osteopaatti, kiropraktikko vai fysioterapia

Anssi*80

Alaselässäni tuntuu olevan joku lukkotila, joka ei näytä vapautuvan. Paikalla ollessa selkää puristaa, polttaa ja on vaikea olla ja keskittyä. Liike ei tee kipeää vaan rentouttaa.

Olin magneettikuvassa ja diagnoosi oli että välilevyn madaltuma. Lääkäri sanoi että ennuste on hyvä. Sain ohjeeksi mennä fysioterapiaan. En kuitenkaan usko että se auttaisi kovin nopeasti ainakaan, koska olen aikasemminkin ollut. Olen sitä mieltä että selässäni on tosiaan joku lukko, joka vääristää koko ryhtiäni, jopa aineenvaihdunta tuntuu hidastuvan ja usein väsyttää sen vuoksi. Minnekköhän sitä menis Helsingissä päin? Miten kiropraktikon ja osteopaatin hoito eroaa käytännössä? Kokemuksia?

33

16769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidettu

      Kiropraktikon ja osteopaatin hoito voi erota yhtä paljon toisistaan kuin kahden eri kiropraktikon tai kahden eri osteopaatin hoito. Osaaminen ja hoitotapa on hyvin kirjavaa.

      Listaasi voisi lisätä myös naprapaatit ja OMT-fysioterapeutit. He tekevät periaatteessa aivan samoja hommia myös ja yhtä kirjavalla osaamisella. Tavallisen fysioterapian voit unohtaa.

      Helsingistä löytyy muutama aika hyvä osaaja, kokeile onneasi. Itse tiedän pari suht hyvää osteopaattia sekä pari selkäpraktikkoa, jotka alaselkää ja lantiota osaavat aika hyvin käsitellä.

      • SoileT

        Voitko auttaa ja kertoa, missä nämä hyvät ovat? alkaa kipu olla sietämätön.
        Kiitos.


    • ranka kondiksessa
      • pitkän kaavan mukaan

        selän hoidon eli ensin pehmitetään lihasjumit ennenkuin aukaistaan mahdolliset nivellukot. ja tutkiiko ne ensin mikö nikama jumissa vai pyytääkö ne vaan laverille ja kääntää potilasta ja polkasee polvellaan potilaan koukistetusta jalasta ja näkemiin rusauksen jälkeen?
        sit vasta ne keksii etä joo se oli nelosvitos väli jumissa, vai osaako nämä koulutetut henkilöt kertoa sen ennen rusausta?


      • hemmy
        pitkän kaavan mukaan kirjoitti:

        selän hoidon eli ensin pehmitetään lihasjumit ennenkuin aukaistaan mahdolliset nivellukot. ja tutkiiko ne ensin mikö nikama jumissa vai pyytääkö ne vaan laverille ja kääntää potilasta ja polkasee polvellaan potilaan koukistetusta jalasta ja näkemiin rusauksen jälkeen?
        sit vasta ne keksii etä joo se oli nelosvitos väli jumissa, vai osaako nämä koulutetut henkilöt kertoa sen ennen rusausta?

        olen itse fysioterapeutti ja voin sanoa, että peruskoulutukseen ei kuulu paljon muuta kuin peruskoulutus elikkä kaikki spesifi rangan hoito on vain lisäkoulutuksen saaneiden hallinnassa jos niidenkään. nimittäin taitoa ei saa koulutuksessa vaan sitä tehdessä eli vaatii työtä ja työtä... tutkimaan kyllä opetetaan tai sanoisinko saat paperimateriaalia, mutta käytännön opetusta et juurikaan. hoitamista pitää sitten itse opetella. tämä pätee opiskelit sitten pääkaupungissa tai muualla. fysioterapiaan kannattaa hakeutua kun tarvitsee esim. leikkauksen jälkeistä liikuntahoitoa. jos on ongelmia selkärangan kanssa niin apu on peruskoulutuksen omaavalla fysioterapeutilla heikkoa. eli pitää olla lisäkoulutusta ja voipi aina kysyä onko sitä.


      • ranka kondiksessa
        pitkän kaavan mukaan kirjoitti:

        selän hoidon eli ensin pehmitetään lihasjumit ennenkuin aukaistaan mahdolliset nivellukot. ja tutkiiko ne ensin mikö nikama jumissa vai pyytääkö ne vaan laverille ja kääntää potilasta ja polkasee polvellaan potilaan koukistetusta jalasta ja näkemiin rusauksen jälkeen?
        sit vasta ne keksii etä joo se oli nelosvitos väli jumissa, vai osaako nämä koulutetut henkilöt kertoa sen ennen rusausta?

        Ilmeisesti sulla ei ole mitään kokemusta, vaan tulet tänne ainoastaan vinoilemaan.

        Soitat jokaiselle ja kysyt mitä tekee, jos et muuten tiedä.

        Kyllä minut on aina tutkittu ja myös lihakset käydään läpi.

        Toki voit vetää pilleriä napaas loppuikäs, jos et usko toisten ammattitaitoon.

        Rakennat varmaan talosikin ihan itse, kun sun milelestä kukaan muu ei osaa sitä rakentaa?


      • ...edellä mainitusta
        pitkän kaavan mukaan kirjoitti:

        selän hoidon eli ensin pehmitetään lihasjumit ennenkuin aukaistaan mahdolliset nivellukot. ja tutkiiko ne ensin mikö nikama jumissa vai pyytääkö ne vaan laverille ja kääntää potilasta ja polkasee polvellaan potilaan koukistetusta jalasta ja näkemiin rusauksen jälkeen?
        sit vasta ne keksii etä joo se oli nelosvitos väli jumissa, vai osaako nämä koulutetut henkilöt kertoa sen ennen rusausta?

        Minulla on kokemusta kyseisestä paikasta. Ne ei tee pitkän kaavan mukaan, ainakaan siinä mielessä, että hoitaisivat lihasjumit hieromalla ennen rusautusta. He eivät myöskään tutki missä kohtaa on vikaa, vaan rusauttavat joka paikkaa kerran ja voimalla. Siihen menee noin 2 minuuttia, ja sitten vaan "kiitos näkemiin". Mitään ei ehdi kysellä eikä oireistaan kertoa.

        Pitkän kaavan mukaan tekevät siinä mielessä, että kun kerran aloittaa, pitää käydä vähintään 30 kertaa.

        Itsellleni on parhaiten sopinut koulutetun naprapaatin antama hoito. Siihen kuuluu hieronta ja tunnustelu ja niksautukset tehdään todella varovaisesti ja tunnustellen ja vain niistä kohdin joissa se on tarpeen. Hoitoon menee 30-40 minuuttia, ja hinta on edullisempi kuin kiropraktikolla. Pahaan krooniseen vaivaan sain apua noin viidestä kerrasta. Ei todellakaan tarvitse käydä 30 kertaa!!


      • ranka kondiksessa
        ...edellä mainitusta kirjoitti:

        Minulla on kokemusta kyseisestä paikasta. Ne ei tee pitkän kaavan mukaan, ainakaan siinä mielessä, että hoitaisivat lihasjumit hieromalla ennen rusautusta. He eivät myöskään tutki missä kohtaa on vikaa, vaan rusauttavat joka paikkaa kerran ja voimalla. Siihen menee noin 2 minuuttia, ja sitten vaan "kiitos näkemiin". Mitään ei ehdi kysellä eikä oireistaan kertoa.

        Pitkän kaavan mukaan tekevät siinä mielessä, että kun kerran aloittaa, pitää käydä vähintään 30 kertaa.

        Itsellleni on parhaiten sopinut koulutetun naprapaatin antama hoito. Siihen kuuluu hieronta ja tunnustelu ja niksautukset tehdään todella varovaisesti ja tunnustellen ja vain niistä kohdin joissa se on tarpeen. Hoitoon menee 30-40 minuuttia, ja hinta on edullisempi kuin kiropraktikolla. Pahaan krooniseen vaivaan sain apua noin viidestä kerrasta. Ei todellakaan tarvitse käydä 30 kertaa!!

        Minut kyllä tutkittiin ja joka kerta kysyy, miten on mennyt.

        Olen saanut triggerpistehierontaa, koska 10 kerran hieronkäynistä lihakset eivät lauenneet eikä monen kuukauden venyttelyt auttaneet toisen pakaran kiristykseen, joka johtui siitä kun Si-nivel oli ollut vuoskymmeniä virheasennossa.

        Vasta tuo triggerpistehieronta auttoi.

        Kaularangan lukkoja on availtu ja kaikki selkärangan lukot, eikä ole sen jälkeen menneet lihakset jumiin, kun ennen olivat aina jumissa vaikka mitä teki ja misssä kävi itteänsä hoidettavana.

        Si-nivelen osaavat avata ja käsitellä.

        Enään ei ole vuoteen ollut selässä mitään kolotusta.

        Naprapaatilla kun kävin, niin hieroi todella huonosti ja vähän rytkäytteli yläselästä ja Si-nivelestä ei ymmärtänyt yhtään mitään. Ja hänen nimensä löytyy "hoidetun" sivulta??????

        Mutta jokainen valitsekoon sen oman paikkansa.


      • ranka kondiksessa
        ranka kondiksessa kirjoitti:

        Minut kyllä tutkittiin ja joka kerta kysyy, miten on mennyt.

        Olen saanut triggerpistehierontaa, koska 10 kerran hieronkäynistä lihakset eivät lauenneet eikä monen kuukauden venyttelyt auttaneet toisen pakaran kiristykseen, joka johtui siitä kun Si-nivel oli ollut vuoskymmeniä virheasennossa.

        Vasta tuo triggerpistehieronta auttoi.

        Kaularangan lukkoja on availtu ja kaikki selkärangan lukot, eikä ole sen jälkeen menneet lihakset jumiin, kun ennen olivat aina jumissa vaikka mitä teki ja misssä kävi itteänsä hoidettavana.

        Si-nivelen osaavat avata ja käsitellä.

        Enään ei ole vuoteen ollut selässä mitään kolotusta.

        Naprapaatilla kun kävin, niin hieroi todella huonosti ja vähän rytkäytteli yläselästä ja Si-nivelestä ei ymmärtänyt yhtään mitään. Ja hänen nimensä löytyy "hoidetun" sivulta??????

        Mutta jokainen valitsekoon sen oman paikkansa.

        Se nimi ei enään olekkaan selkäsivuilla vaan holman sivuilla.


      • kokemusta on...
        ranka kondiksessa kirjoitti:

        Se nimi ei enään olekkaan selkäsivuilla vaan holman sivuilla.

        Kiva, että itse olet ollut tyytyväinen hoitoon. Kai se riippuu vaivasta, että minkälainen hoito parhaiten sopii.

        Oli minullakin sitä triggeripainantaa, mutta ei minkäänlaista hierontaa ja lämmittelyä ennen rusautusta. Ja kun kokonaisuudessaa siihen hoitoon meni se 2 minuuttia, niin minusta siinä ei saanut rahoilleen vastinetta. Minä olisin halunnut enemmän aikaa siihen oireista kertomiseen ja kyselemiseen, että mistä mikäkin oire johtuu, ja mitä sille voi kotona tehdä jne. Minulle jäi siitä sellainen olo, että kyseinen kiropraktikko oli enemmän kiinnostunut rahasta kuin minun hoitamisestani. Varsinkin kun heti kättelyssä nakitti minut 30 kerran sopimukseen. Aina kiiltävät nahkakengät jalassa ja kravatti kaulassa viimeisen päälle ei parantanut sitä vaikutelmaa.

        Ehkä kaipaan sitten kokonaisvaltaisempaa hoitoa, joka tähtää terapiariippuvuudesta pois pääsemiseen. Joka tapauksessa minun selälleni on ehdottoman tärkeää, ettei rusautella miten sattuu, vaan hierotaan ensin lihakset vetreiksi ja sitten vasta tarvittavat kohdat hellästi auki. Itse olen löytänyt loistavan naprapaatin (joka muistaakseni mainitaan Selkäsivuilla), joka on todella kiinnostunut auttamaan ihmisiä, on kiinnostunut potilaastaan, ja jonka kanssa voi jutella asiasta kuin asiasta ilman että on kauhea hoppu.


      • ranka kondiksessa
        kokemusta on... kirjoitti:

        Kiva, että itse olet ollut tyytyväinen hoitoon. Kai se riippuu vaivasta, että minkälainen hoito parhaiten sopii.

        Oli minullakin sitä triggeripainantaa, mutta ei minkäänlaista hierontaa ja lämmittelyä ennen rusautusta. Ja kun kokonaisuudessaa siihen hoitoon meni se 2 minuuttia, niin minusta siinä ei saanut rahoilleen vastinetta. Minä olisin halunnut enemmän aikaa siihen oireista kertomiseen ja kyselemiseen, että mistä mikäkin oire johtuu, ja mitä sille voi kotona tehdä jne. Minulle jäi siitä sellainen olo, että kyseinen kiropraktikko oli enemmän kiinnostunut rahasta kuin minun hoitamisestani. Varsinkin kun heti kättelyssä nakitti minut 30 kerran sopimukseen. Aina kiiltävät nahkakengät jalassa ja kravatti kaulassa viimeisen päälle ei parantanut sitä vaikutelmaa.

        Ehkä kaipaan sitten kokonaisvaltaisempaa hoitoa, joka tähtää terapiariippuvuudesta pois pääsemiseen. Joka tapauksessa minun selälleni on ehdottoman tärkeää, ettei rusautella miten sattuu, vaan hierotaan ensin lihakset vetreiksi ja sitten vasta tarvittavat kohdat hellästi auki. Itse olen löytänyt loistavan naprapaatin (joka muistaakseni mainitaan Selkäsivuilla), joka on todella kiinnostunut auttamaan ihmisiä, on kiinnostunut potilaastaan, ja jonka kanssa voi jutella asiasta kuin asiasta ilman että on kauhea hoppu.

        No minun kokemukseni selkäsivujen naprapaatista oli kyllä, että vähän hierottiin ja tosi nopeesti vaan, sitten vähän rusauteltiin, jonka jälkeen aina vaan uutta aikaa, kunnes itse sanoin, jotta en halua enään tulla.

        Mitään ohjeita en koskaan saanut, vaikka niitä olisin tarvinnut. Sain hyvät ohjeet sitten muualta.

        Si-nivel jäi korjaamatta myös.


    • kysymään

      Täällä palstoilla on "hoidettu", joka käyttää lukemattomia eri nimimerkkejä ja haukkuu aivan kaikki.

      Ja näinollen sinä et sitä oikeaa neuvoa tai edes mitään hyvää vinkkiä täältä tule koskaan saamaan.

      Tai et ainakaan usko saavasi.

      • hyviä

        vinkkejä on täältä saatu, joita mistään muualta ei ole edes toiveitakaan saada.
        Etenkin "hoidetulta".

        > haukkuu kaikki.
        Älä nyt suurentele asioita.
        Haukkuu huonot, tehottomat ja turhia toiveita potilaille jakavat näkemykset ja neuvot.


      • vielä itselleen
        hyviä kirjoitti:

        vinkkejä on täältä saatu, joita mistään muualta ei ole edes toiveitakaan saada.
        Etenkin "hoidetulta".

        > haukkuu kaikki.
        Älä nyt suurentele asioita.
        Haukkuu huonot, tehottomat ja turhia toiveita potilaille jakavat näkemykset ja neuvot.

        LOL


    • Pettynyt ex-vakioas.

      Hei!

      Kävin noin 15 vuoden ajan erittäin pätevällä osteopaatilla noin pari kolme kertaa vuodessa. Hän sai joka kerta parannettua migreenini aina muutamaksi kuukaudeksi. Hän tosin käytti myös akupunktioneuloja, mutta koin helpottavaksi myös kaikki nauksauttelut. Harmi, että hän jäi hommasta eläkkeelle - pätevä mies!

      Olen käynyt myös eräällä nais-kiropraktikolla, jolla oli hommaan 7 vuoden koulutus. Kävin hänellä 4 kertaa ja sain apua alaselkäkipuihin, mutta tosiaan nämä lukkojen avaamiset ovat aika lyhyaikainen apu, eli saattavat olla jo parin päivän kuluttua uudestaan lukossa.

      Viides kerta tällä nais-kiropraktikolla oli sellainen pettymys, etten enää koskaan hänen vastaanotolleen mene. Edellisestä käynnistä oli neljä vuotta. Soitin ja kysyin, paljonko hänellä nykyään hoito maksaa ja kauanko kestää. Hän vastasi, että hoito on 45 minuuttia ja maksaa 55 €.

      Kun menin vastaanotolle, hän sanoi iloisena: "Ai, olet käynyt ennenkin".Olin huoneessa 25 minsaa, josta hoito kesti 20, minsaa ja siitäkin tehokasta hoitoa max 15 min ja loput hellää selän hivelyä. Olin ihan ihmeissään, kun hän sanoi, että hoito on valmis. Kysyin, miten se on mahdollista, että ennenkin hän on hoitanut pitempään ja hän sanoi, että uuden asiakkaan kohdalla on aika 45 minuuttia, mutta kun olen vanha asiakas, niin se on 30 minuuttia ja kun osasin olla niin rennosti hoidon aikana, niin hän sai sen nopeampaa tehtyä.

      Otti koko rahan, olin niin hämmentynyt, etten osannut vaatia heti alennusta, mutta soitin hänelle mutta ei suostunut alennukseen, vaikka hoito oli aivan surkea, eikä myöskään olkapäässä ollut puutuminen parantunut, vaikka hän niin vakuutti, että kuntoon tuli. Hän vielä sanoi, että olisihan voitu jutella loppuaika, mutta hoito oli tehty.

      Olkaa tarkkoja ja pitäkää puolenne!

    • AkupunktioAlva

      Akupunktio voisi olla tässä parempi apu.

    • Ranka soikeena

      Matti Virkkunen on Helsingin paras osteopaatti . Mulla oli ihan hirveet alaselän kivut ja kävin Matilla puoli vuotta. Kivut katos! http://www.mattivirkkunen.fi/

    • fysio oulu

      www.tohtorille.fi

    • JukkaLuukkainen

      Suosittelisin lämpimästi kiropraktikko Jani Mikkosta Helsingin keskustassa. http://selkakuntoutus.fi/

      Usean hoitokokemuksen pohjalta voin sanoa, että osaavampaa ja miellyttävämpää alan ihmistä on ollut vaikea löytää.

    • huonoselkä

      Jukka Chydenius kiropraktikkona on maailman paras, voin suositella vaivaan kuin vaivaan.

      Fysikaalisista taas Helsingissä Hannu&Pekka Töölössä. Todella ammattitaitoisia ja mukavia erikoisfyssareita kaikki.

      Näissä kahdessa kun on käynyt on kadonnut jalkojen puutumiset, alaselän välilevy pullistuma, kaikki huimaus ja päänsärky sekä epämääränen tinnitys ja väsymys

    • Reimr

      Kovat on taksat! Osteopaatin asiakkaalle varaama aika 45 minsaa, mutta 40 minsan päästä osteopaatti sanoo jo heihei.

      Hoito 30-35 minsaa ja osa ajasta käsien paikallaan pitämistä asiakkaan selässä tms., eli nivelien käsillä lämmittämistä, että sitten voi niksauttaa.

      Osteopaatti itse totesi, että kuntoon tuli kaikki vaivat yksi kerrallaan, mutta ei tosiaan tullut.

    • kiputila

      Suosittelen Terveystalon Jirka Ilomäkeä! Taitaa pitää muuallakin vastaanottoa.

    • Teropennanen

      Ääni myös kiro Mikkosen suuntaan. Hän on ainut, joka osasi diagnosoida ongelmani alkusyyn. Ilman oikeita harjoituksia kaikilla ei hoito auta.

    • EntAsiakas

      Kävin joku aika sitten eräällä osteopaatilla pari kertaa. Eka hoito oli ihan ok, joten varasin hänelle toisenkin ajan. Toisella kertaa hänellä olikin yhtäaikaa toinen asiakas - siis sama aika varattu - olin ihmeissäni. Ajattelin, että ehkä samoissa tiloissa toimii joku toinenkin osteopaatti, mutta ei. Meidän kahden asiakkaan välissä oli noin 3 metriä tilaa ja särmiseinä.

      Osteopaatti laittoi minulle akupunktioneulat ympäri kehoa - vaikka olin tilannut ajan osteopaattiseen käsittelyyn. Neulojen laittaminen kesti ehkä 3 minuuttia. Sitten hän meni hoitamaan sermin takana ollutta miestä.

      Kuuntelin, kun osteopaatti pyysi miestä kääntymään milloin mitenkin ja hengittämään tietyllä tavalla jne. Ajattelin, että noita toimenpiteitä minäkin tulin hakemaan. Raivostutti osteopaatin hyväksikäyttö. Olisi hän voinut puhelimessa kysyä, sopiiko minulle akupunktiohoito osteopaattisen hoidon tilalta - ei olisi sopinut, vaan olisin tilannut ajan toiselle osteopaatille. Tuskin sopi miesasiakkaallekaan se, että olin kuunteluoppilaana.

      Makasin vatsallani, puolisen tuntia oli mennyt. Alkoi käydä kipeää niskaan, halusin lähteä, jättää lapun pöydälle, että lähetä lasku, mutta mitenpä olisin voinut lähteä pois, kun on kymmenkunta neulaa ympäri kehoa.

      Kun osteopaatti oli hoitanut miestä 35 minuuttia, hän peri häneltä maksun ja tuli sitten hoitamaan minua 10 minuuttia. Maksoin saman 70 euroa kuin miesasiakaskin. Ehdotin kyllä alennusta, kun hän käytti minuun kuitenkin aikaa yhteensä vain 15 minuuttia, mutta osteopaatti vastasi, että hän laskuttaa siitä, että hoitaa asiakkaan kuntoon, eli ajalla ei ole väliä, vaan sillä, että hoito toimii.

      Hoito helpotti vähän kipuja, mutta ei pitkäksi aikaan.

      Miten te olisitte toimineet vastaavassa tilanteessa? Oletteko joutuneet tällaista kokemaan?

      Kiitos vastauksista.

    • Monenlaista

      No voi hyvänen aika millainen osteopaatti. Olisin sanonu tilanneeni ajan osteopaattiseen hoitoon, en akupunktioon, ja lähtenyt läppäseen. Olis saanut korvata sulle matkakulut turhasta reissusta.

    • Nimeäkehiin

      Kerrohan nimi että osaa välttää tuota tyyppiä.

    • Osteopatiaaa

      Ainakin Oulun Patelassa on toiminut eräs osteopaatti noin. Kerran myös Limingantullissa. Eli samoin on käynyt minullekin, vaikka osteopaattiseen hoitoon ajan tilasin. Raivostutti. Miksi ei voinut sanoa jo aikaa tilatessani, että hänellä on toinen asiakas samaan aikaan ja minulle aikoo vain laittaa neulat selkään - ihme porukkaa.

    • Kaikenlaisia

      Joitakin vuosia sitten meni paikat pahasti jumiin ja kävin sitten muutamissa eri paikoissa väänneltävänä ja käänneltävänä. Paras oli kyllä tosiaan vanhempi mies jkl keskustassa. Menin paikalle ja pidemmittä puheitta mies selälleen ja jalka koukkuun sängyn viereen ja polkaisu, Se oli 10min huvi ja ukko vaan vakavalla naamalla sanoi et 60e kiitos. Toivottavasti tämä huijari ei palvele enään ketään.

    • Toivo.Lång.Inkeroinen

      Lannerangan jumi-ja kipuoireisiin löysin reikimeditaatiokurssin jälkeen kuin sattumalta helpotusta. Koko selkäranka kuvattiin yksityiskuvantajalla.
      Koko tukirangan alueilla todettiin skoliooseja; kaularangassa, rinta ja lannerangassa. Sivukuvassa näkyy s-muotoisuus.

      Itse rakentamallani hoitopöydällä venyttelyn opetteleminen tuotti aluksi kipua. Kehon omat endorfiinit tulevat nopeasti apuun ja omahoitoa voi jatkaa.
      Kun välilevyjen pinnetilojen vapauttamista, venyttelyä tehdään päivittäin "lukkotiloja" ei pääse syntymään. Treenissä on myös vaaransa; on aistittava kehoaan herkällä "korvalla".

      Lannerankaa venyttäessäni tulee nikamarappeuman aiheuttamaa liikettä. Juuri tämän alueen mobilaatio, päivittäinen hoitopöydällä tapahtuva liikuttelu sallii päivittäisen liikunnan ilman toispuolista halvautumisuhkaa.

    • kivutonselkä
    • Anonyymi

      Kävin alkusyksystä Torikadulla (Oulu) eräällä hyvät arvostelut saaneella osteopaatilla. Toivoin hänen naksauttavan selkääni jotenkin, mutta ei.

      Ensin oli n. 15 minsan alkuhaastattelu. Sitten hän tutkaili kroppaani. Lopun 40 minsaa makasin selälläni ja osteopaatti etsi kropastani kipeitä triggerpisteitä ja aina sellaisen löydettyään, painoi pistettä ehkä puolisen minuuttia per piste. Ei siis hieronut kipupisteitä, vain painoi - helppoa. Ei koko aikana mitään lihasten hierontaa tai mitään manipulaatiota.

      Koska hän etsi ja painoi myös selästäni kipupisteitä, niin olin kauan aikaa selkä vinossa, koska makasin selälläni ja hän työnsi kätensä selkäni alle eri kohtiin. Oli epämiellyttävä asento.

      Hoidon jälkeen olo ei mitenkään ollut helpottunut, kuten usein hyvällä osteopaatilla käynnin jälkeen on. Pari päivää kesti aikamoinen jäykkyys ja kipukin yläselässä varmaan sen n 20 minsaa kestäneen selän vinon asennon vuoksi.

      Miksi hän ei voinut painella selkääni siten, että olisin maannut vatsallani, jolloin ei selkä olisi ollut kierossa ja kipeytynyt? No siksi kai, kun hän on tottunut hoitamaan raskaana olevia naisia, jotka eivät voi vatsallaan maata.

      75 euroa tunti, kiitos. Tuli petetty olo. Miksi hän ei voi kirjoittaa sivuillaan, että tekee vain triggerpisteiden painantaa? Siksi kai, kun siinähän jäisi moni 75 euroa saamatta, kun monet menevät kuitenkin osteopaatille saadakseen kokonaisvaltaisemman hoidon.

      Olen huomannut vuosien aikana, että ne osteopaatit, jotka ottavat kovimmat hinnat, myös laiskottelevat eniten. Eräälläkin hoito maksaa 70 euroa/30 minsaa, ja hän vain pitää käsiään asiakkaan kehon eri osien päällä ja välittää energiaa. Se on muistaakseni sitä biodynaamista osteopatiaa. Olen saanut sitä kaksi kertaa, ei auttanut.

      Mutta aiemmalla paikkakunnalla asuessani eräs klassisen osteopatian harjoittaja auttoi minua monta vuotta. Tarvitsi käydä hänen luonaan vain 2-3 kertaa vuodessa ja hän laittoi minut hyvään kuntoon pitkäksi aikaa. Hän tosiaan teki erinomaista työtä koko 45 minsaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe