kuuluuko nykyisen työnantajan kertoa jos on antanut suosituksia

salaista touhua

kuuluuko nykyisen esimieheni kertoa jos työpaikasta johon olen hakemassa on soitettu hänelle ja kysytty minusta

7

1978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lue se:

      http://www.taloussanomat.fi/tyoelama/2008/03/02/Ty%F6nhakija,%20tied%E4%20oikeutesi/20085956/111?rss=2i

      Eli ei sieltä hakemastasi työpaikasta saa edes soittaa ilman sinun suostumustasi!

      Linkissä on taas paljon tekstiä mikä on sitä naurettavaa hölynpölyä. Juu, ei saa kertoa mitään epäolennaista - hah - tasan taatusti kerrotaan jos on jotain kismaa ollut kertojan ja ao. työnhakijan välillä.

      Ja tuosta ettei sairauslomapäiviä saisi kertoa! No, esim. Helsingin kaupungissa oli eräässä vaiheessa käytäntönä se, että sairauslomapäivät merkittiin työtodistukseen - en tosin tiedä onko enää ......... Että silleen........ Laki on hyvin hallussa kaikin puolin!

      • onko ottava vaiti

        kysymykseni oli siis kuuluuko nykyisen työnantajan kertoa minulle onko hän antanut suosituksia minusta mikäli minusta kiinnostunut työnantaja on soittanut hänelle.


      • kait se ystävällisesti
        onko ottava vaiti kirjoitti:

        kysymykseni oli siis kuuluuko nykyisen työnantajan kertoa minulle onko hän antanut suosituksia minusta mikäli minusta kiinnostunut työnantaja on soittanut hänelle.

        voi sulle kertoa, tai voithan itse kysyä, jos kerran olet antanut luvan soittaa ja kysyä. Mikä estää! Tuleehan sun työnhakus ilmi muutenkin. Kuuluuko? Outo kysymys - onko sulla jotain riitaa.

        Ai palvelu- ja työtodistus on eri asi. No, kuule kun niiltä pyytää työtodistuksen, niin miksi ne sitten kirjoittaa sen palvelutodistuksen kun on pyydetty työtodistusta.... Leikkiä sanoilla. Aika kieroa touhua sitten kuntapuolella - eihän niitä koske sitten mitkään laita, aina kiertävät jos kerran työtodistuskin on eri asia kuin palvelutodistus ja kun pyytää työtodistusta niin kirjoitetaan palvelutodistus ja määräaikaisena työntekijänä on aina sijainen vaikkei itse asiassa olekaan kenenkään fyysisen henkilön sijainen niin ei tarvitse koskaan ketjuttamisistakaan olla huolissaan. Ketkuja siellä kuntapuolella, miten tuo on edes mahdollista, niillä on vissiin työehtosopimuksia laatimassa maan ketkuimmat lakimiehet .... Hahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.


      • kertonut
        onko ottava vaiti kirjoitti:

        kysymykseni oli siis kuuluuko nykyisen työnantajan kertoa minulle onko hän antanut suosituksia minusta mikäli minusta kiinnostunut työnantaja on soittanut hänelle.

        että oletko itse antanut suostumuksen tietojen kysymiseen vai epäiletkö että ovat kysyneet oma-aloitteisesti, mitä sitäkin tapahtuu........ Ole itse eksakti niin sulle ehkä vastataan just siihen mitä haluat tietää..........


      • itse varmistaa
        onko ottava vaiti kirjoitti:

        kysymykseni oli siis kuuluuko nykyisen työnantajan kertoa minulle onko hän antanut suosituksia minusta mikäli minusta kiinnostunut työnantaja on soittanut hänelle.

        mitä sun duuni-isäntäs susta kertoo: Pyydä väliaikainen työtodistus arvosteluineen.... Se antaa sulle osviittaa mitä se susta juoruilee. Tuskin käy puheissa hirveesti haukkumaan jos paperille pistää kiitosta - vai mitäs luulisit.


      • elisat
        kait se ystävällisesti kirjoitti:

        voi sulle kertoa, tai voithan itse kysyä, jos kerran olet antanut luvan soittaa ja kysyä. Mikä estää! Tuleehan sun työnhakus ilmi muutenkin. Kuuluuko? Outo kysymys - onko sulla jotain riitaa.

        Ai palvelu- ja työtodistus on eri asi. No, kuule kun niiltä pyytää työtodistuksen, niin miksi ne sitten kirjoittaa sen palvelutodistuksen kun on pyydetty työtodistusta.... Leikkiä sanoilla. Aika kieroa touhua sitten kuntapuolella - eihän niitä koske sitten mitkään laita, aina kiertävät jos kerran työtodistuskin on eri asia kuin palvelutodistus ja kun pyytää työtodistusta niin kirjoitetaan palvelutodistus ja määräaikaisena työntekijänä on aina sijainen vaikkei itse asiassa olekaan kenenkään fyysisen henkilön sijainen niin ei tarvitse koskaan ketjuttamisistakaan olla huolissaan. Ketkuja siellä kuntapuolella, miten tuo on edes mahdollista, niillä on vissiin työehtosopimuksia laatimassa maan ketkuimmat lakimiehet .... Hahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

        elikkä palvelutodistuksen saa palkanlaskijalta ja työtodistuksen työpaikan esimieheltä. Niissä on vissi ero


    • mikään laki

      velvoita.

      Entä sitten jos saisit tietää että on antanut vähemmän mairittelevia suosituksia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe