Korvakorun hoito??

huolestunut@92

Moi! Otin viime viikolla korvakorun (ammuttiin) liikkeessä ja nyt puoliviikkoa myöhemmin se on turvonnut ja punainen mutta ei tule mitään mömmöjä eikä särje jos sitä ei puristele. Olen pyöritelly päivittäin muutaman kerran ( kädet desinfioitu) mutta en tiedä onko se sitten tulehtunut.. miten sitä pitäisi hoitaa ja puhdistaa?? : /

21

11504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghjpkgdd m

      Mikset mee sinne liikkeeseen takas ja kysy sieltä? Etkö saanu hoito ohjeita?
      Sinuna:-menisin liikkeeseen ja kysyisin sieltä
      -pyytäisin hoito ohjetta kirjallisena
      - en menis uudelleen, jollei näitä saa

    • ...

      Ensinnäkin, puhdista pari kertaa päivässä juoksevalla, lämpimällä vedellä ja pyyhi varovasti mahdolliset eritteet pois. Pesun yhteydessä voi varovasti pyöritellä, mutta se ei ole ihan välttämätöntä, ainakaan, jos koru on tasainen eikä siten ole vaaraa, että se kasvaa kiinni kudokseen.

      Nyt kun et ilmeisesti ole hoitanut puhdistusta kunnolla, voivat lävistyksesi olla hieman tulehtuneet. Puhdista miedolla desinfiointiaineella (esim. Septidin) vesipesun jälkeen kerran päivässä ainakin muutaman päivän ajan. Kun lävistykset ovat rauhoittuneet eli eivät ole punaiset ja turvonneet, niin voit lopettaa desinfioinnin. Älä käytä desinfiointiainetta liikaa tai liian pitkää aikaa.

      Hanki pidempi tappiset korut, jos nykyiset eivät salli turpoamista riittävästi. Käytä vain nikkelittömiä ja malliltaan sopivia (eli siis sellaisia, jotka eivät kerää eritteitä, eivät purista eivätkä ole lävistyksessä olevalta osaltaan epätasaisia).

    • Muerte

      miula märkii korvat ku pien normaalikorviksia.. kannattaa kokeilla korunvaihdosta titaniumkoruihinja nyt ainaki voi huomattavasti paremmin korva :) sit muista kuuman juoksevan veden alla 5-10min joka päivä pari kertaa :) silleen miulla ainaki parantu nää..

    • oulunpoeka

      ite laitoin eilen korvakorun ja se joka sen laitto nii sanoi että 3h pitää olla hoitokoru ja nyt mulla on venytys koru.

      • hihih1111

        ohoh mulle sanottiin että 4viikkoa pittää olla hoitis !! :oo


    • mrrs

      MITÄÄN LÄVISTYSTÄ, EDES TAVALLISIA KORVIKSIA, EI PIDÄ OTTAA AMPUMALLA! Ymmärrätkö miten paljon kudosvauriota siitä aiheutuu, kun tylsä koru ammutaan suoraan korvasta läpi? Kaiken muun hyvän lisäksi tällaisissa paikoissa lukko laitetaan usein myös liian kireälle. Nykymallin pyssyissä on sentään edes vaihtopäät, mutta koko pyssyä ei saada steriiliksi joten olet altis myös kaikkien muitten ihmisten bakteereille. (mitkään neo-amiseptit ym. aineet eivät tee pyssystä kelvotonta kasvualustaa bakteereille.) Itse otin korvikset ampumalla joskus ennen kuin olin edes koulussa, molemmat reiät tulehtui ja lukot upposivat korvien sisälle. En voisi missään nimessä suositella tätä menetelmää kenellekkään enkä itse ottaisi ampumalla enää yhtään mitään kehonkoristusta.
      Korvalävistysten ja yleensäkkin kaikkien lävistysten hoidossa yleensä puhutaan tuosta korun liikuttelemisesta. itse olen sillä kannalla että jos korusta näyttää irtoavan kaikki moska pelkällä vesipesulla, niin sitten ei liikutella! ärsyttää turhaan haavaa. jos sitä on pakko liikutella niin sitten saa kyllä olla muuten puhdas lävistys, jos koruun on kuivunut kudosnestettä niin älä koske.

      • kyllästynyt total

        en oo ikinä nähny tylsää ensikorua. teräviähän noi näyttää olevan, ainakin mun vanhat. ihme puusilmä olet! eikä sitä lukkoa laiteta yhtään mihinkään. kylla ne tähän asti on tullu automaattisesti samalla kertaa. sit se koru sen reiän tekee, eikä mikään pyssy.
        ihme vouhottaja olet! onneks sunkaltaisia ei oo kovinkaan monta, vaikka aina oottekin täällä rääkymässä. maailma on kyllä paljon parempi paikka elää ilman hysteerisiä vouhottajia...hyvää loppuelämää!


      • mrrs
        kyllästynyt total kirjoitti:

        en oo ikinä nähny tylsää ensikorua. teräviähän noi näyttää olevan, ainakin mun vanhat. ihme puusilmä olet! eikä sitä lukkoa laiteta yhtään mihinkään. kylla ne tähän asti on tullu automaattisesti samalla kertaa. sit se koru sen reiän tekee, eikä mikään pyssy.
        ihme vouhottaja olet! onneks sunkaltaisia ei oo kovinkaan monta, vaikka aina oottekin täällä rääkymässä. maailma on kyllä paljon parempi paikka elää ilman hysteerisiä vouhottajia...hyvää loppuelämää!

        aivan, lukko tulee automaattisesti ja siksi se meneekin liian kireälle. ja se on tylsä jos et kevyesti työntämällä saa korvista paljain käsin korvasta läpi - neula menisi läpi 100x helpommin. se, että korun pää on hieman piikin muotoinen ei tarkoita sitä, että se olisi terävä.
        voin olla vouhottaja tasan niin kauan kun sinä keksit sen pyssyn minkä saa tukkia kokonaisena autoklaaviin.


      • LOLsuoraansanottuna

        XDXD Luuletko, että ammatilaiset laittaisivat ampumalla jos se olisi vaarallista? Vaikka sulla on huonoja kokemuksia ampumisesta niin siitä voi olla aika monta vuotta. Itelläni ollu korvikset varmaan vuoden ja hoitokorvisten aikaan ei ollut mitään ongelmia ei tulehtuneet, eikä tullut edes sitä valkoista eritettä mitä onkaan. Joten jos itselläsi on huonoja kokemuksia niin ei välttämättä kaikilla ja et varmaankaan hoitanut korviksiasi oikein kerta niille nuin kävi.. nauran tääl.com P.S korvakorua TÄYTYY liikuttaa (pyörittää) ette se ei jämähdä paikalleen. Silloin korvakorujen vaihto voi olla hankalaa..


      • LOLsuoraansanottuna
        LOLsuoraansanottuna kirjoitti:

        XDXD Luuletko, että ammatilaiset laittaisivat ampumalla jos se olisi vaarallista? Vaikka sulla on huonoja kokemuksia ampumisesta niin siitä voi olla aika monta vuotta. Itelläni ollu korvikset varmaan vuoden ja hoitokorvisten aikaan ei ollut mitään ongelmia ei tulehtuneet, eikä tullut edes sitä valkoista eritettä mitä onkaan. Joten jos itselläsi on huonoja kokemuksia niin ei välttämättä kaikilla ja et varmaankaan hoitanut korviksiasi oikein kerta niille nuin kävi.. nauran tääl.com P.S korvakorua TÄYTYY liikuttaa (pyörittää) ette se ei jämähdä paikalleen. Silloin korvakorujen vaihto voi olla hankalaa..

        ja vielä semmonen että lukko ainakin nykyään on ihan helppo saada pois ei ainakaan mulla ollut tiukalla ja joissakin paikoissa lukko on samanlainen hoitokorvakoruissa kuin myös sitten tavallisissa..


    • nkleäaifgi

      ..merisuolaliuosta. suhde n. 1 tl merisuolaa/1 dl kiehuvaa vettä, mutta ei polttavana iholle.. ;) ainaski mulle on auttanu rustokoruihin.

      • Jansmakko

        Kuvittelisin fysiologisen suolaliuoksen olevan paremman kuin merisuolaliuoksen, kun haavanhoidosta puhutaan. Merisuolaliuoksen suhdehan voi olla mitä hyvänsä. Kaikki vesi mihin sekoitetaan merisuolaa on merisuolaliuosta, tietty.
        Fysiologinen suolaliuos on taas 0,9% suolavesiseos., eli suolan osuus on tuo 0,9% ja lopun tislattua (keitettyä) vettä.
        Siitä vaan sitten laskemaan ...


      • nkleäaifgi
        Jansmakko kirjoitti:

        Kuvittelisin fysiologisen suolaliuoksen olevan paremman kuin merisuolaliuoksen, kun haavanhoidosta puhutaan. Merisuolaliuoksen suhdehan voi olla mitä hyvänsä. Kaikki vesi mihin sekoitetaan merisuolaa on merisuolaliuosta, tietty.
        Fysiologinen suolaliuos on taas 0,9% suolavesiseos., eli suolan osuus on tuo 0,9% ja lopun tislattua (keitettyä) vettä.
        Siitä vaan sitten laskemaan ...

        ja ainaski mulla toiminu. Mutta eri vaihtoehtojahan tässä pyydettiinkin. Kukin testatkoon mikä parhaiten tehoaa.


    • juubasjuu

      Hah! Tulin ihan v!ttuilemaan kun ärsyttää kun kaikki vaahtoaa siitä, kuinka "ampumalla ei saa ottaa korvareikiä, jumankauta, sun korvat kuolee ja ne pitää amputoida, ja kun ne vehkeet ei edes ole puhtaita ja niistä leviää bakteereita aivoihin ja sä kuolet siihen!! Siis tää on niiiiiin väärin, tuosta pitäis antaa kyllä nyt ainakin viiden vuoden vankila tuomio!!"
      Omatpahan ovat korvannu, olen ottanut kuusi korvareikää ampumalla, eikä vain kun yksi on pikkasen turvonna, mutta en valita!
      Täällä tultiin hakemaan neuvoja turvonneeseen ja punaiseen korvaan, niin eiköhän joku s@@marin kaikkitietävä tullut vaahtoomaan tästä ampumisen vääryydestä.

      Itse en osaa sanoa muuta kuin, että puhdista muutaman kerran päivässä desifiointi aineella ja lämpimällä vedellä kaikki mömmöt pois, äläkä ronki p@skasilla näppeillä sitä.

      Ja oli PAKKO tulla pätemään vaikka kolme vuotta vanha keskustelu, ja keskustelun aloittajalla tuskin enää korva turvoksissa ja punainen. ^_^

      • hoitsu89

        Itse laitoin 2 viikkoa sitten ampumalla toiset rei'ät - ovat jo nyt kahden viikon jälkeen parantuneet! Usein tähän menee 4-6viikkoa, on kuitenkin yksilöllistä!! Ikinä mulla ei ole ollut negatiivista sanottavaa korvalehtiin ampumisesta ! Eriasia on mikäli rustoon ammutaan, tämä pitäisi tehdä lävistämällä! Joten te jotka ootte lytänneet korviksien ampumisen ootte väärässä, tai sitten käyneet paskassa ammattitaidottomassa paikassa ne laittamassa :) pus och kram!


    • auttakaa1

      mitä pitää tehdä jos on toinen korvis [oikeessa korvassa] ja sitä vahingossa vähän repäs nii nyt sieltä vuotaa sitä selasta valkosta verimömmöö?

      • minja2

        ollut nyt 6vkoa reikä korvas . Vaihdoin,(kun luulin parantuneen) kultaiseen palloon ja kuinka ollakaan tuli hieman verta vaihdos, et oisko repeytynyt ,kun vähän sattuikin. Nyt en usk.koskea yht.enää jos umpeutuu. Eli mitä teen, annanko olla tän 6vkoa jatkos vai enemm. huh!?


    • Hädässäääääääääää

      Ite en osaa pyöritellä niit korviksii oikein:(

    • KymppiXDLOL

      Mä otan huomenna korvakorut ja oon lukenu ammattilaisten hoito-ohjeita mutta en muista niita kaikkia :/ Mutta pari vinkkiä oli tosiaan että desinfiointi ainetta EI kannata käyttää ja puhdistettu (keitetty) vesi riittää ja siihen voi laitttaa vähän suolaa. Toivottavasti joku joka kaipaa neuvoja näkee noi muidenkin laittamat vinkit:)

    • KymppiXDLOL

      Siellä sanottiin että pari päivää pitää desinfioida mutta ens vuonna en enää kyl desinfioi! Oikeeseen korvaan kirvelee kun laitoin liikaa Septidiniä :/

    • Anonyymi

      Korvikse tulehtuu jos niitä pyörittelee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe