AKU 265L

sampata

Onko kellään kokemusta tuollaisesta Virossa valmistetusta Aku 265L kärrystä.Itselläni on tarkoitus hankkia uusikärry ja tuo näyttäisi asialliselta on iskarit,lehtijouset,kippi ym. ,hintakin olisi edullinen (740€)

16

14850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten tollasen

      Tuli vajaa pari vuotta sitten ostettua tuommonen. Pulttikasattu kärry, mutta hyvin tukeva sellainen. Pokkaukset kyljissä estää turhan notkumisen mitä parissa muussa samanhintaisessa estonia kärryssä on.

      Kippi toimii hyvin, kantavuutta on paljon enempi kuin mitä saisi vetää. Laita koukkuja on nuukasti. Niitä kannattaa lisätä vaikka bilteman tarvikkeilla heti tuplamääräksi. Pultteja viimekesänä yritin kiristää, mutta ei ne mihinkään ole löystynyt. Renkaat oli kylläkin löysässä.

      Kuomu olisi hyvä lisävaruste, mutta maksaa tuossakin mallissa lähes yhtäpaljon kuin itse kärry. Korokelaidat (irtomalli) pitäisi nyt kesällä hitsata, mahtuisi vielä enemmän polttopuita :-)

      Pohjanmaalla on yksi firma mikä tekee kärryjä, on edullisia ja kuomukin olisi ollut edullinen, mutta kun tarve oli suuri niin en lähtenyt hakemaan.

    • Hapatus

      Tuli noita kärryjä pällisteltyä oikein urakalla (harrastusmielessä) ennen kuin ostin uuden. Aku on paljon myyty kärry, pulttiliitoksilla kasattu. Muistan että tosiaan suhteellisen vankasti tehty, alla oli pellistä taivutettu runkokin. Hitsaamalla kasattu ja sen jälkeen sinkitty kärry kestää ruostetta paremmin mutta onko tuolla sitten kuinka suurta merkitystä on ?

      Hitsattuja taitaa olla enää Majava/Kärppä ja Keskon myymä Muuli Pro sekä pienemmistä merkeistä KAJO. Tulee ilmeisesti vähän kalliimmaksi kun pitää kuskata sinkityksellä, pulteilla kasattujen kärryjen pelti kun tulee valmiiksi sinkittynä.

      • katso tarkkaan minkä valitset

        Itsellä on AKUn kärry. Ollut tyytyväinen muutoin mutta ulkopuolisten laitakoukkujen määrä on liika vähäinen.

        Lisäksi huomasin että perälaudan ja lavan välissä oleva om pikku rako joka toiselta reunalta on hieman isompi. Sinällään ei menoa eikä muutoinkaan haittaa mutta suosittelen kun kärryä menet hakemaan niin katsot kaikki läpi ja valitsen parhaan yksilön etkä ensimmäistä mikä jonossa. Tämä pätee kaikkiin muihinkin kun AKU kärryihin, pikkuisia eroja löytyy.


      • Jgyrobågndg
        katso tarkkaan minkä valitset kirjoitti:

        Itsellä on AKUn kärry. Ollut tyytyväinen muutoin mutta ulkopuolisten laitakoukkujen määrä on liika vähäinen.

        Lisäksi huomasin että perälaudan ja lavan välissä oleva om pikku rako joka toiselta reunalta on hieman isompi. Sinällään ei menoa eikä muutoinkaan haittaa mutta suosittelen kun kärryä menet hakemaan niin katsot kaikki läpi ja valitsen parhaan yksilön etkä ensimmäistä mikä jonossa. Tämä pätee kaikkiin muihinkin kun AKU kärryihin, pikkuisia eroja löytyy.

        Vertailin aikanaan ( v. 2007) ns. halpoja peräkärryjä. Päädyin Akuun lähinnä hinnan takia ja sen takia, että joissain kilpailijoiden malleissa ei ollut sisäpuolisia kiinnikepaikkoja lainkaan. Käyttö ollut vähäist kaikenkaikkiaan.

        Tyytyväinen olen ollut. Sillä kulkee satunnainen kaatopaikka ja halkokuorma. Noin 20 cm korkeat lisälaidat tekaisin kakkoskakkosesta, laudasta ja kulmaraudoista. Nyt tulee saunaklapia kerralla enemmän.


      • 2012
        Jgyrobågndg kirjoitti:

        Vertailin aikanaan ( v. 2007) ns. halpoja peräkärryjä. Päädyin Akuun lähinnä hinnan takia ja sen takia, että joissain kilpailijoiden malleissa ei ollut sisäpuolisia kiinnikepaikkoja lainkaan. Käyttö ollut vähäist kaikenkaikkiaan.

        Tyytyväinen olen ollut. Sillä kulkee satunnainen kaatopaikka ja halkokuorma. Noin 20 cm korkeat lisälaidat tekaisin kakkoskakkosesta, laudasta ja kulmaraudoista. Nyt tulee saunaklapia kerralla enemmän.

        Voi teitä ,muistatte menneitä.
        Herätkää.
        Muut ovat kehittyneet,mutta miten on tämän vaunun kohdalla.


      • 2012
        Jgyrobågndg kirjoitti:

        Vertailin aikanaan ( v. 2007) ns. halpoja peräkärryjä. Päädyin Akuun lähinnä hinnan takia ja sen takia, että joissain kilpailijoiden malleissa ei ollut sisäpuolisia kiinnikepaikkoja lainkaan. Käyttö ollut vähäist kaikenkaikkiaan.

        Tyytyväinen olen ollut. Sillä kulkee satunnainen kaatopaikka ja halkokuorma. Noin 20 cm korkeat lisälaidat tekaisin kakkoskakkosesta, laudasta ja kulmaraudoista. Nyt tulee saunaklapia kerralla enemmän.

        Voi teitä ,muistatte menneitä.
        Herätkää.
        Muut ovat kehittyneet,mutta miten on tämän vaunun kohdalla.


      • kaupaaaa
        Jgyrobågndg kirjoitti:

        Vertailin aikanaan ( v. 2007) ns. halpoja peräkärryjä. Päädyin Akuun lähinnä hinnan takia ja sen takia, että joissain kilpailijoiden malleissa ei ollut sisäpuolisia kiinnikepaikkoja lainkaan. Käyttö ollut vähäist kaikenkaikkiaan.

        Tyytyväinen olen ollut. Sillä kulkee satunnainen kaatopaikka ja halkokuorma. Noin 20 cm korkeat lisälaidat tekaisin kakkoskakkosesta, laudasta ja kulmaraudoista. Nyt tulee saunaklapia kerralla enemmän.

        Itselläkin on ollut AKU 265L n. viisi vuotta. Yhden talonkin rakentelin sillä. Eihän sillä kantavuus mitään huippuluokkaa ole. 600 metriä lankkua kun laittaa niin aika lintassa kulkee. Olen tosin kuljettanut sillä myös 1000 kilon betonisäkin, jonka se myös kesti, mutta silloin se kärri vasta matalana kulkikin. Hintansa väärtti kärri.


      • ihanpaska
        kaupaaaa kirjoitti:

        Itselläkin on ollut AKU 265L n. viisi vuotta. Yhden talonkin rakentelin sillä. Eihän sillä kantavuus mitään huippuluokkaa ole. 600 metriä lankkua kun laittaa niin aika lintassa kulkee. Olen tosin kuljettanut sillä myös 1000 kilon betonisäkin, jonka se myös kesti, mutta silloin se kärri vasta matalana kulkikin. Hintansa väärtti kärri.

        Paskarattaat, en muuta sano.


      • tarmo
        ihanpaska kirjoitti:

        Paskarattaat, en muuta sano.

        Taidat puhua sellaisesta josta et tiedä mitään, minulla on ollut aku kärri 80-luvulta asti. Muulista ovat saaneet akselit vääntymään mutta ei Aku kärristä. Jouset kun vaihtaa jotta kestävät kantavuutta 750kg x 2 = 1500kg niin passaa akulla ajaa hiekkaa puoliväliin laitaa:) :) Kokemuksella!!!


      • tarmo
        kaupaaaa kirjoitti:

        Itselläkin on ollut AKU 265L n. viisi vuotta. Yhden talonkin rakentelin sillä. Eihän sillä kantavuus mitään huippuluokkaa ole. 600 metriä lankkua kun laittaa niin aika lintassa kulkee. Olen tosin kuljettanut sillä myös 1000 kilon betonisäkin, jonka se myös kesti, mutta silloin se kärri vasta matalana kulkikin. Hintansa väärtti kärri.

        ouset kun vaihtaa jotta kestävät kantavuutta 750kg x 2 = 1500kg niin passaa akulla ajaa hiekkaa puoliväliin laitaa:) :) Kokemuksella!!!


      • Aku265l
        kaupaaaa kirjoitti:

        Itselläkin on ollut AKU 265L n. viisi vuotta. Yhden talonkin rakentelin sillä. Eihän sillä kantavuus mitään huippuluokkaa ole. 600 metriä lankkua kun laittaa niin aika lintassa kulkee. Olen tosin kuljettanut sillä myös 1000 kilon betonisäkin, jonka se myös kesti, mutta silloin se kärri vasta matalana kulkikin. Hintansa väärtti kärri.

        Minun Aku 265l kantavuus on 1400kg jouset vaihdetty todella järeisiin. Olen kulettanut laidan tasaan hiekkalasteja maasturilla ja hyvin on kestänyt. Eri asia on sitten se että onko laiton.


    • jonnte

      Ainakin yhtä hyvä kuin eräs suomessa valmistettu , jota tosin virolaiset työmiehet kasaavat.

    • Anonyymi

      Aku CP-327 lh ostettu marraskuua alussa 2019 ja työn jälki ei ollut ainakaan tässä kärryssä kovin hyvä.
      Uusi kärry kun oli kyseessä ja töiden jälkeen sen hämärässä liikkeestä hain, niin en nähnyt niitä peltiosia kunnolla, vaikka kärryn ympäri kävelin ennen ostoa.

      Valmistajaan oltu yhteydessä ja laittamani kuvien perusteella lupasivat laittaa uudet osat tulemaan.
      Onhan se mukavaa, kun ostaa uuden vaunun ja sitten siihen vielä joutuu itse vaihtelemaan siihen osia vapaa-ajalla.

    • Anonyymi

      Ostin Aku 300 kärryn kuomulla! Aivan surkea tuote. Kalajoelta ostin näkemättä,kotiin toimitettuna, voi hyvää päivää mikä paska kerran vedin ja viimeisen. En suosi enään suomalaista, kusetusta koko homma. Ostakaa hyvät ihmiset,turvallinen kärry kerralla, tämäkin härpäke 145/80 13” mopon renkailla, veltot kuin mitkä.en suosittele! Kori jo happanee itsestään. Halvalla ei saa hyvää,uskokaa.

    • Anonyymi

      Mulle myytiin kotimaisena, ihan vitsi kärry! Kyllä Kalajoki osaa kusettaa.

    • En tiiä Viron kärryistä mutta Suomessa valmistettu Aku alkaa ruostua jo vajaan kahden vuoden jälkeen . Ei kuulu takuun piiriin. En suosittele Akun kärryjä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe