Kävin katsastuttamassa golf III:seni, ja päästöt on liian korkeat tyhjäkäynnillä... Oon kuullu sellasen kikan, että jos kaataa jäänestoainetta tankkiin litra per 10 litraa nii päästöt pitäis olla puhtaat, pitääkö paikkaansa? tai onko mitää vastaavia kikkoja olemassa?
Kikkoja päästömittaukseen
22
18545
Vastaukset
- James Deadmeat
Hyshys... Ei tällä palstalla tuollaisia saa puhua. Tämä on katsastusmisten kyykytyspalsta. Täällä saa vaan haukkua tyhmiä auton omistajia ja kehua katsastusmiesten erinomaisuutta.
- Goizer
Mullekin lääkäri ehdotteli kipsausta ja sairaalahoitoa kun jalkani murtui. Kun kuulin, että mulle olisi siitä tullut kustannuksia monta kymppiä, niin sanoin, että joo, käyn kotona ja tulen sitten sisään sairaalaan. No, idiootti päästi mut lähtemään, joten kävin apteekissa hakemassa pienen pussillisen Buranaa. Kyllä se siitä kuntoon tulee. Ei enää satu ollenkaan.
- Ferris Freethink
Goizer kirjoitti:
Mullekin lääkäri ehdotteli kipsausta ja sairaalahoitoa kun jalkani murtui. Kun kuulin, että mulle olisi siitä tullut kustannuksia monta kymppiä, niin sanoin, että joo, käyn kotona ja tulen sitten sisään sairaalaan. No, idiootti päästi mut lähtemään, joten kävin apteekissa hakemassa pienen pussillisen Buranaa. Kyllä se siitä kuntoon tulee. Ei enää satu ollenkaan.
Mä pidän kyllä itseni kunnossa. Tuon peltilehmän hc-päästöstä en ole niin kiinnostunut, onko se 95ppm vai 105ppm. Maailma ei pelastu sillä että ostan uuden auton (joka muuten valmistusvaiheessa on jo saastuttanut ja vienyt energiaa enemmän, mitä se tulee koko käyttöaikansa aikana tekemään) mutta euroja voi pelastaa...
- Goizer
Ferris Freethink kirjoitti:
Mä pidän kyllä itseni kunnossa. Tuon peltilehmän hc-päästöstä en ole niin kiinnostunut, onko se 95ppm vai 105ppm. Maailma ei pelastu sillä että ostan uuden auton (joka muuten valmistusvaiheessa on jo saastuttanut ja vienyt energiaa enemmän, mitä se tulee koko käyttöaikansa aikana tekemään) mutta euroja voi pelastaa...
Jos sinulla on ns. vähäpäästöinen auto, jolle tehdas ei ole ilmoittanut poikkeavia arvoja HC-lukemalle, niin arvoista näkee, että autosi ei ole kunnossa. Iso remppa tulosa, ellet laita pikaisesti kuntoon.
- älä viisastele
Goizer kirjoitti:
Jos sinulla on ns. vähäpäästöinen auto, jolle tehdas ei ole ilmoittanut poikkeavia arvoja HC-lukemalle, niin arvoista näkee, että autosi ei ole kunnossa. Iso remppa tulosa, ellet laita pikaisesti kuntoon.
Itselläni ollut tuommoisia VW kestoautoja parikin ja toiseen vaihdoin katin 300tkm kohdilla. Ei mitään vikaa koneessa mutta rajallinen on tuon katinkin elo.
Jos tuo lambda arvo jöpöttää ykkösessä, ei vikaa.
Eihän tuo minulle maksanut mitään tuo remontti, kun itse tekee ilmaisista osista mutta asiakas voi joutua maksamaan muutaman satasen tuosta huvista. Pelastuuko sitten maailma? - Elkki
älä viisastele kirjoitti:
Itselläni ollut tuommoisia VW kestoautoja parikin ja toiseen vaihdoin katin 300tkm kohdilla. Ei mitään vikaa koneessa mutta rajallinen on tuon katinkin elo.
Jos tuo lambda arvo jöpöttää ykkösessä, ei vikaa.
Eihän tuo minulle maksanut mitään tuo remontti, kun itse tekee ilmaisista osista mutta asiakas voi joutua maksamaan muutaman satasen tuosta huvista. Pelastuuko sitten maailma?Mistä niitä ilmaisia osia sikiää?
- niitä
Elkki kirjoitti:
Mistä niitä ilmaisia osia sikiää?
napsii hyllyltä ja asiakas maksaa!
- dsfdsjf
älä viisastele kirjoitti:
Itselläni ollut tuommoisia VW kestoautoja parikin ja toiseen vaihdoin katin 300tkm kohdilla. Ei mitään vikaa koneessa mutta rajallinen on tuon katinkin elo.
Jos tuo lambda arvo jöpöttää ykkösessä, ei vikaa.
Eihän tuo minulle maksanut mitään tuo remontti, kun itse tekee ilmaisista osista mutta asiakas voi joutua maksamaan muutaman satasen tuosta huvista. Pelastuuko sitten maailma?Hiilivetyarvo on normaalisti toimivalla moottorilla alle 100 ppm, katalysaattorilla tai ilman. Toimiva katalysaattori saattaa pienentää konsentraation lähes nollaa, vaikka sisäänmenevässä pakokaasussa se olisi yli 1000 ppm.
- hylätty?
Mikä arvo on liian korkea? Voi olla helpompi korjata vika (esim. huonot sytytystulpat) kuin alkaa kikkailla eikä se autokaan tule kuntoon jäänestolla.
Oliko auto/katalysaattori varmasti lämmin? Ettei katsuri vaan mitannut kylmää autoa?- golf III
Auto oli kyllä lämmin mutta eipä se katsastusmies muuta suvainnu sanoa ku että joutokäyntipäästö arvot on liian korkeat... HC pitoisuus oli 154, ja olis saanu olla 100, siksi tuli hylky. ei tarvitse välttämättä olla mikään kikka, hyvä korjaus ohje kelpaa myös :)
- tulpat
golf III kirjoitti:
Auto oli kyllä lämmin mutta eipä se katsastusmies muuta suvainnu sanoa ku että joutokäyntipäästö arvot on liian korkeat... HC pitoisuus oli 154, ja olis saanu olla 100, siksi tuli hylky. ei tarvitse välttämättä olla mikään kikka, hyvä korjaus ohje kelpaa myös :)
Korkea HC johtuu usein sytytyskatkoksista eli tulpat vaihtamalla on moni auto tullut kuntoon. Oliko häkä eli CO sallituissa rajoissa?
- golf III
tulpat kirjoitti:
Korkea HC johtuu usein sytytyskatkoksista eli tulpat vaihtamalla on moni auto tullut kuntoon. Oliko häkä eli CO sallituissa rajoissa?
CO päästöt oli joutokäynnillä 0,05 sallittu 0,50 mutta 2000rpm:ssä ne oli jo 0,28 ja sallittu oli 0,30.. eli aika rajaa hipoo :/ Mutta pitää ainaski ne tulpat sitten vaihtaa kiitos vinkistä!
- satanspawn
golf III kirjoitti:
CO päästöt oli joutokäynnillä 0,05 sallittu 0,50 mutta 2000rpm:ssä ne oli jo 0,28 ja sallittu oli 0,30.. eli aika rajaa hipoo :/ Mutta pitää ainaski ne tulpat sitten vaihtaa kiitos vinkistä!
Epäilen että toi jäänestoaine ei vaikuta päästöihin juuri mitenkään katalysaattoriautoissa. Vanhemmissa katittomissa kaasaripeleissä sillä sai kyllä päästöjä jonkin verran alemmas.
- dghfh
satanspawn kirjoitti:
Epäilen että toi jäänestoaine ei vaikuta päästöihin juuri mitenkään katalysaattoriautoissa. Vanhemmissa katittomissa kaasaripeleissä sillä sai kyllä päästöjä jonkin verran alemmas.
Sellaisessa tilanteessa voi auttaa, jos lambdasäätö ei toimi. Mutta se että myös lambda-arvo osuisi vaihteluvälille on herran hallussa.
- Lambadamies
dghfh kirjoitti:
Sellaisessa tilanteessa voi auttaa, jos lambdasäätö ei toimi. Mutta se että myös lambda-arvo osuisi vaihteluvälille on herran hallussa.
miksi se auttaisi vain tilanteessa, jossa lamdasäätö ei toimi???
Auttaa juuri tilanteessa, jossa putkesta tulee palamattomia hiilivetyjä ja häkää, sillä tenu palaa puhtaammin, kuin bensa.
Siitähän tietysti lähdetään, että auton tulee olla ehjä mutta jos autoon työntää tuhansia kulkupuolen parantamiseen ja asentaa siihen isolla vaivalla ehjää osaa, voi motivaatio muuttua tyhjäkäynnin päästöarvojen suhteen.
Itse olen kerran tuohon kikkaan joutunut turvautumaan reilusti yli 400hv:n kossusierrassa, kun ei tahtonut muuten tuo homma mennä pykälien mukaan... - bhjvbvbh
Lambadamies kirjoitti:
miksi se auttaisi vain tilanteessa, jossa lamdasäätö ei toimi???
Auttaa juuri tilanteessa, jossa putkesta tulee palamattomia hiilivetyjä ja häkää, sillä tenu palaa puhtaammin, kuin bensa.
Siitähän tietysti lähdetään, että auton tulee olla ehjä mutta jos autoon työntää tuhansia kulkupuolen parantamiseen ja asentaa siihen isolla vaivalla ehjää osaa, voi motivaatio muuttua tyhjäkäynnin päästöarvojen suhteen.
Itse olen kerran tuohon kikkaan joutunut turvautumaan reilusti yli 400hv:n kossusierrassa, kun ei tahtonut muuten tuo homma mennä pykälien mukaan...Mikäli polttoaineseos on liian rikkaalla, voisi polttoaineseos laihentua sen verran että katalysaattorin pelkistysreaktio alkaisi toimia. Jos taas lambdasäätö toimii, kompensoi se seoksen laihentumisen eikä vaikutusta ole.
Kai sinä sen ymmärrät, että etanoli sisältää happea, joten sen lisääminen paltapahtumaan laihentaa seosta? Siihen sen vaikutus perustuu, eikä mihinkään muuhun. - hghglhvf
Lambadamies kirjoitti:
miksi se auttaisi vain tilanteessa, jossa lamdasäätö ei toimi???
Auttaa juuri tilanteessa, jossa putkesta tulee palamattomia hiilivetyjä ja häkää, sillä tenu palaa puhtaammin, kuin bensa.
Siitähän tietysti lähdetään, että auton tulee olla ehjä mutta jos autoon työntää tuhansia kulkupuolen parantamiseen ja asentaa siihen isolla vaivalla ehjää osaa, voi motivaatio muuttua tyhjäkäynnin päästöarvojen suhteen.
Itse olen kerran tuohon kikkaan joutunut turvautumaan reilusti yli 400hv:n kossusierrassa, kun ei tahtonut muuten tuo homma mennä pykälien mukaan...Tietysti kyse oli hapetusreaktiosta. Typenoksidejahan ei mitata.
- vaivaakin
vanhuus. Pistät viagraa ja tukkoseen oloon yskänlääkettä, kourallinen molempia 10:ntä litraa kohden. Jo herää vanhus eloon. Jos ei vielä kehrää kunnolla, niin mirrin muonaa vielä hyppysellinen.
- ilkeä suikkapää
On se vaan saatanan kumma, että mitään ei voi korjata kunnolla vaan pitää jotain haistapaskan kikkoja käyttää avuksi ja mennä siitä missä aita on matalin.
Korjaa se paska tai vie paaliin.- kyrvälle tiedoksi
teetkö itse semmoisia remontteja mitkä ylittää auton arvon? Ai niin eihän katsurien tarvitse kun ryöstävät katsastuksien hinnoissa semmoisia sikavoittoja että voivat ostaa uuden mersun joka vuosi, eihän semmoista elitistien tarvitse ajatellakaan köyhempien selviytymistä tässä saatanan kalliissa maassa, mitä vain pystytte taloudellista vahinkoa aiheuttamaan köyhille, sen suurempaa vahingoniloa tunnette paskiaiset saatana!
- se noin mene
kyrvälle tiedoksi kirjoitti:
teetkö itse semmoisia remontteja mitkä ylittää auton arvon? Ai niin eihän katsurien tarvitse kun ryöstävät katsastuksien hinnoissa semmoisia sikavoittoja että voivat ostaa uuden mersun joka vuosi, eihän semmoista elitistien tarvitse ajatellakaan köyhempien selviytymistä tässä saatanan kalliissa maassa, mitä vain pystytte taloudellista vahinkoa aiheuttamaan köyhille, sen suurempaa vahingoniloa tunnette paskiaiset saatana!
Et usko itsekkään mitä suollat.
- puhdastasavuakakspäivää
Vanha aihe mutta aina niin ajankohtainen. Kysymykseni olisi tällainen; onko ok laittaa 2 litraiseen 200 000 km ajettuun monipistesuihkutus moottoriin tai siis tankkiin ja mitä moottori ja päästöarvot tuumii katsastuksen suhteen jos laittaa
1. pelkkää synteettistä pienkonebensiiniä
2. 50% pienkonebensiiniämja 50 % 98 E tä
3. 33 % pienkonebensiiniä, 33 % 98E tä ja 33 % 85 RE tä
Synteettinen nelitahtinen pienkonebensiini on 5 litran purkki 16 euroa. En itse pidä pahana jos kerran vuodessa ajaa tankin tyhjiin, ja kaataa 5 purkkia yht 25 litraa synteettistä bensaa päästäkseen pästökatsastuksesta läpi. Eihän se tee kuin 65 euroa. En ota kantaa enempää siihen miten järkevää on teettää puolentoista tonnin autoon männänrengasremontti, vaihtaa katalysaattori ja muuta juttua. Varmasti auto tykkää jos omistajalla on varaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1693120Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha242111- 232044
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.901885Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?721587Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se261346Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo371242- 81241
Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan341201Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61188