mokkulan nopeus

miesmiesmiespoika

Tulipa hommattua Elisalta mokkula, 2 megan maximi nopeuden liittymällä, 29e/kk.
Millonkohan pääsis lähelle sitä kahta megaa?
Harvoin nousee nopeudet edes yhteen megaan..

Tätä kirjoittaessa kello on 23.02.Ei pitäisi olla kovasti ruuhkaa langoilla. Nopeustestin mukaan data kulkee 600kbt/s nopeudella. Vittu ku on hyvät systeemit!!
Asun tukevasti 3G verkon alueella ja mokkulakin näyttää että peittävyys alueella ollaan.

Onks muut mokkulan käyttäjät mittailleet nopeuksiansa?

34

11149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • narrata

      sillä eihän elisalla edes ole mokkulaa?
      Itse asiasta sanoisin että mistäköhän sait inspiraation hankkia 2 megan liittymän, kun se 384kt ajaa saman asian alle kympillä.
      Jälkiviisaana jopa voisi sanoa että olisit sitten voinut lisätä vauhtia jos et olisi ollut tyydytetty tulokseen.
      Nopeus on aamulla varhain, kun nörtit on menneet juuri nukkumaan, parhaimmillaan, kuitenkaan käytännössä ei ole edes mahdollistakaan päästä kuin vähän yli 1 megan nopeuksiin.
      Mutta koko hommahan näyttää olevankin lähinnä fantasioiden myyntiä "ääriolosuhteissa" "tekstattua" tosin...

      • keskustelun aloittaja

        no joo, ei elislla ole omaa mokkulaa. mokkula on merkiltään vodafone jota elisa myy..

        Jos olisin nämä todelliset nopeudet tiennyt, en missään nimessä olisi ottanutkaan tällaista.
        Tähän asti ollut perinteinen laajakaista 2 megan nopeudella ja totta vitussa ajattelin että samalla tavalla toimii. No eipä siellä liikkeessä kukaan sattunut mainitsemaan että 1 meganen tulee riittämään samaan nopeuteen.

        oma moka tietysti, mut on mun mielestä myyjälläkin vastuuta (vähän). näitä myydään todellakin sillä olettamuksella että nopeus on se 2 megaa. En oo vielä nähnyt yhtään mainosta missä sanotaan että todellin nopeus onkin 200 kt/s....

        Sanoit että "kuitenkaan käytännössä ei ole edes mahdollistakaan päästä kuin vähän yli 1 megan nopeuksiin."
        Miksi ei?


      • noinkin
        keskustelun aloittaja kirjoitti:

        no joo, ei elislla ole omaa mokkulaa. mokkula on merkiltään vodafone jota elisa myy..

        Jos olisin nämä todelliset nopeudet tiennyt, en missään nimessä olisi ottanutkaan tällaista.
        Tähän asti ollut perinteinen laajakaista 2 megan nopeudella ja totta vitussa ajattelin että samalla tavalla toimii. No eipä siellä liikkeessä kukaan sattunut mainitsemaan että 1 meganen tulee riittämään samaan nopeuteen.

        oma moka tietysti, mut on mun mielestä myyjälläkin vastuuta (vähän). näitä myydään todellakin sillä olettamuksella että nopeus on se 2 megaa. En oo vielä nähnyt yhtään mainosta missä sanotaan että todellin nopeus onkin 200 kt/s....

        Sanoit että "kuitenkaan käytännössä ei ole edes mahdollistakaan päästä kuin vähän yli 1 megan nopeuksiin."
        Miksi ei?

        sanoo aivan alan asiantuntijat ja jopa noiden operaattorien sivuilla asia kyllä mainitaan, ikävä kyllä sitä ei sitten liittymäsopimuksentekohetkellä jostakin syytä enää muisteta mainita.
        Eli se mitä myydään on teoriaa, käytännössä nopeuteen vaikuttaa koko siirtoketju, eli se bitti ei mene vapaaseen tilaan vaan kamppailee muiden bittien kanssa kuin vaikkapa vertauskuvallisesti ne kuuluisat siimahännät. Tukiasemilla ja järjestelmässä on tietyt kaistat joihin mahtuu tietty määrä liikennettä ja kun sinne änkeää enemmän kuin vapaasti sopii, joutuu kukin vuorollaan odottamaan läpipääsyä.
        Itselläni on 384kt/s liittymä ja siirtonopeudet vaihtelee 300kt-1200kt välillä riippuen ties mistä. Siihen vaaditaan melko esteettömässä yhteydessä olo HSDPA verkkoon ja tarpeeksi kaistaa käyttöön.
        Mutta haulla voit löytää aivan teknisenkin selityksen asiaan, tämä on vain vapaasti soveltaen sepitettyä...
        Olisi kyllä oikeutettua että asiakas voisi vapaasti kokeilla käyttöpaikan todellisen nopeuden.
        Perinteisessä laajakaistassa edellytetään kuitenkin todellisuuden olevan sitä mistä maksetaan, mutta mobiilipuolella kyllä mainitaan että todellisuus voi olla toinen ja mitäs sitten teet, ei pitäisi ainakaan ostaa kaksivuotiasta sikaa säkissä vaan purettavissa olevan sopimuksen...


    • omia kokemuksia

      Itse otin megan yhteyden viime marraskuussa

      lähes joka päivä oon ajanut nopeustestin ja tulos on ollut aina 700-950 kilon välillä

      • Hirvosen Pena

        HSPA-verkon siirtonopeuteen vaikuttaa keskeisesti kaksi tekijää:
        -radio-olosuhde (signaalikohinasuhde), eli palvelevan solun signaalitaso verrattuna häiriötasoon.
        -verkon resurssit suhteessa käyttäjämäärään, kuinka monta samanaikaista tilaajaa tukiasema- ja verkkokapasiteettia yleisesti samaan aikaan käyttää.

        Radioverkon kuormituksen kasvaessa radio-olosuhde (signaakikohinasuhde) heikkenee ja samalla tarjolla olevia verkkoresursseja on jakamassa yhä useampi tilaaja. Siten kuormitus on hyvin keskeinen tekijä 3G-datapalvelun laadun määrittäjänä. Verkon kuormitus myös vaihtelee suuresti vuorokauden ajasta riippuen.

        Yhteenvetona: parhaan keskimääräisen palvelun laadun saa verkossa, jossa on riittävä signaalin voimakkuus ja vähiten muita tilaajia.


    • Laajakaistaa hankkiva

      Kävin Gigantissa, joka myy Elisan "mokkulaliittymää", johon on sitouduttava, onko se nyt vuodeksi vai kahdeksi. Sanoivat, että kyseisessä liittymässä on kahden viikon tyytyväisyystakuu. Jos ei ole tyytyväinen niin liittymän voi lopettaa Elisalta.

      • DurX

        Ite oon nyt mökillä kouvolasta 50 kilsaa pohjoseen. Ja tääl ei tosiaan kyl okauheen monta mokkulan käyttäjää ja sen ky huomaa. Ja edge:kin löytyy nopeudet on silti siiin 120-220kt kohdilla. Eli nettiradota ja meseä ja netti selailua voi harrastaa ihan hyvin samaan aikaan. Eihän tää tietysti vedä ihan vertoja megan laajakaistayhteydelle. Mut ihan tyytyväinen kyl oon täytyy sanoa.


    • 2 MEGAA?? HAH!!!!!

      Itse asun Vaasan keskustassa ja varta vasten tarkistutin tuleeko läpi varmasti luvatut 2 Megaa.
      "Juu juu, alimmillan voi ruuhka aikana laskea 1,2-1,5 megaan" Vakuutti myyjä..
      Ja paskan latinki!! Ei saatana MIHINKÄÄN vuorokauden aikaan yli 1,1 megaa!!! Normaalisti jotain 700-900kt.a
      Mutta koitas yrittää purkaa sopimusta vedoten juuri tähän jatkuvan hitauteen niin eihän se titenkään käy!!!
      Poltin päreeni täysin ja haukuin koko lafkan tahallisesta asiakkaan harhauttamisesta pataluhaksi.
      Poliisi paikalle ja tyytymätön asiakas putkaan..

      Ei todellakaan kannata uskoa lupuksia 1,5-2 Mt.n nopeuksista.

      Ruotsissa homma toimii mielestäni järkevämmin. Koko mokkulan käyttö ja hinta toimii kuin kännykän PrePaid. Malmössä luvattiin nopemmillaan 7,2mt.n nopeus ja homma skulaa yleensä 5-6 megassa..

      Elisa nyt on tunnettu kusettaja ja katteettomien lupauksien antaja ollu koko ikänsä..

      • @450

        Hankkikaa kunnon @450 yhteys, se ei oo huijausta, jos liikkuvan laajakaistan haluutte.. Meillä 1 Megan yhteys ja nopeustestin mukaan nopeus aina väh. 1M, usein ylikin, n. 1,3M.. Ja nopeus ei juuri muutu säiden muuttuessa. Toimii hyvin myös talvella.


      • kooilioo
        @450 kirjoitti:

        Hankkikaa kunnon @450 yhteys, se ei oo huijausta, jos liikkuvan laajakaistan haluutte.. Meillä 1 Megan yhteys ja nopeustestin mukaan nopeus aina väh. 1M, usein ylikin, n. 1,3M.. Ja nopeus ei juuri muutu säiden muuttuessa. Toimii hyvin myös talvella.

        minulla dna:n mokkula megan yhteydellä ja tavaraa tulee lähes poikkeuksetta yli megan nopeudella nopeustestien mukaan - tyytyväinen olen =)


    • mokkulat roskiksee

      itel 2m liittymä ja nopeus on jotain 372.36 Mbps ei koskaan ole mennyt yli 400.00 Mbps, mutta onneksi enään 4kk ja sit saan purettua tämän paskinman sopimuksen minkä olen ikinä tehnyt. ja tosiaan pitäis olla kaikkein parhainpia 3g alueita tämä riihimäki!"#%"#

      • dna mokkula 4evö

        mokkulassa on myös tiedonsiirto limitti mitä ei saa ylittää muuten hävii singnaalit mitä ei mun sopimuksessa sanottu missään kohtaa. myyjä sano että saa surffaa rajattomasti


      • Tuskin 300 megaa

        Älä hemmetissä pura sopimustasi, jos on yli 300 megaa aina.


    • scheisse

      Hommasin Gigantin mainostaman DNA:n mokkulan 10 Megaa 2 Megan hinnalla. No testailin nopeuksia niin maksimissaan päässy noin 2.5 Megaa. Download-nopeus ollu semmosta 150kt/s vaikka pitäis olla 1.2Megaa.
      Kyllä vatuttaa ja pahasti. Nyt kun on vielä viikonloppu niin en pääse avautumaan dna:lle huonosta mokkulasta. Huijausta kaikki tyynni. Ajattelin tyhmänä että saisin nopeen langattoman eikä tarttis Elisalta hommata kalliimpaa ADSL-yhteyttä. Nyt jos pääsen tästä roskasta eroon niin samantien ADSL käyttöön.
      Ellei sitten dna saa jotenkin aikaiseksi sitä lupaamaansa 10 Megaa.

      • danadana

        Eikös DNA:n maksimi nopeus olekin juurikin tuo 2 megaa.
        Täysillä surffaat siis.
        Modeemisi lienee kykenevä tuohon mainitsemaasi 10 megaan, palveluntarjoaja ei.


      • Cullin

        Vitut ne kuseta, vaan asut jossain alueella jossa ei ole kunnon yhteyttä tms. Modeemisikin saattaa kusta.


      • scheisse
        Cullin kirjoitti:

        Vitut ne kuseta, vaan asut jossain alueella jossa ei ole kunnon yhteyttä tms. Modeemisikin saattaa kusta.

        Sopimuksessa lukee 10Megaa 2 Megan hinnalla. DNA mainostaa kykenevänsä mokkulalla 10 megan nopeuteen. Asun Tampereen keskustan liepeillä. Operaattori näkee kartastaan, että olen 3g-verkon alueella ja pitäisi tulla reilusti yli tuon 2 megaa. Ei vaan tule. Suurin nopeus mitä olen saanut on 3 megaa.
        Liikkuva laajakaista on edelleen silmään kusemista.. tai siis ne mainostetut nopeudet. Kiinteä laajakaista antaa sen mitä lupaa.


      • scheisse kirjoitti:

        Sopimuksessa lukee 10Megaa 2 Megan hinnalla. DNA mainostaa kykenevänsä mokkulalla 10 megan nopeuteen. Asun Tampereen keskustan liepeillä. Operaattori näkee kartastaan, että olen 3g-verkon alueella ja pitäisi tulla reilusti yli tuon 2 megaa. Ei vaan tule. Suurin nopeus mitä olen saanut on 3 megaa.
        Liikkuva laajakaista on edelleen silmään kusemista.. tai siis ne mainostetut nopeudet. Kiinteä laajakaista antaa sen mitä lupaa.

        Ja sekin täytyy muistaa, että vaikka mokkulan liittymän nopeus olisi 10 megaa, niin se ei pidä välttämättä paikkaansa. Edge, tai Gprs alueella nopeus ei pääse 1 megaan asti......


    • erkkimuskeliepeli

      Kaarinan Littoisissa tyypillisesti semmoinen 2,3 Mb/s-3,1Mb/s download. Lohjan Perttilässä samalla liittymällä tyypillisesti 1,3Mb/s download.


      • HäKä
        vapunen kirjoitti:

        Mittaa täältä nettisi nopeus: http://www.sonera.fi/laajakaista/laajakaista kotiin/nopeustesti

        Itse hain tänään ärrältä mökille prepaid mokkulan. Siis mokkulaan on maksettu etukäteen 1kk ilmainen netti sen aktivoimisen jälkeen. Tämä oli ns"ensimäinen" prepaid mokkula, josta kunnian otti Saunalahti. Mokkula oli Huawei merkkinen joka pyörittää maksimillaan 3.9 megan netin. Itse, kun pääsin tätä sitten kotona koittamaan oli positiivisesti yllättynyt, koska mokkula toimi 3.6 megan nopeudella, joka mielestäni kiitettävän hyvin, kun maksimi nopeus se vajaa 4 megaa. Hintaa koko setille oli sitten 40€ ja lisä aikaa pystyy tuon 1kk jälkeen ostamaan olisiko ollut 27€ kuukausi, joka toki todella kallista, mutta mokkula olikin tarkoitettu meille, jotka sitä tarvitsevat vain väliaikaisesti, mökille, matkalle tai vaikka pitkille kalareissuille :D Kotona meillä 24 meganen netti jaettuna 3 koneelle, mutta mokkula toimi ainakin you tubessa lähes samaa nopeutta sillä monesti nämä 24 megaiset maksimi nopeudella toimii vain siitä esim 12 megaisena ):, mutta näillä ns "halppis" neteillä mokkkuloilla tai muilla ylensä on 3-4 megaa nopeus, eli ei paljon maksimi nopeudesta laske!


        (pahoittelen jos samasta aiheesta kirjoiteltu paljon, sillä itse jätin lukemisen väliin, mutta päätin silti tuosta prepaid mokkulasta jotain kirjoittaa)


    • uutuus

      Tänään mitatu Vaasassa
      Last Result:
      Download Speed: 4509 kbps (563.6 KB/sec transfer rate)
      Upload Speed: 1144 kbps (143 KB/sec transfer rate)
      18. syyskuuta 2010 22:22:19

    • sonera shit

      Asun 4 km päässä Joensuun keskustassa ja mokkula on ostettu heinäkuussa maksiminopeudella.Soneran mokkula kyseessä.Mulla yhteyden palkit on aina täynnä ja WCDMA melkein aina.Silti nopeus on tälläkin hetkellä 0,50 kb/s että ite tässä otan kohta yhteyttä soneran asiakas palveluun.Vielä olivat soneralla tyrineet kun pakettiin piti kuulua viruksentorjunta, niin vasta 3 kk päästä ostamisesta (10 min soiton jälkeen soneran asiakaspalveluun)alkoi mokkula lataamaan viruksentorjuntaa.

      • sonera shit

        Lisään viel et kun tekee nopeustestin soneran sivuilla näyttää et antaa muka 2 megaa ja sit ku rupee kattoo leffaa ni antaa juuri ja juuri joka 10 sekunda yhteydeks 300 kb/s


      • Vaihtamallaparanee
        sonera shit kirjoitti:

        Lisään viel et kun tekee nopeustestin soneran sivuilla näyttää et antaa muka 2 megaa ja sit ku rupee kattoo leffaa ni antaa juuri ja juuri joka 10 sekunda yhteydeks 300 kb/s

        On se kallis, 20e/kk, kun nykyään saa saunalahdelta (tosin ilman mokkulaa) 6,90e/kk ja maksiminopeus ilman rajoituksia kahdeksi vuodeksi! puhelin kaupanpäälle! Miettikää sitä.


    • mationted
    • fdfforces

      Itselläni on Saunalahden Nopsa ( 15 MT / 13.90 EUROA KUUSSA ) liittymä ja voin sanoa että se on täys paska!
      Kun ostin niin väitettiin kiven kovaa , että se kulkee jotain 14,4 mt vauhdilla. paskanmarjat . Alku aikoina latas 600kt-1mt vauhdilla. Nykyään vaan 100kt-400kt. :) Älä osta ! Jos et halua tulla kusetetuksi. .................................................

    • Minulla taas Saunalahti nopsa antaa sen 5-9 megaa... Kannattaa ostaa! Huom! Nopeus on tietenkin alhainen, jos et ole 3G alueella tai jos verkko on ruuhkainen.

    • qweasdfzxc
    • miquu

      Mulla on soneran 1megan mokkula ja nopeusteti näyttää semmosta 3.5-4megaa. Että ei ole valittamista mulla =)

    • vakitesteri

      Kyllä on mittailtu ja 1 Megasta nostettiin max. 5 Megaan hinnalla 20 senttiä lisää hintaan, heiluu alle 1 ja yli 3 välillä johon aika tyytyväinen ( nyt siis 20,80 € hinnalla kk. toimii tupla laajakaista) oliko joku nopsa tms.

    • tukiasema vieressä

      No jaa, minulla on mokkuta, jonka pitäisi käyttää noin 15 megan nopeutta. Viimeksi mitatessani oli noin 0,9 megan nopeus.

      • Vellkolan Enrensti

        Pakota 3g verkkoon se niin jo nopeutuu jos verkko löytyy, saattaa nimittäin juuttua joskus hitaaseen 1g tai 2g verkkoonkin.


    • saa ihmetellä!!

      Aivan sama asia kun ilmoitetaan auton kuluttavan 6,3L/100km ei pidä sekään paikkansa,sama on moottoritehoissa tehoa VOI olla 180Hv mutta mitä menee pyöristä asfaltiin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      362
      3205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      140
      1217
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      136
      987
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe