Vedekieli?

Pojkken.p.

Miten Vedekieltä puhutaan?
Osaisiko joku kertoa minulle? :)

96

21123

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

      tarkotatko ved ?

      • aloittaja^^

        Mitenkäs sitä sitten puhutaan?


      • ..............................
        aloittaja^^ kirjoitti:

        Mitenkäs sitä sitten puhutaan?

        siinä tulee ekan vokaalin jälkee ved eli mivednä ovedsaan puvedhua :D mut on joitki poikkeuksii myös :P kaverin koko perhe osaa tota ihan sujuvasti


      • Anonyymi
        .............................. kirjoitti:

        siinä tulee ekan vokaalin jälkee ved eli mivednä ovedsaan puvedhua :D mut on joitki poikkeuksii myös :P kaverin koko perhe osaa tota ihan sujuvasti

        🤣👌🏻 uppaan⬆️


    • näin olen kuullut

      Vevedekieltäde vepuhutaande vetietääksenide velisäämälläde vesanande vealkuunde veetuliitede vevede vesekäde vesanande veloppuunde vepäätede vedede. Vetällaisende vetavande veolende veainakinde vejoskusde vekuullutde, vemuttade vekorjatkaade, vejosde veolende veväärässäde. Vevittuakode veminäde venäistäde vevoisinde vetietääde. Veeide vekukaande vetervejärkinende vetahdode venäinde vepuhuade.

      • VED-kielen ammattilainen

        todvei vadvestaus odven nidveen vädveerin edvettä. ved kieltä puhutaan siis niin että lisätään sanan ensimmäisen vokaalin jälkeen VDE.
        sidveetä sidvetten vadveen hadverjoittelemaan jadve pudvehumaan :)


      • osaamaton.
        VED-kielen ammattilainen kirjoitti:

        todvei vadvestaus odven nidveen vädveerin edvettä. ved kieltä puhutaan siis niin että lisätään sanan ensimmäisen vokaalin jälkeen VDE.
        sidveetä sidvetten vadveen hadverjoittelemaan jadve pudvehumaan :)

        Kiitos kun vaivauduitte vastaamaan. :]


      • Erillaisia
        VED-kielen ammattilainen kirjoitti:

        todvei vadvestaus odven nidveen vädveerin edvettä. ved kieltä puhutaan siis niin että lisätään sanan ensimmäisen vokaalin jälkeen VDE.
        sidveetä sidvetten vadveen hadverjoittelemaan jadve pudvehumaan :)

        Kuules saattaa olla kummatki oikein. Minä puhun myös vedenkieltä mutta sitä puhutaan näin modovoi midivinädävän puduvunhuduvun nädävändäi. jotenkin noin mutta niitä on eri muotoja miten sitä puhutaan. Jotkut puhuvat erilaisesti..


      • cdfdsfxxc
        Erillaisia kirjoitti:

        Kuules saattaa olla kummatki oikein. Minä puhun myös vedenkieltä mutta sitä puhutaan näin modovoi midivinädävän puduvunhuduvun nädävändäi. jotenkin noin mutta niitä on eri muotoja miten sitä puhutaan. Jotkut puhuvat erilaisesti..

        Kuules itse kummatkin ei ole oikein sasviitnan isvidiootti pesvirkele... eli samalla tavalla kun vis kieli . ved kieli on liian monen tiedossa, sama viskielenä sotke hieman sitä, mutta kryptaus on silti sama...

        Mutta vastauksissa vain yksi oli oikein, ja se oli tuo ved kielen ammatilainen.


      • SigllumRiimut
        Erillaisia kirjoitti:

        Kuules saattaa olla kummatki oikein. Minä puhun myös vedenkieltä mutta sitä puhutaan näin modovoi midivinädävän puduvunhuduvun nädävändäi. jotenkin noin mutta niitä on eri muotoja miten sitä puhutaan. Jotkut puhuvat erilaisesti..

        Todovoi odovon puduvulluduvuu :D


      • Vedenkielimestari
        SigllumRiimut kirjoitti:

        Todovoi odovon puduvulluduvuu :D

        Kedeverradavankidivin jodovokuduvu odovosadavaa :D


      • Vettuvide

        Vettuvide veotode vehämtyde :D


      • veistakaahade.vettuvide

        vetämide vettuavide veijjäntede vielikede veneemede veinpäde velvettiihede veesde veneemede veiinde vettäede vensimmäisenede vevuntade velkeenjäde venasade veennetäänkäde veajde velkuunade veitetaanlade ve- veajde veppuunlode veitetaanlade de- veletteode vehmiätyde vesjode veelettelude vettäede veeltäkide vehetaanpude "vemoide vemitäde vekuuluude" vestämide veletteode vedesede veppineetode vellastatode. Veikäede venkaanmude veelikide veleode verastapade vettamude veitode veliode verkeasude veritysyde


      • venkkarirude
        SigllumRiimut kirjoitti:

        Todovoi odovon puduvulluduvuu :D

        veloittajaade vesyikyde vede veeltäkide. Veiede ved vieltäkede


      • Anonyymi

        OK
        OK
        JA
        JOO
        MOI
        MOI
        MOI
        MOI
        MOI
        MOI


      • Anonyymi
        Erillaisia kirjoitti:

        Kuules saattaa olla kummatki oikein. Minä puhun myös vedenkieltä mutta sitä puhutaan näin modovoi midivinädävän puduvunhuduvun nädävändäi. jotenkin noin mutta niitä on eri muotoja miten sitä puhutaan. Jotkut puhuvat erilaisesti..

        Mulla kotona puhutaan silleen et sanan väliin laitetaan "vede" eli "midevenä osadevean puhdeveua."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla kotona puhutaan silleen et sanan väliin laitetaan "vede" eli "midevenä osadevean puhdeveua."

        JUST NÄIN


    • VED-kielen ammattilainen

      sitä puhutaan niin,että ensimmäisen vokalin (a,e,i,o,u,y,ä tai ö) jälkenn sanaan laitetaan sana DVE . esim. kissa = kiDVEssa
      pullo = pudvello
      mitä haluaisit tehdä tänään?=
      miDVEtä haDVEluaisit teDVEhdä täDVEnään?

      toivottavasti ymmärsit :):)

      • pädveivää

        missäpäi toho pulinaa törmää??


      • ???
        pädveivää kirjoitti:

        missäpäi toho pulinaa törmää??

        Onko tämä vede kieli näin yleinen??? Luulin et sitä puhutaan vaan meidän koulus... n.30km Hesasta on meidän koulu. :)
        Mutta mitä jos vokaali on ekana kirjaimena? esim. Onko. Onko se sitten vdeonko vai vedonko vai joku muu?


      • asshole69
        ??? kirjoitti:

        Onko tämä vede kieli näin yleinen??? Luulin et sitä puhutaan vaan meidän koulus... n.30km Hesasta on meidän koulu. :)
        Mutta mitä jos vokaali on ekana kirjaimena? esim. Onko. Onko se sitten vdeonko vai vedonko vai joku muu?

        Onko tämä vede kieli näin yleinen??? Luulin et sitä puhutaan vaan meidän koulus... n.30km Hesasta on meidän koulu. :)
        Mutta mitä jos vokaali on ekana kirjaimena? esim. Onko. Onko se sitten vdeonko vai vedonko vai joku muu?

        Kuten jo aikaisemmin tuli ilmi, niin se DVE tulee ensimmäisen vokaalin jälkeen.
        Elikkäs pari esimerkkiä vokaalilla alkavista sanoista.

        onko = odvenko
        auto = adveuto
        örinä = ödverinä

        8 {D


      • Vede-tieto
        asshole69 kirjoitti:

        Onko tämä vede kieli näin yleinen??? Luulin et sitä puhutaan vaan meidän koulus... n.30km Hesasta on meidän koulu. :)
        Mutta mitä jos vokaali on ekana kirjaimena? esim. Onko. Onko se sitten vdeonko vai vedonko vai joku muu?

        Kuten jo aikaisemmin tuli ilmi, niin se DVE tulee ensimmäisen vokaalin jälkeen.
        Elikkäs pari esimerkkiä vokaalilla alkavista sanoista.

        onko = odvenko
        auto = adveuto
        örinä = ödverinä

        8 {D

        Vedekieltä puhutaan siten, että sanan perään laitetaan vede esim. minävede ja sitten käännetään ensimmäiset tavut ( mi, ve ) keskenään = venämide.


      • joku tyhmä
        asshole69 kirjoitti:

        Onko tämä vede kieli näin yleinen??? Luulin et sitä puhutaan vaan meidän koulus... n.30km Hesasta on meidän koulu. :)
        Mutta mitä jos vokaali on ekana kirjaimena? esim. Onko. Onko se sitten vdeonko vai vedonko vai joku muu?

        Kuten jo aikaisemmin tuli ilmi, niin se DVE tulee ensimmäisen vokaalin jälkeen.
        Elikkäs pari esimerkkiä vokaalilla alkavista sanoista.

        onko = odvenko
        auto = adveuto
        örinä = ödverinä

        8 {D

        Janne on tyhmä!!

        meneekse näin: Jadvenne odvene tydvehmä??


      • alisaeatsworld
        pädveivää kirjoitti:

        missäpäi toho pulinaa törmää??

        helsingissä yleensä


      • fggcxvsfgd

        väärin meni sullakin...

        orjallisesti ei pidä dve'tä laittaa jokakohtaan vaan...

        miDVEtä haDVEluaisit teDVEhdä täDVEnään? ei siis noin vaan

        midvitä hadviluaisit tedvihdä tädvinään on oikein


      • Modvoi
        ??? kirjoitti:

        Onko tämä vede kieli näin yleinen??? Luulin et sitä puhutaan vaan meidän koulus... n.30km Hesasta on meidän koulu. :)
        Mutta mitä jos vokaali on ekana kirjaimena? esim. Onko. Onko se sitten vdeonko vai vedonko vai joku muu?

        Minkä niminen koulu ku meijänki koulus tät puhutaan...??!?


      • Anonyymi
        ??? kirjoitti:

        Onko tämä vede kieli näin yleinen??? Luulin et sitä puhutaan vaan meidän koulus... n.30km Hesasta on meidän koulu. :)
        Mutta mitä jos vokaali on ekana kirjaimena? esim. Onko. Onko se sitten vdeonko vai vedonko vai joku muu?

        Se on silloin odvenko


      • Anonyymi

        Siis se on ved eikä dve


    • ...

      en oo ikin kuullukaa:D iha sama ku mä keksisin mva -kielen.
      ei kukaa jaksa opetella tollasta:D ja asun ite myös std lähel eikä oo ikin tullu kuultua

      • ..

        Kyllä tuota kuopiossa ainakin kuulee :D


      • onktsylsörkyöl
        .. kirjoitti:

        Kyllä tuota kuopiossa ainakin kuulee :D

        Porissaki kuulee :P


      • ...
        onktsylsörkyöl kirjoitti:

        Porissaki kuulee :P

        hämmentävää.


      • ei ole aito
        ... kirjoitti:

        hämmentävää.

        Vedekieltä puhutaan siten, että sanan perään laitetaan vede esim. minävede ja sitten käännetään ensimmäiset tavut ( mi, ve ) keskenään = venämide.

        Tämä on oikein käännetty vedekielelle ja selkeä esim, miten sanat muodostuu


      • makeeeeh

        ja ved kieltä on hyvä käyttää tunnilla ku opettajat ei ymmärrä vidvettuakaan:D


      • :)

        Mikkeliskin kuulee...


      • Maakuulii
        ei ole aito kirjoitti:

        Vedekieltä puhutaan siten, että sanan perään laitetaan vede esim. minävede ja sitten käännetään ensimmäiset tavut ( mi, ve ) keskenään = venämide.

        Tämä on oikein käännetty vedekielelle ja selkeä esim, miten sanat muodostuu

        Mäkin oon oppinu sen tollai :)


    • Ippe man! XD

      Moro mun broidi ja mun systeri osaa puhuu sitä ja mä myös. se on sit helppoo kun sen oppii! =D ja sen ku opettaa kaverille ni voi kertoo salaisiuuksia XD ja kukaa ei ymmärrä! XD se on fanzuu! =b

      • -selinarawr`

        Ved kieltä kun puhutaan, ensimmäisen vokaalin jälkeen tulee -dve: midvenä medvenen nudvekkumaan.
        Eli Minä menen nukkumaan. (esimerkki)


      • Valitse toinen nimim
        -selinarawr` kirjoitti:

        Ved kieltä kun puhutaan, ensimmäisen vokaalin jälkeen tulee -dve: midvenä medvenen nudvekkumaan.
        Eli Minä menen nukkumaan. (esimerkki)

        Kyse on tässäkin VED kielestä EIKÄ DVE kielestä oot nyt erehtynyt paikasta. Kyllä se siitä...


    • KK

      No jos on vaik sana ''auto'' lisää sen perään sano vede ja käännä ne keskenään autovede=veutoade

    • konsalimtti

      kottuvintti! kotteköentte kommarrayntti kottaentti kodevielientti konontti koonvantti kollastasentti koskaapantti. kotasintti kohoopuntti koonvantti kotkujontti kohmattyntti koitsemänsentti kojantti kohdeksankantti kosäsentti kohdeksänyntti koakkalaisetluntti. kosentti konontti kollanensentti kolasielikintti kollajontti koivontti koikkavantti kohoapuntti kostoissapintti kojantti kortookentti kostauksiavantti koisilletontti. kojuuttekotantti kotnyntti?

    • failure is near

      Onko aikomus taantua kehitysvammaisen tasolle vai miksi tällainen jonninjoutava höpötys kiinnostaa?

    • nädäväinidivi

      Midivittädävä vidivittuduvuu, edevettedeveksetedeve odovossadavaa puduvuhuduvuu tädävättädävä kidivieltädävä, tädävää odovon idivihhadava hedevelppodovoo. = Mitä vittuu ettekste osaa puhuu tätä kieltä, tää on iha helppoo =).

      • Odovoikedeveidivin!

        Jedeves! Juduvust nädäväidivin! (:


      • Vedenkieltä4ever

        Odovosadavaan kydyvyllädävä ihmettelen samaa et mistä hitosta nä ihmiset on ettiny tietoo kuduvun sedeve odovon tädävätädävä


    • nollanollaseiska

      Mä ymmärän tosi sujuvasti tätä kieltä, puhun kyllä aika huonosti. Mut meillä päin se on just se et ekan vokaalin jälkeen tulee se ved.
      "Mivednä ovedsaan puvedhua" :D

    • Verjens mode !

      Minä = Venä mide, eli Minä sanaan lisätään vede ja käännetään se niin, että kaksi ensimmäistä kirjainta korvataan VE:llä ja toisen sanan kaksi viimeistä on aina DE.

      Opin kielen 70 luvulla Tampereella lapsena. Enkä ole täälläpäin tavannut ketään muuta joka pystyy puhumaan Vede kieltä yhtä sujuvasti kuin minä.

      Kiitos nimimerkille Vede-tieto joka on siis oppinut samaa kieltä kuin minä.

      Veli ede venä mide velen ode vetteri pede vempereelta taje veosimallia vude veus kude veiska sede.

      • Hihhuli heei!!

        JOo,,, 70- luvulla.. En taida uskoo. Oon kuullu et tää veden kieli on oikeesti lähtösin silleen et ensimmäisen vokaalin jälkeen laitetaan dve- sana. Satunpahan tietään sut , nii outoo et oot syntyny 70- luvulla?? :DD Aika noloo valehella tää.. xDD


    • Vedellinen ede
    • Kadvennabis

      Kyllä tätä lahen suunnallakin näkyy ja aina olen kuullut puhuttavan tolleen ekan vokaalin jälkeen -dve. Esim. miDVEtä viDVEttua mutta joistain sanoista tulee näin melko outoja esim. hudveora.

    • Ved

      Vetämide vettuavide vetede velitättesede? Vennäide vetäside vehutaanpude. Vekitode vetäsiide venode veseampiaude vetojamuode vettamude vemätäde venode venakinaide vemastaode velestänimiede vesede vekeaoide.

    • tudverhaa

      ondveko sidvellä nidvein vädveliä kudveka sidvetä pudvehuu, kudven sedve odven ihdven sadvema kudvenhan sidvetä ydvemmäydvemmärtädveä sidvetä idvete.. -.- tudverha kidveeli mudveutenkin, tudverha sidveitä odven tadvepella... :)

    • HODVEMO

      hodvemo

    • odveppinut

      odveoin ädvesken tädven kidveva odveppia

    • random _

      Vedveden kedveli odven hedvelppoo, sedven odven hedvelppoo odveppii.... kadveikki edvei odvesaa pudvehuu vedveden kedveltä, mudvetta sedven odven kidvevä odveppii =)))

    • sofiaemiliaaaaa

      vähän siistii :p MÄKI HALUUN OPPIA!!

    • lantakieli

      Kuka tollasen kielen on keksinyt? Mitä hyötyä sen osaamisesta on?

      • VDE vokaalin jälkeen

        On kiva puhua ystävien kanssa kaikenlaista ja opetella puhumaan sitä sun tätä.


    • modovoidivi

      Meilläpäin kieltä puhutaan näin: Vedevenkidiviedevekidiviedevelidivi odovon hedevelppodovo odovopedevelladava. = Veden kieli on helppo opetella. Eli jokaisen vokaalin jälkeen tulee ( vokaali olisi esim. e ) deve eli d vokaali v vokaali. Ehkä hieman turha mutta kätevä.

      • Vastaälynnyt

        Täädävällädävä puduvutaadava sadavamadavalladavaidivil. (Turhan pitkii sanoja vaan...)


      • SigllumRiimut

        PUDUVULLUDUVUUUUUU


    • x

      on monta tapaa puhua veden kieltä se on muuttunut paljon itse puhun tällä tavalla: kun on vaikka sana koru se on verukoden elikkä ensiksi sana: koru veden josta tavut ko ja ve vaihtaa paikkaa. mutta on monia tapoja puhukoon kuka mitä haluaa.

    • jännämies

      mivednäkin ovedpin savedmalla. kiveditos kavedille avedvusta.

    • -

      Kielestä on monia versioita.. itse olen oppinut että vokaalin jälkeen tulee DVE..

      Kissa= Kidvessa.. jne ;)

    • näin meillä päin

      mulla tällanen. en oikeen osaa sanoo mitään sääntöö siihen, vaikka kyllä semmonenkin varmaan löytyis jos kunnolla tutkis ja miettis. ja siis miten oppii? ehkä sieltä ruudun takaa vaikeampi. ite opin ihan vaan kuuntelemalla. Aluksi en ymmärtänyt mitään. Alle viikossa ymmärsin, siitä noin viikko niin yhtäkkiä vaan osasin puhua. Ei ole vaikeaa. Vaikka nyt ehkä näyttäisi siltä.

      Hedevei odovoleden tuduvulluduvut odovopedevettadavmadavaan tedeveilledeve tädävämädävän padavarhadavaan tadavavadavan puduvuhuduvuadava. Jodovos jodovokuduvu kedeveksidivii sädäväännödövön tädävähädävän, odovolisidivin kidiviitodovollidivinen, nidiviin odovois hedevelpodovompidivi odovopedevettadavaa muduvuilledeve edevetedeveen pädäväin.

      "Hei olen tullut opettamaan teille parhaan tavan puhua. Jos joku keksii säännön tähän, olisin kiitollinen , niin ois helpompi opettaa muille eteen päin."

      tosissaan aika paljon pitempiä sanoja.. xd

    • kaliss

      millasta vedekieltä puhutaan porissa? osaako ketään kertoa?

    • midvenä tädvessä!

      midvetä vidvettua tedve ydveritätte tedvehdä, tädvetä vedveen kidveeltä odvelen odveppinut pudvehumaan...todveivottavasti kudvekaan edvei ydvemmärrä midvetä midvenä odvelen ydverittänyt sadvenoa!

    • mutka poika vidvettu

      vodvei vidvettu odvesaan jodvenkin pudvehua tädvetä kidveeltä, sidvellä sidveiinä odven jodvekin lodvegiikka mutta siis ei ole ees vaikee puhua riiparilla yks isonen opetti puhuun :D ta tosiaan vituttaa kun kaikki kertoo netissä !!!! eteenpäin nää jutut koska näin kuka vaan voi oppii sen prkle! eikä se silloin enää oo mitään salakieltä

    • Korjausdawda

      Vedekieltä puhutaan siten, että sanan perään laitetaan vede esim. minävede ja sitten käännetään ensimmäiset tavut ( mi, ve ) keskenään = venämide.

      Tämä on oikein käännetty vedekielelle ja selkeä esim, miten sanat muodostuu
      ^^Tämä malli on vanhaa vedikieltä, mielestäni parempaa

      ja dve pelleily on ns uutta vede kieltä,

      osaan kumpaakin mutta vanha on 1000x parempi... vanha topic...

    • Nikketron

      sidevees tädevee odeven odeveikea tadevepa pudevehua vedevedeä. lisäät 2 kirjaimen jälkeen deve, tää tarkoittaa moi:= Modevei.

    • ainoa oikea tapa

      Kyllä se on sillee että DVE tulee ekan vokaalin jälkee.
      Useat varmaa tietää sen tv ohjelman ku PASILA ja siinnä yhdessä jaksossa puhuttiin sitä juurikin kyseisellä tavalla.
      Ite opin sen broidilta ja ymmärrän ja puhun sujuvasti sitä.

    • jifghj

      vede kieltä puhutaan niin että jos on sana kissa niin se on

      kissa vede = vesa kisde;)

    • sdfsf

      Toi on taas sananmuunnos...

    • VedessäOnKivaUida

      :D Hauska kieli, ja te jotka sanotte että sitä voi puhua monella tavalla, ootte jepa. Ihan normaalia suomen kieltäkin voi puhua miljoonalla tavalla, ja se on hyvä. Hämmentää lukea kun tässä on viis kilometriä tekstiä, siitä että tapellaan mikä on oikea tapa. Kaikki jees! :3

    • kiiiiriiii

      KISSAVEDE = VESSAKIDE.
      Näin meillä on opetettu, mutta jokainen voi sanoa miten tykkää.
      Kiva kun on lapsena sen opetellut ni osaa nytkin puhua tosi nopeeta sitä
      ja työkavereilla on hauskaa kun ne ei ymmärrä sitä ollenkaan kun puhun
      niin nopeesti.
      Eikä ne oo koskaan itse lapsuudessaan puhuneet vedenkieltä.
      Hauskoja hetkiä kaikille.t: 60-luvun lapsi

    • vidvettu

      vidvettu midvetä pavdeskaa! ;)

    • mie18

      NIKKETRON!! eli näinkö?

      Midevenä yrdevevitän pudevehua vedevekideveltä ekdevea kedevertaa nydevet

      minä yritän puhua vedekieltä ensimmäistä kertaa nyt

      XD oldeveiko eddeves lädevellä?

      • Midevinä

        Kydevyllädevä! Meneväni odevoikedevin!


      • Midevinä

        ...medeveni..tämä oikein, Känny sekoaa :D


    • minävaa

      just tänää mulle opetettii ja opena oli jo n.20 vuotta sitä osannut elikkä kun on normi lause vaikka
      "Minä olen draama" siihe laitetaa joka toiseksi sanaksi vede eli
      "Minä vede olen vede draama vede" ja niistä muodostuu sanapareja joista toinen sana on normi ja toinen vedeja sitte vaihetaan kirjaimia niin ett otetaa normista sanasta ekaan vokaaliin asti kirjaimia ja vaihetaan ne ve-tavun paikalla eli
      "Venä mide velen ode veama drade"

      Vemmärsittekö yde ve tede vedean ide?

      • minävaa

        korjaus se joka mulle opetti osas sitä jo 1960-luvulla.... oli opettanu tyttärelleen 20 vuotta sitte. Venteeksi ade veiriö häde..


    • mä vaan tiedän

      velkää ede veykö käde vettelee jude vetää mide vemä täde ven ode velppoo hede ven kude vesaa ode..........eli vaihtaa vaan sanaa ekana ve alutavun sa liittää sen minkä poisti de eteen eli tarkennus esimerkki sanalle autokauppias kuuluu veutokauppiasade tai maalari veelarimade tää ainaskii helpoin opettelumalli

    • homppeli3255163

      kulamrtski kulamutski vokakunutsji

    • Modveikka! midveks hadveluat odvetella kidveelen?
      sudveuren hadverjoittelun jädvelkeen odvepit pudvehumaan tädvetä. :)

    • nothing:/

      Vedveden kidvieltä pudvehutaan tädvelleesti.

      Sadvenan edvensimmäisen vodvekaalin jädvelkeen tudvelee DVE kidverjaimet .

      //sanan ensimmäisen vojaalin jälkee tulee DVE kirjaimet.//

      Esim. "Moi! Mitä sinulle kuuluu?" = "modvei! Midvetä sidvenulle kudveuluu?"


      :)

    • Mikä vika suomessa on?

    • SigllumRiimut

      Tädävää edevei odovolledeve vedeveddedevee.. :P tädävää odovon puduvulluduvuu..
      Eli kuuntele miedummi näit VED ja DVE tyyppei

    • veejode

      Venämide vesaanode vehuapude vedeveeltäkede. Vesaatkoode venäside.
      Veiode vettuavide veetanasade.

    • uipoippuå

      Sukella veden alle ja sano sielä jotain. Puhut veden kieltä, saipa siitä selvää tahi ei

    • voidevivde

      Vevdä vivde päähän

    • Anonyymi

      Oadsaatfetedekano paduhufeana dadafefanekadielfetanä?? - Osaatteko puhua dafekieltä??

      Okei ei kukaan osaa puhua sitä teistä. Koitan selittää miten sitä puhutaan.
      Vaihe 1: lisää lisä tavut esim. Auto= Daaufetona
      Vaihe 2: vaihda ensimmäisen ja kolmmannen kirjaimen kanssa paikkaa näin. Auto= Aadufetona
      Vaihe 3: vaihda viimeisen ja toiseksi viimeisen vokaalin kanssa paikkaa.
      Vaihe 4: jos sanassa on 4 tai enemmän tavuja tulee väliin lisäksi de, ne, se, ve. Esim. Minullekin=minulfeledekin-madinulfeledekanni.

      Esimerkki sanoja: pieru= padieferanu, sukkula=sadukkufelana, omenapuu = oadmefenanapaduanu.

      Toivottavasti ymmärsitte ( :

    • Anonyymi

      Ede-kielestä malli: Eitaskode ehuapude ede- eeltäkide.

    • Anonyymi

      Toi ved kieli on outo ja sekavaa en oo koskaan kuullutkaan. Se oikea hauska kieli on Ii kieli. Mini isiti pihiä Ii kiilti, kiski si in tisi hilppii

    • Anonyymi

      Mää kyllä puhun näin modovoidivi muduvun nidivimidivi odovon adavainovodo

    • Anonyymi

      Mitbvetu

    • Anonyymi

      Moikdveka kaikdveki

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe