Citroen C4, onko hyvä auto ?

citi-ai

Kertokaapa Citroen C4 vm 2005 kokemuksia, onko hyvä auto ja mitä tyyppivikoja olette huomanneet jos niitä on, niin monenlaista tietoja on tullut joku sanoo aivan ihana ja toinen sanoo älä ihmeessä. Kiva olis saada kommenteja.....

95

53969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja tee omat päätöksesi

      Ainakin omasta mielstä BMP-vaihteistolla aivan veikeä peli.
      Hyvä oli ajella moottoritiellä ja kadun kulmissa veil parempi.
      Vähän meluisampi kuin C5, mutta ihan kohtuullisella tasolla kuitenkin.

    • C4 driver

      Neljä kuukautta sitten tuli C5 vaihdettua C4 VTR berline 2.0. Hieman meluisampi ja tietysti rautajousien ansiosta jäykempi kuin C5.Mittarissa 40 000km ei suurempia valittamisia.katselin ja kokeilin 1.6 mutta kyllä liukkaamman kyydin saa 2.0l. Ohitukset sujuvat rivakasti sen ihmeemmin vaihteita vaihdellen. Ainut ärsyttävä piirre lämpimillä keleillä ollut epämääräinen kolina takaluukun seudulta. kaikki paikat voideltu mutta läpimällä kelillä aikansa paukkuu mutta poistuu ajettaessa. Viileemmillä alle 10 kelillä ei mitään ääniä. Kokemuksia muilta omistajilta onko?
      Voin suositella kyseistä laitetta.

      • sen siis

        uutena vai käytettynä? Minkä vuoden mallia, ellei siis uusi tammikuulta 2008?


      • citi-ai
        sen siis kirjoitti:

        uutena vai käytettynä? Minkä vuoden mallia, ellei siis uusi tammikuulta 2008?

        viestien perusteella mitä olen saanut, taidanpa tehdä kauppoja, siis käytetty vm 2005 citroen c4 2.0, hyvin se ainakin kulkee, mukavaa kyytiä.


      • C4 driver
        sen siis kirjoitti:

        uutena vai käytettynä? Minkä vuoden mallia, ellei siis uusi tammikuulta 2008?

        Kyseessä 05 VTR Berline ajettu 40 000km


    • teateavgrt

      Mullakin pitkä suora japanilaisia autoja ja nyt miettinyt C4:n ostoa.
      Tuo parjattu laatu vain arveluttaa.
      Mutta kun katsoo mitä rahalla saa, niin vaihtoehdot ovat vähissä.
      Tälläinen paketti on mielessä:

      http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_car_new&id=70593&result_types=70608,70609,70612,70613,70616,70617,76003,70587,70588,70592,70593,70597,70598,70599,70600,70601&make_id=132

      • citi-ai

        minä päätin kokeilla.....eli minusta tulee huomenna c4 omistaja....kerron joskus....miten kävi....!!


      • nimenomainen

        malli automaatteineen ja varustelupaketteinen (Pack Vision) on minulla ollut helmikuun lopulta saakka, ja aivan mielettömän hyvä, upea ja miellyttävä on!


      • VTG
        nimenomainen kirjoitti:

        malli automaatteineen ja varustelupaketteinen (Pack Vision) on minulla ollut helmikuun lopulta saakka, ja aivan mielettömän hyvä, upea ja miellyttävä on!

        Mietiskelen tässä nimittäin parhaillaan Accordin -03 aj.113tkm, vaihtoa C4:n -05 VTR Berlineen aj.60tkm. Päittäin olis meininki vaihella. Miltäs kuulostaa? En kyllä ikinä ois uskonu et omistaisin joskus Citikan, mut ihan kivan näkönen ja olonen peli tuo C4 kyl on. Voisin vaikka hairahtaakin. Kommentoikaa.


      • dealer
        VTG kirjoitti:

        Mietiskelen tässä nimittäin parhaillaan Accordin -03 aj.113tkm, vaihtoa C4:n -05 VTR Berlineen aj.60tkm. Päittäin olis meininki vaihella. Miltäs kuulostaa? En kyllä ikinä ois uskonu et omistaisin joskus Citikan, mut ihan kivan näkönen ja olonen peli tuo C4 kyl on. Voisin vaikka hairahtaakin. Kommentoikaa.

        Vai päittäin...Taitaa Honda olla jonku verran arvokkaampi hyödyke.


      • AB
        VTG kirjoitti:

        Mietiskelen tässä nimittäin parhaillaan Accordin -03 aj.113tkm, vaihtoa C4:n -05 VTR Berlineen aj.60tkm. Päittäin olis meininki vaihella. Miltäs kuulostaa? En kyllä ikinä ois uskonu et omistaisin joskus Citikan, mut ihan kivan näkönen ja olonen peli tuo C4 kyl on. Voisin vaikka hairahtaakin. Kommentoikaa.

        C4 vm 2006 on kyllä laadullisesti ollut pettymys. Takuuaikana korjattiin mm. iskunvaimennin ja ilmastointi. Nyt tänä kesänä on saanut itse maksella taakse laakerit ja jarrusatulat, vaikka kilometrejä on takana vasta 57 000. Tänään hain Veholta viimeksi, koska siihen piti vaihtaa ilmamäärämittari. Vaikka Sitikka saattaa tuntua edulliselta, kannattaa ottaa huomioon tulevat korjauskustannukset sekä aika ja vaiva, jota jatkuva huollossa ramppaaminen. Lisäksi raidetangon sisäpäässä on väljyyttä, mutta onneksi sen voi kuulemma korjauttaa vasta ennen seuraava katsastusta.


      • shitikkafriikit
        AB kirjoitti:

        C4 vm 2006 on kyllä laadullisesti ollut pettymys. Takuuaikana korjattiin mm. iskunvaimennin ja ilmastointi. Nyt tänä kesänä on saanut itse maksella taakse laakerit ja jarrusatulat, vaikka kilometrejä on takana vasta 57 000. Tänään hain Veholta viimeksi, koska siihen piti vaihtaa ilmamäärämittari. Vaikka Sitikka saattaa tuntua edulliselta, kannattaa ottaa huomioon tulevat korjauskustannukset sekä aika ja vaiva, jota jatkuva huollossa ramppaaminen. Lisäksi raidetangon sisäpäässä on väljyyttä, mutta onneksi sen voi kuulemma korjauttaa vasta ennen seuraava katsastusta.

        keksii varman puolustuskeinon. Peittävät korvat ja silmät shitikan violta ja elävät omassa fantasiamaailmassaan :)


      • eikä sinne...
        shitikkafriikit kirjoitti:

        keksii varman puolustuskeinon. Peittävät korvat ja silmät shitikan violta ja elävät omassa fantasiamaailmassaan :)

        fantasiamaailmaan ei mahdu muut kuin sinä ja sun mutujuttusi.


      • 111d
        shitikkafriikit kirjoitti:

        keksii varman puolustuskeinon. Peittävät korvat ja silmät shitikan violta ja elävät omassa fantasiamaailmassaan :)

        On se nyt kumma homma, kun tojotöhöt eivät pysy omalla palstallaan. Toisaalta ymmärrän sen, sillä itsekään en kehtaisi edes myöntää omistavani tojotaa pienellä teellä. Onko Citroën-palsta ainoa linkki, mikä tuo teidät lähemmäksi kyseistä automerkkiä? Hajotkaa riisipusseihinne, japsit.


      • ossobucco
        AB kirjoitti:

        C4 vm 2006 on kyllä laadullisesti ollut pettymys. Takuuaikana korjattiin mm. iskunvaimennin ja ilmastointi. Nyt tänä kesänä on saanut itse maksella taakse laakerit ja jarrusatulat, vaikka kilometrejä on takana vasta 57 000. Tänään hain Veholta viimeksi, koska siihen piti vaihtaa ilmamäärämittari. Vaikka Sitikka saattaa tuntua edulliselta, kannattaa ottaa huomioon tulevat korjauskustannukset sekä aika ja vaiva, jota jatkuva huollossa ramppaaminen. Lisäksi raidetangon sisäpäässä on väljyyttä, mutta onneksi sen voi kuulemma korjauttaa vasta ennen seuraava katsastusta.

        Mutsilla on C4 2006, ajettu 70 000. Ei mitään vikoja, paitti nyt H7:ja palanut jatkuval syötöl. "Helppo" vaihtaa!!!


      • urpo urputtaja
        AB kirjoitti:

        C4 vm 2006 on kyllä laadullisesti ollut pettymys. Takuuaikana korjattiin mm. iskunvaimennin ja ilmastointi. Nyt tänä kesänä on saanut itse maksella taakse laakerit ja jarrusatulat, vaikka kilometrejä on takana vasta 57 000. Tänään hain Veholta viimeksi, koska siihen piti vaihtaa ilmamäärämittari. Vaikka Sitikka saattaa tuntua edulliselta, kannattaa ottaa huomioon tulevat korjauskustannukset sekä aika ja vaiva, jota jatkuva huollossa ramppaaminen. Lisäksi raidetangon sisäpäässä on väljyyttä, mutta onneksi sen voi kuulemma korjauttaa vasta ennen seuraava katsastusta.

        Kyllä kertoo aika paljon laadust jos alle 100 tuhatta ajettuun autoon tarttee jo vaihdella iskareita sun muuta kesto osaa.
        Tuollaise tulevat vaihtoon laatuautoissa jossakin 300-400 tuhatta ajokilometriä.
        Kun vielä ottaa huomioon nuo nykyiset korjaamojen laskutushinnat niin kannattaa kyllä karsia moiset merkit pois ostoslistalta.


      • Trekkui mutsilles
        ossobucco kirjoitti:

        Mutsilla on C4 2006, ajettu 70 000. Ei mitään vikoja, paitti nyt H7:ja palanut jatkuval syötöl. "Helppo" vaihtaa!!!

        Sama "vika" vaimon C4:ssa. H seiskat eivät kestä mitään, mutta onneksi viimasuojan (helposta) vaihdosta on tullut senverran sorminäppäryyttä, että "seiskakin" vaihtuu. Rouvan puolelle tosi vähän kivuliaammin, mutta kun tuo uusavuttomuus ei kuulu luonteenpiirteisiini.


      • Romppanen
        citi-ai kirjoitti:

        minä päätin kokeilla.....eli minusta tulee huomenna c4 omistaja....kerron joskus....miten kävi....!!

        Kannattaa myös vierailla Citroen-foorumilla lukemassa käyttökokemuksia ja muutakin autoon liittyvää. Varsinaisilta käyttäjäfoorumeilta löytyy paljon enemmän asiaa. Tää Suoli24 on enemmän tälläinen tojota-rakastajien foorumi, ylläpitoa myöten. Kyllähän täälläkin vierailee mutta autoasia voi jäädä pinnalliseksi ja vähäiseksi.


      • Toyota Anjovis
        urpo urputtaja kirjoitti:

        Kyllä kertoo aika paljon laadust jos alle 100 tuhatta ajettuun autoon tarttee jo vaihdella iskareita sun muuta kesto osaa.
        Tuollaise tulevat vaihtoon laatuautoissa jossakin 300-400 tuhatta ajokilometriä.
        Kun vielä ottaa huomioon nuo nykyiset korjaamojen laskutushinnat niin kannattaa kyllä karsia moiset merkit pois ostoslistalta.

        Kyllä niitä iskareita saa vaihdella japseihinkin reilusti alle 200tkm:n. Meidän anjovikseen jouduin vaihtamaan iskarit eteen 120tkm:n kohdalla 4 vuotta sitten, vaikka hiekkateillä ei juurikaan ajettu. Takaiskareita ei ole tarvinnut vaihtaa tähän päivään asti. Heinäkuussa meni katsastuksesta läpi, että heilahti. Iskareiden lisäksi ainoastaan jarrulevyt kertaallen ja jarrupalat kahteen kertaan vaihdettu eikä mitään muuta 10 vuoden aikana.

        En kuitenkaan voi suositella tojotaa. Ajettavuus on suolesta.


      • 38
        Romppanen kirjoitti:

        Kannattaa myös vierailla Citroen-foorumilla lukemassa käyttökokemuksia ja muutakin autoon liittyvää. Varsinaisilta käyttäjäfoorumeilta löytyy paljon enemmän asiaa. Tää Suoli24 on enemmän tälläinen tojota-rakastajien foorumi, ylläpitoa myöten. Kyllähän täälläkin vierailee mutta autoasia voi jäädä pinnalliseksi ja vähäiseksi.

        voi shitroen saitilla autoista puhua, kunse ei sitä ole.


      • Kuka valmistaa osat
        urpo urputtaja kirjoitti:

        Kyllä kertoo aika paljon laadust jos alle 100 tuhatta ajettuun autoon tarttee jo vaihdella iskareita sun muuta kesto osaa.
        Tuollaise tulevat vaihtoon laatuautoissa jossakin 300-400 tuhatta ajokilometriä.
        Kun vielä ottaa huomioon nuo nykyiset korjaamojen laskutushinnat niin kannattaa kyllä karsia moiset merkit pois ostoslistalta.

        Toyota ei valmista iskareita eikä mersu eikä audi eikä citroen. Iskarit tulevat alihankkijoilta ja silloin ei ole automerkin vika jos iskarit hajoavat alta 100 tuhannen kilometrin.
        Se että esim Monroen iskareihin laitetaan mersun tehtaalla mersun tarra ei tee sitä iskaria yhtään paremmaksi kuin että siinä olisi citikan tarra.
        Sama pätee kaikkin muihinkin alihankkijoilta autoon kuin autoon laitettavia osia esim latureita.
        Puhutaan aina alkuperäisestä toyota varaosasta vaikka valmistaja on esim laturissa Boshc ja samaa laturia käytetään toisessa autossa, niin onko se siinä vaikka Fiatissa sitten alkuperäinen Fiat varaosa.


      • vit..kötöstäjät
        Kuka valmistaa osat kirjoitti:

        Toyota ei valmista iskareita eikä mersu eikä audi eikä citroen. Iskarit tulevat alihankkijoilta ja silloin ei ole automerkin vika jos iskarit hajoavat alta 100 tuhannen kilometrin.
        Se että esim Monroen iskareihin laitetaan mersun tehtaalla mersun tarra ei tee sitä iskaria yhtään paremmaksi kuin että siinä olisi citikan tarra.
        Sama pätee kaikkin muihinkin alihankkijoilta autoon kuin autoon laitettavia osia esim latureita.
        Puhutaan aina alkuperäisestä toyota varaosasta vaikka valmistaja on esim laturissa Boshc ja samaa laturia käytetään toisessa autossa, niin onko se siinä vaikka Fiatissa sitten alkuperäinen Fiat varaosa.

        Sehän riippuu alustan suunnittelusta miten siellä osat kestää, psa autoissahan tunnetusti ei kestä mitkään laatuosatkaan, nääs kun kokonaisuus ratkaisee ja ranskikset ei suunnittele....


      • sitävaan543
        Kuka valmistaa osat kirjoitti:

        Toyota ei valmista iskareita eikä mersu eikä audi eikä citroen. Iskarit tulevat alihankkijoilta ja silloin ei ole automerkin vika jos iskarit hajoavat alta 100 tuhannen kilometrin.
        Se että esim Monroen iskareihin laitetaan mersun tehtaalla mersun tarra ei tee sitä iskaria yhtään paremmaksi kuin että siinä olisi citikan tarra.
        Sama pätee kaikkin muihinkin alihankkijoilta autoon kuin autoon laitettavia osia esim latureita.
        Puhutaan aina alkuperäisestä toyota varaosasta vaikka valmistaja on esim laturissa Boshc ja samaa laturia käytetään toisessa autossa, niin onko se siinä vaikka Fiatissa sitten alkuperäinen Fiat varaosa.

        Onhan se lähtökohtaisesti merkin vika, jos valitsevat siihen huonolaatuisia tavarantoimittajien tuotteita.


      • dealer kirjoitti:

        Vai päittäin...Taitaa Honda olla jonku verran arvokkaampi hyödyke.

        Pikkuautoista en vertais esim c4 ja civikiä millään muotoa edes samalle viivalle. Ajoasento ja ajomukavuus citikassa aivan eri tasolla . Kestävyydestäkin täytyy mainita että edellistä autoa citroen xsara hdi 2.0 ajoin 497000 km,ja auto on vieläkin moottoriltaan aivan tikissä,ei tarvitse lisätä kuin menovettä 5 l/100 km. 8 vuoden aikana ainut ylimääräinen osa oli kampiakselin tasapainolaakeri josta kustannus töineen oli 300€ ! Eli suosittelen vahvasti citikkaa kestävänä ja mukavana autona ajaa!


      • Anonyymi
        vit..kötöstäjät kirjoitti:

        Sehän riippuu alustan suunnittelusta miten siellä osat kestää, psa autoissahan tunnetusti ei kestä mitkään laatuosatkaan, nääs kun kokonaisuus ratkaisee ja ranskikset ei suunnittele....

        "psa autoissahan tunnetusti ei kestä mitkään laatuosatkaan"

        Juu ei kestä ei. Minulla on 406 peugeot, 1997 mallinen, en sitä ihan uudesta ole omistanut mutta riittävän pitkään että tiedän sen historiaa.

        Siinä on 25 vuoden iässä edelleen alkuperäinen laturi, startti, iskarit, jouset, vetoakselit, katalysaattori ja paljon muutakin osaa jotka monet mieltää "kuluviksi osiksi".

        Itse pitäisin kohtuullisen hyvänä suorituksena, etenkin kun auto meni ilman huomautuksia läpi katsastuksesta viime viikolla. Mittarissa 400tkm.


      • Anonyymi
        VTG kirjoitti:

        Mietiskelen tässä nimittäin parhaillaan Accordin -03 aj.113tkm, vaihtoa C4:n -05 VTR Berlineen aj.60tkm. Päittäin olis meininki vaihella. Miltäs kuulostaa? En kyllä ikinä ois uskonu et omistaisin joskus Citikan, mut ihan kivan näkönen ja olonen peli tuo C4 kyl on. Voisin vaikka hairahtaakin. Kommentoikaa.

        Sulle tuli kallis hairahdus

        C 4 on sutta joka puolin tarkasteltuna


    • pakko ottaa

      jotain hyötyä citroen nimisestä automerkistä niin osta sitten C5 saat edes sen kehutun nestekaasujousituksen jos ei muuta hyvää löydy. C4:sta ei löydy mitään muuta etua muihin vastaaviin massatuotteisiin.

      • 555ccc

        "osta sitten C5 saat edes sen kehutun nestekaasujousituksen"

        Ahaa....aasiantuntija, vai että NESTEKAASUJOUSITUKSELLA tuleeko grilli mukaan.


      • KimmoJ-9
        555ccc kirjoitti:

        "osta sitten C5 saat edes sen kehutun nestekaasujousituksen"

        Ahaa....aasiantuntija, vai että NESTEKAASUJOUSITUKSELLA tuleeko grilli mukaan.

        ...Juuri näin... Kätevää kun voi tiukan paikan tullen ottaa Xanttian varaajapallosta ytyä pihagrilliin... ;)


    • CNelkku

      Voitti TM:n vertailutestin ja oli ainoa, joka sai täydet viisi tähteä.

      • ossobucco

        -06 C4, ainoo huono puoli on ajovalot, -91 Kawassakin paremmat.


    • jeps..

      Varustetaso on kyllä kohdillaan ja alle 10 000e saa jo helposti 05-06vm autoja kalleimmalla varustepaketillakin.

    • papparainen

      liikkeestä, niin kaikki viat ylös ja korjautat kuntoon.
      Liikkeethän myyvät vain ehjiä autoja, ja jos vikaa löytyy niin ne korjataan maksutta.

      • Shitroen

        Vuoden tai 20 000km takuu moottori ja sähkövioille. Että kyllä sen uskaltaa ostaa. Ei kukaan kauppias oleta, että koeajon aikana huomaat kaikki mahdolliset viat.


      • soon niin
        Shitroen kirjoitti:

        Vuoden tai 20 000km takuu moottori ja sähkövioille. Että kyllä sen uskaltaa ostaa. Ei kukaan kauppias oleta, että koeajon aikana huomaat kaikki mahdolliset viat.

        on turhaa. Ostat auton ja seuraavan viikon aikana havaitut viat
        talteen. Sitten valittamaan vioista. Suurin osa korjataan yleensä.
        Koskee kuitenkin käytettyä autoa, eli kaikki kulumisviat eivät kuulu tähän ryhmään.
        Kaveri osti -05 C4:n 2010 tammikuussa . Ajettu 48000. KAIKKI viat korjattiin.
        Olihan kaveri ostanut ehjän auton.


      • fghgfhgfh

        Melko tyypillistä myös että eturekisterikilpi enemmän tai vähemän solmussa ottamassa osumaa ja näyttöjen pikseli viat.Diesel alkaa myös ajan myötä roksottamaan.


    • Tero Koskinen

      Riippuu ihan siitä paljonko on rahaa käytettävissä ja hakeeko utta vai käytettyä. Jos uuden ostaisin menisin Skoda kauppaan ja valitsisin sopivan kokoluokan. Käytettyn ottaisin Messe 124 D:n. Messejä saa jo kolmeentonniin ja niilla ajaa miellyttäviä kilometrejä. Ennen nämä Messet oli "rahamiesten" autoja ja on vieläkin.

    • en tykännyt

      C4:n outo sisustus. Ärsyttävä mumeronäyttömittari ja muutenkin oudon oloinen kapistus. En tykännyt kun kävin koeajolla eikä tykännyt mieskään. Päädyimme ostamaan sitten luotettavan Corollan. Nyt koko perhe tykkää.

      • kaupunkikuski

        Minulla on ollut kohta 3 vuotta C4, ja olen ollut ihan tyytyväinen. Numeronäyttöön tottui todella nopeasti. Hyvin varusteltu auto, joka on näppärä sekä kaupungissa että maantiellä, vakionopeuden säädin ja nopeudenrajoitin ovat mukavia käyttää. Takapenkillä on hyvät tilat aikuisenkin istua.

        Muutamia epäjohdonmukaisuuksia suunnittelussa kyllä on. Esim. penkinlämmittimen säätö on hankalasti penkin ja oven välissä, ja talvella siinä on tietenkin talvitakin liepeet vielä tiellä. Ajon aikana ei voi säätöjä katsella, vaan säädöt on tehtävä sormituntumalla. Miksei säätö voinut olla keskikonsolissa, niinkuin monissa muissa autoissa?
        Toinen häiritsevä suunnitteluvirhe on häikäisysuojan kapeus - nyt lipan ja tuulilasin reunan väliin jää vajaan kymmennen sentin rako, josta toisinaan aurinko paistaa ikävästi silmiin, ja pitää kallistella päätä oikealle. (Lipan kääntö sivulle ei auta, jos aurinko on suunnilleen edessä.) Lipasta olisi alunperin voinut tehdä muutaman sentin leveämmän, jolloin ongelmaa ei olisi.

        Muuten C4 on ollut ihan hyvä auto, jossa ei ole ollut mitään vikoja. Ei ole vielä kiire vaihtaa. Seuraavaksi tosin ajattelin katsoa vähän pienempää ja vähemmän kuluttavaa, sillä ajelen pääosin kaupunkiajoa. Tosin uusi Citroen DS3 vähän kiinnostaa....


      • Cvitonen
        kaupunkikuski kirjoitti:

        Minulla on ollut kohta 3 vuotta C4, ja olen ollut ihan tyytyväinen. Numeronäyttöön tottui todella nopeasti. Hyvin varusteltu auto, joka on näppärä sekä kaupungissa että maantiellä, vakionopeuden säädin ja nopeudenrajoitin ovat mukavia käyttää. Takapenkillä on hyvät tilat aikuisenkin istua.

        Muutamia epäjohdonmukaisuuksia suunnittelussa kyllä on. Esim. penkinlämmittimen säätö on hankalasti penkin ja oven välissä, ja talvella siinä on tietenkin talvitakin liepeet vielä tiellä. Ajon aikana ei voi säätöjä katsella, vaan säädöt on tehtävä sormituntumalla. Miksei säätö voinut olla keskikonsolissa, niinkuin monissa muissa autoissa?
        Toinen häiritsevä suunnitteluvirhe on häikäisysuojan kapeus - nyt lipan ja tuulilasin reunan väliin jää vajaan kymmennen sentin rako, josta toisinaan aurinko paistaa ikävästi silmiin, ja pitää kallistella päätä oikealle. (Lipan kääntö sivulle ei auta, jos aurinko on suunnilleen edessä.) Lipasta olisi alunperin voinut tehdä muutaman sentin leveämmän, jolloin ongelmaa ei olisi.

        Muuten C4 on ollut ihan hyvä auto, jossa ei ole ollut mitään vikoja. Ei ole vielä kiire vaihtaa. Seuraavaksi tosin ajattelin katsoa vähän pienempää ja vähemmän kuluttavaa, sillä ajelen pääosin kaupunkiajoa. Tosin uusi Citroen DS3 vähän kiinnostaa....

        Sama vika se on C5 penkinlämmittimen säädöissä myöskin. olisi mukava kun olisi keskikonsolissa niin voisi säätää apumiehellekin oman tuntuman mukaan, muuten tyytyväinen.


      • Anonyymi

        Kyllä se mies ois oikeesti tykänny enempi c4:sta, mutta perherauhan nimissä uhrautui.


      • Anonyymi

        Itse oudoksuin tuota vm 2010 C4:n sisustusta ja mittaristoa ensin alkuun. Kun siihen muutamassa viikossa totuin niin ikinä en haluaisi mitään muuta tilalle. Näyttöjen väri saisi kyllä olla joku muu kuin se oranssi. Uudemmissa malleissa on palattu"sovinnaisuuden sääntöihin" eivätkä mielestäni ole yhtä hienoja. Myös ohjaamon symmetria on upea tyyliltään ja se ohjauspyörä jonka keskiö ei käänny. Kaikissa autoissa saisi olla samanlainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse oudoksuin tuota vm 2010 C4:n sisustusta ja mittaristoa ensin alkuun. Kun siihen muutamassa viikossa totuin niin ikinä en haluaisi mitään muuta tilalle. Näyttöjen väri saisi kyllä olla joku muu kuin se oranssi. Uudemmissa malleissa on palattu"sovinnaisuuden sääntöihin" eivätkä mielestäni ole yhtä hienoja. Myös ohjaamon symmetria on upea tyyliltään ja se ohjauspyörä jonka keskiö ei käänny. Kaikissa autoissa saisi olla samanlainen!

        Täällä sama homma. Viimeinen Citroen oli C4 Grand Picasso ja sitä edellinen Xsara Picasso. Loistavia autoja käytettynäkin ja molempia pidin 3 vuotta. Hetken kun ohjaamoon totuttelee, sen toteaa olevan hyvinkin kuskilähtöisesti suunniteltu. Keskellä ylhäällä oleva kookas nopeusnäyttö on loistava sivusilmällä tsekattava.
        Muutamia alustaan liittyviä vikoja oli, halvaksi tulivat eivätkä uusiutuneet. Xsara Picasso Hdi vielä siskon perheellä ajossa ja pöristelee nyt yli 400tkm.
        Viimeinen ranskalaiseni oli ainoa pettymys, BMW:n kanssa suunnitellun koneen vuoksi. Rellu 5008 ja THP. Se oli lyhyt ja kallis hairahdus. Tosin samankaltaisen ongelmakonstruktion kanssa paini samaan aikaan muitakin merkkejä. Heikko jakoketjurakenne, pakoilman venttiilejä sotkeva systeemi yms. typerää. Turha parjata Citroenilla, kun volkkareissa yms. samat ongelmat. Koeajamani runsaasti ajetut Toyotat eivät ole sen kummempia. Vikaa löytyy ja ruoste pesii.


    • Jonssonin poika

      2007-1,6 dieselistä BMP-vaihteistolla ja Executive-varustelulla on nyt reilun 70 000:n km:n kokemukset.
      ulkoinen ja sisäinen tyylikkyys
      varustelu
      tilat
      paljon erilaisia säilytystiloja
      kulutus
      suorituskyky
      suuntavakavuus
      edulliset huollot
      edulliset vakuutukset
      ei syö rengasta
      ei syö öljyä
      iso pesunestesäiliö
      tarkka ja helppokäyttöinen vakionopeussäädin
      ei tähän asti vikoja

      - istuin on vähän veltto
      - selkänojan portaallinen säätö
      - huonot ajovalot
      - mittaristo ripoteltu pitkin kojelautaa
      - ajotietokoneen, kellon, ym. elektronisten varusteiden säätö ja hallinta on aivan käsittämättömän vaikeaa. Ilman ohjekirjaa ei saa insinöörikään kellonaikaa asetettua.

      Melutaso on vähän suhteellinen juttu, mutta pienempikin se voisi olla.
      Äärimmäisen liukkaalla kelillä ajettavuuteen tulee häiritsevää epävakautta ikään kuin ESP yrittäisi koko ajan korjata menoa suorallakin tiellä.

    • 50v mies

      Itselläni c4 1.6hdi bmp kakkosautona nyt 2 vuotta. Ajettu tosin vasta reilut 20 000km mutta vain 1 polttimo vaihdettu. Loistava ajaa ja kulkee kevyesti, 1000km tankillisella. Mulla on ollut uutena ostettuna mm land rover disco 3 ja volvo 90 bensakoneella ja ainakin niissä paljon enemmän vikoja tuohon ikään mennessä. Kaikkiaan on ollut n 20 eri auto joista lähes kymmenen sitikkaa. Takavuosina citikoiden laatu oli sitä tai tätä mutta tähän uutukaiseen olen todella ihastunut. Toisena autona perheessä on citikan c-crosser, mutta aina kun olen lähdössä liikkeelle valitsen c4:n, jos on vapaana, mutta kun se on yleensä jo viety. Voin siis suositella ihan kaikille.

      • ainakin hdi

        Mulla 2007 C4 1,6Hdi, kohta 120tkm mittarissa. Itse vaihtelen öljyt, suodattimet ja lamput, pajalle ei ole kertaakaan ollut tarvetta viedä. Kulutus pieni ja kulkee riittävästi ja tarkka ohjaus jne. Renkaatkin kestää erinomaisesti, alkuperäisllä kesä-talvirenkailla ajelin yhteensä 110tkm eikä olleet ihan loput vieläkään. Joillakin keskustelupalstojen mukaan ollut ongelmia egr:n jne kanssa. Minusta tuntuu siltä että tämä kone tarvii vähän rundia että paikat pysyy puhtaana eli ei juuri kannata pihtailla ajotyylillä näin pienikulutuksisella autolla, minulla ei ole siis ollut mitään vastaavia ongelmia enkä todellakaan ole säälinyt autoa ajossa.

        Ainoat asiat mitkä hiukan häiritsevät ovat melun lisäys verrattuna esim. C5:een, pieni takaboxi ja lamppujen vaihtotarve joka tosin sekin pienempi ja helpompi kuin C5:ssa. Niin ja tietty se että jälleenmyyntiarvo turhan alhainen verrttuna käyttöarvoon. Olisin jo uudistanut mutta ajelenkin pari-kolme vuotta lisää kun toimii eikä uuteen vaihto (muihinkaan vastaaviin peleihin) tuo käytännössä mitään oleellista parannusta, vain kuluja lisää. Tämä siis toisaalta hyvä, tuleepahan ajettua pidempään ja siten halvemmilla kokonaiskuluilla.


    • Citroen Exclusive

      ..."aivan ihana ... älä ihmeessä" täällä enää kysele, kun olet noin "monenlaista "tietoa" jo saanut. Ole rohkea. Mene autokauppaan. Osta Citroen C4 ja nauti.
      Mutta muista. Älä mene minkään muun automerkin palstalle kehumaan / haukkumaan hankintaasi. Jos olet tyytyväinen, niin en yhtään ihmettele.
      Jos olet tyytymätön, niin vaihda merkkiä "vähin äänin". Nimittäin en ole kovinkaan pahoillani, jos aidosta omasta kokemuksestasi johtuen valitset jonkun muun.

    • jussiii..

      Hyvä ja tyylikäs auto, sopivan kokoinen, 2.0 antaa mukavasti tehoja vaikka olisi isokin kuorma kyydissä. Nopeusnäyttöön tottuu nopeasti, näkyy selkeästi eikä tarvitse pahemmin pyöritellä silmiä alaspäin ratin taakse. Ainoa ongelma, mikä on tullut esille on ikkunoiden kumitiivisteet "pisaratiivisteet". Alkaa helposti repsottelemaan ulkopuolelta ja yhden ikkunan lista lähemmäs 70e.

      • sytytya

        Vähän myöhään vastailet, kysymys on esitetty toukokuulla 2008. Vanhanen silloin pääministerinä vaan ei ole enään.


      • 7+2=96
        sytytya kirjoitti:

        Vähän myöhään vastailet, kysymys on esitetty toukokuulla 2008. Vanhanen silloin pääministerinä vaan ei ole enään.

        105 tkm ajettu 1.6 HDi BMP:llä (-07 malli exclusive). Ei valittamista laadun suhteen. Ei vikoja, määräaikaishuollot ovat riittäneet. Kesäkeleillä 1350 km tankillisella on ihan normaali suoritus (ei mitään säästöajoa). Voin suositella. Hyvä ajaa ja hyvännäköinen.


      • Anonyymi
        sytytya kirjoitti:

        Vähän myöhään vastailet, kysymys on esitetty toukokuulla 2008. Vanhanen silloin pääministerinä vaan ei ole enään.

        Google ohjaa yhä tänne = aihe ja vastaukset ei vanhene mihinkään. Turhaa pätemistä niin kauan kuin näitä autoja käytettynä saa.


    • Vaihto mielessä

      C4 Picasso on merkkikorjaamojen rahastusautomaatti. Ensimmäiseen 60 000 kilometriin on mahtunut kuusi korjaamokäyntiä ajotietokoneen antamien vikanäyttöjen vuoksi. Auto on ollut yli kuukauden korjaamolla yhtämittaa tauluun häiriötekstejä tuovan keskusyksikön toimituksen vuoksi. Nämä tekstit eivät ole aiheuttaneet autolla ajamiseen millään tavalla. Luulisi josain (vaikkapa maahantuojalla) olevan tietoa mitä kukin näyttöön tuleva lause tarkoittaa. Ja onhan ne jossain osattu syöttää ne tekstit ja tiedetään, missä on se anturi, tai lähetin, joka kyseisen tekstin aiheuttaa. Korjaamolla ollaan vaan mukamas ymmällä mikä on varsinainen vika. Autossa ei ole ollut vielä mitään mekaanista vikaa, vain testerin pistoke ratin alpuolella kuluu ja omistajalle aiheutuu laskua jokaisesta takuuajan jälkeisestä käynnistä.

    • Antitojotisti

      riitti Skodan ja tojotan "koeajoksi" se että istuin vähän aikaa kuskin penkillä.Niin oli kovan tuntuiset penkit ja ahtaan oloinen ohjaamo....siitä on nyt noin 10 vuotta aikaa,joten päätin pysyä ranskalaisen auton omistajana eli Citroen C5.On se vaan niin mukava,lämmin,ja hieno auto!!

    • Antitojotisti

      sinä sanonko minne niine vitun linkkeines!

    • Hyvä C4

      Minulla on ollut kaksi C4:sta. Ensimmäisellä 2006 mallin 1,6 bensakoneella ajoin 98 000 km. Ei mitään ylimääräisiä korjauksia. Nykyisellä 1,6HDI BMP-vaihteistolla, ajettu 150 000 km. Koiranluut vaihdettu molemmille puolille. Vasemman etulaakerin ulinan perusteella etulaakerit vaihdettu molemmille puolille eteen, 470 €. Muita ylimääräisiä kuluja ei ole ollut. Olen ollut tosi tyytyväinen. Ei mitään kolinoita ja pellitkin ehjät. Ja kun ajaa, niin vetää suun hymyyn. Niin hyvä se on ajaa.

      • C4

        C4 on mullakin. Kohta 150 000 ajettu. Koiranluut vaihdettu normihuoltojen lisäksi. Seuraavakin autoni tulee olemaan sitikka, edellinen ei ollut ja sen kyllä rahapussissa huomasi. Toyotat jaFordit saa sotkea suohon.


    • Citikka on ykkönen!

      Itselläni on xsara picasso ja ajettu 240tkm. Etutukivarsien päät, laakeri eteen ja kytkin vaihdettu 200tkm kohdilla. Jarrupalat ja takapönttö on myös vaihdettu. Muutoin on xsarallakin menty mukavasti. Ainut harmi oli tuo jakopäänhihnan vaihto, koska se tehtiin runsaat vuosi sitten ilmeisemmin huonosti, koska korjaamon mukaan sen tiiviste vuotaa öljyä ja vesipumppukin on jotain muovista tarvikeosahömppää. Vien auton nyt 1.9.2011 korjattavaksi tampereen fransmotouriin, niin tulee sitten sekin kunnolla.

      Mulle voi jokainen tulla esittelemään autoonsa, jolla on päästy näin vähin korjauksin. Viimetalvena pääsin aina pakkasella lähtee töihin, kun moni vastaavanikäinen japsi jäi parkikselle. Esim. meidän toinen auto on nissan, samaan ikäluokkaa ja aina jotain pientä ja isompaa harmia siinä.

      Nissan lähtee ensivuoden alussa ja vaihtuu meillä C4:seen dieseliin.

    • C4 omistaja

      Meillä on 2005 vuosimallin C4, jonka ostimme käytettynä kesällä 2009. Mittarissa on noin 150 000km ja mitään yllättäviä vikoja ei ole ollut. Tällä viikolla auto oli katsastuksessa ja meni hyvin läpi. Huomauttivat vain, että rekisterikilven valo on palanut ja poltin pitäisi vaihtaa.

      Seuraava auto saattaa hyvinkin olla uuden korimallin C4 tai DS4, niin tyytyväisiä olemme olleet.

      • Aoks

        Mulla 2011 mallin c4 ajettu 16000 km. Mitään ongelmia ei auton kanssa ole ollut ennen kuin vein määräaikaishuoltoon (20000 ta 1 vuosi). Huollon jälkeen syttyi moottorivian merkkivalo nyt tammikuun alussa. Sen jälkeen on ollut veholla 3 kertaa. Vika poissa hetken mutta ilmestyy uudelleen. Alkaa mennä hermot!!
        Merkkivalo on nokka akselin ajoituksen virhevalo. Ilmeisesti veholla korjataan vain (oiretta/ viestintuojaa) . Kaikki anturit vaihdettu osa tuotu ranskasta lentorahdilla kun ei hyllyssä ollut. Mietin vaan onko nokkaketju venähtänyt vai onko laitettu väärät öljyt koneeseen. Säätö toimii nähdäkseni kovalla öljynpainella.


    • 28

      Ja kun ei niihin alustan kolinoihin kiinnitä mitään huomiota niin mikä ettei, toisaalta ne alustan äänet ovat mukana jo uudesta asti => ominaisuus.

    • gfdf

      Nyt alkaa saamaan näitä vanhemman näköisiä -05 -> malleja mukavan halvalla kun uusia ceenelosia alkanut vilisemään mukavasti liikenteessä. Tosi hyvä varustelu jo -05 malleissa, vak.nop.säädin, nopeudenrajoitin, kaksoisautom.ilmastointi, sähkölasit edessä ja takana, taustapeilin himmennin.. VTR mallistossa riittäää jo mukavasti tehoja ja ajettavuus hyvä.

      • No kiva juttu

        Vai on tästä tullu oikein satupalsta.


      • palstantutkija
        No kiva juttu kirjoitti:

        Vai on tästä tullu oikein satupalsta.

        Tyypillinen luuserin kommentti. Asiallinen kritiikki sallittu. Mikä kritisoimassasi viestissä on satua? Sen kun kerrot ja todistat, niin et ole valehteleva luuseri!

        Eli onko satua esim. se, että C4:ssa on hyvä varustelu? Vai Mikä?

        Veikkaanpa, että luuseriprovo jättää vastaamatta. Koska ei luuserina osaa.


    • tuossahan noita

      satuja

      -Nyt alkaa saamaan näitä vanhemman näköisiä -05 -> malleja mukavan halvalla
      -ceenelosia alkanut vilisemään mukavasti liikenteessä
      -Tosi hyvä varustelu
      -riittäää jo mukavasti tehoja

    • palstantutkija

      No eikös ole hyvä varustelu?
      Eikös ala kuusi vuotta vanhaa saamaan edullisesti?
      Mukavasti tehoja on sitten makuasia. C4 tehot kyllä samaa luokkaa kilpailijoiden vastaavien koneiden kanssa.
      Siitä olen samaa mieltä, että uusia ei vielä ole ehtinyt paljon liikenteeseen, vaikka myynti onkin kasvanut voimakkaasti. Uutta kun joutuu jonkin aikaa odottamaan..

    • Murtoluvut

      Myytiin 2kpl nyt 4kpl myynti parani =? %

      • palstantutkija

        Yritä nyt luuseri vääntää asioita!
        Toki kaikilla merkeillä ja malleilla uuden mallin tutltua myynti yleensä nousee.

        Katkeraa on luuserin tie. Osaatko muuten ihan itse ratkaista tuon esittämäsi laskutoimituksen?
        Tuskinpa..


    • VJ.

      Citroen C 4 vm. 2007 mittarilukema 195.000 km ropottivaihteinen. Moottorilla jarruttaessa kuuluu " rahina" kuin kahta metallia hangattaisi vastakkain. Mistä mahtaa johtua ?

      • gs birotor

        Tarkista vaikka etujarrupalat ensin....


    • Hydropneumatix

      Ajoin vm. 04 C5:llä (1,8i, manuaali) uudesta asti 8 vuotta ja 10 kuukautta, yht. 267 000 km. Aivan mielettömän varmatoiminen ja huoltoystävällinen auto! Normaalit huollot pyörän laakerit ja kytkin olivat ainoat teknisen puolen murheet. Myös jousipallot (= iskari jousi) vaihdettiin 200 tkm kohdalla. Sähkö- ja BSI-puolella ei mitään murheita. Business Pack varustepaketissa oli kaikki tarvittavat (ESP, CRUISE, P-tutka). Ei ruostetta; maalipinta aina kliinauksen jälkeen kuin uusi. Myös Alcantara-sisutus kesti aikaa hyvin. Lokoisa ajatteva. Luonnollisesti jatkan autoilua nyt uudella C5:llä...

    • c 4

      hyvä on

    • gfds

      Mun mielestä 05 -> onnistuneempi malli kuin tuoreimmat. Erottuu massasta paremmin, varsinkin sisätiloiltaan. Nykyään sitten vissiin tuo DS sarjan tehtävä on tehä eroa muihin merkkeihin..

    • fdgs

      citikka on onnistunut ainoastaan lisäämään vikojen määrää uusiin malleihin.

    • citikka ok

      olen ajanut c 4 citikalla vm 06 108000 km muutama h7 vaihdettu ja koiranluu

    • Lappalainen10

      Hyvä auto on! meillä VTRS 2.0hdi aj. 200000 autossa ole ollu koskaan mitään vikaa!! menee japseista ohi laadussa ulkonäöstä puhumattakaan!! loistava peli! talvella lämmin! Nyt laitoimme C4 Grand Picasson samalla koneella toiseksi.
      suosittelen

    • c4 haters

      paska auto älkää ostako. itselläni ollut citroen c4 hatsbackki 05 1,6 konneella noin 7 kuukautta ja koko paska levvii kässii. älkää saatana koskeko

    • jyri19651

      Ei todellakaan ole mikään hyvä auto. Ratti ei edes liiku. Volkswagen Golf on PALJON parempi kuin Citroen C4.

    • vw sit citroen

      4 uutta volkkaria ostaneena ja n.100tkm jokaisella ajaneena tarvii sanoa,että nyt ensimmäinen citroen c4 2011 vm ja kohta 70000km takana ,ei ongelmia.volkkareissa riitti ongelmia.golf 1.4 bens.21000km uusi moottori,penkinlämmittimien vastukset.kytkin ja poljin sylinterien uusinta.kaiuttimien uusinta, pakkasella räpätti vaan.bora 1.6bens vesipumppu ja jakopää ongelmia.käyntihäiriöitä useita.touran 1.6 bens.pyörälaakerit eteen 38000km.öljyvuoto.sähköikkunan häiriö kuskin puolella.vento 1.8 vm 96 ainoa joka toimi.uusi citroen berlingo tilattu ja merkissä pysytään.citroen on aliarvostettu auto.

    • Ufoauto

      On tullut joskus turussa 1970-luvulla istuttua Citroen Cx2000 taxissa.Manasin jo silloin etupenkillä sitä tuulilasia, jossa oli vain yksi pyyhin niinkuin mersussa.

    • sitikka mies

      C4:sta itsekin miettinyt, kun voisi pienempään vaihtaa. Nykyinen c5 2003 2.0i melko kankea kaupungissa. On muuten ollut mielestäni ihan OK peli. Tuli mulle 90000 ajettuna ja nyt yli 200000 mittarissa. Kytkimen ja jarrupalat olen vasta vaihtanut. Muita vikoja ei ole ollut ja kaikki varusteet löytyy. Vaimolla 2006 VM. Audi a4 2.0 TDI kaikilla varusteilla. Kilometrejä hänellä tullut jo kyllä 350000, mutta siihen onkin mahtunut kaikenlaista. Avain pitää vaihtaa joka toinen vuosi. Moottori on leiponut noin 200000 kohdilla. On koneen tyyppivika, vaikka tyyppivikojq ei kuulemma ole. Uusi kone maksaa aina 12000 ja vähän käytetty 6000. Sähköikkunoiden piuhat katkeaa ovissa ja ne ei toimi kuin noin 50000km. Kääntyvät xenonit alkaa vilkkumaan, koska liittimet huonot. Vanhemmilla ollut 6 sitikkaa putkeen ilman isompia vikoja. Bemariin piti nyt vaihtaa, koska oli liikaa rahaa. Hyvin on kyllä pelannut sekin. VW tallin autoa meille ei enää tule.

    • työlästyny

      tyttö hakkee hyvvöö ja halapaa autoa.Vuan ei sitikkaa on kuulemma huano ja täännä vikoja

      • Hevonpaska

        Hai sie, ostakoon tyttö hevosen. Siin ei oo vikkoi. Paska vuan haisoo.


    • jaakkimas-1964

      varsinainen ikiliikkuja! tyttökaveri osti uutena vm.2007 ja enpä ole huonommin kohdeltua autoa tavannut,mutta sitikka vaan liikkuu,liikkuu,liikkuu!! ajettu 180tkm. öljyä ei tarvii lisäillä ku kerran vuodessa. ny loppu ilmastoinnista teho ja takaluukunkahva pitää vaihtaa! pakoputkistokin on vielä alkuperäinen!! älkää välittäkö noist mollaajista ne on saaneet oppinsa jo isoisiltään,ei niil oo mitään omakohtaista kokemusta! tai sit kaverit kerto...................

      • Anonyymi

        Itse hommasin just alle 120tkm ajetun 1.6 bensan hyvällä huoltohistorialla. Kaikki toimii ja ruostetta ei missään. Sisältä kuin uusi (VTR varusteilla). Ei taida löytyä montaa merkkiä missä saa vähän ajetun hyvillä varusteille (cruise, a-ac, esp) parilla tonnilla. Vuoden parin päästä saa melkein vielä omat pois.


    • Autopeltiseppä

      Minä ostin vm 06 xara picasson ajettu oli 15000 ostaessa, olin oikein tyytyväinen sen hintaiseen autoon , myin sen kun mittarissa oli 67000, uusia ei tarvinnut kun etuakseliston pystytanko ja lämmityslaitteen moottori, on järkevästi suunniteltu auto ja halpa. Ps. Autopeltiseppä 25 v.

      • NenäKertoo

        Xsara picasso ja C4 on kyllä eri autoja.


      • Anonyymi
        NenäKertoo kirjoitti:

        Xsara picasso ja C4 on kyllä eri autoja.

        Arvostelijoita riittää joka automerkeistä. Citikkaa parjattu ja paljon, varsinkin C5:sen bensakonetta/Jakopään ketjua yms.
        Kyllähän jos ostaa käytetyn auton niin esimerkiksi iskareita, niveliä ja pakoputkistot saa jossain vaiheessa uusia. Näistä sitten kirjoitellaan että " eipä kyllä oo laadukas"!
        Googlettamalla löytyy samat jorinat olipa mikä automerkki tahansa ja mm. jakopään ongelmat liki joka autossa...ja onko ne nyt ongelmia jos huoltamaan joutuu, jakopäät ei ole nykyisin ikuisia.
        Itse tykkään C5 mallista, kyyti on tuon hintaluokan paras...ehdottomasti paras!


    • Anonyymi

      Katselin nyt kireällä budjetilla automaattia työajoon. C4 Coupe 1.6 bensamoottorilla ja automaatilla nousi aika korkealle vaihtoehdoissa. Jotenkin oletin, että maltillisen kokoisella koneella ja Coupena olisi taloudellinen (pienen näkönen), mutta harmistus iski kun tarkistin, kaupunki 10.6L/100km... Voiko joku varmentaa viekö tosiaan noin paljon?

      • Anonyymi

        Otat automaatin tuoman riskin mukana?


      • Anonyymi

        Ensinnäkin, tuolla kulutuksella ei ole merkitystä. Autoilun kokonaiskuluista polttoaineen merkitys on vain noin 40%. Jos siis autosi veisikin 9 litraa tuon sijaan, säästäisit autoilun kokonaiskuluissa noin 2 - 3 %.

        Sen lisäksi on huomiotavaa se, että et pysty / jaksa ajaa ns kaupunkiajoa useampaa sataa kilometriä päivässä. Vaikka jakaisit postia automaattiautollasi niin ei niitä kilometrejä siinä ajossa vaan kerry kovinkaan paljoa.

        Kolmanneksi, mikään 1.6 litrainen ei mene kaupunkiajossa juurikaan tuota pienemmällä. Ilmoitettuja lukuja voi olla monenlaisia, mutta saman ne vie kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otat automaatin tuoman riskin mukana?

        Tekemällä oppii monta juttua. Jos hänen automaattinsa toimii hienosti, hän todennäköisesti ajaa sellaisella koko loppuelämänsä.

        Jos taas tuosta tulee harmia, hän päätyy manuaaliin, loppuelämäkseen.


    • Anonyymi

      2005 vtr nyt ajettu 200 000km. Takajarrulevyt uusittu 2x, etujouset poikki, joitakin niveliä vaihdettu, lämmityksen säätö kuskille alas ei toimi. Muuten ok. maantiekulutus 7litr/100

    • Anonyymi

      Vanhaan Mersuun on vaihdettu jousia, raidetangon osia, kallistuksen vakaajia, palloniveliä 7000 euron edestä.

      • Anonyymi

        Hahahahahah. Mul rupee aina sojottaa kun näkee tojottaa. Tv. Mersumiäs


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe