • utelias iita

      Mikäs tällanen 2 euronen sitten on missä ei ole ollenkaan mitään maan nimeä, valmistettu 2002? Iso kotka 12 tähden keskellä ja kolikon sivuilla teksti EINIGKEIT OND RECHT UND FREIKEIT * ? Saksan ilmeisestikin? Vaan en mitään kuvia löydä netistä tästä kahden euron kolikosta....
      Mihin hintaan kannattaa myydä ? :)

      • käypähinta

        ostan senkin 5 sentin käypään hintaan.


      • löydä ja etsi

        Netistä löytyy kuvia kun osaa etsiä.


    • jakimo

      mulle tuli Torinon olympialaisten kolikko , Italian ilmeisestikkin... kuvassa joku laskettelija yms.. Paljos tällä olis arvoo jos rupeis myymään, vai laitanko suosiolla kiertoon takas?? :)

      • jakimo

        eikö kukaan osaa sanoa tän kolikon arvoa??? vai laitanko sen kiertoon??


    • hpj6789

      ostaako kukaan itävallan 2 euroisen siellä takana on naisen kuva :D jos ostaaa ilmoita minulle

      • ale! ekstra! ale!

        joo, maksan 5 senttiä.


      • Aleeekkaaaa
        ale! ekstra! ale! kirjoitti:

        joo, maksan 5 senttiä.

        Jaaa mä maksaisin 1€ 2€


    • Monacon HÄÄ-KAKKONEN

      =D Taas meitä hemmotellaan, pian ilmestyy varsinainen KERÄILIJÄN HELMI. Taitavat olla jo monesta paikasta loppuun myyty, hinnat kuitenkin vielä kaukana siitä tonnista jonka nämäkin varmaan ennen pitkää maksavat...

    • Albert ja Charlene

      Tiedä sitten nouseeko hinta taas yli tonniin mutta kovaa on nousu ollut tähän asti... hinta noussut about kympillä per päivä ja hinta nyt jo rutkasti yli 200 euroa! Kyllä tälläkin juhla-eurolla varmaan vielä voi vähintään tuplata rahansa jos alle 300 eurolla ehtii ostaa.

    • Tilaus purkissa

      Heh, itse sain juuri tilattua 299 eurolla ja ihan saletisti oli hyvä sijoitus, näitä ei kuulemma enää saa tilattua Monakosta laisinkaan ja hyvä jos suomestakaan enää pitkään, ainakaan alle 500 eurolla!

    • kkiikkii..

      Mulla ois semmoinen vuoden 2000 kaks euronen jonka takana on Joku ukkelin kuva sekä tekstii:BEATRIX KONINGIN DER NEDERLANDEN ?? ONKO ARVOKAS`?:)

      • äly ja mystö

        Mistä lähtien Beatrix on ollut miehen nimi? Mistä lähtien Alankomaiden kuningatar on ollut ukkeli? Kolikon arvo on yllätys yllätys 2€ mutta mielelläni maksan siitä 5 senttiä-


    • hmmmm...

      onko semmonen 2€ kolikko minkä arvonen missä on joku inkkarin näkönen ukko (ainakin minun mielestä) vuosimalli 2002 siin on joku ir sen 2002 päällä (vai onko ri) ''kyljessä on *kakkonen*kakkonen väärinpäin*kakkonen*väärinpäin jne.

    • Epätietoinen??

      Siis mistä noita Monacon uusia häärahoja ylipäänsä voi ostaa?? Kävin kahdessa eri keräilyliikkeessä ja eivät osanneet sanoa mitään..... :(

      • Euroilija-Aarne

        Ei kannata ylipäänsä etsiä mitään tavallisista keräilyliikkeistä koska niillä on lähes aina aika sikakalliit hinnat ihmisille jotka eivät osaa käyttää nettiä! Netissä kannattaa aina tehdä hintavertailua, eli laita vaan hakusanoiksi esim "Monaco, hää, juhlaraha" niin eiköhän löydy.

        Suomessa noita myy ainakin pari-kolme myyjää, halvimmillaan näyttää nyt saavan reilusti alle 300 eurolla ja enimmilläänkin pitää pulittaa vain muutamia kymppejä enemmän. Tämä tosin tämänhetkinen tilanne, ja pikkumaiden erikois-kakkosten hinnat ovat poikkeuksetta nousseet vuosien varrella usein moninkertaisiksikin.


    • Neuvoksi...

      Laita Googleen vaikka "Monacon hää-kakkonen" niin eiköhän sieltä löydy...

      Myös Keltaisessa Pörssissä tuota ollut jossain vaiheessa myytävävänä.

    • tahtoo tietää

      Mikäs tää tämmönen 2€ ku siinä lukee torino ja siinä on joku rinnepujottelija? (vuoden 2006) En ole löytänyt sitä mistään netistä enkä rahapajan sivulta...

    • VAROITUS !!!

      Kolme kertaa kahden vuoden kuluessa on tilaus kadonnut mystisesti postissa, liekö kauppias sitten koskaan edes oikeasti postittanut pakettia kuten väitti.

      Hyvä neuvo kaikille: aina tavara ensin käteen ja maksu vasta sitten!

    • Asiallinen varoitus!

      Aivan näin kuten edellinen kirjoittaja sanoi - IKINÄ EI KANNATA MAKSAA ETUKÄTEEN ENNENKUIN ON SAANUT TAVARAN.

      Toinen asia ETTEI KOSKAAN SIKAA SÄKISSÄ - tavara on aina nähtävä ennen ostopäätöksen tekemistä. Usein voi tulla yllätyksiä tavaran kunnossa, kolikossa voi olla pahoja naarmuja tai likaa. Tai kolikkokansio voi olla rikkinäinen. Yms yms yms.

      Ja postikauppaa kannattaa aina välttää, sellaisia liikkeitä riittää ihan tarpeeksi mistä tavaran voi noutaa ja maksaa samalla kun on saanut tuotteen käteen.

      • Postitus riskipeliä!

        Myös postitoimitus on erittäin riskialtis toimitusmuoto. Edes postivakuutettuna tilaaminen ei varsinaisesti takaa yhtään mitään. Kolme kertaa on omalle kohdalle sattunut että vakuutettu lähetys on kadonnut kuin tuhka tuuleen. Vain kerran postivakuutus maksoi ja silloinkin vain puolet vakuutusmäärästä. Kahdella muulla kerralla en saanut senttiäkään, minun olisi pitänyt pystyä todistamaan sen kadonneen paketin sisältö ja sen arvo. Tilausdokumentteja ei hyväksytty todisteeksi vaan olisi pitänyt olla valokuvia ja todistajat lähetyksen sisällölle.

        Kaiken kukkuraksi rahaa ei saa edes lähettää postissa, eikä sen katoamista korvaa edes postivakuutus.

        Postitse tilaaminen on aina riskipeliä, itse en ole enää ikinä tilannut arvokohteita postitse vaan mieluummin matkustan paikan päälle noutamaan kohteet itse.


      • Ei koskaan postitse
        Postitus riskipeliä! kirjoitti:

        Myös postitoimitus on erittäin riskialtis toimitusmuoto. Edes postivakuutettuna tilaaminen ei varsinaisesti takaa yhtään mitään. Kolme kertaa on omalle kohdalle sattunut että vakuutettu lähetys on kadonnut kuin tuhka tuuleen. Vain kerran postivakuutus maksoi ja silloinkin vain puolet vakuutusmäärästä. Kahdella muulla kerralla en saanut senttiäkään, minun olisi pitänyt pystyä todistamaan sen kadonneen paketin sisältö ja sen arvo. Tilausdokumentteja ei hyväksytty todisteeksi vaan olisi pitänyt olla valokuvia ja todistajat lähetyksen sisällölle.

        Kaiken kukkuraksi rahaa ei saa edes lähettää postissa, eikä sen katoamista korvaa edes postivakuutus.

        Postitse tilaaminen on aina riskipeliä, itse en ole enää ikinä tilannut arvokohteita postitse vaan mieluummin matkustan paikan päälle noutamaan kohteet itse.

        VAKUUTUS EI KORVAA - KOSKA RAHAN LÄHETTÄMINEN POSTITSE EI OLE EDES SALLITTUA! Tähän postilaitoksen sääntöön on monta hyvää syytä.

        Ihan turha itkeä jälkikäteen kun edes vakuutus ei korvaa kadonnutta lähetystä, näitä katoamisia sattuu jatkuvasti varsinkin arvokkaammissa lähetyksissä. Toki iso osa tulee perille normaalisti, mutta arvolähetyksiä katoaa jatkuvasti eikä myyjällä ole mitään velvollisuutta korvata katoamista. Se on aina ostajan riski jos tilaa postitse.


    • randomRambo443

      Joku typpi sanoi ,että 2004 2 eurosella olisi arvoa. onko totta ??

    • penninpyörittäjä---

      suomalaisia harvinaisuuksia
      2€ 2004 risuraha 25-50€ painettu 1 milj
      2€ 2006 väärällä kartalla tavallinen 60-70€ 55.000 kpl
      2€ 2010 150v....rahan arvo on nousussa...4-7 euroa 1,6 milj

      • JJ91

        2€ 2004 risurahoja kertynyt kierrosta mukaan 3 kipaletta. Mahtaako niitä puuttua keneltäkään, joka haluaisi ostaa..


      • Risurahoja tarjolla:
        JJ91 kirjoitti:

        2€ 2004 risurahoja kertynyt kierrosta mukaan 3 kipaletta. Mahtaako niitä puuttua keneltäkään, joka haluaisi ostaa..

        Mulla löytyy jo 37 kappaletta näitä risurahoja jos joku haluaisi ostaa, niitä on painettu taulukoitten mukaisesti kyllä miljoona kappaletta mutta ei kuitenkaan sen enempää. Pari vuotta sitten yksi rahaliike tarjosi kympin risurahasta, nyt enää ei kuulemma tarvi lisää risurahoja kun kukaan ei halua ostaa. Kannattaa ostaa kun vielä saa, risuraha on kaunis raha ja vielä eka suomalainen juhlaraha ja sen arvo voi joskus nousta!


      • Risuja 250-300kpl
        Risurahoja tarjolla: kirjoitti:

        Mulla löytyy jo 37 kappaletta näitä risurahoja jos joku haluaisi ostaa, niitä on painettu taulukoitten mukaisesti kyllä miljoona kappaletta mutta ei kuitenkaan sen enempää. Pari vuotta sitten yksi rahaliike tarjosi kympin risurahasta, nyt enää ei kuulemma tarvi lisää risurahoja kun kukaan ei halua ostaa. Kannattaa ostaa kun vielä saa, risuraha on kaunis raha ja vielä eka suomalainen juhlaraha ja sen arvo voi joskus nousta!

        Sama juttu eli risurahoja löytyy lasipurkillinen, olen laittanut talteen kaikki mitä on tullut vastaan heti 2004 alkaen. Ei noita enään pariin vuoteen ole tullut vastaan kuin kaksi huonokuntoista, mutta yksi purkillinen tosiaan löytyisi jos joku haluaa ostaa hyvään hintaan. Rahaliike tarjosi 5 euroa kappaleelta, mutta niin halvalla en myy.


    • Kysymys

      Minkä arvoinen on 2002 vuodella tehty Italialainen 2 euron kolikko jossa on mies millä päässään sellainen lehtiseppele?

      • olen raato

        Ihan kuule KAKSI EUROA!!!!!


    • Ohi meni ja lujaa
    • kypros 2 euro 2008

      olen kuullut että kypros 2 euron kolikosta 2008 saa jopa 100-200 euroa, jos saa missä voisin myydä sen?

      • hommo

        Kuule ihan omassa perseessäs!


      • huuoh..
        hommo kirjoitti:

        Kuule ihan omassa perseessäs!

        en oo tienytkään että niitä sielläkin voi myydä :)


    • Goeogj

      Onko näistä millään mitään sen erikoisempaa arvoa ?

      2€ , Kreikka vm. 2002
      2€, Itävalta vm. 2003
      2€, Suomi "Suomen pankki 200 vuotta" vm 2011
      2€, Espanja vm. 1999
      2€, Suomi "Euro kymmenen vuotta" vm 2009

      Kiitokset näin etukäteen! :)

      • opossumi2

        katsele 2€ rahoja myyvistä liikkeistä..gookleta..


    • kuukkeli20

      jos joku kerää 2€ juhlarahoja nyt kaupataan Hollannin rahapajan lyömä Maltan juhlaraha 2012
      majority reprasentation y tunnuksella painettu vain 50.000 pieni painosmäärä.
      luulempa että raha katoaa äkkiä markkinoilta keräilöiden kätköihin...

    • honey money

      jos haluatte hieman 2€ rahoillenne arvon nousua niin pitäkää harvinaisia 2€ kolikkojanne 30 vuotta salkussa.. suomalalaisia on vähän painettu ja ovat siksi kysyttyjä ulkomailla ..vain kirkkaat kiertämättömät unc laatuiset ovat kysytyjä.ja suomi 2004 risuraha myös kelpaa käytettynä...joita kauppiaat himoitsee nyt..

      • JJ91

        Ai risuraha haluttu?:D Jotenkin naurattaa kun just huomasin että omistan 3 kappaletta. Jaksaiskohan niitä kaikkia pitää.

        Ja hei parin kolikon kanssa vois joku auttaa:

        2011, 2€, Alankomaat
        Aihe: 500 vuotta hollantilaisen filosofin, humanistin ja teologin Erasmus Rotterdamilaisen kirjoittaman Tyhmyyden ylistyksen (Stultitiae Laus) julkaisemisesta

        Kuvaus: Kolikon sisäosassa on oikealla Erasmus kirjoittamassa teostaan ja vasemmalla kuningatar Beatrix. Kuvien välissä on sivuttain teksti ”Beatrix Koningin der Nederlanden”. Kolikon keskellä ovat rahapajan ja sen johtajan tunnukset sekä vuosiluku 2011.

        Liikkeellä on 4 milj. kappaletta, mutta arvoa en onnistunut mistään selvittämään.

        Toinen:
        2€, Rooman Sopimus 50v, Saksa. Yksi sivu antaa hinnaksi 19 euroa. Kuinkahan hyvin pitää paikkaansa?

        Kiitos sille, joka viitsii vähän auttaa.


      • yskänpastilli
        JJ91 kirjoitti:

        Ai risuraha haluttu?:D Jotenkin naurattaa kun just huomasin että omistan 3 kappaletta. Jaksaiskohan niitä kaikkia pitää.

        Ja hei parin kolikon kanssa vois joku auttaa:

        2011, 2€, Alankomaat
        Aihe: 500 vuotta hollantilaisen filosofin, humanistin ja teologin Erasmus Rotterdamilaisen kirjoittaman Tyhmyyden ylistyksen (Stultitiae Laus) julkaisemisesta

        Kuvaus: Kolikon sisäosassa on oikealla Erasmus kirjoittamassa teostaan ja vasemmalla kuningatar Beatrix. Kuvien välissä on sivuttain teksti ”Beatrix Koningin der Nederlanden”. Kolikon keskellä ovat rahapajan ja sen johtajan tunnukset sekä vuosiluku 2011.

        Liikkeellä on 4 milj. kappaletta, mutta arvoa en onnistunut mistään selvittämään.

        Toinen:
        2€, Rooman Sopimus 50v, Saksa. Yksi sivu antaa hinnaksi 19 euroa. Kuinkahan hyvin pitää paikkaansa?

        Kiitos sille, joka viitsii vähän auttaa.

        jos ne 2€ 2004 suomi on kiertämättömiä niin arvo noin 30-40€ ...kierrosta otettu 20-25€..
        hollannin 2011 erasmus 8-10€ ..
        2€ rooaman sopimus 50v arvo rippuu mikä kirjain A,D,F,G,J siinä ..
        rahoja painettu 5 eri rahapajassa..ja 5 kpl yhteisarvo on tuon 19€..A kirjain saattaa nousta vielä tulevaisuudessa..painettu vain miljoona..
        mutta esim 2006 saksa 5 rahaa alkaa olla jo hinnoissaan..
        kolikot .com siellä on apinosmäärät...


      • Kerropa
        JJ91 kirjoitti:

        Ai risuraha haluttu?:D Jotenkin naurattaa kun just huomasin että omistan 3 kappaletta. Jaksaiskohan niitä kaikkia pitää.

        Ja hei parin kolikon kanssa vois joku auttaa:

        2011, 2€, Alankomaat
        Aihe: 500 vuotta hollantilaisen filosofin, humanistin ja teologin Erasmus Rotterdamilaisen kirjoittaman Tyhmyyden ylistyksen (Stultitiae Laus) julkaisemisesta

        Kuvaus: Kolikon sisäosassa on oikealla Erasmus kirjoittamassa teostaan ja vasemmalla kuningatar Beatrix. Kuvien välissä on sivuttain teksti ”Beatrix Koningin der Nederlanden”. Kolikon keskellä ovat rahapajan ja sen johtajan tunnukset sekä vuosiluku 2011.

        Liikkeellä on 4 milj. kappaletta, mutta arvoa en onnistunut mistään selvittämään.

        Toinen:
        2€, Rooman Sopimus 50v, Saksa. Yksi sivu antaa hinnaksi 19 euroa. Kuinkahan hyvin pitää paikkaansa?

        Kiitos sille, joka viitsii vähän auttaa.

        Mitä tarkoittaa "risuraha"?


      • risuja
        Kerropa kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa "risuraha"?

        2004 vuoden erikois raha kuva katko viivallinen .arvo suomessa 25- 45 euroa, ulkomailla parhaimmillaan 80eur maksetaan siitä .


    • JJ91
    • numis 2

      muitten maitten 2€ arvo näkyy nousee pikkuhiljaa perässä..sitä mukaan kun kysyntä kasvaa,,,

    • Minulla on suomen euroista Helene Schjerfbeck, Emu ja Leijona rahat

    • Kaikki 2eurot löytyy

      Mä oon ostanut kaikki erikois-kakkoset aina heti ilmestymisen jälkeen ja seurannut hintojen kehittymistä. Ainoastaan Vatikaanin, Monacon ja SanMarinon erikois-kakkosten hinnat ovat nousseet aina rajusti muutaman vuoden päästä. Muut maat polkeneet yleensä ihan paikallaan.

      Esimerkkejä erikois-kakkosten hinnoista:

      2005 Vatikaani: ostin 49,- nyt jo yli 200,-
      2006 Vatikaani: ostin 49,- nyt jo yli 150,-
      2005 SanMarino: ostin 25,- nyt jo yli 100,-
      2007 Monaco Kelly: ostin 350,- varmaan jo yli 1000,-


      Eli hinnat lähtevät aina muutaman vuoden päästä kovaan nousuun. Kuten se sanonta kuuluu "ei vanha hintakehitys ole tae tulevasta" mutta kyllä se periaate näyttää näissä pitävän kutinsa että varsinkin nämä pikkumaat Vatikaani, Monaco ja SanMarino kallistuvat roimasti ajan kanssa.

      • Grace Kelly Raha

        Grace Kelly hinta noussut kieltämättä aika roimasti..... ensimmäisen ostin 2007 about 400 eurolla.... toisen joskus 2009 jo 700 eurolla.... hinta jatkaa nousuaan kun niitä on tehty niin vähän.

        Lehdessäkin oli juttua, tästä rahasta siis kyselen:

        http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288338525087.html

        Osaisiko kukaan löytyykö Suomessa vielä joku paikka joka näitä myy?


      • Grace Kellystä
        Grace Kelly Raha kirjoitti:

        Grace Kelly hinta noussut kieltämättä aika roimasti..... ensimmäisen ostin 2007 about 400 eurolla.... toisen joskus 2009 jo 700 eurolla.... hinta jatkaa nousuaan kun niitä on tehty niin vähän.

        Lehdessäkin oli juttua, tästä rahasta siis kyselen:

        http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288338525087.html

        Osaisiko kukaan löytyykö Suomessa vielä joku paikka joka näitä myy?

        Kyllä noita ainakin nettisivujensa mukaan myy vielä Suomessa muutama kauppias, edullisin hinta näyttää löytyvän tuolta: www.kolumbus.fi/mjk/eurot/

        En sitten tiedä löytyykö häneltä enää, Grace Kellyn osalta muistelen että moni kauppias myi ei-oota kun aikoinaan kyselin. Kellyjä liikkuu aika vähän tätä nykyä, kun ne ovat vähitellen päätyneet sellaisille keräilijöille jotka eivät niistä enää luovu. Voi tietää hintojen nousua muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen, saas nähdä...


      • Vielä löytää
        Grace Kellystä kirjoitti:

        Kyllä noita ainakin nettisivujensa mukaan myy vielä Suomessa muutama kauppias, edullisin hinta näyttää löytyvän tuolta: www.kolumbus.fi/mjk/eurot/

        En sitten tiedä löytyykö häneltä enää, Grace Kellyn osalta muistelen että moni kauppias myi ei-oota kun aikoinaan kyselin. Kellyjä liikkuu aika vähän tätä nykyä, kun ne ovat vähitellen päätyneet sellaisille keräilijöille jotka eivät niistä enää luovu. Voi tietää hintojen nousua muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen, saas nähdä...

        Kyllä löytää vielä joistain rahaliikkeistä, olin kesällä lomamatkalla Hampurissa ja yhdessä liikkeessä löytyi vielä kaksi Grace Kelly rahaa. Hinta olisi ollut 2500,- mutta en ostanut, ei tuollainen ostos olisi mitenkään mahtunut lomabudjetin raameihin. ;-)


      • kallistuva kelly
        Vielä löytää kirjoitti:

        Kyllä löytää vielä joistain rahaliikkeistä, olin kesällä lomamatkalla Hampurissa ja yhdessä liikkeessä löytyi vielä kaksi Grace Kelly rahaa. Hinta olisi ollut 2500,- mutta en ostanut, ei tuollainen ostos olisi mitenkään mahtunut lomabudjetin raameihin. ;-)

        Kyllä löytää vielä kun etsii, mutta yhä harvemmasta paikasta. Ja hinnat aina korkeampia. Grace Kelly on kyllä mun eurokokoelman ehdoton helmi..... :-D


    • myyn

      meikällä risurahoja 18 kpl ja kaikki saanut suoraan uutena käteen.ei päivääkään käytössä.mikähän niitten hinta mahtas olla.

      • .......

        Jii-haa säästän paperimarkkaa lapsenlapsenlapselle. Voi myydä vuonna 2040.


      • arska10000

      • arsadh

      • risurahan arvosta
        ....... kirjoitti:

        Jii-haa säästän paperimarkkaa lapsenlapsenlapselle. Voi myydä vuonna 2040.

        risurahan hinta on nyt keskimäärin 15-17 euroa, riippuen rahan kunnosta voi olla pari euroa enemmän tai vähemmän. monesta rahaliikkeestä olen kysellyt mutta kukaan ei ole enää tarjonnut edes 18 euroa niin kuin vielä muutama vuosi sitten. eri juttu jos viitsii ja jaksaa itse laittaa johonkin huutokauppaan, silloin voi saada jopa vähän yli 20 euroa jos löytää ostajan ja kauppa sujuu rehellisesti.


      • hinta OLI 15-17e....
        risurahan arvosta kirjoitti:

        risurahan hinta on nyt keskimäärin 15-17 euroa, riippuen rahan kunnosta voi olla pari euroa enemmän tai vähemmän. monesta rahaliikkeestä olen kysellyt mutta kukaan ei ole enää tarjonnut edes 18 euroa niin kuin vielä muutama vuosi sitten. eri juttu jos viitsii ja jaksaa itse laittaa johonkin huutokauppaan, silloin voi saada jopa vähän yli 20 euroa jos löytää ostajan ja kauppa sujuu rehellisesti.

        ...ehkä joskus mutta nyt risusta voi hyvällä tsägällä irrota 12-13 euroa jos ihan uutuuttaan kiiltävä. Jengi myy noita ihan paniikissa sitä mukaa kun tajuuvat että 1 0 0 0 0 0 0 (m-i-l-j-o-o-n-a) ei ole mikään pieni määrä vaan risuraha on aivan tavallinen kolikko jonka arvo liikkuu korkeintaan muutamia euroja nimellisarvon päälle.

        Ihmeen kauan risu-kuplan puhkeaminen kyllä kesti, vielä pari vuotta sitte hulluimmat hinnat liikkuivat jopa yli 20 eurossa... =D

        Hyvälläkään tuurilla lyöntikiiltoisesta risurahasta tuskin kauan saa edes kymppiä.


    • iiihhi

      Mikähän on semmonen raha missä lukee vaan 2 euro, ja on vuosiluku 2002? Joku tommonen mies kuvassa semmosen valkosen "lakitukan" kanssa? Ymmärsiköhän joku mitä tarkotan, mut mietoin vaan onkohan arvokas?

    • käteistä tarvitaan

      Itselläni on Helena Schjerfbeckin 2e, Euro kymmenen vuotta ja muita tosi vanhoja kolikoita jos jotain keräilijää kiinnostaisi niin soittakaa 046 525 2878

      • viisauttasaajos

        viime vuonna ilmestynytkö vanha? Älä KOSKAAN laita puhelinnumeroasi tänne et tiedä minne päätyy...


    • vikii123

      mulla on 2 Euron joku Beatrix 2001 onko arvoa?, ja sitten toinen 2 Euron kolikko Liberte Egalite Fraternite 2000 ? onko noi jotenki erikoiset? :)

    • kuusamoon

      Joo on erikoiset ja arvoa molemmilla IHAN 2 EUROA- KYSEESSÄ ON RANSKAN JA ALANKOMAIDEN TAVALLISET KÄYTTÖRAHAT!!!!! Opettele googlen käyttö ja tajua vihdoin, että er euromaiden käyttörahojen on tarkoitus sekoittua keskenään.

    • yti

      mitä helvettiä te mulkerot selitätte?

    • 78t7g9+0å98

      Monacon Greys, se edesmennyt nutturapään kuvasta maksetaan= 20.000 n. 2-3 vuotta sitten.
      Noita muita kolikoita, siis suomessa laskettuja/painettuja liikkuu vaikka muille jakaa, kunhan vain huomaa ja jaksaa odottaa.

      Tänä vuonna on se F.E Sillanpää kolikko.
      Käykääs Vuosaaden karkkikaupassa, tai asemalla, Kompassissa, niin onni suosii, vaihtorahana.

      Ja saa ostaa www. euron kolikot.fi

    • nii2

      Paljo sais 2011 vuoden 2 euron virhepainosesta kolikosta?

    • kolikkojäbä

      Mikä tää 2000-luvun 2e kolikko on, jonka kääntöpuolella lukee beatrix koningin der nederlanden? :D

      • älymystö jyrää

        Hinta lukee kääntöpuolella, lopun saat selvittää itse. Ajattele, voit oppia jotain.


    • mani-mani

      Olisiko osoitetta Helsingissä minne voisi tarjota myytäväksi 2-euron erikoiskolikoita?

      • ouh ouh

        Ei sellaista osoitetta ole. Nauravat sinut pihalle. Pelaa hedelmäpeliä ennenminkin


    • Kyselevä

      Tietääkö kukaan minne voi myydä vatikaanin juhlarahan edellisvuodelta?

      • No risuraha,

        mikä arvo tänään? Vai onko arvo haihtunut kahteen euroon?


    • 2002!

      2002v 2e kolikko, sain pankkiin myytyä 123.15e ei paha!

      • Karp

        Mulle tuli tänään Itävallan 2e kolikko jossa joku ukon sotilaan kuva ja vuosiluku 2012.
        Euron tietojen mukaan tollaasta rahaa tolla ukon kuvalla ei oo olemas muka vuosiluvulla 2012 ?


      • Myllymaekelaeinen
        Karp kirjoitti:

        Mulle tuli tänään Itävallan 2e kolikko jossa joku ukon sotilaan kuva ja vuosiluku 2012.
        Euron tietojen mukaan tollaasta rahaa tolla ukon kuvalla ei oo olemas muka vuosiluvulla 2012 ?

        Jos kyse onkin italialaisesta runoilijasta?
        http://www.kolikot.com/raha/2744


    • keräily_yleistä_keräil

      Kuka idiootti jaksaa näiden 2-eurosten kanssa leikkiä?
      Mulla on edelleen niitä "ehkä vähän arvokkaampia" muutama pötkö.
      Kuka ostaa? Täytyy olla vielä vähän hullumpi keräilijä, kuin ex-mieheni?

      (Anteeksi, tarkoitin siis kysyä: Kuka tarjoaa eniten?
      Keräilijäthän ovat aina erittäin täysjärkisiä?)

      • voisinostaa

        Hei!
        Voisitko kertoa tarkemmin mitä juhlarahoja ne ovat? Eli vuosiluku maa ja aihe. Ja jos ovat tosiaan pötköjä niin olisin kiinnostunut kunhan tarkenna ensin hiukan.


      • Anonyymi
        voisinostaa kirjoitti:

        Hei!
        Voisitko kertoa tarkemmin mitä juhlarahoja ne ovat? Eli vuosiluku maa ja aihe. Ja jos ovat tosiaan pötköjä niin olisin kiinnostunut kunhan tarkenna ensin hiukan.

        ois eu 2004 2€


    • matiaskolikko

      mulla on 2euron vuoden 1999 beatrx koningin der nederlanden. onko sillä arvoa

      • Massimiäs

        Arvo lukee kolikon kyljessä. Kaksi euroa.


    • Mr.Man

      Multa löytys tämmönen 10 senttinen vuodelta 2000 ja takana lukee Beatrix Koningin der nederlanden minkäs arvonen

      • Haloja

        Siis oikeesti, tästä samasta kolikosta on kysytty jo 5 kertaa tässä keskustelussa ja vastauksetkin löytyvät viiteen kertaan, mukaanluettuna juuri yläpuolelta,. Jos viitsisit vähän edes vaivautua lukemaan


    • Anonyymi

      Minulla on 2€ kolikko jossa lukee Beatrix koningin der nederlanden ja painovuosi on 2001, tietääkö kukaan olisiko sillä mitään arvoa

      • Anonyymi

        Eikö kukaan tosiaan tiedä mikä tämän kolikon arvo on?


    • Anonyymi

      Onko Suomi 2021 jornalisti kolikolla mitään arvoa? Sellainen löytyy mutta tietoa ei ole

    • Anonyymi

      Itellä 2 euronen Italian lyönti jossa kakkosen keskiosa jäänyt vajaaksi tosi harvinainen saattaa olla ainut

    • Anonyymi

      Hassua lukea näitä vanhoja kyselijöitä. Kyllä on kanttuvei, netti ja tietokone on kun tänne pääsee kirjoittamaan, vaan Googlea ei viitsitä käyttää. Joskin voi arvata että kahden euron arvo on kaksi euroa ilman nettiäkin. Jos on Monaco niin tietää kyllä senkin.

    • Anonyymi

      Minkä arvoinen olisi 2euron kolikko kibris 2008. Pitää katsella,kuka maksaa oikean summan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe