Automaattivaihteiset autot kiellettävä!

Olen jo lähes

eläkkeellä oleva henkilö ja minua ihmetyttää kun autoihin tehdään vielä automaattilaatkoita. Nehän tunnetusti lisäävät kulutusta manuaalisiin verratttuna ja näin ollen luonto parka taas kärsii. Eli nyt kamppanja pystyyn ja automaattivaihteiset autot viedään maksullisiin pakkovaihto palveluihin ja niistä tehdään manuaalisia.



t: eläke

40

2234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on.........

      Suurimmat päästöt tulevat moninkertaisesti teollisuudesta, jos verrataan päästöjä liikenteeseen.

      Ja nykypolven autot kuluttavat miltei yhtäpaljon polttoainetta vaihdelaatikosta riippumatta.

      Kukaan asioista ymmärtävä automies ei polje kytkintä, vaan nauttii automaatin tuomasta mukavuudesta.

      • manuaalilla

        eihän se jenkki autovaraskaan huolinut manuaaliautoa ja varmaan juuri sen takia.Ei sen puoleen tulisi liikaa maksaan jos kaikki automaattilaatikolla inssin ajaneet ajaisi uudelleen koska eivät saa ajaa manuaalia.


      • eraser-08
        manuaalilla kirjoitti:

        eihän se jenkki autovaraskaan huolinut manuaaliautoa ja varmaan juuri sen takia.Ei sen puoleen tulisi liikaa maksaan jos kaikki automaattilaatikolla inssin ajaneet ajaisi uudelleen koska eivät saa ajaa manuaalia.

        jo varaa kaikenlaisiin mukavuuksiin, yhtenä niistä automaatti! En ...tana rupeis enään "hämmentämään" 10v automaatti autoilun jälkeen.


      • Tsa tsa tsaa
        eraser-08 kirjoitti:

        jo varaa kaikenlaisiin mukavuuksiin, yhtenä niistä automaatti! En ...tana rupeis enään "hämmentämään" 10v automaatti autoilun jälkeen.

        TOYOTA! TUULIPUKU! ELÄKE!


    • A.U. Toma

      Katsopas vaan liikennevaloja. Kun siellä on yhdistelmänä nöyrä ja yksinkertainen suomalainen ja manuaalivaihteinen auto niin nysvääminen on hirvittävää. Valo kun vaihtuu niin hidas ja arka suomalainen ensin tovin yrittää saada jähmeään tajuntaansa että nytkö? minäkö? saanko? No, sitten alkaa autoa huojuttava näytelmä kun ensin pitää lopettaa nenänkaivelu, puhelimeen puhuminen, munien raaputus ja muu taukojumppa ja yritetään saada vaihdetta päälle. Mutta voi! Tässähän pitääkin jo mennä yksinkertaisen älynlahjojen ylälaitaa hipoen eli yhtä aikaa polkea jaloilla ja heiluttaa käsillä ja vielä tietyssä järjestyksessä. Useinpa suoritus ei ensikerralla sitten onnistukaan.

      Ja tuloksena valoista pääsee läpi 2 autoa 20:n sijasta, bensaa kuluu ja aikaa palaa.

    • Tms.

    • olet jo

      noin iäkäs, että ole pystynyt kuitenkaan seuraamaan autotekniikan kehitystä. Nykyiset automaatit kuluttavat jopa vähemmän kuin manuaalit ja kestävät huomattavasti pidempään. Sekin on luonnonvarojen säästöä. Ennenkuin aloitat seuraavan jorinasi, tutustu hiukan aiheeseen.

      • olet väärässä

        Luulen että tuo aloittaja ei tarkoita vanhuuseläkettä, vaan työkyvyttömyyseläkettä latvalahon perusteella.


      • jarnoxx
        olet väärässä kirjoitti:

        Luulen että tuo aloittaja ei tarkoita vanhuuseläkettä, vaan työkyvyttömyyseläkettä latvalahon perusteella.

        se pitää olla. ehkä teidän nuoruudessa oli niin että olivat syöpömpiä mutta ovatko enään? bensaa on kuitenkin viellä saatavilla jos sitä vähän enemmäm meneekin. Itsellä vm 06 opel astra 1.8 aut ja keskiulutus viimeiset 10000 km 7.8 . Asun kehä3 seudulla ja ajemme kaupunkiin ja takaisin joten puolet varmaan kaupunkiajoa.


    • ulkomaalainen

      Nykyiset automaattivaihteistot ovat niin kehittyneitä, että mitä useammin niiden hyötysuhde on erittäin hyvä. Sen lisäksi on siinä useammin vaihtoehtoisia valintoja sport-säästö jne. ja olin lukevani, että säästö-asennossa kulutus on tehtaan ilmoituksen mukaan alle käsivaihteesen. Käytännössä tämä ero voi olla isompikin, kun monet autoilijat eivät ymmärrä eikä välitä ajamaan moottorin edullisimmilla kierros-ja vääntöaluella vain vaihtavat vasta kun kierrolukumittari on punaisella. Näin ajaavat monet naiset ja myös eläkeläiset, kun eivät vitsi vaihtaa. Kyllä minä NYYISIN ottaisin automaattivaihdellista, mutta kun lisähinta on niin posketon.

    • kaikki kiellettävä

      samalla voisi kieltää koko yksityisautoilun! ihan turhaa puuhaa, jos luonnon kantokykyä ajatellaan. Vaikea piirtää rajaa jonnekin sinne välille!

      • taas väärin

        KAIKKI autoilu on kiellettävä. Ja samalla kaikki muukin.


    • kusetaja

      palikat ja ajavat manuaalisella laatikolla.

    • piimää

      Oletkos tullut ajatelleeksi niitä ihmisiä, jotka eivät esimerkiksi sairaudeltaan voi/saa ajaa muuta kuin automaattia? Pitäisikö heiltä kieltää autoilu?
      Mietippä vähän!!!

    • mary54

      Meillä on kolme autoa kaikissa automaattivaihteet ja hyvin toimii.Suosittelen kaikille se on nykypäivää.................

    • kerro meille..

      Haluatko luopua kenties myös starttimoottorista?

      Mikä auto sulla muuten, ihan vaan näin ohi mennen jos
      viitsit mainita.

      • 11+8

        Viikonloppuna 800 km, moottoriteistä pieniin auraamattomiin kyläteihin, 6,5 l/100 km.
        Mutta hyvä provo tämä oli, vielä neljän vuoden kuluttua heräsi henkiin.


      • v.k.
        11+8 kirjoitti:

        Viikonloppuna 800 km, moottoriteistä pieniin auraamattomiin kyläteihin, 6,5 l/100 km.
        Mutta hyvä provo tämä oli, vielä neljän vuoden kuluttua heräsi henkiin.

        6,5 litraa bensaa vaiko dieseliä? Montako vaihdetta yms? Entä silloin kun ei ole auraamattomia kyläteitä?

        Automaatteja on monenlaisia, mutta yleensä vain robottivaihteet (DSG jne.) eivät lisää kulutusta. Kulutuslisä tulee voimansiirron häviöistä ja luistamisesta.


      • mxnmmx
        v.k. kirjoitti:

        6,5 litraa bensaa vaiko dieseliä? Montako vaihdetta yms? Entä silloin kun ei ole auraamattomia kyläteitä?

        Automaatteja on monenlaisia, mutta yleensä vain robottivaihteet (DSG jne.) eivät lisää kulutusta. Kulutuslisä tulee voimansiirron häviöistä ja luistamisesta.

        Cvt-automaatti menee maantiellä alle 6 litran ajotietokoneen mukaan 80-90km/h ajaessa ja auto on honda jazz 1.4 bensa.


    • Siis, siis....

      Eikös nykyiset "automaattivaihteistot" ole aivan tavallisia vaihdelaatikoita, mutta vaihtaminen tapahtuu vaihteelta toiselle automaattisesti.
      Laatikko ei ole automaattinen, vaan vaihtaja.
      Ei ole juurikaan enää näitä "variaattoreita" tai hydraulisia vaihteistoja.
      Nykyiset automaatit eivät kuluta yhtään enempää, mitä käsin vaihdettavat, vaan jopa vähemmän.

      • 87k

        Kuvailemasi vaihdelaatikko on nimenomaan "robottivaihteisto" löytyy mm VW Crafterista, Fiat Ducastosta, Citroen Jumperista, Peugeot Boxerista ja Fiat Stilosta

        Laatikko on tosiaan normaali laatikko, mutta vaihteet ja kytkimen hoitaa moottori, jotka painaa toki hieman, mutta vaihteensiirtimet yms puuttuu, joten ei nosta pianoa kuin muutamia kiloja, ja toki kulutus on hieman pienempi kuin vastaavalla manuaalilla (98% kuskeista)

        Laatikko on kuitenkin erittäin harvinainen vieläkin.

        Ja itse ajoin juuri vuoden 2011 variaattoriautoa, auto oli Nissan Micra, ja vuoden 2010 MB Sprinteriä, jossa on aivan normaali momenttimuunnin


      • 87k kirjoitti:

        Kuvailemasi vaihdelaatikko on nimenomaan "robottivaihteisto" löytyy mm VW Crafterista, Fiat Ducastosta, Citroen Jumperista, Peugeot Boxerista ja Fiat Stilosta

        Laatikko on tosiaan normaali laatikko, mutta vaihteet ja kytkimen hoitaa moottori, jotka painaa toki hieman, mutta vaihteensiirtimet yms puuttuu, joten ei nosta pianoa kuin muutamia kiloja, ja toki kulutus on hieman pienempi kuin vastaavalla manuaalilla (98% kuskeista)

        Laatikko on kuitenkin erittäin harvinainen vieläkin.

        Ja itse ajoin juuri vuoden 2011 variaattoriautoa, auto oli Nissan Micra, ja vuoden 2010 MB Sprinteriä, jossa on aivan normaali momenttimuunnin

        Kahdella robolla olen ajanut. Citikan C4 ja Kian Ceed olivat autot (ainakin tuntuivat roboilta molemmat).

        Autot sinänsä ovat mitä ovat, mutta vaihteisto on molemmissa surkea. Vaihtaa nykäisten ja hitaasti, miettii liikennevaloista lähdettäessä, ei osaa ennakoida ylämäkiä, jne. Tietysti voisi käyttää käsivalintamahdollisuutta, joka korjaisi osan noista, mutta mikäs pointti siinä sitten olisi?
        Kiassa muuten kuulemma tuo automaatti lisää kulutusta noin litran satasella. Hieman outoa, jos se todellakin on robo. Jos se taas ei robo ole, niin mitenköhän siitä on noin surkea saatukin?

        Kokemuksia on myös parista "oikeasta" automaatista, Rellun ja Mesen ratissa (ja vähän Audillakin). Ajaminen paljon mukavampaa, vaihtaminen jouhevampaa ja ripeämpää. Liikennevaloistakin lähtee miettimättä. Kulutus tosin ainakin rellussa oli sitten aika mehevä.

        Yhteenvetona? Automaatti on näppärä kaupungissa kun vaihtaa pitää jatkuvasti. Varsinkin jos on tapaan puhua luuriin ilman hf:tä. Maantiellä hyöty on vähintäänkin kyseenalainen. Olen kymmenkunta vuotta automaatilla ajanut, nyt on taas manuaaliloota alla. Manuaalin hyväksi puoleksi on sanottava, että ainakin korjaamokäynnyt ovat halvempia (tosin tuo loota taisi olla suurin piirtein ainut korjaamaton osa tuota kulkuvälinettä).


      • Epävarma
        The_Rat kirjoitti:

        Kahdella robolla olen ajanut. Citikan C4 ja Kian Ceed olivat autot (ainakin tuntuivat roboilta molemmat).

        Autot sinänsä ovat mitä ovat, mutta vaihteisto on molemmissa surkea. Vaihtaa nykäisten ja hitaasti, miettii liikennevaloista lähdettäessä, ei osaa ennakoida ylämäkiä, jne. Tietysti voisi käyttää käsivalintamahdollisuutta, joka korjaisi osan noista, mutta mikäs pointti siinä sitten olisi?
        Kiassa muuten kuulemma tuo automaatti lisää kulutusta noin litran satasella. Hieman outoa, jos se todellakin on robo. Jos se taas ei robo ole, niin mitenköhän siitä on noin surkea saatukin?

        Kokemuksia on myös parista "oikeasta" automaatista, Rellun ja Mesen ratissa (ja vähän Audillakin). Ajaminen paljon mukavampaa, vaihtaminen jouhevampaa ja ripeämpää. Liikennevaloistakin lähtee miettimättä. Kulutus tosin ainakin rellussa oli sitten aika mehevä.

        Yhteenvetona? Automaatti on näppärä kaupungissa kun vaihtaa pitää jatkuvasti. Varsinkin jos on tapaan puhua luuriin ilman hf:tä. Maantiellä hyöty on vähintäänkin kyseenalainen. Olen kymmenkunta vuotta automaatilla ajanut, nyt on taas manuaaliloota alla. Manuaalin hyväksi puoleksi on sanottava, että ainakin korjaamokäynnyt ovat halvempia (tosin tuo loota taisi olla suurin piirtein ainut korjaamaton osa tuota kulkuvälinettä).

        Minäkin lienen ajanut automaatilla tai liekö ollut manuuaali, auto se kuitenkin oli, tai sitten ei ollut, oli kai jokin muu, en nyt ole varma.


      • 87k
        The_Rat kirjoitti:

        Kahdella robolla olen ajanut. Citikan C4 ja Kian Ceed olivat autot (ainakin tuntuivat roboilta molemmat).

        Autot sinänsä ovat mitä ovat, mutta vaihteisto on molemmissa surkea. Vaihtaa nykäisten ja hitaasti, miettii liikennevaloista lähdettäessä, ei osaa ennakoida ylämäkiä, jne. Tietysti voisi käyttää käsivalintamahdollisuutta, joka korjaisi osan noista, mutta mikäs pointti siinä sitten olisi?
        Kiassa muuten kuulemma tuo automaatti lisää kulutusta noin litran satasella. Hieman outoa, jos se todellakin on robo. Jos se taas ei robo ole, niin mitenköhän siitä on noin surkea saatukin?

        Kokemuksia on myös parista "oikeasta" automaatista, Rellun ja Mesen ratissa (ja vähän Audillakin). Ajaminen paljon mukavampaa, vaihtaminen jouhevampaa ja ripeämpää. Liikennevaloistakin lähtee miettimättä. Kulutus tosin ainakin rellussa oli sitten aika mehevä.

        Yhteenvetona? Automaatti on näppärä kaupungissa kun vaihtaa pitää jatkuvasti. Varsinkin jos on tapaan puhua luuriin ilman hf:tä. Maantiellä hyöty on vähintäänkin kyseenalainen. Olen kymmenkunta vuotta automaatilla ajanut, nyt on taas manuaaliloota alla. Manuaalin hyväksi puoleksi on sanottava, että ainakin korjaamokäynnyt ovat halvempia (tosin tuo loota taisi olla suurin piirtein ainut korjaamaton osa tuota kulkuvälinettä).

        Totta, ei robottivaihteistot tosiaan voita muita automaaatteja, puutteita on esim se, että auto ei liiku lainkaan painamatta kaasua, yli ryömittäminen on hieman hankalaa ahtaissa paikoissa.

        Mutta en ole kyllä huomannut noissa roboteissa mitään miettimistä lainkaan liikkeellelähdössä, eli kyllä se kytkin ruppee raapimaan tismalleen samalla hetkellä kun painaa vähänkin kaasua..

        Ja talvella jos lähtee paikaltaan toosi jyrkkään ja liukkaaseen ylämäkeen, niin auto tosiaan saattaa koittaa laittaa kakkosen silmään jolloin vauhti hidastuu senverran reilusti, vaihdon hitauden vuoksi, että auto jää sutimaan paikalleen.

        Samaten ohituksissa kun lyö äkkiä kaasun pohjaan, niin laatikko miettii hyvin pitkään ennenkuin on pienempi vaihde pesässä (tosin sama ongelma on myös kaksoiskytkentävaihteistoissa, ja variaattoreissa)

        Myrkkyä robottivaihteistoille on myls se, että hiljentää paljon risteykseen, mutta jatkaakin silti menoa, niin taatusti on liian iso vaihde sisällä, ja arpominen alkaa.

        Ja oikeastihan tuollainen "perinteinen" automaatti on halvempi huoltaa kuin manuaali, koska eihän niihin juuri vikaa tule, koskan on yksinkertainen, mutta toimiva ja varma tekniikka, paitsi että noita ei moneen autoon enää saa


    • huvinsa kullakin

      Taas sama provoilija yrittää härnätä .....
      Älkää vastatko

    • 2.0tsi

      PITÄIS KIELTÄÄ TOSIAAN AUTOMAATIT KUN LÄHTEE MAANTIELLÄ OHITTAMAAN NIIN HELEVETINMOINEN VIIVE ENNENKUIN VAIHTAA PIENEMMÄLLE... TULLUT AJETTUA AUTOMAATTIA JA MANUAALIA JONKUN VERRAN JA KYLLÄ SE MANUAALI-TURBO ON HIENO PELI!!! VAG TURBO JA MANUAALI AIJAIJAI MIK NAMUPALA!

      • Pyöräilevä mies

        Mikä ihmeen laite on MANUAAL-TURBO? Insinöörinä tätä kovasti IHMETTELEN.


      • 87k
        Pyöräilevä mies kirjoitti:

        Mikä ihmeen laite on MANUAAL-TURBO? Insinöörinä tätä kovasti IHMETTELEN.

        Auto jossa on turbo, sekä manuaalinen vaihteisto, kyllä näitä(kin) on olmeassa


    • Trollailulla onneen?

      ÄLKÄÄ RUOKKIKO TROLLIA!!

      Vaikka viestiketju on vuosia vanha niin sen aloittaja on kaveri joka aina aloittaa provonsa "Olen jo lähes eläkkeellä oleva..."jne. ja sitä seuraa mitä typerämpiä keskustelun aloituksia. Tämä automaattivaihteisten autojen kielto-keskustelu on yksi typerimmistä mitä kyseinen häirikkö on aloittanut. Epäilen että myös nimim. Autoileva nainen on samaisen tyypin keksimä koska aloittamansa keskustelut ovat typeryydessään myös vertaansa vailla. Ei ole kauaa aikaa kun Autoileva nainen väittä että ajamalla kovempaa säästää polttoainetta koska sitä ei ehdi kulua niin paljoa kun ajaa hiljaista vauhtia kovempaa ja myös että mitä isommalla polkupyörän eturenkaalla ajaa sitä pienempi mahdollisuus osua naulaan ajon aikana koska pyörän ympärysmitta on pienempää rengaskokoa suurempi. Että tätä rataa tämä häirikkö täällä provoilee. Kannattaa siis jättää tämä häirikkötrolli vedätyksineen omaan rauhaansa!

      • Osallistukaa!

        ÄLKÄÄKÄ KOMPASTUKO PASKAPUHEISIIN!

        Vajukki ei ymmärrä, että kaikilla on sama oikeus kirjoittaa omista asioistaan. Minun mielestäni nuo kirjoitelmat ovat hauskoja aloituksia ja hupaa ajankulua. Päinvastoin kuin tämän nallipäisen tosikon saaranat!


      • Trollailulla onneen?
        Osallistukaa! kirjoitti:

        ÄLKÄÄKÄ KOMPASTUKO PASKAPUHEISIIN!

        Vajukki ei ymmärrä, että kaikilla on sama oikeus kirjoittaa omista asioistaan. Minun mielestäni nuo kirjoitelmat ovat hauskoja aloituksia ja hupaa ajankulua. Päinvastoin kuin tämän nallipäisen tosikon saaranat!

        Sinun mielestäsi siis provoilevat ja tahallisen typerät kirjoitukset kuuluvat internetin keskustelupalstoille? Tämän jo "laadustaan" legendaariseksi foorumiksi muodostunut Suoli24-palsta siis tarvitsee tahallista ärtymystä ja kiihkoilua edistäviä kirjoittajia? No jos näin siis on niin onneksi olkoon sinulle sillä trolleja ja internetin suojan takaa turvassa paskaa tänne kirjoittelevia riittää. Sinun kaltaisillesi kyllä täällä luettavaa on varmasti tarpeeksi!


    • 17

      Eikö ollut kanttia vastata aloitusnimimerkilläsi?

    • 4-vaiht.manuaali OK!

      Myös 5 ja 6 vaihteisen manuaalilootat tulisi kieltää! Ainoa hyvä on 4-vaihteinen manuaaliloota jota tehtiin vielä 80-luvulla. Helppo käyttää vanhemmankin ihmisen ja ei aiheudu kolareita.

      Minulla on Mersu 190 vm 1989 jossa 4 vaihdetta ja kestää ja helppo ajaa.

      • 87k

        Mulla on 2009 vuoden auto, ja siinäkin on vain neljä (automaattista) vaihdetta.

        Eli ei nykymoottoreilla oikeasti tarvitse niin montaa vaihdetta, hyvä esimerkki on isot kuorma-autot, ennenvanhaan niissä oli lähes aina jakaja-ja aluevaihteisto jolloin vaihteita oli eteenpäin helposti 12-24 ja nykyjään alkaa monissa isoissa autoissa olemaan aivan tavallinen 6vaihteinen manuaali, tosin monissa alkaa olemaan myös erilaisia automaattivaihteistoja


    • ratin takaa..

      Ajamisesta nauttiva ajaa automaatilla jos vaan voi piste.

      Toiseksi jos kuskaa työkseen ihmisiä niin automaatti on
      hyvää palvelua tasaisena kyytinä.

      Kolmanneksi kytkimen polkemista ei mun polvi ainakaan kestä
      pitkässä työpäivässä taajama-ajossa, onneksi niitä manuaalipaskoja
      ei enää ole.

      Lopuksi, mulle on ihan piip sama viekö se automaatti 0.5L enemmän
      tai vähemmän, niin siviili- kuin työauto on automaattivaihteilla.
      Jos ei ole varaa sitä maksaa niin tuskin on varaa edes autoon muutenkaan.


      Kunhan nyt hyvin provoavaan kirjoitukseen vastasin, tiedätte sitten.

      Vaihteisto on osa moottoria eikä sieltä tartte mitään manuaalisesti
      vaihdella, kyllä ne vaihtuu ihan itsestäänkin ja kone toimii itsestään muutenkin.

      • manuaali hallinnassa

        Väärin: ainoastaan manuaalilootalla auto on kuskin hallinnassa täysin. Itse ostin 2008 uuden BMW 520 d:n manuaalina vaikka tutut ja kylänmiehet päivittelivät asiaa. Manuskalla ajo on vaan hauskempaa ja tiedät sekunnilleen miten auto lähtee kun vaihtaa sopivan vaihteen ja moottorijarrutus luonnollinen ja ruuhkissa ei nyi.

        Kieltää ei ehkä automaattia tarvitse, mutta turhake se on!


      • wcccxcxw
        manuaali hallinnassa kirjoitti:

        Väärin: ainoastaan manuaalilootalla auto on kuskin hallinnassa täysin. Itse ostin 2008 uuden BMW 520 d:n manuaalina vaikka tutut ja kylänmiehet päivittelivät asiaa. Manuskalla ajo on vaan hauskempaa ja tiedät sekunnilleen miten auto lähtee kun vaihtaa sopivan vaihteen ja moottorijarrutus luonnollinen ja ruuhkissa ei nyi.

        Kieltää ei ehkä automaattia tarvitse, mutta turhake se on!

        Samallalailla sen automaatin oppii tuntemaan ja pitämään luonnollisena.

        Mutta ajakoot kukin millä haluaa, paskanko väliä sillä.


    • manuaalillinen

      Ei taida edes se pitää paikkaansa, että automaatti veisi enemmän polttoainetta. Todistetusti seitsenvaihteinen DSG- automaatti vie voiton pienemmillä kulutuslukemilla, kuin manuaalivaihteiston piiskaaminen.

      • Ylläpito taas nostelee ketjuja 9 vuoden takaa!

        9 vuotta sitten normaali automaattia oli mallia "öljynlämmitin" joka tosiaan lisäsi kulutusta

        Nykyiset robottivaihteistot tosiaan 99,9% tapauksissa pienentää kulutusta


    • poisvaanhetine

      Jep. Automaatti ja vakionopeudensäädin ja idioottikuski on täysin pihalla ja yrittää aiheuttaa joukkokolareita, kun ei sitä tilannenopeutta enää löydy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe