100kg penkistä

SAATANANRISKIJÄTKÄ

Okei, nimimerkki on vitsi ;)

Nyt tosiaan on penkkiykkönen 100kg, mutta ojentajat on päältäpäin ku ihan tavallisennäkösellä kyniksellä. "Kaikki" liha on tullut tisseihin.

Miten täs kannattais alkaa treenaa että sais ojentajiin kokoa. Penkin oon tehny tähän asti niin leveällä otteella ku mahdollista, järkevyyden rajoissa tietty.

31

4565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puntti-karju

      Mitä kapeammalla otteella teet penkkipunnerrusta,sitä enemmän se kuormittaa ojentajia.Pikkuhiljaa voit kaventaa otetta niin suhteessa ojentajat harjaantuvat enemmän.Ja yks hyvä liike ojentajille on dippipunnerrus.Toki väärin tehtynä vaarallinen olkapäille mut jos ei laske liikettä liian alas saat dipillä runsaasti apua ja voimaa.

    • sperttiss

      Tosin 100kg ei ole sen kummosempi kun 97,5kg. Noobipainoja noi ;)

      Ite kun kävin vielä viime vuonna salilla niin 130kiloa nous 74kilosena. Silti oli ojentajat suhteellisen ruikat ja tuntu että kaikki voima oli kasautunu tisseihin. Näin siis käy kun punnertaa vaan leveellä otteella :D Eli kapeata penkkiä.

      • sanoa paljon

        nousee penkistä kun vesikon salilla ei ole kuin konepenkki. 4 kertaa olen käynyt nostelemassa. Laitoin mm. konepenkkiin 80 kg ja tein 10 toistoa , eli enköhän minä penkistä sen 100 kg nostaisi.


      • konepenkki
        sanoa paljon kirjoitti:

        nousee penkistä kun vesikon salilla ei ole kuin konepenkki. 4 kertaa olen käynyt nostelemassa. Laitoin mm. konepenkkiin 80 kg ja tein 10 toistoa , eli enköhän minä penkistä sen 100 kg nostaisi.

        Et nostaisi, koska konepenkki on paljon kevyempi jutska kuin oikea penkki.


      • pitääpä
        konepenkki kirjoitti:

        Et nostaisi, koska konepenkki on paljon kevyempi jutska kuin oikea penkki.

        käydä lähiaikoina vaikka BB Gymillä testaamassa paljon nousee. Konepenkissä voi silti treenata ja saa voimaa ja nousee sitten tavan penkissäkin enemmän. Oma paino oli salilla punnitessa tänään 102 kg. Kyllä pitäisi saada ainakin oman painon.


      • massamies
        pitääpä kirjoitti:

        käydä lähiaikoina vaikka BB Gymillä testaamassa paljon nousee. Konepenkissä voi silti treenata ja saa voimaa ja nousee sitten tavan penkissäkin enemmän. Oma paino oli salilla punnitessa tänään 102 kg. Kyllä pitäisi saada ainakin oman painon.

        Jos on noinkin kiitettävästi massaa, niin luulisi satasen nousevan pienellä harjoittelulla.

        Jos on mahdollisuus tehdä dippiä, niin sitä kannattaa tehdä, penkki käsipainoilla on myös hyvä.


      • tanko ..........
        massamies kirjoitti:

        Jos on noinkin kiitettävästi massaa, niin luulisi satasen nousevan pienellä harjoittelulla.

        Jos on mahdollisuus tehdä dippiä, niin sitä kannattaa tehdä, penkki käsipainoilla on myös hyvä.

        painaa ??? Sehän lasketaan kai mukaan. Kävin vesikon salilla ja laitoin molempiin päihin 2 kertaa 20 kilon levyt eli 80 kiloa ja nousi. Sellainen penkki jossa tanko menee niinkuin kiskoja pitkin eikä voi heilua , eli ei ole lukkoja. Reilut kymmenen salikäyntiä jo takana.


      • :::Mutlu:::
        tanko .......... kirjoitti:

        painaa ??? Sehän lasketaan kai mukaan. Kävin vesikon salilla ja laitoin molempiin päihin 2 kertaa 20 kilon levyt eli 80 kiloa ja nousi. Sellainen penkki jossa tanko menee niinkuin kiskoja pitkin eikä voi heilua , eli ei ole lukkoja. Reilut kymmenen salikäyntiä jo takana.

        Riippuu Smith laitteesta:

        http://www.youcanlearnseries.com/WeightLift/Images/SmithMachine6.jpg

        Käyn kolmella eri salilla. Jokaisella salilla on smith-laite. Yhdellä salilla tanko painaa 10 kg, toisella 28 kg ja kolmannella 35 kg. Niin ja kyllä se tanko mukaan lasketaan koska paino on painoa.


    • leveys

      on voimanostossa 81 cm.
      EM-Mies Unto Honkonen :"Tankoa käytetään penkkiharjoittelussa koko oteleveydellä"

      Peruspenkki sillä millä parhaiten kulkee. (Voimanostajana etusormi-etusormi maks 81 cm)
      Sulla on kai normupenkkikin vähän ylileveä , jos kaikki tulee rintoihin. Ota normupenkin jälkeen aina muutama sarja kapeaa penkkiä. Sen lisäksi vuorotreeneinä dippiä lisäpaonoilla ja kapeaa selinmakuu vipunostua "hanttelia" kuljettaen painoja lähempänä lantiota (kyynerpäät kylkien suunnassa noston alussa. Lopussa tietysti tasapainon edellyttämässä paikassa.) Pitkien sarjojen aikana (peruskuntokausi) ojentajaa alataljalla. Pull-overi sopii vaintoehtoliikkeeksi PK-kaudella.

      Rinuli vähemmälle. Kädet lähemmäs vartaloa ja oikkareilla töitä. Etenkin lyhyemmisää sarjoissa peruskuntokauden "keveitä liikkeitä" kuitenkaan unohtamatta.

      (Vanha kähmy)

    • tomatoma

      Ei millään pahalla, mut 100kg ei tod. ole vielä ihmeellinen tulos. kyllä ne ojentajatkin sieltä esiin tulee kun teet lisää töitä salilla ;)

      • juottikkii

        en ole treenannut juuri yhtään ja nostin tänään penkistä 100kg painoa on 110kg hyvin nous maasta nostan sen 80kg tänään kokeiltu eli onko minulla sitten voimaa ikäähän on 13v :) ehkä ette usko mutta totta on


      • Huomatkaa/Uskokaa
        juottikkii kirjoitti:

        en ole treenannut juuri yhtään ja nostin tänään penkistä 100kg painoa on 110kg hyvin nous maasta nostan sen 80kg tänään kokeiltu eli onko minulla sitten voimaa ikäähän on 13v :) ehkä ette usko mutta totta on

        Heippa Juottikii, Mitä himputin väliä sillä on, mitä muut Uskoo, onko nämä Ihmisten Sali treenaus suoritukset vain muille todistamista varten, eikö muuten kukaan treenais ollenkaan vaan kaikki olisivat tekemättä mitään, jos kukaan ei katsoisi T: Vain Huomion takia teemme suorituksia


    • iso mies

      en ole koskaan enenn treenannut ja eilen kävin kaverin kanssa salilla ja heti nousi 102.5 penkissä. painan 134 kiloa ja olen 176 pitkä eli varmaan ihan hyvä tulos harjoittelemattomalle.

      • Kiinteä mies

        Suosittelisin laihdutuskuuria.


    • Pauli Saari

      Mä kävin eilen salilla ja nostin 55kg penkistä ja 74kg maasta sekä kyykkäsin 60kg.Painan 143kg ja ekaa kertaa salilla kävin.Olen 32v ja 167cm.Kun tulin kotiin niin kerroin Äidille ja Isällekki ja ne ei ollu uskoo korvia.

    • Iso ja vahva

      Jos minulla on kauhea akne ja olen hyvin pyylevä, niin tarvitseeko minun alkaa roinaamaan?

      Arvelisin että ei tarvitse.

    • 12+5

      söin hernekeittoo ja lähtin kuntosalille ottaa jalkakyykkyy ni paska tuli housuu kovan paineen takii

      • 12+5

        niin että kehtaanko mennä sinne takas enää ensi viikolla


    • sinne vaan.

      Kehtaat, kehtaat. Nyt sinut vasta otetaan siellä vakavasti, suorastaan pelätään.
      Ne katto jo silloin että jätkä on kova jätkä ku kyykkäs niin perkeleesti että pasko oikein housuunsa. varmasti on lähikapakassa juttua riittänytkin asiasta.

    • 12+5

      nii onki mistä arvasit

    • monipuolisuudesta ti

      100kg penkistä ei oo mikään riskin miehen näyte älkää luulko teinit niin niiauta . mies joka nostaa 32kg kahvakuulan pohja alaspäin suorille yhdellä käsillä lanteilla/jaloilla niiauttamatta niinon mielestäni riskimpi tai ihan miten vain.

    • NATURAL BODU BYILDER

      ala-asteella kun viimeksi kävin salilla niin nostin heti 100 kiloa penkistä. muistan kuinka sen jälkeen nostin vielä 60 kiloa suorille käsivarsille kyykystä ja lähdin salilta pois!!!!

    • luontainen voimamies

      Kävin eilen ekan salilla ja nostin penkistä 42,5 kiloa, maasta vedin 54 kiloa, sitten tein vielä 10 etuheilautusta 12 kilon kahvakuulalla eli aika hyvin ensikertalaiseksi??? Olen 41-vuotias mies, painan 137 kiloa ja olen 159,5 pitkä.

      • SaliHerra

        Heippa, Muista, että Huijauksista ei ole hyötyä, jos se huomataan, T : Kuntosalin Valvojasi


    • Totuus4

      Harjoittele kapealla hartioiden levysellä otteella, ni se kehittää ojentajia ja itse käsiä, eikä vain Rintalihaksia, kapea penkki kehittää käsiä, ojentajia, olkapäitä ja rintalihaksen reunimmaista osaa ja nosto on korkeampi nosto kuin leveässä otteessa, jos kapealla hartioiden levysellä otteella menee 125 kg-130 kg:en, ni ei yli 130 kiloon ole mitään järkeä mennä, ei leveälläkään ole mitään järkeä päästä yli 130 kiloon, koska se on hyödytön riski raja, siinä vaiheessa ei kädet ja rinnat olkapäineebn enään vahvistu ja nopeudu vaan alkavat olla hajoamis riski vyöhykkeellä todellakin ja luun kestokykykään ei kannattele yli 130 kilon nostoja vaan voi jo rikkoutua

    • Reeniä reeniä

      Aha mitäs jos 130kg on normi sarjapaino meinaa itellä reeni menis kyllä todella tylsäksi. 1 * 180kg Ja oma paino 102kg

      • steroidit sux

        Hormooni-hörhöt erikseen.


    • Partti

      Eka kerta salilla oli todellinen vitsi, penkki 40kg hikisesti 3 toistoa ja painoa oli sillon 81kg, voi vittu että sillon hävetti. Korjasin sitten tilanteen niin että nyt menee ykkösenä 150kg ja paino 95kg.

    • penkistä100kg

      Kävi ensimmäisen kerran salilla selvinpäin. Heti nousi penkistä yks 100kg nainen, joka huusi, et tänne et tuu oksentelee juoppo. Oon 48v 180cm ja 52kg. Sen jälkeen nostin vielä keskisormet pystyyn silmiä räpäyttämättä.

    • ykkönenhuono

      Tein viimetreenissä sarjat 2x8x100 (helppo) mutta ykkösenä nousee vain 118 kiloa. Hermotusko?

    • saahannähdä

      Harjoittelin viime syksyn ja talven lopettaen huuhtikuulla.

      Oman painon ollessa 69kg-75kg välillä.

      Kun penkkiä aloin nostelemaan sain sen nousemaan 125 kg ,vipunosto pitäen edessä selkä suorana sai oikean puolen olkapään viottumaan,niin ettei se tokene siitä,kuvauksissa oli turvoksissa ja kortisoli piikki helpotti noin kuukaudeksi mutta kivut palasivat takaisin niin että rannekkin on samoin kipeytynyt.

      75 kilon tietämillä sain maasta nostettua päänpäälle 90kg .

      Riski on todella suuri tuossa 125 kilon penkki nostossa,silloin luut on varmasti melko kovilla.

      Ollessani nyt 85kilon paikkeilla on mahaa jo hieman tullut,se että lähdenkö enään salille on ?

      5-6 kertaa harjoittelua salilla viikon aikana vaatii jo todellisen innon ja päämääränkin miksi harjoitella suurilla painoilla.


      Voi olla etten palaa enään kovien treenien nimissä salille ,on muutetava näkemys ihan toisin.

      Nuorempana painaessani 103 kg oli olo jo kömpelö.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe