Mikä KAUNEIN hevosrotu?

palomiino

Elikkä nyt ei kysytä parhainta, vaan kauneinta hevosrotua.

43

2639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanna

      Vaikkakin pää on kyömykäs ja lautaset pystyt, minusta Andalucialainen on kaikkein uljaimmain näköinen. Olen ollut katsomassa Espanjassa lukusissa Andalucialaisnäytöksissä ja aina se hevonen jaksaa mykistää. Laineikas harja, korkeat liikkeet, kyömy kaula ja aistikkaat silmät. Onneksi oma risteytykseni tallissa on puoliksi Andalucialainen :)

    • Nooru

      Arabianhevoset ovat kyllä kauniita...

    • mä vaan

      niin.. mun mielestä Friisiläiset on tosi "kauniita" ja komeita.. :] ja arabit kans...

      • Jeps Friisiläiset! Sitä harjaa oioi...


    • Eve

      arabi, of course;)!

      • Miniarabi

        Pieni ja siro "arabi", Amerikanminiatyyrihevonen !


    • Mää

      Ehkäpä friisiläinen tai arabi... Kummatkin hienoja ja kauniita rotuja... En ole mikään ammattilainen näissä roduissa joten hyvä että tiedän edes friisiläisen ja arabin rodut...

    • Elora

      ...kysymys oli kylläkin tosi erilaisia mielipiteitä hakeva. Mutta mun mielestä ehkäpä welshponit ja part bredit on nättejä. Hevosista on torinhevosen ja arabin risteytys. Vaikka risteytykset voi olla erinäköisiä, niin tunnen/tiedän 8 kyseisiä risteytyksiä ja kaikki ovat melkein samanlaisia, eikä mitään eirkoisia erityispiirteitä ole. Nättejä risteytyksiä.

    • Lucia

      Kaikki hevoset ovat kauniita jos niitä hoitaa oikein.
      Mutta andalusianhevonen ja arabi jakavat ykkös sijan.

    • Polgara

      Kyllä arabit ovat kauniita mutta ei sovi unohtaa myöskään muita. Myös arizonalaiset villihevoset ovat kauniita... :D

    • Happy

      Englantilainen täysverinen on kaunein. Tämä oli ehkä puolueellinen vastaus, koska minulla on ilo omistaa maailman ihanin sellainen!

      Tämän rodun ominaisuuksia: sirot, pitkät jalat, pieni siro pää ja silkin pehmeä karva. Pidän myös Akhal Teke -rotua erittäin kauniina, sekä monia muita :) Islanninhevoset ovat söpöjä.

      Olisi muuten mukava vaihtaa ajatuksia muiden engl.täysveristen omistajien kanssa Suomessa, niitä kun ei montaa ole, tiettävästi alle 200! Ottakaa yhteyttä!

      • maija

        kaunein hevosrotu on ehkä.... rautias ardenneri, valkoisin jalka merkein... mulla on itellani puoliveri tamma ja sekin on tosi kaunis!!...:)


    • eenii

      Haflinger, friisiläinen ja arabi! :)

    • erro

      Minun mielestä kauneimmat hevosrodut ovat Haflinger, Arabi ja Welsh ponit. Friisiläinen ja puoliverinen ovat myös kauniita ja Täysiveriset.

      • Norjanhepo

        Vuonohevoset!

        kaunis väri, käunis pysty (yleensä) harja....


      • Anonyymi
        Norjanhepo kirjoitti:

        Vuonohevoset!

        kaunis väri, käunis pysty (yleensä) harja....

        Samaa mieltä


    • rotuhullu

      Kaikki rodut on yhtä kauniita! jokaisella on oma kaunis piirteensä!eli kaikki rodut jakavat mielestäni ykkössijan,ja yksikään ei jää ulos.Voisin ostaa uhden joka rotu! ja PS. Se on Pura Raza Èspanola,eli PRE,eikä Andalucianhevonen :D ja sen entinen nimikin on ollut kylläkin Andalusianhevonen :p

    • merirosvoo

      haflinger!

    • <3333

      Haflinger. Upea vankka ja kaunispäinen liinaharja.

    • Arabit on

      niin kauniita, vaika en niiten luonteesta tykää.

    • heppa fani

      ARABI

    • Suomenhevonen ja Paint ! Mä en oo niitten sirojen rotujen kannalla....!

    • mutkanen

      mielestäni hevosista Arabit ja Friisit ovat kieltämättä todella upeita, mutta sanoisin kuitenkin, että olen nähnyt myös TODELLA kauniita Welsh Mountaineja, poneja ja cobeja :) myös Welsh Part Bredit ovat todella kauniita!
      Toki kaikki on yksilöllistä, mutta nämä kolme rotua ovat mielestäni kauneimpia! :)

    • ometepe

      Arabi ja friisiläinen..mutta söpöin on ehdottomasti shettis!!

    • Minä

      Mun mielestä friisiläiset ja arabit:*
      Mutta kyllä welshit ja irlannin cobit saa myös mun sydämmen sulaan!!!

    • jöötit<3

      Shirehevonen, ardennienhevonen, clydesdalenhevonen ja eestin raskas vetohevonen ovat kauneimpia - ardenner ehkä näistä ykkönen. Ylipäätään raskaat kylmäveriset miellyttävät omaa silmääni eniten, ja monilla on täyden kympin luonnekin :)

    • Aaaanku

      Mun mielestä kaunein hevosrotu on mikä tahansa korkea lämminverinen

    • komiantalonsanni

      Akhal teke on mielestäni kaunein rotu

    • Viivulisi

      Akhalteke, saddle bred, arabiristeytykset ja oldenburgit mielyttävät kovasti silmää! Raskasrakenteisemmista lemppareita ovat ehdottomasti suomenhevoset ja shiret :) Herasilmät, erikoiset merkit ja korkeat sukat plussaa!

    • welshponiiiiii

      Ehdottomasti kaunein hevosrotu on welsh poni. Siroja mutta lutuisia karvapalloja.

    • Aqha

      Quarter

    • Ponylover

      Friisiläiset ja arabit!! Myös esim irlannincobit on kauniita

    • Shiret

      Mustat shirenhevoset saa mun sydämen sulamaan!<3<3

    • Hevosmakkaraa

      Hevonen on parasta makkarana.

    • marwari

      Marwarinhevonen on omasta mielestäni kaunein ja joskus toivottavasti sellaisen omistan, tällä hetkellä tallissa on pari suokkia ja shettis.

    • Heppatytsy1091

      Tinker/irish cob/irlannincob... Millä nimellä sitä haluakaan kutsua. Niin kauniita!

    • 1ssu

      Friisiläiset! ne on niin upeita.

    • 1ssu

      mutta tosi ähkyherkkiä! eli jos ei haluu ähkyherkkää hevosta älä ota friisiläistä!

    • 1ssu

      Friisiläinen on muuten siinä musavideossa!

    • 1ssu

      tässä mun 11 kauneinta hevos/ponirotua:
      1.Friisiläshevonen.
      2.suomenhevonen.
      3.welshponi.
      4.connemaraponi.
      5.arabianhevonen.
      6.Eestinponi.
      7.russponi.
      8.Lusitanianhevonen.
      9.andalusianhevonen.
      10.shetlanninponi.
      11.kaikki muut rodut joita en sanonut kuten esimerkiksi Merensinponi.

    • 1ssu

      kaikki harvinaiset rodut myös kiinnostaa.

    • 1ssu

      Tinker eli oon samaa mieltä. antaisin sen nimeks Inkku.en tiedä miks.sopis vaan.kiva nimi.

    • Anonyymi

      Mun mielestä kauneimmat rodut

      1.eestinhevonen
      2.vuonohevonen
      3.irlannincob

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe