E39 ruostepaikkoja

Eisenfaust

(Yritin tätä jo äsken mutta joku kusahti? toivottavasti ei tuu viiveellä tuplapostaus)

Eli E39. Miten porukalla on pysynyt ruosteet kurissa? Mistä löytyy ruostetta ja kertokaa vm samalla ja korimalli ja miten pahasta ruosteesta on kyse. Itsellä -96 ei käytännössä julkisivuun näy mitään mutta kuskin oven saumaus on päässyt ruostumaan, ei pakosti edes pikkujuttu vaikkei pahalta ulkoisesti näytäkkään, eli oven sisäpinnassa. Eturenkaan takana on myös kotelossa pintaruostetta, kivet hakanneet pintaa? Eli siis kun kurkkaa autonalle niin näkyy. Tiedä sitten mitä sielä muovin alla on :)

Millaisia kokemuksia teillä on e39:ssä korjaamattomista ruosteista, miten helposti on alkanut leviämään jne?

9

2934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jomppa83

      Mulla on saman vuoden eli -96 E39, ei oo päässy ruoste muualle kuin takarekisterikilven viereen, todella pieni alue. Eli takaluukkuun ja sekin varmaan lähtenyt jostain kolhusta liikkeelle. eli hyvin näyttää torjuvan ruostetta. auto kuitenkin jo 12 vuotta vanha. bemarit yleensä ruostuu huonosti. yleensä.

    • vm 97

      Mulla on kans pysyny kori hyvässä kunnossa.Pensatankin läpän alla on vähän pintaruostetta,jää pesussa vettä makaamaan,pitäs muistaa kuivata pois aina pesun jälkeen.Takaluukun reunuksessa on kans pikkasen.Auton pohja on hyvässä kunnossa,massattiin toissakesänä.Vietiin massattavaksi perheen toisen auton kans,Mazda6 vm03,massaaja kehu et Bemun pohja on paremmassa kunnossa vaikka on 6v vanhempi,Mazdassa oli jo pintaruostetta pohjassa.Bemun maalipinta on tosi hyvässä kunnossa eikä nuo muutama paikka oon levinny.

    • bemu niin

      kauheesti näytä ruostuvan -81vm. alla ja muutama kohta on vasta ruostunut.

    • eisenfaust

      Vois heittää tähän vielä kaverin -01 e39:n farmarin missä takapaksi on pitkältä matkalta ruosteessa sisäpuolelta. Ja tankintäytön ympäriltä kuplii. Jostain syystä omani ei sieltä kupli.

      • Pekka-

        Milenkiintoista, minulla 01-touring jossa ei ole missään minkäänlaista ruostetta (vielä) havaittavissa. Edellisessä sedanissa takapuskurin yläpuolelle tuli pieni (200 EUR) vahinko kun oli joku hieman tuupannut ja maali lohjennut. Oli lohkeemakohdasta sitten alkanut kuplia...

        Nuo pienetkin tönäisyt, vaikkei näyttäisi mitään tulleen, kannattaa käyttää maalamassa/lakkaamassa uudelleen, korroosionesto halkeaa ja kosteus pääsee vaikuttamaan.


    • bemumän

      käykää hakemassa saksasta bimmeri niin eipä ole ruostetta.. suomen suolateillä paraskin kärry ruostuu muutamassa vuodessa. massauksesta ei oikeastaan ole pitemmän päälle muuta kuin haittaa, siinä vaiheessa kun vettä pääsee massan ja pellin väliin niin itku pääsee..

      itselläni 523 vm.97 jonka kävin saksasta hakemassa, eipä ole ruostetta ensinkään..

      • Eisenfaust

        Mun auto on tuotu saksasta vuosi sitten. Kaverin auto tuotu 1.5v sitten. Kaverilla on E38 -97 joka tuotu saksasta ja on muuten tuhannen mätä :D tosin se on tuotu saksasta jo 4 vuotta sitten. Mutta on todella surkeassa kunnossa.

        Ei munkaan autossa ruostetta näy ellei oikeasti osaa etsiä :) Pitää kurkkia oikeisiin paikkoihin.


      • Eri mieltä

        Kakkosautona Cortina vm70,massattu uutena ja öljytty senjälkeen säännöllisesti,massan alta paljastu uudenveronen maalipinta massaa poistettaessa.


    • Nimetön

      Terve,

      Itsellä 520D -01 Kuskinpuolelta molemmat ovet korjattu takuuseen samoin konepelti. Ruoste kulkee saumamassan alla, ja vaikeahko huomata.
      Itse korjasin apukuskin oven.. Nyt ruostuu taas merkkiliikkeen korjaamasta saumasta, joten taitaa olla taistelua tuulimyllujä vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe