Pikkuletit ja päänahan pesu

toivotonta--

Laitatatin pikkuletit päähäni.. ovan aivan ihanat ja helpot! Päänahkaa ei kiristä ja näitä on uskomattoman helppo pitää. (laittaja oli afrikkalainen nainen, joka laittoi uskomattoman nopeasti ja hyvin nämä, ei satu eikä kiristä ollenkaan, pyysi vain 80 euroa työstään)

MUTTA nyt ongelmaksi on muodostunut pesu. Näitä pikkulettejähän ei saisi kastella paljoa, koska sitten alkaa oma tukka hapsottamaan, oma eurooppalainen hiuslaatu on niin liukasta verrattuna sitten tähän kuituun.

1. kuinka usein kannattaa pestä?
2. Kärsiikö oma hius, jos sitä ei pese kuin esim. kahden viikon välein?
3.Millä shampoilla kannattaa pestä?
4. Nämä kuivapesu shampoot, minkä merkkisiä niitä on ja tarviiko sitten pestä vedellä ollenkaan, jos käyttää niitä?
5. meneekö letitys pilalle, jos käytän kuiva shampoota?
6. Mitä päänahkaa hoitavaa tuotetta kannattaa käyttää? Onko sellaista, joka hoitaisi niin, että tukka alkaa kasvaa nopeammin? (nyt käytössä system4, tuotesarjasta päänahalle tarkoitettu hiusvesi)

Kiitos vastauksista siskot =)

En ole nyt 8 päivään pessyt tukkaani, eikä tämä todellakaan näytä eikä tunnu edes likaiselta vielä, mutta tuoksuu lievästi likaiselta..

5

4871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-lettipää

      Tässä jotain omakohtaisia vastauksia.... Mulla on kuidusta tehdyt pikkuletit ollut kahdesti.

      1. kuinka usein kannattaa pestä?
      Minä pesin päänahkaa noin viikon välein.

      2. Kärsiikö oma hius, jos sitä ei pese kuin esim. kahden viikon välein?
      En usko, että kärsii millään tapaa, paremminkin tykkää kun saa vähän "rasvahoitoa" ;) Mulla vaan ainakin alko päänahkaa kutiseen, jos pesuväli venähti.

      3.Millä shampoilla kannattaa pestä?
      Hilseshampoo on aika hyvä jos päänahkasi kutisee helposti. Tavallinen perusshampoo käy myös. Kannattaa laimentaa shampoota vedellä, eikä saa hangata päänahkaa ettei just ala hapsottaa. Mie pesin päänahkaa pehmeällä pienellä pesusienellä, jonka ostin hiuksia varten. Eli märkä sieni johon laimennettua shampoota ja sillä painelee lettien välistä päänahkaa. Lopuksi sitte huuhtelee. Kestää tieten vähän aikaa, mutta ainakin omalla kohdalla osoittautui hyväksi keinoksi. Vinkin pesusienestä luin siis jostain hiuspalstalta...
      Hoitoainetta ei kantsi käyttää, se liukastaa omaa hiusta ja lettien juuret alkaa valumaan. Lisäksi sitä on aika vaikee huuhdella pois ->jää juuriin ja lettien sisään.

      Kuivashampoista tai päänahanhoitotuotteista ei minulla ole mitään kokemusta.

    • = D

      Mulla on ollu pikkuletit kans pari kertaa ja silloin pesin niitä näin:
      - ota pesusieni (sellanen "harsosta" tehty pallo, en tiedä nimeä)
      - kastele se ja laita vähän syväpuhdistavaa shampoota
      - vaahdota se kunnolla
      - sitten vaan painellaa sillä päänahkaa
      - huuhtele kunnolla

      Sitten koskeutuksena päänahalle oon käyttäny vaan semmosta vauvaöljyä, joka imeytyy nopeesti ja on helppo levittää. Miks haluut lisätä hiusten kasvunopeutta? Sehän lyhentää sun lettien pitoaikaa, kun juuret on tarpeeks pitkät niin letit rupee näyttää aika ikäviltä =(

      Missä päin muuten teetit nämä letit? (Kiinnostunut, haluaisin itellenikin, mutta kun viimeksi kysyin hintaa niin vastaus oli 50€/tunti!!)

      • toivotonta--

        Kiitos vastauksista :)

        Haluan nopeuttaa hiustenkasvua, koska tämä letitys on minulle lähinnä tapa sietää puolipitkiä hiuksia =) eli kasvatus operaatio menossa.

        Tampereella letitin hiukset :) ja tähän 80 euroon sisältyi materiaali. Letityksessä ei mennyt kuin 5 tuntia, koska tämä afrikkalainen nainen on todella nopea käsistään, vaikka yksin letitti ja sai upean lopputuloksen aikaan! Hän on koko ikänsä letittänyt hiuksia eri tavoin.

        Koska omat hiukseni ovat todella liukkaat, enkä tajunnut pestä niitä syväpuhdistavalla shampoolla ennen letitystä, niin nämä ovat jo alkaneet hieman valua.


      • Haluaaletit
        toivotonta-- kirjoitti:

        Kiitos vastauksista :)

        Haluan nopeuttaa hiustenkasvua, koska tämä letitys on minulle lähinnä tapa sietää puolipitkiä hiuksia =) eli kasvatus operaatio menossa.

        Tampereella letitin hiukset :) ja tähän 80 euroon sisältyi materiaali. Letityksessä ei mennyt kuin 5 tuntia, koska tämä afrikkalainen nainen on todella nopea käsistään, vaikka yksin letitti ja sai upean lopputuloksen aikaan! Hän on koko ikänsä letittänyt hiuksia eri tavoin.

        Koska omat hiukseni ovat todella liukkaat, enkä tajunnut pestä niitä syväpuhdistavalla shampoolla ennen letitystä, niin nämä ovat jo alkaneet hieman valua.

        Mahtaakohan kommentti enää tulla perille kun näköjään 2008 kirjoitettu mutta letittääköhän kyseinen afrikkalainen nainen tampereella noita kuitulettejä vielä? Ja jos näin on niin missäpäin ja löytyykö esimerkiksi netistä jotain yhteystietoa hänestä? Olisin meinaan ekakertalaisena sellaisista kiinnostunut :)


      • EnSuosittele

        Olin ainakin ite varannu tälläselle afrikkalaiselle naiselle tampereelle ajan just joka pyysi 80€. Lauantai aamulla piti olla aika ja perui pe illalla. Sovittiin uus aika sunnuntaille ja ajoin turusta tampereelle seisoin pakkasessa oven takana eikä vastannut soittoihin eikä viesteihin :))) en suosittele meni bussi lippuihin lauantaille 20€ ja sunnuntaina bensoihin 40€ :DDDD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe