Lomakoti

123

Hei!
Toimiiko täällä kukaan lomakotina? Pela hakee uusia lomakoteja, olen itse sosionomi ja meilä on 2 lasta 3v ja 6v. Haluaisimme ryhtyä lomakodiksi. Lapsen hoidosta maksetaan kulukorvausta hoidon tarpeen mukaa...onko tietoa kuinka paljon?? Minulla on ainoastaan 2 viikon kesäloma, mutta voisin otta virkavapaata "palkatonta lomaa" eli mietin tässä miten pärjäisimme taloudellisesti.. Kertokaa jos kokemuksia!

8

2740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottaa palkatonta

      vapaata. Lomatoiminnasta saa vain kulukorvauksen ja sekin on niin pieni että ei riitä kuluihin. Siitäkin menee verot. Yleensä nää lapset ovat niin vaativia, että voimat menee.
      Ei maksa vaivaa, mutta jos on varaa olla ilman palkkaa ja on liikaa energiaa. Siitä vain

    • Kesämamma

      Lomalapsista maksetaan tosiaankin vain kulukorvausta, muistaakseni se jää alle 20€/vrk, mutta verollista se EI ole.

      Meillä on ollut vuosia kesäisin näitä lapsia ja täytyy sanoa, että yhtäkään hankalaa tapausta ei ole ollut. Tavallisia lapsia, joilla ei vain ole ollut mahdollista päästä esim kaupungista kesällä maalle isovanhempien tai muiden sukulaisten puuttuessa..

      Kannattaa kokeilla, mutta ihan niin höveliksi en heittäytyisi että ihan virkavapaalle...tosin, kukin tyylillään :o)

      • kesäinen mamma myös

        Meille maksetaan 18 euroa miinus verot.

        Meillä on yleisimmin ollut aika vaikeita tapauksia. Ón ollut alkoholiongelmaisia, väkivaltaisia tai muuten paljon tarvitsevia. Olen juossut joskus jopa yöt heidän perässään. Yöllä on karattu kun on tehnyt mieli alkoholia ja tupakkaa.On vuosien saatossa ollut helppojakin ihania lapsia.


    • loma-äiti

      Pela maksaa tosiaan vain verottoman kulukorvauksen, mutta useilla kaupungeilla on omaa lomatoimintaa, joissa maksusysteemi vaihtelee.
      Kysele isommista lähikaupungeista, palkaton loma saattaa mahdollistua heidän kauttaan!

    • lomakotiäiti

      Me toimittiin tänä kesänä ensimmäistä kertaa lomakotina, eikä meillä ole omia lapsia. Saimme luoksemme 3 ja 5 vuotiaat veljekset, jotka valloitti sydämemme! Kulukorvaus on tosiaan vain sen 16-18 euroa/pvä per lapsi eli ruuat ja muut pakolliset kulut kyllä peittyvät. Mutta ei sitä tosiaan palkkaan voi verrata. Vapaaehtoistyötä, joka kyllä palkitsi ainakin meidät erittäin runsaskätisesti ihanilla hetkillä! Paljon tietty riippuu siitä, millaisia lapsia lomalle tulee.

    • RisaTune

      Hei, onpa mielenkiintoinen aihe. Minua kiinnostaa pelastakaa lapset ry:n laillisuus värvät koteja ja millaisin perustein ja keiden lapsille. Kauanko valtion sijasta PeLa voi hoidella lasten asioita jne.

      Kai PeLa:n työntekijöinä esiintyvät hlö:t ovat Valvirankin ja opetushallituksen hyväksymiä, jos he siteeravat terveys- ja sosiaalilakeja.

      Myöskin terapiontiin on oltava lupa terveysviranomaisena/lupa harjoittaa juridisesti hyväksyttävää terapiia tms.

      Kai PeLa tarkistaa oikeusrekisterikeskukselta lomakodin kelpoisuuden ,sekä lasten kanssa seukkavien jäseniensä rikosrekisteriotteen

      http://www.oikeus.fi/oikeusrekisterikeskus/18232.htm

      • RisaTune

        Voisitteko Pelastakaa Lapset ry_stä lähettää hakulomakkeen minullekkin,koska asun vakituisessa osoitteessa ja on leikkitilaa omakotitalon pihan verran. Olen todella kiinnostunut olemaan tovin sijaiskoti, lomakoti jne.

        [email protected]


    • tuossa_neuvoksi

      "Vain murto-osa Pelastakaa Lapset ry:n hädän ja lasten nimissä tapahtuvasta varainkeruusta ohjautuu itse kohteelle suurimman potin kerää tämä järjestö millä rahoittaa sumutuksensa."Kuvassa Pelastakaa Lapset ry:n toiminnanjohtaja:

      *Pelastakaa Lapset*, Pääsihteeri Hanna Markkula-Kivisilta /€ 74 625,-/"

      "Tässä näette miten raadollista Pelastakaa lapset ry:n toiminta todellisuudessa on ryöväyksen naamioimiseksi huiputus ja teeskentely on liian läpinäkyvää"

      "Pelastakaa lapset osallisena matukiimassa joka puolestaan vaikuttaa räjähdysmäiseen kasvuun maan rikostilastoissa tästä ei käy kiistäminen ja kysymys kuuluukin että miksi näin Pela ?"

      "Suuri Lastensuojeluhinnasto: Yö Lastenkodissa Yhtä Kallis kuin Loistohotellissa – Katso Hurjat Hinnat!

      Lastenkotibisnes voi olla Suomessa kultakaivos. Sen tietää myös Pelan rosmojengi"

      "Kasvata lapsestasi antirasisti! Tässä Satu Kannisen ja Heli Markkulan ohjeet!

      "Voit mennä huutelujen kohteeksi joutuneen viereen seisomaan ja viestittää näin, että olet hänen puolellaan." - Kaksplussan asiantuntijat Satu Kanninen ja Heli Markkula"

      "Hankamäki: Feministit hiljentyneet kunnioittamaan raiskauksia

      Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja Pelastakaa Lapset ry ovat sulkeneet ongelmista suunsa kuin sammakon pimppi."

      http://www.pelastakaalapset.blogspot.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe