Ruusufinni ja BION

kikkakakkonen

En muista millä nimimerkillä kirjoitin aikaisemmin... Kerronpa teille omat kokemukseni BIOnista. Odotan vastauksia bionia kokeilleilta ruusufinnipotilaista. Ostin kolmisen viikkoa sitten bion sarjan phdistusgeelin, follicle clearing lotionin ja moisture komplexin ja sen geelimäisen naamion ja vielä aurinkosuojan. (piru nämä englanninkieliset nimet) Rahaa meni paljon. Ihoni on hyvin herkkä. Nyt olen todennut että follicle.. ja moisture.. ei sovi iholleni vaan pahentavat ruusufinniä. Posket alkaa kirvellä, kuumottaa ja menee punaiseksi kun niitä laitan (eli juuri sitä mitä ruusufinnissä ei saisi tulla). Puhdistusgeeli, naamio ja aurinkosuoja ovat aivan mainiot ja niistä iho tykkää. Kosmetologi lupasi vaihtaa aineet jos ne eivät sovi. Saapa nähdä miten käy kun menen tänään käymään. Se minusta on ihmeellistä, että bionin esitteessä sanotaan ettei ruusufinniin käy asetyylisalisyylihappo ja alkoholi ja silti näitä aineita on kyseisissä tuotteissa, joita suositellaan ruusufinnin hoitoon.

19

10470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • He-lokki

      Käytin minäkin..sitä puhdistusainetta ja kosteuttavaa hoitavaa rasvaa.Lisäksi aurinkorasva.Tuotteet todennäköisesti kuivatti ihon niin totaalisesti että ajattelin että iho menee vaan rikki ja siks kirvelee niin pahasti.. punoittaa tietenkin sitten.Aurinkarasva ei käynyt ollenkaan.Saattoi olla että sekin... että iho vaan kuivui liikaa.
      Minulle ihotautilekuri sanoi että ei kannata ostella kalliita tuotteita.Suositteli Lumenen puhdistusgeeliä ja olikohan öljy nimeltä Ceridal.
      Itse olen niihin tosi tyytyväinen vaikka nokassa
      se finni nököttää kylläkin.
      Kyllähän se tyypillinen punaisuus iholla on mutta
      en tiedä saako sitä sitten millään aineilla pois.

    • .....

      Mistä sitä Bion-sarjaa saa ostettua ja minkä hintainen se on (puhdistusgeeli kasvovesi kasvovoide)?

      • kikkakakkonen

        http://www.sininetsivut.fi/innet/bion/?a=acnerosacea Sieltä löytyy heidän hoito-ohjeensa ruusufinnin hoitoon, mutta minulle tosiaan ei nuo aineet sopineet. Minulla oli käytössä alla olevat tuotteet ja *:llä merkityt eivät minulle sopineet. Aionkin kysyä maahantuojalta selitystä, että miksi aineissa on salisyylihappoa ja alkoholia kun ensin ohjeissa sanotaan etteivät ne sovi ruusufinnille.

        *BACTERIOSTAT CLEANSER
        Ihonpuhdistusgeeli kuivalle ja herkälle ihotyypille.

        *FOLLICLE CLEARING LOTION
        Yksittäisten tulehdusten hallintaan. Estää tehokkaasti huokosten tukkeutumisen ja näin ehkäisee aknen muodostumista. Sillä on myös kyky laskea paikallista, vapaiden rasvahappojen toiminnasta aiheutuvaa turvotusta.

        *MOISTURE COMPLEX
        Kevyt tulehdusta lievittävä kosteusvoide tarvittaessa. Sisältää runsaasti antioksidantteja.

        NAAMIO
        MINERAL CLAY MASK tai
        Vahvistavat ihon puolustuskykyä.

        ACNE ROSACEAN PÄIVITTÄINEN KOTIHOITO
        • Pese kostutettu iho puhdistusgeelillä ja huuhdo huolellisesti.
        • Levitä Acne Inhibiting Gel ohuelti tulehdusalueelle.
        • Levitä Follicle Clearing Lotion ohuelti tulehdusalueelle.
        • Levitä iholle Moisture Complex kosteusvoide.
        • Auringolle altistuttaessa levitä Titanium Dioxide Sunscreen päivävoide.

        HUOM! SUORITA IHONHOITO KAHDESTI PÄIVÄSSÄ JA LISÄKSI PUHDISTUS 30-60 MIN. KULUESSA VERISUONTEN LAAJENTUMISEN JÄLKEEN.


      • kikkakakkonen

        puhd. aine, kosteusvoide, follicle ja naamio yhteensä 120 euroa. Jos koetan muistaa niin järjestyksessä hinnat olivat: 29,28,35 ja 28 euroa.


      • kikkakakkonen
        kikkakakkonen kirjoitti:

        http://www.sininetsivut.fi/innet/bion/?a=acnerosacea Sieltä löytyy heidän hoito-ohjeensa ruusufinnin hoitoon, mutta minulle tosiaan ei nuo aineet sopineet. Minulla oli käytössä alla olevat tuotteet ja *:llä merkityt eivät minulle sopineet. Aionkin kysyä maahantuojalta selitystä, että miksi aineissa on salisyylihappoa ja alkoholia kun ensin ohjeissa sanotaan etteivät ne sovi ruusufinnille.

        *BACTERIOSTAT CLEANSER
        Ihonpuhdistusgeeli kuivalle ja herkälle ihotyypille.

        *FOLLICLE CLEARING LOTION
        Yksittäisten tulehdusten hallintaan. Estää tehokkaasti huokosten tukkeutumisen ja näin ehkäisee aknen muodostumista. Sillä on myös kyky laskea paikallista, vapaiden rasvahappojen toiminnasta aiheutuvaa turvotusta.

        *MOISTURE COMPLEX
        Kevyt tulehdusta lievittävä kosteusvoide tarvittaessa. Sisältää runsaasti antioksidantteja.

        NAAMIO
        MINERAL CLAY MASK tai
        Vahvistavat ihon puolustuskykyä.

        ACNE ROSACEAN PÄIVITTÄINEN KOTIHOITO
        • Pese kostutettu iho puhdistusgeelillä ja huuhdo huolellisesti.
        • Levitä Acne Inhibiting Gel ohuelti tulehdusalueelle.
        • Levitä Follicle Clearing Lotion ohuelti tulehdusalueelle.
        • Levitä iholle Moisture Complex kosteusvoide.
        • Auringolle altistuttaessa levitä Titanium Dioxide Sunscreen päivävoide.

        HUOM! SUORITA IHONHOITO KAHDESTI PÄIVÄSSÄ JA LISÄKSI PUHDISTUS 30-60 MIN. KULUESSA VERISUONTEN LAAJENTUMISEN JÄLKEEN.

        Se minun naamioni olikin Hydrating gelee mask.


      • näppylät

        Hei! Minäkin kokeilen nyt Bion tuotteita,ostin pienen rasian hinta 55e ja se sisälsi puhd.geeliä, follicel geeliä,Acne geeli ja moisture kost voide,olen nyt käyttänyt noin kuukauden ja olen tosi tyytyväinen tuotteeseen,ihoni oli hyvin tulehtunut ja näppyinen,nyt se on melko puhdas ja sileä,tosin aineet aiheutti minullekin kovasti ihon kuivumista ja ärtymistä,pidin pienen tauon ja se meni ohi.Nyt käytän aineita vain kerran päivässä ja lisäksi apteekista ostamaani kosteusvoidetta,ja aina kun tulee valkoinen kipeä näppy,laitan näpyn päälle acne voidetta yöksi ja se tehoaa,aamulla näppy kuivunut.Olen sairastanut ruusufinniä yli 20v ja kokeiillut jos ja vaikka minkäläisia tuotteita,tämän vertaista en ole löytänyt. Kävin vuoden alussa lääkärissä ja sain Roaccuttan kuurin,söin yhden laatikon ja iho puhdistui mutta tulehdus palasi,ja nyt sain avun Bion-tuotteesta,se on minusta turvallisempi tapa hoitaa ihoani kun syödä vahvaa lääkettä,Ruusufinni on ikuinen sairaus hänelle joka sen saa,ja uusiutuu aika ajoin,itse toivon että saan sen nyt pidettyä kurissa Bion tuotteilla,on tosi kiva katsoa peilistä aamuisin kun iholla ei märkiviä näppyjä.


    • kikkakakkonen

      Kosmetologi yritti jo toisen kerran puhua minut ympäri jatkamaan k.o. aineiden käyttöä, mutta kun olin tiukkana ja sanoin etteivät ne minulle sovi, niin korvasi minulle nuo kaksi ainetta antamalla kahta erilaista kosteusvoidetta käytettyihin purkkeihin. Toinen niistä on hyvä kosteusvoide, mutten tiedä sen nimeä. Jätin BIOnin tuotteet kokonaan pois ja kävin hakemassa lääkäriltä Rozax geelivoidereseptin. Nyt muutaman päivän jälkeen on jo naama ihan rauhallinen ja punoitus pois. Eli oli tullut paljen halvemmaksi mennä suoraan lääkärille. Rozax kuivattaa ihoa. Olen rasvannut tosi ahkerasti. Ja laittanut sitä dermalogican aurinkosuojaa (oil free matte block spf20) siitä ihoni tykkää kovasti.

      • nice66

        Itse menin rosacean takia kosmetologille ja hoidon jäkeen ostin (kun luotin) Dermatologican tuotteita. Muutaman päivän käytön jälkeen iho oli pahempi, kauhea kuumotus, silmiä kirveli ja tuli sellaisia kynnenkokoisia iholanttejä, en osaa selittää.
        Aion ottaa yhteyttä hoitolaan, koska tuotteet maksoi paljon. Ihmettelin, että tuotteissa lukee cetyl alcohol ja niissä on myös parabyleenia, joka ei joillekin sovi, ehkä ei minullekaan tai sitten yrtit... Ihmettelin myös todella voimakasta tuoksua.
        Aion palatan apteekista saatavaan Avenen sarjaan. Tuota Bionia ajattelin, mutta ehkä sekään ei sovi. Rosacean hoitovinkkejä otetaan vastaan!


      • nice66
        nice66 kirjoitti:

        Itse menin rosacean takia kosmetologille ja hoidon jäkeen ostin (kun luotin) Dermatologican tuotteita. Muutaman päivän käytön jälkeen iho oli pahempi, kauhea kuumotus, silmiä kirveli ja tuli sellaisia kynnenkokoisia iholanttejä, en osaa selittää.
        Aion ottaa yhteyttä hoitolaan, koska tuotteet maksoi paljon. Ihmettelin, että tuotteissa lukee cetyl alcohol ja niissä on myös parabyleenia, joka ei joillekin sovi, ehkä ei minullekaan tai sitten yrtit... Ihmettelin myös todella voimakasta tuoksua.
        Aion palatan apteekista saatavaan Avenen sarjaan. Tuota Bionia ajattelin, mutta ehkä sekään ei sovi. Rosacean hoitovinkkejä otetaan vastaan!

        Tarkoitin parabeenia.

        Löysin haulla mielenkiintoisen ketjun:

        http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000001090&posting=22000000031949208


      • Mirlee
        nice66 kirjoitti:

        Tarkoitin parabeenia.

        Löysin haulla mielenkiintoisen ketjun:

        http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000001090&posting=22000000031949208

        lähes kaikki entiset ihonhoitotuetteeni ja etsin yhä uusia. Olen raskaana enkä siksi voi käyttää tetrasykliiniantibiootteja, enkä roaccuttania. Metronidatsoli (esim. Rozasol-voide) oli alkuraskaudesta kielletty, mutta nyt sitä ehkä saisi jo käyttää, en ole käyttänyt. Neuvolassa sanottiin, että raskauden aikana moni krooninen sairaus, esim. juuri ruusufinni, onkin oireeton tai lievempi. Odottelin siinä pari kuukautta ja sitten finnit jo tulikin takaisin, hirveä tulehdus leuassa, koko leuka ihan punainen ja kipeä ja kutiseva kaiken aikaa, turposi ja tuli kauhean isoja finnejä. Käytin lumenen meikkivoidetta päivisin, jotta pystyin käymään töissä. Lopulta älysin vaihtaa sen, n. kaksi viikkoa sitten, apteekin natuc-sarjan meikkivoiteeseen, jossa on vain mineraaleista saatavia värejä, eikä lainkaan mm. säilöntäaineita eikä parabeenejä. Ihoni on rauhoittunut paljon. Tilasin viime viikolla netistä myös Dr. hauschka-sarjan ruusuvoiteen, aurinkosuojan, huulipunan, peitepuikon ja meikkivoiteen. Ne ovat sopineet, paitsi meikkivoide ei niin hyvin, kuin natuc. Laitan aamulla ruusuvoidetta koko kasvoille, päälle natuc-meikkivoidetta ja sitten silmämeikki ja huulipuna. Yöksi pesen kasvot hyvin, laitan lääkärin määräämää rikkivoidetta (ei parabeeneja) ja sinkkivoidetta päälle. Ei kutise päivällä eikä yöllä. Lisäksi olen tietty antibioottikuurilla, lääke kefalex, ei varsinaisesti ruusufinniin tarkoitettu, mutta tulehduksiin kuitenkin.


      • Dallu10
        nice66 kirjoitti:

        Itse menin rosacean takia kosmetologille ja hoidon jäkeen ostin (kun luotin) Dermatologican tuotteita. Muutaman päivän käytön jälkeen iho oli pahempi, kauhea kuumotus, silmiä kirveli ja tuli sellaisia kynnenkokoisia iholanttejä, en osaa selittää.
        Aion ottaa yhteyttä hoitolaan, koska tuotteet maksoi paljon. Ihmettelin, että tuotteissa lukee cetyl alcohol ja niissä on myös parabyleenia, joka ei joillekin sovi, ehkä ei minullekaan tai sitten yrtit... Ihmettelin myös todella voimakasta tuoksua.
        Aion palatan apteekista saatavaan Avenen sarjaan. Tuota Bionia ajattelin, mutta ehkä sekään ei sovi. Rosacean hoitovinkkejä otetaan vastaan!

        Rosaceaan eli ruusufinniin ei ikävä kyllä ole minkäänlaista hoitokeinoa, ainakin siltä tuntuu.Kaksi vuotta kärsineenä! Rahaa olen saanut uppoamaan ihotautilääkärin vastaanotolla, kokeilin pitkää antibioottikuuria. OK, jos jatkuvasti käyttäisi. Punakkuus ym. palasi heti lääkityksen loputtua. Markkinoiden kaikenlaiset rasvat, jotka mukamas tehoaa ruusufinniin...puppua kanssa! Rahat pois ihmisiltä. Ihan oikeesti! Eri kosmetologit luulevat tietävänsä ruusufinnin hoidot ja vasteet...jokainen tuputtaa omia rasvojaan mitä kannattaisi kokeilla. Huom, kannattaisi...ja taas rahaa palaa! Herbalifen ihmiset tuputtavat jauhojaan ym. Bion sarjaa olen myös kokeillut ja muitakin vastaavanlaisia hoitotuotteita. Kuivattavat ihon ja ongelma onkin hilseilevä pintakerros vaikkakin syvemmältä pitäisi lähteä. Joku sanoi, että se on hormonaalinen vaiva eli hoitoa sisuksiin vaan mutta mitä? Kaikenlaisia E-helokkiöljykapseleista muihin kapseleihin kokeillut. Käynyt lymfa/ultraääni hoidoissa,taas pukkaa naamaan rukkaan punakkuutta ym. näppylää. Totean siis rahoilleni saaneen todellisen vastineen...IKUISEN ROSACEAN! Hyvä, että jokin asia on pysyvää! Olenpa skeptinen mutta nämä ovat vaan tosiasioita. Eli vielä kerran mikään ei auta tähän ongelmaan ennenkuin joku keksii sisäisen hoidon hormoonitasapainolle.


    • ok!

      Minä olen käyttänyt bion-tuotteita rosaceaan nyt 10 kk ja tuloksia on ollut.

      Alussa iho kuivui tosi paljon jolloin aloin käyttämään tuotteita vain iltaisin (ja pienempiä määriä) ja nyt tosiaan 10 kk myöhemmin kasvojen kunto on huomattavasti parempi. Punoitus ja "lehahtelut" ovat hävinneet lähes kokonaan ja kutinakin lakannut. Näyttää siltä, että kasvojen kunto paranisi edelleen, eli tyytyväinen olen.

    • Irina63

      Itse olen käyttänyt nyt tuolta vitobeauty.fi sivulta saatavaa valmista acne rosacea pakettia 1,5kk.. Olin alussa tosi skeptinen, enkä ole oikeastaan ikinä satsannut mihinkään kosmetiikkaan. Mutta naama oli sen verran pahassa kunnossa, että koin että nyt on pakko tehdä jotain ja netistä selasin vaihtoehtoja ja löysin tuon BiON sarjan. Tilasin paketin ja pari viikkoa tuntui että mitään ei tapahtunut, mutta sitten alkoi tuloksia tulemaan. Punoitus lähti kokonaan ja nyt kasvot on niin terveen näköiset ettei ole ollut moneen kymmeneen vuoteen. Noita "lehahteluja" ei oo ollut pitkään aikaan ja en voi olla muutakun tosi tyytyväinen. Suosittelen BiON sarjaa kaikille, ketkä kärsii pahasta ruusufinnistä, varmuudella voin sanoa että kyllä toimii!

    • sskeptikko

      Voi auttaa tilapäisesti. Suosittelen kokeilemaan ruokavalion muutosta ja jojobaöljyä hoitotuotteena, ei mitään muuta.

    • Kyllävain

      Täällä yksi bion tuotteilla rosacean kuriin saanut epätoivoinen mummeli. Itse myös monta vuotta kärsineenä, ja kaiken maailman tuotteet ja iholääkärit testattuna löysin netistä tietoa sarjasta, ja päätin kokeilla. Ja on kyllä auttanut! Aivan täysin rehellisesti voin myös suositella teille kaikille skeptikoille.. jos ei koita, ei myöskään voita niinhän se on.

    • Murheellinen---

      Teille joilla on kokemusta Bionista, kuinka kauan kesti että tuoteet alkavat toimimaan? Itse olen kärsinyt ruusufinnistä kaksi vuotta ja tuntuu että pahemmaksi menee päivä päivältä. Minusta tuntuu että aina kun katsoo peiliin, että ruusufinni olisi levinnyt. Olen nyt viikon käyttänyt Bionin neljää tuotetta. Iho on todella kuiva, hilseilee vaikka laitan rasvaa siihen koko ajan. Merkkejä paremmasta ei ole.

      Olen käynyt ihotautilääkärillä ja sain antibiootin. Silloin naama oli ok, mutta palasi kun kuuri loppui. Käytin ennen Bionia Rosazolin voidetta mistä ei ollut mitään hyötyä. Tuntuu, että mikään ei auta...

    • lillan1

      BION toimii!! Bionin puhdistusgeeli Bacte... jotain, ja tuotteet inhibiting gel follicle clearing lotion ovat tehneet IHMEITÄ ruusufinnilleni. Kosteusvoide oli liian kevyt, käytän paksumpaa perusvoidetta, mutta nuo kolme edellämainittua tuotetta ovat pitäneet ruusufinnin kurissa, jopa lomalla auringissa! Olen todella helpottunut, vuosien kärsimisen jälkeen. Tuotteita tulee käyttää jatkuvasti, sillä ruusufinni on krooninen tauti...

      • Bion kannattaa

        Hei, olen samaa mieltä että BION TOIMII!!!!

        Suhtauduin aluksi varauksella ruusufinnin hoitoon liittyvän Bion -hoitopaketin (4 tuotetta) netistä ostamiseen - kun niin usein monista tuotteista luvataan sitä sun tätä.

        Minulle puhkesi ruusufinni vähitellen kevään 2013 aikana ja elokuussa se paheni pahimmilleen niin, että koko naama oli kauttaaltaan näppyläinen, kirjavan punainen ja kipeä! Olin syönyt n. 2½ kk kestävän antibioottikuurin ja päälle hoidin ihoa voiteella, mikä lopulta kuivasi sen hilseileväksi ja erittäin araksi :(

        ONNEKSI googlasin ihmisten kommentteja ja löysin suosituksen Bionista. Tilasin hoitopaketin ja sain sen seuraavana päivänä. Jo kolmessa päivässä ihoni rauhoittui ja punotus alkoi vaalentua. Ja parasta, kihelmöinti loppui melkein heti. Koska iho oli suun ympäriltä tosi kuiva, niin laitoin kosteusvoiteen päälle vielä apteekin parafiiniöljyä sisältävää Ceridal-voidetta (kosteusvoide ei alussa yksistään riittänyt).Voin melkein sanoa,että itsetunto palasi kohdalleen 3:ssa päivässä! Toivon tosiaan, että tuote toimii myös vastaisuudessa, kun käytän sitä säännöllisesti. Ja suosittelen tuotteita varmasti kaikille! Tuotteesta luvattiin, että 90 % käyttäjistä saa siitä avun, ilmeisesti olen niiden onnekkaiden joukossa. Ihanaa, että pääsin eroon myös antibiooteista yms.kehoa rasittavista aineista!!!


    • ruusulainen3

      Hei,

      Olen käyttänyt bionin tuotteita n.3 kk. Punoitus hävisi ruusufinni-iholtani näillä tuotteilla melko nopeasti, mutta näppylöitä ei ole varmaan koskaan ollut näin paljon. Hienoa! Sen punaisuuden kun vielä peittää, mutta näppylöitä ei. :( Nyt olen myös parin viikon ajan jättänyt vehnän ruokavaliosta pois, mutta sekään ei auta. Onkohan se vaan tyydyttävä kohtaloonsa ikuisenä näppylänaamana. Onko kellään samanlaista super-ruusua, joka tosiaan punottaa ja on täynnä näppylää lähinnä posket ja leuka?

      Ainakin kaupassa kysytään henkkarit jos ostaaa alkoholia... :D finninaamaiselta teiniltä kun näytän vaikka oon melkeen 30v...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe