Missä Sparecom ?

Hoosianna44

Onko muuten kukaan nähnyt nuoria poikia kalliilla autoilla liikenteessä ja kehoittavat ostamaan €50.000 serverin, ihan vaan se vuoksi jos tila sattuu loppumaan :)

87

157784

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotenkin?

      vai mitä tämä tarkoittaa?

      • johrossa

        taustalla entinen vm tyyppi?


      • ****************''************

        Oulunsalossa on lentokenttä lähellä... Vähän jännältä tuntuu että saman päivän aikana katoaa kahdet siniväriset sivustot suomesta ja molempen takaa henkilöt kateissa. En tiedä mutta voiskohan jäljet johtaa panamaan???


      • petetty

        Tietääkö kukaan, liittyykö Sunisoft Sparecomiin muuten kuin että ainakin osa noista pojista on ollut siellä töissä? Olen joutunut Sparecomin huijauksen kohteeksi, joten on vähän vaikeaa luottaa enää keneenkään! Onko kenelläkään kokemuksia Sunisoft-merkkisestä yrityksestä?


      • noordi
        petetty kirjoitti:

        Tietääkö kukaan, liittyykö Sunisoft Sparecomiin muuten kuin että ainakin osa noista pojista on ollut siellä töissä? Olen joutunut Sparecomin huijauksen kohteeksi, joten on vähän vaikeaa luottaa enää keneenkään! Onko kenelläkään kokemuksia Sunisoft-merkkisestä yrityksestä?

        Kyllä Sunisoft on muutaman entisen sparecomin työntekijän perustama yritys ja ei muutoin sparecomiin liity. Eli jos palvelut kohdallaan niin uskaltaisin kysyä heiltä...


    • Täällä!!

      Lomallahan ne pojat on, aurinkoisessa maastossa malibulla. Referenssinä on kylläkin kys.omaisen firman työntekijät, taidanpa lähtä itsekkin. Malibu kutsuu. se on moro!

      www.scluxuryholidays.com

    • Niko-000

      Nyt ei voida puhua servereistä kun kyseessä on tavalliset työasemakoneet, jotka on myyty servereinä.. umpimätä lafka, toivottavasti JP ei saa jatkaa liiketoimintaa Suomessa eikä IT-alalla.

      • vieno huttunen

        Tapahtuu kun vuokrasopimukset päättyy ja vuokralleantaja vaatii laitteet itselleen? Mahtaa herättää hilpeyttä kun näkevät mitä ovat vuokranneet.


      • juustokumina

        ihmeessä rikosilmoitus


      • shhjttg
        vieno huttunen kirjoitti:

        Tapahtuu kun vuokrasopimukset päättyy ja vuokralleantaja vaatii laitteet itselleen? Mahtaa herättää hilpeyttä kun näkevät mitä ovat vuokranneet.

        näin käyvän. Itse en suostunut laittamaan nimeäni laitteiston vuokrasopimukseen vaan sopimus tehtiin sparen kanssa 6kk. irtisanoin sopimuksen, muttei taida rahoja tulla takaisin. Eipä kuitenkaan jää palvelin minun maksettavaksi,, hehheh.


      • onko sellaista?

        Katsoin yhdellä yrittäjä tutulla kaupattua niin sanottua serveriä, joka ei ole serveri.

        niiten serverin eli työaseman kokoonpano :

        Peilaavat halvat levyt (kumpikin varmistaa kumpaakin)
        ylikellotetut koneet(ei hyöty suhetta kumpaankaan suuntaan)
        xp home/pro käyttis

        arvo n.800 - 1300alvilla tavallisessa kaupassa.

        varmuuskopiointi hoituu niitten toimistossa sijaitsevaan koneeseen joka ei ites ole viestintäviraston vaatimuksien olevassa tilassa, listan saisin loputtomaksi... että näin :)


      • ???????
        onko sellaista? kirjoitti:

        Katsoin yhdellä yrittäjä tutulla kaupattua niin sanottua serveriä, joka ei ole serveri.

        niiten serverin eli työaseman kokoonpano :

        Peilaavat halvat levyt (kumpikin varmistaa kumpaakin)
        ylikellotetut koneet(ei hyöty suhetta kumpaankaan suuntaan)
        xp home/pro käyttis

        arvo n.800 - 1300alvilla tavallisessa kaupassa.

        varmuuskopiointi hoituu niitten toimistossa sijaitsevaan koneeseen joka ei ites ole viestintäviraston vaatimuksien olevassa tilassa, listan saisin loputtomaksi... että näin :)

        Anna palaa vain! mitä tähän loputtomaan listaan kuuluu?


      • tietävä?
        vieno huttunen kirjoitti:

        Tapahtuu kun vuokrasopimukset päättyy ja vuokralleantaja vaatii laitteet itselleen? Mahtaa herättää hilpeyttä kun näkevät mitä ovat vuokranneet.

        menee ihan normikaavalla, luultavasti 1% lunastusarvolla, eli jos kusettaneet rahoitusyhtiötä 200€kk kaupalla ja 36kk:n sopimuksella niin paskalla matematiikalla laskettua Sparecomille on tullut 7200€ nettosuoritus ja etuoikeus lunastaa kyseessä olevan laitteen 1% lunastushinnalla = 72€ kauden päättyessä. Riskaapeliahan se on jos eivät ole saaneet nimeä paperiin että asiakas vastaa koko vuokra-ajasta :)


    • xdxdxd_

      Lieneeköhän tuolla rahoitusyhtiössä ihmettelijöitä että mihin ovat rahat hävinneet?

      • ITGURU2

        Miten ihmeessä näin on voitu toimia Oulussa, ettei asiasta olisi noussut julkista haloota? Jos yritys on toiminut vuodesta 2005 näin röyhkeästi?? Tekee varmaan hyvää Oulun IT-alalle!!? huh huh... ja yrittäjät maksaa epätietoisuudella tästä??


      • it-firma oo koskaan ollutkaan
        ITGURU2 kirjoitti:

        Miten ihmeessä näin on voitu toimia Oulussa, ettei asiasta olisi noussut julkista haloota? Jos yritys on toiminut vuodesta 2005 näin röyhkeästi?? Tekee varmaan hyvää Oulun IT-alalle!!? huh huh... ja yrittäjät maksaa epätietoisuudella tästä??

        vai mitä itse mietit it-firmasta joka käy kynäkauppaa sekä muiden hommien kustua alkaa matkatoimistoksi? Nääh.. sekalainen soppa!


    • Jakkekekki

      Suunnitteilla jatko-osa legendaariseen Riot On! -leffaan, joten eivät ehdi luxusautoillaan ajella.

    • sehän onkin

      tosiaan tuo pc minkä toivat jonkin ajan kuluttua sopimuksen allekirjoittamisesta. Löytyi sopimuspaperi pöytälaatikosta ja siinä lukee: Sopimuksen mukainen laitteisto kuitataan toimitetuksi. Vuokrakohde tehotyöasema. Ja vielä, allekirjoituksellaan asiakas vahvistaa yllä mainitun vuokrakohteen toimituksen ja hyväksyy toimituksen kaikin puolin. Aivan mutta aloituspalaverissa kyllä sanoivat ko. vuokrakohteen sijaitsevan Helsingissä tai Espoossa, en nyt muista kummassa ja sen olevan siksi noin kallis kun se on samanlainen järeän luokan laitteisto kuin heidän suurilla asiakkailla. Eli ei niitä palvelinlaitteistoja ole olemassakaan.

      • kpllkj

        sopimuksilla ei ole mitään virkaa oikeudessa, kun kyseessä on ilmiselvä huijaus. Myös minulle asiat esitettiin samaan tyyliin kuin edellisessä. Tehkää vain kaikki huijatuksi tulleet rikosilmoitus, niin eiköhän saada nuo rosvot ainakin joksikin ajaksi hiljaiseksi.


      • rafer
        kpllkj kirjoitti:

        sopimuksilla ei ole mitään virkaa oikeudessa, kun kyseessä on ilmiselvä huijaus. Myös minulle asiat esitettiin samaan tyyliin kuin edellisessä. Tehkää vain kaikki huijatuksi tulleet rikosilmoitus, niin eiköhän saada nuo rosvot ainakin joksikin ajaksi hiljaiseksi.

        Hyvät yrittäjät ja Sparecomin entiset asiakkaat.
        Nyt olisi varmaan aika soittaa jollekin ammattitaitoiselle IT-yritykselle joka on teitä lähestynyt viime vuosina.

        Meidän oikeiden IT-yritysten hinnan ovat varmasti korkeammat kuin esimerkiksi Sparecomin hinnat. Yli viiden vuoden kokemuksen omaava pk-sektorin tietojärjestelmiin perehtynyt järjestelmäasiantuntija maksaa it-yritykselle 6000,00 euroa kuukaudessa kaikkine kuluineen. Mutta me emme myy komponenttityöasemia tuotantokäyttöön "servereinä", emme edes vaikka asiakaalle se sopisikin. Osaaminen maksaa, mutta oikeaa pitkäjänteistä tietohallintoa ja ylläpitoa on saatavilla.

        Olen itse IT -yrityksen vetäjä Oulusta. En markkinoi tässä omaa yritystäni, enkä morkkaa Sparecomia, koska minulla ei ole parempaa tietoa asiasta. Huono olo on varmasti myös Sparecomin pojilla mikäli nämä keskustelun jutut pitävät paikkaansa. Monta unelmaa on varmasti särkynyt varsinkin työntekijöillä jotka ovat pienellä palkalla painaneet lujaa töitä. Osaajat työllistyvät varmasti uudelleen!

        Olen tämän viikon aikana törmännyt noin kymmeneen Sparecomin vanhaan asiakkaaseen joiden netit, sähköpostit ja webbisivut ovat menneet kiinni. Harmin paikka monelle yrittäjälle, tilauksia on varmasti jäänyt väliin. Olen myös kauhukseni törmännyt näihin "serverihin" eli komponenttityöasemiin joiden varassa asiakkaiden liiketoiminnat ovat olleet viimeiset vuodet. Nyt ymmärrän miksi meidänkin yritys on tarjouskilpailuissa jäänyt toiseksi Sparecomin "supertietokoneille". Yritysjärjestelmiä ei voi myydä pelikoneiden hinnoilla.

        Sparecomin asiakkaiden tulisi nyt pikaisesti valita Oululaisten IT-yritysten joukosta ne toimittajat, joilla on osoittaa pitkä lista tyytyväisiä asiakkaita ja ennen kaikkea ammattitaitoinen henkilöstö.

        Ennen kaikkea jaksamista Sparecomin entisille työntekijöille, laittakaa hakemuksia vetämään alueen IT-yrityksiin, meidänkin yritys rekrytoi 2-3 henkilöä vuodessa, niin tekevät varmasti muutkin alan oikeat yrittäjät.


      • him

        olisi tässäkin tapauksessa päässyt jokunen asiakas helpommalla jos ylläpidon ei olisi tarvinut poistella kaikkia viestejä mitä ovat sparecomista aikasemminkin kirjotelleet..olisivat voineet nekin asiakkaat ennalta arvailla jotain tälläista.


      • demokratiaako?
        him kirjoitti:

        olisi tässäkin tapauksessa päässyt jokunen asiakas helpommalla jos ylläpidon ei olisi tarvinut poistella kaikkia viestejä mitä ovat sparecomista aikasemminkin kirjotelleet..olisivat voineet nekin asiakkaat ennalta arvailla jotain tälläista.

        Näin, pitkän aikaa mm. JP on poistattanut kaikilta forumeilta internetistä arkaluontoiset ja negatiiviset viestit sparecomiin liittyen. Suomi24.fi -palstalle on usein ilmestynyt hämmästyneitä ja epäileviä kommentteja jotka ovat palstalta kadonneet päivän tai korkeintaan parin sisällä. Miksi esim suomi24 on toiminut näin?


      • keskustelua pidempään seura...
        demokratiaako? kirjoitti:

        Näin, pitkän aikaa mm. JP on poistattanut kaikilta forumeilta internetistä arkaluontoiset ja negatiiviset viestit sparecomiin liittyen. Suomi24.fi -palstalle on usein ilmestynyt hämmästyneitä ja epäileviä kommentteja jotka ovat palstalta kadonneet päivän tai korkeintaan parin sisällä. Miksi esim suomi24 on toiminut näin?

        aiemminhan viestejä on hävinnyt niissä tapauksissa kun on kritisoitu henkilöitä eikä firmaa. Suomi24 varmaan katsonut ettei ota riskejä sen suhteen kun onhan tuo kunnianloukkaus-meininki nostanut päätään esim matti ja prinsessa ruusunen- tapauksessa.

        Veikkaan että nämäkin viestit tästä häviää kun auotaan päätä henkilöille eikä isolle pahalle korporaatiolle.

        harmillinen tapaus ja julkinen mestaus lienee väistämätön vaa sattuuhan näitä!


      • mainontaa
        rafer kirjoitti:

        Hyvät yrittäjät ja Sparecomin entiset asiakkaat.
        Nyt olisi varmaan aika soittaa jollekin ammattitaitoiselle IT-yritykselle joka on teitä lähestynyt viime vuosina.

        Meidän oikeiden IT-yritysten hinnan ovat varmasti korkeammat kuin esimerkiksi Sparecomin hinnat. Yli viiden vuoden kokemuksen omaava pk-sektorin tietojärjestelmiin perehtynyt järjestelmäasiantuntija maksaa it-yritykselle 6000,00 euroa kuukaudessa kaikkine kuluineen. Mutta me emme myy komponenttityöasemia tuotantokäyttöön "servereinä", emme edes vaikka asiakaalle se sopisikin. Osaaminen maksaa, mutta oikeaa pitkäjänteistä tietohallintoa ja ylläpitoa on saatavilla.

        Olen itse IT -yrityksen vetäjä Oulusta. En markkinoi tässä omaa yritystäni, enkä morkkaa Sparecomia, koska minulla ei ole parempaa tietoa asiasta. Huono olo on varmasti myös Sparecomin pojilla mikäli nämä keskustelun jutut pitävät paikkaansa. Monta unelmaa on varmasti särkynyt varsinkin työntekijöillä jotka ovat pienellä palkalla painaneet lujaa töitä. Osaajat työllistyvät varmasti uudelleen!

        Olen tämän viikon aikana törmännyt noin kymmeneen Sparecomin vanhaan asiakkaaseen joiden netit, sähköpostit ja webbisivut ovat menneet kiinni. Harmin paikka monelle yrittäjälle, tilauksia on varmasti jäänyt väliin. Olen myös kauhukseni törmännyt näihin "serverihin" eli komponenttityöasemiin joiden varassa asiakkaiden liiketoiminnat ovat olleet viimeiset vuodet. Nyt ymmärrän miksi meidänkin yritys on tarjouskilpailuissa jäänyt toiseksi Sparecomin "supertietokoneille". Yritysjärjestelmiä ei voi myydä pelikoneiden hinnoilla.

        Sparecomin asiakkaiden tulisi nyt pikaisesti valita Oululaisten IT-yritysten joukosta ne toimittajat, joilla on osoittaa pitkä lista tyytyväisiä asiakkaita ja ennen kaikkea ammattitaitoinen henkilöstö.

        Ennen kaikkea jaksamista Sparecomin entisille työntekijöille, laittakaa hakemuksia vetämään alueen IT-yrityksiin, meidänkin yritys rekrytoi 2-3 henkilöä vuodessa, niin tekevät varmasti muutkin alan oikeat yrittäjät.

        niin yritys joka ei ite saa asiakkaita (ei osaa markkinoida) niin täältä koittaa imee asiakkaita, ettei ois kyse tästä toppilassa sijaitsevasta.
        mikäs siinä, kyllä yritykset osaa mainostaa lehdissä ja sieltä katsoa jos jotain tarvitsevat. kai ne sparen palvelimet pyörittää sopimuksen loppuun asti palvelimiaan.


      • ja luetuin juttu koko päivänä
        keskustelua pidempään seura... kirjoitti:

        aiemminhan viestejä on hävinnyt niissä tapauksissa kun on kritisoitu henkilöitä eikä firmaa. Suomi24 varmaan katsonut ettei ota riskejä sen suhteen kun onhan tuo kunnianloukkaus-meininki nostanut päätään esim matti ja prinsessa ruusunen- tapauksessa.

        Veikkaan että nämäkin viestit tästä häviää kun auotaan päätä henkilöille eikä isolle pahalle korporaatiolle.

        harmillinen tapaus ja julkinen mestaus lienee väistämätön vaa sattuuhan näitä!

        http://www.kaleva.fi/plus/juttu718549_page0.htm

        sielläpä lisää semi-faktaa.


      • on softers
        rafer kirjoitti:

        Hyvät yrittäjät ja Sparecomin entiset asiakkaat.
        Nyt olisi varmaan aika soittaa jollekin ammattitaitoiselle IT-yritykselle joka on teitä lähestynyt viime vuosina.

        Meidän oikeiden IT-yritysten hinnan ovat varmasti korkeammat kuin esimerkiksi Sparecomin hinnat. Yli viiden vuoden kokemuksen omaava pk-sektorin tietojärjestelmiin perehtynyt järjestelmäasiantuntija maksaa it-yritykselle 6000,00 euroa kuukaudessa kaikkine kuluineen. Mutta me emme myy komponenttityöasemia tuotantokäyttöön "servereinä", emme edes vaikka asiakaalle se sopisikin. Osaaminen maksaa, mutta oikeaa pitkäjänteistä tietohallintoa ja ylläpitoa on saatavilla.

        Olen itse IT -yrityksen vetäjä Oulusta. En markkinoi tässä omaa yritystäni, enkä morkkaa Sparecomia, koska minulla ei ole parempaa tietoa asiasta. Huono olo on varmasti myös Sparecomin pojilla mikäli nämä keskustelun jutut pitävät paikkaansa. Monta unelmaa on varmasti särkynyt varsinkin työntekijöillä jotka ovat pienellä palkalla painaneet lujaa töitä. Osaajat työllistyvät varmasti uudelleen!

        Olen tämän viikon aikana törmännyt noin kymmeneen Sparecomin vanhaan asiakkaaseen joiden netit, sähköpostit ja webbisivut ovat menneet kiinni. Harmin paikka monelle yrittäjälle, tilauksia on varmasti jäänyt väliin. Olen myös kauhukseni törmännyt näihin "serverihin" eli komponenttityöasemiin joiden varassa asiakkaiden liiketoiminnat ovat olleet viimeiset vuodet. Nyt ymmärrän miksi meidänkin yritys on tarjouskilpailuissa jäänyt toiseksi Sparecomin "supertietokoneille". Yritysjärjestelmiä ei voi myydä pelikoneiden hinnoilla.

        Sparecomin asiakkaiden tulisi nyt pikaisesti valita Oululaisten IT-yritysten joukosta ne toimittajat, joilla on osoittaa pitkä lista tyytyväisiä asiakkaita ja ennen kaikkea ammattitaitoinen henkilöstö.

        Ennen kaikkea jaksamista Sparecomin entisille työntekijöille, laittakaa hakemuksia vetämään alueen IT-yrityksiin, meidänkin yritys rekrytoi 2-3 henkilöä vuodessa, niin tekevät varmasti muutkin alan oikeat yrittäjät.

        tämä kuulostaa niin softersilta, joka ottaa asiakkaita niin että asiakkaat ottaa yhteyttä vain kyseiseen firmaan. firma ei voi tarjota laadukkaita palveluita koska asiakaskuntao on niin pieni. jos yritys yrittäisi itse oikeasti hankkia asiakkaita niin voisivat elää yrittäjien tarpeiden mukaan. kuitenkin täällä vain koittaa varastaa yrityksen joka on hankkinut tuhansia yrittäjiä asiakkaiksi niin niiden asiakkaita! hyvä bisnes. ei ainakaan teidän toiminnan ja toiimtilojen takia kannata teille tulle. terveisin pienyrittäjä jo pitkään. peruspalvelut toimii, mutta kaikki muu on salamyhkäistä ja niin pientä minun mielestäni


    • way to go!
      • gogogogogo

        tiedosa oli, jotku ei vaan halua uskoa.

        vielä kun sais tuon sc24.fi pois niin ois internetti vähän taas puhtaampi...


      • PJJX
        gogogogogo kirjoitti:

        tiedosa oli, jotku ei vaan halua uskoa.

        vielä kun sais tuon sc24.fi pois niin ois internetti vähän taas puhtaampi...

        Fiksusti rahastettu pienyrittäjiltä rahat. Tuskimpa kukaan edes kehtaa mainostaa että on langennut sparen rahastukseen.

        Onhan noilla tietääkseni oikeusjuttuja jo vireillä vuodesta 2006 alkaen, liekkö nyt niistä tullut viimeinen niitti.


      • koijjarit koijjaa
        PJJX kirjoitti:

        Fiksusti rahastettu pienyrittäjiltä rahat. Tuskimpa kukaan edes kehtaa mainostaa että on langennut sparen rahastukseen.

        Onhan noilla tietääkseni oikeusjuttuja jo vireillä vuodesta 2006 alkaen, liekkö nyt niistä tullut viimeinen niitti.

        Sain viime torstaina sähköpostilla sekä sms-viestinä mainoksen otsikolla: "xxxx, haluatko ajaa lomalla ilmaiseksi Ferrarilla?" Viestissä sitten mainostetaan näitä "luxus-lomia". En silloin asiaa sen kummemmin miettinyt, vaan poistin viestit. Mutta nyt jälkeenpäin tuli mieleen, että mistä ovat saaneet sähköpostiosoitteeni töihin sekä salaisen työ-kännykkänumeroni. Olen molemmat tiedot antanut käyttämäni parturin kanta-asiakasohjelmaan ja kun kyseisen parturin kotisivuja menee katsomaan niin siellähän alareunassa kerrotaan sivujen olevan Sparecomin tekemät. Hienosti osaavat näköjään hyödyntää omien asiakkaidensa keräämiä yhteistietoja uudessa huijausyrityksessään.


      • huh, huh
        koijjarit koijjaa kirjoitti:

        Sain viime torstaina sähköpostilla sekä sms-viestinä mainoksen otsikolla: "xxxx, haluatko ajaa lomalla ilmaiseksi Ferrarilla?" Viestissä sitten mainostetaan näitä "luxus-lomia". En silloin asiaa sen kummemmin miettinyt, vaan poistin viestit. Mutta nyt jälkeenpäin tuli mieleen, että mistä ovat saaneet sähköpostiosoitteeni töihin sekä salaisen työ-kännykkänumeroni. Olen molemmat tiedot antanut käyttämäni parturin kanta-asiakasohjelmaan ja kun kyseisen parturin kotisivuja menee katsomaan niin siellähän alareunassa kerrotaan sivujen olevan Sparecomin tekemät. Hienosti osaavat näköjään hyödyntää omien asiakkaidensa keräämiä yhteistietoja uudessa huijausyrityksessään.

        Voi järki, tee ihmeessä tutkintapyyntö tuosta!


      • postia
        koijjarit koijjaa kirjoitti:

        Sain viime torstaina sähköpostilla sekä sms-viestinä mainoksen otsikolla: "xxxx, haluatko ajaa lomalla ilmaiseksi Ferrarilla?" Viestissä sitten mainostetaan näitä "luxus-lomia". En silloin asiaa sen kummemmin miettinyt, vaan poistin viestit. Mutta nyt jälkeenpäin tuli mieleen, että mistä ovat saaneet sähköpostiosoitteeni töihin sekä salaisen työ-kännykkänumeroni. Olen molemmat tiedot antanut käyttämäni parturin kanta-asiakasohjelmaan ja kun kyseisen parturin kotisivuja menee katsomaan niin siellähän alareunassa kerrotaan sivujen olevan Sparecomin tekemät. Hienosti osaavat näköjään hyödyntää omien asiakkaidensa keräämiä yhteistietoja uudessa huijausyrityksessään.

        Jätkät käyttää häikäilemättömästi hyväkseen myös "vihjaa kaverille"-kilpailunsa kautta saaneita yhteystietoja. Sain parilta kaverilta kutsun osallistua heidän nettikilpailuun. En osallistunut siihen mutta siitä lähtien on luxury-spammiä piisannut... Mihin näistä voisi ilmoittaa?


      • jkl
        postia kirjoitti:

        Jätkät käyttää häikäilemättömästi hyväkseen myös "vihjaa kaverille"-kilpailunsa kautta saaneita yhteystietoja. Sain parilta kaverilta kutsun osallistua heidän nettikilpailuun. En osallistunut siihen mutta siitä lähtien on luxury-spammiä piisannut... Mihin näistä voisi ilmoittaa?

        http://www.tietosuoja.fi/index.htm


      • nimi ??
        jkl kirjoitti:

        http://www.tietosuoja.fi/index.htm

        Minullekin yhden miehen yritykseen tarjosivat palveluja. Vierastin vähän paria nuorta jullia joilla intoa tuntui olevan enemmän kuin ymmärrystä ja luvattiin kuut taivaalta. en lähtenyt, naapuri lähti. Jotain ongelmia on sillä ollut mutta ei kuulemma suurempia, nyt ei vaan saa kuulemma ketään kiinni.

        Kyllä kai se pomo tiesi ettei tälläinen firma pysy pystyssä kuin myynti edellä mentäessä ja siitä syystä vaikka huonosti alkoikin menemään ei ollut mahdollista järkeistää/karsia toimintoja joka olisi antanut negatiivisen signaalin ja johtanut lumipallon tavoin myynnin edelleen heikkenemiseen ja kituvaan loppuun. Joten oli helppointa hoitaa homma kertalaakista ja jättää muut hoitelemaan sotkut.


      • turpiin vaan ja onnea
        nimi ?? kirjoitti:

        Minullekin yhden miehen yritykseen tarjosivat palveluja. Vierastin vähän paria nuorta jullia joilla intoa tuntui olevan enemmän kuin ymmärrystä ja luvattiin kuut taivaalta. en lähtenyt, naapuri lähti. Jotain ongelmia on sillä ollut mutta ei kuulemma suurempia, nyt ei vaan saa kuulemma ketään kiinni.

        Kyllä kai se pomo tiesi ettei tälläinen firma pysy pystyssä kuin myynti edellä mentäessä ja siitä syystä vaikka huonosti alkoikin menemään ei ollut mahdollista järkeistää/karsia toimintoja joka olisi antanut negatiivisen signaalin ja johtanut lumipallon tavoin myynnin edelleen heikkenemiseen ja kituvaan loppuun. Joten oli helppointa hoitaa homma kertalaakista ja jättää muut hoitelemaan sotkut.

        http://www.ksml.fi/uutiset/talous/sparecom-haki-konkurssiin(93806).ece


      • ölhbwäeit
        turpiin vaan ja onnea kirjoitti:

        http://www.ksml.fi/uutiset/talous/sparecom-haki-konkurssiin(93806).ece

        http://www.ksml.fi/uutiset/talous/sparecom-haki-konkurssiin(93806).ece


      • kepulikin
        PJJX kirjoitti:

        Fiksusti rahastettu pienyrittäjiltä rahat. Tuskimpa kukaan edes kehtaa mainostaa että on langennut sparen rahastukseen.

        Onhan noilla tietääkseni oikeusjuttuja jo vireillä vuodesta 2006 alkaen, liekkö nyt niistä tullut viimeinen niitti.

        Onko niillä sama asianajaa kun säätö-ja asennuksella,joka on palkannut tämän yrityksen imagoaan luomaan:)))))

        Loi viimesen niitin vissiinkiin oveensa.


      • saunan taakse ja ...
        koijjarit koijjaa kirjoitti:

        Sain viime torstaina sähköpostilla sekä sms-viestinä mainoksen otsikolla: "xxxx, haluatko ajaa lomalla ilmaiseksi Ferrarilla?" Viestissä sitten mainostetaan näitä "luxus-lomia". En silloin asiaa sen kummemmin miettinyt, vaan poistin viestit. Mutta nyt jälkeenpäin tuli mieleen, että mistä ovat saaneet sähköpostiosoitteeni töihin sekä salaisen työ-kännykkänumeroni. Olen molemmat tiedot antanut käyttämäni parturin kanta-asiakasohjelmaan ja kun kyseisen parturin kotisivuja menee katsomaan niin siellähän alareunassa kerrotaan sivujen olevan Sparecomin tekemät. Hienosti osaavat näköjään hyödyntää omien asiakkaidensa keräämiä yhteistietoja uudessa huijausyrityksessään.

        Jyväskylässä oli viikonloppuna vapaa-aika-messut. Kävikö kukaan kurkkaamassa oliko siellä joku luxuslomia kauppaava pulju, vai menikö pojilta pupu pöksyyn.


      • bulimia
        koijjarit koijjaa kirjoitti:

        Sain viime torstaina sähköpostilla sekä sms-viestinä mainoksen otsikolla: "xxxx, haluatko ajaa lomalla ilmaiseksi Ferrarilla?" Viestissä sitten mainostetaan näitä "luxus-lomia". En silloin asiaa sen kummemmin miettinyt, vaan poistin viestit. Mutta nyt jälkeenpäin tuli mieleen, että mistä ovat saaneet sähköpostiosoitteeni töihin sekä salaisen työ-kännykkänumeroni. Olen molemmat tiedot antanut käyttämäni parturin kanta-asiakasohjelmaan ja kun kyseisen parturin kotisivuja menee katsomaan niin siellähän alareunassa kerrotaan sivujen olevan Sparecomin tekemät. Hienosti osaavat näköjään hyödyntää omien asiakkaidensa keräämiä yhteistietoja uudessa huijausyrityksessään.

        Mihikäs lomakauppiaat on hävinneet www.sc24.fi. Monikohan menetti rahat käymättä Malibussa?


    • omistaja kateissa

      Niin se vaan menee....
      firma kadonnut kuin tuhka tuulee.....

      ihme sattuma....samaan aikaan voittajalupin kanssa

      • viestien poisto

        Ei ilmeisesti riitä muna s24 ylläpitäjillä kun pitää sensuroida sellaiset viestit missä entiset työntekijät kirjoittaa omilla nimillä?!


      • xoox
        viestien poisto kirjoitti:

        Ei ilmeisesti riitä muna s24 ylläpitäjillä kun pitää sensuroida sellaiset viestit missä entiset työntekijät kirjoittaa omilla nimillä?!

        varmaan siksi ettei sitäkään voi varmistaa että onko varmasti kirjoittaja ko. henkilö. täällä kun ei mitään pankkitunnistuksia tms ole.

        Minusta parempi että tällaisilta keskustelupalstoilta jätetään nimet pois. varsinkin kun yleensäkin keksityt nimimerkit kirjoittelee syyttömien (syytön, kunnes toisin todistetaan) nimiä mustamaalamis mielessä tänne. Se ei ole reilua!


    • -ak-

      Näköjään asianajaja huolehtinu ettei kukaan saa tietää Firmasta mitään.

      http://www.ville.fi/2008/03/kaleva-sparecom-jtti.html

      • erkki_erkkiläinen

        Meinasin mennä sparecomille aikoinaan töihin. Siitä on aikaa muutama vuosi. Kävin haastattelun ja olisivat ottanut töihinkin, mutta en raaskinut onneksi silloisesta työpaikastani luopua. Kuulin silloin 6000% kasvuista yms. ja nämä hirmu kasvujutut kuulostivat vähän liioittelulta ja mahdottomilta. Tiesin myös näistä urheiluautoista mitä heillä firmassa oli sekin ihmetytti mistä tälle firmalle kaikki raha.
        Eli maalaisjärjellä pärjää aina! Näin tässä taas kerran petettiin kaikkia oulun alueen firmoja ja varmasti myös lähes koko suomenmaan sillä olihan toimistoja ympäri suomen.


    • x00x

      ... jos yritys tekee konkurssin, ei se välttämättä tarkoita että olisi taustalla jotain talousrikoksia tms.. et turha spekuloida ennen kuin faktoja tulee kehiin (tosin jos muuta elämää ei ole ja järkeä ei niin paljoa löydy että kehottais lopettamaan, niin ymmärrän että hyvinkin vaikeaa..)

      samoissa viesteissä täällä itketään työntekijöiden palkkojen perään ja sitten haukutaan heitä huijareiksi yms.. pientä kaksinaismoralismia..
      mutta sitähän tästä maailmasta löytyy..

      Ollaan kateellisia ja haukutaan kun menee hyvin, ollaan vahingoniloisia ja haukutaan kun menee huonosti. Huhhuh.. mihin nämä Suomen toivot kuluttavatkin kaiken energiansa..

      • Villes lesson

        On aika uskomattoman fiksua porukkaa tämmösillä palsoilla... Jokaiselta löytyy joka asiaan faktaa, mutta silti se "fakta" perustuu kaverin kalakaverin naimakaverilta saatuun tietoon.

        firmoja on joka lähtöön, se myönnettäköön, ja työntekijöitä lähes jokaisessa omistajien lisäksi.

        Monesti yrityksen perustajalla on se ns. liike-idea mihin koko yrityksen toiminta perustuu, tällä tarkoitan sitä, ettei työntekijällä ole osaa eikä arpaa siihen.

        Ja tällä koko jutulla vaan viittaan siihen, ettei kannata huudella "faktoja" ennen kuin se on varmaa.
        Entisien tai nykyisten työntekijöiden mustamaalaaminen näillä palstoilla on turhaa ja myös siitä voidaan jättää se poliisille se tutkinta pyyntö.
        Näillä sivuillakin se IP -osoite kirjoittajasta jättää jälkensä, joten jäljitys on helppoa.

        Miettikää sitä, että teidän työnantaja lopettaa toimintansa huomenna ja sitten kirjotellaan teistä tämmösillä ns. turhilla palstoilla.

        T. Ville


      • kettu r
        Villes lesson kirjoitti:

        On aika uskomattoman fiksua porukkaa tämmösillä palsoilla... Jokaiselta löytyy joka asiaan faktaa, mutta silti se "fakta" perustuu kaverin kalakaverin naimakaverilta saatuun tietoon.

        firmoja on joka lähtöön, se myönnettäköön, ja työntekijöitä lähes jokaisessa omistajien lisäksi.

        Monesti yrityksen perustajalla on se ns. liike-idea mihin koko yrityksen toiminta perustuu, tällä tarkoitan sitä, ettei työntekijällä ole osaa eikä arpaa siihen.

        Ja tällä koko jutulla vaan viittaan siihen, ettei kannata huudella "faktoja" ennen kuin se on varmaa.
        Entisien tai nykyisten työntekijöiden mustamaalaaminen näillä palstoilla on turhaa ja myös siitä voidaan jättää se poliisille se tutkinta pyyntö.
        Näillä sivuillakin se IP -osoite kirjoittajasta jättää jälkensä, joten jäljitys on helppoa.

        Miettikää sitä, että teidän työnantaja lopettaa toimintansa huomenna ja sitten kirjotellaan teistä tämmösillä ns. turhilla palstoilla.

        T. Ville

        se tutkinto pyyntö kirjoitetaan yhteen ja joskus jopa puolikahteen. myöskin IP-osoitteen pystyy feikkaamaan tosi helposti, ei tarvi edes spamcom-koulutusta siihen!


      • vILLE_taas
        kettu r kirjoitti:

        se tutkinto pyyntö kirjoitetaan yhteen ja joskus jopa puolikahteen. myöskin IP-osoitteen pystyy feikkaamaan tosi helposti, ei tarvi edes spamcom-koulutusta siihen!

        En ole saanut ikävä kyllä, tätä ns. "spamcom" -koulutusta..
        Anna anteeksi yhdyssana virhe, jooko ?


    • jkl

      Sparecom on tehnyt leasingkauppaa varmuudella vielä marraskuussa 2007, ja mahdollisesti vielä alkuvuodesta 2008. Näiden sopimusten myötä rahoitusyhtiö on maksanut jopa n. 10.000 euron summia Sparecomille.

      Tämän tiedon myötä Sparecomin konkurssi kyllä aiheuttaa kummastelua.

      Vielä maaliskuussa Sparecom väitti omilla nettisivuillaan, että yhtiö on "täysin omavarainen", eikä sillä ole "ulkopuolista velkaa tai lainaa".

      • ????

        voisko joku kertoa minkä merkisiä tietsikoita/ palvelimia tää on liisannut asiakkaille ja mikä on ollut rahoitus yhtiö ??????


      • nimetön..
        ???? kirjoitti:

        voisko joku kertoa minkä merkisiä tietsikoita/ palvelimia tää on liisannut asiakkaille ja mikä on ollut rahoitus yhtiö ??????

        tavallisia työasemia ne on ollut, ne on koottu sc:n toimistolla sekalaisista osista.


    • Hallelujah69
    • nyt...

      vasta tiedän, kuka naapurissa majailee!

      • blogissa

        Johtaja kirjoittaa blokissaan, että rahat vain loppui. Oyj julkisti kohusuuret voitot ja sitten muutaman kuukauden päästä rahat loppu. Ei kenellekään vahingossa voi noin käydä.
        Tuo vastine ei kyllä ole ihan "yksiselitteinen": "Kaikkihan ymmärtää, että ei Scom myy enää mitään..." Täytynee ymmärtää niin, että Scom ei myy, mutta se mihin rahat lypsettiin, myy edelleen.
        Samoin ne autot. Ei taida tuokaan pitää ihan paikkaansa. Scom siis ei omista luksusautoja ja ei myy lomia. Mutta ehkä se toinen firma, johon rahat siirrettiin myy niitä ja taitaa omistaa autotkin...?
        Tämä lomamyynti taitaa olla arka asia, koska viestit joissa puhutaan lomamyyntifirmasta viitaten scomiin poistuvat kummallisesti palstoilta.


    • näitä

      huijareita vielä markkinoilla.

      Yksikin helsinkiläinen yritys kauppaa 95 saat kaiken pakettiaan ja taitavat tehdä ihan samaa kuin nämäkin. Vieläpä "julkkis" johdolla!

      voi voi kun taas yrittäjää kusetetaan!

      • Uskollinen asiakas

        Yritykseni on ollut alusta lähtien Sparecomin asiakkaana ja minulla ei ole mitään negatiivistä sanomista yrityksestä, palvelusta eikä toiminnasta. Kaikki asiat ovat hoituneet hienosti. Aina olen saanut avun. Aina olen saanut ne hinnat, jotka olen itse tarjonnut niistä palveluksista, joita olen tarvinnut. Kun koneeni paukahti syksyllä, sain uuden hienon koneen parissa tunnissa. Kotisivut ja päivitykset ovat toimineet hyvin.
        Mielelläni nyt pidän internettini vähän aikaa kiinni, että saan nettiriippuvuuteni katkaistuksi ja suunnittelen uudet kotisivut yritykselleni.
        Yksi huono puoli tässä kuitenkin on, Sparecomin poikien ansiosta (tai syystä) pääsen eläkkeelle vasta 104-vuotiaana, koska yrityksen tilauskanta on niin suuri, jos en nyt sitten palkkaa väkeä ja nosta yritykseni liikevaihtoa 6000 prosentilla.
        Kiitos entisille sparecomilaisille ja hyvää jatkoa niille yritteliäille pojille, jotka jatkavat pienyritysten auttamista!
        Niin, hyväkin yritys voi mennä konkurssiin, jos rahat vahingossa loppuvat kassasta. Sehän meillä pienyrittäjillä on melkein jokapäiväinen juttu.


      • on pahaa
        Uskollinen asiakas kirjoitti:

        Yritykseni on ollut alusta lähtien Sparecomin asiakkaana ja minulla ei ole mitään negatiivistä sanomista yrityksestä, palvelusta eikä toiminnasta. Kaikki asiat ovat hoituneet hienosti. Aina olen saanut avun. Aina olen saanut ne hinnat, jotka olen itse tarjonnut niistä palveluksista, joita olen tarvinnut. Kun koneeni paukahti syksyllä, sain uuden hienon koneen parissa tunnissa. Kotisivut ja päivitykset ovat toimineet hyvin.
        Mielelläni nyt pidän internettini vähän aikaa kiinni, että saan nettiriippuvuuteni katkaistuksi ja suunnittelen uudet kotisivut yritykselleni.
        Yksi huono puoli tässä kuitenkin on, Sparecomin poikien ansiosta (tai syystä) pääsen eläkkeelle vasta 104-vuotiaana, koska yrityksen tilauskanta on niin suuri, jos en nyt sitten palkkaa väkeä ja nosta yritykseni liikevaihtoa 6000 prosentilla.
        Kiitos entisille sparecomilaisille ja hyvää jatkoa niille yritteliäille pojille, jotka jatkavat pienyritysten auttamista!
        Niin, hyväkin yritys voi mennä konkurssiin, jos rahat vahingossa loppuvat kassasta. Sehän meillä pienyrittäjillä on melkein jokapäiväinen juttu.

        Mikäs kummajainen se sinä olet? Katsopas tuosta linkistä, saattaa sinullekin selvitä mistä on kyse.

        http://www.ksml.fi/uutiset/talous/poliisi-ja-juristit-sparecomin-perässä(101629).ece


      • uskollinen asiakas
        on pahaa kirjoitti:

        Mikäs kummajainen se sinä olet? Katsopas tuosta linkistä, saattaa sinullekin selvitä mistä on kyse.

        http://www.ksml.fi/uutiset/talous/poliisi-ja-juristit-sparecomin-perässä(101629).ece

        Minulla on myös juuri tehty leasing-sopimus, mutta ymmärsin, että ei se kone minnekään lähde ja saahan siihen kai ostetuksi uuden nettiyhteyden ja virustorjunnan. Ongelmana lienee kuitenkin, saako sitä vanhaa, jo toimintakyvytöntä kasperskia pois, kun se näyttää olevan Sparecomin käyttöoikeuksien takana. Kyllähän konkurssi tuottaa tietysti ongelmia ja katkoksia yrityksen viestintään ja pitäähän sitä 4 vuotta maksaa, vaikka justiinsa nyt on epävarmaa pääseekö sillä koneella enää taivaalle. Kotisivujen päivitys loppui tykkänään. Sielläpähän roikkuvat puolitekoisina 3 vuotta, kunnes joku sieppaa domainini.
        Kaikesta huolimatta yhteistyöni Sparecomin kanssa on ollut miellyttävää nämä 5 vuotta.


      • jkl
        uskollinen asiakas kirjoitti:

        Minulla on myös juuri tehty leasing-sopimus, mutta ymmärsin, että ei se kone minnekään lähde ja saahan siihen kai ostetuksi uuden nettiyhteyden ja virustorjunnan. Ongelmana lienee kuitenkin, saako sitä vanhaa, jo toimintakyvytöntä kasperskia pois, kun se näyttää olevan Sparecomin käyttöoikeuksien takana. Kyllähän konkurssi tuottaa tietysti ongelmia ja katkoksia yrityksen viestintään ja pitäähän sitä 4 vuotta maksaa, vaikka justiinsa nyt on epävarmaa pääseekö sillä koneella enää taivaalle. Kotisivujen päivitys loppui tykkänään. Sielläpähän roikkuvat puolitekoisina 3 vuotta, kunnes joku sieppaa domainini.
        Kaikesta huolimatta yhteistyöni Sparecomin kanssa on ollut miellyttävää nämä 5 vuotta.

        ...oletkos laskenut, kuinka paljon tulee koneelle hintaa 4 vuoden maksamisen jälkeen?


      • f<zrara
        jkl kirjoitti:

        ...oletkos laskenut, kuinka paljon tulee koneelle hintaa 4 vuoden maksamisen jälkeen?

        elä itke! sparecomin palvelut on hyviä mitä nää lukee! ku kitisiät kitiseee että mikään ei muka toimi! sparecom oli MENESTYVÄ firma joten rahat on pesty sinne sc24.fi niin 5 vuotta on aika jolloin ne pitää maksaa takasi konkurssifirmaan! että kaikki toimii nyt ja toimii tulevaisuudessa.. jamppa vaan ei oo kato laskenu kaikkee vaikka se nero olikin. jussi on henkilö jolla ei oo tunteita eikä nähnyt edes että itkimme kun meiltä loppui työt. mutta tulevaisuus tuo onneksi uusia haasteita (rehellisessä) työssä.


      • kho
        Uskollinen asiakas kirjoitti:

        Yritykseni on ollut alusta lähtien Sparecomin asiakkaana ja minulla ei ole mitään negatiivistä sanomista yrityksestä, palvelusta eikä toiminnasta. Kaikki asiat ovat hoituneet hienosti. Aina olen saanut avun. Aina olen saanut ne hinnat, jotka olen itse tarjonnut niistä palveluksista, joita olen tarvinnut. Kun koneeni paukahti syksyllä, sain uuden hienon koneen parissa tunnissa. Kotisivut ja päivitykset ovat toimineet hyvin.
        Mielelläni nyt pidän internettini vähän aikaa kiinni, että saan nettiriippuvuuteni katkaistuksi ja suunnittelen uudet kotisivut yritykselleni.
        Yksi huono puoli tässä kuitenkin on, Sparecomin poikien ansiosta (tai syystä) pääsen eläkkeelle vasta 104-vuotiaana, koska yrityksen tilauskanta on niin suuri, jos en nyt sitten palkkaa väkeä ja nosta yritykseni liikevaihtoa 6000 prosentilla.
        Kiitos entisille sparecomilaisille ja hyvää jatkoa niille yritteliäille pojille, jotka jatkavat pienyritysten auttamista!
        Niin, hyväkin yritys voi mennä konkurssiin, jos rahat vahingossa loppuvat kassasta. Sehän meillä pienyrittäjillä on melkein jokapäiväinen juttu.

        jotain ihmeellistähän voi tapahtua vaikka yrityksen tulos on 2006 527 000€ ja tase reilu milli???? ihmettelen vaan miten.. ellei sitten rahoitus yhtiötä vastaan ole tehty jotain laitonta???!!


      • esko_maaamyyrä

      • se sama.,.,
        kho kirjoitti:

        jotain ihmeellistähän voi tapahtua vaikka yrityksen tulos on 2006 527 000€ ja tase reilu milli???? ihmettelen vaan miten.. ellei sitten rahoitus yhtiötä vastaan ole tehty jotain laitonta???!!

        Sparecom Oyj, verotettava tulo uusin veropörssi
        724 500 euroa =) siinä saa oululaiset it-firmat miettiä! joku möi päällikkö settiä ja älys mikä tuottaa ja miten tehdään voittoa!100e/yritys joka kk = isosumma / vuosi! =) ottakaa mallia älkääkä itkekö. 5 vuotta on väärä sanonta, koska ne rahat voidaan konkurssipäivästä lähtien jopa 5 vuoden takaa vaatia takaisin Sparecom Oyj:lle jos ne siell luxuressa on / sc24.fi:ssä.
        (ihan vaan vinkkinä, kannattaa olla firmassa myös myyntipuoli, eikä vain odottaa että joku tulee hakemaan palveluita)


      • mutta näin kuitenki..
        se sama.,., kirjoitti:

        Sparecom Oyj, verotettava tulo uusin veropörssi
        724 500 euroa =) siinä saa oululaiset it-firmat miettiä! joku möi päällikkö settiä ja älys mikä tuottaa ja miten tehdään voittoa!100e/yritys joka kk = isosumma / vuosi! =) ottakaa mallia älkääkä itkekö. 5 vuotta on väärä sanonta, koska ne rahat voidaan konkurssipäivästä lähtien jopa 5 vuoden takaa vaatia takaisin Sparecom Oyj:lle jos ne siell luxuressa on / sc24.fi:ssä.
        (ihan vaan vinkkinä, kannattaa olla firmassa myös myyntipuoli, eikä vain odottaa että joku tulee hakemaan palveluita)

        niin... äkkiä se tulee kun tavallinen työasema maksaa 400euroa suunnilleen kuussa. Ei sillä ollu kuukausi tuloja yhtään, heti rahat rahotusyhtiöltä sai ja asiakas joutuu maksaan, krp tutkinut tätä puljua ennenkin. IT-talo on vähän erillaisempi kuin spare.


      • TOTUUS...
        mutta näin kuitenki.. kirjoitti:

        niin... äkkiä se tulee kun tavallinen työasema maksaa 400euroa suunnilleen kuussa. Ei sillä ollu kuukausi tuloja yhtään, heti rahat rahotusyhtiöltä sai ja asiakas joutuu maksaan, krp tutkinut tätä puljua ennenkin. IT-talo on vähän erillaisempi kuin spare.

        ELI Sparecom puhu rahottajista, listassa on n.30 nimeä yrityksisä jotka rahoittaa kehitysaskelohjelmaa. Nokia, siemens siinä suurimpana, joskus siitä kuulemma putos pois elisaaa soneraa jne koska eivät halunneet olla tekemisissä epäilyttävissä jutuissa. Eli rahoittajina Kehitysaskelohjelmalle oli suomen suurimmat tuote ja palveluiden jälleenmyyjät. Asiakkaalle tekivät sopimusta 36/48kk sopimuksella -200e/kk ja kaavakkeita oli 2 eli 1 kaavakkeessa luki 5e/kk sparecomilta KEHITYSASKELOHJELMAN RAHOTTAMANA, laajakaista sähköposti jne. kun vain laitteita saa olla leasing kaavakkeessa (ootko nähny 5e/kk moisia palveluita ja loput 195/kk meni rahotusyhtiöltä.! eikö tämä ole bisnes 195e x 36 tai 48 = iso summa suoraan sveitsiin tai sc24.fi tms. eli iso peros on kyseessä. ip ei ole jäljitettävissä, mutta totuus on asiakkailta jäljitettävissä =)


      • noop
        TOTUUS... kirjoitti:

        ELI Sparecom puhu rahottajista, listassa on n.30 nimeä yrityksisä jotka rahoittaa kehitysaskelohjelmaa. Nokia, siemens siinä suurimpana, joskus siitä kuulemma putos pois elisaaa soneraa jne koska eivät halunneet olla tekemisissä epäilyttävissä jutuissa. Eli rahoittajina Kehitysaskelohjelmalle oli suomen suurimmat tuote ja palveluiden jälleenmyyjät. Asiakkaalle tekivät sopimusta 36/48kk sopimuksella -200e/kk ja kaavakkeita oli 2 eli 1 kaavakkeessa luki 5e/kk sparecomilta KEHITYSASKELOHJELMAN RAHOTTAMANA, laajakaista sähköposti jne. kun vain laitteita saa olla leasing kaavakkeessa (ootko nähny 5e/kk moisia palveluita ja loput 195/kk meni rahotusyhtiöltä.! eikö tämä ole bisnes 195e x 36 tai 48 = iso summa suoraan sveitsiin tai sc24.fi tms. eli iso peros on kyseessä. ip ei ole jäljitettävissä, mutta totuus on asiakkailta jäljitettävissä =)

        http://jarmopuhakka.blogspot.com/


      • kummallista hommaa

      • lol66666
        Uskollinen asiakas kirjoitti:

        Yritykseni on ollut alusta lähtien Sparecomin asiakkaana ja minulla ei ole mitään negatiivistä sanomista yrityksestä, palvelusta eikä toiminnasta. Kaikki asiat ovat hoituneet hienosti. Aina olen saanut avun. Aina olen saanut ne hinnat, jotka olen itse tarjonnut niistä palveluksista, joita olen tarvinnut. Kun koneeni paukahti syksyllä, sain uuden hienon koneen parissa tunnissa. Kotisivut ja päivitykset ovat toimineet hyvin.
        Mielelläni nyt pidän internettini vähän aikaa kiinni, että saan nettiriippuvuuteni katkaistuksi ja suunnittelen uudet kotisivut yritykselleni.
        Yksi huono puoli tässä kuitenkin on, Sparecomin poikien ansiosta (tai syystä) pääsen eläkkeelle vasta 104-vuotiaana, koska yrityksen tilauskanta on niin suuri, jos en nyt sitten palkkaa väkeä ja nosta yritykseni liikevaihtoa 6000 prosentilla.
        Kiitos entisille sparecomilaisille ja hyvää jatkoa niille yritteliäille pojille, jotka jatkavat pienyritysten auttamista!
        Niin, hyväkin yritys voi mennä konkurssiin, jos rahat vahingossa loppuvat kassasta. Sehän meillä pienyrittäjillä on melkein jokapäiväinen juttu.

        olipa huvittava viesti,JP ite kirjoittanu.. heh:)


      • Ficoran kantis
        uskollinen asiakas kirjoitti:

        Minulla on myös juuri tehty leasing-sopimus, mutta ymmärsin, että ei se kone minnekään lähde ja saahan siihen kai ostetuksi uuden nettiyhteyden ja virustorjunnan. Ongelmana lienee kuitenkin, saako sitä vanhaa, jo toimintakyvytöntä kasperskia pois, kun se näyttää olevan Sparecomin käyttöoikeuksien takana. Kyllähän konkurssi tuottaa tietysti ongelmia ja katkoksia yrityksen viestintään ja pitäähän sitä 4 vuotta maksaa, vaikka justiinsa nyt on epävarmaa pääseekö sillä koneella enää taivaalle. Kotisivujen päivitys loppui tykkänään. Sielläpähän roikkuvat puolitekoisina 3 vuotta, kunnes joku sieppaa domainini.
        Kaikesta huolimatta yhteistyöni Sparecomin kanssa on ollut miellyttävää nämä 5 vuotta.

        Jos tuo domainisi on kotimainen .fi-domain, esim. yritys.fi, voit siirtää sen viestintäviraston (http://www.ficora.fi/ ) sivuilla toiselle www-palveluntarjoajalle. Nuo fi-domainit kun rekisteröidään aina asiakkaalle, ei palveluntarjoajalle. Muiden domainien (.com, .net, .org jne.) kanssa tuo siirto onkin sitten jo kinkkisempi juttu.


      • :):)

      • Rehellinen??
        :):) kirjoitti:

        Kukas se onkaan tämä anonyymi joka jampan blogiin kommentteja lähettelee:D
        "Ei se ajo vaan se kippaus"

        Kumma on niin rehellinen yrittäjä olevinaan, niin kumma ettei voi rehellisesti tulla julkisuuteen..


      • vaihtaa..
        se sama.,., kirjoitti:

        Sparecom Oyj, verotettava tulo uusin veropörssi
        724 500 euroa =) siinä saa oululaiset it-firmat miettiä! joku möi päällikkö settiä ja älys mikä tuottaa ja miten tehdään voittoa!100e/yritys joka kk = isosumma / vuosi! =) ottakaa mallia älkääkä itkekö. 5 vuotta on väärä sanonta, koska ne rahat voidaan konkurssipäivästä lähtien jopa 5 vuoden takaa vaatia takaisin Sparecom Oyj:lle jos ne siell luxuressa on / sc24.fi:ssä.
        (ihan vaan vinkkinä, kannattaa olla firmassa myös myyntipuoli, eikä vain odottaa että joku tulee hakemaan palveluita)

        tuon 100e/kk tilalle 200e/kk, kuten se huijattu kertoi nyt maksavansa niin rahua tuloo ja paljon:)


      • vittuuntunut
        noop kirjoitti:

        http://jarmopuhakka.blogspot.com/

        Onko musti, antikusti, sekä talousanttikusti jo linnassa? miten ku niitei missää näy, kait ne on jo tuomittu vai?


    • kadotettu

      Katsokaas 14.05. 45 minuuttia.

      • mjt08

        JPn vuodatukset blogissaan naurattavat kun katsoo asiaa kokonaisuudessaan: valittaa että yrittäjyys ei kannata samaan aikaan kun alkaa valjeta että vedätystä tässä on takana -sitä tai täyttä ymmärrystä vailla olevaa yrittäjyyspuuhastelua.

        tällaiset tapaukset pitää personoida firman vetäjiin että kaiken maailman puuhastelijat eivät voi anonyymisti vedättää ihmisiä -häpeärangaistus kunniaan.


      • Justjooihi
        mjt08 kirjoitti:

        JPn vuodatukset blogissaan naurattavat kun katsoo asiaa kokonaisuudessaan: valittaa että yrittäjyys ei kannata samaan aikaan kun alkaa valjeta että vedätystä tässä on takana -sitä tai täyttä ymmärrystä vailla olevaa yrittäjyyspuuhastelua.

        tällaiset tapaukset pitää personoida firman vetäjiin että kaiken maailman puuhastelijat eivät voi anonyymisti vedättää ihmisiä -häpeärangaistus kunniaan.

        Ihan niinkuin pienyrittäjillä ei olis suomessa jo muutenkin tarpeeksi hankalaa.


      • kaikki on katoavaista
        mjt08 kirjoitti:

        JPn vuodatukset blogissaan naurattavat kun katsoo asiaa kokonaisuudessaan: valittaa että yrittäjyys ei kannata samaan aikaan kun alkaa valjeta että vedätystä tässä on takana -sitä tai täyttä ymmärrystä vailla olevaa yrittäjyyspuuhastelua.

        tällaiset tapaukset pitää personoida firman vetäjiin että kaiken maailman puuhastelijat eivät voi anonyymisti vedättää ihmisiä -häpeärangaistus kunniaan.

        mene jamppa poliisin juttusille kun kerran eivät ole sinulta lausuntoa ottaneet, mielellään varmaan kuuntelisivat tarinoitasi. Samallahan voisit mm. kertoa missä ovat "palvelinlaitteistot" joiden sijoituspaikka vuokrasopimusten mukaan on Sparecom Oyj, kun ei pesänhoitajakaan niitä ole löytänyt;)


      • peltirosvo
        mjt08 kirjoitti:

        JPn vuodatukset blogissaan naurattavat kun katsoo asiaa kokonaisuudessaan: valittaa että yrittäjyys ei kannata samaan aikaan kun alkaa valjeta että vedätystä tässä on takana -sitä tai täyttä ymmärrystä vailla olevaa yrittäjyyspuuhastelua.

        tällaiset tapaukset pitää personoida firman vetäjiin että kaiken maailman puuhastelijat eivät voi anonyymisti vedättää ihmisiä -häpeärangaistus kunniaan.

        ei vielä ole langetettu, mutta älä ulise ettei olisi muka asia tutkinnassa.
        http://lotta.yle.fi/rsweboul.nsf/sivut/uutisaihe?opendocument&pageid=ContentB3DEB


      • miten tässä näin kävi?
        mjt08 kirjoitti:

        JPn vuodatukset blogissaan naurattavat kun katsoo asiaa kokonaisuudessaan: valittaa että yrittäjyys ei kannata samaan aikaan kun alkaa valjeta että vedätystä tässä on takana -sitä tai täyttä ymmärrystä vailla olevaa yrittäjyyspuuhastelua.

        tällaiset tapaukset pitää personoida firman vetäjiin että kaiken maailman puuhastelijat eivät voi anonyymisti vedättää ihmisiä -häpeärangaistus kunniaan.

        Jp:n blogin teksti on todellakin uskomattoman naiivia. Kirjoitus tyyli on "rahat tuli, rahat meni. Voi voi, tästä lähdetään uusiin haasteisiin" "Ferrarihan nyt on niiin vanha juttu". Olisipa kiva jos tämän sotkun voisi noin yksinkertaisesti kuitata.

        JP:n johdolla Sc vedätti "Kehitysaskelma- ohjelmalla" ja suurilla "yhteistyökumppanella" pk- yrittäjiä. Perusidea oli hyvä mutta toteutus jo lähtökohtaisesti täysin moraaliton. Kehitysaskelohjelma oli Sc:n johtoportaan keksimä ja "yhteistyökumppanit" eivät tienneet mitään koko jutusta. Nimillä ratsastettiin ja haettiin luottamusta.
        JP:lle asia voi toki olla jo todellakin vanha juttu mutta nämä pk- yrittäjät saavat kärsiä sopimuksistaan pahimmillaan vielä vuosia.
        Ferrarikin oli todellisuudessa firman käytössä aika vasta, vaikka "eihän tästä enää jaksaisi puhua". Sc:stä niin kuin Ferraristakin tullaan varmasti puhumaan vielä vuosia ja se, että JP nukkuu yönsä huonosti on toistaiseksi vähintä mitä hän voi kohdallaan tehdä. Selittelyt tuollaisen toiminnan jälkeen on turhia ja huonosti nukutuista öistä ja "lapsen" menettämisestä on turha JP:n avautua.
        Selittelyt ei tunnetusti kiinnosta ketään.


      • kala
        miten tässä näin kävi? kirjoitti:

        Jp:n blogin teksti on todellakin uskomattoman naiivia. Kirjoitus tyyli on "rahat tuli, rahat meni. Voi voi, tästä lähdetään uusiin haasteisiin" "Ferrarihan nyt on niiin vanha juttu". Olisipa kiva jos tämän sotkun voisi noin yksinkertaisesti kuitata.

        JP:n johdolla Sc vedätti "Kehitysaskelma- ohjelmalla" ja suurilla "yhteistyökumppanella" pk- yrittäjiä. Perusidea oli hyvä mutta toteutus jo lähtökohtaisesti täysin moraaliton. Kehitysaskelohjelma oli Sc:n johtoportaan keksimä ja "yhteistyökumppanit" eivät tienneet mitään koko jutusta. Nimillä ratsastettiin ja haettiin luottamusta.
        JP:lle asia voi toki olla jo todellakin vanha juttu mutta nämä pk- yrittäjät saavat kärsiä sopimuksistaan pahimmillaan vielä vuosia.
        Ferrarikin oli todellisuudessa firman käytössä aika vasta, vaikka "eihän tästä enää jaksaisi puhua". Sc:stä niin kuin Ferraristakin tullaan varmasti puhumaan vielä vuosia ja se, että JP nukkuu yönsä huonosti on toistaiseksi vähintä mitä hän voi kohdallaan tehdä. Selittelyt tuollaisen toiminnan jälkeen on turhia ja huonosti nukutuista öistä ja "lapsen" menettämisestä on turha JP:n avautua.
        Selittelyt ei tunnetusti kiinnosta ketään.

        Niin tutulta kuulostaa, turha varmaan on puhua jutusta joka iskee kaikkia ihmisiä/yrittäjiä. Rahoittajat on kusetusta ja kehitys askel kohti velkavankeutta, luottamusta tuottaviin PRÖÖÖ. Karkki kauppias voi myydä cändiä tms, käyttä sitä argumenttina. Mitä se nyt oli liikevaihto niin rahaa on blakkarissa, mutta eri asia on että missä se raha on =) jussi ja jape nauttii auringosta varmaan pitkään ennen ku keksivät fincapitan uudestaan. Rahan vienti keinoja on monia mutta lojaalin rahan tuoton keinoja on vaikeampi miettiä. Yrittäjät varmasti haluaa ostaa enää mitään jos nimenä on jp special softa =), karua.


      • puskaradio190000
        kala kirjoitti:

        Niin tutulta kuulostaa, turha varmaan on puhua jutusta joka iskee kaikkia ihmisiä/yrittäjiä. Rahoittajat on kusetusta ja kehitys askel kohti velkavankeutta, luottamusta tuottaviin PRÖÖÖ. Karkki kauppias voi myydä cändiä tms, käyttä sitä argumenttina. Mitä se nyt oli liikevaihto niin rahaa on blakkarissa, mutta eri asia on että missä se raha on =) jussi ja jape nauttii auringosta varmaan pitkään ennen ku keksivät fincapitan uudestaan. Rahan vienti keinoja on monia mutta lojaalin rahan tuoton keinoja on vaikeampi miettiä. Yrittäjät varmasti haluaa ostaa enää mitään jos nimenä on jp special softa =), karua.

        helsingistä osattiin kertoa erittäin tunnetulta taholta että JP on vihdoin narahtanut siellä etelässä. Oli ajanut pahan kolarin ja toki virkavalta näkee sen että on interpolin haku päällä. Supo / interpol on jo toimittanut miehen säilöön suomeen. Odotamme hetken niin saamme oikeutta...


      • Petetty
        puskaradio190000 kirjoitti:

        helsingistä osattiin kertoa erittäin tunnetulta taholta että JP on vihdoin narahtanut siellä etelässä. Oli ajanut pahan kolarin ja toki virkavalta näkee sen että on interpolin haku päällä. Supo / interpol on jo toimittanut miehen säilöön suomeen. Odotamme hetken niin saamme oikeutta...

        Tietääkö kukaan missä vaiheessa Oulunsalolaisen It firman Sparecomin, jonka toiminta päättyi keväällä 2008 rikossyytteiden käsittely on ?
        Asiaa esitteli myös MTV 45 minuuttia ja lehdistö vuoden 2008 puolella.


      • Makko100

      • Huijauttu

      • Makko100

        Suomessa on sananvapaus ainakin vielä toistaiseksi. Itse en kuitenkaan saisi omaan taloudelliseen, henkiseen tai fyysiseen tuskaani apua salaliittoteorioista tai kahden vuoden takaisen asian syiden ja seurausten arvailemisesta nettipalstalla.

        Jos asian takia on edelleen huono olla, suosittelen kääntymään ammatti-ihmisten puoleen sillä välin kun odotetaan virallista tietoa.

        Täällä pahoitat mielesi vaan entistä enemmän kun haet vertaistukea ja totuutta ihmisiltä jotka eivät juurikaan ole asiassa sinua viisaampia.


      • uuulk
        Makko100 kirjoitti:

        Eiköhä tuo käsittely hoidu ihan viranomaisten toimesta:

        http://yle.fi/uutiset/alueelliset_uutiset/pohjois-pohjanmaa/2009/02/sparecom_syyttajalle_alkusyksysta_553507.html

        Tuskinpa tuosta mitään uutta faktaa löytyy tuota ennen.

        kyllä minuakin kiinnostaa tietää asiasta, vaikkei se varmasti minulle kuulukaan.


    Ketjusta on poistettu 151 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      82
      3560
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3344
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3129
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1981
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      147
      1545
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1311
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1302
    Aihe