Mitä kirjoittaa kihlajais kutsuun?

123qwer

Otsikossahan se jo tulikin että kihlajais korttien teko menossa. Mitä te olette kirjoittaneet kutsu korttiin?

12

14243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulossa :)

      Meillä on myös kihlajaiset tulossa ja kutsuja olen pyöritellyt pari viikkoa, että mikä olisi meistä kiva runo tms. kutsuun. Päädyttiin vihdoin siihen, että kutsuun tulee:

      Kutsu juhlaamme

      Lupauduimme toisillemme ja pvmäärä
      Tervetuloa juhlistamaan kihlautumistamme
      paikka ja pvmäärä

      Erään laulun sanat, jotka sopivat tähän kutsuun ja laulu on meille muutenkin hyvin tärkeä

      Ja vastauspyyntö ja muut jutut...
      Ei kai siihen kummempaa :) Ja riippuu varmasti ihan juhlien luonteesta, että millaisen kutsun haluaa. Eräs kaverini kutsui tekstiviestillä vain, että "Tervetuloa kihlajaisiimme" ja aika ja paikka ja vastauspyyntö.

      Serkkuni taas lähetti kutsutuille kutsun, jonka kannessa oli molemmista lapsuuden kuvat, sisällä runo, joka kuvasti heidän suhdettaan (seurustelleet 14v. asti) ja sitten tiedot paikasta, ajasta jne.

      • olen suomalainen

        Kannattaisi käyttää verbiä "juhlia"...

        Siis: "Tervetuloa juhlimaan kihlautumistamme"

        "Juhlistamme iltaa kuohuviinillä"

        "Juhlistan asuani uudella huivilla"


    • Jotain ihan että Tervetuloa juhlimaan kihlautumistamme/rakkauttamme sinne ja sinne paikkaan klo jotain ja jotain. Sit siinä olis joku aiheeseen liittyvä kuva, vaikka just parista mikä kihloihin menossa tai sormuksista nje. Ja jos yhteiseen taipaleeseen liittyy vaikka joku romanttinen biisi, niin sen sanoja?

    • vanhanaikaista???

      JA turhanpäiväistä, tavaroiden himoitsemista? Sormukset sormeen ja hääpäivää suunnittelemaan.

    • vefveve

      kannattaisi kirjoittaa ne sanat oikein.

    • Hohhoijaa...

      Laita siihen, että haastetaan kaikki pellet mukaan turhanpäiväsiin kekkereihin, jotka on kaikille muille, kuin itse pääidiooteille ja snobiporvarivanhemmille tyhjänpäiväiset, rahanmenon lisäksi. Mukaan vastauskuori, jossa voi lähettää osoitteensa, johon lahjat voi palauttaa, kun kihlauksen perimmäinen tarkoitus, avioliittolupauksen lunastaminen ei toteudukaan.
      Hauska bonus on vielä laittaa kekkereissä pystyyn veto, kuka arvaa lähimmäksi eropäivää. Ja tuleva entinen kihlapari sitoutuu maksamaan sitten kihlajaisjuhlistaan tienaamilla rahoilla voittajan potin, kun erottu on.

      Turhaa.

      • Iso-B

        Nuin kovastikko se nakertaa kun ei kenellekkään kelpaa. Raukka.


      • Hohhoijaa...
        Iso-B kirjoitti:

        Nuin kovastikko se nakertaa kun ei kenellekkään kelpaa. Raukka.

        Naimisissa 8 vuotta, häät juhlittiin isolla porukalla. Kihlajaisia ei järjestetty, ei käynyt mielessäkään kenelläkään mitään maksattaa, kun ei hääpäivääkään oltu lukkoon lyöty. Häitä juhli 150 henkeä, itse maksettiin mutta kerrankos tuota semmoisia kekkereitä järjestää.

        Mutta loistavaa ihmistuntemusta ja syväluotaavaa analyysiä jälleen kerran sinulta Iso-B.;)


      • on
        Hohhoijaa... kirjoitti:

        Naimisissa 8 vuotta, häät juhlittiin isolla porukalla. Kihlajaisia ei järjestetty, ei käynyt mielessäkään kenelläkään mitään maksattaa, kun ei hääpäivääkään oltu lukkoon lyöty. Häitä juhli 150 henkeä, itse maksettiin mutta kerrankos tuota semmoisia kekkereitä järjestää.

        Mutta loistavaa ihmistuntemusta ja syväluotaavaa analyysiä jälleen kerran sinulta Iso-B.;)

        Silti vielä katkerana.


    • ...................

      Ensimmäinen neuvoni: Älä ainakaan kuuntele noita joitakin pellejä jotka tuolla kirjoittelee. Nämä ns."fiksut" Ei tajuu, että joillakin saattaa olla melkeinpä pakollista pitää kihlajaisia. Kuten esim.meillä.. Olen eri kulttuurista ja kyseinen kulttuuri pitää kihlajaisia ERITTÄIN tärkeänä. Mulle se on ookoo, samoin suomalaiselle miehelleni. Ja meilläpä onkin isot juhlat tulossa ensi kuussa! :) Meidän kutsukortissa lukee: "Tervetuloa pitämään hauskaa kihlajaistemme kunniaksi! Syödään, juodaan ja opetellaan *(kieltäni)!" Eihän kutsukorttien tarvi aina kauhean virallisia olla ;)

      • ,.-.,.-.,

        hauskaa ja omaperästä...

        "Meidän postilaatikkoon / etuoveen tulee yhteinen sukunimi. Tervetuloa juhlimaan tätä päätöstä. Lahjonta kielletty, omat juomat mukaan, sohvia ei saa tahria."

        "Ville kosi ja vastasin kyllä. Asiaa juhlitaan 13.11.2010".

        "Hääpäiväksi sovittiin 24.7.2012. Etukäteisjuhlat 13.11.2010".


      • mgh

        vietetty kihlajaisia, tai ei ainakaan pitänyt viettää. Mulle henkilökohtaisesti oli ainakin ihan vieras perinne koko juttu. Mutta mahdollisesti olisi kannattanut viettää, sitä meidän kihloihin menoa kun kilisteltiin sitten kymmenen kertaa erikseen, aina sitä mukaa kun sattui sukua tapaamaan päätöksen jälkeen. Ehkä se on jossain päin Suomea tärkeä juttu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe