vasaravarpaat

ja vaivaisenluu

Kertokaa kokemuksistanne, jos jollakulla on korjattu vasaravarpaita ja leikattu vaivaisenluu.
Odotan leikkaukseen pääsyä. Laitetaanko jalka kipsiin, käytetäänkö vain sidosta, vai onko se
sairaalakohtainen asia. Kuinka kauan olette käyttäneet kyynärsauvoja? Kuinka kauan joutuu olemaan sairaalassa? Oletteko olleet lopputulokseen tyytyväisiä. Toivoisin saavana sellaisen jalan, joka parannuttuaan mahtuisi normaaliin kenkään - nyt ei mahdu.

13

5777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • potilasJ

      Ensi viikolla menen tuollaiseen leikkaukseen, sitten olen viisaampii... voin palata tälle palstalle jos jaksan ja muistan.

      Minulle laitetaan sidos ja 6 viikkoa pidän kantakoroketta.

      • ja vaivaisenluu

        Olisin kiitollinen sinulle potilasJ, jos kertoisit leikkauksen jälkeen kokemuksistasi.
        Onnea matkaan!


    • Satusari

      Minulta on leikattu kolme vasaravarvasta ja tulokseen en ole tyytyväinen. Isovarvasta jouduttiin operoimaan kolme kertaa ja se on lyhyt ja koholla edelleen.

      Minulle laitettiin naulat varpaisiin ja kipsi 6viikkoa.

      Sairaalassa olin yhden yön.

      • ja vasaravarpaat

        Aika paljon olen kuullut näistä epäonnistuneista
        leikkauksista. Missä Sinun jalkasi on leikattu?
        Kauan olen miettinyt tätä asiaa. Nyt olen valmis
        leikkaukseen. Marraskuusta lähtien en ole
        paljonkaan kävelemään pystynyt, kun kenkiä ei kärsi laittaa jalkaan.


    • leikattu

      Minulta leikattiin vaivaisenluu noin 8 viikkoa sitten. Samalla tehtiin ns. pohkeenpidennysoperaatio eli sääreen haava ja siitä katkottiin kalvoja ja mullistettiin pohkeen lihaksia, jotta ne venyisi. Minulla tää "pidennys" vaan ei toiminut vaan pohje on entistä kireempi ja kipeempi eli sitä en suosittele. Lisäksi pohkeeseen tuli hematooma, eli kova veripatti, joka edelleen haittaa kävelyä ja venyttelyä.
      Leikatussa jalassa käytin ns. kantakenkää 6 viikkoa kun päkiälle ei saanut varata. On myös leikkaustapa, jonka jälkeen jalka on kipsissä 6 viikkoa. Kyynärsauvojen varassa liikuin kolmisen viikkoa kokonaan ja kun sain kantapään maahan, sen jälkeen myös ilman sisällä. Nyt periaatteessa saan kävellä normaalisti, mutta kun... Isovarvas on jäykistetty tyvinivelestä, joten ei kävely rullaa enää normaalisti. Pohjekin on vielä tiukka, joten kävely on toispuolista kököttelyä. Nyt pelkään, että jäykistetyllä varpaalla en pääse enää koskaan kävelemään normaalisti. Meninhän leikkaukseen siihen luottaen, että kipeästä jalastani tulisi parempi kuin ennen leikkausta.
      Vahingosta viisastuneena ottaisin tosi tarkaan ennen leikkausta selvää, mitä tehdään ja miten on jalan toiminnan laita operaation jälkeen. Minulla kävi niin, keskussairaalassa kun leikattiin, että poliklinikkakäynnillä oli eri lääkäri kuin leikkaava, joten hän ei osannut sanoa leikkauksesta mitään, leikkaava lääkäri oli vierailija, jonka tapasin pöpperöisenä esilääkityksessä ja jälkitarkastuksen tehnyt lääkäri oli kaikkitietävä kandi, jonka mielestä kaikki on hyvin. No, kävely tökkii mut mitäs hän siitä. Pohkeenpidennystä en antaisi tehdä missään nimessä.
      Toivottavasti neuvot vähän auttaa. Silti uskon ja olen kuullut, että toimiviakin vaivaisenluuleikkauksia tehdään, omastani en ole vielä varma.

    • Minulle tehtiin vasaravarvas leikkaus 2 viikkoa
      sitten,leikkaus onnistui hyvin 2 päivää,oli vaikeata kun ei pystynyt kävelemään(mitä nyt pakolliset vc.käynnit)kipulääkkeitä oli otettava
      pitkin päivää niin kivut pysyivät siedettävinä.
      etukevennettyä kengää joudun pitämään 6 viikkoa ja jalat sidotaan joka päivä että varpaat muotou-tuvat oikeaan asentoon.Leikkaus tehtiin treella
      taysissa.

      • Leikkausta odottava

        Hei, ole menossa vasaravarvasleikkaukseen. Kuulin henkilöltä, joka oli läpikäynyt tämän, että varpaiden voimisteluttaminen on erittäin tärkeää niiden kuntouttamisessa.
        Otin lainaa koko leikkaukseen, koska kuulin reumalääkäriltäni, että nuo leikkaukset epäonnistuvat usein julkisella puolella. Koskaan ei tiedä, kuka leikkaa. Ovathan omat jalat arvokkaammat kuin auto, johon syydetään rahaa, Nyt minua on odottamassa erittäih hyvä jalkateriin erikoistunut kirurgi.


      • Anonyymi
        Leikkausta odottava kirjoitti:

        Hei, ole menossa vasaravarvasleikkaukseen. Kuulin henkilöltä, joka oli läpikäynyt tämän, että varpaiden voimisteluttaminen on erittäin tärkeää niiden kuntouttamisessa.
        Otin lainaa koko leikkaukseen, koska kuulin reumalääkäriltäni, että nuo leikkaukset epäonnistuvat usein julkisella puolella. Koskaan ei tiedä, kuka leikkaa. Ovathan omat jalat arvokkaammat kuin auto, johon syydetään rahaa, Nyt minua on odottamassa erittäih hyvä jalkateriin erikoistunut kirurgi.

        Mikä on tuon jalkateriin erikoistuneen lääkärin nimi ja missä hän ottaa vastaan?
        T.Auroora


      • Anonyymi
        Leikkausta odottava kirjoitti:

        Hei, ole menossa vasaravarvasleikkaukseen. Kuulin henkilöltä, joka oli läpikäynyt tämän, että varpaiden voimisteluttaminen on erittäin tärkeää niiden kuntouttamisessa.
        Otin lainaa koko leikkaukseen, koska kuulin reumalääkäriltäni, että nuo leikkaukset epäonnistuvat usein julkisella puolella. Koskaan ei tiedä, kuka leikkaa. Ovathan omat jalat arvokkaammat kuin auto, johon syydetään rahaa, Nyt minua on odottamassa erittäih hyvä jalkateriin erikoistunut kirurgi.

        Mitä tuollainen leikkaus maksaa yksityisellä?


    • Anonyymi

      Vasaravarpaista minäkin kärsin.
      Kipuja varpaissa ei onneksi pahemmin ole. Kenkiä on vaikea ostaa, kun täytyy olla tilaa, sekä leveydessä että korkeudessa.
      Varpaitani kyllä leikeltäisiin, jos niin haluaisin, en ole vielä sellaista halunnut. Eniten ehkä pelottaa mahdolliset hermokivut leikkauksen jälkeen, joista lääkärikin sanoi, että ovat aika yleisiä tällaisten leikkausten jälkeen.
      Ehkä tulen toisiin aatoksiin sitten, jos varpaat alkavat kovasti kipuilla.

      • Anonyymi

        Onko sulla pahat, leikkaushoitoa vaativat vasaravarpaat? Mulla oli pari vasaravarvasta ja jumppasin ne suoraksi. Nykyisinhän on myös niitä vasaravarvastukiaakin.

        Mun vasaravarpaat tulivat väärin tehdyista tukipohjallisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla pahat, leikkaushoitoa vaativat vasaravarpaat? Mulla oli pari vasaravarvasta ja jumppasin ne suoraksi. Nykyisinhän on myös niitä vasaravarvastukiaakin.

        Mun vasaravarpaat tulivat väärin tehdyista tukipohjallisista.

        Mun vasaravarpaat ovat tulleet polyneuropatian seurauksena.
        Tuetkin oli olemassa, mutta pitemmän päälle ei tuntunut hyvältä, oli pakko lopettaa niiden käyttö.
        Mulla ei ainakaan vielä taida leikkaushoitoa vaatia, vaikka lääkäri sanoikin, että voivat leikata jos niin haluan. No, en halunnut.


    • Anonyymi

      Minulla pottuvarvas ja akkavarvas on ihan ok, mutta ne kolme seuraavaa vasaravarpaita. Eivät toisten alla kuitenkaan, eivätkä kipeitä, mutta niiden kynnet paksuuntuvst kun asento on väärä ja nahkaan tulee teräviä kovettumia kun varvas on väärässä asennossa. Onko kuitenkin niin, ettei varpaita kannata oikoa, jos ei ole kipuja ja kävely sujuu? Jäykistyykö varpaat, jos ne leikataan? Ihan ite maksaisin yksityisellä. Kuinkahan kallista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe