Puolisot valittaa juomisesta

juomarin tuomari

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Väitös Moni puoliso valittaa miehensä juomisesta/1135234178664

Alkoholin kulutus on kasvanut entisestään ->

myös alkoholiin liittyvät riidat parisuhteissa tulevat lisääntymään. Uuden väitökirjan mukaan monet puolisot valittavat kumppaninsa juomisesta.

Monet valittavat varmaan ihan turhasta, kun eivät halua, että kumppani lähtee baariin. On kyllä varmasti niitäkin, joilla alkoholin käyttö on karannut oikeasti käsistä.

260

60906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      sun mielestä oikeesti outoa että kumppani ei tykkää siitä että toinen käy baareissa jos ei itse halua käydä, liitty siihen liian alkoholin käyttö tai ei? Kyllä mä sen täysin ymmärrän. Kuka sellasesta tykkäis. Mutta ihmettelen myös sellasia pareja jotka on yhdessä mutta molemmilla täysi eri intressit.

      • On kauheaa elää ihmisen kanssa joka juo!!!!! Miten paljon pelkoa, kauhua ja surua se tuottaa. Sairastuttaa ympäristöstään useita ihmisiä.

        On niitä jotka ovat mukavia kännissä, mutta on niitä pahapäisiä... kumpikin yhtä kurjaa.

        En myöskään hyväksy, että molemmilla on omat menonsa viinan myötä... harrastukset ovat eriasia ja oikeanlainen oma "tila" suhteessa.


      • Elämää nähnyt
        tittaL kirjoitti:

        On kauheaa elää ihmisen kanssa joka juo!!!!! Miten paljon pelkoa, kauhua ja surua se tuottaa. Sairastuttaa ympäristöstään useita ihmisiä.

        On niitä jotka ovat mukavia kännissä, mutta on niitä pahapäisiä... kumpikin yhtä kurjaa.

        En myöskään hyväksy, että molemmilla on omat menonsa viinan myötä... harrastukset ovat eriasia ja oikeanlainen oma "tila" suhteessa.

        On kauheaa elää naisen ja äidin kanssa joka haluaa vähän tuuletumaan ja yksin,eli kerran viikossa tytöjen kanssa swiiderille. Tulee aamu yöstä tai aamupäivällä kotiin meikit ja kampaus sekasin hyvin saaneen näköisenä. Kerran ei osanut selitää minne pikkarit oli hävinnyt ym. Eli viinan kanssa latraa ja sekoilee nykyään moni nainenkin ja äiti!


      • turiset
        Elämää nähnyt kirjoitti:

        On kauheaa elää naisen ja äidin kanssa joka haluaa vähän tuuletumaan ja yksin,eli kerran viikossa tytöjen kanssa swiiderille. Tulee aamu yöstä tai aamupäivällä kotiin meikit ja kampaus sekasin hyvin saaneen näköisenä. Kerran ei osanut selitää minne pikkarit oli hävinnyt ym. Eli viinan kanssa latraa ja sekoilee nykyään moni nainenkin ja äiti!

        Monilta vanhemmilta on hukasa käsitys vanhemmuuden tuomasta vastuusta(koskee sekä äitejä että myös isejä)!Itse olen nuori äiti ihminen ja vietän ihan tavallista arki elämää lasteni kanssa,yksinhuoltajana,ilman alkoholin lotrausta.Todellakin päätös yksinhuoltajuudesta on se järkevin. Ja sinkkuus on helpoin vaihtoehto jos mies rintamalla ei muuta tarjottavaa ole kun vaan näitä kesken kasvuisia,vastuuttomia ja hulttio miehiä.Tottakai on ymmärrettävää että silloin tällöin itse kukin haluaa tavata kavereitaan ja käydä tuulettelemassa alkoholin parissa,mutta jos joka viikonloppu ja välillä myös viikolla toinen osapuoli haluaa vaan viettää aikaa alkoholin parissa ennemmin kuin että olisi sitä yhteistä aikaa olla ja tehdä asioita yhdessä perheenä,niin sellainen ei johda yhtään mihinkään.


      • Sisko47
        turiset kirjoitti:

        Monilta vanhemmilta on hukasa käsitys vanhemmuuden tuomasta vastuusta(koskee sekä äitejä että myös isejä)!Itse olen nuori äiti ihminen ja vietän ihan tavallista arki elämää lasteni kanssa,yksinhuoltajana,ilman alkoholin lotrausta.Todellakin päätös yksinhuoltajuudesta on se järkevin. Ja sinkkuus on helpoin vaihtoehto jos mies rintamalla ei muuta tarjottavaa ole kun vaan näitä kesken kasvuisia,vastuuttomia ja hulttio miehiä.Tottakai on ymmärrettävää että silloin tällöin itse kukin haluaa tavata kavereitaan ja käydä tuulettelemassa alkoholin parissa,mutta jos joka viikonloppu ja välillä myös viikolla toinen osapuoli haluaa vaan viettää aikaa alkoholin parissa ennemmin kuin että olisi sitä yhteistä aikaa olla ja tehdä asioita yhdessä perheenä,niin sellainen ei johda yhtään mihinkään.

        Mielenkiintoinen sanavalinta VALITTAA.Sana luo mielikuvan turhanjauhamisesta ja asiasta, johon puutumme vain pikkusieluisuuttamme. Useassa tapauksessahan on kysymys ihan jostain muusta kun vapaudenrajoittamisesta tai turhanpäiväisestä mäkätyksestä, joka on hyvin,hyvin kaukana itse ongelmaan puuttumisesta.Tänään oli mielenkiintoinen uutinen Hesarissa, jossa kerrottiin, että suomalaiset naiset katsovat (turhankin!) pitkään puolisoidensa alkoholinkulutusta. Avioerojen luvatussa maassa :"SISKOT PUUTTUKAA ASIAAN AIKAISEMMIN!"


      • Yölintu-62

        Ensinnäkin meillä on aivan erilainen ystäväpiiri. Voin kertoa, että miehelläni fiksummat. On parempi, että menen omien kavereiden kanssa kaljalle ja laulan karaokea. Sellainen päivä, ettei ole työpäivää seuraavana päivää kummallakaan. Kaverini ei laula eikä kuutele ja ymmärrän sen. Kun menen pubiin kavereiden kanssa, niin me istunaan pilkkuun asti ja sitten kotiin. Mies odottaa ja harrastamme seksiä...ou jeah. Lopetin tupakoinnin. Hän ei. En valita.

        On eka kerran mies, joka päästää ulos. Muut ovat menneet pää kolmantena jalkana ja kuviossa myös vieraat naiset.


      • kun vie miehen
        turiset kirjoitti:

        Monilta vanhemmilta on hukasa käsitys vanhemmuuden tuomasta vastuusta(koskee sekä äitejä että myös isejä)!Itse olen nuori äiti ihminen ja vietän ihan tavallista arki elämää lasteni kanssa,yksinhuoltajana,ilman alkoholin lotrausta.Todellakin päätös yksinhuoltajuudesta on se järkevin. Ja sinkkuus on helpoin vaihtoehto jos mies rintamalla ei muuta tarjottavaa ole kun vaan näitä kesken kasvuisia,vastuuttomia ja hulttio miehiä.Tottakai on ymmärrettävää että silloin tällöin itse kukin haluaa tavata kavereitaan ja käydä tuulettelemassa alkoholin parissa,mutta jos joka viikonloppu ja välillä myös viikolla toinen osapuoli haluaa vaan viettää aikaa alkoholin parissa ennemmin kuin että olisi sitä yhteistä aikaa olla ja tehdä asioita yhdessä perheenä,niin sellainen ei johda yhtään mihinkään.

        Itse olin aviossa kymmenisen vuotta miehen kanssa, jota ei sentään pullot pitäneet poissa perheen parista vaan työ. Ja kukaan ei ymmärrä että erosimme.... 16 tuntisia päiviä teki puoliso, nenä pystyssä ylpeenä. Ja itse jäin kolmen lapsen kanssa kotia, sukulaisten myös tehdessä ympäripyöreitä. Ei helvetti, mihin nykymääilma on menossa.


    • yhtään

      ihmettele. itse alkoholistien lapsena en koskaan tuo kotiini alkoholia. jos juon, niin juon baarissa. edellisestä kerrasta taitaa olla n.3kk.
      raitista tai vain silloin tällöin ottavaa miestä en ole kohdannut, siispä elelen yksinäni. molemmilla täytyy todellakin olla samanlaiset intressit, niin kuin tässä joku jo mainitsikin.

      • fsdsd

        "raitista tai vain silloin tällöin ottavaa miestä en ole kohdannut"

        no siinä tapauksessa sulla on käynyt huono tuuri tai olet etsinyt niitä miehiä lähiöpubeista.


      • etsi---
        fsdsd kirjoitti:

        "raitista tai vain silloin tällöin ottavaa miestä en ole kohdannut"

        no siinä tapauksessa sulla on käynyt huono tuuri tai olet etsinyt niitä miehiä lähiöpubeista.

        ihmissuhdetta baareista, käyn siellä vain kavereiden kanssa silloin tällöin. muutoin ei vain ole natsannut. suurimmalle osalle ikäisistäni näyttää juominen olevan hyvin tärkeällä sijalla elämässä, nimenomaan humalahakuisuus on yleistä.
        joka viikko täytyy saada se känni vedetyksi.


      • tosiaankin

        useimmat, joiden kotona on ollut tai on alkoholisti, lopettaa juomisen tai juo vähän ja harvoin, ei tietenkään aina...isänä juo kuin sieni, ja mieheni ottaa kyllä jonkin verran kotona viikonloppuna, ei kuitenkaan humalaan, tai ainakaan kovaan humalaan, ja sekin ahdistaa joskus valtavasti. Eikä hän aina ymmärrä kantaani vaikka asiasta ollaan puhuttu. Välit isääni ovat viileät.


      • iceQB
        etsi--- kirjoitti:

        ihmissuhdetta baareista, käyn siellä vain kavereiden kanssa silloin tällöin. muutoin ei vain ole natsannut. suurimmalle osalle ikäisistäni näyttää juominen olevan hyvin tärkeällä sijalla elämässä, nimenomaan humalahakuisuus on yleistä.
        joka viikko täytyy saada se känni vedetyksi.

        No tietysti humalan. En ymmärrä muuta syytä sen juomiseen tai miksi alkoholi on ylipäätään keksitty. Seurustelujuoma? Tota ette ittekkään usko että parilla tuopilla/lasillisella se tunnelma kevenee. Kerran kun ottaa niin ottaa sit perkele kunnolla!


      • ossi22
        iceQB kirjoitti:

        No tietysti humalan. En ymmärrä muuta syytä sen juomiseen tai miksi alkoholi on ylipäätään keksitty. Seurustelujuoma? Tota ette ittekkään usko että parilla tuopilla/lasillisella se tunnelma kevenee. Kerran kun ottaa niin ottaa sit perkele kunnolla!

        Viinaa Viina on hyvää


      • iceQB
        ossi22 kirjoitti:

        Viinaa Viina on hyvää

        Näinhän se on!


      • ....
        ossi22 kirjoitti:

        Viinaa Viina on hyvää

        niin hyvää että toisen oma alkaa houkuttaa... ;)


      • ....
        ossi22 kirjoitti:

        Viinaa Viina on hyvää

        niin hyvää että toisen oma alkaa himottaa... ;)


    • Sammoo Mielt.

      Kyllä tiedän mitä on juominen. Olen joutunut näkemään sitä pienestä pitäen joka päivä savuna ilmaan ja persiistä alas. Sinne meni lapsilisäni, kankkulan kaivoon. Mutta nyt ei enää mene ikinä, sillä onneksi Luoja korjasi ajoissa pois. En mennyt edes hautajaisiin, kun ottaa edelleen paljon päähän. Onneksi olen saanut töitä joilla voin tienata menetetyt rahat. Olen kateellinen ja onnellinen niille joilla on savuttomat ja raittiit vanhemmat. Olette viisaita ja siirätte tärkeän tiedon omille lapsillenne, jos sattuu olemaan. Kaikki ystäväni ovat savuttomia ja raittiita, en edes mene sellaisiin paikkoihin joissa "esiintyy" tätä sairautta. Onneksi Suomessa on kauppoja joissa ei myydä ollenkaan sätkä-javiinatuotteita. On kerrottu, että myös Sveitsissäkin olisi.

      • JariPekan

        huoltsikat Neste, Hartolassa ja Hangasalmella EI myy olutta eikä tupakkaa, ja hyvin hällä menee !


      • kysyn olutta
        JariPekan kirjoitti:

        huoltsikat Neste, Hartolassa ja Hangasalmella EI myy olutta eikä tupakkaa, ja hyvin hällä menee !

        kun jaripekalla käyn, ihan vaan huvikseen.


      • vittujoo.....
        kysyn olutta kirjoitti:

        kun jaripekalla käyn, ihan vaan huvikseen.

        onko se joku saatanan lestapulju kun ei myy ees norttia pikkusen vittumainen paikka hinnat sitte varmaan kohillaan että saa "paikattua" tappion mitä tulee kun ei myy...


      • Ihmisiä käy
        vittujoo..... kirjoitti:

        onko se joku saatanan lestapulju kun ei myy ees norttia pikkusen vittumainen paikka hinnat sitte varmaan kohillaan että saa "paikattua" tappion mitä tulee kun ei myy...

        tankkaamassa, syömässä, kahvilla jne.Savuton mesta.
        Eiköhän se ole kauppiaan asia mitä myy ja mitä EI.
        Tietääkseni hän on kristillisen moraalin omaava, Jeesukseen uskova suomalainen yrittäjä.
        Heitä on monia mm. Hesburger ketjun omistaja pariskunta, Halpa-Halli ketjun omista jne.Katsos se Jumalan siunaus...........kun ei elämää tuhoavia ........kyl sä bonjaat ...:)


    • tosiaankin

      Niin että jotta kyttä sotta. Kyllähän miehet tietysti ovat enemmistö kapakka maailmassa. Mutta tosi paljon on lisääntynyt naisten pultsaroituminen eli alkoholisoituminen. Pitää mennä monta kertaa viikossa siiderille. Kotona tissutellaan "sivistyneesti viinejä" (hyvä tekosyy kieltää alkoholismi) et cetteras. Että silleen. Itse olen tavannut vain juoppoja naisia. Itse en juo enkä käy kapakoissa.

      • Sammoo Mielt.

        Järki käteen ajoissa ihmiset! Jos on lapsia niin heidän ei pidä koskaan kärsiä juoppo vanhemmistaan. Se tuntuu kuin sydäntä viiltäisi veitsellä auki. Olet hyvä ihminen, kun et juo ja etkä käy kapakoissa. Hienoa ja onnea tulevaisuudellesi.


      • jerkku1

        niin huoleen aihetta jos mies juo 7plo kepua viikossa, tai nainen 5plo kepua per viikko.
        Niin kyllähän se on niin että tavattoman paljon on naisia baareissa ja huonossa kunnossa!
        Miehiä oli ennen paljon enempi räkäposkella mutta naiset rupee saamaan sen tittelin. Ainakin tampereen suunnalla :)
        Naiset on repuuseja juoppoja hamppeja kännikaloja


      • MIELTÄ

        Ei se aina miesten syy ole. Kyllä naiset osaa itsekin pullon käteensä ottaa ja tosiaan sanoa, että mennään pari siideriä ottamaan. Ihan, kun se olisi sallitumpaan, kun miehet sanoo, että nyt lähden sitten kaljoille. Ja tosiaan näitä kotona päivällä ryyppääviä naisia on paljon. Itse olen ollut mielestäni alkoholisti, kun join joka perjantai - olin riippuvainen siitä, että pitä saada kaljaa. Viime vuonna kävin pari kertaa ravintolassa. Tänä vuonna ei ole tarvinnut pubien ovia aukoja ja kotona seisoo kori kaljaa uudelle vuodelle varattu, mutta siinä olkoon, vaikka ensi kesäksi mökille saunajuomaksi.


      • xxxxx
        jerkku1 kirjoitti:

        niin huoleen aihetta jos mies juo 7plo kepua viikossa, tai nainen 5plo kepua per viikko.
        Niin kyllähän se on niin että tavattoman paljon on naisia baareissa ja huonossa kunnossa!
        Miehiä oli ennen paljon enempi räkäposkella mutta naiset rupee saamaan sen tittelin. Ainakin tampereen suunnalla :)
        Naiset on repuuseja juoppoja hamppeja kännikaloja

        Vielä pahempaa, yleensä naiset bubissa aiheuttavat ne suurimmat häiriöt ja niistä se yleensä "mylly" lähtee. Todella surullista.... En yleistä, mutta tämä on havaintoni.....


      • xxxxx
        jerkku1 kirjoitti:

        niin huoleen aihetta jos mies juo 7plo kepua viikossa, tai nainen 5plo kepua per viikko.
        Niin kyllähän se on niin että tavattoman paljon on naisia baareissa ja huonossa kunnossa!
        Miehiä oli ennen paljon enempi räkäposkella mutta naiset rupee saamaan sen tittelin. Ainakin tampereen suunnalla :)
        Naiset on repuuseja juoppoja hamppeja kännikaloja

        Vielä pahempaa, yleensä naiset bubissa aiheuttavat ne suurimmat häiriöt ja niistä se yleensä "mylly" lähtee. Todella surullista.... En yleistä, mutta tämä on havaintoni.....


      • sitten ei kummonen

        oo humalainen mies niin Luoja varjele känninen nainen!!!
        Onko inhoittavampaa kun sellainen.Entä pitkään ryypännyt, huh.Jumala heitä auttakoon www.kan.fi


      • NukkuMaija

        ""Itse olen tavannut vain juoppoja naisia.""

        Missä ihmeessä niitä juoppoja naisia tapaat, jos et itse juo etkä käy kapakoissa? Taitaa olla niin, että et tapaa naisia lainkaan? Ja taas on happamia pihlajanmarjat...

        Vai oletko jotekin vinksahtanut muuten kuin viinan takia? Tapailet juoppoja naisia ja kauhistelet heitä kuitenkin?

        Miehet valitettavasti kuluttavat suurimman osan viinasta, joskin naisten osuus on kasvanut. Nämä ovat faktoja. Kantavathan naiset enemmän vastuuta arjesta kuin miehet: tuovat kotiin palkan ja tekevät vielä päälle koti- ja lastenkasvatustyön. Monta työpäivää on naisella. Ei siksi mikään siiderillä käynti ole synti, jos ei siitä tule elämää hallitseva riippuvuus. Ei naiselle eikä miehelle.
        Kohtuus kaikessa.


      • Naisten juonnista huolestunut

        Itse juon vain ehkä kerran kuukaudessa, enkä silloinkaan humalahakuisesti. Yhdessä opiskelijatapahtumassa näin erään järkyttävän asian. Nuori äiti kittasi siideriä, kun toisessa kädessä oli lastenvanut ja vaunuissa pieni vauva. Vaikka tämä tapahtuma järjestettiin keskellä päivää oli meno jo silloin neljän aikoihin iltapäivästä aika hurjaa. Miten joku kehtaa tuoda tällaiseen, varmasti alkoholipitoiseen tapahtumaan pienen vauvansa ja juoda siellä siideriä??? Kuinka ajattelematonta! Säälin kyseistä lasta, hänellä on rankka elämä edessä. Mieleni olisi tehnyt sanoa muutama valistussaarna, mutta eipä minulla ole sisua moittia vieraita ihmisiä päin naamaa. Päivittelin tätä sitten vain itsekseni.


      • MIELTÄ
        MIELTÄ kirjoitti:

        Ei se aina miesten syy ole. Kyllä naiset osaa itsekin pullon käteensä ottaa ja tosiaan sanoa, että mennään pari siideriä ottamaan. Ihan, kun se olisi sallitumpaan, kun miehet sanoo, että nyt lähden sitten kaljoille. Ja tosiaan näitä kotona päivällä ryyppääviä naisia on paljon. Itse olen ollut mielestäni alkoholisti, kun join joka perjantai - olin riippuvainen siitä, että pitä saada kaljaa. Viime vuonna kävin pari kertaa ravintolassa. Tänä vuonna ei ole tarvinnut pubien ovia aukoja ja kotona seisoo kori kaljaa uudelle vuodelle varattu, mutta siinä olkoon, vaikka ensi kesäksi mökille saunajuomaksi.

        Katso ettei käy olut vanhaksi.Jää muuten juhannuksenakin juomatta.


      • menee hermo

        kyl se näin on.jos jätät jonkun yksin,ni vähemmästäkin palaa päre!!


      • pahvii
        Naisten juonnista huolestunut kirjoitti:

        Itse juon vain ehkä kerran kuukaudessa, enkä silloinkaan humalahakuisesti. Yhdessä opiskelijatapahtumassa näin erään järkyttävän asian. Nuori äiti kittasi siideriä, kun toisessa kädessä oli lastenvanut ja vaunuissa pieni vauva. Vaikka tämä tapahtuma järjestettiin keskellä päivää oli meno jo silloin neljän aikoihin iltapäivästä aika hurjaa. Miten joku kehtaa tuoda tällaiseen, varmasti alkoholipitoiseen tapahtumaan pienen vauvansa ja juoda siellä siideriä??? Kuinka ajattelematonta! Säälin kyseistä lasta, hänellä on rankka elämä edessä. Mieleni olisi tehnyt sanoa muutama valistussaarna, mutta eipä minulla ole sisua moittia vieraita ihmisiä päin naamaa. Päivittelin tätä sitten vain itsekseni.

        jos näit jonkun naisen kuppilas kersan kaa,ni olisit ...tana sanonut vaik henkilökunnalle!!kyl tälläinen asia pitää puhuu suoraan.myös lapsen äiti oli sairas sillä hetkellä.Toivon et otat opiksesi


      • A.B.Solutisti
        jerkku1 kirjoitti:

        niin huoleen aihetta jos mies juo 7plo kepua viikossa, tai nainen 5plo kepua per viikko.
        Niin kyllähän se on niin että tavattoman paljon on naisia baareissa ja huonossa kunnossa!
        Miehiä oli ennen paljon enempi räkäposkella mutta naiset rupee saamaan sen tittelin. Ainakin tampereen suunnalla :)
        Naiset on repuuseja juoppoja hamppeja kännikaloja

        Nykyisin kun seuraa ihmisiä,kannetaan joka ilta keppanaa kaupasta kuin se olisi joku elintarvike?

        Miksi?

        Ihmisistä on tullut keskioluisteja.


      • nainen haisunäätä

        Olen käynyt kapakoissa ja tanssipaikoilla, kun tykkään tanssista. Valitettavaa suurin osa Daamien haisee suorastaan paskalle. Eikö naisetkaan voi olla selvinpäin ja iloita muuten kuin alkon kera. Olen raitis ikuinen poikamies. Ei minua kukaan nainen halua seurakseen, kun olen poikkeava alkoholin suhteen. Tyttöjä on tyrkyllä vaikka kuinka olen kaunis romanttinen ja toista kunniottava. Siis ihanne mies naisten puheissa. Totuus on toinen eivät kuitenkaan halua seurakseen raitista miestä joka vain kotona möllöttää eikä lähde kaljalle. Menkää itseenne hyvät naiset älkää ruikuttako itsehän teette valinnan viinan huumassa. Loppu


      • vai kantaa vastuun
        NukkuMaija kirjoitti:

        ""Itse olen tavannut vain juoppoja naisia.""

        Missä ihmeessä niitä juoppoja naisia tapaat, jos et itse juo etkä käy kapakoissa? Taitaa olla niin, että et tapaa naisia lainkaan? Ja taas on happamia pihlajanmarjat...

        Vai oletko jotekin vinksahtanut muuten kuin viinan takia? Tapailet juoppoja naisia ja kauhistelet heitä kuitenkin?

        Miehet valitettavasti kuluttavat suurimman osan viinasta, joskin naisten osuus on kasvanut. Nämä ovat faktoja. Kantavathan naiset enemmän vastuuta arjesta kuin miehet: tuovat kotiin palkan ja tekevät vielä päälle koti- ja lastenkasvatustyön. Monta työpäivää on naisella. Ei siksi mikään siiderillä käynti ole synti, jos ei siitä tule elämää hallitseva riippuvuus. Ei naiselle eikä miehelle.
        Kohtuus kaikessa.

        paskapuhetta!kyllä se mies tuo myöskin palkan kotiin,hoitaa lapsia siinä missä nainenkin.eikä mies aina juo viinaa,en ainakaan minä.
        En ole naista tavannut joka yksin hoitaisi kotityöt paitsi sinkkunaiset.naiset vaan tekee pikkuasioista suuren numeron mm;pesin pyykit.meillä pesee kone pyykit ja astiat.
        Ei elämä ole mikään kauniit ja rohkeat tai sinkkuelämää.vaan arkea ja joskus jotain kivaakin.pitkästyneet naiset istuvat lähiöpubeissa ja kitisevät kännissä.


      • ei raitis, mut en juoppokaan

        En lukeudu 100% raittiiksi, mutta kun ei tuo alko maistu, niin ei maistu.
        Olen kyllä huomannut, että naisten humalanhakuinen juominen on lisääntynyt.kuten myös nuorten, sukupuoleen katsomata. En käy kapakoissa, mutta katukuvassa näkyy kyllä humalaista seurakuntaa....
        nyt pientä ärsytystä. lastensuojeluviranomaisena aika nopeasti teen ilmoituksen poliisille, jos selkeästi humalainen vanhempi on yksin lapsensa kanssa liikenteessä.
        tiedän, joku pottuuntuu nyt ja kyyläksi haukkuu, sitä en ole.Alko on ok kohtuudella nautittuna. Kellä mikäkin on sit kohtuutta;-)


      • ????
        nainen haisunäätä kirjoitti:

        Olen käynyt kapakoissa ja tanssipaikoilla, kun tykkään tanssista. Valitettavaa suurin osa Daamien haisee suorastaan paskalle. Eikö naisetkaan voi olla selvinpäin ja iloita muuten kuin alkon kera. Olen raitis ikuinen poikamies. Ei minua kukaan nainen halua seurakseen, kun olen poikkeava alkoholin suhteen. Tyttöjä on tyrkyllä vaikka kuinka olen kaunis romanttinen ja toista kunniottava. Siis ihanne mies naisten puheissa. Totuus on toinen eivät kuitenkaan halua seurakseen raitista miestä joka vain kotona möllöttää eikä lähde kaljalle. Menkää itseenne hyvät naiset älkää ruikuttako itsehän teette valinnan viinan huumassa. Loppu

        taijat olla homo..


      • ole kade
        ???? kirjoitti:

        taijat olla homo..

        Älä tyrkytä tapojasi vai, oletko haiseva lesbo


      • jokin murhe?
        A.B.Solutisti kirjoitti:

        Nykyisin kun seuraa ihmisiä,kannetaan joka ilta keppanaa kaupasta kuin se olisi joku elintarvike?

        Miksi?

        Ihmisistä on tullut keskioluisteja.

        KUN MIETTII ALKOHOLISOITUNEITA IHMISIÄ, NIIN JOKAISELLA ON TAUSTALLA JOKIN MURHEELLINEN ASIA,OLIPA SE MIKÄ VAIN.. VAI ONKO SE TEKOSYY JUOMISEEN? MYÖNNÄN ITSEKIN OTTANEENI MURHEISIIN ENEMMÄN KUIN ILOON. OLEN RUVENNUT MIETTIMÄÄN ETTÄ HALUAN TERVEELLISEN ELÄMÄN JA ON VAIN YKINKERTAISESTI JÄTETTÄVÄ NE MURHETTA AIHEUTTAVAT TEKIJÄT. MURHEET EIVÄT AINAKAAN JUOPOTTELULLA VÄHENE, ONHAN SE JO NÄHTY! TILASTOISSA JA LEHIIEN OTSIKOISSA YLEISESTI JA MYÖS JOIDENKIN TUTTUJEN ELÄMÄSSÄKIN.ALKOHOLISTA JOHTUVAT KUOLEMAT OVAT LISÄÄNTYNEET VIIMEVUOSINA.


      • Annukka.

        heh...Sähän vitsin murjasit. Missä olet näitä vain juoppoja naisia tavannut, kun et käy edes kapakoissa?
        Pistää miettimään...


      • nainen teki työt
        vai kantaa vastuun kirjoitti:

        paskapuhetta!kyllä se mies tuo myöskin palkan kotiin,hoitaa lapsia siinä missä nainenkin.eikä mies aina juo viinaa,en ainakaan minä.
        En ole naista tavannut joka yksin hoitaisi kotityöt paitsi sinkkunaiset.naiset vaan tekee pikkuasioista suuren numeron mm;pesin pyykit.meillä pesee kone pyykit ja astiat.
        Ei elämä ole mikään kauniit ja rohkeat tai sinkkuelämää.vaan arkea ja joskus jotain kivaakin.pitkästyneet naiset istuvat lähiöpubeissa ja kitisevät kännissä.

        aivan kaiken. Mies teki ympäripyöreitä päiviä puolipalkalla sukulaisfirmassa. Ja niin tärkeitä, jotta vikka minä äiti olin kipeä ja kolme lasta oli hoidettavana, ei voinut hän jäädä kotiin. Kun oli kotona sammui kuten juopot sammuvat. Ja kaiken tämän yllä hänen yllään loisti sädekehä täydellisenä isänä ja perheenmiehenä. Hah. HAH! Minulla perheenäitinä ei koskaan ollut vapaata, kun kerran alkuun vein lapsen hoitoon anopille, että pääsisin jumppaan (mikä itselle oli ennen ollut elinehto), tuli heti sieltä kommenttia, että tarvitsis sit hommata lapsenvahti, jos aion enemmänkin harrastaa jumppaa. Että se siitä tuesta äideille. Oma äiti myös tekee töitä työn perään kuukausipalkalla, alalla, jolla on valtavasti työvoimaa odottamassa työtä, peläten lopputiliä tjtn.


    • glungs

      Vaimoni vetää viiniä kuin sieni muka tyttöjen iltoja vietetään ja muistellaan aikoja kun elämässä oli tulevaisuuden näkymiä.Hiprakassa sitten tulee kotiin menee välittömästi nukkumaan. Aamulla kun tiedustelen kävittekö kaukanakin niissä haaveissa. Ei vastausta kun ei ole havaintoo. Kyllä Tytötkin osaa ryypätä.

      • fiuuu..

        emännyyttäs, äläkä kysele enää mitään.


      • dflsdö
        fiuuu.. kirjoitti:

        emännyyttäs, äläkä kysele enää mitään.

        Ja yhä enemmän miehen persuuksille potkaista aina ja miel..kokonaan pois kotoa, olla valmiudessa.. Kun niin överiksi tahtoo mennä tää alkoholinkäyttö aikuisilla miehillä ja kyl uoremmillakin miehillä..Kyllä naisetkin alkoholia käyttää, mut ottavat pieniä määriä ja se on hallittavissa usein osaavat kontrolloida tarkemmin sen hetkisen tilanteen...Isännälle potkuja persuuksille, ja painua helvettiin.. jos ei tajua mitä onkaan aiheuttamassa pitkällä ajan viiveellä...jne...Oksettavaa kateltavaa kun puistot täytty juopoista ym ongelma ihmisistä..
        Ja lapset katsoo silmät ymmyrkäisinä mitä noikin tollai huojuilee tms...Pois asuintaajamissta tällaset sikailevat örisijät...Ojentaa pitäs kunnolla, ett jotan tolkkua saada asioihin!!!


      • piupau2

        Kyllä osaa joo, niin naiset kuin miehetkin.
        Kuinkahan usein on niinkuin meillä että molemmille maistuu... Yhdessä tuumin viinejä maistellaan ja olutta kitataan "sivistyneesti".Ja kumpikin "syyttelee" toista:enhän minä, mutta kun sinä se ostit/halusit taas viinipullon: Ja vuoron perää kumpikin ostaa tai haluaa...

        Meillä em. hutunkeittokeitto päätyi eroon ja kas! molemmat raitistui!!!
        Eli kaikille ryyppääjistä kärsiville: ottakaa hatkat.Elämä on muutakin kun toisen örveltämisen katsomista tai mukana örveltämistä!


    • alkoholiton

      Jättäkää parisuhteenne jos ei kumppaninne juominen innosta. Ei alkoholisti lopeta juomista, jo päivittäinen ravintola annoksen nauttiminen on alkoholismia. Laskekaa paljonko rahaa menee vuosittain viinaan taloudessanne. 3€ /päivä tekee yli tonnin vuodessa. Sitten viikonloput taksiajot äkkiä menee 3- 4 tonnia vuodessa viinaan.
      Valitetaan ettei rahat riitä ja viina on kallista. Ei viina kallista ole kun ei juo.
      Alkoholistin näkee kun vertaa henkilöön jotka ei juo, kasvot ovat pöhöttyneet ja hyppyset jo 40 - 45 vuotiaan.

      • Sammoo Mielt.

        HIENO "PUHE"! PUHUT TOTTA YRITÄT KERTOA TOISILLE JÄRKEÄ, VAIKKA MONI EI KUUNTELEKKAAN. ON HYVÄ, ETTÄ TÄÄLLÄ ON IHMISIÄ, JOTKA AJAVAT SAMAA ASIAA, HYVÄLLE TERVEELLISELLE ELÄMÄLLE. KIITOS VIELÄ SINULLE.


      • Mies 40v

        "Hyppyset ovat 40-45 vuotiaan"?
        "Yksi ravintola-annos päivässä on alkoholismia"

        Olen 40 mies ja otan sillon tällön yhden, jopa kaksi annosta, olen siis alkoholisti ja hyppyset ovat 40-45 vuotiaan?

        HEH, olen mielestäni hyvässä kunnossa, urheilen paljon ja mutta mitähän sinä noilla kommenteilla oikein tarkalleen hait?

        Mutta asiaakin puhuit, siitä mitä menee rahaa viinaan vuodessa, jotkut laittavat aivan käsittämättömiä summia kurkusta alas joka vuosi, sairasta!


      • terveelliselle elämälle
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

        HIENO "PUHE"! PUHUT TOTTA YRITÄT KERTOA TOISILLE JÄRKEÄ, VAIKKA MONI EI KUUNTELEKKAAN. ON HYVÄ, ETTÄ TÄÄLLÄ ON IHMISIÄ, JOTKA AJAVAT SAMAA ASIAA, HYVÄLLE TERVEELLISELLE ELÄMÄLLE. KIITOS VIELÄ SINULLE.

        Kerrompa omaa jutskaani tässä. Juomiseeni ei ole syy kenessäkään,vain minussa itessäni.
        Nyt olen päättänyt, että tämä elämä saa jäädä. Eli alkoholin naukkailu saa jäädä!!
        On ollut helppoa unohtaa murheet ottamalla viiniä ja unohtamaan ikävät asiat, kuten riitelevän ukon. Seuraavana päivänä on huono omatunto siitä että otin pari ylimääräistä lasillista liikaa! Ehkä joudun sen vuoksi jättämään ukkoni,joka ryyppää joka viikonloppu ja kaikki jotka joutuvat humalassa häntä katsomaan, kuuntelemaan, kärsivät hänen kätöksestään.
        Hän tuskin on valmis mihinkään AAkerhoon tai ottamaan lääkitystä alkoholiongelmaansa, mutta tästä elämästä ei hyvää seuraa ja minun on tehtävä päätös jos ei enää järki puheet auta.
        Onko muilla samankaltaisia ongelmia? Miten olette selvinneet näistä ongelmista?
        Itse olen päättänyt lopettaa naukkailut ja tarvittaessa haen apua jostain, koska päätökseni olen tehnyt.
        Kertokaa kokemuksistanne.


      • henk.koht.kokemusta
        terveelliselle elämälle kirjoitti:

        Kerrompa omaa jutskaani tässä. Juomiseeni ei ole syy kenessäkään,vain minussa itessäni.
        Nyt olen päättänyt, että tämä elämä saa jäädä. Eli alkoholin naukkailu saa jäädä!!
        On ollut helppoa unohtaa murheet ottamalla viiniä ja unohtamaan ikävät asiat, kuten riitelevän ukon. Seuraavana päivänä on huono omatunto siitä että otin pari ylimääräistä lasillista liikaa! Ehkä joudun sen vuoksi jättämään ukkoni,joka ryyppää joka viikonloppu ja kaikki jotka joutuvat humalassa häntä katsomaan, kuuntelemaan, kärsivät hänen kätöksestään.
        Hän tuskin on valmis mihinkään AAkerhoon tai ottamaan lääkitystä alkoholiongelmaansa, mutta tästä elämästä ei hyvää seuraa ja minun on tehtävä päätös jos ei enää järki puheet auta.
        Onko muilla samankaltaisia ongelmia? Miten olette selvinneet näistä ongelmista?
        Itse olen päättänyt lopettaa naukkailut ja tarvittaessa haen apua jostain, koska päätökseni olen tehnyt.
        Kertokaa kokemuksistanne.

        Mutta, hieno päätös !! Tsemppiä uudelle elämällesi! Minulta on kaksi tätiä mennyt viinan vuoksi, alle 60v. Toinen joi metanolia ja toinen hukkui saatuaan jonkun kohtauksen uimareissulla, humalassa tietenkin. Kaksi varoittavaa esimerkkiä, miksi kannattaa jättää se alkoholin läträäminen ja ajatella oikeasti itseään. Kerran täällä vain ollaan, joten pidetään itsestämme hyvää huolta ja eletään terveellisesti. Ja siten ehkä vähän pidempäänkin..


      • ryyppääminen
        terveelliselle elämälle kirjoitti:

        Kerrompa omaa jutskaani tässä. Juomiseeni ei ole syy kenessäkään,vain minussa itessäni.
        Nyt olen päättänyt, että tämä elämä saa jäädä. Eli alkoholin naukkailu saa jäädä!!
        On ollut helppoa unohtaa murheet ottamalla viiniä ja unohtamaan ikävät asiat, kuten riitelevän ukon. Seuraavana päivänä on huono omatunto siitä että otin pari ylimääräistä lasillista liikaa! Ehkä joudun sen vuoksi jättämään ukkoni,joka ryyppää joka viikonloppu ja kaikki jotka joutuvat humalassa häntä katsomaan, kuuntelemaan, kärsivät hänen kätöksestään.
        Hän tuskin on valmis mihinkään AAkerhoon tai ottamaan lääkitystä alkoholiongelmaansa, mutta tästä elämästä ei hyvää seuraa ja minun on tehtävä päätös jos ei enää järki puheet auta.
        Onko muilla samankaltaisia ongelmia? Miten olette selvinneet näistä ongelmista?
        Itse olen päättänyt lopettaa naukkailut ja tarvittaessa haen apua jostain, koska päätökseni olen tehnyt.
        Kertokaa kokemuksistanne.

        joka oli ongelma käyttöä jo vuosia(lopputilejä, putkareissuja, sekoilua johon virkavalta puuttui, suhteitten päättymisä jne, jne) kun mulle kirkastu Jumalan sovitustyö Pojassaan Jeesuksesa Kristuksessa.Tuli raittius, syntien anteeksi antamus ja Taivas paikka.Rauha ja päämäärä.Tää oli mun tie. :)


      • Onko pakko vain seurata siv...
        henk.koht.kokemusta kirjoitti:

        Mutta, hieno päätös !! Tsemppiä uudelle elämällesi! Minulta on kaksi tätiä mennyt viinan vuoksi, alle 60v. Toinen joi metanolia ja toinen hukkui saatuaan jonkun kohtauksen uimareissulla, humalassa tietenkin. Kaksi varoittavaa esimerkkiä, miksi kannattaa jättää se alkoholin läträäminen ja ajatella oikeasti itseään. Kerran täällä vain ollaan, joten pidetään itsestämme hyvää huolta ja eletään terveellisesti. Ja siten ehkä vähän pidempäänkin..

        Ystävä juo minkä kerkiää ja luisuu alamäkeä niin että hirvittää. Pahinta on, että kotona on kaksi lasta, jotka kärsivät äidin örveltämisestä ja sekoilusta - viikollakin! Lomista yms. puhumatta.

        Työ on vielä pysynyt, nipin napin, mutta kyllä asiasta on työpaikallakin huomautettu moneen kertaan, ei kumminkaan hoitoonohjaukseen asti. Miksei muuten?

        Pienikin varovainen vinkki asiasta saa aikaan raivokohtauksen ja syyttelyn toisen elämään puuttumisesta. Ystäväni ei edes myönnä koko ongelmaa.

        Olen seurannut menoa, nykyään yhä etäämpää, kymmenisen vuotta. Karmeaa, varsinkin lasten kannalta.

        Elämänkumppaninsa kuoli viinaan, muut miehet ovat kadonneet kuviosta kun ovat sitä jonkin aikaa seuranneet. Kaikki ystävät - paitsi ak., jolla ei onneksi satu tätä ongelmaa olemaan.

        Voiko tehdä YHTÄÄN mitään? Pari kertaa on lasten huostaanotto kuulemma ollut lähellä, mutta jotenkin frendini on onnistunut kääntämään jutun ilkeämielisten ihmisten panetteluksi.


      • ajatellen
        ryyppääminen kirjoitti:

        joka oli ongelma käyttöä jo vuosia(lopputilejä, putkareissuja, sekoilua johon virkavalta puuttui, suhteitten päättymisä jne, jne) kun mulle kirkastu Jumalan sovitustyö Pojassaan Jeesuksesa Kristuksessa.Tuli raittius, syntien anteeksi antamus ja Taivas paikka.Rauha ja päämäärä.Tää oli mun tie. :)

        Kiitos teille vastauksistanne. Yritän kovasti tehdä tämän eteen töitä, että en ota sitä ensimmäistäkään viinilasillista viikonloppuisin. Teidän kirjoitukset auttavat vielä enemmän vahvistumaan tässä asiassa. Toivon että voisin olla niin sisukas,että voin toteuttaa päätökseni näin,ilman lääkityksiä yms.
        Vaikeaa tulee olemaan siinä tilanteessa, kun mieheni alkaa juomaan. Ja se on todella juomista, ei mitään lipittelyä eikä tissuttelua. Muutama paukku rauhallisesti ja loput pullosta menee kuin leikiten vain. ja siitä se riemu repiää. Siis hänellä, ei meillä muilla. Hän ei aio lopettaa juomistaa ja omasta mielestään ei ole alkoholisti. Pitää vain nostaa kytkintä siinä tlanteessa ja lähteä vaikka kyläilemään ja tuliaisena ei ole viinipulloa. Katsotaan miten pärjään. siinä ei tarvitse enää muita murheita ollakaan, mutta koitetaan pitää pää kylmänä vain!


      • ajatellut
        henk.koht.kokemusta kirjoitti:

        Mutta, hieno päätös !! Tsemppiä uudelle elämällesi! Minulta on kaksi tätiä mennyt viinan vuoksi, alle 60v. Toinen joi metanolia ja toinen hukkui saatuaan jonkun kohtauksen uimareissulla, humalassa tietenkin. Kaksi varoittavaa esimerkkiä, miksi kannattaa jättää se alkoholin läträäminen ja ajatella oikeasti itseään. Kerran täällä vain ollaan, joten pidetään itsestämme hyvää huolta ja eletään terveellisesti. Ja siten ehkä vähän pidempäänkin..

        Tätä asiaa olen miettinyt, esim, että minkänäköinen olen vaikka 5 v. päästä, jos olen silloin enää elossa? Kuolen viinaan, tapaturmaisesti tai väkivallanuhrina?
        Pakko tässä on jo jokaisen ruveta miettimään, haluaako terveenä elää loppuelämän.
        Viina on aihettanut perheille niin paljon pahaa väärinkäytösten vuoksi. Kiitos Sinulle vastauksesta ja rohkaisusta!:)


      • korkkikiinni
        ajatellen kirjoitti:

        Kiitos teille vastauksistanne. Yritän kovasti tehdä tämän eteen töitä, että en ota sitä ensimmäistäkään viinilasillista viikonloppuisin. Teidän kirjoitukset auttavat vielä enemmän vahvistumaan tässä asiassa. Toivon että voisin olla niin sisukas,että voin toteuttaa päätökseni näin,ilman lääkityksiä yms.
        Vaikeaa tulee olemaan siinä tilanteessa, kun mieheni alkaa juomaan. Ja se on todella juomista, ei mitään lipittelyä eikä tissuttelua. Muutama paukku rauhallisesti ja loput pullosta menee kuin leikiten vain. ja siitä se riemu repiää. Siis hänellä, ei meillä muilla. Hän ei aio lopettaa juomistaa ja omasta mielestään ei ole alkoholisti. Pitää vain nostaa kytkintä siinä tlanteessa ja lähteä vaikka kyläilemään ja tuliaisena ei ole viinipulloa. Katsotaan miten pärjään. siinä ei tarvitse enää muita murheita ollakaan, mutta koitetaan pitää pää kylmänä vain!

        Puolison juomista ei kestä katsoa selvänä ei erkki eikä elviira. Eikä alkkis juovu taikajuomastaan kuin ihmeen kautta. Pystyyn siinä kuolee toinen.

        Tsemppi sinne. Kannattaa miettiä mitä tahtoo omalta elämältään. Naiset tai juovien miesten vaimot muuttuvat usein nalkuttaviksi viininlitkijöiksi ja alkavat muutoinkin pitämään itsestään vähemmän.
        Kun vatutus on tarpeeksi suuri lopettaminen ei oo vaikeaa. Seura tekee kaltaisekseen. Vaihda seuraa jos muu ei auta.


    • uutta

      tuossakaan väitöskirjassa on kun tästäkin asiasta on metelöity koko kepun puolesta jo vuosia.outoa että aina mies syyllistetään kun naisetkin nykyään kippaa viinaa samanlailla tai on ne oikeestaan kipanneet pitkään mutta tasaarvon nimesssä niistä ei ole saanut huudella.taitaa taas olla vaan valtion pohjattomaan säkkiin aika kerätä veroa mutta tupakasta ei keskustella kun varainkerääjä katainen sattuu sauhuttelemaan.silloin se ei edes saastuta.kyllähän kaikki ihmiset suunnilleen tietää alkoholin haitat että se siintä.

    • 5KRT*30V.

      Naisten/äitien käyttö on viisinkertaistunut vain kolmessakymmenessä vuodessa. Miesten kaksinkertaistunut.

      Olen etsinyt tilastoja läpi maailman, enkä ole vastaavaan ilmiöön törmännyt kuin feministi Suomessa.
      Nainenhan on kuitenkin aina luonnon luomana myös potenttiaalinen äiti, jonka pitää/saa kantaa lasta 9 kk kohdussaan, imettää ja antaa hoivaa ensimmäiset vuodet jne...
      Nykyään syntyykin Suomessa jo yli tuhat äidin juomisesti vaurioitunutta lasta joka vuosi...

      esim.

      Naisten juominen riistäytynyt käsistä

      http://www.hameensanomat.fi/Article.jsp?article=34764

      "Nainen ei voi juoda kuin mies ei ole moraalinen kannanotto. Se perustuu fysiologisiin faktoihin, sanoo projektipäällikkö Hannele Nykänen Myllyhoito ry:stä ja läväyttää silmien eteen karua luettavaa.

      Suomessa naisia sairastuu päihderiippuvuuteen yhä enemmän ja nuorten naisten alkoholinkäyttö on räjähtänyt viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana.

      Tutkimusten mukaan myös äidin alkoholinkäyttö vaurioittaa lapsen psyykkistä kehitystä eri tavalla kuin isän juominen."





      Sos ja terv. ministerin sivuilta

      http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/documents/3513/index.htx

      "vaikka naisten alkoholinkäyttö on viisinkertaistunut viimeisten 30 vuoden aikana, sen erityispiirteet samoin kuin naisten päihdeongelmien erityispiirteet ovat jääneet vähälle huomiolle"



      http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id63711.html

      "Suomessa naisten alkoholinkäyttö on hyväksytympää kuin monissa muissa kulttuureissa. Naisten julkista humaltumista ei pidetä Suomessa samalla tavalla häpeällisenä kuin muualla maailmassa.

      Muutos tapahtui 1990-luvulla ja naisten humalahakuisesta juomisesta on tullut tapa, Holmila sanoo."

      MISSÄ KUNNOSSA ON SIIS SUOMEN NYKYNAISTEN ÄIDINVAISTOT/NAISELLISUUS?

      Päälle nämä täällä suomi24 useasti mainitut tilastot esim se että olemme avioeroissa maailmanykkösiä ja nainen alkuunlaittajana "jättäjänä" lähes 3/4 tapauksessa, vanhenemma kansana euroopan/maailman nopeiten, lapsia on abortoitu jo puoli miljoonaa ja tehtailu jatkuu, sairaanhoitajien uhkailut keskosten ja mummien hengillä, naisopettajatkin sitran tutkimuksen mukaan "järkyttävän" puolueellisia läpi Suomen koulujen... jne jne

      • koiranpää

        saatana! olipas sekavaa tekstiä!


      • ASIANTUNTIJA
        koiranpää kirjoitti:

        saatana! olipas sekavaa tekstiä!

        Täällä suomi24 miljoonien viestien joukossa on suurin osa viesteistä paljon paljon sekavampaa, eivätkä yleisesti mm. sisällä minkään laisia linkkejä väittämien tueksi.
        Hyvin usein kirjoitukset myös ovat täysin pikku pojujen tai idioottien kirjoittamia "huudahduksia" täysin asian sivusta -sisältämättä mitään aiheeseen liittyvää kantaa ynm. Oma viestisi edusti juuri tätä idiotismia parhaimmillaan kuten nimimerkkisikin koiranpää.

        Tässä viestissä, jonka sinä nyt "älykkäästi osoitit eri väittämiltään vääräksi asiantuntija linkkeineen" oli itseasiassa selkeästi enemmän suoraa siteerausta, ja linkkiä asiantuntijoiden puheisiin kuin koko suomi24 aloituksesssa aiheesta. Ja jopa enemmän tosiaan kuin sinun viestissä.


        "MUTTA, MUTTA...SE KOIRÄ ÄLÄHTÄÄ, JOHON KAPULA KOLALTAA" ARVON KOIRANPÄÄMME.

        Tiedän että nettiä voidaan käyttää myös apukoulussa, hoitajien kahvihuoneissa ja feministien ompeluseuroissa ynm niin kysyn nyt avuliaasti että mitä kohtaa et osaa tavata alla olevasta?

        A.Naisten/äitien käyttö on viisinkertaistunut vain kolmessakymmenessä vuodessa. Miesten kaksinkertaistunut. Alkoholin vammauttamia lapsia syntyykin jo yli tuhat joka vuosi.

        B.Suomessa tehdään maailman eniten avioeroja.

        C.Nainen on alkuunlaittajana näistä lähes 3/4 tapauksesta.

        D.Lapsia ollaan Suomessa jo abortoitu 500 000. Ja tahti jatkuu.

        E.Vanhenemme tilastollisena faktana Euroopan/maailman nopeiten kansana.

        F.Juuri vähän aikaa sitten sairaanhoitajamme ajoivat itselleen 24% ennätystason korotuksia uhkailemalla keskosia, lapsia ja mummeja. 12% olisi jo muuten ollut uusi tilastollinen Suomen ennätys. Riittääkö järkesi seuraamaan uutisia vai menikö jopa tämäkin ohi?

        G.Sitra teki syksyllä laajan tutkimuksen läpi Suomen peruskoulujen ja Sitran tutkijat itsekin olivat sanatarkasti järkyttyneitä naisopettajien puoluueellisuudesta. He jakavat arvosanoja läpi Suomen "oppilaiden aurinkoisuuden perusteella".

        Lue nyt noita "erittäin vaikeita" sekavia ;) tilastoja läpi siellä naisten lehden toimituksessa? ja kysy lisää jollet saa tavattua niitä järkeesi?

        Lue myös uudestaan nuo asiantuntijoiden kommentit ynm linkkeineen. Kyllä niiden ymmärtämien voi onnistua ja kysy apua jollet millään saa niitä tajuntaasi.


        Eli kysymys kuului alla ja yllä olevia asioiden valossa:

        MISSÄ KUNNOSSA ON SIIS SUOMEN NYKYNAISTEN ÄIDINVAISTOT/NAISELLISUUS?



        esim.

        Naisten juominen riistäytynyt käsistä

        http://www.hameensanomat.fi/Article.jsp?article=34764

        "Nainen ei voi juoda kuin mies ei ole moraalinen kannanotto. Se perustuu fysiologisiin faktoihin, sanoo projektipäällikkö Hannele Nykänen Myllyhoito ry:stä ja läväyttää silmien eteen karua luettavaa.

        Suomessa naisia sairastuu päihderiippuvuuteen yhä enemmän ja nuorten naisten alkoholinkäyttö on räjähtänyt viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana.

        Tutkimusten mukaan myös äidin alkoholinkäyttö vaurioittaa lapsen psyykkistä kehitystä eri tavalla kuin isän juominen."





        Sos ja terv. ministerin sivuilta

        http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/documents/351 3/index.htx

        "vaikka naisten alkoholinkäyttö on viisinkertaistunut viimeisten 30 vuoden aikana, sen erityispiirteet samoin kuin naisten päihdeongelmien erityispiirteet ovat jääneet vähälle huomiolle"



        http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id63711.html

        "Suomessa naisten alkoholinkäyttö on hyväksytympää kuin monissa muissa kulttuureissa. Naisten julkista humaltumista ei pidetä Suomessa samalla tavalla häpeällisenä kuin muualla maailmassa.

        Muutos tapahtui 1990-luvulla ja naisten humalahakuisesta juomisesta on tullut tapa, Holmila sanoo."


      • :):)
        ASIANTUNTIJA kirjoitti:

        Täällä suomi24 miljoonien viestien joukossa on suurin osa viesteistä paljon paljon sekavampaa, eivätkä yleisesti mm. sisällä minkään laisia linkkejä väittämien tueksi.
        Hyvin usein kirjoitukset myös ovat täysin pikku pojujen tai idioottien kirjoittamia "huudahduksia" täysin asian sivusta -sisältämättä mitään aiheeseen liittyvää kantaa ynm. Oma viestisi edusti juuri tätä idiotismia parhaimmillaan kuten nimimerkkisikin koiranpää.

        Tässä viestissä, jonka sinä nyt "älykkäästi osoitit eri väittämiltään vääräksi asiantuntija linkkeineen" oli itseasiassa selkeästi enemmän suoraa siteerausta, ja linkkiä asiantuntijoiden puheisiin kuin koko suomi24 aloituksesssa aiheesta. Ja jopa enemmän tosiaan kuin sinun viestissä.


        "MUTTA, MUTTA...SE KOIRÄ ÄLÄHTÄÄ, JOHON KAPULA KOLALTAA" ARVON KOIRANPÄÄMME.

        Tiedän että nettiä voidaan käyttää myös apukoulussa, hoitajien kahvihuoneissa ja feministien ompeluseuroissa ynm niin kysyn nyt avuliaasti että mitä kohtaa et osaa tavata alla olevasta?

        A.Naisten/äitien käyttö on viisinkertaistunut vain kolmessakymmenessä vuodessa. Miesten kaksinkertaistunut. Alkoholin vammauttamia lapsia syntyykin jo yli tuhat joka vuosi.

        B.Suomessa tehdään maailman eniten avioeroja.

        C.Nainen on alkuunlaittajana näistä lähes 3/4 tapauksesta.

        D.Lapsia ollaan Suomessa jo abortoitu 500 000. Ja tahti jatkuu.

        E.Vanhenemme tilastollisena faktana Euroopan/maailman nopeiten kansana.

        F.Juuri vähän aikaa sitten sairaanhoitajamme ajoivat itselleen 24% ennätystason korotuksia uhkailemalla keskosia, lapsia ja mummeja. 12% olisi jo muuten ollut uusi tilastollinen Suomen ennätys. Riittääkö järkesi seuraamaan uutisia vai menikö jopa tämäkin ohi?

        G.Sitra teki syksyllä laajan tutkimuksen läpi Suomen peruskoulujen ja Sitran tutkijat itsekin olivat sanatarkasti järkyttyneitä naisopettajien puoluueellisuudesta. He jakavat arvosanoja läpi Suomen "oppilaiden aurinkoisuuden perusteella".

        Lue nyt noita "erittäin vaikeita" sekavia ;) tilastoja läpi siellä naisten lehden toimituksessa? ja kysy lisää jollet saa tavattua niitä järkeesi?

        Lue myös uudestaan nuo asiantuntijoiden kommentit ynm linkkeineen. Kyllä niiden ymmärtämien voi onnistua ja kysy apua jollet millään saa niitä tajuntaasi.


        Eli kysymys kuului alla ja yllä olevia asioiden valossa:

        MISSÄ KUNNOSSA ON SIIS SUOMEN NYKYNAISTEN ÄIDINVAISTOT/NAISELLISUUS?



        esim.

        Naisten juominen riistäytynyt käsistä

        http://www.hameensanomat.fi/Article.jsp?article=34764

        "Nainen ei voi juoda kuin mies ei ole moraalinen kannanotto. Se perustuu fysiologisiin faktoihin, sanoo projektipäällikkö Hannele Nykänen Myllyhoito ry:stä ja läväyttää silmien eteen karua luettavaa.

        Suomessa naisia sairastuu päihderiippuvuuteen yhä enemmän ja nuorten naisten alkoholinkäyttö on räjähtänyt viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana.

        Tutkimusten mukaan myös äidin alkoholinkäyttö vaurioittaa lapsen psyykkistä kehitystä eri tavalla kuin isän juominen."





        Sos ja terv. ministerin sivuilta

        http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/documents/351 3/index.htx

        "vaikka naisten alkoholinkäyttö on viisinkertaistunut viimeisten 30 vuoden aikana, sen erityispiirteet samoin kuin naisten päihdeongelmien erityispiirteet ovat jääneet vähälle huomiolle"



        http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id63711.html

        "Suomessa naisten alkoholinkäyttö on hyväksytympää kuin monissa muissa kulttuureissa. Naisten julkista humaltumista ei pidetä Suomessa samalla tavalla häpeällisenä kuin muualla maailmassa.

        Muutos tapahtui 1990-luvulla ja naisten humalahakuisesta juomisesta on tullut tapa, Holmila sanoo."

        :) :)


      • Tasa-arvo valtuutettu
        ASIANTUNTIJA kirjoitti:

        Täällä suomi24 miljoonien viestien joukossa on suurin osa viesteistä paljon paljon sekavampaa, eivätkä yleisesti mm. sisällä minkään laisia linkkejä väittämien tueksi.
        Hyvin usein kirjoitukset myös ovat täysin pikku pojujen tai idioottien kirjoittamia "huudahduksia" täysin asian sivusta -sisältämättä mitään aiheeseen liittyvää kantaa ynm. Oma viestisi edusti juuri tätä idiotismia parhaimmillaan kuten nimimerkkisikin koiranpää.

        Tässä viestissä, jonka sinä nyt "älykkäästi osoitit eri väittämiltään vääräksi asiantuntija linkkeineen" oli itseasiassa selkeästi enemmän suoraa siteerausta, ja linkkiä asiantuntijoiden puheisiin kuin koko suomi24 aloituksesssa aiheesta. Ja jopa enemmän tosiaan kuin sinun viestissä.


        "MUTTA, MUTTA...SE KOIRÄ ÄLÄHTÄÄ, JOHON KAPULA KOLALTAA" ARVON KOIRANPÄÄMME.

        Tiedän että nettiä voidaan käyttää myös apukoulussa, hoitajien kahvihuoneissa ja feministien ompeluseuroissa ynm niin kysyn nyt avuliaasti että mitä kohtaa et osaa tavata alla olevasta?

        A.Naisten/äitien käyttö on viisinkertaistunut vain kolmessakymmenessä vuodessa. Miesten kaksinkertaistunut. Alkoholin vammauttamia lapsia syntyykin jo yli tuhat joka vuosi.

        B.Suomessa tehdään maailman eniten avioeroja.

        C.Nainen on alkuunlaittajana näistä lähes 3/4 tapauksesta.

        D.Lapsia ollaan Suomessa jo abortoitu 500 000. Ja tahti jatkuu.

        E.Vanhenemme tilastollisena faktana Euroopan/maailman nopeiten kansana.

        F.Juuri vähän aikaa sitten sairaanhoitajamme ajoivat itselleen 24% ennätystason korotuksia uhkailemalla keskosia, lapsia ja mummeja. 12% olisi jo muuten ollut uusi tilastollinen Suomen ennätys. Riittääkö järkesi seuraamaan uutisia vai menikö jopa tämäkin ohi?

        G.Sitra teki syksyllä laajan tutkimuksen läpi Suomen peruskoulujen ja Sitran tutkijat itsekin olivat sanatarkasti järkyttyneitä naisopettajien puoluueellisuudesta. He jakavat arvosanoja läpi Suomen "oppilaiden aurinkoisuuden perusteella".

        Lue nyt noita "erittäin vaikeita" sekavia ;) tilastoja läpi siellä naisten lehden toimituksessa? ja kysy lisää jollet saa tavattua niitä järkeesi?

        Lue myös uudestaan nuo asiantuntijoiden kommentit ynm linkkeineen. Kyllä niiden ymmärtämien voi onnistua ja kysy apua jollet millään saa niitä tajuntaasi.


        Eli kysymys kuului alla ja yllä olevia asioiden valossa:

        MISSÄ KUNNOSSA ON SIIS SUOMEN NYKYNAISTEN ÄIDINVAISTOT/NAISELLISUUS?



        esim.

        Naisten juominen riistäytynyt käsistä

        http://www.hameensanomat.fi/Article.jsp?article=34764

        "Nainen ei voi juoda kuin mies ei ole moraalinen kannanotto. Se perustuu fysiologisiin faktoihin, sanoo projektipäällikkö Hannele Nykänen Myllyhoito ry:stä ja läväyttää silmien eteen karua luettavaa.

        Suomessa naisia sairastuu päihderiippuvuuteen yhä enemmän ja nuorten naisten alkoholinkäyttö on räjähtänyt viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana.

        Tutkimusten mukaan myös äidin alkoholinkäyttö vaurioittaa lapsen psyykkistä kehitystä eri tavalla kuin isän juominen."





        Sos ja terv. ministerin sivuilta

        http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/documents/351 3/index.htx

        "vaikka naisten alkoholinkäyttö on viisinkertaistunut viimeisten 30 vuoden aikana, sen erityispiirteet samoin kuin naisten päihdeongelmien erityispiirteet ovat jääneet vähälle huomiolle"



        http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id63711.html

        "Suomessa naisten alkoholinkäyttö on hyväksytympää kuin monissa muissa kulttuureissa. Naisten julkista humaltumista ei pidetä Suomessa samalla tavalla häpeällisenä kuin muualla maailmassa.

        Muutos tapahtui 1990-luvulla ja naisten humalahakuisesta juomisesta on tullut tapa, Holmila sanoo."

        Voisko siis naiset (Suomen miesten jatkuvan kiihtyvän solvaamisen sijaan) vihdoin kääntää kriittisen katseensa itseensä ja toisiin naisiin?

        Ei miehistä tietty tarvitse vieläkään välittää kunnon feministi tyyliin, mutta jos edes lapsista...


      • ripa

        tosta viesti oli todella sekava.siinä ei ollut päätä eikä häntää


      • sekaista
        ASIANTUNTIJA kirjoitti:

        Täällä suomi24 miljoonien viestien joukossa on suurin osa viesteistä paljon paljon sekavampaa, eivätkä yleisesti mm. sisällä minkään laisia linkkejä väittämien tueksi.
        Hyvin usein kirjoitukset myös ovat täysin pikku pojujen tai idioottien kirjoittamia "huudahduksia" täysin asian sivusta -sisältämättä mitään aiheeseen liittyvää kantaa ynm. Oma viestisi edusti juuri tätä idiotismia parhaimmillaan kuten nimimerkkisikin koiranpää.

        Tässä viestissä, jonka sinä nyt "älykkäästi osoitit eri väittämiltään vääräksi asiantuntija linkkeineen" oli itseasiassa selkeästi enemmän suoraa siteerausta, ja linkkiä asiantuntijoiden puheisiin kuin koko suomi24 aloituksesssa aiheesta. Ja jopa enemmän tosiaan kuin sinun viestissä.


        "MUTTA, MUTTA...SE KOIRÄ ÄLÄHTÄÄ, JOHON KAPULA KOLALTAA" ARVON KOIRANPÄÄMME.

        Tiedän että nettiä voidaan käyttää myös apukoulussa, hoitajien kahvihuoneissa ja feministien ompeluseuroissa ynm niin kysyn nyt avuliaasti että mitä kohtaa et osaa tavata alla olevasta?

        A.Naisten/äitien käyttö on viisinkertaistunut vain kolmessakymmenessä vuodessa. Miesten kaksinkertaistunut. Alkoholin vammauttamia lapsia syntyykin jo yli tuhat joka vuosi.

        B.Suomessa tehdään maailman eniten avioeroja.

        C.Nainen on alkuunlaittajana näistä lähes 3/4 tapauksesta.

        D.Lapsia ollaan Suomessa jo abortoitu 500 000. Ja tahti jatkuu.

        E.Vanhenemme tilastollisena faktana Euroopan/maailman nopeiten kansana.

        F.Juuri vähän aikaa sitten sairaanhoitajamme ajoivat itselleen 24% ennätystason korotuksia uhkailemalla keskosia, lapsia ja mummeja. 12% olisi jo muuten ollut uusi tilastollinen Suomen ennätys. Riittääkö järkesi seuraamaan uutisia vai menikö jopa tämäkin ohi?

        G.Sitra teki syksyllä laajan tutkimuksen läpi Suomen peruskoulujen ja Sitran tutkijat itsekin olivat sanatarkasti järkyttyneitä naisopettajien puoluueellisuudesta. He jakavat arvosanoja läpi Suomen "oppilaiden aurinkoisuuden perusteella".

        Lue nyt noita "erittäin vaikeita" sekavia ;) tilastoja läpi siellä naisten lehden toimituksessa? ja kysy lisää jollet saa tavattua niitä järkeesi?

        Lue myös uudestaan nuo asiantuntijoiden kommentit ynm linkkeineen. Kyllä niiden ymmärtämien voi onnistua ja kysy apua jollet millään saa niitä tajuntaasi.


        Eli kysymys kuului alla ja yllä olevia asioiden valossa:

        MISSÄ KUNNOSSA ON SIIS SUOMEN NYKYNAISTEN ÄIDINVAISTOT/NAISELLISUUS?



        esim.

        Naisten juominen riistäytynyt käsistä

        http://www.hameensanomat.fi/Article.jsp?article=34764

        "Nainen ei voi juoda kuin mies ei ole moraalinen kannanotto. Se perustuu fysiologisiin faktoihin, sanoo projektipäällikkö Hannele Nykänen Myllyhoito ry:stä ja läväyttää silmien eteen karua luettavaa.

        Suomessa naisia sairastuu päihderiippuvuuteen yhä enemmän ja nuorten naisten alkoholinkäyttö on räjähtänyt viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana.

        Tutkimusten mukaan myös äidin alkoholinkäyttö vaurioittaa lapsen psyykkistä kehitystä eri tavalla kuin isän juominen."





        Sos ja terv. ministerin sivuilta

        http://www.stm.fi/Resource.phx/publishing/documents/351 3/index.htx

        "vaikka naisten alkoholinkäyttö on viisinkertaistunut viimeisten 30 vuoden aikana, sen erityispiirteet samoin kuin naisten päihdeongelmien erityispiirteet ovat jääneet vähälle huomiolle"



        http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/id63711.html

        "Suomessa naisten alkoholinkäyttö on hyväksytympää kuin monissa muissa kulttuureissa. Naisten julkista humaltumista ei pidetä Suomessa samalla tavalla häpeällisenä kuin muualla maailmassa.

        Muutos tapahtui 1990-luvulla ja naisten humalahakuisesta juomisesta on tullut tapa, Holmila sanoo."

        Katkeraa vuodatusta. Hanki oma elämä.


    • Nainen!

      Mikä ei ota alkon juomia.Inhottaa katsoa noita retkuja.

      • Sammoo Mielt.

        Ne ovat viisaita, jotka eivät ota ikinä minkäänlaista "myrkkyjä" olipa hän sitten nainen tai mies.


    • MiehiäRiittää

      Minäkin voin ottaa eronneena uuden naisystävän, jos hän ei polta eikä juo alkoholin vuoksi, ehkä voisi olla vielä tanssitaitoinen tai ainakin kiinnostunut. Itse en polta, otan seurassa jonkun lasillisen, en mielellään kuitenkaan olutta.

      • jenna--

        niin juuri... mies vaihtoon jos ei jaksa katella... mitä siitä muka tulee että valittaa ja yrittää saada miestä lopettamaan... ei yhtään mitään..


      • todella

        mielenkiintoiselta persoonalta. Sano nyt vielä että jeesus on herrasi..


      • isäntä itte
        jenna-- kirjoitti:

        niin juuri... mies vaihtoon jos ei jaksa katella... mitä siitä muka tulee että valittaa ja yrittää saada miestä lopettamaan... ei yhtään mitään..

        Juu ei niin mitään tule.Eli muija lopettaa sen jatkuvan vinkumisen ja kaikki on hyvin.
        Remmi ja avokämmen auttavat asiaa.

        Jos ei akka kestä juomista,niin akka vaihtoon.
        Pihalle vaan.

        Niin minä olen tehnyt.
        Ämmien pillin mukaan ei maailma pyöri.
        Uutta akkaa puskee silti ovista ja ikkunoista laatumies kun olen.


      • mieltä !

        Itse jankutin juomisesta vuosi tolkulla, eikä siitä mitään apua ollut. Ei toista ihmistä pysty muuttamaan tai hänen tapojaan, ellei hän itse sitä halua. Niinpä minäkin otin avioeron. Vuosien jankutusten ja pettymysten jälkeen. Eipähän tartte toista lasta paimentaa, jonka kuitenkin pitäisi jo olla aikuinen.


      • kyllä
        isäntä itte kirjoitti:

        Juu ei niin mitään tule.Eli muija lopettaa sen jatkuvan vinkumisen ja kaikki on hyvin.
        Remmi ja avokämmen auttavat asiaa.

        Jos ei akka kestä juomista,niin akka vaihtoon.
        Pihalle vaan.

        Niin minä olen tehnyt.
        Ämmien pillin mukaan ei maailma pyöri.
        Uutta akkaa puskee silti ovista ja ikkunoista laatumies kun olen.

        todellakaan ukkojen pillin mukaan!! se on varma!


      • isäntä itte
        kyllä kirjoitti:

        todellakaan ukkojen pillin mukaan!! se on varma!

        Sinuakin kun vetelisi remmillä pakaroille niin että kyyneleet valuu poskia pitkin,niin osaisit pitää pienempää meteliä.

        Narttu.


      • jepp69
        isäntä itte kirjoitti:

        Juu ei niin mitään tule.Eli muija lopettaa sen jatkuvan vinkumisen ja kaikki on hyvin.
        Remmi ja avokämmen auttavat asiaa.

        Jos ei akka kestä juomista,niin akka vaihtoon.
        Pihalle vaan.

        Niin minä olen tehnyt.
        Ämmien pillin mukaan ei maailma pyöri.
        Uutta akkaa puskee silti ovista ja ikkunoista laatumies kun olen.

        kyllä se tuppaa olemaan niin että nykypäivänä ne akat enemmän ottaa viinaa just sitä "tissutteluu" ja "käyn parilla kavereitten kans" ja viel yleensä kesken viikkoo harva ukko sellasta tekee otetaan sit viikonloppuna vähä enemmän ja yhden kerran ei vähän väliä.


      • fldfkl
        isäntä itte kirjoitti:

        Juu ei niin mitään tule.Eli muija lopettaa sen jatkuvan vinkumisen ja kaikki on hyvin.
        Remmi ja avokämmen auttavat asiaa.

        Jos ei akka kestä juomista,niin akka vaihtoon.
        Pihalle vaan.

        Niin minä olen tehnyt.
        Ämmien pillin mukaan ei maailma pyöri.
        Uutta akkaa puskee silti ovista ja ikkunoista laatumies kun olen.

        sinulla mitään ole...Älä uhoile noin..Miehet ne alkoholionnettomuuksissa ym tuhoaa kaiken mikä vähääkään on alkoholin kanssa tekemisissä...Miehet vaan vaihtoon, sellainen tilalle joka ei uhoa, on fiksu naista arvostava hyvä itsetuntoinen mies joka osaa hillitä, luo taspainoa ja yhdessä tuoda tasapainoa suhteeseen jne...Äijät ulos ja potku persuksiin, alkoholi liiallinen käyttö vaa tuhoaa suhteen kodin ja kaiken...loppusoitossa..Ja sun naisellas tulvii miehiä joka puolelta, joka on pettäny sinua monesti, ja ihan oikein tollaseen juoponretkuun...Joka ei arvosta ketään ihmistä jne...Kurittaa kovaa ja senmukainen 'jälkiä jää nii ett sattuu jne. Ukonrähjäleet lopettakaa jatkuvan vinkumisen tai me tullaa lopettamaan se väkisin!!!!!!


      • dfdsldf
        isäntä itte kirjoitti:

        Sinuakin kun vetelisi remmillä pakaroille niin että kyyneleet valuu poskia pitkin,niin osaisit pitää pienempää meteliä.

        Narttu.

        Sinua äijä voimanaiset ottaa pitkän piiskan ja kunnolla pakaroille ja munilles sivalletaan nii ettet itke täällä nii sovinistisesti ja sinulta ääni pihisee vaa...Kun voimanaiset käyttää piiskaa remmiä vaan..ett ähkit....Äijät pihalle ja nuorekkaat fiksut hyväkäytöksisset miehet tilalle...Nää vanhat äijät on 'ylijäämäkamaa' monine ongelmineen muutenkin ja eikun hoitolaitoksiin pysyvästi..Häiritsemästä muita kanssaihmisiä ja lapsiaa ym kohtaan...Kyrvittää tällanen


      • slslfs
        jepp69 kirjoitti:

        kyllä se tuppaa olemaan niin että nykypäivänä ne akat enemmän ottaa viinaa just sitä "tissutteluu" ja "käyn parilla kavereitten kans" ja viel yleensä kesken viikkoo harva ukko sellasta tekee otetaan sit viikonloppuna vähä enemmän ja yhden kerran ei vähän väliä.

        Äläppäs yleistä...Kyllä ne miehet olette enemmistönä viinan juomisessa kaikessa suhteessa, näin se menee, nähty monesti...Miksette myönnä? syytellään sitä ja tätä ja jos joskus keskellä vkkoa nii vähä viiniä naiset ottaa..nii kauhea haloo..So what!!!..Mut kyllä te miehet enemmistönä kuitenkin otatte sitä olutta ym väkevämpää ja monesti agressiivisiakin (ja ne joille ei se alkoholi käy) ja silti juodaan, ihan uhmaillakseen ym veruketta käyttäen...Tääl meidän kanssa olevat fiksut miehet, lukenu sinunki viestiä kyll ne nauraneet, kuin joku tällasta soopaa edes kirjottaa...Kun ei mitää ratttijuoppotilastoissa johdeta ym hölmöilystä...Kuten me naiset joudumme väkisin näkemään, pelkäämään ym varomaan, mies joka aiheuttaa väkivaltatilanteissakin 'kun päässä napsahti' kyllä naisetki MUTTA VÄHEMMÄSSÄ MÄÄRIN JA TEIDÄN MIESTEN TAKIA, naiset peilaa mitä itse olette tehneet kautta aikain kun alkoholi on ollu mukana, hölmöilleet, tahallista kiusaamista väkivaltatemppuihin..kaikkea mitä kuningas alkoholi saa tekemmään ihan hullujakin tekoja...
        Äijänkörilään kaljavatsoinenne...Etovaa huh


      • isäntä itte
        dfdsldf kirjoitti:

        Sinua äijä voimanaiset ottaa pitkän piiskan ja kunnolla pakaroille ja munilles sivalletaan nii ettet itke täällä nii sovinistisesti ja sinulta ääni pihisee vaa...Kun voimanaiset käyttää piiskaa remmiä vaan..ett ähkit....Äijät pihalle ja nuorekkaat fiksut hyväkäytöksisset miehet tilalle...Nää vanhat äijät on 'ylijäämäkamaa' monine ongelmineen muutenkin ja eikun hoitolaitoksiin pysyvästi..Häiritsemästä muita kanssaihmisiä ja lapsiaa ym kohtaan...Kyrvittää tällanen

        Älä viitti..ei ole olemassa ilmiötä nimeltä "voimanainen"
        On vain vinkumista ja sukupuolen perusteella tapahtuvaa oikeuksien vaatimista.

        Jos sultakin otetaan se värkki pois jalkojen välistä,niin et kiinnosta enää ketään.

        Olen samaa mieltä noista vanhoista äijistä,mutta vanhat ämmät kuuluu samaan porukkaan myös.


      • ja toivottaa hikisukka päiv...
        isäntä itte kirjoitti:

        Juu ei niin mitään tule.Eli muija lopettaa sen jatkuvan vinkumisen ja kaikki on hyvin.
        Remmi ja avokämmen auttavat asiaa.

        Jos ei akka kestä juomista,niin akka vaihtoon.
        Pihalle vaan.

        Niin minä olen tehnyt.
        Ämmien pillin mukaan ei maailma pyöri.
        Uutta akkaa puskee silti ovista ja ikkunoista laatumies kun olen.

        Pärjäät tuolla itseluottamuksella pitkälle! Onnea sinne hornan tuuttiin. En tule kaipaamaan sinua ja huomaat että lopulta olet yksin, enkä ole sinua passaamassakaan enää.


      • lehmilaitumelle
        isäntä itte kirjoitti:

        Älä viitti..ei ole olemassa ilmiötä nimeltä "voimanainen"
        On vain vinkumista ja sukupuolen perusteella tapahtuvaa oikeuksien vaatimista.

        Jos sultakin otetaan se värkki pois jalkojen välistä,niin et kiinnosta enää ketään.

        Olen samaa mieltä noista vanhoista äijistä,mutta vanhat ämmät kuuluu samaan porukkaan myös.

        joo voimanaiset.. ja kilin kellit.. niskasänkitukkaiset kommunisti-aktivistit koittavat vouhottaa sitten siihen saakka kunnes saapuu rupsahtaminen ja joutuu tyytymään nalkutukseen hellan edestä käsin..


      • isäntä itte
        ja toivottaa hikisukka päiv... kirjoitti:

        Pärjäät tuolla itseluottamuksella pitkälle! Onnea sinne hornan tuuttiin. En tule kaipaamaan sinua ja huomaat että lopulta olet yksin, enkä ole sinua passaamassakaan enää.

        Luojan kiitos,että lopulta älysit raahata epänaisellisen löllyvän olemuksesi hevon kuuseen talostani.
        Laatumiehelle löytyy naisia joka sormelle.
        Mikään ei ole sen katkerampi kuin Suomalainen muija,joka huomaa ettei olekkaan maailman napa.


      • tunnettuja alkoholin väärin...
        dfdsldf kirjoitti:

        Sinua äijä voimanaiset ottaa pitkän piiskan ja kunnolla pakaroille ja munilles sivalletaan nii ettet itke täällä nii sovinistisesti ja sinulta ääni pihisee vaa...Kun voimanaiset käyttää piiskaa remmiä vaan..ett ähkit....Äijät pihalle ja nuorekkaat fiksut hyväkäytöksisset miehet tilalle...Nää vanhat äijät on 'ylijäämäkamaa' monine ongelmineen muutenkin ja eikun hoitolaitoksiin pysyvästi..Häiritsemästä muita kanssaihmisiä ja lapsiaa ym kohtaan...Kyrvittää tällanen

        ns. juoppoja täällä ruotsissa niitä on yllinkyllin systemin edessä (alko) odottamassa ovien aukenemista ka suurin osa 99,9 % on miehiä.


      • oikein paljon
        isäntä itte kirjoitti:

        Luojan kiitos,että lopulta älysit raahata epänaisellisen löllyvän olemuksesi hevon kuuseen talostani.
        Laatumiehelle löytyy naisia joka sormelle.
        Mikään ei ole sen katkerampi kuin Suomalainen muija,joka huomaa ettei olekkaan maailman napa.

        Löllyvän vai? Enpä tiijä miten "teillä" raahaudutaan,mutta: Puhu vaimollesi suoraan, ei se täältä viestiäsi löydä. Onnea tulevaisuuteen!


      • huh...
        isäntä itte kirjoitti:

        Luojan kiitos,että lopulta älysit raahata epänaisellisen löllyvän olemuksesi hevon kuuseen talostani.
        Laatumiehelle löytyy naisia joka sormelle.
        Mikään ei ole sen katkerampi kuin Suomalainen muija,joka huomaa ettei olekkaan maailman napa.

        voi käydä myös niin, että jonain päivänä sä huomaat olevasi se katkera suomalainen, joka ei kelpaa kenellekään...ennuste siihen on aika hyvä, nimittäin oikea laatumies ei kirjoittele tuolla tavalla kuin sä.


    • jenna--

      minusta kyllä naiset juo ihan yhtä paljon ja siinä on paljon enemmän valittamisen aihetta kuin miesten juomisessa. Tietysti jos puoliso tai kaveri juo kaiket päivät niin siinä on keskutelemisen aiheetta.

    • Niin tyypillistä suominaisen käytöstä. Ku mies haluaa ottaa raskaan viikon jälkeen pari huurteista niin heti ollaan suuna päänä. Sitte kun itsellä on juhlat tiedossa ja mies siitä huomauttaa niin johan siitä sota syttyy. No onneksi kaikki on omassa suhteessa aina ollut soviteltavissa=)

      • miksi liikaa

        erosin miehen alkoholin takia, ensin viikonloppuisin, sitten pitkät viikonloput, salaa pulloja joka paikassa. ns tuurijuoppo. mutta nyt tunnustaa olevansa alkoholisti. joku muu juo joka perjantai ja salaa ja silmistä näkee viinan kirot. harmittaa kun ei tunnusta itselleen ensin, että voisi alkaa parantaa itseään ja lähimmäisiään. onko joku muukin pannut merkille silmistä näkyvän salatun viinanjuonnin? liika alkoholi vie parisuhteen karille. mutta meitä niin moneksi ja jokaisella omat syynsä


      • alkoholiton

        Ai ottaa pienet. Jep
        On erittäin vaikeaa myöntää alkoholismi, viina ei auta mihinkään ei rentoutumiseen ei irrottautumiseen arjesta. Siis viina aiheuttaa vain pitkässä juoksussa ongelmia. Kokeilkaa olla juomatta pari vuottakin niin huomaatte että ongelmat ovat kadonneet ja rentoutumiseen on löytynyt hienoja keinoja ilman viinaa.


      • HIHIHIHIHIHIHIHI
        miksi liikaa kirjoitti:

        erosin miehen alkoholin takia, ensin viikonloppuisin, sitten pitkät viikonloput, salaa pulloja joka paikassa. ns tuurijuoppo. mutta nyt tunnustaa olevansa alkoholisti. joku muu juo joka perjantai ja salaa ja silmistä näkee viinan kirot. harmittaa kun ei tunnusta itselleen ensin, että voisi alkaa parantaa itseään ja lähimmäisiään. onko joku muukin pannut merkille silmistä näkyvän salatun viinanjuonnin? liika alkoholi vie parisuhteen karille. mutta meitä niin moneksi ja jokaisella omat syynsä

        VIINA ON HYVÄÄ SITÄ EI VOI VASTUSTAA NAM NAM


    • Nimetön

      olen itse huomannut juovani paljon enemmän nykyään kuin ennen,siihen on selvä syy,juomat on niin halpoja,itse juon muutamat kaljat tai lonkerot kotona,mutta vaimo lähtee helpommin ravintolaan ja se ei ole halpaa.suomalaiset alkoholisoituvat muun maalaisia helpommin,olivaan joku tutkimus jossain.

    • Oli jo kädessä.

      Meillä vaimo sanoi täs eräs lauantai, kun tulin saunasta ja meinasin korkata sen yhden saunaoluen: "joko sä taas otat... Sähän justiin viime viikoloppunakin otit yhen".
      En sitte ottanu saunaolutta.
      Ja tämä tapahtui pohojanmaalla, missä miesten uho tulee häjypäisistä akoista.

      • iephjphwcx

        et sitten uskaltanut sitä oluttasi ottaa? Itse en olisi ottanut noin tiukkapipoista naista alunpitäenkään. Selkeästi hän tarvitsee tukea ja turvaa ja yrittää puristaa sinusta esiin miehen, joka ei suostu kynnysmatoksi. Tätä menoa eukkosi lähtee ensimmäisen (kännisen) pitkätukkarentun matkaan, jos sellainen vastaan tulee. Siinäpä sulla on sit ihmettelemistä.


    • mutta jos

      Muutaman saunaolut/ siideri ihan ok mutta jos jatkuvasti juominen humalanhakuista ja johtaa erillaisiin riitatilanteisiin.
      Niin monelle ei alkoholi sovi , luonne muuttuu, tyyliin akka ja mukulat pihalle.
      Enkä syyllistä yksin miehiä , tunnen monta naista myös joiden käytös muuttuu aggressiiviseksi.
      Tällästen ihmisten pitäsi lopettaa juominen kokonaan jotta parisuhde toimii.
      Itse en ottaisi ihan selvää miestä mutta en sellaista katsele joka jatkuvasti kännissä ja saa aikaa minussa pelkotiloja.

    • tarjoamassa apua

      www.kan.fi
      www.todistjat.net

    • gut gut

      kun sillä ei ole muuta tekemistä.

    • vali vali

      Valittaminen on selkeää henkistä väkivaltaa. Miksi kiusaamiseen ei kukaan puutu ja miksi sitä ei vaadita rangaistavaksi?

      Ei ole mitään oikeutta valittaa. Mikäli ei hyväksy toista puolisoa sellaisena kuin on, niin ei myöskään ole mitään oikeutta alkaa harjoittamaan henkistä väkivaltaa valittamisen muodossa.

      Tässä on nyt esillä Suomessa oleva väkivaltaongelma! Sitten kun valituksen kohteella 3 promillen humalassa loppuu pinna, niin heilahtaa nyrkki tai kauhavanrauta. Jälkimmäiset tilastoidaan yksittäisinä tekoina. Ensimmäisiä ei tilastoida missään vaan henkinen väkivalta on voinut jatkua jo vuosia.

      • juominen

        on henkistä väkivaltaa, jos tietää, ettei toinen pidä siitä,että se esim. itsellä menee aina överiksi.

        Monesti juova osapuoli lupaa juoda vähemmän tai lupaa olla juomatta, eikä pysty pitämään lupaustaan. Luottamuksen nimissä toisen osapuolen sanaan pitää yrittää uskoa, mutta kyllä se joskus kilahduttaa, jos sana ei vaan pidä. Sitten jos lukuisten kertojan jälkeen sanoo, että tahtoo erota, niin toinen juova osapuoli kokeekin jo sen henkiseksi väkivallaksi tai alkaa taas lupailemaan ja vannomaan, että kylläpä sitä aion vähentää...

        Kyllä siitä huomauttaa saa, jos toinen ei pysty pitämään sanaansa. Sellaiseen ihmiseen on vaikea luottaa. Kannattaako sitten sellaisen ihmisen kanssa jatkaa suhdetta, onko jo toinen asia.


      • vali vali
        juominen kirjoitti:

        on henkistä väkivaltaa, jos tietää, ettei toinen pidä siitä,että se esim. itsellä menee aina överiksi.

        Monesti juova osapuoli lupaa juoda vähemmän tai lupaa olla juomatta, eikä pysty pitämään lupaustaan. Luottamuksen nimissä toisen osapuolen sanaan pitää yrittää uskoa, mutta kyllä se joskus kilahduttaa, jos sana ei vaan pidä. Sitten jos lukuisten kertojan jälkeen sanoo, että tahtoo erota, niin toinen juova osapuoli kokeekin jo sen henkiseksi väkivallaksi tai alkaa taas lupailemaan ja vannomaan, että kylläpä sitä aion vähentää...

        Kyllä siitä huomauttaa saa, jos toinen ei pysty pitämään sanaansa. Sellaiseen ihmiseen on vaikea luottaa. Kannattaako sitten sellaisen ihmisen kanssa jatkaa suhdetta, onko jo toinen asia.

        Ei juominen eikä syöminen. Ne eivät ole henkistä väkivaltaa. Ne voivat olla jonkun ihmisen henk.koht. ongelmia. Mikään ei silti oikeuta valittamaan, riitelemään yms.

        Aina puolisolla on mahdollisuus jäädä tai lähteä. Kaksi vaihtoehtoa. Valittamisen oikeutta ei ole! Se on väkivaltaa!


      • itselles
        vali vali kirjoitti:

        Ei juominen eikä syöminen. Ne eivät ole henkistä väkivaltaa. Ne voivat olla jonkun ihmisen henk.koht. ongelmia. Mikään ei silti oikeuta valittamaan, riitelemään yms.

        Aina puolisolla on mahdollisuus jäädä tai lähteä. Kaksi vaihtoehtoa. Valittamisen oikeutta ei ole! Se on väkivaltaa!

        vaikutat narsistilta tai muuten yksinkertaiselta.

        Sillonkun elää toisen kanssa, on huomioitava myös toista. Silloin kun niin ei halua tehdä, niin on elettävä yksin. Ymmärrän sen siinä tapauksessa, jos juova osapuoli sanoo, ettei aio ikinä vähentää juomistaan ja toinen haluaa jatkaa silti. Mutta usein juuri lupaillaan vähentää ym. ja jatkuva valehtelu on henkistä väkivaltaa. Olet kyllä varmaan oikeassa siinä, että ei tollaisten kanssa kannata rueta suhteisiin ellei ole samanlainen itsekin.


      • vali vali
        itselles kirjoitti:

        vaikutat narsistilta tai muuten yksinkertaiselta.

        Sillonkun elää toisen kanssa, on huomioitava myös toista. Silloin kun niin ei halua tehdä, niin on elettävä yksin. Ymmärrän sen siinä tapauksessa, jos juova osapuoli sanoo, ettei aio ikinä vähentää juomistaan ja toinen haluaa jatkaa silti. Mutta usein juuri lupaillaan vähentää ym. ja jatkuva valehtelu on henkistä väkivaltaa. Olet kyllä varmaan oikeassa siinä, että ei tollaisten kanssa kannata rueta suhteisiin ellei ole samanlainen itsekin.

        "että ei tollaisten kanssa kannata ruveta suhteisiin ellei ole samanlainen itsekin. "

        Ketään ei voi muuttaa, kuin itseään. Hyväksyisitkö, että itseesi kohdistettaisiin kokoajan vahtimista, valittamista, riitelyä, kiristämistä.. jostain sellaisesta tekemistä mikä on sallittua, mutta toinen osapuoli ei sitä hyväksy. Se voi olla juominen, mutta yhtä hyvin nykyään myös syöminen.

        Esimerkiksi:
        Aina kun laittaisit jotain ruoka-ainesta suuhusi, niin toinen osapuoli alkaisi valittamisen läskeistä, ihroista yms. Et saa syödä sitä ja et saa syödä tätä. Taasko syöt? Katso itseäsi? jne. jne.

        Kauanko jaksaisit ja eikö se mielestäsi olisi henkistä väkivaltaa? Menisikö vuosi ennen kuin nyrkkisi heilahtaisi?

        Ei ole kyse vain juomisesta vaan myös muusta.
        Toisen puoliskon teot voi joko hyväksyä tai sitten ei. Mikäli ei hyväksy, niin on paras lähteä.


      • noinkin
        vali vali kirjoitti:

        "että ei tollaisten kanssa kannata ruveta suhteisiin ellei ole samanlainen itsekin. "

        Ketään ei voi muuttaa, kuin itseään. Hyväksyisitkö, että itseesi kohdistettaisiin kokoajan vahtimista, valittamista, riitelyä, kiristämistä.. jostain sellaisesta tekemistä mikä on sallittua, mutta toinen osapuoli ei sitä hyväksy. Se voi olla juominen, mutta yhtä hyvin nykyään myös syöminen.

        Esimerkiksi:
        Aina kun laittaisit jotain ruoka-ainesta suuhusi, niin toinen osapuoli alkaisi valittamisen läskeistä, ihroista yms. Et saa syödä sitä ja et saa syödä tätä. Taasko syöt? Katso itseäsi? jne. jne.

        Kauanko jaksaisit ja eikö se mielestäsi olisi henkistä väkivaltaa? Menisikö vuosi ennen kuin nyrkkisi heilahtaisi?

        Ei ole kyse vain juomisesta vaan myös muusta.
        Toisen puoliskon teot voi joko hyväksyä tai sitten ei. Mikäli ei hyväksy, niin on paras lähteä.

        kyllä olen osittain samaa mieltä. olen myös sitä mieltä, että toista tulee kunnioittaa (en minä tieten tahtoen tekisi asioita, joiden tietäisin olevan toiselle vastenmielisiä), löytää kompromisseja, jotka tyydyttää molempia, sikäli kun jatkaa halutaan. ja edelleen olen sitäkin mieltä,et sanansa pitää pitää. Mieluummin olla lupaamatta, kuin luvata ja pettää sanansa.


      • kenkää persuksiin

        Et ole ansainnut naista ollenkaan kuin noin resonoit.
        Naisen ei kannata juoppoon satsata yhtään jankutusta jos ei kerrasta lopu juonti.
        Ja harvoinpa se loppuu, on parasta lähteä heti ja ottaa parempi kaveri ennenkuin juoppo ehtii heiluttaa puukkoaan.


      • sitten lähteä
        vali vali kirjoitti:

        Ei juominen eikä syöminen. Ne eivät ole henkistä väkivaltaa. Ne voivat olla jonkun ihmisen henk.koht. ongelmia. Mikään ei silti oikeuta valittamaan, riitelemään yms.

        Aina puolisolla on mahdollisuus jäädä tai lähteä. Kaksi vaihtoehtoa. Valittamisen oikeutta ei ole! Se on väkivaltaa!

        Onhan se reilua antaa ainakin mahdollisuus juovalle miehelle muutokseen kun valittaa asiasta.
        Jos ei valitusta käsitellä niin sitten voikin lähteä pois herran seurasta, onhan hänellä pullo joka on rakkaampaa seuraa.


      • ällöttävältä ja väkivaltais...
        vali vali kirjoitti:

        "että ei tollaisten kanssa kannata ruveta suhteisiin ellei ole samanlainen itsekin. "

        Ketään ei voi muuttaa, kuin itseään. Hyväksyisitkö, että itseesi kohdistettaisiin kokoajan vahtimista, valittamista, riitelyä, kiristämistä.. jostain sellaisesta tekemistä mikä on sallittua, mutta toinen osapuoli ei sitä hyväksy. Se voi olla juominen, mutta yhtä hyvin nykyään myös syöminen.

        Esimerkiksi:
        Aina kun laittaisit jotain ruoka-ainesta suuhusi, niin toinen osapuoli alkaisi valittamisen läskeistä, ihroista yms. Et saa syödä sitä ja et saa syödä tätä. Taasko syöt? Katso itseäsi? jne. jne.

        Kauanko jaksaisit ja eikö se mielestäsi olisi henkistä väkivaltaa? Menisikö vuosi ennen kuin nyrkkisi heilahtaisi?

        Ei ole kyse vain juomisesta vaan myös muusta.
        Toisen puoliskon teot voi joko hyväksyä tai sitten ei. Mikäli ei hyväksy, niin on paras lähteä.

        Miksi tuollainen tyyppi yleensä toisen kanssa rupeaa millekään kun on aivan vain psykopaatti eikä halua toisesta ihmisestä välittää vähääkään.
        Ei haluakaan tehdä suhteesta onnellista, pääasia että saa ryypätä ja ettei kukaan sano siitä mitään.
        Onko sulla yleensä mitään partneriongelmaa viinojes kans, onko joku niin hullu että alkaa noin itsekkään tyypin kanssa yhtikäs millekään?


      • sialle
        noinkin kirjoitti:

        kyllä olen osittain samaa mieltä. olen myös sitä mieltä, että toista tulee kunnioittaa (en minä tieten tahtoen tekisi asioita, joiden tietäisin olevan toiselle vastenmielisiä), löytää kompromisseja, jotka tyydyttää molempia, sikäli kun jatkaa halutaan. ja edelleen olen sitäkin mieltä,et sanansa pitää pitää. Mieluummin olla lupaamatta, kuin luvata ja pettää sanansa.

        Kirjoitat todella hyvin asiasta, mutta tuo toinen osapuoli vaikuttaa sialta.


    • Alko Kouluttajaksi

      Alko kouluttajaksi Terveyden vaarat
      KIIREESTI KOKO SUOMI JA RADIO SEKÄ TV
      TERVEET ELÄMÄN TAVAT KUNNIAAN
      "Prii on tarkoittettu puhdistus aineeksi.
      Alkujaan !!!
      NYT ekotopia on kadonnut Onnellisuus tulee kulutamisesta
      ALKOHOLILLA puhditetaan Terve raitis Elämä Pois.
      Seuraamus Lapset ,vanhemat mummut ja papat kärsii.
      Sekä lemmiki eläimet
      Eläisujelulaki pitäsi puuttua jos lemmikin taluttaja On akoholin vakutuksen alainen Laki §
      Pelasta lapsi ja vanhukset Sekä itsesi!!!
      Ne maat ja kansakunnat jotka rakastavat lapsia ja perheitä menestyvät.Terveet Raitiit elämän tavat kunniaan.
      Vuodessa 360 päivää olkaa raitiita
      joka päivä uusi päivä valloita uusi huomen raitiisti raikasta ja reipasta

    • s.h.e.

      Tuossa sanoi joku ihan oikein, muutamassa oluessa/siiderissä ei ole mitään pahaa kunhan se känni ei ole aina päämäärä. Tämä humalahakuisuus on jotenkin järkyttävää, ennen aina ajattelin että se on vaan nuorison juttu mutta mitä vanhemmaksi itse tulen niin sitä selvemmin huomaan että vanhemmillakin se on "itse tarkoitus".. Jotenkin tuntuu että Suomessa voidaan todella huonosti ja siihen vielä kun lisätään meidän "kulttuurihistoria" viinan suhteen, saadaan todellakin Eppujen Tuhansien murheellisten laulujen maa..

      Ja ne puheet siitä kuinka ei voi rentoutua ilman viinaa! Kai siinä vaiheessa jo pitäisi huomata ongelmansa kun ainoastaan olut tai drinkki kädessä tuntee olonsa hyväksi! Moneen suhteeseen alkoholi tuo pelkoa ja epävarmuutta, eikä se tietenkään ole perusta onnelliselle yhteiselämälle. Kukaan ei voi parantaa alkoholistia, kysymys onkin kuinka kauan toista jaksaa tukea hyvässä ja huonossa.. Tsemppiä kaikille tämän asian kanssa painiskeleville!

    • eijako

      minä valitan myös mieheni juomisesta, vaikka ei se edes paljon juo. Mutta ongelma on siinä kun minä itse en juo juuri lainkaan, tosin meillä on pienet lapset.

      • enemmän..

        Ei ole käytöstapoja, kiroille,tupakkaa menee askia päivässä... Ollaan niin JÄTKIÄ. Kauhea,sanoisin. Naiset on jopa enemmän agressiivisia ja väkivaltaisia. Siitä ei ole kauan, kun radiossa kerrotin tutkimus tulkoksista. Että sillä lailla.....


      • taivaanlintu1

        ymmärrän tilanteen kun teillä pieniä lapsia, ettet jaksa katsella miehesi juomista ja tulee helposti sanottua.itse erosin muutamia vuosia sitten lapseni isästä hänen runsaan alkoholinkäytön vuoksi/henkinen väkivalta/pahoinpitelyt.
        sen olen päättänyt jos meille lapsia tulee,toivon nykyisen kumppanini olevan nuo raskausajat ja imettämisajat ilman viinaa.joskus sitten vuosien päästä voimme taas käydä syömässä ulkona ja otta vaikka puoliksi viinipullon.ei saa pilata lapsen elämää turhilla riidoilla ja viinalla!!!
        ja jos ravintolassa käydään useinkin erikseen, se juontaa ongelmia parisuhteesta.mitä seillä oikeesti tarttee rampata, ystäviä voi tavata vaikka kotona, lenkkipolulla, autonäyttelyssä jne jne... mitä enemmän juodaan sitä enemmän meillä on paha olla, eix niin?


    • HOK H:ki

      Itse olen mies lähes 50 v ja en juo ollenkaan, olen treffannut noin 10 naista ja jokainen joi viinaa tai panimotuotteita, vaikka nimen omaan kerroin että en halua viinaa omaan elämääni ! mutta se on ihan jokaisen oma asia vaikka käyttäisi viinaa, oluutta tupakka, lääkkeitä, sekä muita huumeita ! ei vai kannata olla sellaisen kanssa joka tekee asioita mitä et itse halua, siksi jos olet juopon tai em, kanssa syytä omaa itseäsi ! turha on piipittää yhtään mitään mistään , jos ongelmat on alkanut avion tai seurustelun aikana niin ei muuta kuin kantapäät yhteen ja eri suuntaan eli häivy juopon elämästä koska alkoholia käyttävä voi murhata tai tulla samanlaisessa seurassa murhatuksi !

    • .....

      turhaa propagandaa...

    • aikoinaan join..

      hellapolliisi taas sanoo jotta voisit kyllä käydä välillä vähän viihteellä niin piristyisit,mutta minkäs teet kun ei huvita niin ei.On mukavaa kun patistellee kaljoille eikä sittenkään mee.

    • ex vaimoja!

      Kaksi kertaa joutunut "kuseen" jonkun toisen juopottelun takia! Tavannut naisen ihan tavallisessa tanssijuottolassa, kohtuullinen salonkihumala kummallakin. Tanssia ja hauskanpitoa. Asia muuttui seurusteluksi eikä viina ollut ongelmana. Mutta sitten kun muutimme yhteen kaikki muuttui. Ei edes saunakalja ollut sallittua. Selitys oli että entinen mies oli ollut alkis ja siksi ei kotona eikä muuallakaa sallita viinantippaa.
      Näin siis käynyt kahdesti.

      • helppo ratkaisu

        Ei kenenkään tekemisiin ole kenelläkään oikeutta puuttua tai vaatia jotain. Mikäli ei miellytä, niin sitten on erottava.

        Näin se vaan on.


    • Alkoholistin ex-vaimo

      Minulle miehen terve suhde alkoholiin on tärkein kriteeri. Vaikka nykyinen mieheni osaa välillä olla todella rasittava ja ärsyttävä mutta muistutan itseäni aina välillä mikä minulle on tärkeintä.

      Mieheni osaa tulla työpaikan illoista, joissa tarjolla ilmaista viinaa, selvin päin kotiin. Ei tarvitse edes saunaoluita ja juo muutenkin todella harvoin.

      Juomme molemmat ja käymme yöelämässä mutta kertoja tulee muutama vuodessa. Työkaveritkin luulevat minun estävän miehen juomista, kun on niin harvinaista, ettei miehen tarvi kontata ilamisviinabileistä kotiin.

      • Raittiuden ystävä

        KYLLÄHÄN ON TOSI että nainen valitsee kapakasta sen joka käyttää alkoholia ja tarjoaa vielä, eikö tästä voi päätellä mitään? Voin kertoa olen raitis, hyvin kiltti, komeakin ollut. Kun haen seuraa sitä en saa koska en käytä alkoholia.On tullut kommentteja että sinun kanssa ei voi olla kun et käytä alkoholia ja käy ravintolassa pitämässä hauskaa. Tiedän myös saman kohtalon omaavia miehiä!!!!! Olen sitä mieltä että naiset vain haluavat seikkailuja ja sitten ruikuttavat. Tyhmät naiset hyi!!!!!!!!!!


      • helppo ratkaisu
        Raittiuden ystävä kirjoitti:

        KYLLÄHÄN ON TOSI että nainen valitsee kapakasta sen joka käyttää alkoholia ja tarjoaa vielä, eikö tästä voi päätellä mitään? Voin kertoa olen raitis, hyvin kiltti, komeakin ollut. Kun haen seuraa sitä en saa koska en käytä alkoholia.On tullut kommentteja että sinun kanssa ei voi olla kun et käytä alkoholia ja käy ravintolassa pitämässä hauskaa. Tiedän myös saman kohtalon omaavia miehiä!!!!! Olen sitä mieltä että naiset vain haluavat seikkailuja ja sitten ruikuttavat. Tyhmät naiset hyi!!!!!!!!!!

        Näin melko usein valitettavasti menee. Ravintolasta nainen valitsee mieluummin juovuksissa olevan hauskan miehen, joka useimmin vielä uhoaa tai tappelee muiden kanssa.

        => siitä ajankuluessa suhde ja sitte kohta ihmetellään, että miksiköhän puoliso juo ja on väkivaltainen..

        Olisikos tuo valittu ollut jo heti aluksi juova ja väkivaltainen?


      • kohtalotoveri
        Raittiuden ystävä kirjoitti:

        KYLLÄHÄN ON TOSI että nainen valitsee kapakasta sen joka käyttää alkoholia ja tarjoaa vielä, eikö tästä voi päätellä mitään? Voin kertoa olen raitis, hyvin kiltti, komeakin ollut. Kun haen seuraa sitä en saa koska en käytä alkoholia.On tullut kommentteja että sinun kanssa ei voi olla kun et käytä alkoholia ja käy ravintolassa pitämässä hauskaa. Tiedän myös saman kohtalon omaavia miehiä!!!!! Olen sitä mieltä että naiset vain haluavat seikkailuja ja sitten ruikuttavat. Tyhmät naiset hyi!!!!!!!!!!

        Täällä samat kokemukset omaava mies. käyn ravintolassa ja tansseissa en käytä alkoa. Ei yksikään nainen lähde mukaan kun kuulevat etten käytä huumaavia aineta. Tullut tylyjäkin vastauksia, mitä luulet olevasi. Vaiika on kuinka kunnollinen et saa seuraa iha helpolla. Yhdyn äskeiseen kommenttiin.


      • opettavat
        kohtalotoveri kirjoitti:

        Täällä samat kokemukset omaava mies. käyn ravintolassa ja tansseissa en käytä alkoa. Ei yksikään nainen lähde mukaan kun kuulevat etten käytä huumaavia aineta. Tullut tylyjäkin vastauksia, mitä luulet olevasi. Vaiika on kuinka kunnollinen et saa seuraa iha helpolla. Yhdyn äskeiseen kommenttiin.

        Miksi naiset valittaa, mikseivät katso peiliin? Itsehän haette seuran ja puolison, kyllä jokainen luonteensa näyttää sitten tietää mitä tuleman pitää. Minäkin raitis urheilullinen hauska romanttinen ja kiltti myös Ei ole osunut daamia joka kunniottasi hyviä elämäntapojani


      • helppo ratkaisu
        opettavat kirjoitti:

        Miksi naiset valittaa, mikseivät katso peiliin? Itsehän haette seuran ja puolison, kyllä jokainen luonteensa näyttää sitten tietää mitä tuleman pitää. Minäkin raitis urheilullinen hauska romanttinen ja kiltti myös Ei ole osunut daamia joka kunniottasi hyviä elämäntapojani

        Eikös toi ent. Valjakkala jossain lehdessä äskettäin maininnut saavansa paljon postia ruotsalaisilta naisilta. Naimisissa 6 kertaa.

        Poliisin murhannut tanskalainen sai suomalaisilta naisilta lukuisia yhteydenottoja.

        Eiköhän em. esimerkitkin kerro aika karua kieltä "naisten valinnoista".


      • apuun
        opettavat kirjoitti:

        Miksi naiset valittaa, mikseivät katso peiliin? Itsehän haette seuran ja puolison, kyllä jokainen luonteensa näyttää sitten tietää mitä tuleman pitää. Minäkin raitis urheilullinen hauska romanttinen ja kiltti myös Ei ole osunut daamia joka kunniottasi hyviä elämäntapojani

        VOI PERKELE KUN AKAT OVAT TYHMIÄ!!! ENSIN KEHUTAAN KUN ON HYVÄ MIES MULLA JA SITTEN MANAILLAAN KUN MIES ONKIN JUOPPO JA VÄKIVALTAINEN PASKA. TÄMÄ OMA RAKAS JONKA VALITSIN. NAISET EIKÖ TEISSÄ OLE HYVIN PALJON VIKOJA. MYÖS ALKO


      • Sammoo Mielt.
        kohtalotoveri kirjoitti:

        Täällä samat kokemukset omaava mies. käyn ravintolassa ja tansseissa en käytä alkoa. Ei yksikään nainen lähde mukaan kun kuulevat etten käytä huumaavia aineta. Tullut tylyjäkin vastauksia, mitä luulet olevasi. Vaiika on kuinka kunnollinen et saa seuraa iha helpolla. Yhdyn äskeiseen kommenttiin.

        Kannatan! Sillä olen itse ollut aina savuton ja raitis. Ainahan me kunnolliset kärsimme tässä Maailmassa. Ja kun yritetään puhua järkeä, niin se menee tyhjille seinille. Pitäisi perustaa Savuton-ja Raitis Puolue (SRP). Toisen käytös vaikuttaa monen elämään. Lapsilla pitää ja on oikeus savuttomaan ja raittiiseen ympäristöön ja on se oikeus myös niillä aikuisilla ihmisillä, jotka sitä haluavat. Miksei tässä Maailmassa voida kieltää lailla kaikkea "myrkkyjä", miten se voi muka niin vaikeaa. Kuvitellaanko siinä "isojen rahojen" menetystä vai onko se siitä kiinni, että "myrkkyjen orjaksi" jääneet kituvat ja alkavat rähistä siitä muille ja tulevat ryöstelemään meitä kunnollisia ihmisiä. Eikö siinä ajatella ihmisten terveyttä ollenkaan? Annoin eräälle kunnon lähdöt, kun se tuli pyytämään rahaa "huume kääryleisiinsä" sanoin, että jos et lähde niin saat kerätä purukaluston kentältä yksi tellen. Yksi lapsistani oli mukana sinä päivänä ja hän sanoi minulle, että pelottaa hirveästi. Lohdutin lastani ja sanoin, että ei tarvitse pelätä, sillä minä olen sinun luonasi. Eräs ihminen sanoi, että on se kyllä hyvä, että joku uskaltaa sanoa suoraan asian niin kuin se oikeasti on. Sanoin, että mitä tuosta on näitä nähty ennenkin, samalla hän kysyi että toivotaan, ettei lapsellenne tule mitään pelkoa.


      • Alkoholistin ex-vaimo

        Pakko nyt tarkentaa, kun kommenttini alla on näitä viestejä, että vastustan siis juopottelua ym.

        Entinen mieheni oli ja on yhä alkoholisti, ei ollut aioituessamme. Nykyinen mieheni ei pahemmin juo ja saa koko ajan kulla olevansa "tossun alla" tms. kun ei tarvi joka viikko perskännit olla.


      • kai sitä
        helppo ratkaisu kirjoitti:

        Näin melko usein valitettavasti menee. Ravintolasta nainen valitsee mieluummin juovuksissa olevan hauskan miehen, joka useimmin vielä uhoaa tai tappelee muiden kanssa.

        => siitä ajankuluessa suhde ja sitte kohta ihmetellään, että miksiköhän puoliso juo ja on väkivaltainen..

        Olisikos tuo valittu ollut jo heti aluksi juova ja väkivaltainen?

        lähtee mielummin juovan miehen mukaan kun raittiin.. raittiista miehestä ajatellaan hyvin usein että hän on tylsä joka suhteessa, parisuhde, seksi jne.. se on kyllä harmi koska näin ei varmasti ole!
        ensivaikutelma on tärkeä!


      • dflsdfö
        apuun kirjoitti:

        VOI PERKELE KUN AKAT OVAT TYHMIÄ!!! ENSIN KEHUTAAN KUN ON HYVÄ MIES MULLA JA SITTEN MANAILLAAN KUN MIES ONKIN JUOPPO JA VÄKIVALTAINEN PASKA. TÄMÄ OMA RAKAS JONKA VALITSIN. NAISET EIKÖ TEISSÄ OLE HYVIN PALJON VIKOJA. MYÖS ALKO

        Ja kyrvän ukot olette kännissä aina useimmiten ett tällasia kirjotuksia edes kirjotetaan..Hävetkää...Ei naiset valitse, vaan teidän miesten asenteissa olisi korjaamisen varaa ääliötyhmät...Ja eipäs yleistetä ei kaikki naiset sitä ja tätä...Turhanki turha kirjoitus...Mene peilin etee ja katos onko kaljavatsaa. ja usein itseaiheutettu se on kuin myös kun tupakoidaan...Ei kukaan pakota tupakoimaan/ryyppäämään, tai sitt on tosi sekoilija sairas ym mitä haluaakin itselle. ihan itsensä vuoksi...Ja näitä on paljon paljon suomessa, kun mitä ajatelllaankaan...juoppomiehet sohikaa toisianne jossa eräautiomaassa...Niin saa muut kanssaihmiset rauhan asuinympäristölleen luonnon olotilassa lastenkaan ei tarvitse pelätä näin ääliö itsseaiheutettuja kaljaretkuja Ukonrähjäleitä, joilla ei mitään virkaa kenellekkään....Ojan pohjalle joutasivat!!!!


      • omaava
        dflsdfö kirjoitti:

        Ja kyrvän ukot olette kännissä aina useimmiten ett tällasia kirjotuksia edes kirjotetaan..Hävetkää...Ei naiset valitse, vaan teidän miesten asenteissa olisi korjaamisen varaa ääliötyhmät...Ja eipäs yleistetä ei kaikki naiset sitä ja tätä...Turhanki turha kirjoitus...Mene peilin etee ja katos onko kaljavatsaa. ja usein itseaiheutettu se on kuin myös kun tupakoidaan...Ei kukaan pakota tupakoimaan/ryyppäämään, tai sitt on tosi sekoilija sairas ym mitä haluaakin itselle. ihan itsensä vuoksi...Ja näitä on paljon paljon suomessa, kun mitä ajatelllaankaan...juoppomiehet sohikaa toisianne jossa eräautiomaassa...Niin saa muut kanssaihmiset rauhan asuinympäristölleen luonnon olotilassa lastenkaan ei tarvitse pelätä näin ääliö itsseaiheutettuja kaljaretkuja Ukonrähjäleitä, joilla ei mitään virkaa kenellekkään....Ojan pohjalle joutasivat!!!!

        Mikä akka sä luule olevasi. En käytä alkoholia en tupakoi enkä koske huumeisiin Itse arvostan itseäni mutta nämä nautintojen omaavat halveksuu naisissa en ole tavannut kuin nautintoihin meneviä siksi olenkin yksinäinen ei kellekään kelpaa raitis mies. Kuulin erään naisen suusta, että elämässä täytyy olla jännitystä raittiit eivät siihen pysty!!!! Siis älkää ruikuttako itsehä haluatte


      • Raitis nainen
        Raittiuden ystävä kirjoitti:

        KYLLÄHÄN ON TOSI että nainen valitsee kapakasta sen joka käyttää alkoholia ja tarjoaa vielä, eikö tästä voi päätellä mitään? Voin kertoa olen raitis, hyvin kiltti, komeakin ollut. Kun haen seuraa sitä en saa koska en käytä alkoholia.On tullut kommentteja että sinun kanssa ei voi olla kun et käytä alkoholia ja käy ravintolassa pitämässä hauskaa. Tiedän myös saman kohtalon omaavia miehiä!!!!! Olen sitä mieltä että naiset vain haluavat seikkailuja ja sitten ruikuttavat. Tyhmät naiset hyi!!!!!!!!!!

        Johtuisikohan se osittain siitä, että raittiit naiset eivät välttämättä edes käy kapakoissa? Itse en ole käynyt vuosiin, koska raittiita miehiä niissä ei juurikaan tapaa.

        Kapakoissa viihtyvät naiset taas varmaan haluavat kaltaistansa seuraa, joka juo.

        Eikä raitis nainenkaan tunnu monille miehille kelpaavan, varsinkaan pidemmän päälle. Usein, jos baarissa tapaamani mies on halunnut tarjota minulle jotain, ja olen pyytänyt vettä/mehua/teetä/kahvia tms., tuliaisena on silti ollut alkoholijuoma.

        Ja onpa muutama seurustelukumppaninikin valittanut raittiudestani: en kuulemma ymmärrä oikeaa hauskanpitoa. Siksi he aina välillä yrittivät juottaa minua, vaikken halunnut. Vaikka jo ennen seurustelua kerroin heille, että minä en sitten juo, ota tai jätä.

        Eli siis monille miehillekin naisen raittius on puheen tasolla ok, mutta käytännössä sitten ei, koskapa asiaa yritetään kaikin keinoin muuttaa ja siitä saa kuulla valitusta.


      • kirjoittaja asiallinen
        Raitis nainen kirjoitti:

        Johtuisikohan se osittain siitä, että raittiit naiset eivät välttämättä edes käy kapakoissa? Itse en ole käynyt vuosiin, koska raittiita miehiä niissä ei juurikaan tapaa.

        Kapakoissa viihtyvät naiset taas varmaan haluavat kaltaistansa seuraa, joka juo.

        Eikä raitis nainenkaan tunnu monille miehille kelpaavan, varsinkaan pidemmän päälle. Usein, jos baarissa tapaamani mies on halunnut tarjota minulle jotain, ja olen pyytänyt vettä/mehua/teetä/kahvia tms., tuliaisena on silti ollut alkoholijuoma.

        Ja onpa muutama seurustelukumppaninikin valittanut raittiudestani: en kuulemma ymmärrä oikeaa hauskanpitoa. Siksi he aina välillä yrittivät juottaa minua, vaikken halunnut. Vaikka jo ennen seurustelua kerroin heille, että minä en sitten juo, ota tai jätä.

        Eli siis monille miehillekin naisen raittius on puheen tasolla ok, mutta käytännössä sitten ei, koskapa asiaa yritetään kaikin keinoin muuttaa ja siitä saa kuulla valitusta.

        Kyllä näinhän se juuri on. Vaikka olen mies niin naiset yrittävä tarjota vaikka seuraksi. Ainoa kiitos tulee ulkomailta, kun olen siellä ruokailamassa hekilökunta ihmettelee olenko tosiaan Finlandiasta. Kun en otakaan alkoholia. Tiedättekö kuinka paljon on ystäviä jotka haluavat tehdä tuttavuutta. Ihan kuin olisi julkis, hekään ei pidä öykkäreistä ja alkoholisteista. Miksi Suomessa ei arvosteta raitista miestä? Onko pakko juoda, että saa ystäviä. Olen halunnut tustua Suomalaiseen kunnon naiseen ja rakentaa tulevaisuutta! Ei vaan tule täysosumaa. Vihje! Keskustelupalsta jotka ovat raittiita ja oma alkoa käyttäville!!!! Jokanen löytäisi kaltaistensa keskustelusta vaikka aidon kumppanin, ettei tarvii ruikuttaa..


      • mieltä...
        kai sitä kirjoitti:

        lähtee mielummin juovan miehen mukaan kun raittiin.. raittiista miehestä ajatellaan hyvin usein että hän on tylsä joka suhteessa, parisuhde, seksi jne.. se on kyllä harmi koska näin ei varmasti ole!
        ensivaikutelma on tärkeä!

        olen kanssasi. Mutta onko kukaan ajatellut asiaa tältä kantilta???? Eikö sekin ole jonkinlainen tylsyyden ja pelkuruuden merkki, kun ei osaa tai uskalla pitää hauskaa muulla tavalla alkoholilla, jota myös suurin osa suomalaisista käyttää hauskanpitoon?


      • ja....
        kirjoittaja asiallinen kirjoitti:

        Kyllä näinhän se juuri on. Vaikka olen mies niin naiset yrittävä tarjota vaikka seuraksi. Ainoa kiitos tulee ulkomailta, kun olen siellä ruokailamassa hekilökunta ihmettelee olenko tosiaan Finlandiasta. Kun en otakaan alkoholia. Tiedättekö kuinka paljon on ystäviä jotka haluavat tehdä tuttavuutta. Ihan kuin olisi julkis, hekään ei pidä öykkäreistä ja alkoholisteista. Miksi Suomessa ei arvosteta raitista miestä? Onko pakko juoda, että saa ystäviä. Olen halunnut tustua Suomalaiseen kunnon naiseen ja rakentaa tulevaisuutta! Ei vaan tule täysosumaa. Vihje! Keskustelupalsta jotka ovat raittiita ja oma alkoa käyttäville!!!! Jokanen löytäisi kaltaistensa keskustelusta vaikka aidon kumppanin, ettei tarvii ruikuttaa..

        täällä koti-Suomessa alkoholinkäyttö ravintoloissa on jo vähän niinkuin sääntö. Olen ollut pari kuukautta juomatta ja iloinen siitä, koska musta tuntui,että alkonkäyttöni alkoi olla liian suurta ja murhetta aiheuttavaa.

        Olin lopettamiseni jälkeen baarissa ja hain samalta baarimikolta toisen kerran vissyn, niin sit se kommentoi, et sä olet tänään ihan kirkkailla vesillä.Ihan kuin mun alkonkäyttämättömyys sille tai kellekään muullekaan kuuluis. ja aina joku baarissa kysyy, et olenko kuskina kun en juo tai miksi et juo jne... siihen menee hermot! baareissa en ole kyllä sitten vähään aikaan käynyt, kun en jaksa selvinpäin katsoa muiden idioottimaisuutta...


    • eronnut onneksi

      Kiva että asia on ollut esillä..

      On vaikea sanoa onko ongelma uusi. Alkoholi on maistunut ennenkin suomalaisille miehille. Nykyään naiset eivät ole niin taloudellisesti riippuvaisia miehistä että sitä olisi pakko sietää. Ennen ei ollut vaihtoehtoja..

      Myös tapa miten ja missä juomia nautitaan on muuttunut. Nykyään alkoholia lähdetään nauttimaan baareihin, pois kotoa, johon varsinkin nuorella polvella liittyy uskottomuutta eli pettämistä.

      Tästä alkaa oravanpyörä. Pettynyt ja yksinäinen nainen käyttäytyy huonosti syystäkin -> mies ahdistuu enemmän -> juo useammin ja enemmän.

      Itse olen vasta vähän päälle 20-vuotias yhden lapsen äiti. Jätin mieheni. Häntä ei näkynyt enää kotona vkonloppuisin. Vastuu lapsesta kaatui minun harteilleni yksistään, parisuhde kylmeni, tunsin oloni petetyksi ja tulinkin petetyksi. Sellaista ei tarvitse kenenkään naisen enää sietää. Jokaisella miehellä/isällä on oikeus rentoutua, niin kuin myös naisilla/äideillä. KOhtuus kuitenkin kaikessa. Ja Rajansa kaikella.

      Tämä ongelma vaikuttaa varmasti erotilastoihin. Ja ne vain kasvavat. Kuulin juuri erään parin erosta..he olivat kanssamme synnytysvalmennuksesta. Se oli ainoa pari joka oli vielä yhdessä. Siis seitsemästä pariskunnasta - ei ainoakaan ole enää yhdessä - kaikki eronneet kolmen vuoden sisällä?

      Vaan mikäpä ratkaisi asian? Ei ainakaan viina..

    • ja yhdessä oloa, jossa kuka...

      Onko tarkoitus että mies / nainen on ns "vankilassa" ja toisen osapuolen määrättävänä. Eikö se ole vapaavalintaisat yhdessä oloa.On typerää kieltää toista aikuista ottamasta yhtä olutta!!(kuten eräs kirjoittaja kertoo)
      Jos jonkun ex puoliso on kättänyt alkoholia väärin,ei pidä uutta puolisoa siitä syttää ja kieltää ottamasta yhtä olutta!
      Eri asia on se perhe jossa alkoholi tosiaan on ongelma!!

      • TOSI!!!

        Et jos ihmisen on OTETTAVA se saunakalja(t) eli hän ei voi olla ilman sitä, niin silloin ihminen ON ALKOHOLISTI!!
        Tervejärkinen ihminen, joka pystyy asioita AJATTELEMAAN, ei ole riippuvainen jostain saunakaljasta.

        SEN YMMÄRTÄÄ JOKAINEN, JOKA EI OLE ALKOHOLISTI!

        Tiedättekö TE, jotka niitä saunakaljoja otatte, miten te haisette kuvottavalle!!

        En edes vahingossa voisi mennä sellaisen löyhkäävän kumppanin kanssa samaan sänkyyn,,

        Kyllä siinä hajussa rakkaus kuolee ja inho kasvaa päivä päivältä.

        ON SE NIIN TOTINEN TOSI!!

        PS. Paras saunajuoma on mehu tai raikas vesi, KOKEILKAAHAN,, eikä sitä kukaan sure jos tulette näistä RIIPPUVAISIKSI!!


    • avovaimo

      Mun mies ottaa kerran viikossa ei siinä mitään, mutta kun ei osaa ottaa kohtuudella jos en ole jarruttelemassa vieressä. Juodaan niin paljon, että oksentaa ja sammuu sen päälle. Ongelma tuokin meidän perheessä. Ei tuokaan mukavaa ole voin kertoa.

      • Olisit käyttänyt järkeäsi

        otit sellaisen juoppolallin?
        Oma on syysi, vai oliko kersa tulossa?
        Minulla on raitis mies, koska seurusteltiin kaksi vuotta ilman seksiä ja se jo todistaa jotakin ihmisen luonteenlujuudesta ja toisen ihmisen arvostamisesta.
        Kuitenkin avioseksi on ollut todella hyvää.
        Pari kertaa kuukaudessa voi ottaa yhden oluen tai hieman vaikka punaviiniä ruuan kanssa.


      • avovaimo
        Olisit käyttänyt järkeäsi kirjoitti:

        otit sellaisen juoppolallin?
        Oma on syysi, vai oliko kersa tulossa?
        Minulla on raitis mies, koska seurusteltiin kaksi vuotta ilman seksiä ja se jo todistaa jotakin ihmisen luonteenlujuudesta ja toisen ihmisen arvostamisesta.
        Kuitenkin avioseksi on ollut todella hyvää.
        Pari kertaa kuukaudessa voi ottaa yhden oluen tai hieman vaikka punaviiniä ruuan kanssa.

        En koe miestäni juopoksi kuten en itseänikään jos kerran viikossa muutaman oluen otan. Mieheni ei ole vaan oppinut ottamaan kohtuudella kun ottaa, ei tule rajaa vastaan että nyt stop on juotu riittävästi. Itse olen alkoholisti perheestä jossa isä joi päivittäin. Kuitenkaan en koe kerran viikossa juomista alkoholismiksi. Itse en siis koe sitä olevan, vaikka kerran viikossa otankin, joskus kerran 2 viikkoon. Lapsia meillä ei ole joten ei se syynä miksi mieheni otin. Rakkaus se vei mukanaan ei tuleva lapsi. Kunpa vaan ihminen oppisi oikeasti sen rajansa, mutta ei taida oppia sitä jos ei ole aikuisikään sitä oppinut.


    • Nimetön

      ^ ^
      . .
      ^
      ~
      "
      ... olen järrrrkyttyyyynyyyt.

    • Nimetön

      Ai varmaan...no kaikkiha tääl o juoppoja!! valittaa turhaa...vähä veikkaan et ne ei valita sen takia et se kummpani menöö baarihi koska yhtä hyvi ne voi men sinne ja potkasta se äijä/naine ulos sielt ite...mut miks valittaa ku semmose kumppanin otti =/

      • TosiRentoMies

        Nestepitoisen kumppanin voi vaihtaa kuivempaan. Ei siis k u i v a a n mutta elämänkosteaan ja tasaluontoiseen kanssa kulkijaan. Piste.


    • ghmgm

      Juokaa ite vielä enemmän ^^

      • ja ämpäriin huku

        Minä juon ja tulen juomaan sauna kaljani ja joskus vähän enemmänkin aina, ja se on ihan sama paljon ne maksaa! Kun hinta nousee se on pois muista menoista,vaikka lasten..Kun yhteiskunta kyykyttää köyhää lisääntyy selvästi ongelmat ja kaljan kulutus lisääntyy ja porukkaa vaan höpisee että hinnan syy SE ON VALETTA!!


    • olen muslimi en juo enkä tule juoman koskan
      tyttö ystäväni on suomalinen mäillä mänä todä lla hyvin jo 5v en vaihtaisi oma kultani pullon koskan. viikon loput liika tähnyt työtä!!!!!!
      EN OLE ÄÄRI MUSLIMI!!!

    • muija vaan

      Minä olen monta kertaa yrittänyt saada sen ukon sinne baariin juomaan, mutta ei vaan suostu menemään, tossa se istuu nojatuolissa ja dokaa sisällä lasten nähden.

    • ''''''''''''''

      tietysti jos ukko ei olis juoppo niin sitten pitäs vähemmän nalkuttaa.

      • menekään

        No mutta ei minunkaan mieheni juoppo ollut, kun menimme naimisiin. Jossain vaiheessa vaan ne alkoholinkäyttötilanteet menivät överiksi, hän oli liian humalassa, lähes aina. Käytti yhtä tiheämpään sitä lientä. Minua rupesi vaivaamaan ja siitä kyllä tuli avioliittomme kompastuskivi, minä ja lapset kärsimme. Mutta enpä tiennytkään, mitä oikeasti tarkoitta alkohlistin kanssa eläminen. Nimittäin parin viime vuoden aikana se on riistäytynyt käsistä, täysin. Nyt hän sitten yrittää raitistua. Minulta on mennyt usko.
        Mutta joskus nuorempana ajattelin, kun oma äitinikin sanoi, että saa kai mies juoda jos haluaa, että se humalahakuinen juominen ei ole normaalia. Niinpä.. ei ollut ja tulokset näkyvät nyt 30 vuoden kuluttua.

        Tosiaan ei ollut juoppo silloin joskus, ei edes 10 vuotta sitten sellainen, jolla olisi juomiset venyneet. Raja ylitettiin ..


      • Poppeli

        Itte olin tässä toistavuotta täysin ottamatta yhtään mitään ja voin sanoa että ei olis pitänytkään ottaa mutta viime maanantaista eiliseen meni ihan hulinaksi (joka päivä kännissä) ja nyt tulee taas kerran mieleen se että jos ei oo kontrollia tossa dokaamisessa niin perseen järkeä o koskea yhteenkään alkon tuotteeseen. No mulla nyt ei oo ketään puolisoa/tyttöystävää joka vois asioista nalkuttaa mutta ei kyllä tule olemaankaan jos tätä menoa jatkan. Itte oon 42v. ja hyvää vauhtia pilaamassa asiani ja osittain mun vanhempienkin koska niille olen aikamoinen rasite mutta kun on tyhmä pää niin tietäähän sen mitä odotettavissa on...että sillai täällä.

        Lopuks vois todeta että kannattaa kattoa mitä tekee jos alkaa olemaan merkkejä liiallisesta viinan käytöstä koska pidemmän päälle ei tiedä mitään hyvää.


    • baarihaitar

      Itse vietin kostean nuoruuden. Kaveripiirini koostui muusikko- ja näyttelijäkuvioista. Kivaa oli, mutta jostain syystä nyt kun en dokaile kun kerran pari vuodessa on vielä erittäin paljon kivempaa. Osa kavereista on kuollut, osalla viiraa päässä ja osa on aika ränsistyneitä [40-50v]- eikä kitaralla enää saa naista jne. Helppo tietenkin sanoa muutenkin Hannu hanhena, mutta suosittelen pikkuhiljaa alkoholista luopumista esim endorfiinihyökkäyksillä avantouiden tai urheillen. Onnistuu ellei ole päässyt alkoholismiksi. Elämä on oikeasti huippumielenkiintoista vaikkei se lopetellessa "uraa" aina siltä tuntunut. Ei kannata jäädä luusaamaan jonkun baarin tiskille. Ja niille dokaavien puolisoille, jotka eivät itse dokaile - vaihtakaa maisemaa, meillä on tietääksemme yksi elämä.

    • Nimetön

      Naiset vaan haluaa hallita miehiä liikaa, ne ei ymmärrä että miehet tarvitsevat sitä yhteistä sosiaalista aikaa, mikä saattaa sisältää muutaman oluenkin.

      Miehet myös tarvitsevat sen oman tilansa missä saavat olla rauhassa, autotalli on tähän mitä parhain ratkaisu. Mikä onkaan sen mukavampaa, kun autotallissa ropata kavereiden kanssa jotain ja ottaa siinä samalla muutama neuvoa antava, mutta tästä miehen sosiaalisesta hetkestä sitten tulee hirveä natkutus... jos sitä pipoa osattaisiin vähän löysät niin asiat sujuisi paljon paremmin!

    • suhteeseen niin jää

      Ryyppääminen vähemmälle. Ja askarruttavista asioista keskustelua kanssa, niin ei tarvii hautoa asioita ja ryypätä niitä unholaan.

      • noeieieinoei

        parane panemisella. Krapula seisiössä sitä eniten panettaa ja se on eläimellistä panemista josta on rakastelu ja inhimillisyys tosi kaukana.


    • PERSEESTÄ

      Otsikossa mainitaan miehen juominen ja itse jutussa kirjoitetaan puolisoista. Joka tietenkin johtuu toimittajien avuttomasta artikuloinnista.

      Moni nainen valittaa miehensä juomisesta

      • puolisoa

        ei kannata katsoa menee elämä sivusuun ja on kuin olisi yksin naimisissa.Juominen usein yltyy vaan
        ja lupauksiin ei voi luottaa lainkaan.


    • Katkeruus

      Ja jos mies ei juo, eikä käy missään, niin tulee ero kun nainen ei kestä, että mies ei halua juoda/käydä baarissa.

    • Juopoton

      Ei pidä naisen valittaa, jos ottaa juopon miehen.
      Valinta on täysin naisen oma.
      Suomalainen nainen on varsin omalaatuinen, sille ei kelpaa muu kuin juoppo tai arabi, sitten itkee kun mies juo tai parisuhteessa ei ole tasa-arvoa.

      Vain tyhmä valittaa omia valintojaan.

      • Sinikka67

        Menin naimisiin nuorena raittiin urheilullisen komean miehen kanssa. Mutta kuinkas elämä meitä kuljettikaan? Tuli aikanaan sairaus elämäämme ja miehelle toipumisen myötä alkoholismi. "kun minä kuitenkin kuolen" Minkäs teet. Otatko avioeron sairaasta miehestä vai jäätkö siihen. Pitkän avioliiton myötä jäin, kunnes alkoholismi sai sellaisen muodon, ettei kotona voinut mies enää olla vaan edessä oli laitospaikka. Tässä vaan pähkäillään, vanhat ihmiset. Eripaikoissa eletään, mutta avioliitto on vielä voimassa. Onko tämä elämää??? Kuka antaa hyvän neuvon?


      • harkinnassa
        Sinikka67 kirjoitti:

        Menin naimisiin nuorena raittiin urheilullisen komean miehen kanssa. Mutta kuinkas elämä meitä kuljettikaan? Tuli aikanaan sairaus elämäämme ja miehelle toipumisen myötä alkoholismi. "kun minä kuitenkin kuolen" Minkäs teet. Otatko avioeron sairaasta miehestä vai jäätkö siihen. Pitkän avioliiton myötä jäin, kunnes alkoholismi sai sellaisen muodon, ettei kotona voinut mies enää olla vaan edessä oli laitospaikka. Tässä vaan pähkäillään, vanhat ihmiset. Eripaikoissa eletään, mutta avioliitto on vielä voimassa. Onko tämä elämää??? Kuka antaa hyvän neuvon?

        JOS HÄN ON VALINNUT VIINAN JA KUOLEMAN,SINÄ OLET
        VAPAA! ELÄ OMAA ELÄMÄÄSI JA ANNA MIEHELLESI SE
        PALJON PUHUTTU MIESTEN VAPAUS. HÄN MYÖS VASTAA SEURAUKSISTA, ET SINÄ. TARTU HYVÄÄN VAPAUTTAVAAN OMAAN ELÄMÄÄSI! LÄHDE PIENIN ASKELIN TUTUSTUMAAN
        ELÄMÄÄSI...


    • Nimetön

      Itselläni on 9 vuoden kokemus alkoholistin kanssa seurustelemiseta ja elämisestä,henkisestä ja fyyseisetä väkivallasta,turhista lupailuista,pettämisestä,ja kaikesta muusta paksata mitä se tuo mukanaan..miksi en ole jättänyt miestäni??No aina sitä jaksaa elätellä turhia toiveita ja kuunnella turhia lupauksia lopettamista ja selittelyjä,kuinka vanhempamsa olivat alkoholisteja,joten syy sekin juoda.Million vituttaa liikaa,millon on liian hauskaa,kyllä aina syy juomiseen keksitään.Juuri puoli tuntia sitten mies lähti ovet paukkuen,kun taas kerran otin kissan pöydälle viikonloppureissujen takia...mistään kun ei saisi puhua,se on vittuilua.Pitäisi olla vaan kasvot hymyssä,kuin mitään ei olisi tapahtunut.Pahinta on että olen tehnyt 2 ihanaa lasta tuon juopon kanssa ja lapsetkin saa osansa isin juomisesta kun äiti oireilee...pitäisi ottaa järki käteen ja jättää ne tunteet hiukan vähemmälle...

      • mukamas on

        mutta juomattomat miehet ei ole kivoja-niillä ei koskaan ole mitään yllätyksiä tarjottavana-
        kunnon juoppo aina vottaa tavallisen miehen.
        Ei kannata valittaa jos sellaisen on titensä ottanut.


      • KÄRSII ENITEN

        EN KYSY MIKSI, ITSELTÄNI ON KYSYTTY SITÄ JATKUVASTI, MIKSI EN LÄHTENYT KAHDEN IHANAN LAPSENI KANSSA. OLISI PITÄNYT. LAPSENI SAIRASTUIVAT JUOPON ISÄNSÄ PERHEESEEN TUOMASTA:EPÄVARMUUDESTA,RIIDOISTA,LUPAUSTEN PETTÄMISISTÄ,VAARA TILANTEISTA,HÄPEÄSTÄ,.....
        MIKÄ ANTAA MIEHELLE OIKEUDEN VIINALLA TUHOTA OMAT LAPSENSA ? EI MIKÄÄN !


      • ÄITIKÖ

        EN ERONNUT. LAPSENI SAIRASTUI VAKAVASTI ISÄNSÄ JUOMISEN TUOMISTA KYLKIÄISISTÄ =PELKO,RIIDAT,LUPAUSTEN JATKUVA PETTÄMINEN,HÄPEÄ,... VIINA OLI ASIA YKSI.
        LAPSELLE,NUORELLE EI OLLUT AIKAA.
        OLI TÄRKEÄÄ ILTA ILLAN JÄLKEEN EDUSTAA.
        JUHLAPUKU PÄÄLLE JA JAKAMAAN AIKAA YSTÄVÄN (VIINAN) ja YSTÄVIEN KANSSA
        TULIAISINA KOTIIN LIKAINEN AGRESSIIVINEN ISÄ.


      • Voi ei!
        KÄRSII ENITEN kirjoitti:

        EN KYSY MIKSI, ITSELTÄNI ON KYSYTTY SITÄ JATKUVASTI, MIKSI EN LÄHTENYT KAHDEN IHANAN LAPSENI KANSSA. OLISI PITÄNYT. LAPSENI SAIRASTUIVAT JUOPON ISÄNSÄ PERHEESEEN TUOMASTA:EPÄVARMUUDESTA,RIIDOISTA,LUPAUSTEN PETTÄMISISTÄ,VAARA TILANTEISTA,HÄPEÄSTÄ,.....
        MIKÄ ANTAA MIEHELLE OIKEUDEN VIINALLA TUHOTA OMAT LAPSENSA ? EI MIKÄÄN !

        Samaan syssyyn on ikävä kyllä pakko kysyä, mikä antaa NAISELLE, ÄIDILLE, oikeuden pilata lasten elämä örvaamisellaan ja riehumisellaan?

        Lähipiirissä on kahden lapsen äiti, joka juo siihen malliin, ettei sitä kestä katsella. Viikot, viikonloput, lomat, humalassa - eikä ihminen edes tajua olevansa sairas ja pilaavansa muidenkin elämän.

        Ihme kyllä, työpaikka on vielä joten kuten säilynyt, "ilkeämielisistä vihlailuista" huolimatta.

        Onko siis niin, että jos ihminen vielä jotenkin pystyy selittelemään työstä laistamiset ym., ei ole ketään joka puuttuisi?

        Holtittoman äidin katseleminen kotona; eikö paina mitään? Lapsista toinen on jo aivan kuutamolla.


      • sanoo tosiasia

        Sillä pääsi on todella pipi. Erikoisinta näissä lauseissani on se että en sano tätä pahalla enkä vittuillen vaan ihan ystävällisesti todeten. Mutta ehkä sanani ovat turhia, sillä olet jo 9 vuotta valinnut tuon linjan ja se tulee jatkumaan toiset 9 vuotta 9 vuoden lisäoptio (edellyttäen että juopposi on enää hengissä) ja tunnut samalla valinneen itsellesi kriteerin, että elämäsi on jo ohi. No niin näkyy olevan.
        Oikeasti säälin lapsiasi. Ne olisi huostaanotettava, mutta tosin sekin olisi väärin lapsia kohtaan.


      • KIRJOITTAJAOLET
        sanoo tosiasia kirjoitti:

        Sillä pääsi on todella pipi. Erikoisinta näissä lauseissani on se että en sano tätä pahalla enkä vittuillen vaan ihan ystävällisesti todeten. Mutta ehkä sanani ovat turhia, sillä olet jo 9 vuotta valinnut tuon linjan ja se tulee jatkumaan toiset 9 vuotta 9 vuoden lisäoptio (edellyttäen että juopposi on enää hengissä) ja tunnut samalla valinneen itsellesi kriteerin, että elämäsi on jo ohi. No niin näkyy olevan.
        Oikeasti säälin lapsiasi. Ne olisi huostaanotettava, mutta tosin sekin olisi väärin lapsia kohtaan.

        puhun itsestäni. olisi pitänyt toimia kuin aikuinen nainen ja lähteä lasten kanssa. viinaa käyttävä mies tai nainen ovat kelvottomia elämään perheessä.Laki uudistus: LAPSET SUOJELTAVA JUOPOLTA VANHEMMALTA. JUOPPO HOITOON LAITOKSEEN TAI ULOS PERHEESTÄ.


      • sanoo tosiasia
        KIRJOITTAJAOLET kirjoitti:

        puhun itsestäni. olisi pitänyt toimia kuin aikuinen nainen ja lähteä lasten kanssa. viinaa käyttävä mies tai nainen ovat kelvottomia elämään perheessä.Laki uudistus: LAPSET SUOJELTAVA JUOPOLTA VANHEMMALTA. JUOPPO HOITOON LAITOKSEEN TAI ULOS PERHEESTÄ.

        Sori jos sanoin ämmäksi (siis anteeksi, nainen) sillä se liittyi siihen suorasukaiseen kritiikkiini: ota elämä haltuusi ja tee jotain äläkä katso taas 9 vuotta jos tasoittuisi. Ei se tasoitu ikinä ellei miehesi tee aloitetta ja todella lopeta. Nyt hänellä on se syy-mekanismi joiden verukkeiden varjolla on hyvä paiskoa ovia ja lähteä ryyppäämään, kun "nyyh ämmä ei ymmärrä minua". Osaatko edes aavistaa mitä kaikkea se siellä retkillään puuhaa? Lohduttajia löytyy.


    • ota ero.

      Se on siinä.

      • mieltä olen...

        joillekin vaan ruikutus on elämäntapa, ja huonolla ololla saa sisältöä elämään.

        Ottakaa ohjat käsiinne ja tehkää asioille jotain.


    • Guggelis Guu

      Niin miehethän on kaikki juoppoja ei naiset..
      Seurustelin hetken naisen kanssa joka oli kyllä muuten yes vaan tuo alkomahoolin paholainen oli liianhyvää seuraa sillä.
      Käyn ottamassa esim: kesällä terassilla 1-3 stopee tai juoman vaan, ja on mulla niitä kavereitakin jotka ottaa maltilla ja sanoisin että naiset taitaa tänäpäivänä dokailla enempi ku miehet..
      Mulla on ainakin semmonen näkemys ja kokemus...

    • gefa

      valittaa, kun en juo oikeastaan koskaan, olen kuulemma ilonpilaaja ;)

    • Yx vaan

      Joo o! Kyllä se niin tahtoo olla että, kun perjantai koittaa niin ei päästä pihasta sisään kun, pitää korkata kaljapullo. Meillä isäntä käy jo kotimatkalla ottamassa pienen oluen. Viikonlopun kunniaksi. Olutta meneekin sitten koko viikonlopun ihan kohtuudella. Ei ole kivaa! Jos sattuu niin että olisikin selvistä päin viikonloppuna niin olis maailman kirjat sekaisin. No kaikkeen tottuu jopa lapset!!

    • yx-mies

      Minulakin on alkoholi ongelma, meinaan kun se ei maistu.
      Aina luulaan uskovauseksi ym. ja pidetään omituisena.

      • ongelmako

        Miten viina voi kertyä ongelmaksi, sehän loppuu aina kesken.


      • gefa

        Ei vaan maistu.

        Absolutisti en ole, enkä hihuloi lumpiot lattiassa, joskus vedän jopa sikamaiset lärvit, noin 1 kerta vuodessa, välillä voi mennä vaikka 3 vuotta, ettei tule otettua, se kun ei vain maistu.

        Kai tämäkin on jonkin sortin alkoholiongelma, jos ei mene alas...

        Ja ennen kuin joku alkaa jeesustelemaan, miten hyvä se onkaan kun ei maistu...Höpöhöpön, se suoraansanottuna välillä v*tuttaa joissakin isommissa pirskeissä sanoin kuvaamattomasti, kun muut ottaa ja itsellä ei mene alas, vaikka haluaisi.


    • Selvistä pitävä

      Kyllä känninen akka on yksi maailman kauheimmista näyistä.
      Ei sovi alkoholi naisille. Ei.

      • mies,41

        kyllä miehet ainakin täälä juovat tosipaljon ,,naiset kotona lasten kanssa ,,miesten juominen karannut käsistä,,naiset osavat nautia alkoholista paremmin siis ottavat vähemmän,kerralla .miehet juovat ylensä kunnon kännin ja sammuvat et se siitä


      • ttyy

        No niin kyllä on !! en väitä vastaan.


    • Sharidan

      Muistan kuin eilisen viimme vuoden. Se oli ihan hirveetä. Mies joi itsensä ihan ojaan asti ja musta tuntui että jossen ollut raskaana olisin pakannut kimpsuni ja lähtenyt tieheni. Mutta kun lapsella on oikeus omaan biologiseen isään en halunnut häneltä sitä riistää.. saas nähä kauanko jaksan katsella sen juomista. Sanon että mun mitta kaava on että ite juon kuukaudessa keskimäärin 2-4 pulloo tai tölkkiä erinä viikkoina mutta mieheni mittakaava on: 6-24pulloo.. TÄmä kuulostaa varmaan tutulta kuinka yksi mies joka painaa sen 94kg ja ihmettelee kuinka on vaikea laihtua. En ihmettele jos on juonut koko ikänsä olutta ja muista väkeviä juomia. Itselleni tuli wakeup call kun heräsin yhtenä aamuna krapulaan eikä ruoka meinannu mennä alas vaikka oli kiljuva nälkä. sitten tuli anoreksia joten Viina vie hautaan sanontani käy tässä. Suomessa on viinanperään olevia miehiä taas ulkomailla on naistenhakkaajia. Kumman valitset sen että hakisit miehesi yöllä pois? vai sen että annat miehesi hakata sut siihe kuntoon että jo tarvisi lääkärin hoitoa? nykyään mieheni juo keskimäärin 3-6pullollista joskus se karkaa 10pulloon mutta onhan se huima. Sanoisin että 6pack täytyisi olla maksimi ja sitten 2pulloo olisi minimi. Ei oo mitään järkeä että yks mies joka on mieheni kaveri ostaa 3kpl 24packia ja mieheni juo puolet siitä vai onko?

    • vei juovuspäissään

      lähes itsetuntoni, nyt kaikki uudet naisystävät valittavat, että MITEN ON JUOPPO ja ei sen kaa jaksa elää. Mulla kaikki ok, kun pääsin siitä:)

    • Tuure....

      Niin no joo, naiset muutenkin valittaa kaikesta ja yrittävät kontroloida muiden ihmisten elämää kaikin mahdollisin tavoin vaikkei asia heille edes mitenkään kuuluisi. Liekö tämä sitä jotain äidinvaistoa tms. vastaavaa?

      Siksi naisia ei koskaan pitäisi päästää johtaviin/päätäviin asemiin. Suomi on kohta täydellinen poliisivaltio - kiitos naisten.

      • dfösdflö

        Tää on jo poliisivaltio...Kiitos örvelöiden miesten kaljamahoineen jotka osaa muuta työtä tehdä kun 'juoda juoda sitä olutta ett saadaan taas aikaseksi, enemmän rattijuoppoja liikenteeseen ym paskaa..Menehän itseesi ja katsot peiliin ja painut ulkomaille, missä raippa soi ja sinut koulutetaan ettet täällä vingu kaikenlaista soopaa...Niin tyypillistä sovinistiäijän jorinaa, ett fiksut raittiit miehetkin naureskelee tolle kirjotukselle jne... Kuria juopoille, ja hoitolaan iäksi!!!!! MIehet hän poliisina enemmistönä ja kontrolli miesten puolelta on enemmän sitä mitä saa ja mitä ei...Kyrvät!!!!!


    • Yleinen vuodattaja

      Olen kuitenkin sitä mieltä, että jokainen tekee valintansa itse. Otan kuitenkin osaa siihen, jos puolison valinta on jo tehty ja parempia miehiä alkaa ilmestyä näköpiiriin. Siinä saattaapi harmittaa, kun valinta tuli jo tehtyä. Syyt tissutteluun ovat tyytymättömyys parisuhteeseen, joka taas on seurausta monesti omista/kumppanin ongelmista. Kyllähän se mäyräkoiran dokaaminen on tyhjyyden täyttämistä!

      Take care!

    • wings of darkness

      Onko järkee ottaa erilaiset juomatottumukset omaava puoliso?
      Itse tykkään suht useesti käydä baarissa jossa käy myös monet ystäväni.Kyllä ainakin itse toivoisin että mieheni lähtee mukaan,eikä jää kotiin odottamaan kiukkusena että missä kunnossa ja mihinaikaan tulen kotiin..
      Joillakin voi baarissa käynti tosiaan olla,sitä että vedetään lärvit.Minulla se on tärkeä sosiaalinen paikka jossa voi keskustella aikuisen seuran kanssa ilman että lapset keskeyttää ja missä tiukkapipoiset (naiset)eivät ole moralisoimassa ja jäkättämässä.Näitä jäkättäjiä tosin on jo miehissäkin.

      Ei elämästä tule mitään jos toinen kyttää ja määräilee toisen tekemisiä.Tuskin se mies( tai nainen) on suteen alussakaan ollut absolutisti.Jos näin kuitenkin on,voi miettiä mikä suhteessa on vikana,jos toinen ei kestä selvinpäin?
      Jos taas partneri on juonut jo suhteen alussa,miksi kummassa otit alkoholisti puolison?
      Valittaminen,kyttääminen ei todellakaan ketään muuta kun huonompaan suuntaan.
      Puoliso ottaa ja lähtee tai juo entistäenemmän..

    • Sensimilia

      Polttakaa mielummin hyvää budii nii ei tuu riitoja :D Vähemmän viinaa enemmän hatsii

      • whitewidow

        Joo,viina aiheutta vaan sekoilua ja riitaa ja morkkista.
        Pikku sauhuttelu on paljo kivempaa, ei sekoilua ei riitaa ei krapulaa.
        Suomeen mallia Hollannista!


    • bella donna

      länsirintamalta,tosiasiahan on se että suomalaiset miehet juovat paljon ja ovat aina juoneet.Ja valtiovalta tukee tätä!

    • QASHQAI

      Minä olen raitis, mutta naiset ei ole kiinnostuneita. Juoppo sen olla pitää.

      • Marianna

        Alkoholistin kanssa eläneenä voin sanoa käsi sydämellä, ottaisin raittiin miehen koska vain!!! Sitä henkistä helvettiä en toivo kenellekään! Onneksi ymmärsin lähteä.


      • toisessa jutussa naisista
        Marianna kirjoitti:

        Alkoholistin kanssa eläneenä voin sanoa käsi sydämellä, ottaisin raittiin miehen koska vain!!! Sitä henkistä helvettiä en toivo kenellekään! Onneksi ymmärsin lähteä.

        Henkinen helvetti,sitä se oli. Ulospäin ja vanhemmille malliperhe, neljän seinän sisällä 24 tuntia epävarmuuden ja pelon helvettiä.
        Kaikessa mentiin miehen ehdoilla. Hänellä oli maailman ainoa vaimo,joka ei hyväksynyt miehensä viinanjuontia. Rahakkaana johtajana hän hallitsi (tyrannina)perhettä ja viinaa hän palvoi. Pohja piti katsoa ja työ menettää ennen kuin mies hajosi. Perhe oli koossa edelleen teoriassa. Nyt kuljen omia
        teitä ja aikatauluja. Lapset ovat kovan koti elämän vammoista hoidettu hyvään uskon elämään.


    • apu............

      www.kan.fi

      kts. myös www.todistajat.net

    • Pohjan-Akka

      Hyi olkhoon. En alkas.

    • MIKÄ MÄTTÄÄ. HALOO

      Kaiken ymmärrämme ja anteeksi annamme.
      Kyllä kannattaisi kysyä itseltä miksi siedämme niin vakavaa sairautta kuin alkoholismi..Emme sitä aiheuttaneet niin miten kuvittelemme että voisimme sen parantaa.Kuinka paljon menee omaa eloa hukkaan kun vahtaamme,tutkimme,odotamme,huijaamme,valitamme, häädämme ystävät samoilla jutuilla, mahdollistamme sen jatkumisen.Menettäen oman mielenterveytemme.
      Uhraten oman ihanan elämämme siihen mille emme voi mitään.Olen itse myös alkoholistin lapsi ja perhemekanismi on niin syvällä tuolla menneisyydessä, että saa tarkoin varjella tätä nykyistä hyvää olotilaa ja nautinnollista elämää.
      Alkoholistin tyttärenä otin tietenkin alkoholistin puolisokseni. Voi kyl oli tuttua ihan samanlaista kun oma lapsuus, tuttua joka tapauksesssa.Ja hää kellot olivatkin varoituskellot siinä onnihumalassa sitten elo jatkui.
      Kunnes tajusin että nyt täytyy tehrä jotain myös itselle eikä aina muille.Tutustun itseeni, ajatuksiini,mistä itse pidän ja nautin. Tänä päivänä niitä löytyy kymmeniä eri juttuja, elämä on mansikkaa. Ja siitä en suostu luopumaan kukaan ei mene itseni edelle.Olen oppinut tervettä itsekkyyttä tiedän rajani ja arvoni. Ja minä rakastan itseäni juuri tälläisenä kuin olen.
      Käykää hyvät alkoholistien läheiset Al-anon sivuilla ja lukekaa sitä viisautta joka johtaa tyyneyteen ja terveisiin suhteisiin.Ja se suhde on omaan itseen ensin. Nyt ei ole aikaa puntaroida muiden juomisia ym ,tämä elämä on niin hieno laji ja loppujen lopuksi aika lyhyt.

    • özzalan

      valittaa turhaan akkansa ylensyömisestä ja perse sen kun leviää vaate laskujen kera !!!...... Ainahan sitä valittamista riittää, jos ukko ei ole koti nössö, niin hänessä on muuta vikaa, liian menevä persoona tai juoppo yms..., tahi muuten retku....vikansa kullakin. Kyllähän se yhteinen tekijä on, että kun rakkaus loppuu ,alkaa ne viatkin tulla esiin, kummin kammin!

    • ITSE OTIN JA LÄHDIN suhtees...

      Itse olin aikoinani viisas ja siksi lähdin edellisestä pidempään kestäneestä suhteesta. Alkoi olla jo liian tärkeä se joka viikonloppuinen 6-päxi. Minulle puolestaan kantoi kaupasta karkkipussin(!!!??) kuin pikku kakaralle. (olin kuitenkin jo hyvästi yli parinkympin puolella!

      Eräänä iltana pyysin sitten saada YHDEN (1) oluen häneltä. Siitähän kamala riita alkoi.."NO HMY! SITTEN MINULLE JÄÄ VAIN NIIN VÄHÄN.." Ukko tokaisi.
      -Anteeksi, ei sitten! Tuumasin ja minulle tuo alkoi jo muistuttaa "Matti ja Mervi"-draamaa, joten minä päätin lähteä ajoissa ja keräsin kimpsuni ja kampsuni ja lähdin ja muutin pois.

      Sain perääni vielä useita viestejä jotka olivat ruikuttavia "palaisit takaisin"...Pysyin kuitenkin jämäkkänä enkä ole palannut.

      Minulle alkoholi on paremminkin ongelma siinä suhteesa, että kun ostan sitä, sitä useinkin JÄÄ jopa ihan kaataa vaikka pois saakka. En koskaan saa juoduksi kaikkea mitä olen ostanut. Vai lieneekö siten yliarviointia sen määrän suhteen, (kyse ei ole kuitenkaan kori tolkulla oluesta/ viinasta tms...) Joten en usko aivan siihenkään.
      Ehkä sitä osaa nykyisin juoda vain sen muutaman (1-3) ja se myös jää siihen.

      Miten lie toisilla asia, nykyisen miehen kanssa meillä on tämä päinvastainen ongelma alkoholin suhteen. Emme saa kaikkea menemään. =)
      Halvemmaksi se noin tulee, kuin päin vastoin.

    • MUSTA hyvä

      linkki www.paihdelinkki.fi

    • Nimetön

      Pari potelia viskiä viikossa ihan kohtuullista eikä ketää nalkuttamassa... Enää...

    • mesevaan

      olen 33v,mies...ja ottanut viikonloppuisin 13vanhasta saakka,ja alkoholi ei ole ongelma...

      • Nimetön

        Joka pisara on alas asti menny,ongelma siitä syntyy vasta sitten ku ei maistu enää... Elo ilman viinaa on teeskentelyä! Ja aina naiset on nalkuttanu iät ja ajat,jos ei viinasta ni sitte jostai muusta aiheesta,ja jos ei löydy aihetta,sitte keksitää sellane...


    • se että

      se on itsemurhan korvike - siis alkoholismin mitat saavuttavalle juomiselle. Toinen syy on meidän alkoholikulttuurimme, jossa alkoholille on annettu niin suuri mahti - niin juomista ihannoivien kuin sitä vastustavien keskuudessa, että sen katsotaan voivan ottaa ihmisen valtaansa aivan täysin. Ja niin sitten myös käy. Kulttuureissa, joissa viininkäyttö kuuluu päivittäiseen elämään, ei päissäänolo oikeuta millään lailla töpeksimään. Alkoholisoituneita ja väkivaltaisia ja tunnevammaisia ihmisiä lienee niissäkin kulttuureissa, mutta juomisen takia tehtyjä mokia ei katsota samalla tavalla läpi sormien, kuin meillä.

      Uskon, että suomalaisessa juomisessa on iso annos käsittelemättömiä sotatraumoja ja muutenkin periytyvää, käsittelemätöntä kotivammaisuutta. Sodista on jo aikaa, mutta naisten juomisen lisäännyttyä on entistä enemmän kahden narsistin pariskuntia, jotka pitävät tasa-arvoisesti omaa elämästä nauttimistaan subjektiivisena oikeutena, lastensa kustannuksella. Sukupolvien kierre muuttaa jonkin verran muotoaan, muttei katkea.

      • ämmä..

        kauhee kyl siinä tunteet ja rakkaus katoo,kun nainen kääntää rapula paskoja karmee haju.


      • syy

        Syistä ei tule olemaan puutetta kun viinaa pitää saada ja juoda. yks asia on vain varma ymmärrys juoppoa kohtaan vie myös perheen tuhoon.


    • juoda!

      Mieheni saa juoda niin paljon kuin haluaa ja niin usein kuin haluaa...

      Eri asia on sitten jäänkö minä sitä katsomaan...

    • MäärENjuoEnempää

      Kuin lääkäri määrää, pikku hipläkassa on hyvä olla, en ole rappiolla.

    • Nimetön

      ei mitä uutta tässä 70% kansasta kärsii alkoholismista

    • pojat juoneet jotain...? h...
    • huukoposs

      Eilen piimää tänään jokorttia viime viikolla kainalovettä huomenna teotorant huukoposs. Ei nainen valittaa, nainen katsoo syvältä pahasti.

    • BubbleGirl

      Pitääkö sitä seurustella sellasen kanssa, joka dokaa liikaa? En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka epätoivoisesti roikkuvat jossain pulsussa kiinni, vaikka itsekin tietävät, ettei suhteesta voi koskaan tulla hyvää. Parien, jotka kännispäissään tappelevat, ei varmaan tarvitse myöskään ihmetellä, ketä syyttää.
      Jos oma ukkoni alkaisi yhtäkkiä kohtuuttomasti ryyppäämään, siitä käytäisiin pitkät keskustelut ja jos ei rappiokäyttäytyminen lakkaisi, minen kyllä jäisi kotiin itkemään, vaan keräisin omani ja lähtisin lätkimään, oli se kuinka ikävää tahansa. Omaa elämäänsä ei tarvitse tuhota toisen mukana.

      • KuplaPoika

        Olet liian nuori ja kokematon ymmärtämään näitä asioita (tai yleensä mitään).


      • BubbleGirl
        KuplaPoika kirjoitti:

        Olet liian nuori ja kokematon ymmärtämään näitä asioita (tai yleensä mitään).

        Tuo oli taas paras, mitä on vuoteen kuultu. Kiitos!


      • Oletkos
        BubbleGirl kirjoitti:

        Tuo oli taas paras, mitä on vuoteen kuultu. Kiitos!

        Silloin kuulut sarjaan "vaaravyöhykkeellä oleva nainen". Tahtoo sanoa, että miehen mieli on vielä niin kehittymätön, että kun hän katsoo vanhenevaa naistaan ja markkinoilla olisi nuorempia (joita ei tietenkään saa), niin itsetunto ei sulata tuota tosiasiaa. Siitä on lyhyt matka ryyppyputkeen kun täytyy paeta todellisuutta. Vaikka olisi kuinka raitis ensin niin totuus on toinen. Pakkaa valmiiksi jo puolet omaisuudestasi. Ymmärsinkö oikein aiemmasta kirjoituksestasi että omaisuutesi mahtuu muovikasseihin?


      • BubbleGirl
        Oletkos kirjoitti:

        Silloin kuulut sarjaan "vaaravyöhykkeellä oleva nainen". Tahtoo sanoa, että miehen mieli on vielä niin kehittymätön, että kun hän katsoo vanhenevaa naistaan ja markkinoilla olisi nuorempia (joita ei tietenkään saa), niin itsetunto ei sulata tuota tosiasiaa. Siitä on lyhyt matka ryyppyputkeen kun täytyy paeta todellisuutta. Vaikka olisi kuinka raitis ensin niin totuus on toinen. Pakkaa valmiiksi jo puolet omaisuudestasi. Ymmärsinkö oikein aiemmasta kirjoituksestasi että omaisuutesi mahtuu muovikasseihin?

        Ymmärsit väärin. En tiedä, mistä ihmeestä keksit muovikassit. Eivätkö ajatuksesi pysy kasassa edes foorumille kirjoittaessasi? Kun nyt toit asian esille: vaikka olemme molemmat mieheni kanssa opiskelijoita, meillä riittää kyllä tavaraa kahteen pakettiautoon. Tämähän ei kyllä taas liity alkuperäiseen aiheeseen millään muotoa, vai mitä?
        Huvittavaa minusta siinä viestissä oli sen lapsellisuus ja täysi järjettömyys.
        Toiset aliarvioivat parikymppisiä niin kovin. Vaikka olen nuori, tarkoittaako se, etten ole kokenut paljoa ja nähny alkoholismia lapsuudenkodissani ja muualla ympärilläni kylliksi ymmärtääkseni? Koska olen nuori, tarkotitaako se myös sitä, etten ymmärrä muustakaan maailman menosta mitään (kuten vistissä oli yksinkertaisesti todettu)? Myönnettäköön, etten ole kovin kiinnostunut maailman menosta, ellei se koske minua, mutta se ei tee minusta silti sivistymätöntä ja uusavutonta. Kyllä, voitko kuvitella, kuorin itse omat perunani! O_o


      • EiOlisUskonut
        BubbleGirl kirjoitti:

        Ymmärsit väärin. En tiedä, mistä ihmeestä keksit muovikassit. Eivätkö ajatuksesi pysy kasassa edes foorumille kirjoittaessasi? Kun nyt toit asian esille: vaikka olemme molemmat mieheni kanssa opiskelijoita, meillä riittää kyllä tavaraa kahteen pakettiautoon. Tämähän ei kyllä taas liity alkuperäiseen aiheeseen millään muotoa, vai mitä?
        Huvittavaa minusta siinä viestissä oli sen lapsellisuus ja täysi järjettömyys.
        Toiset aliarvioivat parikymppisiä niin kovin. Vaikka olen nuori, tarkoittaako se, etten ole kokenut paljoa ja nähny alkoholismia lapsuudenkodissani ja muualla ympärilläni kylliksi ymmärtääkseni? Koska olen nuori, tarkotitaako se myös sitä, etten ymmärrä muustakaan maailman menosta mitään (kuten vistissä oli yksinkertaisesti todettu)? Myönnettäköön, etten ole kovin kiinnostunut maailman menosta, ellei se koske minua, mutta se ei tee minusta silti sivistymätöntä ja uusavutonta. Kyllä, voitko kuvitella, kuorin itse omat perunani! O_o

        niin en olisi uskonut sinun päässeen niiiiin pitkälle, että kuorit jopa perunat. Itse? Tämä on uusiavuttomanennenkuulumatonta, etten sanoisi.
        Toisaalta, rehellistä myöntää, riviesi välistä näkyy harvinainen kypsyys ihmiseksi, joskin, se on (kuitenkin) hieman ristiriidassa eletyn lyhyen elämäsi suhteen. Tuskin olet niiiin paljon ehtinyt kauheuksia nähdä (ehkä muutaman vuoden lapsuudessasi) että voisit omia itsellesi täyden aikuisen roolin. Sinulla on pitkiä pätkiä vielä edessäsi, ennen kuin tapaat oikean elämän.


      • BubbleGirl
        EiOlisUskonut kirjoitti:

        niin en olisi uskonut sinun päässeen niiiiin pitkälle, että kuorit jopa perunat. Itse? Tämä on uusiavuttomanennenkuulumatonta, etten sanoisi.
        Toisaalta, rehellistä myöntää, riviesi välistä näkyy harvinainen kypsyys ihmiseksi, joskin, se on (kuitenkin) hieman ristiriidassa eletyn lyhyen elämäsi suhteen. Tuskin olet niiiin paljon ehtinyt kauheuksia nähdä (ehkä muutaman vuoden lapsuudessasi) että voisit omia itsellesi täyden aikuisen roolin. Sinulla on pitkiä pätkiä vielä edessäsi, ennen kuin tapaat oikean elämän.

        Toivon todella, että tunnistit sen perunajutun sarkastisen sävyn...
        Mutta miten määrittelet 'aikuisuuden'? Jos tällä tarkoitetaan jonkinlaista kalkkeutumista ja tylsistymistä, en itse henkilökohtaisesti aiokaan koskaan kasvaa täysin aikuiseksi. Jos sillä tarkoitetaan asioiden ja maailman täydellistä ymmärtämistä ja kykyä analysoida ja pohtia jokaista toimea ja tapahtumaa, en usko, että tästä maailmasta löytyy ainuttakaan aikusista. Jos tällä tarkoitetaan vain itsenäistymistä ja omien asioidensa kunnossapitoa, kuten taloudenhoitoa, mahdollista parisuhdetta ja perhe-elämän suunnittelua, arkisten ja toisinaan vähän suurempienkin ongelmien ratkomista, huushollin normaalia kunnossapitoa sun muuta, olen minä oikeutettu kutsumaan itseäni aikuiseksi; kypsäksi ihmiseksi, joka tulee toimeen omillaan ja tajuaa tätä maailmaa jo jonkin verran.
        En toki tarkoita sitä, että maailman kaikkien kurjuksien kohtaaminen tekisi ihmisestä aikuisen, mutta se kasvattaa tietyssä mielessä.
        Mitä sitten on sinun mielestäsi tämä 'oikea' elämä?
        Jos jotain en ymmärrä, niin sitä, miksi nuori ihminen leimataan oitis kokemattomaksi ja täysin tietämättömäksi? Onko stereotypien nuori aikuinen tosiaan täysin pöhkö?


      • ulkopuolinenn
        BubbleGirl kirjoitti:

        Toivon todella, että tunnistit sen perunajutun sarkastisen sävyn...
        Mutta miten määrittelet 'aikuisuuden'? Jos tällä tarkoitetaan jonkinlaista kalkkeutumista ja tylsistymistä, en itse henkilökohtaisesti aiokaan koskaan kasvaa täysin aikuiseksi. Jos sillä tarkoitetaan asioiden ja maailman täydellistä ymmärtämistä ja kykyä analysoida ja pohtia jokaista toimea ja tapahtumaa, en usko, että tästä maailmasta löytyy ainuttakaan aikusista. Jos tällä tarkoitetaan vain itsenäistymistä ja omien asioidensa kunnossapitoa, kuten taloudenhoitoa, mahdollista parisuhdetta ja perhe-elämän suunnittelua, arkisten ja toisinaan vähän suurempienkin ongelmien ratkomista, huushollin normaalia kunnossapitoa sun muuta, olen minä oikeutettu kutsumaan itseäni aikuiseksi; kypsäksi ihmiseksi, joka tulee toimeen omillaan ja tajuaa tätä maailmaa jo jonkin verran.
        En toki tarkoita sitä, että maailman kaikkien kurjuksien kohtaaminen tekisi ihmisestä aikuisen, mutta se kasvattaa tietyssä mielessä.
        Mitä sitten on sinun mielestäsi tämä 'oikea' elämä?
        Jos jotain en ymmärrä, niin sitä, miksi nuori ihminen leimataan oitis kokemattomaksi ja täysin tietämättömäksi? Onko stereotypien nuori aikuinen tosiaan täysin pöhkö?

        Minulla on sellainen tunne, että kuplapojallakaan ei ikää ole kovin paljon.

        Ja kuplatytölle sen verran, että kun on parisuhde ei useinkaan ole niin mustavalkoista, että alkoholisoituneen rentun jättäisi noin vaan. Parisuhde on mitä erilaisimpia tunteita täynnä. Järjellä kaikki olisi niin paljon helpompaa...


    • väsynyt puoliso

      Kyllä nainenkin voi juoda häiritsevän paljon. Onko normaalia, jos nainen ottaa jokaisen ruokailun yhteydessä ja tissuttelee arkisin, usein humalaan asti. Kun asiasta mainitsee hänelle, niin suuttuu ja sanoo, että ei ole ongelmaa alkoholin kanssa tai väittää, että niuhotan tai rajoitan häntä. Ja kankkunenkin on aina muka jostain muusta syystä johtuvaa, kuin alkoholista. Olen pohtinut, että koska kerta-annokset eivät koskaan ole kovin suuria, ettei kyse olisi alkoholiongelmasta ja osaltani varmaan olen salannutkin ongelmaa muilta ihmisiltä kieltämällä läheisen ihmisen ongelman myös itse. Tunnusmerkeistä kuitenkin humalahakuisuus ja koko asian kieltäminen puhuisivet ongelman puolesta? Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä?

      • mäkeen !!!

        Ja osta koira !!! Ne ovat raittiita ja mukavia lenkkikavereita !!!


      • bbbbbbbb

        stressi,tekemisen puute,rennomman tilan hakeminen...
        noitten vuoksi tuli juotua noin 3-4 kertaa viikon aikana,parin vuoden ajan.
        Hankin harrastuksia yms puuhaa jonka jälkeen ei etee edes mieli sitä yhtä keppanaa,viikonloppuna voi sitten juoda pullon vinkkua.


      • tottatotta

        sillä tarvitset elämääsi itsellesi ja muuhun toimintaan. Jo puolisosi itsepäisyys ja vähättely kertovat kuinka vakavaksi hänen alkoholiongelma on mennyt. Hänellä ON ongelma!
        Kerro hänelle tosiasiat: "olet kyllästynyt tilanteeseen etkä jaksa enää, etkä haluakaan jaksaa". Puolisosi suhtautuminen kertoo senkin että hoitoonhan et häntä saa vapaaehtoisesti ja ei varmaan lähtisikään, ennen kuin seinä on edessä. Ehkä ei silloinkaan koska hän enemmän rakastaa rakasta tissutteluaan kuin sinua tai tosiasioita. Siispä kerro kylmäverisesti, että aika on rajata elämä, puolittaa mitä puolitettavaa on ja jakaantua omille uomille eri koteihin saman katon alta. Viimeistään vuoden kuluttua huomaat, millaisessa ahdingossa olet elänyt kun oikeaa elämää on täällä muualla. Nyt olet liikaa seiniesi vanki ja puolisosi kytkin. Älä enää mahdollista puolisosi juomista olemalla itse läsnä. Toimi hyvä mies.
        Ystävällisin terveisin: asosiaalisen elämän kokenut.


    • Juonnin lopettanut

      Mun naiseni ei ainakaan juomisesta valita.
      Lopetin nimittäin koko touhun.

    • hermomyrkkyä

      Se tuhoaa hermostua ja on myrkkyä elimistölle,
      se myybti on lopetettava ihmiselle haitallisena.

      • Tissuttaja*

        Kohtuullisesti käytettynä alkoholi on terveellistä. Lue asioista ensin ennen kuin alat höpöttää joutavuuksia.

        Eikä se myynnin lopettaminen sitä ongelmaa poista. Sitten tehdään viinat kotona itse ja päästään halvemmalla. Ei muuta kuin sokeri, hiiva, vesi ja musteet tynnyriin ja odotellaan pari viikkoa :o)


    • viina on viimesen päälle vi...

      Olen alkoholistin tytär ja sisar. Kumppanini on viikonloppujuoppo, joka on tosin astetta perheeni miehiä kehittyneempi, sillä hän ei horju sammaltaen huoritteluita ja räkä poskella kotiin. Siitä huolimatta en hyväksy joka viikonloppuista juomista. Mutta ei, pitää vaan vetää kaksinkäsin "rentoutuakseen" (sillähän ne sitä selittää). No, sehän nyt ei pitemmän päälle ole minun ongelmani.

      Kuka väärinkäyttää säännöllisesti alkoholia? Kuka pakenee humalaan? Epävarma, hukassa oleva ja vääristyneen minäkuvan omaava. He siis ensin juovat ollakseen suvaitsevampia itsensä ja elämänsä kanssa ja sitten pian ei enää riippuvuudelta fyysisesti edes kykene lopettamaan, vaikka kuinka olisi "paha" olo.

      "Elämän"kumppania voi sahata linssiin niin paljon kuin lystää, sillä manipulointipuoli on hyvin hallinnassa. Millä paremmin voi kiristää kuin tunteilla? "Selvinpäin se on niin mahtava". Tosiasiassa myisi vaikka oman äitinsä pullollisesta virolaista vodkaa.

      Jos sitä siis itsestään tekee miehen (tai naisen)ja pakenee helpompaan oloon niin mitä siinä muiden ruikutus vaikuttaa? Huono itsetunto on alkoholistin tai huumeriippuvaisen tapauksessa kiistatta sairasta itsekeskeisyytta.

    • ahma

      joo kyl juomisesta saa ja pitää valittaa jos se on pelkkää juomista ja suhteessa ei oo enää mitään muuta ku juominen. viikonloput ja lomat yhtä helvettiä ja ite oot loppuunpalanut ja toivon menettänyt. sanot hyvällä tai pahalla ni mikään ei auta...

    • ...

      no loppus saatana se nalakutus nii ei tarttis...

    • keitzi57

      ei pidä ketään tuomita ennen kuin kurkkaa potttaan!

      • olis

        valittaa, eikä hyväksyä viinaa perheeseen. Ihan yhtä suuri vahinko lapsille,ellei suurempi kun äiti juo!
        VIINA EI KUULU VANHEMMILLE! VANHEMMILLE KUULUU AIKUISEN VASTUU LAPSISTA !


    • Kitisijä

      Ja missä usein syy?

    • Avo sellainen

      Hei,

      Mitä sitten. Jokainen pari sekä perhe elää omaa elämää. Alkoholin kulutus kasvanut???? Ollut kasvussa jo vuodesta 1989 saakka. Onko tämä joku ihme nyt? Jokainen perhe elää omaa elämää niinkuin pystyy ja haluaa. Mitä tämä sosiaalinen välittäminen nyt yht´äkkiä on. Olis voinut herätä jo -90 luvulla niin ei nyt olis (kakka) housussa.

    • suomen naiset

      Onhan tämä liiallinen viinan kanssa lötraaminen varmasti ongelma Suomessa.

      ...mutta mielestäni se on aika outoa toimintaa, että lähdetään kävelemään, jos äijä vetää six packin viikonloppuna ilman sen kummempaa dramatiikkaa (ainakaan omalta puoleltaan). Mutta sitten kuitenkin 1-3 bissee kyllä olisi vielä ok.

      HAHAHA! Herätkää jo :).

      Sen ymmärrän, että jos äijä on ilkeä, väkivaltainen tai raahaa ovesta sisään tenusakkia yhtenään, mutta jos on muuten harmiton tapaus, niin kyllä sitä sopii pikkasen sietokykyä olla naisellakin.

      Eihän naisetkaan ole täydellisiä, vaikka sitä ei heille oikein voi sanoa, jos ei halua saada ilmiriitaa aikaiseksi ja jäädä ilman illemmalla. Kyllä me miehetkin haluttaisiin päästä eroon muutamasta suomalaisen naisen perusominaisuudesta...

      Ei tää elämä kato toimi niin, että sitä voi alkaa "säätämään" toista ja sitten jos toinen ei "säädykään" mieleisekseen, niin heti ulko-ovi paukkuu.

      Eihän se toimi kavereidenkaan kanssa, ei vanhempien, ei työpaikalla, ei missään, niin miten se sitten toimisi kuitenkin kotona? Kysyn vaan?

      Jos nainen haluaa taas itselleen äijän, joka jaksaa vuodesta toiseen antaa 100% huomionsa hänelle (se muutamaan bisseen kuluva aika on liian pitkä), niin sillon kannattaa sitä äijää vaihtaa parin vuoden välein.

      Turha sillonkaan oon syyttää ex-äijiä siitä, että toinen litkii muutaman bissen viikonloppuna liikaa, vaan tunnustaa vaan se tosiasia, ettei vaan kestä sitä, että toinen haluaa välillä jotain omaakin hauskaa.

    • Viina tuhosi kaikki väliltämme

      Aivan turhaa syyttää naisia miehen juomisesta. Avomieheni joi työstä tultuaan JOKA ILTA 4-6 pulloa keskaria,usein vahvempaa päälle.Ei enää ollut aiheita keskustella mistään.Hyvä ja paha huomauttelukin alkoi saada minut voimaan henkisesti pahoin.Selvinä hetkinä hän kävi kiinni ja riehui häiriköiden naapureitakin.Niinpä-minähän se olin syy juomiseen-niin oli ollut ex-vaimokin.Poliisiakin tarvitsimme.Siinä meni kaikki kaunis-rakkaus.Lapsuudesta asti tunnettu-sitten löysimme toisemme.Ei kestänyt ystävyys,ei rakkaus.Bubeihin oli heti SALAA kiire jos olin poissa kotoa.Siinä perheessä velikin joi liittonsa,talonsa.Myös kotiavun voimin elävä äitinsäkin juo.Nämä ihmiset sanovat selvänä ollessaan olevansa yläpuolella kaikkien muiden.
      TUSKANI PALATA PELKÄÄMÄTTÄ UUTEEN AAMUUN ON VAIKEAA! TOIVON NAISET TEILLEKIN VOIMIA.

      • naisen vika

        Mutta jos 4-6 pullosta keskaria menee pää niin sekasin, että käy kiinni ja alkaa meuhkaamaan, niin eiköhän sitä vikaa ole äijän päässä muutakin kuin mikä johtuu siitä muutamasta kaljapullosta.

        Monesti ryyppäämisen ja häiriökäyttäytymisen yhdistelmän takana on muita ongelmia kuin pelkästään se varsinainen ryyppääminen. Esim. mielenterveysongelmia, sairaanloista mustasukkaisuutta ja sen sellaista. Joillakin ne ongelmat helpottavat kun korkki menee kiinni, toisilla taas ei. Viina ei kuitenkaan ainakaan helpota niitä.

        Jos äijällä oli yhtään viinapäätä (luulis, kun joka ilta tissutteli), niin eihän se muutamasta keskarista tuu vielä miksikään. Kaipa se on sitten niin, että joillekin se yksikin bisse on rähinäviinaa.


    • puoliso

      En kaikkia höpinöitä jaksanut läpi lukea, eli
      jos tämä on jo sanottu niin ei mahda mitään.
      Mutta niin, lääkäreillähän on tietyt käsitykset normaali ja suur-kulutuksesta. Eli jos ottaa enemmän niin käyttää liikaa. Yksinkertaista, eikö?
      Tupakasta taas lekurit sanovat, että ei ole kohtuukäyttöä. Kehoittavat lopettamaan. Vai olenko ainoa joille on noin sanottu?
      Itselleni maistuu olut sekä tupakka.
      Juon liikaa, olen suurkuluttaja.
      Pelkään terveyden kannalta juomistani, silti harrastan sitä usein.
      Puolisoni hyväksyy kaljan kittaamisen, kun hänelle ei aiheudu siitä mitään haittaa.
      En juo hänen rahojaan, osaan käyttäytyä, en riehu humalassa ja muutenkin olen kuin selvinpäin.
      Ainoa asia mikä eroa on selvänä olemiseen on tupakointini.
      Selvinpäin en polta juuri mitään, kaljan myötä sitten sauhuttelu maistuukin.
      Meillä ei ole ainakaan toistaiseksi lapsia, ja jos tulossa olisi niin ymmärtäisin kyllä pidättäytyä alkoholista.
      Mietin vaan, että kun tätäkin kirjoittaessa olen juonut,(normaalista poiketen ostin kirkasta)0.5 l viinapullon ja noin 7 kaljaa niin kenelle muulle teen haittaa kun itselleni?
      Tiedän sen että terveyteni vaikuttaa puolison elämään myös, hän ei puutu juomiseeni, koska häntä ei häiritse ja se on kuulemma oma asiani. Hän tupakoi joka päivä, enkä sitä häneltä halua/voi kieltää.
      Itse en ilman kaljaa yleensä enää tupakoi.
      Alkoholismi ja muukin juominen on niin tuomittavaa, mutta moni muu yhtä paha asia sallittua.
      Tiedän ihmisiä jotka pitävät alkoholinkäyttöä pahana mutta itse vetävät röökiä ketjussa.
      Ja he itse tuntuvat olevan parempia ihmisiä kuh me "juopot".
      Jos äiti tai isä joko juopottelee salassa tai polttaa tupakkaa niin eiköhän se ole lapselle yhtä paha kuoleeko joko maksakirroosiin tai keuhkosyöpään.
      Toivottavasti joku saa tästä mun pitkästä selityksestä jotain selkoa=)
      Ei ollut tarkotus syyttää eikä puolustaa ketään, jokainen voisi vaan katsoa omaan napaan ennen kun rupee haukkumaan tai neuvomaan toisia.

      Niin, olen 25 vuotias mies, tai ainakin sen alku.

    • Palstalla

      On suuri haloo nyt tullut naisten juomisesta. Alkaako miehiä nyt pelottamaan että perheen elatus jää yksin hänen kannettavakseen. Sillä niinhän se on, miehellä se parempi auto, vaimo kulkee pyörällä tai bussilla töihin. Ja ne edustushommat kapakoissa jäävät miehen suoritettavaksi, onhan naisella työn lisäksi paljon lasten- ja kodinhoitoa.

      • valoo

        "Alkaako miehiä nyt pelottamaan että perheen elatus jää yksin hänen kannettavakseen."

        Eipä naisista ole tähänkään asti juuri perhettä elättämään ollut. Moni koti sekä lapsi näyttävät, että ei sitä lasten- ja kodinhoitoa ole kukaan tehny.

        Vesikin palaa vedenkeittimessä pohjaan.


    • kylkiäisenä

      tulee lisäksi myös huoraaminen ja hakkkaaminen.
      Tuloksena on sitten ero!
      Ei ihme että Suomessa on jo yli miljoona sinkkua ja lisää tulee koko ajan!
      Parisuhteen auvo on riskaabelia hommaa.
      Siinä voi päästä hengestäänkin pahimmassa tapauksessa!
      Suomessa on jo 16000 huostaan otettua lasta ja näidenkin määrä lisääntyy lisääntymistään.
      Pullosta ei löydy ratkaisua elämän ongelmiin.
      Se vain kärjistää niitä.
      Sen hetken euforia (hyvänolon tunne), minkä alkoholista saa on niin häviävän pieni hetki, ettei sitä kannata edes yrittää sieltä hakea.
      Seuaavan päivän krapula ja morkkis on sitten kahta kauheampaa.
      On mennyt ruokarahat ja muuhunkin tarpeelliseen varatut rahat kurkusta alas.
      Kannattiko?
      Ei taatusti!

      • samoin

        Mitäs naiset ne vasta kovia huoraamaan Ravintolasta kelpaa ukko kuin ukko haetaan kokemuksia seksiin. Mitä on pikkujoulut kuinka naiset pettävät kun tulevat juovuksiin naida täytyy saada vieraan kanssa kun on halut kovat. Sitten syytellään miehiä nainen on jopa pahempi pettäjä kuin mies. Sivusta seurannut ja vessa keskusteluja kuunnellut RAITIS NAINEN.


    • mies23v

      ite en ole apsolutisti viel,mut otan todella harvoin.Ite en tajua näitä miehiä ja naisia jotka juo silti vaikka puoliso ei haluaisi. muutama olut sillon tällöin ei varmana voi häiritä ketää,mut et veetää joka vklo kännit sitä mäen tajua. Varsinkin jos on perhe,luulisi olevan parempaaki tekemistä ku kaljotella ja lähtä paariin roikkumaa. mut se on totta et suomalaiset miehet,toki ei kaikki mut suurin osa on näitä viinasta voimaa saavia luusereita.

      • vielä teini

        poika,tuu sitten kirjottelee ,kun ole samaa akkaa kattonu 20vuotta..
        3 kuukauden rännni päällä ,muuten absolutisti..


    • kyyninen

      Viisainta ottaa semmonen puoliso joka naaman kattelu vuodesta toiseen ei ala juotattaa. Sellaisen ominaisuuksiin luonnollisesti kuuluu että ihan joka korkin narskauksesta ei naamaa auota. Helppo kikka millä pysyy juominen ja siitä mäkätyksen kuunteleminen kurissa.

    • KypsÄ10

      vetää 3-4 isoa tölkkiä illassa, eikä mielestään ole holisti. Mielestäni kyllä on ja aika pahasti.
      Töissäkäyntiin ei vielä ole ollut vaikutusta. Tosin aina sitä väsyttää nykyään, varsinkin kun pitäisi sextailla.

    • warfare

      Muija menee vaihtoon jos alkaa valittamaan ja niin on joskus tapahtunutkin.

    • hor69

      Haistakaa te akat pitkä paska..Te olette paljon pahempia kuin miehet.Juoruatte, puhutte ihmisistä paskaa, lutkaatte, petätte, juotte tekin sitä viinaa ja kun akat juo niin siitä yleensä mitään hyvää seuraa, koska teistä tulee yleensä niin tyhmiä ja sit alkaa se huoraaminen.
      Muutenkaan te ette osaa ajatella pidemmälle.
      Jos yleisesti vertaa naisten ja miesten välistä ajattelukykyä ja fiksuutta niin te oleete aika perkeleesti siinä miehiä jäljessä..ja turha väittää ettei oo totta onhan tuo huomattu kun on tutustunu uusiin ihmisiin niin 1/4 muijista saattaa olla ees vähä järkee siel kallossa!!miehillä 3/4 noin¨

      • !!!!"?"!!!

        JA MIHIN NELJÄNNEKSEEN SINÄ LUET KUULUVASI?


      • qptyrmjdgh

        katkera poju. Ja mihinkäs lohkoon herran äiti kuuluu..?


    • sökäaslökd

      känniläiset (=nuoret) tappakoon toisensa humalapäissään vapaasti niin ompahan vähemmän työttömiä luusereita aikuisiässä

      • mää2

        Eglannissa ihan normaalia mennä töitten jälkeen/lounaalla oluelle paikalliseen, ennemmin ihmetyttää jos ei lähde...
        Suomessa ihme holhous meininki.
        Haittaako pari olutta mitään???


      • = ryyppyreissu
        mää2 kirjoitti:

        Eglannissa ihan normaalia mennä töitten jälkeen/lounaalla oluelle paikalliseen, ennemmin ihmetyttää jos ei lähde...
        Suomessa ihme holhous meininki.
        Haittaako pari olutta mitään???

        Olen elämäni aikana tuntenut useamman suomalaisen, kaikki muuten miehiä, joilla se "pari olutta töiden jälkeen" venähtää lähes aina koko illan (ja yönkin) mittaiseksi ryyppyreissuksi. Pariin olueeseen se näillä hepuilla jää korkeintaan siinä tapauksessa, että oma naisystävä/vaimo on mukana hillitsemässä juomista. Eikä sekään aina auta.

        Monet suomalaiset, varsinkaan miehet, eivät osaa juoda vain paria olutta. Onhan tässäkin keskustelussa tullut mielipiteitä tyyliin, "miksi juoda ollenkaan, jos tarkoitus ei ole humaltua".

        Ainakin yksi näistä tuntemistani miehistä onkin lopettanut juomisen kokonaan. Hänen terveytensä ja lompakkonsa ei enää kestä sitä, että "parista oluesta töiden jälkeen" tulee aamuyöhön kestävä ryyppyreissu, jossa palaa rahaa juomiin ja takseihin ja lisäksi tulee useiden päivien krapula. Nimittäin jos humalahakuisen juomisen aloittaa klo 16-17 ja lopettaa vasta 3-4 aikaan, ei se ole mikään pikku juttu, vaikka seuraava päivä olisikin vapaa.

        Ehkä se on meidän suomalaisten geeneissä, tai sitten se on vain tapa. Joka tapauksessa tämän miehen suvussa on ollut paljon alkoholiongelmaisia (ja taisi niiden muidenkin tietämieni miesten ainakin isät olla samanlaisia).


    • nipottaja

      on meidän muija.
      On muutaman kerran huomautellut että minun pitäisi siirtää päivän ensimmäiset paukut lounaan jälkeen.

      Tapanani on, laittaessani ruokaa, ottaa muutamat terävät aperitiiveiksi.
      Silti eivät sössöt ole pilalle menneet!

    • juurihoito

      kaikki KRP:n huorat ja supon kätyrit menkää syvimpään reikään mitä löytyy, samaan reikään voisitte ottaa päämisterimme!
      T: Veronmaksaja

    • valittavat kaikesta

      mahdollista ihan sen takia kun ne potavat huonoa omatuntoa. Yleensä puoliso jos valittaa liiasta alkoholin nauttimisesta johtuu siitä et puoliso on pettänyt sinua. Nim. kokenut.

      • Kallista

        Olin eilen illalla pitkästä aikaa pienen kylän pohjalaisravintolassa. Siellä asiakkaat tilasivat paukkuja tuon tuosta. Itse hämmästyin kun normaali tuoremehukirkas-sekoitus maksoi suunnilleen 6-7 euroa per lasi. Aivan käsittämätöntä mitkä hinnat. Otin mukaan 40 euroa ja kaksi eri ravintolaa ja 3 paukkua ja grilli-visiitti, niin rahat juuri ja juuri riitti. Ei ihme että pariskunnat riitelee!


    • Kampela2

      myös tutkimustulos puolet ämmistä pettää miestään.Olisiko asia niin mies valitsee lestin mieluummin kuin naisensa tyydyttämisen ja nainen hakee seksinsä aidan toiselta puolen?

      • olla

        Iltalehden omasta nettitutkimuksesta, joten sen tieteellisyyden ja kattavuuden kanssa voi olla vähän niin ja näin. Se kertonee lähinnä Iltalehden lukijoiden kokemuksista, ei koko kansasta.

        Itse en kyseistä läpyskää osta ikinä, koska minua ei kiinnosta lukea, kuka julkkis pani/petti ketäkin tai vaihtoi kumppaninsa toiseen. Enkä muuten ole pettänytkään ikinä, ja olen nainen. Sama pätee kavereihini.

        Ehkä ne, jotka itse pettävät, ovat keskimäärin kiinnostuneempia lukemaan toisten parinvaihdoista ja muista pinnallisista juoruista, tai toisaalta ehkä niistä jatkuvasti lukeminen kyynistää ja alentaa omaakin pettämisenkynnystä. Todennäköisesti nettikyseilyihin myös vastaavat enemmän ne, joita asia jotenkin koskettaa, ja nuoret enemmän kuin vanhemmat ihmiset.

        Vai olisiko tosiaan tilanne muuttunut noin paljon muutaman vuoden takaisesta tieteellisestä, koko kansaa koskevasta tutkimuksesta, jonka mukaan puolet miehistä oli pettänyt, naisista noin neljäosa? En tosin epäile, etteikö pettämistilanne olisi miesten ja naisten välillä tasoittumassa, varsinkin nuorissa ikäluokissa. Mutta että muutamassa vuodessa näin radikaali muutos, se on vaikea uskoa.


    • Tero T

      Laulaa Eput uusimmallaan :)

    • -Jouska-

      Viinan käyttäjä perheeni rikkonut lapsilta isän vienyt viina..

      Olenko onnellinen en kaikki on aina pilalla sen takia että toinen juo joko humalapäissään päälle tai
      juo niin paljonettä lapset kärsii ja luotto

      Enpä suosittele.Edes pahimmalle viha miehelle

      • HYYSÄÄJÄT..

        oma vikanne, turhaa valitatte ,kun ette osaa olla paremmassa seurassa tahi yksin säälin kerjäläiset. koska tajuatte.!!!!


    • narsistit asialla

      Tällainen rutkutus juomisesta, saati muusta pikkusieluisten keksimästä asiasta juontaa juurensa toisen elämän hallintaan. Monilla näillä narsisteilla, jotka yrittää hallita toisen elämää, on itsellä ylivoimaisia ja käsittelemättömiä ongelmia. Heidän on helpompi löytää virheitä toisesta, kuin kohdata omansa ja alkaa parantumaan.

    • jaskajaskanojaska
    • Ilman viinaa

      Tiedän kyllä mitä on kun mies juo. Olin avoliitossa 6 vuotta miehen kanssa joka joi joka päivä, viikonloppuna niin paljon kun sielu sietää. Siihen ei auttanut hyvä eikä paha. Lopuksi tuli mukaan väkivalta ja siinä vaiheessa katoin parhaaksi että nyt on viimeistään lähdettävä. Henkisesti se on todella raskasta, ja kun ihminen itse sitä ei huomaa eikä myönnä, että on ongelma niin siinä ei ole mitään tehtävissä.
      Hänen liika viinan käyttö on tehnyt sen minulle että en ole itse ottanut pisaraakaan moneen vuoteen. Ennen sentään otin noin pari kolme kertaa vuodessa. Nyt koko ajatus alkoholin juomisestakin tekee pahaa.

      • miestä

        Voin kuvitella, kuinka raskasta sinulla oli. Itse olin vajaan vuoden avoliitossa miehen kanssa, joka joi runsaasti joka viikonloppu ja sen lisäksi vähintään kerran arkena. Hän kykeni silti käymään töissä, vaikka oli siellä usein krapuloissaan tai nukkui bilettämisensä takia pommiin. Mutta paljon rahaa hänellä meni tähän "harrastukseen", eli minä maksoin suurimman osan pakollisista menoistamme, vaikka olin pienituloisempi.

        Minulle tilanne oli helvetillinen myös, koska hän käytti aluksi kännissä ollessaan henkistä väkivaltaa: mm. ei antanut minun nukkua, vaikka minulla olisi ollut työpäivä seuraavana päivänä, ja haukkui minua mitä ihmeellisimmistä asioista (usein hän syytteli minua jostain, mitä en todellakaan ollut tehnyt), käyttäytyi uhkaavasti ja pari kertaa rikkoi tavaroitani. Kun ilmoitin haluavani erota, sain ensimmäisen kerran turpaani.

        Tajusin itsekin vasta nyt, että sen jälkeen kun tästä miehestä pääsin useita vuosia sitten eroon, en tosiaan ole juuri juonut. Tosin silloinkin join melko harvoin.

        En koskaan enää ota miestä, joka on millään lailla riippuvainen alkoholista tai juo usein humalahakuisesti. En tosin tästäkään miehestä sitä tiennyt etukäteen, se tuli esiin vasta kun asuimme yhdessä - ehkä osittain sen takia, että muutettuaan luokseni hänelle jäi aiempaa enemmän käyttörahaa.

        Saunakalja tai lasi, pari silloin tällöin on ok, mutta raittius on kyllä plussaa.


      • Ilman viinaa
        miestä kirjoitti:

        Voin kuvitella, kuinka raskasta sinulla oli. Itse olin vajaan vuoden avoliitossa miehen kanssa, joka joi runsaasti joka viikonloppu ja sen lisäksi vähintään kerran arkena. Hän kykeni silti käymään töissä, vaikka oli siellä usein krapuloissaan tai nukkui bilettämisensä takia pommiin. Mutta paljon rahaa hänellä meni tähän "harrastukseen", eli minä maksoin suurimman osan pakollisista menoistamme, vaikka olin pienituloisempi.

        Minulle tilanne oli helvetillinen myös, koska hän käytti aluksi kännissä ollessaan henkistä väkivaltaa: mm. ei antanut minun nukkua, vaikka minulla olisi ollut työpäivä seuraavana päivänä, ja haukkui minua mitä ihmeellisimmistä asioista (usein hän syytteli minua jostain, mitä en todellakaan ollut tehnyt), käyttäytyi uhkaavasti ja pari kertaa rikkoi tavaroitani. Kun ilmoitin haluavani erota, sain ensimmäisen kerran turpaani.

        Tajusin itsekin vasta nyt, että sen jälkeen kun tästä miehestä pääsin useita vuosia sitten eroon, en tosiaan ole juuri juonut. Tosin silloinkin join melko harvoin.

        En koskaan enää ota miestä, joka on millään lailla riippuvainen alkoholista tai juo usein humalahakuisesti. En tosin tästäkään miehestä sitä tiennyt etukäteen, se tuli esiin vasta kun asuimme yhdessä - ehkä osittain sen takia, että muutettuaan luokseni hänelle jäi aiempaa enemmän käyttörahaa.

        Saunakalja tai lasi, pari silloin tällöin on ok, mutta raittius on kyllä plussaa.

        Meillä oli ihan sama juttu, liiallinen viinan juonti tuli ilmi vasta kun muutimme yhteen. Hän pystyi niin hyvin salaamaan liiallisen viinan juonnin ja lisäksi hän käytti viinan kanssa mieliala lääkkeitä, niiden kanssa ei saisi ottaa ollenkaan alkoholia.
        Viinanjuonti oli hänen rentoutumistapansa, niin hän sanoi, kun kysyin että miksi täytyy aina juoda ämpäri täyteen.
        Sitä on tullut tosi varovaiseksi miesten suhteen. Alkoholi oikein otettuna on ihan ok, mutta se on varmaa että jos en sellaista miestä koskaan tapaa, niin olen ennemmin yksin kun koen sen saman helvetin uudestaan.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe