Etelän lämmöstä

e. e.

Miksiköhän "ainoa oikea usko" siirtyi aikanaan muinaisesta Lähi-Idästä ja etelän lämmöstä kylmään pohjolaan? Merkillistä.

42

1605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selitys

      keksiä lämpimikseen.

      • Exlibris

        Lue kristillisen kirkon historiaa. Sieltä löytyy vastaus ihmettelyysi. Pohjolasta tuli vainottujen elävien kristittyjen viimeinen turvapaikka; siis ollen protestanttien. Viimeisin ankara vainooja oli langennut katolinen kirkko. Sitä ennen mm. Rooman valtakunta, sekä läntinen että itäinen. Älä käy nappikauppaa vaan avaa silmäsi suurille näkymille!!


      • teuta01
        Exlibris kirjoitti:

        Lue kristillisen kirkon historiaa. Sieltä löytyy vastaus ihmettelyysi. Pohjolasta tuli vainottujen elävien kristittyjen viimeinen turvapaikka; siis ollen protestanttien. Viimeisin ankara vainooja oli langennut katolinen kirkko. Sitä ennen mm. Rooman valtakunta, sekä läntinen että itäinen. Älä käy nappikauppaa vaan avaa silmäsi suurille näkymille!!

        Luulen etelän lämmön vaikuttanen , siihen että siell äoli siestan, pitäjiä jo silloin , ja pohjolassa ei , kun se tuli pohjolaan täälä oli
        julmat viikinkit vastassa , mutta myös kylmät talvet , jolloin piti
        olla muutakin kuin viileät asunnot Aabrahamin mailla.
        -
        on tutkittu ,että parhaat elin olot on alueilla joissa on keskilämpö
        n. 10 asteen kahtapuolen (ka., -35 / 35. säännöllisin ajoin. . . ".
        kuten suomesa ) , ja skandinaviassa . . . "


      • teuta0115

        EHKÄ SE JOHTUU SIITÄ KUN JEESUKSEN AIKAAN OLI ISRAELI VIELÄ
        JUMALAN KANSAA JA AINAKIN KANSA OLI JEESUKSEEN USKOMASSA
        ELI SILLOIN OLI SEN KALTAINEN JUMALAN TYÖ JA TOIMI ETTÄ HÄNEN
        KAIKENLAINEN ELÄMÄ , OLI SITÄ AIKAA JOLLOIN KAIKKI USKOI HÄNEN, OLEMUKSEEN JA JUMALAN SANAAN ..
        -
        SITTEN TULI SE PÄÄSIÄÄINEN JOLLOIN HÄN ANTOI RISTIN UHRINSA ,
        LUNASTI MEIDÄT... SIELLÄ OLI AIKOINAAN SE MAA JONKA JUMALA ANTOI HEILLE, SIKSI HE ASUIVAT SIELLÄ EIKÄ MISSÄÄN TAKA VINT-TURISSA. JA SIKSI SE OLI SILLOIN HEIDÄN MAANSA .. ON SE POPPOO LÄHTENYT AIKOINAAN JOKA PUOLELLE KOSKA KAIKKI OLI AIKANAAN NOOASTA. JA HÄNEN VAIMOSTA , .
        -
        KUN VEDEN PAISUMINEN LOPPUI JA TULI KUIVA AIKANAAN ,EI HERRA ENÄÄ KIRONNUT MAATA , JA SIKSI HE SAIVAT HYVIÄ SATOJA,MUTTA
        TULI TALVI JA KESÄ , EI LOPU KYLVÖ J A LEIKKUU . SANOI HERRA .
        LIITTONSA PÄÄLLE. MERKI OLI SATEENKAARI. .
        -


    • e. e.

      eli minkä takia seuroissa aina saarnataan Iiiisraelin kansasta ja kuitenkin oikea usko löytyy aivan muualta? Voisko joku laittaa esim raamatunkohtia, olis mukava tutustua ja etsiä itse suuresta kirjasta perusteluita näille ainoa oikea usko väitteille. Kiitos

      • yks vaan

        Hö, Jumalan valtakunnan maantieteellinen sijaintipaikkahan muuttuu alati. Raamatun aikoihin Israelissa, 1500-luvulla Saksassa, nyttemmin Pohjolassa jne.


      • Minä
        yks vaan kirjoitti:

        Hö, Jumalan valtakunnan maantieteellinen sijaintipaikkahan muuttuu alati. Raamatun aikoihin Israelissa, 1500-luvulla Saksassa, nyttemmin Pohjolassa jne.

        Jumalan valtakunta maan päällä ei ole koskaan rajoittunut mihinkään alueeseen.
        Rajat kulkevat sydämeltä sydämelle.


      • toinen vaan
        yks vaan kirjoitti:

        Hö, Jumalan valtakunnan maantieteellinen sijaintipaikkahan muuttuu alati. Raamatun aikoihin Israelissa, 1500-luvulla Saksassa, nyttemmin Pohjolassa jne.

        Juu, onneksi ollaan EU:ssa, niin samalla passilla pärjää vaikka Jumalan Valtakunnan sijainti heittelehtii :-)

        Ei Jumalan Valtakunnan rajaa ole piiretty karttakirjaan vaan ihmisten sydämiin.


      • Jäin miettimään
        yks vaan kirjoitti:

        Hö, Jumalan valtakunnan maantieteellinen sijaintipaikkahan muuttuu alati. Raamatun aikoihin Israelissa, 1500-luvulla Saksassa, nyttemmin Pohjolassa jne.

        noin tyhmä vai näytteletkö?


      • teuta01

        JIISREEL , OLI TOINEN PAIKKA , KUIN ISRAEL. ISRAEL OLI VALTIO .
        JA JIISREL OLI ALUE..


      • teuta01
        yks vaan kirjoitti:

        Hö, Jumalan valtakunnan maantieteellinen sijaintipaikkahan muuttuu alati. Raamatun aikoihin Israelissa, 1500-luvulla Saksassa, nyttemmin Pohjolassa jne.

        JOS LLL:n LÄISTEN KESKUS ON POHJOISESSA , EI SE TARKOITA LAIN.-
        KAAN SITÄ ETTÄ ME OLISIMME JOKU KASKIPISTE , SUOMEN MAAN -TIETEELLINEN KESKIPISTE ON PIIPPOLASSA ,MUTTA ASUKAS LUVUN MUKAAN , SE ON HAUHON SOJALASSA ,JA JOKA VUOSI LÄHENEE ,
        KAUPUNKI JOKA ON NYTKIN JO HML:a OLEMASSA ..
        -
        JOS MITTAISSIMME KOKO MAAILMAN ASUKAS LUKUA OLISE JO
        AASIASSA JOSSAKIN LÄHENPÄNÄ NEPALIAA KIINA JA INTIA ON
        SUURIA VALTIOITA NIISSÄ YHTEENS AON JO 3 MRD. ASUKASTA,
        VAIN KAHDESSSA MAASSA , KUN KOKO MAILMASSA ON N,7,65MRD
        KOKO AASIA ON N.4 MRD. AS. LOPUT ON RIPOTELTU YMPÄRIINSÄ.
        PITKIN MAAILMAA ..
        -
        KAIKKIALLA ON JEESUKSEEN USKOVIA MUTTA TÄMÄN TÄSTÄ LÖYTYY JOKIN KUPPIKUNTA JOKA ON OLLUT PIMENNOSS A NIIN
        USKONNOISTA KUIN MAILMASTA MUUTENKIN .
        -
        SITTEN MITÄ USKOIHIN TULEE JA LUONNON USKOT KUTEN HEILLÄ .
        KAIKKIEN PITÄISI SAADA KUULLA EVANKELIUMIA JA SITTEN VOISI
        TUTA SELLAISTA RAKASTA EVANKELIUMIA.
        -
        VIIMEKSI LÖYTYI AMATSONIN VIIDAKOSTA JOKIN PIENI HEIMO
        JOK AEI OLLUT KOSKAAN TIENNYT MUITA OLEVANKAAN. JA
        SE OLI TÄNÄ VUONNA. 2016. n.1984 JÄLKEEN KRISTUKSEN RISTIN.
        -
        --


    • vrk

      Juutalaiset ristiinnaulitsivat Vapahtajansa ja huusivat:" tulkoon Hänen verensä meidän ja lastemme päälle. "

      Juutalaiset kielsivät silloin uskonsa eli ei sinne jäänyt silloinkaan etelään kuin pikku joukko. Sitten Paavali alkoi niitä lähetysmatkoja tehdä muualle Välimeren maihin. Itse ne etelän ihmiset silloin eivät uskoneet Jeesukseen. Kannttaa lukea Raamattua myös historiankirjana ja mutia sen ajan kirjoja. Kysymyksiin löytyy vastauksia kirjallisuudesta eikä täältä netistä jossa on ihmisiä jotka eivät kovin viihdy kehittävän kirjallisuuden parissa.Mutta tietenkin hienoa, että mysö täällä keskustellaan!

      • !!!

        kohdin Raamattua tai missään Raamatun selitysteoksessa tai muussa hengellisessä kirjallisuudessa

        EI SANOTA ETTÄ

        Jumala heitti "ainoan uskon omaavan joukon kauas pohjoiseen" ja että he kantavat nimeä vanhoillislestadiolaiset.

        Tämä on vanhoillisten itsensä keksimä

        HARHAOPPI.

        Kaikkien kannattaisi TODELLA tutkia Raamattua ja lukea kirjallisuutta eikä uskoa sokeasti vl-HARHASAARNAAJIA.


      • !!!
        !!! kirjoitti:

        kohdin Raamattua tai missään Raamatun selitysteoksessa tai muussa hengellisessä kirjallisuudessa

        EI SANOTA ETTÄ

        Jumala heitti "ainoan uskon omaavan joukon kauas pohjoiseen" ja että he kantavat nimeä vanhoillislestadiolaiset.

        Tämä on vanhoillisten itsensä keksimä

        HARHAOPPI.

        Kaikkien kannattaisi TODELLA tutkia Raamattua ja lukea kirjallisuutta eikä uskoa sokeasti vl-HARHASAARNAAJIA.

        "ainoan uskon omaavan joukon kauas pohjoiseen"

        tuosta puuttuu sana "oikean"

        Siis:

        "ainoan oikean uskon omaavan joukon kauas pohjoiseen"


      • ...
        !!! kirjoitti:

        kohdin Raamattua tai missään Raamatun selitysteoksessa tai muussa hengellisessä kirjallisuudessa

        EI SANOTA ETTÄ

        Jumala heitti "ainoan uskon omaavan joukon kauas pohjoiseen" ja että he kantavat nimeä vanhoillislestadiolaiset.

        Tämä on vanhoillisten itsensä keksimä

        HARHAOPPI.

        Kaikkien kannattaisi TODELLA tutkia Raamattua ja lukea kirjallisuutta eikä uskoa sokeasti vl-HARHASAARNAAJIA.

        En tiedä kuulutko johonkin uskonnolliseen yhteisöön, mutta jos kuulut, niin olet häpeäksi heille. Ryhdistäydy!


      • !!!
        ... kirjoitti:

        En tiedä kuulutko johonkin uskonnolliseen yhteisöön, mutta jos kuulut, niin olet häpeäksi heille. Ryhdistäydy!

        On häpeällistä vanhoillisten tapaan vääristellä Raamattua ja opettaa ihmisille Raamatun vastaista

        HARHAOPPIA.

        Eikö?


      • ...
        !!! kirjoitti:

        On häpeällistä vanhoillisten tapaan vääristellä Raamattua ja opettaa ihmisille Raamatun vastaista

        HARHAOPPIA.

        Eikö?

        Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.


      • !!!
        ... kirjoitti:

        Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

        "joka tuomitset, teet samoja tekoja."

        EN TODELLAKAAN opeta, että minun kirkkokuntani uskovaiset olisivat "ainoita oikeita uskovaisia maailmassa".

        Ei vl-HARHAOPPI millään satunnaisilla Raamatun jaeheitoilla miksikään muutu.


      • alkoi
        !!! kirjoitti:

        "joka tuomitset, teet samoja tekoja."

        EN TODELLAKAAN opeta, että minun kirkkokuntani uskovaiset olisivat "ainoita oikeita uskovaisia maailmassa".

        Ei vl-HARHAOPPI millään satunnaisilla Raamatun jaeheitoilla miksikään muutu.

        Taas alkoi sama jankkaaminen ja väittely, kun !!! palasi harjoittamaan HARHAOPIN saarnaamista. Et sinä tuolla pääse kovin pitkälle, kun et kykene rakentavaan keskusteluun, vaan pelkkään väittelyyn.
        Olet täynnä pyhää vihaa! Ota päältä vaahto pois, se helpottaa jo aika paljon.


      • !!!
        alkoi kirjoitti:

        Taas alkoi sama jankkaaminen ja väittely, kun !!! palasi harjoittamaan HARHAOPIN saarnaamista. Et sinä tuolla pääse kovin pitkälle, kun et kykene rakentavaan keskusteluun, vaan pelkkään väittelyyn.
        Olet täynnä pyhää vihaa! Ota päältä vaahto pois, se helpottaa jo aika paljon.

        miksi vanhoillislestadiolaiset eivät lopeta Raamatun vastaisen

        HARHAOPIN

        opettamista?


      • täällä
        !!! kirjoitti:

        miksi vanhoillislestadiolaiset eivät lopeta Raamatun vastaisen

        HARHAOPIN

        opettamista?

        on toitottanut vl:stä, että he ovat ainota oikeita. Jos joku kysyy, totta kai sitä vastataan niinkuin uskotaan, mutta ei sitä kukaan täällä huutele ensimmäiseksi,että vain me.

        Kiitos sinulle siitä, että pidät asiaa esille, kun vl:t eivät aina muista siitä mainita. Huutamisesi varmasti herättää jonkun tunnon, kun huomaa viesteistäsi, että vain vl:t pääsevät taivaaseen. Kiitos! Jatka samaan malliin!


      • vrk
        !!! kirjoitti:

        miksi vanhoillislestadiolaiset eivät lopeta Raamatun vastaisen

        HARHAOPIN

        opettamista?

        Sinä keksit itse tuon lauseen ja sitten toitotat sitä. Voisitko edetä keskustelussa rauhallisesti, poimia aina jonkun raamatunlauseen ei omaa lausettasi ja kysyä siitä lauseesta että onko vl:n oppi tämän lauseen mukainen. Eikö se olisi fiksumpi tapa tuon samanhokemisen sijaan?


      • Vajavainen
        täällä kirjoitti:

        on toitottanut vl:stä, että he ovat ainota oikeita. Jos joku kysyy, totta kai sitä vastataan niinkuin uskotaan, mutta ei sitä kukaan täällä huutele ensimmäiseksi,että vain me.

        Kiitos sinulle siitä, että pidät asiaa esille, kun vl:t eivät aina muista siitä mainita. Huutamisesi varmasti herättää jonkun tunnon, kun huomaa viesteistäsi, että vain vl:t pääsevät taivaaseen. Kiitos! Jatka samaan malliin!

        "kun huomaa viesteistäsi, että vain vl:t pääsevät taivaaseen."

        valehtelija.

        Kai tiedät, kuka on valheen isä?


      • Weli
        !!! kirjoitti:

        "ainoan uskon omaavan joukon kauas pohjoiseen"

        tuosta puuttuu sana "oikean"

        Siis:

        "ainoan oikean uskon omaavan joukon kauas pohjoiseen"

        Eikö sulla todellakaan ole mitään muuta tekemistä kuin istua tietokoneen ääressä ja lukea lestojen juttuja ja aukoo niille päätä!
        Opettele sanoon jotain muutakin kuin harhaoppi!
        Lue raamattua niin opit asioita ja voit saada vastauksia elämäsi kysymyksiin!!

        Siellä sanotaan että jumalan valtakunta kiertää maailman ja tulee lepäämään pohjolaan.

        Äläkä väittele vastaan vaan etsi itelle jotku paremmat sivut jos sulla ei oo mitään muuta sanottavaa kuin harhaoppi. Mutta jos on jotain muuta, niin jää toki linjoille!


      • Jojo
        !!! kirjoitti:

        kohdin Raamattua tai missään Raamatun selitysteoksessa tai muussa hengellisessä kirjallisuudessa

        EI SANOTA ETTÄ

        Jumala heitti "ainoan uskon omaavan joukon kauas pohjoiseen" ja että he kantavat nimeä vanhoillislestadiolaiset.

        Tämä on vanhoillisten itsensä keksimä

        HARHAOPPI.

        Kaikkien kannattaisi TODELLA tutkia Raamattua ja lukea kirjallisuutta eikä uskoa sokeasti vl-HARHASAARNAAJIA.

        Kyllä vain raamatussa mainitaan että viimeisinä aikoina minun henkeni on pohjoisenmaan päällä.Ihan sana tarkasti en ulkoa muista mutta etsipä raamattusi ja lue.Vielä kysyisin mikset muuta palstaa kun sulla on noin vaikeeta täällä? Jos et pian rauhotu niin voit saada vaikka sydärin.Kertaus on opintojen äiti:katso peiliin.


      • Jojo
        !!! kirjoitti:

        miksi vanhoillislestadiolaiset eivät lopeta Raamatun vastaisen

        HARHAOPIN

        opettamista?

        Koska se EI OLE RAAMATUN VASTAISTA.VAAN RAAMATUN MUKAISTA OPPIA! Otahan raamattu käteesi ja lue välillä sitä,ja muista katsoa peiliin ja kysyä itseltäsi miksi moinen viha.TURHA ON POTKIA TUTKAINTA VASTAAN!


      • Lasse-setä
        Jojo kirjoitti:

        Kyllä vain raamatussa mainitaan että viimeisinä aikoina minun henkeni on pohjoisenmaan päällä.Ihan sana tarkasti en ulkoa muista mutta etsipä raamattusi ja lue.Vielä kysyisin mikset muuta palstaa kun sulla on noin vaikeeta täällä? Jos et pian rauhotu niin voit saada vaikka sydärin.Kertaus on opintojen äiti:katso peiliin.

        Raamatussa ei ole sanoja viimeisinä aikoina, ne ovat myöhempien aikojen pyhien lisäys. Sinänsä tuttu.
        Lue Sakarian kirja sieltä löytyy tämä asia.
        Mielestäni raamatun tekstin kanssa pitää olla tarkka, siihen ei saa lisätä eikä poistaa.


      • !!!
        Lasse-setä kirjoitti:

        Raamatussa ei ole sanoja viimeisinä aikoina, ne ovat myöhempien aikojen pyhien lisäys. Sinänsä tuttu.
        Lue Sakarian kirja sieltä löytyy tämä asia.
        Mielestäni raamatun tekstin kanssa pitää olla tarkka, siihen ei saa lisätä eikä poistaa.

        Raamatun tekstiä, niin saa sen paremmin sopimaan itse keksittyyn oppirakennelmaan.

        Vrt. Ananias versus Saulus. Lestat kertovat systemaattisesti kyseisen tapahtuman eri tavalla kuin mitä on Raamatun sanamuoto. Näin he saavat muuttamastaan kohdasta tukea omalle virheelliselle opilleen.


    • ...

      Minä nostin jälleen silmäni ja näin, katso, neljät vaunut, jotka lähtivät liikkeelle kahden vuoren välistä; ja ne vuoret olivat vaskivuoria.

      Ensimmäisten vaunujen edessä oli punaisenruskeat hevoset, toisten vaunujen edessä oli mustat hevoset, kolmansien vaunujen edessä oli valkeat hevoset, ja neljänsien vaunujen edessä oli täplikkäät, väkevät hevoset.

      Minä lausuin ja sanoin enkelille, joka puhutteli minua: "Mitä nämä ovat, Herra?" Enkeli vastasi ja sanoi minulle: "Ne ovat neljä taivaan tuulta, jotka lähtevät liikkeelle seisottuansa kaiken maan Herran edessä.

      Ne, joitten edessä on mustat hevoset, lähtevät pohjoiseen maahan, ja valkeat lähtevät niiden jäljessä. Täplikkäät lähtevät eteläiseen maahan.

      Ne väkevät lähtevät, ja menevät halusta, kuljeksimaan maata." Ja hän sanoi: "Menkää, kuljeksikaa maata". Ja ne kuljeksivat maata.

      Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".

      ---

      Uusimmassa, vuoden 1992 Raamatun käännöksessä on käytetty sen verran luovaa mielikuvitusta, että kannattaa pitäytyä vanhemmassa käännöksessä. Vanhemmassa internet Raamatussa on esim taivasten tuulten lähtösuunnat on esitetty täysin eri tavalla. Voitte itse vertailla käännöksiä. Kysyin kirkkohallitukselta syitä käännösten eroavaisuuteen, ja sain vastauksen, että nykyinen käännös on loogisempi parempi kuin entinen. Ei saisi mennä muuttamaan Raamatun tekstiä luottaen omaan logiikkaan.

      • ....

        "Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa"."

        Voihan siellä tuolleen lukeakin mutta se on teidän oma keksintönne että pohjoinen tarjoittaa Suomea. Entäs jos se tarkoittaakin Ruotsia tai Norjaa tai Venäjää tai Kanadaa tai Islantia tai vaikkapa Grönlantia tai napajäätikköä??? Henkilökohtaisesti en usko sen tarkoittavan mitään konkreettista paikkaa.


      • Tarkoittaa
        .... kirjoitti:

        "Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa"."

        Voihan siellä tuolleen lukeakin mutta se on teidän oma keksintönne että pohjoinen tarjoittaa Suomea. Entäs jos se tarkoittaakin Ruotsia tai Norjaa tai Venäjää tai Kanadaa tai Islantia tai vaikkapa Grönlantia tai napajäätikköä??? Henkilökohtaisesti en usko sen tarkoittavan mitään konkreettista paikkaa.

        Pohjanmaata. Ruotsalaisilla raamatussa lukee Taalainmaalle ja Venäjällä Siperiaan, tietenkin venäjäksi. Tuliko selväksi.


      • ....
        Tarkoittaa kirjoitti:

        Pohjanmaata. Ruotsalaisilla raamatussa lukee Taalainmaalle ja Venäjällä Siperiaan, tietenkin venäjäksi. Tuliko selväksi.

        Tuli ;)


      • Tässä totuus
        .... kirjoitti:

        "Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa"."

        Voihan siellä tuolleen lukeakin mutta se on teidän oma keksintönne että pohjoinen tarjoittaa Suomea. Entäs jos se tarkoittaakin Ruotsia tai Norjaa tai Venäjää tai Kanadaa tai Islantia tai vaikkapa Grönlantia tai napajäätikköä??? Henkilökohtaisesti en usko sen tarkoittavan mitään konkreettista paikkaa.

        50 km Oulusta alaspäin - Tampere välistä aluetta.

        Siis oululaiset jäävät ulkopuolelle.

        Se on jämpti niin!


      • Weli
        .... kirjoitti:

        "Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa"."

        Voihan siellä tuolleen lukeakin mutta se on teidän oma keksintönne että pohjoinen tarjoittaa Suomea. Entäs jos se tarkoittaakin Ruotsia tai Norjaa tai Venäjää tai Kanadaa tai Islantia tai vaikkapa Grönlantia tai napajäätikköä??? Henkilökohtaisesti en usko sen tarkoittavan mitään konkreettista paikkaa.

        Ei me voida tietää, mutta uskomme!

        Eihän uskomme olekaan pelkästään Suomessa, mutta valtaosa on täällä, paitsi että ei voi tietää vaikka jossain olisi vielä enemmän samalla tavalla uskovia!

        Lopettakaa ihmiset väittely! Me uskomme miten uskomme, toivoisin että tekin uskoisitte, mutta äläkää jaksako jankuttaa samoista asioista. Tiedätte itsekin asioita joita kyselette ja väittelette. Lukekaa muita keskusteluja pohjalle, niin ei jokaisessa aiheessa käytäisi samoja keskusteluja!


    • e. e.

      Näiden juttujen perusteellahan se ainoa oikea usko voisi olla vaikkapa esikoisten vai mitä ne oli tai Ruotsalaisen Paavon porukan usko. Samalla tavalla täsmää ainakin tämän ketjun perusteella. Tai miksipä ei ihan vaan kristinusko?

    • seurataansitä

      Teuta on johtaja

      • seuraaataaan01

        Täällähän me koko ajan leikimme "seuraa johtajaa" leikkiä. Teuta on JOHTAJA !


      • teuta01
        seuraaataaan01 kirjoitti:

        Täällähän me koko ajan leikimme "seuraa johtajaa" leikkiä. Teuta on JOHTAJA !

        EI SIITÄ OLE KYSYMYS , KESKUSTELLA VOI VAIKKEI OLE MITÄÄN,
        EN MINÄ KÄÄNOL EKUIN SYNTINEN PASKALÄJÄ. JOS KATSOTAAN
        HERRAN EDESSÄ , HERRA ON JUURI SUURIN JOHTAJA , J A SITEN
        TULEE, POIKA , JA PYHÄ HENKI . JA MUUT HENKEN PYHÄT. . .
        -
        ISÄÄ, EI OLEKUKAAN TEHNYT EIKÄ LUONUT ,EIKÄ SYNNYTTÄNYT .
        -
        POIKA ON AINOSATAAN ISÄSTÄ. , EI TEHTY EIKÄ LUOTU , VAAN SYNTYNYT.
        -
        PYHÄ HENKI ON, ISÄSTÄ JA POJASTA ,EI TEHTY ,EI LUOTU , VAAN
        HEISTÄ LÄHTEVÄ.
        -
        --


      • 2468955
        teuta01 kirjoitti:

        EI SIITÄ OLE KYSYMYS , KESKUSTELLA VOI VAIKKEI OLE MITÄÄN,
        EN MINÄ KÄÄNOL EKUIN SYNTINEN PASKALÄJÄ. JOS KATSOTAAN
        HERRAN EDESSÄ , HERRA ON JUURI SUURIN JOHTAJA , J A SITEN
        TULEE, POIKA , JA PYHÄ HENKI . JA MUUT HENKEN PYHÄT. . .
        -
        ISÄÄ, EI OLEKUKAAN TEHNYT EIKÄ LUONUT ,EIKÄ SYNNYTTÄNYT .
        -
        POIKA ON AINOSATAAN ISÄSTÄ. , EI TEHTY EIKÄ LUOTU , VAAN SYNTYNYT.
        -
        PYHÄ HENKI ON, ISÄSTÄ JA POJASTA ,EI TEHTY ,EI LUOTU , VAAN
        HEISTÄ LÄHTEVÄ.
        -
        --

        Olen edelleen, selvityksistäsi huolimatta sitä mieltä, että sinä teuta täällä se pääarkkitehti olet.

        Jos joskus joku tekee vaikkapa väitöskirjan näistä tapahtumista ja kirjoitteluista täällä, niin toivottavasti ehdit saada käsiisi sen yhteenvedon.

        Missään tapauksessa en sinua tuomitse. Enkä sitäpaitsi olekaan kuin korkeintaan jalkapalloTUOMARI. Sanon vaan että PALJON puuttuisi ilman sinua täältäkin.

        No nyt Jääkärimarssi linnasta. Hyvää Itsenäisyyspäivää Padasjoen MIES.


      • teuta01
        2468955 kirjoitti:

        Olen edelleen, selvityksistäsi huolimatta sitä mieltä, että sinä teuta täällä se pääarkkitehti olet.

        Jos joskus joku tekee vaikkapa väitöskirjan näistä tapahtumista ja kirjoitteluista täällä, niin toivottavasti ehdit saada käsiisi sen yhteenvedon.

        Missään tapauksessa en sinua tuomitse. Enkä sitäpaitsi olekaan kuin korkeintaan jalkapalloTUOMARI. Sanon vaan että PALJON puuttuisi ilman sinua täältäkin.

        No nyt Jääkärimarssi linnasta. Hyvää Itsenäisyyspäivää Padasjoen MIES.

        kIITOS SAMOIN ,, SAIN JO TARPEEKSI KÄTTELYSTÄ n. 20 MIN.
        SITTEN JA TULIN TÄNNE AIKAA VIETTÄMÄÄN , ME SAIMME
        ILLALLA VAIMON KANSSA INSPIRAATION , JA MUOKKASIMME
        HUNEKALUJEN PAIKKOJA TÄNÄÄ, JOTAIN PIENTÄKIINNITET- TÄVÄÄ JÄI HUOMSEKSI VIELÄ .
        -
        TOISEKSI OLEN PORANNUT MUUTAMAN PROPUN KIVISEINÄÄN.
        J A TAPITTSNUT SEN JA SITEN SAANUT KELLON JA TAULUN OIKEAAN
        PAIKKAAN SIIS SIIHEN MIHIN VAIMO ON KÄSKENYT JA JOHOKIN KOUKUN JA JOHONKIN RUUVIN , J ATÄYTYY SANOA ETTÄ HYVÄLTÄ
        NÄYTTÄÄ , SIIRSIMME KOKO KIRJA HYLLYN SIINÄ OLI PALJON PURKUA JA KASAAMISTA (KIRJOJA ) HYLLYKÖT SIIRTYI EHJÄNÄ KUN
        OLI PAINO POIS .. .
        -
        PÄIVÄ SIIHEN MENI MUTT ANYT ON TOINEN MAKU. .
        --
        ---


      • 2468955
        teuta01 kirjoitti:

        kIITOS SAMOIN ,, SAIN JO TARPEEKSI KÄTTELYSTÄ n. 20 MIN.
        SITTEN JA TULIN TÄNNE AIKAA VIETTÄMÄÄN , ME SAIMME
        ILLALLA VAIMON KANSSA INSPIRAATION , JA MUOKKASIMME
        HUNEKALUJEN PAIKKOJA TÄNÄÄ, JOTAIN PIENTÄKIINNITET- TÄVÄÄ JÄI HUOMSEKSI VIELÄ .
        -
        TOISEKSI OLEN PORANNUT MUUTAMAN PROPUN KIVISEINÄÄN.
        J A TAPITTSNUT SEN JA SITEN SAANUT KELLON JA TAULUN OIKEAAN
        PAIKKAAN SIIS SIIHEN MIHIN VAIMO ON KÄSKENYT JA JOHOKIN KOUKUN JA JOHONKIN RUUVIN , J ATÄYTYY SANOA ETTÄ HYVÄLTÄ
        NÄYTTÄÄ , SIIRSIMME KOKO KIRJA HYLLYN SIINÄ OLI PALJON PURKUA JA KASAAMISTA (KIRJOJA ) HYLLYKÖT SIIRTYI EHJÄNÄ KUN
        OLI PAINO POIS .. .
        -
        PÄIVÄ SIIHEN MENI MUTT ANYT ON TOINEN MAKU. .
        --
        ---

        Huushollin järjestyksen muutto on ihan hieno juttu ja useinmiten mieltä virkistävää puuhaa. Onnea "uuteen kotiin." Terveiset myös vaimollesi. Ja hyvää adventin aikaa sinne Padikselle.


    • Ajatus siitä, että jokin uskovaisten ryhmä on ainutlaatuinen ja ainoa "oikea" on hyvin yleinen. Tottahan se ei ikinä ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe