Chisun nyrkkeilytausta

Mun koti on muualla

Löysin Suomen Nyrkkeilyliiton sivuilta tuloslistan, jonka mukaan Christel Sundberg on sijoittunut naisten SM-kilpailujen hopealle Tampereella vuonna 1999. Painoluokkana 54 kiloa. Seurana Helsingin Urheiluseura.

Onkohan kyseessä sama Christel, joka tunnetaan nykyisin nimellä Chisu? Chisu on ollut tuolloin vasta 16-vuotias. Tuon ikäisenä saa aikaisintaan osallistua naisten sarjaan.

Loppuottelussa vastustajana on ollut Maarit Teuronen, joka on nykyään yksi Suomen kansainvälisesti parhaiten menestyneistä nyrkkeilijöistä.

Kieltämättä monipuolinen mimmi tuo Chisu.

37

4870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • girl.

      jaa

    • Mun koti on muualla

      Chisu on nyt 26, joten tuolloin hän on ollutkin jo 17-vuotias. Sitä nuoremmat eivät pääse aikuisten kisoihin nykysääntöjen mukaan.

      Epänaisellinen laji päähän lyömisineen ei oikein sovi Chisun nykyiseen imagoon eikä vastaa sitä musiikkia, jota Chisu tekee nykyisin. Siksi siitä ei paljon puhuta.

      Asioilla ja ihmisillä on kuitenkin monta puolta.

      • Salaliittoko?

        Onkohan "Korjaus"-jutun kirjoittajalla kaikki valot päällä?

        "Epänaisellinen laji päähän lyömisineen ei oikein sovi Chisun nykyiseen imagoon eikä vastaa sitä musiikkia, jota Chisu tekee nykyisin. Siksi siitä ei paljon puhuta."

        Et kai ihan tosissasi väitä, että tiedät kaikkien uusien musiikin tekijöiden harrastukset vuosien takaa? Niitäkö toimittajien pitäisi ensimmäiseksi udella? Niilläkö musiikintekijöiden tulisi tehdä itseään tunnetuksi ja lisätä uskottavuuttaan?

        Pitäisikö ihmisen tietää murrosikäisenä, mitä kannattaa harrastaa, ettei tulisi myöhemmin syytetyksi "imagorikkeestä"? Oletko aivan varma, että Christel on valinnut kyseisen lajin sen väkivaltaisen luonteen vuoksi?

        Voisiko olla mahdollista, että: 1) hyvä kaveri tai esim. perheenjäsen innosti aloittamaan 2) sali oli lähellä ja harjoitteluajat sopivat 3) kokeili ja huomasi kunnon kohoavan ja taitotason kehittyvän nopeasti 4) joku muu syy, mikä...

        Minua ei oikeasti edes kiinnosta arvailla tuntemattoman nuoren ihmisen motiiveja tämän valitessa harrastusta itselleen. On hienoa, että ihmiset harrastavat eri urheilulajeja nuorella iällä - terve sielu terveessä ruumiissa. Jotkut löytävät joskus jopa sellaisen lajin, jossa voivat päästä pitkälle määrätietoisella harjoittelulla.

        Minusta on upeaa, että Chisu tuntuu tekevän kaiken "satanen lasissa" = päämäärätietoisesti ja harvinaisen hyvin. Toiset tekee mitä osaa, toiset mitä haluaa. En voi, kuin ihailla Chisua, jossa tuntuu olevan paljon enemmän, kuin eteerinen ja naisellinen olemus antaa ymmärtää. IHMENAINEN!


      • girl.
        Salaliittoko? kirjoitti:

        Onkohan "Korjaus"-jutun kirjoittajalla kaikki valot päällä?

        "Epänaisellinen laji päähän lyömisineen ei oikein sovi Chisun nykyiseen imagoon eikä vastaa sitä musiikkia, jota Chisu tekee nykyisin. Siksi siitä ei paljon puhuta."

        Et kai ihan tosissasi väitä, että tiedät kaikkien uusien musiikin tekijöiden harrastukset vuosien takaa? Niitäkö toimittajien pitäisi ensimmäiseksi udella? Niilläkö musiikintekijöiden tulisi tehdä itseään tunnetuksi ja lisätä uskottavuuttaan?

        Pitäisikö ihmisen tietää murrosikäisenä, mitä kannattaa harrastaa, ettei tulisi myöhemmin syytetyksi "imagorikkeestä"? Oletko aivan varma, että Christel on valinnut kyseisen lajin sen väkivaltaisen luonteen vuoksi?

        Voisiko olla mahdollista, että: 1) hyvä kaveri tai esim. perheenjäsen innosti aloittamaan 2) sali oli lähellä ja harjoitteluajat sopivat 3) kokeili ja huomasi kunnon kohoavan ja taitotason kehittyvän nopeasti 4) joku muu syy, mikä...

        Minua ei oikeasti edes kiinnosta arvailla tuntemattoman nuoren ihmisen motiiveja tämän valitessa harrastusta itselleen. On hienoa, että ihmiset harrastavat eri urheilulajeja nuorella iällä - terve sielu terveessä ruumiissa. Jotkut löytävät joskus jopa sellaisen lajin, jossa voivat päästä pitkälle määrätietoisella harjoittelulla.

        Minusta on upeaa, että Chisu tuntuu tekevän kaiken "satanen lasissa" = päämäärätietoisesti ja harvinaisen hyvin. Toiset tekee mitä osaa, toiset mitä haluaa. En voi, kuin ihailla Chisua, jossa tuntuu olevan paljon enemmän, kuin eteerinen ja naisellinen olemus antaa ymmärtää. IHMENAINEN!

        ketä kiinnostaa toi paskiainen


      • niin paljon
        girl. kirjoitti:

        ketä kiinnostaa toi paskiainen

        että vastasit tohon viestiin!


      • daaaaaaaaaaa
        niin paljon kirjoitti:

        että vastasit tohon viestiin!

        daaaaaaaaaa


      • Mun koti on muualla
        Salaliittoko? kirjoitti:

        Onkohan "Korjaus"-jutun kirjoittajalla kaikki valot päällä?

        "Epänaisellinen laji päähän lyömisineen ei oikein sovi Chisun nykyiseen imagoon eikä vastaa sitä musiikkia, jota Chisu tekee nykyisin. Siksi siitä ei paljon puhuta."

        Et kai ihan tosissasi väitä, että tiedät kaikkien uusien musiikin tekijöiden harrastukset vuosien takaa? Niitäkö toimittajien pitäisi ensimmäiseksi udella? Niilläkö musiikintekijöiden tulisi tehdä itseään tunnetuksi ja lisätä uskottavuuttaan?

        Pitäisikö ihmisen tietää murrosikäisenä, mitä kannattaa harrastaa, ettei tulisi myöhemmin syytetyksi "imagorikkeestä"? Oletko aivan varma, että Christel on valinnut kyseisen lajin sen väkivaltaisen luonteen vuoksi?

        Voisiko olla mahdollista, että: 1) hyvä kaveri tai esim. perheenjäsen innosti aloittamaan 2) sali oli lähellä ja harjoitteluajat sopivat 3) kokeili ja huomasi kunnon kohoavan ja taitotason kehittyvän nopeasti 4) joku muu syy, mikä...

        Minua ei oikeasti edes kiinnosta arvailla tuntemattoman nuoren ihmisen motiiveja tämän valitessa harrastusta itselleen. On hienoa, että ihmiset harrastavat eri urheilulajeja nuorella iällä - terve sielu terveessä ruumiissa. Jotkut löytävät joskus jopa sellaisen lajin, jossa voivat päästä pitkälle määrätietoisella harjoittelulla.

        Minusta on upeaa, että Chisu tuntuu tekevän kaiken "satanen lasissa" = päämäärätietoisesti ja harvinaisen hyvin. Toiset tekee mitä osaa, toiset mitä haluaa. En voi, kuin ihailla Chisua, jossa tuntuu olevan paljon enemmän, kuin eteerinen ja naisellinen olemus antaa ymmärtää. IHMENAINEN!

        Kirjoitin myös aloitusviestin. Nyrkkeilijän ryhtyminen laulajaksi ei ole ainutlaatuista. Ulkomaisista mieslaulajista esimerkiksi Chris Isaak on entinen nyrkkeilijä. Hänen nyrkkeilyssä vaurioitunut nenärustonsa on muuten korvattu kokonaan metallilla.

        Nyrkkeily on mainio kuntoilumuoto naisille, mutta kilpanyrkkeilijöitä on kovin vähän. Syy on selvä: harva nainen haluaa ottaa iskuja kasvoihinsa.

        Naisten nyrkkeily, jääkiekko ja jalkapallo mielletäänkin yleisiksi lesbolajeiksi. Ei pidä kuitenkaan yleistää liikaa. Stereotypiat eivät koske urheilijoita yksilöinä.


      • Salaliittoko?
        Mun koti on muualla kirjoitti:

        Kirjoitin myös aloitusviestin. Nyrkkeilijän ryhtyminen laulajaksi ei ole ainutlaatuista. Ulkomaisista mieslaulajista esimerkiksi Chris Isaak on entinen nyrkkeilijä. Hänen nyrkkeilyssä vaurioitunut nenärustonsa on muuten korvattu kokonaan metallilla.

        Nyrkkeily on mainio kuntoilumuoto naisille, mutta kilpanyrkkeilijöitä on kovin vähän. Syy on selvä: harva nainen haluaa ottaa iskuja kasvoihinsa.

        Naisten nyrkkeily, jääkiekko ja jalkapallo mielletäänkin yleisiksi lesbolajeiksi. Ei pidä kuitenkaan yleistää liikaa. Stereotypiat eivät koske urheilijoita yksilöinä.

        Jenni Vartiainen esitti arvostusta saaneen Teemu Brunilan säveltämän ja sanoittaman biisin "Ihmisten edessä". Chisu on nyrkkeillyt nuorena SM-tasolla. Näistä pitäisi päätellä, heidän seksuaalinen suuntautumisensa? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA!!! ÄLKÄÄ UNTA NÄHKÖ!!! ASDASDASDASDASDASDASDASDASDASD!!! Kyllä Suomi24:n musiikkikeskustelut ovat hauskoja. LOLOLOLOLOLOLOLOLOL!!!

        Minä olen rauhassa. Sinulta saattavat fantasiat viedä yöunet.


      • Mun koti on muualla
        Salaliittoko? kirjoitti:

        Jenni Vartiainen esitti arvostusta saaneen Teemu Brunilan säveltämän ja sanoittaman biisin "Ihmisten edessä". Chisu on nyrkkeillyt nuorena SM-tasolla. Näistä pitäisi päätellä, heidän seksuaalinen suuntautumisensa? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA!!! ÄLKÄÄ UNTA NÄHKÖ!!! ASDASDASDASDASDASDASDASDASDASD!!! Kyllä Suomi24:n musiikkikeskustelut ovat hauskoja. LOLOLOLOLOLOLOLOLOL!!!

        Minä olen rauhassa. Sinulta saattavat fantasiat viedä yöunet.

        Chisun lyriikat ovat täynnä piilomerkityksiä. Ne kertovat mm. ahdistavasta normaalisuhteesta (Mun koti ei oo täällä, Niin on helpompi), josta nainen haluaa pois.

        En enää pelkää ja Muut kertovat erilaisuudesta, muiden ihmisten suhtautumisesta ja sen voittamisesta.

        Tämä rakkaus ja Yhdessä kertovat kahden samanlaisen ikuisesta suhteesta. Sanoista ei löydä viittauksia eri sukupuoliin.

        Amelie kertoo tytön halusta olla ikuisesti Amelie-nimisen tytön kanssa.

        Huumaavaa -laulu on liian dominoiva, jotta se olisi naisen laulu miehelle.

        Jne. Jne.

        Miehenä minulla on kyllä fantasioita Chisusta, mutta ei taida olla paljon toivoa...


      • Löytyi netistä
        Mun koti on muualla kirjoitti:

        Chisun lyriikat ovat täynnä piilomerkityksiä. Ne kertovat mm. ahdistavasta normaalisuhteesta (Mun koti ei oo täällä, Niin on helpompi), josta nainen haluaa pois.

        En enää pelkää ja Muut kertovat erilaisuudesta, muiden ihmisten suhtautumisesta ja sen voittamisesta.

        Tämä rakkaus ja Yhdessä kertovat kahden samanlaisen ikuisesta suhteesta. Sanoista ei löydä viittauksia eri sukupuoliin.

        Amelie kertoo tytön halusta olla ikuisesti Amelie-nimisen tytön kanssa.

        Huumaavaa -laulu on liian dominoiva, jotta se olisi naisen laulu miehelle.

        Jne. Jne.

        Miehenä minulla on kyllä fantasioita Chisusta, mutta ei taida olla paljon toivoa...

        Kiva kuulla, että Chisun lyriikat kiinnostavat Sinua. Ohessa linkki, jossa Chisu kertoo Alkovi-levynsä kappaleiden synnystä ja sanoista ihan omin sanoin.


      • edm. linkki

      • Lyriikkaa
        Mun koti on muualla kirjoitti:

        Chisun lyriikat ovat täynnä piilomerkityksiä. Ne kertovat mm. ahdistavasta normaalisuhteesta (Mun koti ei oo täällä, Niin on helpompi), josta nainen haluaa pois.

        En enää pelkää ja Muut kertovat erilaisuudesta, muiden ihmisten suhtautumisesta ja sen voittamisesta.

        Tämä rakkaus ja Yhdessä kertovat kahden samanlaisen ikuisesta suhteesta. Sanoista ei löydä viittauksia eri sukupuoliin.

        Amelie kertoo tytön halusta olla ikuisesti Amelie-nimisen tytön kanssa.

        Huumaavaa -laulu on liian dominoiva, jotta se olisi naisen laulu miehelle.

        Jne. Jne.

        Miehenä minulla on kyllä fantasioita Chisusta, mutta ei taida olla paljon toivoa...

        Chisu kertoi haastattelussa - jota nyt en löydä - Huumaavaa-biisin kertovan riippuvuudesta. On kuulemma kuulijasta itsestään kiinni, kokeeko hän huumaavaksi esim. olutpullon. Toinen vaihtoehto oli, että mies voi kokea kauniin naisen huumaavana.

        Kannattaako rakentaa hypoteesi - tai etsiä piilomerkityksiä - ennen kuin alkaa kuuntelemaan jonkun sanoituksia? Tai sen jälkeen? Omat käsitykseni esim. Amelie, Niin on helpompi, Tämä rakkaus, Yhdessä- biisien sanoituksista poikkeavat melkoisesti sinun tulkinnoistasi.

        Chisu on liian hyvä ollakseen totta. Lisäksi täyshetero, vaikka sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä.


      • Mun koti on muualla
        Lyriikkaa kirjoitti:

        Chisu kertoi haastattelussa - jota nyt en löydä - Huumaavaa-biisin kertovan riippuvuudesta. On kuulemma kuulijasta itsestään kiinni, kokeeko hän huumaavaksi esim. olutpullon. Toinen vaihtoehto oli, että mies voi kokea kauniin naisen huumaavana.

        Kannattaako rakentaa hypoteesi - tai etsiä piilomerkityksiä - ennen kuin alkaa kuuntelemaan jonkun sanoituksia? Tai sen jälkeen? Omat käsitykseni esim. Amelie, Niin on helpompi, Tämä rakkaus, Yhdessä- biisien sanoituksista poikkeavat melkoisesti sinun tulkinnoistasi.

        Chisu on liian hyvä ollakseen totta. Lisäksi täyshetero, vaikka sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä.

        Vaikutat tietävän. Vai oletatko vain? Tunnetko Chisun hyvin?

        Chisun sanoituksista löytää helposti selviä viittauksia "erilaiseen suhteeseen". Chisun haastattelusta selviää myös tämän asenne "laumassa kulkemiseen", joka tulee esiin Niin on helpompi -biisissä.

        Vaikka kappale olisi kirjoitettu lesbolauluksi, niin Chisun ei kannata sitä tässä läpilyöntivaiheessa kertoa. Lauluja kun voidaan selittää monella tapaa.

        Sanoista voidaan tehdä myös tarkoituksella monitulkintaiset, jotta mahdollisimman moni löytäisi sanoista jotakin itselleen. J. Karjalaisen Kolme cowboyta ja Ankkurinappi ovat selviä homolauluja, mutta se ei ole vaikuttanut hänen myöhempään suosioonsa kovinkaan negatiivisesti.

        Toisaalta vaikuttaa kovin kaukaa haetulta kertoa, että Huumaavaa kertoisi puhuvasta olutpullosta krapula-aamuna.


      • varmuudella!
        Mun koti on muualla kirjoitti:

        Vaikutat tietävän. Vai oletatko vain? Tunnetko Chisun hyvin?

        Chisun sanoituksista löytää helposti selviä viittauksia "erilaiseen suhteeseen". Chisun haastattelusta selviää myös tämän asenne "laumassa kulkemiseen", joka tulee esiin Niin on helpompi -biisissä.

        Vaikka kappale olisi kirjoitettu lesbolauluksi, niin Chisun ei kannata sitä tässä läpilyöntivaiheessa kertoa. Lauluja kun voidaan selittää monella tapaa.

        Sanoista voidaan tehdä myös tarkoituksella monitulkintaiset, jotta mahdollisimman moni löytäisi sanoista jotakin itselleen. J. Karjalaisen Kolme cowboyta ja Ankkurinappi ovat selviä homolauluja, mutta se ei ole vaikuttanut hänen myöhempään suosioonsa kovinkaan negatiivisesti.

        Toisaalta vaikuttaa kovin kaukaa haetulta kertoa, että Huumaavaa kertoisi puhuvasta olutpullosta krapula-aamuna.

        Tässä tapauksessa olutpullolla tarkoitettiin oikeaa riippuvuutta, esim. alkoholismia. Jos Ike olisi tekstaillut viime aikojen tyyliin, huumaavaa voisi kertoa esim. siitä - mikä sen nimi nyt olikaan - stripparista.

        Chisu ei ole lesbo eikä bi. Tämä juttu on tosi ja tieto on varma!!!

        Niin on helpompi-biisi on oma lempparini. Se kertoo alistamisesta ja yhdenmukaistamisesta. Minusta se on enemmän kasvatuspoliittinen kannanotto, kuin suhdejuttu.


      • Mun koti on muualla
        varmuudella! kirjoitti:

        Tässä tapauksessa olutpullolla tarkoitettiin oikeaa riippuvuutta, esim. alkoholismia. Jos Ike olisi tekstaillut viime aikojen tyyliin, huumaavaa voisi kertoa esim. siitä - mikä sen nimi nyt olikaan - stripparista.

        Chisu ei ole lesbo eikä bi. Tämä juttu on tosi ja tieto on varma!!!

        Niin on helpompi-biisi on oma lempparini. Se kertoo alistamisesta ja yhdenmukaistamisesta. Minusta se on enemmän kasvatuspoliittinen kannanotto, kuin suhdejuttu.

        Ensin esiinnyit ulkopuolisena fanina, joka ei halua arvailla tuntemattoman artistin harrastusten motiiveja. Nyt kuitenkin tiedät sanoa varmuudella hänen identiteettinsä.

        On kyllä totta, että uuden artistin markkinointia ei kannata näin pienessä maassa suunnata marginaaliryhmille, kuten seksuaalivähemmistöille. Myöhemmin kädet ovat vapaammat, kun artisti tunnetaan paremmin.

        Chisun musiikkia on vaikea luokitella, mutta muuten se on kyllä ihan hyvää. Harkitsen levyn ostoa. Vaikuttaa myös mukavalta ja hauskalta tyypiltä. Ulkonäöstäkään ei voi sanoa pahaa.


      • Mun koti on muualla
        Mun koti on muualla kirjoitti:

        Ensin esiinnyit ulkopuolisena fanina, joka ei halua arvailla tuntemattoman artistin harrastusten motiiveja. Nyt kuitenkin tiedät sanoa varmuudella hänen identiteettinsä.

        On kyllä totta, että uuden artistin markkinointia ei kannata näin pienessä maassa suunnata marginaaliryhmille, kuten seksuaalivähemmistöille. Myöhemmin kädet ovat vapaammat, kun artisti tunnetaan paremmin.

        Chisun musiikkia on vaikea luokitella, mutta muuten se on kyllä ihan hyvää. Harkitsen levyn ostoa. Vaikuttaa myös mukavalta ja hauskalta tyypiltä. Ulkonäöstäkään ei voi sanoa pahaa.

        Voi ei mä jäin kii... 9 nimimerkkiä on kirjaillu tähän juttuun ja mä oon ne kaikki. Miten en huomannu? Ei sittenkään... tää mun koti on muualla ... olinks mä se???... voi juku, kun en muista... Mut Chisu on ihqu!


      • Mun koti on muualla
        Mun koti on muualla kirjoitti:

        Voi ei mä jäin kii... 9 nimimerkkiä on kirjaillu tähän juttuun ja mä oon ne kaikki. Miten en huomannu? Ei sittenkään... tää mun koti on muualla ... olinks mä se???... voi juku, kun en muista... Mut Chisu on ihqu!

        Ihan niin skitso en vielä ole, että olisin saanut yksin aikaiseksi tämän viestiketjun.

        Jotenkin tuntuu, että sohaisin muurahaispesään...

        ;)

        P.S. Chisu on ihQ


      • Nimimerkin voi varastaa...
        Mun koti on muualla kirjoitti:

        Ihan niin skitso en vielä ole, että olisin saanut yksin aikaiseksi tämän viestiketjun.

        Jotenkin tuntuu, että sohaisin muurahaispesään...

        ;)

        P.S. Chisu on ihQ

        ;) ja samaa mieltä, IHQ on mokoma!


      • ksfgj
        Mun koti on muualla kirjoitti:

        Chisun lyriikat ovat täynnä piilomerkityksiä. Ne kertovat mm. ahdistavasta normaalisuhteesta (Mun koti ei oo täällä, Niin on helpompi), josta nainen haluaa pois.

        En enää pelkää ja Muut kertovat erilaisuudesta, muiden ihmisten suhtautumisesta ja sen voittamisesta.

        Tämä rakkaus ja Yhdessä kertovat kahden samanlaisen ikuisesta suhteesta. Sanoista ei löydä viittauksia eri sukupuoliin.

        Amelie kertoo tytön halusta olla ikuisesti Amelie-nimisen tytön kanssa.

        Huumaavaa -laulu on liian dominoiva, jotta se olisi naisen laulu miehelle.

        Jne. Jne.

        Miehenä minulla on kyllä fantasioita Chisusta, mutta ei taida olla paljon toivoa...

        ei oo kovin hyvin piilotettuja piilo viestejä... ne sanotaan siin suoraan joten eiköhän älykääpiökin ton ymmärrä...


      • tuttu tilanne
        ksfgj kirjoitti:

        ei oo kovin hyvin piilotettuja piilo viestejä... ne sanotaan siin suoraan joten eiköhän älykääpiökin ton ymmärrä...

        Niin on helpompi kertoo narsismin uhrista. Ei oo vaikee tunnistaa, jos sen on kokenut. Ahdistavan hyvä kuvaus.. ja se muuten on kaukana normaalisuhteesta.


      • Neitsyt rivissä
        varmuudella! kirjoitti:

        Tässä tapauksessa olutpullolla tarkoitettiin oikeaa riippuvuutta, esim. alkoholismia. Jos Ike olisi tekstaillut viime aikojen tyyliin, huumaavaa voisi kertoa esim. siitä - mikä sen nimi nyt olikaan - stripparista.

        Chisu ei ole lesbo eikä bi. Tämä juttu on tosi ja tieto on varma!!!

        Niin on helpompi-biisi on oma lempparini. Se kertoo alistamisesta ja yhdenmukaistamisesta. Minusta se on enemmän kasvatuspoliittinen kannanotto, kuin suhdejuttu.

        Jokainen tulkitsee sanat laillaan, turha niistä on kiistellä. Keskustella voi.

        Itse olen saanut oman elämäni kautta Niin on helpompi olla -biisiin oman merkityksen. Minulle selvisi jokin aika sitten ikäviä asioita varhaislapsuudestani, isästäni joka on kuollut aikoja sitten. Hän satutti minua, vaikka en siitä mitään muistakaan, mutta asiasta ei minulle oltu kerrottu, ja lopulta minulle totuus paljastui.

        Esimerkkinä kohtia joista löydän omia merkityksiä.

        "Ja mä oon lapsi, jonka kehto palaa.
        Mun maailmani vietiin multa salaa. (kuvaa hyvin sitä miltä tuntui saada tietää mitä isäni oli tehnyt)
        Sun sana kaikuu mun huomisessa, (isän teot vaikuttavat koko loppuelämäni)
        Kunnes syytön murtuu mielivankilassa." (henkilö, joka kertoi minulle tiedon tavallaan murtui, voin vain kuvitella miten vaikeaa on mahtanut olla kantaa tuollaista salaisuutta vuosia)

        "On aika tappaa,
        Ei mikään pyhää.(Kun isälleni mikään ei ollu pyhää, haluan "tappaa" hänet mielessäni, koska kuolluthan hän jo on, enkä saa mitään keinoa tasoittaa tilejä konkreettisesti. Voin vain olla vahva ja unohtaa hänet.)
        Sun vuoro alkaa,
        Ole hyvä."

        Tänä pyhäinpäivänä oli ensimmäinen kerta kun en sytyttänyt omalle isälleni muistokynttilää. Tästä lähtien pyhäinpäivä on unohtamisen aikaa elämässäni.

        Niin on helpompi olla.


      • lhfjhgvljh
        Salaliittoko? kirjoitti:

        Jenni Vartiainen esitti arvostusta saaneen Teemu Brunilan säveltämän ja sanoittaman biisin "Ihmisten edessä". Chisu on nyrkkeillyt nuorena SM-tasolla. Näistä pitäisi päätellä, heidän seksuaalinen suuntautumisensa? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA!!! ÄLKÄÄ UNTA NÄHKÖ!!! ASDASDASDASDASDASDASDASDASDASD!!! Kyllä Suomi24:n musiikkikeskustelut ovat hauskoja. LOLOLOLOLOLOLOLOLOL!!!

        Minä olen rauhassa. Sinulta saattavat fantasiat viedä yöunet.

        Eikäpä juuri hintimmältä kuulostavaa laulajaa ole kuin Teemu Brunila.


      • Ksdfs
        Neitsyt rivissä kirjoitti:

        Jokainen tulkitsee sanat laillaan, turha niistä on kiistellä. Keskustella voi.

        Itse olen saanut oman elämäni kautta Niin on helpompi olla -biisiin oman merkityksen. Minulle selvisi jokin aika sitten ikäviä asioita varhaislapsuudestani, isästäni joka on kuollut aikoja sitten. Hän satutti minua, vaikka en siitä mitään muistakaan, mutta asiasta ei minulle oltu kerrottu, ja lopulta minulle totuus paljastui.

        Esimerkkinä kohtia joista löydän omia merkityksiä.

        "Ja mä oon lapsi, jonka kehto palaa.
        Mun maailmani vietiin multa salaa. (kuvaa hyvin sitä miltä tuntui saada tietää mitä isäni oli tehnyt)
        Sun sana kaikuu mun huomisessa, (isän teot vaikuttavat koko loppuelämäni)
        Kunnes syytön murtuu mielivankilassa." (henkilö, joka kertoi minulle tiedon tavallaan murtui, voin vain kuvitella miten vaikeaa on mahtanut olla kantaa tuollaista salaisuutta vuosia)

        "On aika tappaa,
        Ei mikään pyhää.(Kun isälleni mikään ei ollu pyhää, haluan "tappaa" hänet mielessäni, koska kuolluthan hän jo on, enkä saa mitään keinoa tasoittaa tilejä konkreettisesti. Voin vain olla vahva ja unohtaa hänet.)
        Sun vuoro alkaa,
        Ole hyvä."

        Tänä pyhäinpäivänä oli ensimmäinen kerta kun en sytyttänyt omalle isälleni muistokynttilää. Tästä lähtien pyhäinpäivä on unohtamisen aikaa elämässäni.

        Niin on helpompi olla.

        Itse näen tuon "Kunnes syytön murtuu mielivankilassa" viittauksena siihen, että tämän isän/muun vahvan mieshahmon teot murtavat uhrinsa, esim. insestin lapsiuhreilla ilmenee usein mielenterveysongelmia aikuisuudessaan.


    • epäilen chisua

      Jossain haastattelussa Chisu kertoo nyrkkeilytaustastaan. On sama nainen kyseessä.

      Minäkin olen epäillyt Chisun suuntautumista, koska häntä ei olla koskaan nähty yhdenkään miehen kanssa, vaikka on noin vetävän näköinen nainen. Ja jotain kummallista niissä biisien sanoissa on... samanlaisia vihjauksia kuin Antti Tuiskulla.

      • Mun koti on muualla

        Sama Nainen -kappaleessa Chisu valvoo yöllä kauniina pitämänsä naisen vieressä. Nainen on tosin väkivaltainen ja paha suustaan, mutta Chisu haluaa antaa anteeksi. Ei halua muuttua itse.

        Olisikohan Kristiina Wheeler?
        ;)


      • tyttö^^
        Mun koti on muualla kirjoitti:

        Sama Nainen -kappaleessa Chisu valvoo yöllä kauniina pitämänsä naisen vieressä. Nainen on tosin väkivaltainen ja paha suustaan, mutta Chisu haluaa antaa anteeksi. Ei halua muuttua itse.

        Olisikohan Kristiina Wheeler?
        ;)

        mun koti on muualla:
        toi biisi kertoo kylläkin naisesta joka kertoo miehelleen totuuksia
        ei liity mitenkään chisuun toi biisi.


      • tyttö^^
        Mun koti on muualla kirjoitti:

        Sama Nainen -kappaleessa Chisu valvoo yöllä kauniina pitämänsä naisen vieressä. Nainen on tosin väkivaltainen ja paha suustaan, mutta Chisu haluaa antaa anteeksi. Ei halua muuttua itse.

        Olisikohan Kristiina Wheeler?
        ;)

        niin ja vielä nimimerkille mun koti on muualla
        kantsis ottaa selvää noista biisien merkityksestä ennenkuin alkaa muille sepittämään omia juttuja.
        itse tiiän Chisun sanoituksista koska katoin youtubesta videon jossa Chisu selitti sama nainen biisin sanojen merkityksen.


      • Mkom
        tyttö^^ kirjoitti:

        niin ja vielä nimimerkille mun koti on muualla
        kantsis ottaa selvää noista biisien merkityksestä ennenkuin alkaa muille sepittämään omia juttuja.
        itse tiiän Chisun sanoituksista koska katoin youtubesta videon jossa Chisu selitti sama nainen biisin sanojen merkityksen.

        Kerroin jo 2 vuotta sitten tässä samassa ketjussa, että Chisun sanoitukset ovat monitulkintaiset. Laulut voivat kertoa ihan yhtä hyvin lesborakkaudesta. Varmaankin ihan tarkoituksella.

        Olen nähnyt saman haastattelun. Siinä Chisu sanoo ensin laulun kertovan kahdesta ihmisestä, mutta tarkentaa sitten, että siinä on nainen ja mies, koska suurin osa ilmeisesti olettaa sen olevan niin. Sanat kertovat kuitenkin muuta. Miestä ei yleensä sanota kauniiksi, ellei kyseessä ole joku homppeli. Chisu on toki aikaisemmin sanonut, että hänen sanoituksissaan on tulkinnan varaa. Siis miehistä viis.

        Näköjään sinäkin "tyttö" olet pysynyt palstalla. Mielipiteesi on muokkautunut alkuaikojen uhosta Chisun ihailijaksi.


      • tyttö^^
        Mkom kirjoitti:

        Kerroin jo 2 vuotta sitten tässä samassa ketjussa, että Chisun sanoitukset ovat monitulkintaiset. Laulut voivat kertoa ihan yhtä hyvin lesborakkaudesta. Varmaankin ihan tarkoituksella.

        Olen nähnyt saman haastattelun. Siinä Chisu sanoo ensin laulun kertovan kahdesta ihmisestä, mutta tarkentaa sitten, että siinä on nainen ja mies, koska suurin osa ilmeisesti olettaa sen olevan niin. Sanat kertovat kuitenkin muuta. Miestä ei yleensä sanota kauniiksi, ellei kyseessä ole joku homppeli. Chisu on toki aikaisemmin sanonut, että hänen sanoituksissaan on tulkinnan varaa. Siis miehistä viis.

        Näköjään sinäkin "tyttö" olet pysynyt palstalla. Mielipiteesi on muokkautunut alkuaikojen uhosta Chisun ihailijaksi.

        täh?!?
        luuletko minun olen tuo girl.
        täällä on muitakin tyttö nimimerkillä kuin vain mä,mä en ainakaan muista koskaan haukkuneeni ketään paskiaiseksi


      • tyttö^^
        Mkom kirjoitti:

        Kerroin jo 2 vuotta sitten tässä samassa ketjussa, että Chisun sanoitukset ovat monitulkintaiset. Laulut voivat kertoa ihan yhtä hyvin lesborakkaudesta. Varmaankin ihan tarkoituksella.

        Olen nähnyt saman haastattelun. Siinä Chisu sanoo ensin laulun kertovan kahdesta ihmisestä, mutta tarkentaa sitten, että siinä on nainen ja mies, koska suurin osa ilmeisesti olettaa sen olevan niin. Sanat kertovat kuitenkin muuta. Miestä ei yleensä sanota kauniiksi, ellei kyseessä ole joku homppeli. Chisu on toki aikaisemmin sanonut, että hänen sanoituksissaan on tulkinnan varaa. Siis miehistä viis.

        Näköjään sinäkin "tyttö" olet pysynyt palstalla. Mielipiteesi on muokkautunut alkuaikojen uhosta Chisun ihailijaksi.

        mun nimimerkki on aina ollut tyttö^^
        en tiiä kuka toi girl. on mut se en ainakaan oo mä


      • tyttö^^
        Mkom kirjoitti:

        Kerroin jo 2 vuotta sitten tässä samassa ketjussa, että Chisun sanoitukset ovat monitulkintaiset. Laulut voivat kertoa ihan yhtä hyvin lesborakkaudesta. Varmaankin ihan tarkoituksella.

        Olen nähnyt saman haastattelun. Siinä Chisu sanoo ensin laulun kertovan kahdesta ihmisestä, mutta tarkentaa sitten, että siinä on nainen ja mies, koska suurin osa ilmeisesti olettaa sen olevan niin. Sanat kertovat kuitenkin muuta. Miestä ei yleensä sanota kauniiksi, ellei kyseessä ole joku homppeli. Chisu on toki aikaisemmin sanonut, että hänen sanoituksissaan on tulkinnan varaa. Siis miehistä viis.

        Näköjään sinäkin "tyttö" olet pysynyt palstalla. Mielipiteesi on muokkautunut alkuaikojen uhosta Chisun ihailijaksi.

        Mkom:
        onko pakko valehdella?
        etkö tienny että täällä on monta samaa nimimerkkiä kerran täällä oli yks tyttö. nimimerkillä joka puhui ihan eri tavalla kuin yks muu jolla oli täysin samanlainen nimimerkki...
        haluutko tahallasi pilata jonkun muun keskustelijan maineen?
        aikaa ilkeetä....


      • voi helevetti...
        tyttö^^ kirjoitti:

        niin ja vielä nimimerkille mun koti on muualla
        kantsis ottaa selvää noista biisien merkityksestä ennenkuin alkaa muille sepittämään omia juttuja.
        itse tiiän Chisun sanoituksista koska katoin youtubesta videon jossa Chisu selitti sama nainen biisin sanojen merkityksen.

        onko sanoilla pakko olla merkitys? pitäiskö ne tulkita jotenkin? onko biisit sanomia, vai lauluja? se o ihan paskahailee mitä chisu laulaa, ku sillä on hyvä ääni, ja TVseen sen naamaki sopii... nii että pitäiskö vielä tonkia motiivia/sanomaa sen biiseistä???


      • Kdshf
        Mkom kirjoitti:

        Kerroin jo 2 vuotta sitten tässä samassa ketjussa, että Chisun sanoitukset ovat monitulkintaiset. Laulut voivat kertoa ihan yhtä hyvin lesborakkaudesta. Varmaankin ihan tarkoituksella.

        Olen nähnyt saman haastattelun. Siinä Chisu sanoo ensin laulun kertovan kahdesta ihmisestä, mutta tarkentaa sitten, että siinä on nainen ja mies, koska suurin osa ilmeisesti olettaa sen olevan niin. Sanat kertovat kuitenkin muuta. Miestä ei yleensä sanota kauniiksi, ellei kyseessä ole joku homppeli. Chisu on toki aikaisemmin sanonut, että hänen sanoituksissaan on tulkinnan varaa. Siis miehistä viis.

        Näköjään sinäkin "tyttö" olet pysynyt palstalla. Mielipiteesi on muokkautunut alkuaikojen uhosta Chisun ihailijaksi.

        Voi arvon konservatisti homofoobikko, kyllä miehiäkin sanotaan kauniiksi. Laulun minä näkee miehen kauniina (niin ulkonäöltään kuin ehkä sielultaankin) kaikista rumista teoista huolimatta. Kyse ei ole mistään pinnallisesta komeuden ihastelusta, vaan syvemmästä, rakkaudesta toista kohtaan.
        Kuinka typerä voit olla?


    • tyttö^^

      ai nii unohdin mainita että siis mä oon käyttäny itse tyttö. nimimerkkii mutta vaihdoin sen koska joku muu käytti myös sitä ja se kirjoitti yhteen juttuun Lady Gagasta tosi ruman jutun ja se henkilö en siis ollut mä vaan se toinen...mua ärsyttää että tälläsii sekaannuksii tulee just sen takii että jotkut "varastelee" toisten nimimerkkiä...ja se tyyppi varmasti tiesi että mä käytin sitä nimimerkkii.
      oon kait joskus käyttäny myös tuota girl. nimimerkkii,MUTTA tuota en ollut mä kirjoittanu,jos olisin niin kai mä nyt sen muistaisin ellen oo sit ollu kännissä,en todellakaan ole tarkottanu tuota jos olen siis ton kirjoittanu xD
      aika jännä juttu xD
      siis mä oon nyt itsekin ihan hämilläni ja on nyt pitäny todellakin muistella mitä sitä on kirjoittanu mut ei kyl tuu mieleen tota...
      no joo antaa olla :D

    • viwvwe

      Chisusta tein tutkielmaa ja tuolla jossain luki että se harrasti jo 15-vuotiaana nyrkkeilyä SM-tasolla.

    • Takaisin keittiöön

      Ihan huono varmasti. Ei pärjäisi kenellekkään. Sen siitä saa kun naiset luulevat osaavansa lyödä.

    • terveisiäChisulle1999v

      Samoissa kisoissa oltiin näemmä, minä vähän ylemmässä sarjassa silloin. Sinun sarjasi kilpakaverit ovat minun tuttu maajoukkuekaverini ja toinen lapseni kummi/parhain ystäväni..
      Sanoituksesi ovat olleet minulle aina... en osaa sanoa.. Niin ihmeellisen omakohtaisia, kuin omasta elämästäni kerrottuna. Kiitos siitä.. Vaikka fiktiivisesti kirjoitatkin suurilta osin ja taatusti et tätä palstaakaan ikinä lue (itsekin googlesta löysin..). Itseäni vain alkoi kiinnostaa mistä olet niin tutun oloinen - ja löytyihän se vastaus sitten. Kuvakin näytti olevan albumissa kisoista, sinulla punertava tukka palkintopallilla? Nuorelta näytät kuvassa ;) Hyvää jatkoa. Ihanaa musiikkia teet. Älykäs mimmi ja musiikki... olet lahjakas.
      Kaikella on tarkoitus, sinun tarkoitus oli tehdä jotain kauniimpaa kuin vetää toista päin näköä. Sanallisesti teet senkin kyllä välillä tosi hyvin.. :)
      Terkkuja sinnepäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe