BMW E36, Kokemukset?

Ostamassa?

Eli kysyisin noiden kolmossarjan bemareiden tyyppivioista. Korimallina tuo E36. Onko nuo neloskoneet täyttä paskaa vai kannattaako etsiä suoraan kutoskoneellista? Mitä vikaa tekniikan puolelta löytyy? Millainen kulutus 2.0/2.5 litraisissa bensakoneissa? Onko kaikki kutoskoneellisten jakopäät ketjulla, entä onko vaarallinen/heikko kohta toi jakopää näissä? Kertokaa rohkeasti kaikki omistajat/ex-omistajat kokemuksianne kyseisestä autosta, trollit sun muut häiriköt pysyy toivonmukaan jossain muualla. Kiitos vastaajille.

Ps. Lapsellisen tuntuista porukkaa tällä palstalla näyttää riittävän, toivottavasti kaikki bemarit eivät tule tällaisilta käyttäjiltä.

41

21898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perseen kynsijä

      Neloskoneet ovat aika annelista jo äänienkin takia. Suosittelen saman tien että ostat väh m50b20 motilla varustetun mallin. Saattavat muuten olla lahoja alustaltaankin, itse osaan hitsata niin ei haittaa vittuakaan. 2.5 litranen on jo vitun äkänen mutta lörssi kelpaa, 2litranen potkii jo hieman, mutta ei oo niin juoppo lähellekkään.

    • Bemukka

      Koneen koko riippuu siitä mitä haluat. ITsellä oli 318i eli M40 moottorilla. Kon on luotettava ja riittävä normaali käytöön tuohon koriin. Koneen "heikkous" on sen nokka-akselissa, keinuissa ja hydraalinostimissa. Mikäli nostajat naputtaa kylmänä on nostimet vaihdettava HETI. Jos niin ei tee niin seurauksena on koko yläkerran remontti. Omassani se jouduttiin tekemään koska edellinen omistaja oli jättänyt nuo nostajat vaihtamatta. Tietynlainen haitta tuossa M40 koneessa on nokkahihna sen vahtoväli on tarkalleen 40 tkm. Sitä EI saa jättää vaihtamatta. Kun metrit on täynnä on hihnan katkeaminen mitä todennäköisintä ja seuraukset arvaat. Tuota koria on saatavana myös M42 koneella siis nelos mylly jossa on ketju tuon hihnan tilalla.
      Muistaakseni E36:n kuutoskoneet on jo kaikki ketjukoneita mutta jos joku on värkänny keulalle M50 12 venasen myllyn -88-90 mallista niin siinäkin on hihnanokalla ja vaihto väli noin 80 tkm.
      Kutos koneet kuluttaa kaiken mitä tankkiin laitat eli noin 8-10l/100 tai enemmän riippuen miten raskas jalka.
      Jos kori ja alusta on pidetty kunnolla niin luotettava ja mielestäni myös kestävä.
      Etupään nivelet/puslat ovat kaikkien bemareiden se "heikkolenkki" tosin ne ovat kaikki kuluvia osia. Isompi moottorinen tosin kuluttaa niitäkin enemmä(paino). Tässä lyhyesti.

    • teemuT74

      Omassa 316i M42 oli kulutus n.6.7(maantie) ja n.8 sekalaisessa ajossa.
      Toisessa 328i M52B28 kulutus n.6.7(maantie)ja n.8.5 sekalaisessa ajossa.
      Eli liki sama vaikka kone melkein puolet suurempi, enempi on merkitystä sillä miten ajat. raskaalla jalalla saa kyllä isolla koneella menemään paljonkin enemmän...
      M52 koneissa vesipumppu on paras vaihtaa ennenkuin hajoaa ja jo nuo mainitut etupään nivelet.Ruoste ei ole suurin ongelma näissä malleissa jos nyt ei ihan 90 luvun alusta oteta.
      -Teemu-

    • osta

      ihan paska.lambda antureita saat ostaa joka vitun viikon välein.vitusti pikku sähkövikoja.katit menee paskax joka saatanan vuosi.niveliä ja puslia menee säkki kaupalla.

      • on laita

        Mutta kun ostaa kunnon tavaraa ja käytää autoaan muuhunkin ja muuten kuin kumin polttoon niin kestää.


      • rajan
        on laita kirjoitti:

        Mutta kun ostaa kunnon tavaraa ja käytää autoaan muuhunkin ja muuten kuin kumin polttoon niin kestää.

        ajomäärästä? Eli missä kohtaa yleisesti alkaa jokapaikka lahoamaan, onko 300tkm näissä paljon vain vähän? Onko pahoja ruostumaan?


      • Ja kulkee..
        rajan kirjoitti:

        ajomäärästä? Eli missä kohtaa yleisesti alkaa jokapaikka lahoamaan, onko 300tkm näissä paljon vain vähän? Onko pahoja ruostumaan?

        318 Bmw e36, ajettu 400tkm, ja käy nätisti, ei mitään ongelmia kun huollot/korjaukset tehdään ajoissa! Ruostettakaan ei ole ollut. Hyvä auto kaikinpuolin joten suosittelen!


      • ketjun

        Onko kutoskoneissa tolla ketjulla jotai vaihtoväliä?


      • team ahma
        ketjun kirjoitti:

        Onko kutoskoneissa tolla ketjulla jotai vaihtoväliä?

        Siihin voi vaihtaa Jopon ketjut tai sitten hommata Biltemasta jonkun pikku moottorisahan ketjun. Riittää hyvin niille väännöille, mitä toi Bemarin moottori pystyy antamaan. Nykiminen saattaa katkoa ketjuja silloin tällöin, mutta jeesusteipillä voi paikata vaikka tien päällä. Don't worry!


    • minde tytteli

      silti meni melkein kolmia sataa ja pikkugunni oli todistamassa..

      • Nimetön

        joo itselläni on vm:91 325 bemari ja saksan tuontiahan se. ensinnäkin nämä saksan vehkeet ruostuu heti helvetisti ja lambdan joutuu vaihtamaan heti kättelyssä, että menee pakokaasumittauksesta läpi. ja näissähän on näitä tyyppivikoja esim: imuilmavuotoja, puolien poksahteluja, lambdan hajoilua, venttilikopan tiivisteen vuotoa, yms... mutta onhan näillä kiva päästellä menemään (jos tekniikka pelaa)...


      • ketju kestää
        Nimetön kirjoitti:

        joo itselläni on vm:91 325 bemari ja saksan tuontiahan se. ensinnäkin nämä saksan vehkeet ruostuu heti helvetisti ja lambdan joutuu vaihtamaan heti kättelyssä, että menee pakokaasumittauksesta läpi. ja näissähän on näitä tyyppivikoja esim: imuilmavuotoja, puolien poksahteluja, lambdan hajoilua, venttilikopan tiivisteen vuotoa, yms... mutta onhan näillä kiva päästellä menemään (jos tekniikka pelaa)...

        Eli onko ketjulla jtn vaihtoväliä?


      • E34eWW
        ketju kestää kirjoitti:

        Eli onko ketjulla jtn vaihtoväliä?

        Ketju on "ikuinen" Hajoo rattaat tai muut ennen ketjua


      • Saabisti123
        E34eWW kirjoitti:

        Ketju on "ikuinen" Hajoo rattaat tai muut ennen ketjua

        Ei se ketju siellä ikuisuutta kestä :D pitkään kuitenki!! Saabissa piti vaihtaa siinä 250k paikkeilla ketju ja rattaat.


      • Team Ahma
        Saabisti123 kirjoitti:

        Ei se ketju siellä ikuisuutta kestä :D pitkään kuitenki!! Saabissa piti vaihtaa siinä 250k paikkeilla ketju ja rattaat.

        Siihin Bemuun voi vaihtaa Jopon ketjut tai sitten hommata Biltemasta jonkun pikku moottorisahan ketjun. Riittää hyvin niille väännöille, mitä toi Bemarin moottori pystyy antamaan. Nykiminen saattaa katkoa ketjuja silloin tällöin, mutta jeesusteipillä voi paikata vaikka tien päällä. Don't worry!


      • Kokemusta5
        Saabisti123 kirjoitti:

        Ei se ketju siellä ikuisuutta kestä :D pitkään kuitenki!! Saabissa piti vaihtaa siinä 250k paikkeilla ketju ja rattaat.

        Omassa 6syl bmw yli 400 000 1991. Ei olla ketjua vaihdettu. Ei pidä ääntä. Riippuu, minkä tyylistä ajoa on ajanut. Kaupunkiajo kuluttaa enemmän konetta, verrattuna matka-ajoon. 6 sylinterinen kestää paremmin.


      • Jos siinä on
        Kokemusta5 kirjoitti:

        Omassa 6syl bmw yli 400 000 1991. Ei olla ketjua vaihdettu. Ei pidä ääntä. Riippuu, minkä tyylistä ajoa on ajanut. Kaupunkiajo kuluttaa enemmän konetta, verrattuna matka-ajoon. 6 sylinterinen kestää paremmin.

        Vanos niin kallis remontti ennenpitkää esissä. Tosin nuohan ovat jo muutenkin niin vanhoja jotta moneen kertaanhan niihin on ketjukin jo vaihdettu. Sen tiedän kokemuksesta että suurinta osaa noista ei kannata ostaa. Loppuunpoljettua paaskaa suoraan teinikäytöstä. Totuus on tässä eikä se siitä kaunistelemalla paremmaksi muutu.


    • ehcidfui

      Tyyppivioista en osaa sanoa, en niin kiinnostunut niistä ole ollut :) pääasia itselleni on, että auto pelaa ja onhan ne säännöllisellä huollolla pelannutkin.

      Itsellä kokemusta 328 touringista wm96 ja 325 sedanista wm94.... molemmat pelanneet hyvin.

      Kulutukseen vaikuttaa enemmän se millaista ajoa ajat, isot koneet maantieajoon, pienemmät kaupunkiin.
      Kyllähän noiden kulutukseen vaikuttaa paljon jo itse ajotapa, mutta ei niistä bensapiheinä voi kuitenkaan puhua. Tosin isommalla koneella kuitenkin suht painava auto kulkee ja kiihtyy paljon nätimmin.

      Mielestäni silti 90 luvun alkupuolelta bmw:tä ostaessa saa olla pirun tarkka, niistä kun monet coupet ja sedanit olleet junnuilla, jotka ovat autoilla myös rellestäneet ja huollotkin tehty vähän niin ja näin. Ostoakeissa jos olet, niin ota ehdottomasti mukaan joku sellainen, joka noista vempeleistä jotain tietääkin. Pidä myös mielessä, ettei halpa ja hyvä näissä useimmiten kulje todellakaan käsikädssä. Paljon noita bmw:tä suomeen tuotu ja monesta myös huoltokirja hukassa... tosin onko muutaman tonnin auton ja 20 vuoden iän huomioon ottaen enää sillä kirjalla niin väliä, jos auto vain pelaa....

    • BemmiLaura

      itsellä on vm 91 325i bemu, saksantuontia. ja mulla ei kyllä ole ruostunut ollenkaan. katsastuksestakin mennyt läpi moitteita.ketjun vaihtoväli noin. 350-400tkm jos haluaa että kone pysyy tikissään. itsellä mittarissa 350tkm ja ketju juuri vaihdettu.ja noista nostajista, ne kannattaa vaihtaa, aikasempi bemmu piti kylmänä ääntä, ja enhän sillon opikseni ottanu, ääni vaan pahentu vuosi vuodelta, ja loppujen lopuks auto jäi piha autoks.bemmua ei kannata todellakaan hommata jos ei ole kiinnostusta/rahaa/aikaa huoltaa. sen verran voin kertoo että kannattaa kuutoskoneella ostaa bemmu. itsellä oli 318i aikasempi bemmu(neloskoneella)ja söi ku mikäkin bensaa, ja vikojakin oli. (mutta eihän ne kaikki samanlaisia ole).itse voin suositella kolmossarjalaista ja vähintään 2.0l koneella. lujia, varmoja pelejä, kun vaan sitä aikaa/rahaa/kiinnostusta löytyy laittaa autoja.SÄÄNNÖLLINEN HUOLTOVÄLI! mittarilukema ei kerro muuta kun että auto toimii.

    • Perus Jamppa

      Elikkäs onko Vm:1993 316 E36 1.6i M40 vai M43 ketjukoneella ?

      • BMWsti

        Voi olla kumpi hyvänsä.

        M43 tuli tuotantoon ainakin sedanissa 3/93 ja m40 poistui vasta 2/94 eli 1993 on tehty molemmilla moottoreilla.


    • Old School Bimmer

      Omat kokemukseni E36 malleista ovat et jos neloskoneisia etsit niin ota 318is tehoa kohtalaisesti ja eikä kulutuskaan ole niin paha kun 320i mallissa, Teho ero vain 10hp

      Mutta jos taas kutoskoneiset kiinnostavat niin ota mieluiten 325 tehon ja kulutuskaan ei ole niin paljoa isompi kuin 320i mallissa. Näiden autoen hinta liikkuu 2k€-3k€ välissä ja toki jos tahdot uudempaa niin erinomainen valinta on 328i malli, vaikka ilmoitetut tehot eivät paljoa poikkea 325:sta niin käytänön suorituskykyä sitäkin enemmän. Toki nämä 328 mallit taas maksavat jopa usemman tuhanenkin enemmän kuin edellä mainitut mallit.

      Toki kannattaa etsiä hyväkuntoinen vaikka olisikin 320i tai 318/316, hyvä autoja ajaa kunhan alusta on kunnossa!

    • Inline-6

      Suosittelen etsimään kutoskoneellista, koska niissä tuntuu olevan vähemmän vikoja kuulemani perusteella. Itselläni on ollut vuoden 1994 316i (1,6L ketjukoneella, nelisylinterinen) noin puolitoista vuotta ja en ole kyllä ollut tyytyväinen...Jatkuvasti saa olla ostamassa uutta osaa. Tuntuu, että kun toisen osan saa korjattua, niin toinen hajoaa. Puoleentoista vuoteen olen tuupannut tuohon autoon pelkkiin varaosiin yli 1500 euroa. Ja nykimistä, auton sammumista ja epätasaista joutokäyntiä on tullut tuon E10:n myötä.Nyt olen tankannut vain ja ainoastaan E5:ttä eikä mitään sivuoireita ole enää ilmennyt.

    • e36 328 CiA

      Terve!

      Itselläni on e36 1995 328 CiA. Ihan hyvin on toiminut. Mitään ajoa haittaavaa vikaa ei ole ollut. Kulutus sekalaisessa ajossa 9,5 - 10,0. Auto on siis automaattilaatikolla joten kulutus on hieman manuaalia suurempi, ainakin kuulemani perusteella. Ajettu 245 000. Ruostetta ei ole missään. Tuontiauto, muistaakseni 2006 tuotu saksasta.

      Mukavaa ajoa, ja tehoa piisaa, talvikelillä ehkä vähän liikaakin. Nykyisin 328 on hieman ehkä halvempikin kuin 325. Syytä en osaa sanoa. 328:ssa on hieman enemmän vääntöä, hevosia taitaa olla vain yksi enemmän.

    • turbo-sierra

      jos tietää autoista mitään ei tarvi kuin välillä painella kaasua ja toisinaan jarrua. Huonoja puolia on että naapurit itkee kateudesta ja uusia tuttavuuksia ilmenee vähän liikaakin.

    • BMW 4-EVER

      Itsellä E36 325i Coupe ja ajettu noin 230tkm ja erittäin hyvin toiminut! nelos "koneisia" mopoja turha ostaa koska saat ajaa koko ajan kaasu pohjassa jos haluat pysyä liikenteen mukana ja koneet ei kestä samalla tavalla kuin legendaariset kutos Moottorit! Esim 325ci:llä voi ajella pinta kaasulla ja kulkee aivan omaa luokkaa. Kulutus myös pienempi kin 4 "koneella" olevissa mopoissa koska ei tarvitse huudattaa koko ajan! Mutta saa 325:senkin kuluttamaan melkeen 15L 100km jos polkee.. :)

    • keeway f-act

      Itellä e36 kokemus rajoittuu kaverin 316i testaamiseen.
      Oli paljon huonompi kuin saman ikänen Mazda 323.

      Suosittelisin siis katsomaan muuta kuin BMWtä.

      316in tehot kyllä riittää suomeen, itellä on 75hv laatu saksalainen auto ei siis BMW.

      • Cliolakin pääsee

        Kyllähän sitä 45hp cliolakin pärjää ja ei kuluta! Mutta onhan se kivempi, että halutessaan pääseekin johonkin ;D


    • Oikea Auto

      Google-mainokset
      Uusi Toyota Verso
      Sankarien mittainen perheauto. Alkaen 25 993,38 €. Tutustu!
      Toyota.fi/Verso

    • hyi

      On muuten ruma tuo verso.

    • orava ft. akon

      Näyttää ihan tammenterholta se verso

      • :)))))))

        Äitis näytti ku sua teki:)))))))


      • Fakta homma
        :))))))) kirjoitti:

        Äitis näytti ku sua teki:)))))))

        Bemaristeilla ei ole äitiä. Vain kaksi isää.


    • easy 1

      Ohoh, kysyisin että tekeekö Bemu muutamista kuskeista "kahjoja" liikenteessä, vai onko ne jo ennestään semmoosia?

    • BMW<3

      Imekää lekaa, bemari on paras!

    • weijoo

      kyl ne on vieläkin skeidoja nelos pyttyiset bimmerit kuutoskone on rahan arvoinen kapistus tulevaisuudeskin kestävä ja tehokas ilmankin urpoo eiku turboo, voi että siitä saa mukavan mosan rally autoon.

    • bronson1

      jos bemarissa on alle 2,5l pata niin ei tee mitään! sillon voi sanoa etta bemari ilman moottoria!

    • renee1

      kaikki farkku bimmerit on urpoja

    • jatketta

      Multa löytyy puolmillii ajettu 328 e36 tourinki ja hyvin mennöö etiäpäi, taaksepäi ja poikittai!

    • naristi

      Onko normaalia, että mun 318i E36 sedan 318tkm kuluttaa 10 litraa sadalla? Maantie ajossa saattaa päästä hiljasella ajolla 9l/100km :o
      Vai onko jossain vikaa?? :D

    • tanssi antura

      Jos ei ole lampda anturoita vaihettu voipi kulutus olla persiillään vain etummaiset vaihtoon!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe