vauvan punoittavat posket

-aliisa78-

Mistä voisi johtua kun reilun 4 kk ikäisellä vauvalla punoittaa posket? Ovat karheat, kuivat, vähän niinku ihottumaa. On alkanut vasta saamaan kiinteitä, perunalla mennään. Eilen illalla posket oli tosi punoittavat. Voiko se olla allergiaa vai mitä se voisi olla? Vai voiko ihottumaa olla pelkästään kuivan talvi-ilman takia? Mietin että jos olisi perunalle allerginen, niin eikö sitten pitäisi olla muitakin oireita.....

8

11217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punaposki

      Meidän pojalla on punaiset posket aina ulkona nukuttujen päiväunien jälkeen johtuen poskien kuivuudesta. Bepanthenilla olen rasvannut iltaisin ennen nukkumaan menoa, mutta kuivuutta on silti. Välillä ovat vähän paremmat eikä niin punota, mutta välillä sitten on punaposkinen lopun päivää! Allergiaa itsekin ensin epäilin, mutta kyllä se näyttäisi olevan tämä talvi-ilma joka kuivattaa posket... Itse olen myös talvella kuivaihoinen :)

      • ......

        Talvi-ilma tekee tällekin 4kk posket punaiseksi ja iho kuivaa.


      • käytetty..

        ..kuiviin poskiin ihan vaan helosania. tosi rasvaista ja auttaa kyllä kuivuuteen!


    • meillä kuivui

      posket. Bevitaa muutamana iltana ja posket oli taas pehmoiset.
      Bevita on samaa kuin Bepanthen,mutta halvempaa. Bevita R on rasvaisempi versio.
      Myös Ceralan hyvä voide. Oikein sopiva myös atooppiselle iholle.

    • Kuivanaama itekin :)

      Meillä kanssa posket karheutuu ja punoittaa HETI kun lämpötila läpsähtää pakkaselle (poika nyt 6kk). Bepanthen on ollut ainoa mikä on auttanut. Ja ihan ihme, heti kun on plussalla ja kosteampi ilma niin posket on taas sileät ja pehmoiset kuten...no...vauvan posket :D

    • heli

      Kyllä varmasti pakkasilla on osuutensa asiaan, mutta ainakin meillä olen huomannut että JOKA KERTA kun syödään perunaa, posket muuttuu tulipunaisiksi. Perunasta tulee meidän pojalle myös ilmavaivoja. Kuulemma perunan tärkkelys on jotenkin "voimakasta" tai jotain, ja bataatti voisikin olla parempi vaihtoehto. Meillä syödään myös aika paljon riisiä ja pastaa, ikää nyt 11kk.

      • ...

        syökä lapsesi tuttia? kuolaako paljon? meillä sama ongelma pojan kanssa. kysyin neuvolasta asiasta ja siellä sanottiin, että "vauvalla on herkät posket ja iho yleensäkin. tutti saattaa ärsyttää ja jos tulee hampaita ja kuolaa ja hankaa kuolalla poskiaan, niin punaisuus saattaa johtua siitä" myös pakkasilmat saattaa käydä poskiin ja voihan se olla ihan puhtiaistakin. käytä ahkerasti bebanthenia. se korvaa melkein mitä vaan :)


      • Yksi vain

        Perunalle voi olla ihan normaailisti allerginenkin. Jos oireita tulee tuohon malliin, niin jättäisin potun vähäksi aikaa pois. Siinä ei ole mitään sellaista mitä lapsi ei saisi jostain muusta ruoasta enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe