J-kirjaimella pojalle nimi

Mude82

Haluttaisiin pojalle J-kirjaimella alkava nimi, koska isän nimi alkaa myös Jiillä.
Suvussa on jo Jere, Jesse, Justus, Julius, Juuso, Juhani, joten mikään niistä ei käy.
Minun suosikki on Juska, koska se on hieman erikoinen eikä siitä oikein pysty vääntämään mitään lempinimeä. Lapsen isä vaan ei vielä ole lämmennyt nimelle. Hän on ehdottanut joko Jimi tai Joonas.
Toiseksi tai kolmanneksi nimeksi laitetaan Sakari (tulee suvusta). Kolme nimeä haluttais mutta mikä voisi vielä olla yksi sopiva nimi. Tapio olisi suvusta tuleva nimi, mutta rimmaako se yhtään näiden muiden nimien kanssa? Vinkkejä kaivataan, kiitos!

63

23632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isä syystäkin pelkää poikansa tulevan kiusatuksi, joten ehdotan kompromissiksi Jukkaa.

      Jukka Sakari Tapio ei myöskään särähdä, joten siitä vaan.

    • teave

      jonny??norjassa käytetään tätä ja itse olin aikoinani ihastunut tähän nimeen...

    • Kukkakimppu I

      Minusta Juska on naisen nimi, koska satun tuntemaan naisia, joiden lempinimi se on: Anja > Anjuska > Juska; Marja > Marjuska > Juska.

      Jaska kuulostaa miehekkäämmältä. Jussa puolestaan on saamenkielinen miehen nimi.

      Entä Janne, Juho ja Jussi?

      Sakari ja Tapio ovat molemmat komeita nimiä ja tulevat suvustanne, mikä on iso plussa. Itse säästäisin toisen niistä seuraavalle pojalle.

    • äippä

      Erikoinen ja kiva nimi. Jimi Sakari olisi hyvä. Juskasta tulee mieleen puska tai juksaus. mutta jos itse pidätte siitä niin ei siinä sitten mitään. Emmehän me voi lopulliseen päätökseen vaikuttaa. mutta alla seuraavia nimi yhdistelimä:
      Jimi Sakari
      Jonne Sakari
      Jani Sakari
      Joosua Sakari
      Joni Sakari
      Jaakko Sakari
      Joona Sakari

    • Jooan äiti

      Jooa - Sakari

      Tuohon väliin sopii melkein mikä tahansa nimi.

      Onnea poikavauvan johdosta!

    • ...

      Joonas on mielestäni noista vaihtoehdoista ylivoimaisesti paras! Sopii kaiken ikäisille jne... Juska ei miellytä ollenkaan, Jaska olisi parempi. Ja mitenkäs Janne?

      Joonas ---- Sakari
      (keskelle melkein mikä tahansa 4 tai 5 kirjaiminen, kaksitavuinen nimi.)

    • cuccis

      Jero

    • Mauriina

      taitaa olla vähän ylipitkä nimi. Entäs Juska Saku Tapio tai Sakke Juska Tapio?

      Muita vaihtoehtoja. Tässä ensin Sakari -nimen muotoja:

      Sakarias
      Sakari
      Sakeri
      Sakris
      Sakke
      Saku

      J-alkuisia:
      Johannes
      Juhana
      Juhani
      Jan
      Janne
      Jonne
      Jani
      Joni
      Junu
      Juska
      Jussi

      Justinus
      Justus

      Jalmari
      Jali
      Jalle
      Jari
      Jarkko
      Jarmo

      Jiri
      Jori
      Juri
      Jyri

      Josef
      Jooseppi
      Joose
      Juuso

      Joosua
      Job
      Jopi

      Jelisei
      Jeremia
      Jere
      Jerma
      Jermi
      Jermolai
      Jorma
      Jesaja
      Jesse
      Jetro
      Joel

      Jotaarkka

    • _Minzu_

      Muutama erikoisempi tuli mieleen;

      JAANI tai JEELI

      • kiva nimi

        Jonne ois nätti nimi


    • vanha nimi, but so what?

      Poikamme nimi on Juho Tuukka Markus, kävisi myös Juho Tuukka Tapio? SIIS ehdottaisin uusvanhaksi nimeksi Juhoa?

    • nimeksi

      Jeppo Sakari Tapio Irmeli ?

    • vielä yhden nimen

      ja se on Jemi.

    • hyvältä!

      Minusta Juska on hauska nimi ja se sopii erinomaisesti pojalle. Tunnen yhden miehen, jonka lempinimi on Juska. Mutta loistavasti se kävisi myös ihan oikeaksi nimeksi.

      Yksi hyvä vaihtoehto olisi myös Jami. Sakari kävisi siihenkin aika hyvin toiseksi nimeksi.

    • Täti

      Minusta Juska on ihan kiva nimi :)

      Olisko näissä mitään, mikä miellyttäisi molempia;

      Jaime, Jose, Joose,
      Jermu, Jetro, Jirko,
      Jarne, Jali, Jaani..?

      Voi olla, että noita on jo ehdotettukin,
      sillä en lukenut muita.

    • ovat parempia,

      eli isän kannalla oon! Joona olis kanssa hyvä nimi.:)

      • nimeksi..

        Juano


    • Mummi02

      Jeremi
      Joose
      Jali
      Joakim
      Justus

    • sibyllavon

      Joose Tapio

    • Poison.

      ... lempinimenomainen. Monilla Jussi-nimisillä on tuo lempinimenä. Tapio ja Sakari ovat hienoja nimiä, vaikkakin ehkä hieman hankala mahduttaa samaan nimeen, eivätkä mielestäni tyylillisesti sovi Juskaan.

      Joonas on hyvä nimi, Jimi menettelee. Muita J:llä alkavia:

      Joona
      Jonne
      Janne
      Jeremia
      Juhana
      Johannes
      Joakim
      Jasper
      Juho/Juha

    • pian sama probleema

      Jiska. Tunsin aikoinaan tämän nimisen pojan.

    • J-sanoja..

      Josua
      Jesper
      Jaro
      Jaromir
      Jarod
      Jared
      Joel
      Jamie
      Jonne
      Joni

    • ihkujii

      Juska ei tietenkään käy, se on varattu mulle!

    • ömmi

      kaikista pystyy juska-tuska, juska.. ööm no ei siitä oikeestaan voikkaan (:

    • :sonja:

      tässä lueskelin mielenkiintoisena että onko juska nimestä kirjoitettu mitään tarinoita, mutta ei löytynyt mitään, muiden lasteni nimistä kyllä löysin. minusta juska kuulosti vuosi sitten vielä ihan oudolta nimeltä, kun mieheni ehdotti sitä poikamme nimeksi, mutta hetken mietittyäni juska näyttikin ihan juskalta. vaikka nyt kirjoitankin näin vuoden myössä niin ajattelin kysyä että mikä lapselleni tuli nimeksi, koska minun mielestä juska nimi on loppujen lopuksi tosi hieno nimi ja samalla vähän erikoinenkin :) tällain jälkeen päin ajateltuna harmittaa että oon antanut muille pojille niin tavalliset ja paljon käytetyt nimet, varsinkin juskan nimeen verrattuna. mutta eipä minulla tästä sen enempää, olisi vaan kiva että jos saat tämän viestin vielä vaikka kysely olikin jo vuosi sitten että kertoisit mikä teille tosiaan pojalle tuli nimeksi?



      -3:n pojan äippä-

    • :sonja:

      tossa äskeisessä viestissä tuli kirjoitus virhe. piti laittaa lapsellenne eikä lapselleni, siinä puolessa välissä tekstiä :)



      -3:n pojan äippä-

    • meillä.

      Nimi pitää alkaa jiillä ja puolet on jo käytössä..enkä halua mitään jukkaa tai jonia mitä on maailma täynnä ja poikaa tullaan sen takia kutsumaan sukunimellä. itse olen seurustellut 4 eri jonin kanssa.. ja kaikkia kutsuttiin sukunimellä ettei mee sekasin. Juska on mun mielestä loistonimi,mutta meilläkin tuo mies laittaa vastaan..kuulemma hirvee nimi sen mielestä. pikkuveljeni on jose ja musta se on mahtava nimi..aina oon sanonu sitä joskaks..siks varmaa tykkään juskastaki:) :)

      • puuppas

        Ystäväni poika on Jusa, ilman k:ta siis. Siinä on veikeä nimi ja vekkuli on pikkumieskin :)


    • tätyli

      noh J:llähän pojannimiä löytyy ihania!
      Joakim,Jim,Jimi,Jose,Joska,Juska,

    • Jeju

      Jenri

      Todella harvinainen eikä varmasti tule montaa samannimistä vastaan. :)

    • asdasdasddd

      Jouni Sakari
      Janne Sakari
      Jaakko Sakari
      Jouko Sakari
      Juho/Juha Sakari
      Joonas Sakari
      Jimi Sakari
      Jussi Sakari

      tai:

      Jouni Tapio
      Janne Tapio
      Jaakko Tapio
      Jouko Tapio
      Juho/Juha Tapio
      Jussi Tapio

      Tietty sitten

      Jouni Jimi Sakari
      Janne Jimi Sakari
      Joonas Janne Sakari
      Janne Joonas Sakari
      Joonas Jussi Sakari
      jne.

      Tapio ja Sakari on vähän vaikeita yhdessä ellei jompikumpi ole etunimi:
      Sakari Jimi Tapio
      Tapio Jimi Sakari

      • äityli**

        Jasu, Jimi, Jiri, Jami, Jesse, Justus, Jusa, Jani, Joni, Joel, Jirka, Joakim, Joonatan, Juuso, Jyri


    • aasir

      Muita lukematta ehdottaisin Jusa-nimeä ;)

    • minä vaan

      Jeremias.. tässä muutama ehdotus mitä tuli mieleen yhtäkkiä

    • Caroline-

      JOOA
      JOEL
      JOOEL

      :)))

      • Caroline-

        ohoh, voisi katsoa päivämäärän.. Tulin näin ehdottelemaan nimiä vuosia liian myöhään :DD


      • ANONYYMI1243

        PALATHAN


    • Caroline-

      Joel
      Jooel
      Jomi

      • OLEN IDIOOTTI!!

        VOI JUMALAUTA!!!!!!! Voiko ihminen enempää olla tyhmä??
        Taas tulin auttamaan.,.... x))))

        -CAROLINE-


    • ansku456ll

      meijän poika on Joel Juha Olavi :)

      • ANONYYMI1243

        PALATHAN


    • kelifofmandai

      Ettekö tiedä mitä Jonne meinaa youtube muodossa

    • NimiTäti

      Joonas/Janus Tapio Sakari.

      • Aulis

        JANUS ... buahahahahah.

        Oikeest, välillä aikuiset ei enää muista kuinka pienestä se voi olla kiinni ettei lapsi joudu koulukiusatuksi


      • tuururtu
        Aulis kirjoitti:

        JANUS ... buahahahahah.

        Oikeest, välillä aikuiset ei enää muista kuinka pienestä se voi olla kiinni ettei lapsi joudu koulukiusatuksi

        Janus-Jorma. Lasta pitää lyödä nimrllä, se on hauskaa hahhahhhahhahaaa


    • akakk

      Jiri !

    • Aulis

      JORMA on miehekäs nimi. KYRPÄ on kans hyvä.

      • KIVES-JUSSI

        Miten olisi Kives-Jussi


    • Valitkaa Jommi

      Jommi on erikoinen nimi.

    • J J J

      Olisiko Jiri tai Jani kiva nimi?
      Joonas on just kiva mielestäni.

      • apua tarvitseva...

        ei jani juho joose jonne jukka jussi justus joosef joona joonas jooseppi olli veeti valtteri tatu tero teuvo jesse joni jari miko mika mikke






        EI OO MITÄÄ SOPIVAAAAAA! Tätiä yritetää auttaa kahen viikon päästä ristiaiset eikä nimee oo ku kaikki noist on jollain tutulla tai ei vaaaa sovi. Osaaaaako joku auttaa?


    • monta jiitä

      Meillä tyttö Jeli ja poika Jami

    • Juskanäiti

      Meidän pieni poika 4kk on Juska ja aivan on ihana nimi :) Nimen itse otimme siitä kun minulla on ystävä, jonka nimi on Juska ja aivan on miehen nimi. Mieheni suvussa kulkee J-alkuiset miehen nimet ja koska meillä on hieman erikoinen sukunimi ei kaikki nimet käyneet ettei sitä väännetä vitsiksi. Eikä nimi miestä pahenna ;) Kyllä meillä ainakin kasvaa mitä mahtavin Juska :D

    • myös

      Joutsi

    • Jormua

      Jorma Sakari rimmaa hyvin!

    • Wzy

      Joonas, Joel, Jimi, Jami, Joni, Jani, Janne, Jonne, Johannes, Juho, Joe, Jon , Jan, Joona, Jiro siinä vähän J:llä alkavia nimiä

    • johanon jiit

      Eipä tässä jäänyt monta mainitsematta. Jippo? Jousia on vanha suomalainen nimi, samoin Joutsen. Jukri? Jerri? Jarvi?
      Janos? Jorge? Juutas?

    • lassssssi

      Jiri, janne, jouni, joni, jimi, joel, jonne, jaska

    • Dzei-Dzei

      Joosua, Juudas, Jesse, Jeesus, Jorma Fenix Penis

    • onhan.noita

      Jäpikkä, Jästipää, Jälkeenjäänyt, Juustopää, Julli, Järjetön, Jonninjoutava, Juoppo,,,,,

    • Anonyymi

      Jooel kahdella o:lla

    • Anonyymi

      Josu, Jutso, Julu, Jorma, Joomur, Jurmo, Juro, Juumor, Jolle, Jatso, Jaatos, Jami, Jaso, Jotso, Jone, Joose, Jeme, Jernest, Jeremias, Jalavi, Jeevi, Jefe, Jesse, Jeemu, Jerse

      Jutso Assi Tapio
      Jone Jeevi Tapio
      Jeemu Viljo Tapio
      Joomur Riku Tapio
      Jalavi Alvi Tapio
      Jurmo Mile Tapio
      Jerse Ere Tapio

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe