Kuivasta

ruisleivästä ruokaa

Kuivunutta ruisleipää voi käyttää ruoka-aineena, näin puolenhinnan leivän pikainen kovettuminen ei haittaa.

Leipäkeitto on yksi vatsantäyte, kun pilkkoo leivän paloiksi ja kaataa päälle kuumaa maitoa, niin leipä pehmenee hyväksi syötäväksi. Myös kuumalla vedellä pystyy pehmittämään leivän ja saa siitä esiin uuden maun.
Puolukka, vesi ja ruisleipä sekoittuu puuroksi.

7

416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se Aito Työtön

      ...on siinä, että aitoa ruisleipää on nykyään aika harvassa.

      Vehnäjauhoilla jatkettu leipä pakkaa homehtumaan ja on siten riskialtista ruokaa kuivanakin.

      Aito ruisleipä on kyllä erinomaista kuivanakin, säilyy erinomaisesti.

      • jälkiuunileipä

        tuntuu säilyvän parhaiten, onkohan kenellekään tullut mieleen että kuka tulee viimekädessä maksamaan tämän vuosien paskaruuan syömisen sairaalalaskut!


      • sitä enää
        jälkiuunileipä kirjoitti:

        tuntuu säilyvän parhaiten, onkohan kenellekään tullut mieleen että kuka tulee viimekädessä maksamaan tämän vuosien paskaruuan syömisen sairaalalaskut!

        saa kunnon hoitoa terveyskeskuksessa, saati että pääsisi sairaalaan asti eli saisi lähetettä.


      • Työeläkeläinen
        sitä enää kirjoitti:

        saa kunnon hoitoa terveyskeskuksessa, saati että pääsisi sairaalaan asti eli saisi lähetettä.

        Miksi aina moititte terveyskeskusta? Olen vuosia käyttänyt paikallisen keskuksen palveluja, kaikki on toiminut tosi hyvin.

        Aina kun olen tarvinnut palveluja niin olen saanut joko heti (muutama tunti) tai pienellä viiveellä (muutama päivä), riippuen tarpeesta ja ongelman vakavuudesta. Palvelu on ollut tehokasta ja ystävällistä, mistä te oikein valitatte?

        Millaista palvelua te oikein odotatte?

        Olisikohan niin kuin vanha sananlasku sanoo: niin metsä vastaa kuin metsään huutaa.

        Tyytyväinen terveyskeskusasiakas


      • punaista
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Miksi aina moititte terveyskeskusta? Olen vuosia käyttänyt paikallisen keskuksen palveluja, kaikki on toiminut tosi hyvin.

        Aina kun olen tarvinnut palveluja niin olen saanut joko heti (muutama tunti) tai pienellä viiveellä (muutama päivä), riippuen tarpeesta ja ongelman vakavuudesta. Palvelu on ollut tehokasta ja ystävällistä, mistä te oikein valitatte?

        Millaista palvelua te oikein odotatte?

        Olisikohan niin kuin vanha sananlasku sanoo: niin metsä vastaa kuin metsään huutaa.

        Tyytyväinen terveyskeskusasiakas

        mattoa, torvisoittokuntaa ja takin pois päältä ja päälle auttamista. Tietenkin myös kahvitarjoilu olisi mukava.


      • Jönssiii
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Miksi aina moititte terveyskeskusta? Olen vuosia käyttänyt paikallisen keskuksen palveluja, kaikki on toiminut tosi hyvin.

        Aina kun olen tarvinnut palveluja niin olen saanut joko heti (muutama tunti) tai pienellä viiveellä (muutama päivä), riippuen tarpeesta ja ongelman vakavuudesta. Palvelu on ollut tehokasta ja ystävällistä, mistä te oikein valitatte?

        Millaista palvelua te oikein odotatte?

        Olisikohan niin kuin vanha sananlasku sanoo: niin metsä vastaa kuin metsään huutaa.

        Tyytyväinen terveyskeskusasiakas

        Olen kanssa erittäin tyytyväinen terkkarin palveluun. Sairauksiini olen aina saanut erinomaisen hoidon, lähetteen erikoislääkärille olen saanut aina tarvitessani. Erikoislääkärille olen joutunut odottamaan joskus noin puolivuotta mutta kiireellisissä tapauksissa olen päässyt samana päivänä. (yksi kerta)

        Varmasti saat yksityisellä paapomista enemmän ollessasi luulosairas mutta oikeaa hoitoa saat julkisesta terveydenhoidosta. Yksityiset hoitaa vaan helppoja tapauksia ja kerää rahat, vakavammat ja vaikeammat jutut ne aina laittaa julkiselle puolelle koska ei riitä resurssit ja kyvyt.


      • vaikka
        Jönssiii kirjoitti:

        Olen kanssa erittäin tyytyväinen terkkarin palveluun. Sairauksiini olen aina saanut erinomaisen hoidon, lähetteen erikoislääkärille olen saanut aina tarvitessani. Erikoislääkärille olen joutunut odottamaan joskus noin puolivuotta mutta kiireellisissä tapauksissa olen päässyt samana päivänä. (yksi kerta)

        Varmasti saat yksityisellä paapomista enemmän ollessasi luulosairas mutta oikeaa hoitoa saat julkisesta terveydenhoidosta. Yksityiset hoitaa vaan helppoja tapauksia ja kerää rahat, vakavammat ja vaikeammat jutut ne aina laittaa julkiselle puolelle koska ei riitä resurssit ja kyvyt.

        hammaslääkärissä Tampereella, vuosi täynnä ei aikaa edelleenkään!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2904
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      540
      2761
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1897
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1707
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1382
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      91
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe