Antibiotista suolistotulehdus

kertokaa pian

Mulla alkoi viikko kovan antibiottikuurin 2v kesti jälkeen noin viikon päästä uloste karkailee ja vertakin ulosteessa . Ei kestä kun ylös nousee heti vessaan ja ulostetta tulee löysänä.Housuun karkaa ettei voi paljon ulkoilla.

Lääkäri määräsi keskussairaalaan päivystykseen ja siellä epäiltiin että se antibiotti olis tämän veri ripulin takana mutta olis ottanut sisälle mutta en halunnut kun alotin kotona lääkityksen ja käyn labrssa verikokeissa.

Lääke on Flagyl 400mg. Kertoka pian jos kokemuksia hermot menee tulee paksunsuolen tähystys myöhemmin ja millainen se on kuinka kivulias.??
Late

26

10384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiesitkö ennestään?
    • kerro mitä sanoi sitten...
    • tavallista

      Paksusuolen tähystykseen käytettävä Phosporal on aiheuttanut munuaisvaurioita, joten älä ainakaan sitä ota sitten. Munuaisia ei kai paranneta, mutta suoli voidaan vaihtaa avanteeseen.

      Kaikki liika fosfaatti elimistössä aiheuttaa osteoporoosia - muistat kai Minna Huttusen väitöksen aiheesta?

      Nyt hiilarit minimiin ja lisäaineet pois, ettei ne munuaiset enempää häiriinny. Siihen taas ei lääkäri ketään voi määrätä:-(

    • totuuden..

      itselläni tuli pitkän antibioottikuurin jälkeen sama vaiva, ja bakteeri oli clostridium difficile.
      Siinä teit virheet, ettet jäänyt osastolle??

      Mä kotiuduin kanssa ekan tulehduksen jälkeen ja kas, kas, tauti uusi neljä kertaa.

      En tietenkään tiedä, on sulla sama bakteeri. Kysy sitä lääkäriltä.

      Mutta mulla tuli kaikkiaan 4 kk sairaala osastohoito ja pahimmillaan kuume oli 41 c. Sen ajan muistan hämärästi, kun toisessa käsivarressa tippui keittosuola ravinteet ja toisessa antibiootti tiettyjen tuntien välein.

      Flagyl on aloituslääke ja jollei se tehoa tulee kuvaan Vankosiin.
      Se on sitten viimeinen lääke ja siihen olisi saatava (lääkärit pyrkivät salaamaan) mutta lisäksi Precosa suojalääkkeeksi, jotta paranee täysin.

      Tähystys on joko kivulias tai ei? Se riippuu ihan sen suorittajasta.
      Mulle tehtiin 4 kertaa ja viimeinen ei sattunut lainkaan.
      Siihen voi pyytää esilääkityksen, joka on yleensä lievä unilääke.

      Hankalinta on, kun suoli tottuu toimimaan omia aikojaan. Sitten ei meinaa normalisoitua, vaan mulla ainakin on tyhjennettävä lääkkein.

      Hoida itseäsi TOSI hyvin, sille kyse on vakavasta sairaudesta, jos se pitkittyy ja uusii.

      Voimia parantua!! ElL

      • toiset "nauravat"...

        Se antibiootti kahden viikon oli
        Clavurion 875 125mg josta tämän arvellaan johtuvan.
        Joo ei ne tiedä vielä bakteeria mutta lääkitys haluttiin alottaa kuitenkin ja seuranta labrakokeilla. Sillä uloste näytteen viljely kestää viikon.


      • lisäys...

        mulle ei tullut mitään munuaisvaurioita (on tutkittu) ja arvelen tuon väitteen olevan fiktiota faktan sijaan.

        Aiemmassa tekstissäni oli muutama kirjoitusvirhe. Sorry? Paranemisiin!


      • kyllä...
        toiset "nauravat"... kirjoitti:

        Se antibiootti kahden viikon oli
        Clavurion 875 125mg josta tämän arvellaan johtuvan.
        Joo ei ne tiedä vielä bakteeria mutta lääkitys haluttiin alottaa kuitenkin ja seuranta labrakokeilla. Sillä uloste näytteen viljely kestää viikon.

        naura, jos omalle kohdalle osuu. Käyttämäsi antibiootti kuuluu muistaakseni laajakirjoisiin ja niitä sinun on jatkossa vältettävä! Amoksisilliini on Clavurionin vaikuttava aine ja on "sukua" penisilliinille.

        Mainitse AINA jatkossa lääkärille, että antibiootti on valittava tarkkaan, koska olet sairastanut näin vakavan suolistotulehduksen.

        Jos tauti uusii, niin pyydä Precosa-niminen suojalääke lisäksi.
        Tämän sairauden kanssa ei ole leikkimistä, joten naurajille kesaria.
        Tämä on mulle ihan "sydämen asia" kertoa ja neuvoa toisia, koska olen sen rajuimman tavan sairastanut.

        Hoida itseäsi!


      • hrrrrrr
        toiset "nauravat"... kirjoitti:

        Se antibiootti kahden viikon oli
        Clavurion 875 125mg josta tämän arvellaan johtuvan.
        Joo ei ne tiedä vielä bakteeria mutta lääkitys haluttiin alottaa kuitenkin ja seuranta labrakokeilla. Sillä uloste näytteen viljely kestää viikon.

        http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/9/58979.shtml


      • jotenkin kolahti korvaan:-(

    • tyttö282828

      ilmeisesti sulla on se clostridium difficile?

      Tule tonne vertaisryhmän pariin, siellä me muutki sairaat ollaan :D

      mullaki oli ihan samalainen ku sulla, uusiutu tosin kolme kertaa ja en oo vielä kolonoskopiassa käyny.

      tuolla voi jutella aiheesta:

      http://www.clostridiumdifficile.profiili.fi/index.php

    • R.potilas

      Sillon 3v sitten minä jouduin syömääm antibiotteja kun mahassa oli helikobakteeri, niin suolisto rupes vuotaan verta. Jouduin sairaalaan ja ne siellä määräsi lisää antibiotteja jotta suolisto parantuis. Ei ne sillon tähystäneet paksusuolta, kun he tiesivät mikä sen vuodon aiheutti.




      Toivottavasti toi yksi pöllö ei heitä mulle linkkejä, minä kun en aukase niitä ollenkaan.

      • prkle

        Minulla oli 8kk sitten vahva antibioottilääkitys sairaalassa. Nyt on ollut 2 viikkoa ripulia, välillä tulee pelkkää vettä eikä loppua näy. En jaksa enää yhtäkään sairaalakäyntiä!!!!!!!!!!!


    • Ulostenäyte ja Clostridium -tutkimus? Onko sinulla lämpöä?

      Paljon tuosta Clostridium difficilestä, sen tutkimuksesta ja oikeista löytyy osoitteesta www.clostridiumdifficile.profiili.fi

      • Paljon tuosta Clostridium difficilestä, sen tutkimuksesta ja oireista löytyy osoitteesta www.clostridiumdifficile.profiili.fi    
        Mikä on nyt tilanteesi?


      • vähän lämpöö on
        marianne101 kirjoitti:

        Paljon tuosta Clostridium difficilestä, sen tutkimuksesta ja oireista löytyy osoitteesta www.clostridiumdifficile.profiili.fi    
        Mikä on nyt tilanteesi?

        uloste näyte valmistuu vasta maanantaina kun kestää viikon mutta ne aloitti lääkityksen varalta ei sieltä päivystyksestä ilmoteta mitään
        kun on eri kaupungissa ja keskussairaala ja odotan sitä paksunsuolen tähystykseen menoa.

        2kuukautta ollut aluksi 40 asteen kuume monta päivää sitten aloitettin a-virus lääkkeellä Tamiflu 75 mg tabletti ja sen jälkeen kuumeilu jatkui määrättiin Clavurion 875 125 mg kaksi viikon kuuria peräkkäin ja sitten 10 pv jälkeen alko suolistovaivat ja päivystykseen ja siellä alotettiin Flagyl 400mg joka pitäis parantaa jos antibiootista johtuvaa tämä.

        Hermot menee koska lenkkeillyt joka päivä ja flunssaa korkeintaan viikon sairastanut ja viime vuonnakaan ei yhtään sairaslomaa kun terveys pettää näin pitkäks aika alkaa olla aika masentunu jo
        Late


      • ehkä ei muutkaan
        vähän lämpöö on kirjoitti:

        uloste näyte valmistuu vasta maanantaina kun kestää viikon mutta ne aloitti lääkityksen varalta ei sieltä päivystyksestä ilmoteta mitään
        kun on eri kaupungissa ja keskussairaala ja odotan sitä paksunsuolen tähystykseen menoa.

        2kuukautta ollut aluksi 40 asteen kuume monta päivää sitten aloitettin a-virus lääkkeellä Tamiflu 75 mg tabletti ja sen jälkeen kuumeilu jatkui määrättiin Clavurion 875 125 mg kaksi viikon kuuria peräkkäin ja sitten 10 pv jälkeen alko suolistovaivat ja päivystykseen ja siellä alotettiin Flagyl 400mg joka pitäis parantaa jos antibiootista johtuvaa tämä.

        Hermot menee koska lenkkeillyt joka päivä ja flunssaa korkeintaan viikon sairastanut ja viime vuonnakaan ei yhtään sairaslomaa kun terveys pettää näin pitkäks aika alkaa olla aika masentunu jo
        Late

        http://www.nam.fi/ajankohtaista/uutiset/tamiflu18112005.html


      • ykssairastuneista
        vähän lämpöö on kirjoitti:

        uloste näyte valmistuu vasta maanantaina kun kestää viikon mutta ne aloitti lääkityksen varalta ei sieltä päivystyksestä ilmoteta mitään
        kun on eri kaupungissa ja keskussairaala ja odotan sitä paksunsuolen tähystykseen menoa.

        2kuukautta ollut aluksi 40 asteen kuume monta päivää sitten aloitettin a-virus lääkkeellä Tamiflu 75 mg tabletti ja sen jälkeen kuumeilu jatkui määrättiin Clavurion 875 125 mg kaksi viikon kuuria peräkkäin ja sitten 10 pv jälkeen alko suolistovaivat ja päivystykseen ja siellä alotettiin Flagyl 400mg joka pitäis parantaa jos antibiootista johtuvaa tämä.

        Hermot menee koska lenkkeillyt joka päivä ja flunssaa korkeintaan viikon sairastanut ja viime vuonnakaan ei yhtään sairaslomaa kun terveys pettää näin pitkäks aika alkaa olla aika masentunu jo
        Late

        sulla on sama mikä mulla todettiin viime marraskuussa, eli clostiridium difficile. mulla alko kans antbiootin jälkiseurauksena ripuli ja veriripuli nimenomaan. aloittivat lääkityksen trikozol (sama kuin flagyl) ennenkuin ulosteviljely oli tullut, sillä diagnoosi yleensä aika varmasti se clost. dif. antibiootti kun on taustalla.

        minulla meni kans elämänhalu ihan täysin, sairaskuukausia alkoi tulla jo kolmekin kuukautta, ja en voinu lenkkeillä enkä mitään mitä normaalisti.

        mulla toi suolistotauti uusiutu kolme kertaa. JOs sulla uusiutuu, niin MUISTA pyytää oheislääkkeenä PRECOSAA. se autto mun tapauksessa. se on sellanen tuju ja kallis (n. 50e.) probiootti eli ns. maitohappobakteerivalmiste, joka sitoo sitä bakteeria pois suolesta.

        alkoholia ei voi flagylin kanssa ottaa, ja kantsii muutenkin ottaa rauhallisesti. kun olo on vähän parempi niin kävelylenkit on ihan hyvä alottaa että se vastustuskyky kasvaa. ja nukkua hyvin ja syödä.

        ite oon ny siinä tilanteessa, että jos vielä uusii tämä tauti, niin toinen lääke on vancomysin tai sitten ulosteensiirto. ite menisin mieluusti ennemmin siihen ulosteensiirtoon ku söisin enää yhtän tablettia tähän. se nääs poistaa taudin kertaheitolla eikä mene kun päivä.


      • vähän lämpöö on kirjoitti:

        uloste näyte valmistuu vasta maanantaina kun kestää viikon mutta ne aloitti lääkityksen varalta ei sieltä päivystyksestä ilmoteta mitään
        kun on eri kaupungissa ja keskussairaala ja odotan sitä paksunsuolen tähystykseen menoa.

        2kuukautta ollut aluksi 40 asteen kuume monta päivää sitten aloitettin a-virus lääkkeellä Tamiflu 75 mg tabletti ja sen jälkeen kuumeilu jatkui määrättiin Clavurion 875 125 mg kaksi viikon kuuria peräkkäin ja sitten 10 pv jälkeen alko suolistovaivat ja päivystykseen ja siellä alotettiin Flagyl 400mg joka pitäis parantaa jos antibiootista johtuvaa tämä.

        Hermot menee koska lenkkeillyt joka päivä ja flunssaa korkeintaan viikon sairastanut ja viime vuonnakaan ei yhtään sairaslomaa kun terveys pettää näin pitkäks aika alkaa olla aika masentunu jo
        Late

        Clostridium difficileltä kuulostaa. Älä anna sen pitkittyä, koska jälkitaudit ovat todella vaikeat ja voivat invalidisoida sinut loppuelämäksi.
        Toisaalta Clostridium difficileen on kuolleisuus kohtuullisen suuri vaihdellen 10%:sta jopa hieman yli 50%:iin. DC on vaarallinen ja vakava sairaus myös hyväkuntoiselle ihmisille!
        Flagyl ja Trikozol ovat tosiaan samapohjaisia lääkkeitä, joita ensimmäisenä CD:hen määrätään. Sitten ainoa parempi ja sikakallis on Vancomycin. Yhden viikon lääkekuuri maksaa 80-90€ omavastuu. Jos sen varassa joutuu elämään, niin on myös täysin pa., kun oheisena otettava, suositeltu Precosa hiivavalmiste on myös melko hintava, mutta 50€:lla saa enempi kuin 7 päivän lääkkeet. Lisäksi on hyvä syödä maitohappobakteereja joka muodossa. Idoform on sillai hyvä, että se on enterokapseli eli sulaa vasta suolistossa, jonne sen vaikutus on tarkoitettukin.
        Jos antibioottiripuli uusiutuu kaksi kertaa eikä siis parane mainituilla antibiooteilla, niin ulosteensiirto on ainut CD:stä parantava toimenpide noin 95-100%:n varmuudella.
        Piipahda lukemassa myös www.clostridiumdifficile.profiili.fi -sivustoja. Tässä sairaudessa potilaan pitää tietää ainakin sen mitä noilta sivuilta löytyy tietoa. Lääkärikunta elää valitettavan usein vielä "antibioottihuumassaan" eivätkä tahdo päästää potilaita ajoissa ulosteensiirtoon.
        Kysy lisää joko täällä sivustolla tai tuolla yllä mainitsemallani. Meitä vertaistukena toimivia on täällä aina jokunen liikkeellä.
        Pidä hyvä huoli nyt itsestäsi!


      • Late55
        marianne101 kirjoitti:

        Clostridium difficileltä kuulostaa. Älä anna sen pitkittyä, koska jälkitaudit ovat todella vaikeat ja voivat invalidisoida sinut loppuelämäksi.
        Toisaalta Clostridium difficileen on kuolleisuus kohtuullisen suuri vaihdellen 10%:sta jopa hieman yli 50%:iin. DC on vaarallinen ja vakava sairaus myös hyväkuntoiselle ihmisille!
        Flagyl ja Trikozol ovat tosiaan samapohjaisia lääkkeitä, joita ensimmäisenä CD:hen määrätään. Sitten ainoa parempi ja sikakallis on Vancomycin. Yhden viikon lääkekuuri maksaa 80-90€ omavastuu. Jos sen varassa joutuu elämään, niin on myös täysin pa., kun oheisena otettava, suositeltu Precosa hiivavalmiste on myös melko hintava, mutta 50€:lla saa enempi kuin 7 päivän lääkkeet. Lisäksi on hyvä syödä maitohappobakteereja joka muodossa. Idoform on sillai hyvä, että se on enterokapseli eli sulaa vasta suolistossa, jonne sen vaikutus on tarkoitettukin.
        Jos antibioottiripuli uusiutuu kaksi kertaa eikä siis parane mainituilla antibiooteilla, niin ulosteensiirto on ainut CD:stä parantava toimenpide noin 95-100%:n varmuudella.
        Piipahda lukemassa myös www.clostridiumdifficile.profiili.fi -sivustoja. Tässä sairaudessa potilaan pitää tietää ainakin sen mitä noilta sivuilta löytyy tietoa. Lääkärikunta elää valitettavan usein vielä "antibioottihuumassaan" eivätkä tahdo päästää potilaita ajoissa ulosteensiirtoon.
        Kysy lisää joko täällä sivustolla tai tuolla yllä mainitsemallani. Meitä vertaistukena toimivia on täällä aina jokunen liikkeellä.
        Pidä hyvä huoli nyt itsestäsi!

        Lääkäri suositteli juomaksi kokonaan Gefilus piimän.?
        Mitä mieltä onko auttanut muilla kyllä perusteli sen aika ymmärrettävästi suoliston bakteerikannan suojaamiseksi ja parantais sitten.
        Aino ongelma olen aina inhonnut piimää tai viiliä enkä koskaan käyttänyt mutta nyt pakko kokeilla kun tuntui järkevältä.
        Late


      • Late55 kirjoitti:

        Lääkäri suositteli juomaksi kokonaan Gefilus piimän.?
        Mitä mieltä onko auttanut muilla kyllä perusteli sen aika ymmärrettävästi suoliston bakteerikannan suojaamiseksi ja parantais sitten.
        Aino ongelma olen aina inhonnut piimää tai viiliä enkä koskaan käyttänyt mutta nyt pakko kokeilla kun tuntui järkevältä.
        Late

        Hei!
        Piimä on vain YKSI tuote, missä on maitohappobakteereja.
        On myös hedelmän makuisia juomia kaupan maito/kylmäkaapissa. Ja on myös jopa maitoa. Käyppä katsomassa!
        Joskus lääkärille on kovin vaikeaa ymmärtää muuta kuin piimä ja maitohappobakteerit!
        Tässä tietoa maitohappobakteereista a'la Wikipedia:
        Maitohappobakteereihin luokitellaan bakteerit, jotka tuottavat hiilihydraateista käymistuotteinaan maitohappoa. Tyypillisimpiä maitohappobakteerisukuja ovat perinteisissä hapatetuissa elintarvikkeissa käytetyt Lactobacillus, Lactococcus, Pediococcus, Leuconostoc ja Enterococcus. Usein maitohappobakteeriksi mielletään myös Bifidobacterium-sukuiset lajit, vaikka ne eivät maitohappoa tuotakaan.

        Terveysvaikutukset
        Maitohappobakteereita käytetään myös probiootteina eli terveyttä edistävinä bakteereina, sillä joidenkin kantojen on todettu estävän taudinaiheuttajia erityisesti suolistossa. Maitohappobakteerit on luokiteltu yleisesti turvallisiksi.

        Käyttö
        Maitohappobakteereita hyödynnetään hapattajina monissa tärkeissä elintarvikkeissa kuten jogurteissa, viileissä, juustoissa ja muissa hapanmaitotuotteissa sekä hapankaalissa ja perinteiseen tapaan hapanjuureen valmistetuissa ruisleivissä.


      • Late55
        marianne101 kirjoitti:

        Hei!
        Piimä on vain YKSI tuote, missä on maitohappobakteereja.
        On myös hedelmän makuisia juomia kaupan maito/kylmäkaapissa. Ja on myös jopa maitoa. Käyppä katsomassa!
        Joskus lääkärille on kovin vaikeaa ymmärtää muuta kuin piimä ja maitohappobakteerit!
        Tässä tietoa maitohappobakteereista a'la Wikipedia:
        Maitohappobakteereihin luokitellaan bakteerit, jotka tuottavat hiilihydraateista käymistuotteinaan maitohappoa. Tyypillisimpiä maitohappobakteerisukuja ovat perinteisissä hapatetuissa elintarvikkeissa käytetyt Lactobacillus, Lactococcus, Pediococcus, Leuconostoc ja Enterococcus. Usein maitohappobakteeriksi mielletään myös Bifidobacterium-sukuiset lajit, vaikka ne eivät maitohappoa tuotakaan.

        Terveysvaikutukset
        Maitohappobakteereita käytetään myös probiootteina eli terveyttä edistävinä bakteereina, sillä joidenkin kantojen on todettu estävän taudinaiheuttajia erityisesti suolistossa. Maitohappobakteerit on luokiteltu yleisesti turvallisiksi.

        Käyttö
        Maitohappobakteereita hyödynnetään hapattajina monissa tärkeissä elintarvikkeissa kuten jogurteissa, viileissä, juustoissa ja muissa hapanmaitotuotteissa sekä hapankaalissa ja perinteiseen tapaan hapanjuureen valmistetuissa ruisleivissä.

        Kiitos tiedosta onko siis mitä juomia sori kun aina hermostuu kaupassa kun tuotteita niin paljon
        voisitko sanoa esimerkkiö tuotteista.?
        Onko litran purkeissa.


      • saiiiirastaaavaaa
        Late55 kirjoitti:

        Kiitos tiedosta onko siis mitä juomia sori kun aina hermostuu kaupassa kun tuotteita niin paljon
        voisitko sanoa esimerkkiö tuotteista.?
        Onko litran purkeissa.

        sairastan samaa ja syön seuraavia:

        kaupasta:
        -gefilus viisi hedelmää mehu. gefilus mehut löytyvät jostain kylmäosastolta mutta ei maitojen vierestä.

        -gefilus tehomax juoma. myydään neljän pikkupurkin paketeissa, samassa hyllyssä kuin gefilus mehu. yksi sellainen päivässä nassuun. hyvää on! maksaa 2e. (makuina on mustikka ja joku vanilja, ite pidän mustikasta)

        -gefilus piimät löytyy sieltä mistä piimät aina. AB piimä on minun mielestä parasta maultaan.

        -gefilus jugurtteja löytyy jugurttien hyllystä. neljän paketissa ainakin.

        APTEEKISTA:

        -gefilus kapseli purkki. n. 6e. voi ottaa neljä sellasta päivässä.

        -toinen on se idoform, mitä jo suositeltiinkin.


      • Late55
        Late55 kirjoitti:

        Kiitos tiedosta onko siis mitä juomia sori kun aina hermostuu kaupassa kun tuotteita niin paljon
        voisitko sanoa esimerkkiö tuotteista.?
        Onko litran purkeissa.

        Olin jo toivokas ja odottelen paksusuolen tähystystä joka ensi keskiviikkkona mutta nyt keskiviikkona yllättäen 39 kuume ja täysi ripuli joka jatkuu joten soitin että miten onnistuu tähystys jos kaikki tulee ulos eli ravintoa en saa ollenkaan mutta sairaaloissa vähäteltiin olevan vain tavallinen ripuli kun aikaisemmin kerrotussa epäilty antibiootti tulehdus ei ole minulla mutta miksi taas ripuli ja kuume olen hermoheikkona kun pitäs se tähystys saada tehtyä mutta jos tällänen kuume ja voimaton olo päällä.
        auttakaa jos samanlaista tilannetta.
        Sairaalaan ei otettu vaikka myönsivät riskin siinä suolen tyhjennyksessä noin heikkona.
        pitääkö tappaa itsensä kun en jaksa tätä enää.
        kun helmikuusta asti tätä vaivaa ollut ennen terve ja lenkkeillyt mutta nyt ei ole voinut.
        late55


      • Veljeni postin luin
        Late55 kirjoitti:

        Olin jo toivokas ja odottelen paksusuolen tähystystä joka ensi keskiviikkkona mutta nyt keskiviikkona yllättäen 39 kuume ja täysi ripuli joka jatkuu joten soitin että miten onnistuu tähystys jos kaikki tulee ulos eli ravintoa en saa ollenkaan mutta sairaaloissa vähäteltiin olevan vain tavallinen ripuli kun aikaisemmin kerrotussa epäilty antibiootti tulehdus ei ole minulla mutta miksi taas ripuli ja kuume olen hermoheikkona kun pitäs se tähystys saada tehtyä mutta jos tällänen kuume ja voimaton olo päällä.
        auttakaa jos samanlaista tilannetta.
        Sairaalaan ei otettu vaikka myönsivät riskin siinä suolen tyhjennyksessä noin heikkona.
        pitääkö tappaa itsensä kun en jaksa tätä enää.
        kun helmikuusta asti tätä vaivaa ollut ennen terve ja lenkkeillyt mutta nyt ei ole voinut.
        late55

        Ihmettelen ettei kommenttia ole tullut vaikka aika itsetuhonen viesti ja kaikenlaisia neuvoja oli mutta itsemurha oli ratkaisu hänellä ainakin pääsi vaivoistan kun ei kukaan palstoilla edes noteerannut vaikka
        marianne101
        nimimerkki kehtaa harhauttaa sairaita ihmisiä tehtiin ilmoitus nimimekistä että toivottavasti muita ei tapa itseään hänen neuvojen mukaan.


    • Anonyymi

      Olin sappirakon poistoleikkauksessa 4/2018 ja kahden päivän päästä alkoi ripulointi. Menin ensimmäisen kerran lääkäriin 2/2019 ja taudin määritys oli Sappihapporipuli, lääkkeeksi sain Questran 4mg mutta ulostenäytteitä ei otettu. Toinen lääkärikäynti oli 10/2019 ja nyt taudin määritys oli Krooninen vesiripuli ja lääkkeeksi sain jälleen Questran 4mg mutta ulostenäytteitä ei otettu. Sen jälkeen on ollut kaikenlaisia hoitoja jotka eivät tehonneet. Kun hoidot eivät tehonneet tehtiin ensimmäisen kerran ulostenäyte josta löytyi Clostrdium Enteriitti bakteeria. Tämä bakteeri on mielestäni ollut suolistossa n.2 vuotta ja tehnyt suolistoon pahat tulehdukset. Bakteeri saatiin häädettyä pois Vancomycin Xellia 125mg kuurilla mutta se uusitui ja häädettiin uudestaan pois samalla lääkkeellä. Sitten aloitettiin biolääkitys ZESSLY 500mg. Biolääkityksen aikaan minulla oli vielä suolistossa Clostrdium Enteriitti bakteeri. Tämän kuurin välillä sain ASACOL 800mg ja MERCAPTOPURIN joka aiheutti todella pahan verenvuodon suolistooni ja lääke lopetettiin heti. Sitten tehtiin ulostesiirrännäinen ja lääkkeeksi sain kalliin , Amgevita jota olen nyt ottanut 4 kertaa ja vointi alkoi paranemaan heti eka kerran jälkeen. Nyt lääkäri meinaa aloittaa MetojectPEN ja Foolihappo 5mg kuurin lisäksi mutta en tiedä tohdinko aloittaa tätä lääkitystä? Lääkärit ovat olleet vaitonaisia kun olen kysynyt että miksei ulostenäytettä otettu heti ensimmäisellä käynnillä vaan vasta 2 vuoden päästä eka käynnistä. Onko kenellään kokemusta tästä MetojectPEN ja Foolihappo 5mg lääkkeistä sillä minua pelottaa se että ensinäkin taudin määritykset ovat vaihdelleet ja taudin aiheuttaja on mielestäni ollut Clostrdium Enteriitti bakteeri jota lääkärit eivät myönnä. Olisiko kellään kokemuksia tästä MetojectPEN ja Foolihappo 5mg lääkkeistä.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe