Amerikancockerspanieli

huolestunut(ko)

Meille tuli jokin aika sit noin vuoden ikäinen amerikancockerspanieli. Ihan uusi rotu meille, mutta tykästytty ollaan kovasti rotuun.

Olisin kysellyt sellaista, että onko normaalia tälle rodulle että se saa sellaisia "röhnötys" kohtauksia. Siis tuntuu että sillä menee joku henkeen ja se rupee röhisemään hirveästi.
Vaikea selittää, toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitin.

11

2230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ippu

      Välillä tuli näitä röhnötyksiä ja käsittääkseni johtuu lyhyestä kuonosta, ei muutakun sieraimet tukkoon ja suuta auki niin mei nopsaan ohi...

    • lääkäriin

      ja kovaa kovaa vastaan inttämään sitä kohtausta. Meidän koiralla on ollut tuota "räkäkurnutusta" jo turhankin pitkään ja aina olen sen vienyt lääkäriin. Ollaan käytetty samalla klinikalla aina ja ne ovat sanoneet että on kennelyskää, keuhkoputken tulehdus, atopinen koira, nielutulehdus, kuumeinen kehukoputken tuolehdus yms yms. milloin mitäkin diagnoosia... Antibioottikuuri ja kipulääkettä ja yskänlääkettä vielä perään.

      No nyt käytin sen eri klinikalla ja tämä lääkäri sitten katsoi kunnolla valon kanssa sinne nieluun vetämällä sen kielen pihalle ja totesi, että sehän on ihan punapilkkuinen ja tulehtunut. Paiseinen nielutulehdus, kennelyskä on jäänyt "päälle"! Sitten kysyin, että tekeekö tämä tulehdus sitä sellaista, että koira alkaa ns. vetämään nenän kautta ihan hitsin kovasti räkää kurkusta ja oikein pysähtyy sitä tekemään. Se sanoi, että JUURI sitä!

      Se sai antibioottikuurin ja sanoi, että nielurisat täytyy leikata, jos se ei parane! Kukaan ei ole aikaisemmin puhunut tuosta nieluleikkauksesta. Aina vain uusi kuuri putkeen ja koira kärsii. Minä en ollut edes tiennyt, että koirilla leikataan nieluja! Itse luulin, että se kurnutus johtuu allergiasta, kun atooppiseksi koiraksi on sanottu.

      Meidän koiralla tuntuu leuan alla mokkulat, kun nielu on turvonnut, joskus ne on pienempänä ja joskus suurempana, että kokeilkaa sitä kurkkua aina välillä. Miedän koira on kovin nuhainenkin, räkää lentää ja aivastelee. Juuri sitä kennelyskää kuulema.

      Tässä vuoden vaihteessa on ollut paljon kennelyskää ja toivottavasti se ei ole muillekkin jääny päälle ja tehnyt tollaista paiseista nielutulehdusta. Olkaa tiukkana lääkäreille ja vaatikaa hoitoa ja jos kauankin pitää sitä tulehdusta kurkussa, niin kysykää sitä nieluleikkausta. Minä harkitsen sitä nyt todellakin kun koira on jo saanut niiiin monta antibioottikuuria.

    • kokkeri

      minullakin on jenkkicocceri,ja kuorsaa kamalasti yöllä ja saa niitä "röhkimis" kohtauksia ,et tuntúu et koko koira tukehtuu,,,,,,,,,eläinlääkäri sano et rotuun kuuluu kuorsaus ja muut röhkimiset,koska nenän varsi on niin lyhyt,,,,,,,,,eli normaalia on...........

    • jj

      mulla on kaksi jenkkiä, eikä kummallakaan ole mitään tollasta, joten ei tuo nyt välttämättä kovin normaalia ole.

    • jenkit

      Mulla on kaksi jenkkiä 6 ja 3 vuotiaat,kovasti tuntuvat röhkivän:) Johtuu ihan lyhyestä kuonosta joten ei syytä huoleen. Meillä pojat myös kuorsaavat kovasti.

      • minnikkä

        Minulla on myö 2 jenkkiä, 5-v ja 3-v. Molemmat kuorsaa ja röhnöttää-lyhyempikuonoinen enemmän ja pidempikuonoinen paljon vähemmän :) Normaalia on. Minulla on ollut 6 jenkkiä aikaisemmin ja kaikki enemmän tai vähemmän samanlaisia. Minusta näkee kyllä jos koiralla on oikeasti joku köhä-sairaus.


    • m10

      mulla on 2 amerikan cokkeria musta ja musta-valkonen niitten nimet on wilma musta koira elli musta-valkonen koira

      • m10

        matias on homo


    • ihanokjoo

      "Ihan normaalia, johtuu lyhyestä kuonosta :)))"
      Ihan normaalia, ettei koira saa henkeä kuononsa takia!? Kuinka sairaita te olette, jos teidän normaali on sitä, kun eläin on jalostettu sellaiseksi, ettei henki aina kulje...
      Näitäkin on kröhimättömiä linjoja, jotka ihan ok kuononsa kanssa. Se on vielä normaalia. Olkaa kilttejä ja miettikää seuraavan koiranne linjoja ja terveyttä.

    • m1000

      joo ne on rauhallisia

    • minnikkä

      Onneksi olkoon! Olet valinnut maailman ihanimman ja inhimmillisimmän koirarodun.
      Toinen minun jenkeistäni rakastaa lunta ja tekee samaa vallankin vastasataneeseen lumeen-niin ja röhnöttää myös :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      88
      3728
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      588
      3531
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3432
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2187
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2151
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      320
      1936
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1905
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      159
      1657
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1361
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe