Hermes Logistik Gruppe

Nimetön

Kuka toimii Suomessa Hermes Logistik Gruppe:n jakelijana?
Onko se Itella vai jokin yksityinen kuriiri- tai kuljetusliike?

68

26016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuck doch mal

      bei Google!! Siel on tietoa

      • Nimetön

        tiedä. hoh. aika noloa käskeä käyttämään googlea ikään kuin apuna ja osoittaa oma tietämättömyytensä.

        eikös olisi parempi jos olisit ollut hiljaa.


      • ostaja olli
        Nimetön kirjoitti:

        tiedä. hoh. aika noloa käskeä käyttämään googlea ikään kuin apuna ja osoittaa oma tietämättömyytensä.

        eikös olisi parempi jos olisit ollut hiljaa.

        ja kaikki ei sitäpaitsi osaa saksaa.


    • cabron

      Onko sulle selvinny jakelija? Mulle on tulossa tavaraa ton putiikin kautta.

    • Eismän

      Minulla ainakin kuljetuksesta Suomessa vastasi DPD. Hermekseltä sai kysymällä DPDn oman seurantanumeron. Paketti oli seurannan mukaan tullut paikkakunnalle DPDn mukana, joka puolestaan oli pistäny sen edelleen matkahuollolle. Matkahuolto toimittaa paketin edelleen lähimpään Sivaan tai Valintataloon.

    • KV Liikenteenhoitaja

      Kysy toimituksen statusta silta osapuolelta kenelle olet antanut toimeksiannon.

      EXW keikassa vastaat itse kuljetuksesta, joten kysy silta firmalta jolle olet antanut tehtavaksi kuljettaa tavaran sinulle. Asiakkaana sinun tehtavasi ei ole paikantaa sita alihankittua kuljetusliiketta, kenella paketti ehka talla hetkella saattaisi olla, vaan se on sen firman tehtava jolle olet maksanut tavaran toimituksesta.

      DDU keikassa kysy myyjalta koska tama on silloin vastuussa siita etta tavara tulee ajallaan.

      Jos kyseessa joku muu incotermi niin sitten sen mukaan. Oma-aloitteesuus voi edesauttaa vastauksen saamista, tosin aina voi myos painostaa sita osapuolta jonka vastuulla toimitus on. Asiakkaana se et ole sina.

      • kyseessä

        Ostin EBAYn kautta saksasta syntikan -> myyjä lähetti sen suomeen. -mitään ei kuulunut ennen kuin otin myyjään yhteyttä, vaikka tämä oli pyytänyt etukäteen puhelinnumeron (yleensä kotiinkuljetusta varten). Myyjä sitten vastasi tänään että se on toimitettu jonnekin ja antoi puhelinnumeron mihin mun pitää soittaa -ja paketti on ollut täällä jo päiväkaupalla.. Aiemman kommentoijan incotermit, DDUt ja EXWt oli pääosin hepreaa tässä tapauksessa. Ei mun pitäisi tarvitakaan tietää mitään. Maksoin laitteen ja postikulut. Olis luullut et kuljetusyhtiö tois kotiovelle niin kuin yleensä (kauppa oli järjestysnumerossaan lähemmäs sataa EBAYn puolella) tai edes soittanut antamaani numeroon et olis paketti, mitä tehdään. Nyt jos sen joutuu hakemaan jostain syrjästä taksilla niin menee viimeistään hermot..


    • antti++++

      Mulle tuli kans Hermesin paketti saksasta DPD:n ja matkahuollon kautta lähimpään siwaan. Tosin aikaa kului reilusti yli viikko siitä kun paketti oli seurantakoodien mukaan saapunut suomeen. Sit sain matkahuollolta kirjeen että paketin voisi noutaa siwasta.

      • *Maire*

        Tilasin Ebay:sta posliini/bronssi ruukun ja toimitus oli Hermeksen kautta. Sain vahvisuksen että he ovat ottaneet tavaran vastaan ja toimittavakseen 7.3.2010 mutta itse tavaraa en ole vielkään saanut.

        Noin 3 vkon päästä aloin ruukkuani kaipaamaan ja lähetenumeroilla ruukku löytyikin Hermeksen kotisivun kautta. Samana päivänä kun soittelin postit ym. läpi niin se oli lähtenyt takaisin Saksaan koska osoitettani ei oltu kuulemma löydetty??? (n. 100 ostosta ebayn kautta ja aina ovat tulleet perille mm. Kiinasta ja Englannista)
        Mitään meiliä, kirjettä tai edes tekstiviestiä ei minulle koskaan lähetetty että paketti on edes ollut täällä.

        Noin 10 sähköpostiviestiä lähetettyäni selvisi että he ovat hukanneet koko paketin ja että lähettäjän pitää tehdä siitä valitus että voivat tehdä asialle jotain. Lähettäjä teki sen ja taas noin 1kk päästä selvisi että paketti on vaurioitunut lähetykessä ja taas pyysivät lähettäjää tekemään asiasta valituksen.

        Eli en suosittele mitään toimitettavaksi HErmeksen kautta jos haluatte tavaranne ajallaan ja ehjinä.


      • PP-osaloi
        *Maire* kirjoitti:

        Tilasin Ebay:sta posliini/bronssi ruukun ja toimitus oli Hermeksen kautta. Sain vahvisuksen että he ovat ottaneet tavaran vastaan ja toimittavakseen 7.3.2010 mutta itse tavaraa en ole vielkään saanut.

        Noin 3 vkon päästä aloin ruukkuani kaipaamaan ja lähetenumeroilla ruukku löytyikin Hermeksen kotisivun kautta. Samana päivänä kun soittelin postit ym. läpi niin se oli lähtenyt takaisin Saksaan koska osoitettani ei oltu kuulemma löydetty??? (n. 100 ostosta ebayn kautta ja aina ovat tulleet perille mm. Kiinasta ja Englannista)
        Mitään meiliä, kirjettä tai edes tekstiviestiä ei minulle koskaan lähetetty että paketti on edes ollut täällä.

        Noin 10 sähköpostiviestiä lähetettyäni selvisi että he ovat hukanneet koko paketin ja että lähettäjän pitää tehdä siitä valitus että voivat tehdä asialle jotain. Lähettäjä teki sen ja taas noin 1kk päästä selvisi että paketti on vaurioitunut lähetykessä ja taas pyysivät lähettäjää tekemään asiasta valituksen.

        Eli en suosittele mitään toimitettavaksi HErmeksen kautta jos haluatte tavaranne ajallaan ja ehjinä.

        Tilattu 10.8.2010 eikä ainakaan tänään maanantaina 23.8.2010 ole kuulunut mitään.
        Helsinki on kyseessä. Tulisikohan minullekin paketti lähimpään Valintataloon?

        Edellisellä kerralla oli joku muu kuin Hermes lähettämässä. Oli vähällä, että en saanut pakettia ulos Valintatalosta, kun nimessäni oli kai yhden kirjaimen virhe, eikä kaupan nuorimies meinannut käsittää että minullehan paketti oli. Näytti siltä, että ei heillä mitään isoa joukkoa paketteja ollut, kovin pieni tila oli ...


      • PP-osaloi
        PP-osaloi kirjoitti:

        Tilattu 10.8.2010 eikä ainakaan tänään maanantaina 23.8.2010 ole kuulunut mitään.
        Helsinki on kyseessä. Tulisikohan minullekin paketti lähimpään Valintataloon?

        Edellisellä kerralla oli joku muu kuin Hermes lähettämässä. Oli vähällä, että en saanut pakettia ulos Valintatalosta, kun nimessäni oli kai yhden kirjaimen virhe, eikä kaupan nuorimies meinannut käsittää että minullehan paketti oli. Näytti siltä, että ei heillä mitään isoa joukkoa paketteja ollut, kovin pieni tila oli ...

        vaan ei vielä tiedoksiantoa. Paketin arvasin ihan "sokkona" kysyä Valintatalosta. Olin kerran aiemmin hakenut sieltä paketin. En muista miten sain ed. kerralla tiedon, kai Matkahuollolta tuli oikein kirje tms. Suomessa siis Matkahuolto kuljettaa ja Valintatalo tai joku muu sellainen vanhan Elannon kauppa toimii jakelupisteenä. Tiedotus on hidasta. Ei vaikuta hyvältä. Taitaa Suomen päässä olla hidasta.
        Saa nähdä, tuleeko tiedote paketin saapumisesta vai onko joku sössinyt senkin. Laitan vielä lisätietoa. Luulisin huomenna saavani tiedon paketin saapumisesta.
        Näyttäisi ainakin 2 viikkoa tilauksesta menevän, sillä lasku oli tulostettu Saksassa jo 10.8.2010 eli samana päivänä kun tein tilauksen. Ilmeisesti tavatkin oli kerätty silloin.

        Tilauksessa oli levyjarrupalat polkupyörään. Paketissa oli eri malliin palat kuin mitä laskussa.
        Täytyy kai palauttaa väärät osat tai myydä ne Suomessa. Postimaksu Saksaan noille pienille osille olisi Economy-kirjeenä vain 1,05 € (paino max. 100 g). Taitaa tuohon painoon saada menemään kunnollisen pehmustetun kirjekuorenkin.
        Laitoin sähköpostia lähettäjälle ja liitteenä siinä kuvan laskusta sekä vääristä osista.


      • Johnny_76
        PP-osaloi kirjoitti:

        vaan ei vielä tiedoksiantoa. Paketin arvasin ihan "sokkona" kysyä Valintatalosta. Olin kerran aiemmin hakenut sieltä paketin. En muista miten sain ed. kerralla tiedon, kai Matkahuollolta tuli oikein kirje tms. Suomessa siis Matkahuolto kuljettaa ja Valintatalo tai joku muu sellainen vanhan Elannon kauppa toimii jakelupisteenä. Tiedotus on hidasta. Ei vaikuta hyvältä. Taitaa Suomen päässä olla hidasta.
        Saa nähdä, tuleeko tiedote paketin saapumisesta vai onko joku sössinyt senkin. Laitan vielä lisätietoa. Luulisin huomenna saavani tiedon paketin saapumisesta.
        Näyttäisi ainakin 2 viikkoa tilauksesta menevän, sillä lasku oli tulostettu Saksassa jo 10.8.2010 eli samana päivänä kun tein tilauksen. Ilmeisesti tavatkin oli kerätty silloin.

        Tilauksessa oli levyjarrupalat polkupyörään. Paketissa oli eri malliin palat kuin mitä laskussa.
        Täytyy kai palauttaa väärät osat tai myydä ne Suomessa. Postimaksu Saksaan noille pienille osille olisi Economy-kirjeenä vain 1,05 € (paino max. 100 g). Taitaa tuohon painoon saada menemään kunnollisen pehmustetun kirjekuorenkin.
        Laitoin sähköpostia lähettäjälle ja liitteenä siinä kuvan laskusta sekä vääristä osista.

        Saksasta ebay:stä tilattu tavaraa. On tää Hermes aika p**ka. Paketin seuranta laahaa perässä ja aikaa on kulunut jo pari viikkoa.


      • Dimitri Svensson
        *Maire* kirjoitti:

        Tilasin Ebay:sta posliini/bronssi ruukun ja toimitus oli Hermeksen kautta. Sain vahvisuksen että he ovat ottaneet tavaran vastaan ja toimittavakseen 7.3.2010 mutta itse tavaraa en ole vielkään saanut.

        Noin 3 vkon päästä aloin ruukkuani kaipaamaan ja lähetenumeroilla ruukku löytyikin Hermeksen kotisivun kautta. Samana päivänä kun soittelin postit ym. läpi niin se oli lähtenyt takaisin Saksaan koska osoitettani ei oltu kuulemma löydetty??? (n. 100 ostosta ebayn kautta ja aina ovat tulleet perille mm. Kiinasta ja Englannista)
        Mitään meiliä, kirjettä tai edes tekstiviestiä ei minulle koskaan lähetetty että paketti on edes ollut täällä.

        Noin 10 sähköpostiviestiä lähetettyäni selvisi että he ovat hukanneet koko paketin ja että lähettäjän pitää tehdä siitä valitus että voivat tehdä asialle jotain. Lähettäjä teki sen ja taas noin 1kk päästä selvisi että paketti on vaurioitunut lähetykessä ja taas pyysivät lähettäjää tekemään asiasta valituksen.

        Eli en suosittele mitään toimitettavaksi HErmeksen kautta jos haluatte tavaranne ajallaan ja ehjinä.

        Miten osasit käyttää seurantakoodia hermeksen sivuilla? Multa ei onnistunut. Ihan kuin olisivat tehneet tahallaan sen niin vaikeaksi.

        Nyt siellä oli sentään englannin kielinen sivukin mutta heti kun klikkaa jotain linkkiä siellä niin vastaan tulee pelkästään saksaksi löytyvä sivu... well done. :(

        Jos hoitaa kansainvälistä pakettiliikennettä niin olis hyvä käyttää kansainvälistä kieltä. Sama jos perustais suomeen vastaavan puljun ja ainut kieli millä asiakkaat voisivat asioida olisi suomi.


      • Annneeee
        Dimitri Svensson kirjoitti:

        Miten osasit käyttää seurantakoodia hermeksen sivuilla? Multa ei onnistunut. Ihan kuin olisivat tehneet tahallaan sen niin vaikeaksi.

        Nyt siellä oli sentään englannin kielinen sivukin mutta heti kun klikkaa jotain linkkiä siellä niin vastaan tulee pelkästään saksaksi löytyvä sivu... well done. :(

        Jos hoitaa kansainvälistä pakettiliikennettä niin olis hyvä käyttää kansainvälistä kieltä. Sama jos perustais suomeen vastaavan puljun ja ainut kieli millä asiakkaat voisivat asioida olisi suomi.

        tulossa hermesiltä, mutta mitähän hittoa tämä lause tarkoittaa?

        Leider haben wir Sie erneut nicht angetroffen.

        Olen jo pitkälti toista viikkoa odottelemassa tilaustani saapuvaksi. On kyllä viimeinen kerta, kun hermesin kautta suostun tilaamaan yhtään mitään. Ihan saakelin hidasta toimintaa.


      • Lars Kasparov
        Annneeee kirjoitti:

        tulossa hermesiltä, mutta mitähän hittoa tämä lause tarkoittaa?

        Leider haben wir Sie erneut nicht angetroffen.

        Olen jo pitkälti toista viikkoa odottelemassa tilaustani saapuvaksi. On kyllä viimeinen kerta, kun hermesin kautta suostun tilaamaan yhtään mitään. Ihan saakelin hidasta toimintaa.

        http://translate.google.com väittää että se tarkoittaa: Unfortunately we have not encountered again
        tai "Valitettavasti emme ole kohdanneet kerran". :)

        Mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Jotain vois yrittää päätellä tosta kyllä.


      • Vladislav Heyerdahl
        Lars Kasparov kirjoitti:

        http://translate.google.com väittää että se tarkoittaa: Unfortunately we have not encountered again
        tai "Valitettavasti emme ole kohdanneet kerran". :)

        Mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Jotain vois yrittää päätellä tosta kyllä.

        Mutta millä sitä sitten muistaa kysellä myyjiltä että millä he lähettävät.. itse en ole ainakaan oppinut mitään kahdesta kerrasta kun Hermestä oon käyttänyt. Eka kerralla oli ongelmia ja epätietoisuutta ja nyt taas sama juttu.
        Löysin nyt jopa omia aiempia valituksiani netistä. :D

        Tästä lähtien aina kun tilaan jotain niin varmistan että käyttää jotain muuta kuljetusfirmaa.

        Näistä vois tehdä jotain suositeltavat ja boikotoitavat tyylistä listaa. Esim mulle tuottaa aina harmaita hiuksia ja hammasten kiristelyä kun on joku kuriirifirma kyseessä mihin ei saa itse otettua yhteyttä koska se on vain alkuperäisen lähetysfirman kumppani suomen päässä eikä se myyjän laittama seurantakoodi kerro mitään siitä eteenpäin kun vastuu paketista on siirtynyt eteenpäin..

        Paljon mieluummin hakisin sen postista kuin vahtisin mahdollista soittoa puhelimen äänet päällä (yleensä pidän äänettömällä että voi nukkua rauhassa).
        Koko se kotiovelle toimitus mikä on muka jotain "parempaa palvelua" on pelkkä riesa josta maksais että pääsis eroon.

        Ja seurantakoodi järjestelmää pitäisi kehittää niin että sillä alkuperäisellä koodilla näkisi paketin koko kulun siitä kun myyjä luovuttaa sen siihen kun vastaanottaja ottaa sen vastaan tai noutaa itse jostain jakelupisteestä.

        Samaten vastaanottajan tiedot, puhelin numero, mailios. sekä toivottu toimitusaika jos kyseessä on kotiovelle kuljetus pitäisi kulkea koko matka paketin mukana.

        Liian usein tulee näitä turhia huolestumisia kun ei ole mitään tietoa missä se paketti luuraa milloinkin vaikka se lopulta perille löytäisikin.. .


      • Kuru2000
        Annneeee kirjoitti:

        tulossa hermesiltä, mutta mitähän hittoa tämä lause tarkoittaa?

        Leider haben wir Sie erneut nicht angetroffen.

        Olen jo pitkälti toista viikkoa odottelemassa tilaustani saapuvaksi. On kyllä viimeinen kerta, kun hermesin kautta suostun tilaamaan yhtään mitään. Ihan saakelin hidasta toimintaa.

        Vastaanottajaa ei ole tavoitettu toisellakaan kertaa.


      • erekokko
        Kuru2000 kirjoitti:

        Vastaanottajaa ei ole tavoitettu toisellakaan kertaa.

        mites tuollainen hermes-paketti palautetaan? tai siis mihin se tarvii viedä että se kuskaantuu lähettäjälleen takaisin?
        kun kävi niin että lasi-tuote minkä tilasin saksasta oli hajonnut ilmeisesti kuljetuksen aikana,,
        otin yhteyttä lähettäjään ja hän käski palauttaa tuotteen hermes-shop niin sieltä se sitten palautuu ja sitten saan uuden? mitä mahtaa saksalainen tehdä hajonneella ajovalolla?


      • nipott
        erekokko kirjoitti:

        mites tuollainen hermes-paketti palautetaan? tai siis mihin se tarvii viedä että se kuskaantuu lähettäjälleen takaisin?
        kun kävi niin että lasi-tuote minkä tilasin saksasta oli hajonnut ilmeisesti kuljetuksen aikana,,
        otin yhteyttä lähettäjään ja hän käski palauttaa tuotteen hermes-shop niin sieltä se sitten palautuu ja sitten saan uuden? mitä mahtaa saksalainen tehdä hajonneella ajovalolla?

        Minä asuin Saksassa, enkä totisesti suosittele Hermestä millään muotoa. Ei toiminut sielläkään, ylläolevat voin kertoa omalta kohdaltani minäkin. Ainoa mikä toimii hyvin on tavallinen Saksan posti, valitettavasti Itella ei yllä läheskään samaan palveluun, eli radiossa pyörivä Itellan logistiikkamainos on täyttä puppua.


      • vuvuz-welela
        nipott kirjoitti:

        Minä asuin Saksassa, enkä totisesti suosittele Hermestä millään muotoa. Ei toiminut sielläkään, ylläolevat voin kertoa omalta kohdaltani minäkin. Ainoa mikä toimii hyvin on tavallinen Saksan posti, valitettavasti Itella ei yllä läheskään samaan palveluun, eli radiossa pyörivä Itellan logistiikkamainos on täyttä puppua.

        Hermes etusivun "/_*_\" tiedote: "Talvinen sää on lunta ja jäätä, valtatie sulkemisia, kuorma-ajokiellot ja kilometrin pituinen liikenneruuhkat vaikuttavat merkittävästi liikenteen prosesseihin ympäri (maata). Yritä ymmärtää, on toimitus niiden pakakkaukset joissakin tapauksissa useita päiviä. Teemme kaiken Hermes teille, vaikka tämä tilanne, pakettisi Jouluksi täsmällisesti toimittaa.", Lähde: myHermes.de pvm:2x.12.2010 tämä oli siis netin kielikoneen käännös Saksankielisestä tiedotustekstistä.


      • Johan Krutov
        Vladislav Heyerdahl kirjoitti:

        Mutta millä sitä sitten muistaa kysellä myyjiltä että millä he lähettävät.. itse en ole ainakaan oppinut mitään kahdesta kerrasta kun Hermestä oon käyttänyt. Eka kerralla oli ongelmia ja epätietoisuutta ja nyt taas sama juttu.
        Löysin nyt jopa omia aiempia valituksiani netistä. :D

        Tästä lähtien aina kun tilaan jotain niin varmistan että käyttää jotain muuta kuljetusfirmaa.

        Näistä vois tehdä jotain suositeltavat ja boikotoitavat tyylistä listaa. Esim mulle tuottaa aina harmaita hiuksia ja hammasten kiristelyä kun on joku kuriirifirma kyseessä mihin ei saa itse otettua yhteyttä koska se on vain alkuperäisen lähetysfirman kumppani suomen päässä eikä se myyjän laittama seurantakoodi kerro mitään siitä eteenpäin kun vastuu paketista on siirtynyt eteenpäin..

        Paljon mieluummin hakisin sen postista kuin vahtisin mahdollista soittoa puhelimen äänet päällä (yleensä pidän äänettömällä että voi nukkua rauhassa).
        Koko se kotiovelle toimitus mikä on muka jotain "parempaa palvelua" on pelkkä riesa josta maksais että pääsis eroon.

        Ja seurantakoodi järjestelmää pitäisi kehittää niin että sillä alkuperäisellä koodilla näkisi paketin koko kulun siitä kun myyjä luovuttaa sen siihen kun vastaanottaja ottaa sen vastaan tai noutaa itse jostain jakelupisteestä.

        Samaten vastaanottajan tiedot, puhelin numero, mailios. sekä toivottu toimitusaika jos kyseessä on kotiovelle kuljetus pitäisi kulkea koko matka paketin mukana.

        Liian usein tulee näitä turhia huolestumisia kun ei ole mitään tietoa missä se paketti luuraa milloinkin vaikka se lopulta perille löytäisikin.. .

        Ja taas. Neljäs tai viides kerta kun käytän Hermestä ja taas ollaan samalla threadilla ihmettelemässä muitten ongelmia -omien vanhojeni lisäksi...

        EBAY:n profiilin henkilökuvaukseeni kirjoitin joskus että eivät jooko lähettäisi mitään hermeksen kautta ja selitin ummet ja lammet ongelmista.
        Mutta eihän myyjä niitä käytännössä edes näe koskaan. Tai välitä vaikka näkisikin. Kun kauppa on tehty EBAYhin ja toimitusvaihtoehdot valittu, postikulut kerrottu jne. niin mikäs niitä enää muuttais... varsinkaan jos on ottanut vakiintuneeksi tavakseen käyttää jotain tiettyä jakelijaa.

        Pitää vain itse oppia lukemaan niistä kauppasivuista AINA se minkä firman kautta myyjä meinaa lähettää.
        Olis se vaan niin helppoa käydä hakemassa postista se paketti. Oon niin täynnä näitä muka "helpoksi tehtyjä" kotiin toimituksia.


      • Uskomattoman hidas

        Etanapostia

        Kolme viikkoa on kulunut eikä saapumisilmoitusta ole tullut!
        Menen huomenna Valintataloon kysymään josko paketti olisi heillä.
        Trackin number antaa viestiksi Der Empfänger wurde nicht angetroffen klo. 22.02.09.


      • Anonyymi
        Annneeee kirjoitti:

        tulossa hermesiltä, mutta mitähän hittoa tämä lause tarkoittaa?

        Leider haben wir Sie erneut nicht angetroffen.

        Olen jo pitkälti toista viikkoa odottelemassa tilaustani saapuvaksi. On kyllä viimeinen kerta, kun hermesin kautta suostun tilaamaan yhtään mitään. Ihan saakelin hidasta toimintaa.

        Leider haben wir Sie erneut nicht angetroffen.

        Valitettavasti emme ole toistamiseen tavoittaneet Teitä.


    • purnaaja

      oikeesti mitä vi¤&¤a on sitte niin laatu kuljetusta et huh huh ikinä en tilaa ton firman kautta enään

    • Hankala putiikki

      kaiken kaikkiaan tuo Hermes Logistik Gruppe!

      Meille on tulossa yritykselle lähetys tuon firman kautta. Aloin tavarantoimittajalle ihmettelemään, että kiireellisen lähetyksen saapuminen kestää kovin kauan. Tavarantoimittaja kertoi lähetyksen lähteneen aikataulun mukaisesti, ja toimitti minulle seurantanumeron.

      Lähetystä on yritetty toimittaa kahdesti tämän viikon maanantaina (nyt eletään torstaita) ja äsken kuulemani mukaan vielä senkin jälkeen jonain muuna ajankohtana. Ihmettelen sitä, että minuun ei olla oltu kertaakaan yhteydessä kuljetuksen suhteen. Joudun liiketoimintani takia liikkumaan paikasta toiseen pitkin päivää, enkä tosiaankaan pysty päivystämään yhden lähetyksen takia päivätolkulla toimistossani. Ja parasta tässä kaikessa on se että kuski oli maanantaina koodilukollisen oven edessä pönöttämässä, minä oven toisella puolella. Eikä olisi tarvittu kuin yksi vaivainen puhelinsoitto, jotta olisin saanut paketin!

      Pikkasen kimmahdin tästä kädettömyydestä, ja aloin selvittämään, kuka vastaa Hermes Logistikin kuljetuksista Suomessa. Ja sieltähän löytyi tuttu DPD! Tieto oli hankalasti löydettävissä, ja soisikin, että jos kuski ei syystä tai toisesta saa lähetystä perille eikä älyä soittaa, niin hän voisi edes jättää jonkinlaisen viestin, mistä pystyisi aloittaa paketin jäljestämisen!

    • Kake X

      Hermes pilasi pihamme, ajoi päin orvokkitynnyriä joka siirtyi ja ruovitteli nurtsia ihan käsittämättömällä tavalla. Hyvä etteivät kaikki istutukset sentään menneet, nyt oli läheltä piti tilanne ja muutenkin täyttä sikaa. Mieluummin olisin ajanut 20 km postiin tai Siwaan. Eivät ilmeisesti olleet edes yrittäneet soittaa.

    • huoh

      Nyt ollaan jo vuodessa 2011 (lähes 2012) ja vielä kysyisin minäkinihan saman kysymyksen: Kuka toimii Hermesin Suomen jakelijana. Tilasin paketin ja lähetyskoodin perusteella on löydä pakettiani Postista, en DPD:stä enkä Matkahuollosta. Hermesin sivuilla lukee, ettei vastaanottajaa löydetty. Kun soitan kyseisiin suomalaisiin jakelufirmoihin, kukaan ei tiedä mitään. Onkohan olemassa joku muu jakelija, mutta josta ei missään mainita?

      Varmaan kohta lähtee paketti takaisin Saksaan ja sitten saa taas odotella...

      • Hamburg1

        Mulla on täysin sama ongelma. Ajattelin yrittää kysyä lähisiwasta, löytyisikö se paketti sieltä. Mullakin Hermeksen nettiseuranta ilmoittaa 18.11.2011, että "Der Empfänger wurde nicht angetroffen" eli että vastaanottajaa ei ole tavoitettu, mutta en ole mitään ilmoitusta siitä paketista saanut. Paketin lähettäjän mukaan paketin pitäisi olla täällä Suomessa. Että silleen.


      • Hermes nenässä
        Hamburg1 kirjoitti:

        Mulla on täysin sama ongelma. Ajattelin yrittää kysyä lähisiwasta, löytyisikö se paketti sieltä. Mullakin Hermeksen nettiseuranta ilmoittaa 18.11.2011, että "Der Empfänger wurde nicht angetroffen" eli että vastaanottajaa ei ole tavoitettu, mutta en ole mitään ilmoitusta siitä paketista saanut. Paketin lähettäjän mukaan paketin pitäisi olla täällä Suomessa. Että silleen.

        Juuri äsken soittelin DPD:lle 3 viikkoa matkalla olleen Hermeksen paketin takia.
        Sieltähän omakin lähetys löytyi. Oli maannut varastossa jo viikon koska vastaanottajan osoitetta ei ollut löytynyt!?

        http://www.dpd.com/fi/Home/Asiakaspalvelumme


      • xyz2
        Hermes nenässä kirjoitti:

        Juuri äsken soittelin DPD:lle 3 viikkoa matkalla olleen Hermeksen paketin takia.
        Sieltähän omakin lähetys löytyi. Oli maannut varastossa jo viikon koska vastaanottajan osoitetta ei ollut löytynyt!?

        http://www.dpd.com/fi/Home/Asiakaspalvelumme

        Mistä Hermes osasi tuoda paketin , jos ei ollut DPD:lä osoitetta?? :-)


      • Musta on alkanut

        vaikuttaa siltä, että pahimmat tulpat näissä Hermesin toimituksissa löytyvät Ruotsista ja tästä ikisössijästämme Suomen DPD:stä.

        Meille on ollut yrityspaketti matkalla nyt alun 4 viikkoa. Hermekseltä olen siitä yrittänyt kysellä, mutta heillä ei ole ennenkään ollut tapana vastailla asiakkaiden kyselyihin. Seurantanumerolla pystyin jäljittämään paketin Ruotsiin, jossa joku on muuttanut door-to-door-lähetyksen yllättäen Mypackiksi ja samalla vaihtanut yrityksen nimen tilalle minun nimeni. Onneksi minulla on kopio ap-rahtiirjasta, jossa tiedot ovat oikein. Seurantanumerokin oli Ruotsissa mennyt uusiksi, enkä sen jälkeen ollut tietoinen lähetyksen liikkeistä.

        DPD on sitten dumpannut lähetyksen Matkahuollolle, joka on omalta osaltaan kiikuttanut sen Siwaan. Siellä se nyt makaa Siwassa kun kuljetusliikkeet eivät halua ottaa vastuuta töppäyksistään. Viimeksi kun DPD:llä joku valopää luuli yrityksemme nimeä yksityishenkilön nimeksi (kyseisellä nimellä ei Suomessa ole rekistereissä yhtään ihmistä!), lähetys päätyi paikalliseen Valintataloon. un kävin sitä sieltä kyselemässä saappari kourassa, ilmoitti kassatyttö ettei heille KOSKAAN tuoda yritysten lähetyksiä. Eikä neiti suostunut edes tarkastamaan asiaa.

        Nyt olen päättänyt, että maatkoon paketti Siwassa jos DPD ei selvitä asiaa. Ja minun puolestani, laittakoot tavarat takaisin lähettäjälle. Valituksia vain DPD:stä Hermekselle, niin kenties etsivät itselleen luotettavamman yhteistyökumppanin.


    • ens kerralla DHL

      Jep, täällä sama pyöritys... Myyjä Ebaysta kyseli joko olen saanut paketin kun en ole antanut palautetta, kaupoista n.1kk aikaa... Olen kärsivällisesti vain odotellut että kyllä se sieltä joskus saapuu, on nämä hitaita ollut ennenkin... Nyt kun katsoin Hermeksen sivuilta seurantakoodilla, paketti on ollut Suomessa jo jonkun aikaa, ja yritetty toimittaa minulle kahdesti kotiin. Miksi eivät jätä ilmoitusta???? Laitoin äsken DPD:lle sähköpostia jos saisi selvennystä asiaan...

      Viime kerralla Hermes DPD-yhdistelmä toimi hienosti. Paketti tuli n.viikossa, jättivät oveen ilmoitukseen kun en ollut paikalla, olisivat toimittaneet työpaikalleni mutta kämppikseni olikin sitten vastaanottamassa paketin seuraavalla kerralla.

      Viime talvena Hermesin kautta toimitettavan paketin saapumisessa meni yli 2kk, ja sain tämän odotuksen vuoksi tuotteesta rahat takaisin (200eur)

      DHL on toiminut hyvin, noudetaan postista.

    • Nostramus

      Oma kokemukseni Hermeksestä on positiivinen, tilasin saksan ebaystä tavaraa, 3 ostosta saman päivän aikana joista 2 lähti DHL:ällä ja yksi Hermeksellä. Noin viikon kuluttua Hermeksen lähetti soitti minulle kännykkään että on tuomassa pakettia siinä olevaan osoitteeseen noin 20 minuutin kuluttua, että olenko kotona. En ollut kotona mutta sain kaverin ottamaan lähetyksen vastaan, asiallista toimintaa siis kyseiseltä firmalta. Ja lähetys tuli pohjanmaalle, haja-asutusalueelle. DHL:än paketit tulivat postiin sitten hitaammin, kesti 3-4 päivää pitempään. Tällä hetkellä taasen DHL:än paketti hukkunut johonkin, DHL deutchlandin mukaan paketti tullut suomeen 2 viikkoa sitten, tiedustellut pakettia suomen DHL:ästä ja postista, ei missään. Perkele.

    • Hyvätuuria?

      Itse tilasin kanssa saksasta tarvaraa Hermeksen kautta. Luin näitä teidän kommentteja täällä ja soitin sitten tuonne DPD:n asiakaspalveluun ja sanoivat että tänään olivat yrittänyt tuoda pakettia mutta jostakin syystä ei ollut onnistunut. Luulen että johtu minun tapauksessa siitä ettei heillä ollut oikeaa osotetta tiedossa ja ei ollut puhelin numeroa mihin soitella niin siksi tökkäs. Kannattaa soittaa tuonne DPD:n asiakaspalveluun ja kysellä jos on Hermeksen kautta tulossa tavaraa ja kysellä vähän. Lupasivat tuoda huomenna paketin ja soitella kun ovat tulossa. Annoin puhelin numeron niille kun ei varmaan ollu tiedossa. Hyvä tuuri (tai ei passaa vielä kehu) että jos nyt huomenna tulee niin viikkon tavara tuli saksasta.

    • Nostramus

      Luultavasti Hermes on saanut jakeluketjunsa kuntoon koska taas tuli paketti aivan ajallaan eikä mitään ongelmia ilmentynyt. DPD:n lähetti toi paketin ja paketti oli lähetetty saksasta viime viikon lauantaina, ja tämän viikon perjantaina tuli perille. Eli uskallan käyttää kyseistä puljua jatkossakin, siksikin että toimitus nopeampi ja halvempi kuin DHL. Tracking on kyllä aika hanurista hermeksen sivuilla, laahaa pari päivää jäljessä.

    • S

      Eipä näytä kyllä hermeksen toiminta miltään,sain pyytämällä suomenpään jonkin numeron joka ei käy dpd lle eikä hermekselle,alkuperäinen ebay numero ilmoittaa lähetyksestä sen postin sivulla muttei muuta ,kysyessäni pakettia tuli outo saksankielinen lista,ilmeisesti kysyvät hukkaamansa paketin lisätietoja.18 päivää on odoteltu.Myyjä aikoi kysyä, nyt sieltäkään ei ole kuulunut mitään kun laitoin listan sinne.Dhl kyllä toimii.Singpost ruttaa laatikot,joten pehmustettava äärimmäisen kovilla laatikoilla.

    • Ei 1. kerta.

      Nyt 19.12.
      Paketti lähetetty Saksasta 28.11. Tracking loppuu Hermeksen Hubiin 29.11.
      Usean kyselyn jälkeen kertovat Saksasta, että paketti ei olekaan Saksassa, niin kuin tracking näyttää vaan heidän jakelijallaan Suomessa. Netistä löysin tiedon, että tätä laatupalvelua tarjoaa DPD. Soitto DPD:lle, ja selvisi, että paketti tullut maahan 08.12. ja kertoivat yritetyn toimittaa 10.12. Mielenkiintoista, asumme omakotitalossa, olin koko päivän kotona, ovikello ei ole soinut, ei vieraita renkaanjälkiä, ei lappua postilaatikossa, mutta kuulemma on yritetty toimittaa. .. Kysyin, miksi pakettia on haudottu taas ylimäärärinen 9 päivää, ei ole ollut puhelinnumeroa. Mitä jos vaikka olisitte yritäneet toimittaa uudelleen? Huomenna kuulemma kuski soittaa sopiakseen toimituksesta. Hohoijaa. Hermes on saanut jonkun laatupalkinnon Saksassa, mistäköhän hyvästä?
      Jos ostatte jotakin Saksasta, pyytäkää jotakin muuta toimitusta, kuin Hermeksen kautta.
      Vittu, mitä paskaa.

      • Hermes vai herpes

        Mikä toi DPD on? Onko Suomessa sen firman jakelijoita oikeasti töissä vai käyttävätkö jotain alihankkijaa?

        Oma pakettini jämähti viikoiksi Saksaan Hermeksen lähetyksen seurannan mukaan, mutta yllättäen tulikin tänään kotiovelle "jonkun" tuomana. Akka perkele otti paketin vastaan ja ei tietenkään osannut sanoa yhtään mitään, että kuka tai mikä firma toi!?!

        Mistään ei näy lähetyksenseurantakoodilla tietoja paketin kulusta, muuta kuin se Saksan lajiteltu tieto.

        Yleensä Saksasta tilattu paketti, pieni tai iso, on tullu poikkeuksetta kotiovelle. Ekan kerran toinen paketti Saksasta tulikin yllättäen postiin eli Itellaan ja piti käydä sieltä hakemassa.

        Tämä Hermeksen paketti tuli siis kotiovelle ilman mitään ennakkoilmoituksia.


    • xyz2

      Hermes toimii Saksassa ihan hyvin................oma tilaukseni lähti ko. maasta joulukuun alussa. Sain lähettäjältä ID numeron, jolla seurasin paketin kulkua. Paketti oli Suomessa seurannan mukaan 20.12 , jolloin DPD:n kuski oli käynyt soittamassa ovikelloa. Mainintaa siitä, että DPD on Hermeksen jakelija Suomessa ei ole missään. Viimeinen maininta DPD:stä seurantaraportissa oli DPD Danmark. Nyt siis kuitenkin tiesin, että paketti on täällä, mutta en sitä, missä?? Mitään saapumisilmoitusta ei tullut txt, ei @-postina, ei edes perinteisenä kirjeenä. Odottelin pakettia kaikessa rauhassa, kun ajattelin Joulun olevan ruuhkaista aikaa. Tämä kaikki edellä kerrottu selvisi vasta eilen (7.1.13) kun aloin kiinnostua, missä paketti todellisuudessa seilaa. Soitin siis lähettäjälle, jolta ID, kuten alussa kerroin. Tällä Hermeksen sivuille, josta sain tiedon saapumisesta Suomeen 20.12. Nyt googlettelua hetken aikaa ja Suomi24 palstalta selvisi, että PDP = Posten Logistic. PDP:n sivuilta löytyi palvelunumero, johon soittamalla asiat alkoi selkiytyä. Paketti löytyi lopulta PDP:n varastosta Tampereen Sarankulmasta. Varastoa vain ei tahtonut löytyä, kun on pihan perällä isomman firman tiloissa vuokralla.
      Ongelman ydin on siis siinä, että asiakas ei saa mitään ilmoitusta paketin saapumisesta, jos kuljettaja ei tavoita vastaanottajaa. Fiksua olisi, jos kuljettaja soittaisi etukäteen ja sopisi molemmille sopivan ajan. Jos tämä ei ole mahdollista, niin sitten saapumisilmoitus yhteystietoineen postiin. Näin toimii Itella, DHL, Matkahuolto ym. Ei pitäisi olla vaikeaa.

    • postit4

      Kuka toimii Singpost jakelijana Suomessa? Seurantakoodin mukaan pakettia yritetty jättää
      mutta ei mitään viestiä ole jätetty tai soitettu.

    • iii2

      Olen saanut Hermeksen lähetyksen hyvin seurantaan,kun laittaa pyynnön Hermekselle: [email protected] ,että lähettää Ruotsin postin (Mypack) ID numeron, sen jälkeen näkee missä paketti on suomen puolella. koska monestikkaan ei tule puhelimeen viestiä että paketti on noudettavissa matkahuollosta tai siwasta ym.

      • Mutiuz

        Mikäli paketti päätyy matkahuollon kuljetettavaksi, niin myös alkuperäisellä seurantakoodilla löytyy, kunhan laittaa sen "Lähettäjän viite" ruutuun.


    • Nimetön

      Minulle tuli paketti Saksasta, Hermes toimittajana ja Suomessa kuljetuksesta vastasi matkahuolto joka toimitti paketin lähikauppaan. Homman kulku oli seuraavanlainen:
      1.3 Hermes vastaanottanut tilauksen
      5.3 paketti Hermesin pohjoisessa toimipisteessä, tämä jäi viimeiseksi merkinnäksi Hermesin seurannassa.

      Tämän jälkeen ei mitään tapahtunut ja löysin tämän ketjun kuljetusongelmista. Katsoin DPD:n ja matkahuollon hauista omaa lähetystäni ja matkahuollon sivulta löytyi merkintä Vastaanotettu sähköinen ilmoitus. Soitin matkahuollolle ja kövi ilmi, että tämä oli ennakkoilmoitus tulevasta rahdista, samalla kävi ilmi että tilaus tulossa lähikauppaan ja ettei heillä ollut mitään yhteystietoja Hermesiltä. Tässä vaiheessa lisättiin puhelinnumero Matkahuollon tietoihin.

      Matkahuollon seuranta eteni näin:
      4.3 ennakkoilmoitus
      10.3 kuljetuksessa
      11.3 perillä lähikaupassa, ilmoitus tekstiviestillä.

      Käytännössä ilman soittoa Matkahuoltoon en olisi pakettia todennäköisesti koskaan saanut.

    • hohhoijjaa

      Tein tilaukseni Saksalaisesta liikkeestä 14.3. Hermeksen seurantaan pakettiini ilmestyi 16.3 ja viimeisin merkintä löytyi 22.3 Belgian Mondial relelaylta, pikkasen tät ihmettelin ja kyselyn laitoin myyjäliikkeeseen asiasta 29.3, vastaus sieltä tulikin 2.4 että pakettini on hukassa ja lähetämme teille uuden samantien (senhän minä halusinkin kuulla).
      Sain uudesta lähetyksestä seurantakoodin joka pysyi Saksanmaalla kunnes Hermeksen seuranta ilmoitti että pakettini on toimitettuna perillä, DPD:lle suomeen laitoin asiasta tiedustelun kun en pakettiani ollut itse vastaan ottanut, vastauksen saamiseen meni puolitoista vuorokautta ja ilmoitus että oli lähimmässä Siwassa noudettavissa jonka eilen hain eli Saksasta pakettisekoilun jälkeen toimitus kesti melkein kuukauden, ei ikinä enää Hermeksen palveluilla yhtään tavaraa.

    • viskas

      Lähetin s-posti [email protected], pari tuntia päästä sain vastauksen, että paketti on Valintatalossa, lähetysnumero oli eri kuin hermes:ssä. Siis, aina kannattaa soittaa tai lähettää s-posti Matkahuoltoon, PostNordiin ja DPDiin.

    • ARI-XXX

      Tästä on varmaan n. 2 vuotta aikaa tkun sain paketin Saksasta.
      Muistaakseni Helsingissä sain pakettini lähellä olevaan Valintataloon. Nimi ja osoitekin taisi olla aivan päin persettä, jostain syystä kopioitu käsin uudestaan kuljetussysteemiin. Opiskelijan tuntuinen nuori kolli ei ollut löytävinään pakettia, koska nimeni oli ihan eri planeetalta. Minulla oli joku koodi, josta oli apua. Paketti sitten löytyikin. Oli aika palveluhalutonta meininkiä tuossa Valtsussa. Heidän takiaan oli vähällä että paketti ei palautunut Saksaan takaisin.

      Nyt tänään tilasin uudet Thulen lumiketjut autooni Saksan Ebay:sta. Saapas nähdä miten onnistuu paketin saanti. Yritän tehdä pojalleni valtakirjan paketin noudosta. Tein sellaisen postiin, mutta siellä kuulemma voi mennä pari viikkoa ennenkuin valtakirja saadaan kirjattua systeemiin. Ja nyt oletukseni oli väärä, koska on Hermes Saksan päässä. Paketti ei varmaankaan tule postiin vaan Valintataloon. Yritän saada aikaan jonkun valtakirjan, jolla poika voi noutaa paketin kaupasta. Itse lähden kahden viikon kaukomatkalle ja paketti saattaa tulla ennenkuin palaan kotiin.
      Laitan kommenttia miten kävi.

    • 3viikkoaodotellut

      Hermestä kannattaa välttää. Paketit tulevat hitaasti jos lainkaan.

    • hermeksiä-nenussa

      Ei toimi vieläkään vuonna 2018.

    • Anonyymi

      Geodis

    • Anonyymi

      Ei tunnu Hermeksellä menevän edelleenkään putkeen, lähettäjä pisti paketin 11.7.2019 Hermeksen pakettipalveluun englannista ja siellä osoitteesta "FINLAND" oli muuttunut "FRANCE":ksi. Sitä lähettäjän kanssa suuresti ihmeteltiin, kun paketin perään aloin 18.7.2019 kyselemään kun seurantaan ilmaantui tieto virheellisestä osoitteesta ranskassa.
      No nyt odotellaan ja toivotaan yhdessä lähettäjän kanssa paketin palautumista hänelle takaisin ja sovittiin että pistää ihan royal mailin kautta tulemaan.

      • Anonyymi

        Juu, kun näet Hermeksen kuljettaman paketin saapuneen seurantakoodilla selkeesti Suomeen niin Matkahuollon 0800 numerosta jäljittivät paketin lähikauppaani. Ykx ongelma ebay:n kanssa on näköjään spostiosoite joka oletuksena ei tietenkään pelitä huolitsijan infokanavana joten varmistakaa notta lähettäjä laittaa pakettiin toimivan spostiosoitteen. Muuten saapumisilmot ei tule läpi.


    • Anonyymi

      Hidasta on edelleen Suomen päässä helmikuussa 2020. Matkahuollon kirje tuli viikon päästä paketin saapumisesta. Hermostuin sitä ennen ja olin yhteydessä PostNordiin josta sain tiedon paketin olevan lähikaupassa.

    • Anonyymi

      20200310 Toimin tähän tapaan ja hain paketin Matkahuollosta:

      Pyydä lähettäjältä Hermes Germany GmbH Sendungs-ID

      Hermes Germany GmbH Sendungs-ID: 1234567890ABCD

      https://www.myhermes.de/empfangen/

      Sendung verfolgen 1234567890ABCD / Sendung verfolgen
      - Letzter Sendungsstatus
      - Mehr Details zur Sendung PLZ = Postinumero 12345
      - Sendungsverlauf im Detail

      https://www.myhermes.de/service/kontakt/

      E-Mail

      1. Wie können wir dich erreichen?

      Anrede: Herr
      Vorname / Nachname
      E-Mail
      Vorwahl / Mobilfunknummer 358 /
      Thema: Empfangen
      Anliegen: Wo ist meine Sendung?

      Weiter

      2. Um welche Sendung handelt es sich?

      Ich habe eine Nummer Ja
      Sendungs-/Auftrags-Nr. 1234567890ABCD
      Warenbeschreibung Paketin sisältö lyhyesti
      Hinweis/Kommentar Bitte geben Sie mir die barcode-ID-nummer des PostNords.

      3. Bist du Empfänger oder Versender?

      Ich bin Empfänger
      Meine Anschrift
      Straße / Hausnummer
      PLZ / Ort Postinumero / Kaupunki
      Land Finnland

      Nachricht absenden

      PostNord ID numerolla löytyi Matkahuolto, missä paketti oli.

    • Anonyymi

      2020310 toimin tähän tapaan ja hain paketin Matkahuollosta:

      Pyydä lähettäjältä Hermes Germany GmbH Sendungs-ID:

      "Sehr geehrte Frau" tai "sehr geehrter Herr" tai "Sehr geehrte Herr und Frau"

      "Bitte geben Sie mir die ID-nummer der Sendung."

      "Mit freundlichen Grüßen,"

      "Abcde Fghijklm"

      https://www.myhermes.de/empfangen/

      Sendung verfolgen "1234567890ABCD" / "Sendung verfolgen"
      - Letzter Sendungsstatus
      - Mehr Details zur Sendung PLZ = Postinumero "12345"
      - Sendungsverlauf im Detail

      https://www.myhermes.de/service/kontakt/

      E-Mail

      1. Wie können wir dich erreichen?

      Anrede: "Herr"
      Vorname / Nachname: "Abcde Fghijklm"
      E-Mail: "[email protected]"
      Vorwahl / Mobilfunknummer "358" / "1234567890"
      Thema: "Empfangen"
      Anliegen: "Wo ist meine Sendung?"

      "Weiter"

      2. Um welche Sendung handelt es sich?

      Ich habe eine Nummer "Ja"
      Sendungs-/Auftrags-Nr. "1234567890ABCD"
      Warenbeschreibung "Paketin sisältö lyhyesti englanniksi tai saksaksi"
      Hinweis/Kommentar "Bitte geben Sie mir die barcode-ID-nummer des PostNords."

      3. Bist du Empfänger oder Versender?

      Ich bin "Empfänger"
      Meine Anschrift
      Straße / Hausnummer "Nopqrst" / "12345"
      PLZ / Ort "Postinumero" / "Kaupunki"
      Land "Finnland"

      "Nachricht absenden"

      Vastaus tuli sähköpostiini 1 h 20 min kuluessa.

      https://www.postnord.fi/asiakaspalvelu/sahkoinen-asiointi/lahetysten-seuranta

      PostNord ID numerolla löytyi Matkahuolto, missä paketti oli.

      • Anonyymi

        Joo PostNord on sekin tunnettu siitä, että sieltä ei tahdo tulla saapumisilmoituksia.
        Ja joo, PostNord hoitaa jakelua Suomessa eikä heilläkään ole mitään "PaketShoppeja", vaan he toimittavat lähetykset Matkahuollon pisteisiin.

        Hermeksen oma seuranta Hermes-numerolla sanoo iloisesti, että "Paketti on valmiina noudettavissa PaketShopissa" - mutta ei sano, missä hiton "PaketShopissa".

        Hermes teeskentelee, että heidän PaketShoppejaan olisi joka puolella maailmaa. Mutta eihän niitä ole olemassakaan, eikä Hermeksellä ole mitään listaa valmiina, kuka missäkin maassa hoitaa heidän jakeluansa.

        Minulta on mennyt useampi paketti palautukseen, kun ei ole tullut PostNordilta tietoa, että paketti olisi noudettavissa. Matkahuolto taas on tällöin sanonut, että he eivät ole voineet ilmoittaa paketista, koska PostNordin lähetystiedoista on pudonnut vastaanottajan sekä kännykkänumero että sähköpostiosoite pois. Sanoin, että mutta vastaanottajan osoite kyllä on näkyvissä, joten miten olisi laittaa postiin ilmoitus vaikka valmiilla postikortilla? Siihen tuli vastaus, että Hm...hyvä idea, mutta kuka maksaa heidän ylimääräisen työn?

        Hienoa tosiaan tämä nettikauppojen kulta-ajan logistiikkabisnes. Huidellan mirjoonilla autoilla paketteja niin perkeleesti ympäriinsä mutta ihan perusjutut ei pelaa. Tienaakohan ne logistiikkajätit toisen kerran niistä palautuksista vai miksei ne hoida tietoa vastaanottajalle?

        - Kiitos tuosta toimintaohjeesta. Olen nyt kysynyt Hermekseltä PostNordin numeroa ja odottelen vastausta.


    • Anonyymi

      Mistäs nykyään Hermeksen paketteja kysellään, kun ei ole enää Siwaa eikä Valintataloa? Tämä firmahan ei yleensä koskaan vaivautunut kertomaan, että pakettia on yritetty toimittaa, sitä piti itse ymmärtää käydä Siwassa kyselemässä, josko vaikka olisi siellä.

      • Anonyymi

        Postnordin lähetyksenseurantaan hermeksen lähetyskoodi viitteeksi ja asiakasnumeroksi 0410080311 niin tiedot löytynee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Postnordin lähetyksenseurantaan hermeksen lähetyskoodi viitteeksi ja asiakasnumeroksi 0410080311 niin tiedot löytynee.

        Asiakasnumero 0410080311 ja hermeksen numero DPD:n sivuille ja löytyi paketti! Kiitos edelliselle kirjoittajalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiakasnumero 0410080311 ja hermeksen numero DPD:n sivuille ja löytyi paketti! Kiitos edelliselle kirjoittajalle!

        Ja löytyy DPD:n sivuilta saadulla koodilla Matkahuollon seurannasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Postnordin lähetyksenseurantaan hermeksen lähetyskoodi viitteeksi ja asiakasnumeroksi 0410080311 niin tiedot löytynee.

        Tällä löytyi omakin. Kiitos siitä. Ja juurikin Ebaysta tilattu, Hermes lähettänyt,sivuilla lukee että s-posti ilmoitus tullut. Mitään ei ole tullut, ei todellakaan, ja paketti nyt sitten löytyi naapuri K-kaupasta, entisestä siwasta. Vi*** mitä touhua.


    • Anonyymi

      Tämä on vanha ketju, mutta arvatenkin ihmiset tilaavat yhä Saksasta ja lähetys voi olla Hermeksen kautta.

      Kannattaa Whatsappin tai Twitterin kautta pyytää PostNordilta tietoa. He pyytävät Hermeksen seurantanumeron, jonka perusteella antavat omansa ja noutopaikan, mihin lähetys tulee. Numeron kun syöttää PostNord-sovellukseen (joka pyytää myös puh. numerosi ja sähköpostiosoitteen), voi lähetyksen kulkua seurata ja tarkkailla, milloin se on saapunut.

    • Anonyymi

      ei kyllä ikinä enää hermes kuljeta mun postii...eikä post nord

    • Anonyymi

      Samat ongelmat Hermesin kanssa jatkuu edelleen. Jos on eBayn kautta tilannut niin pakettiin ei täällä päässä yhdisty puhelinnumeroa ja spostiosoitteeksi oli tullut [email protected] - joten ymmärrettävästi vastaanottajaa ei tavoitettu.
      Paketti ehti lähteä takaisin Saksaan mutta nyt tiedän, että jatkossa kannattaa kysellä PostNordin kautta sen perään. Löysivät heti Hermeksen seurantanumerolla paketin.

    • Anonyymi

      Täälläkin yksi huijattu ostaja. Tilattu kuukausi sitten ja seurantalla lukee vain " Kontaktaufnahme zum Empfänger (z.B. Email,SMS,Sprachnachricht)" kuusi kertaa

      • Anonyymi

        Oho pitkä hiljaisuus ja seurantassa lukee "Do, 15.07.2021, 07:20 Uhr Die Sendung wurde zugestellt. " eli on näköjään tuotu perille. No ei tänne ainakin. Onko vielä toivoa että saan postitse ilmoitus että voin hakea paketti jostain? Ei voi ottaa yhteyttää millään ja selvitä asiaa


    • Anonyymi

      Huomasin, että avena.de kenkämyynti Saksassa käyttää Hermestä ja DHL.
      Minulla ei ollut shipping-oletuksessa mitään, toivottavasti ei ole Hermes.
      Onko missään saatavana ajan tasalla olevaa listaa Hermeksen paketipisteistä tai heidän yhteistyökumppaneidensa pakettipisteistä tai siitä, yritetäänkö pakettia tuoda kotiin?

      Löysin muuten täältä ainakin kaksi vanhaa kirjoitustani Hermes-kuljetuksesta, mm. polkupyörän levyjarrupaloista ja auton lumiketjujen tilaamisesta. Nuo tilaukset olivat silloin, kun asustelin paljon aktiivisemmin Helsingissä.

      Nyt jatkossa toimii DHL paremmin kuin ennen, kun antaa heille luvan jättää paketin pihalle esim. puutarhavajaan tms, joka ei ole lukossa.

      Nyt olen eläkkeellä ja oleskelen paljon myös pikkukaupungissa Varsinais-Suomen puolella.

      Tänään tuli autooni osia Virosta, aika nopeasti äkkiä tulikin (3-4 vrk) ja DHL:n alihankkija oli asialla, siis joku suomalainen pikkufirma jakeli tänne Varsinais-Suomen reuna-alueelle DHL:n paketin. Onneksi olimme täällä kotona, juuri pihalla (OKT) , pihatöitä ja kova helle.
      Varaosat sain näppiini, ja kuski kyseli saisiko seuraavilla kerroilla jättää paketin pihaan. Sanoin että voi jättää, löytyi kyllä sateensuojassa oleva tila läheltä ulko-ovea. Kuulin kuskilta, että vaikka paikallinen K-Supermarket oli merkattu DHL:n pakettipisteeksi, ei se niin ollutkaan. Olin itse vastannut DHL:n sähköiseen tiedusteluun, että muutan paketin tulon K-Supermarkettiin. Kuljetusauto tulikin sitten yllättäen pihaan, mutta kaikki hyvin.

      Näistä kotiintuonneista on huonoja kokemuksia, ainakin UPS on sellainen. Olivat joku vuosi sitten jo kaksi kertaa yrittäneet toimittaa tänne talollemme pakettia, eikä kuulemma oltu kotona. Sitten äkkiä sain muutettua paketin jättöpaikaksi naapurikaupungin, jonne oli n. 75 km matkaa (meno-paluu). Siellä oli joku K-kauppa.
      Tässä ns. omassa pikkukaupungissa ei ainakaan silloin ollut UPS:lle pakettipistettä.

      Jos teillä on Motonetissä kanta-asiakkuus ja varsinkin verkkokaupan asiakkuus, ja sen lisäksi kaksi eri osoitetta, niin voi tulla ongelmia paketin päätymispaikkaan. Ilmeisesti kannattaa muuttaa se osoite aina omiin tietoihin siksi, jossa sattuu oleskelemaan ja jonne paketin haluaa.

      Minulla on Helsingissä vakituinen osoite, ja M. tuntee vain yhden ositteen asiakkaalla. Kuitenkin verkkokaupan ohjelmisto antoi minun valita kakkosasunnon lähellä olevan kaupan pakettipisteeksi. Sinne se ei mennyt, vaan Helsinkiin tiettyyn Matkahuollon pakettiautomaattiin. Nyt sitä yrittävät lähettää tänne kakkosasunnolle, siihen MH-pakettipisteeseen jonka olin alunperin valinnut.

      Tässä menee jonkun aikaa ennenkuin Motonet saa korjattua atk-järjestelmänsä selvän virheen. Rahtia kuljetti Matkahuolto (MH), jolle saapui väärä tieto kohdeosoitteesta nettikaupasta. Sama virhe saattaa olla Postinkin kuljetuksissa, koska mielestäni M:n verkkokaupassa pitäisi pytyä valitsemaan myös toimitusosoite, ja sen mukaan sitten vielä lähimmistä pakettipisteistä paikka.
      Ongelmaa ei tule, jos on vain yksi asunto jota käyttää eikä yritä tilata esim. kesämökille tms. tavaraa, siis esim. lähikaupunkiin kauppaan jossa olisi pakettipiste.

    • Anonyymi

      Meinasi minunkin Saksan Ebay:stä ostettu Hermes / Postnord paketti palautua takaisin lähettäjälle.
      Ilmeisesti Postnord luo oman lähetystunnuksen Hermes lähetyksille, mutta lähettäjän antamat tiedot eivät ainakaan aina välity, eikä siten saapumisilmoitukset tule perille.
      Laitan tänne muillekin tiedoksi keinon jolla itse "löysin" pakettini, ja sain sen noudettua. =D
      Syötä Postnordin sivustolle:https://portal.postnord.com/tracking/reference
      Customer number = 0410080311
      Reference =Hermes seurantanumerosi

    • Anonyymi

      Saksasta tilatut työkalut olivat tulleet suomeen jo 20.9.2023 kunnes eilen havahduin siihen että missähän majailevat. Hermes kuriirina ulkomailla ja täällä Suomessa valitettavasti Postnord. Mitään saapumisilmoitusta tms. ei ikinä tullut ja tänään myyjä ilmoitti että tavarat palautuneet hälle takas. Postnord valehtelee ettei tiedä asiasta mitään. Hermes seurantakoodi päättyy Suomeen eli täällä päässä taas mokattu juttu. Tämä on kolmas moka PostNordilta kohdallani, ja kolme kertaa valitettavasti olen joutunut asioimaan heidän kanssaan epäonnistuneesti eli heidän mokauskapasiteettinsä on kohdallani tällä hetkellä täysi 100%

      Miten tämmöinen kuriirifirma voi toimia enään? Pitäisikö näistä ruveta jo pikkuhiljaa tekemään rikosilmoituksia. Pelkkää haittaa koko firmasta. Matkahuolto ja Posti sentään toimivat ja vastailevat aspasta kun kysytään jotain.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4985
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe