Lämpimänä ei toimi.

jgdfigdfg

Mikäs mun skootterissa on vikana, kun lämpimänä ei jaksa kulkea (vääntö loppuu, ei jaksa mennä ylämäkiä päälle)? Skootteristani on puhdistettu vasta kaasari (ammattilaiset puhdisti), puristukset näytti hyviltä (näytti ~9). Talvelle vaihdoin kytkimen ja vp jousen. Onko vika mahdollisesti variaattorissa?
Jos laittais tollaisen malossin multivariaattorin niin lähtiskö vika pois? Ja mulla on tehari kiinni.

Merkki on Yamaha Slider vm -02.

(Olen joskus ennenkin kysynyt samaa asiaa, mutta kukaan ei osannut vastata.)

19

11358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhjjhh

      Jos vääntö loppuu lämpimänä mutta kylmänä jaksaa vääntää niin silloin vika ei ainakaan ole variaattorissa.

      Vika viittaa enemmänkin kaasariin/ilmanputsariin. Onko ilmanputsari puhdistettu? Automaattiryyppy kunnossa?

      • jgdfigdfg

        Ilmanputsari on puhdistettu tänään. Sliderissa on sellainen manuaalinen ryyppy juttu ja se toimii.


      • sususki
        jgdfigdfg kirjoitti:

        Ilmanputsari on puhdistettu tänään. Sliderissa on sellainen manuaalinen ryyppy juttu ja se toimii.

        Mulla samanlainen vika,kylmänä kulkee hienosti
        mutta pari minsaa ja loppuu ilosuus.
        Tää on vesijäähdytyksellä varustettu,vedetkin
        tuppaa välillä tulemaan säiliöstä.
        Kampikammion stefa toiselle puolelle vaihdettiin
        viime vuonna,vähän tuntui auttavan,olisko sitten
        magneeton puoli nyt menny.
        Ootko jo vian saanut selville.


      • jgdfigdfg
        sususki kirjoitti:

        Mulla samanlainen vika,kylmänä kulkee hienosti
        mutta pari minsaa ja loppuu ilosuus.
        Tää on vesijäähdytyksellä varustettu,vedetkin
        tuppaa välillä tulemaan säiliöstä.
        Kampikammion stefa toiselle puolelle vaihdettiin
        viime vuonna,vähän tuntui auttavan,olisko sitten
        magneeton puoli nyt menny.
        Ootko jo vian saanut selville.

        Mulla oli ainakin vika variaattorissa. Lämpeni liikaa. Mun piti laittaa malossin multivari ja jäykempi vp-jousi (15%).

        Mut mulla ei ole vesijäähdytteinen, mulla ilma.


      • Nimetön
        jgdfigdfg kirjoitti:

        Mulla oli ainakin vika variaattorissa. Lämpeni liikaa. Mun piti laittaa malossin multivari ja jäykempi vp-jousi (15%).

        Mut mulla ei ole vesijäähdytteinen, mulla ilma.

        sen kuinka,lämpenikö varin koppa,täsä ei ainakaan
        sitä tee.rullat on vaihdettu viime syksynä.


      • jgdfigdfg
        Nimetön kirjoitti:

        sen kuinka,lämpenikö varin koppa,täsä ei ainakaan
        sitä tee.rullat on vaihdettu viime syksynä.

        vähäsen kyllä lämpeni. Onko sulla muuten viritetty vai vakio?


      • sususki
        jgdfigdfg kirjoitti:

        vähäsen kyllä lämpeni. Onko sulla muuten viritetty vai vakio?

        mutta se siinä ei ole koskaan ollu kuristuksia.
        Se on maahantuotu muuton yhteydessä.
        On kulkenu yli 80 ,nyt vain 50.Eikä kiihdy.


      • Anonyymi

        Miten ottaa automaatti ryyppy pois jos haluaa perus dellorto ilman automaatti ryyppyä


      • Anonyymi
        jgdfigdfg kirjoitti:

        Ilmanputsari on puhdistettu tänään. Sliderissa on sellainen manuaalinen ryyppy juttu ja se toimii.

        🦍🦍🦍


    • BAOTIAN REBEL 50cc

      Mikähän mahtas olla vikana ku skootterissa ei oo vääntöä palio paskan vertaa. Skootteri kiertää paikaltaan mainiosi mutta ei liikenteessä, ja kulukee myös hittaasti. variaattori laitettu, kaasari puhdistettu, kokokalvo vaihdettu, ilmasuodatin puhdistettu, imukaula vaihdettu ja venttiilit säädetty. Skootteri on 4-tahti Baotian Rebel 50cc

      • Anonyymi

        Itellä oli sama ongelma kunnes vaihdoin kevyemmät rullat


    • Sasdaahoa850

      Itselläni kävk niin että kesken ajon mopo hyytyi eikä sillä pystynyt ajamaan koska jos vähänkin antoi kaasua niin se ikäänkuin tukehtui ja sammui. Syy oli likaisessa ilmanputsarissa ja kaasarissa kaasarin neulaventtiili jumitti eikä saanut seosta kuin tyhjäkäynti suuttimen kautta vika parani kun putsasin kaasarin ja laitoin samalla 5 kokoa isomman suuttimen ja uuden ilman putsarin hyytymistä voi alheuttaa löysällä oleva/ja tai vuotava kohokammio.

      • Gilerasmt

        Miten se neulaventtiili jumitti? Miten korjasit ongelman?


      • paskaatankis

        Mahtaa kaasari olla ruvella jos sliidit ja neula jumittaa?


      • Anonyymi
        Gilerasmt kirjoitti:

        Miten se neulaventtiili jumitti? Miten korjasit ongelman?

        🤡🤡🤡


    • Llanekiit

      Itselläni on tehari ja gramman kevyemmät rullat ja kylmänä toimii ihan jees ja ottaa piikin ja kiihtyyy todella nopeasti kaheksaan kymppiin mut lämpimän vp löystyy eikä jaksa pysyä piikillä ja kiihtyy paljon huonommin mut vaihdan seuraavaks malosin jäykemmän vp ja kytkin jouset nii sit kiihtyy eikä enää hyytyile.

      • Anonyymi

        Itellä sama asia, kylmänä kiihtyy ja kulkee mutta heti kun on lämmennyt niin ei jaksa kiihtyä loppuun asti eikä oikeen tahdo kulkeakkaan. Mietin vaan että mahtaisko vika olla liian kireässä vp jousessa, rullina käytän 3,5g painosia


    • Anonyymi

      😱😱😱

    • Anonyymi

      🐼🐼🐼

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe