Kuinka vaikeaa saada sixpack?

bvcxz

Mietin vain, että kuinka vaikeaa sellaisen vähän erottuvan sixpackin saaminen on nuorille miehille? Itse olen siis nainen ja tehnyt monen vuoden ajan lähes joka päivä melko paljon erilaisia vatsalihasliikkeitä ja harrastanut vielä muutakin liikuntaa. Mielestäni syön kevyesti ja välillä on ollut pitkiäkin kausia, joiden aikana en ole ostanut ollenkaan karkkia jne. Silti vatsalihakset eivät erotu millään tavalla ja olen muutenkin aika pehmeä...En kuitenkaan kärsi tilanteesta millään tavalla.

18

8227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rocky87

      hyvinkin paljon. Joillain ei välttämättä erotu kuutta palikkaa rasvattomassakaan kunnossa.Poimuttuneisuus ja symmetrisyys tulevat jo äidinmaidosta, niille ei voi tehdä sinällään mitään. Joillakin on mahdollista saada jopa 10-pack. Itselläni esim. oikealla puolella parhaimmillaan 4 ja vasemmalla puolella 3 selkeästi erottuvaa palikkaa. Pitkässä juoksussa kokoa voi aina kasvattaa, mutta symmetrisyyteen ja poimuttuneisuuteen ei tosiaan ole käytännössä mitään tehtävissä.

      Jokaisellahan on kaksi pitkittäistä vatsalihasta ja ne varmasti saa erottumaan. Poikittaiset palaset loksahtavat sen mukaan mitä Jumala suo. Todettakoon vielä, että naisillahan lähtökohtaisesti on vaikeampi saada " sixpackia " erottumaan.

    • Korsto

      Suora vastaus: on vaikeaa. Mitä lihaksikkaampi keho, vielä vaikeampaa.

      • ........................

        Ei lihasmassan paljous vaikuta millään lailla siihen saako vatsalihakset näkyviin. Rasvaprosentti on ainoa vaikuttava tekijä.


    • -82-

      Geeneistä ja kropasta se on enimmäkseen kiinni. Itselläni ei ole koskaan kunnon 6-packia ollut vaikka vatsalihakset ovatkin olleet ihan hyvässä kunnossa ja rasvat alhaalla. Toisaalta sitten parillakin kaverilla on ollut 6-pack niin kauan kuin muistan eli lapsesta asti ilman sen erikoisempaa treeniä. Toinen heistä lihosi reilu 10kg ja edelleen näkyy palat.

      Eli vastaus on, että erittäin hankalaa tai sitten erittäin helppoa geeneistä ja kropasta riippuen.

      • rocky87

        että näkyvyyteenhän tosiaan vaikuttaa todella paljon myös ruskettuneisuus. Ihon ollessa valkoinen ulkopuolisen on niitä hyvin vaikea havaita, vaikka ne selvästi erottuisivatkin kokeilemalla.


      • adsff
        rocky87 kirjoitti:

        että näkyvyyteenhän tosiaan vaikuttaa todella paljon myös ruskettuneisuus. Ihon ollessa valkoinen ulkopuolisen on niitä hyvin vaikea havaita, vaikka ne selvästi erottuisivatkin kokeilemalla.

        Naisillahan rasvakudos tulee lihasten päälle, kun pojilla/miehillä se on suurimmaksi osaksi lihasten alla, toki sitä on myös vähän lihasten päällä. Siitä syystä naisten on vaikeampi saada vatsalihaksensa niin hyvin näkyviin kuin miesten.


      • n.o. hääppönen
        rocky87 kirjoitti:

        että näkyvyyteenhän tosiaan vaikuttaa todella paljon myös ruskettuneisuus. Ihon ollessa valkoinen ulkopuolisen on niitä hyvin vaikea havaita, vaikka ne selvästi erottuisivatkin kokeilemalla.

        kyllä tosiaankin geenit vaikuttavat. mutta iän lisääntyessä myös elämäntavat ts. treeni ja ravinto. itsellä ikää n. 40 ja pack näkyy vielä tiukan paidankin läpi eikä tässä mitään erityisiä sixpack-treenejä ole vedetty. muuten vain kovaa aeroobista, punttia (joka kerta kylläkin vatsat tulee treenattua) ja kuntopiirityyppisiä liikeitä esim etunojapunnerrus ja leuanveto. aerobisista mielestäni murtomaahiihto ja soutu tehokkaimpia lajeja.


      • puuhis
        n.o. hääppönen kirjoitti:

        kyllä tosiaankin geenit vaikuttavat. mutta iän lisääntyessä myös elämäntavat ts. treeni ja ravinto. itsellä ikää n. 40 ja pack näkyy vielä tiukan paidankin läpi eikä tässä mitään erityisiä sixpack-treenejä ole vedetty. muuten vain kovaa aeroobista, punttia (joka kerta kylläkin vatsat tulee treenattua) ja kuntopiirityyppisiä liikeitä esim etunojapunnerrus ja leuanveto. aerobisista mielestäni murtomaahiihto ja soutu tehokkaimpia lajeja.

        Kyse on rasvaprosentista ja siitä kuinka treenaat vatsoja. Jos ihminen on laiha niin ei sillon vatsalihakset näy vaan luut.jos teet 20vatsaa iltaisin lisäpainoilla ja syöt hyvin ( ei pelkkää salaattia) niin vatsalihakset näkyy alle 2kk.


      • honkkelsson
        puuhis kirjoitti:

        Kyse on rasvaprosentista ja siitä kuinka treenaat vatsoja. Jos ihminen on laiha niin ei sillon vatsalihakset näy vaan luut.jos teet 20vatsaa iltaisin lisäpainoilla ja syöt hyvin ( ei pelkkää salaattia) niin vatsalihakset näkyy alle 2kk.

        kyllähän laihallakin vatsalihakset löytyy ja geenit osittain vaikuttavat rasvaprosenttiin. --


    • vakavaa

      siwasta saa 6.90 olvin six-packin. Punttisalilla saattaa mennä joitakin vuosia,eikä se salilla käyminenkään pelkästään auta. oikea ruokavalio ja blah blah blah.

      • Irruska

        mul näkyy 2 oikealla puolella ja 2 vasemmal puolella eli näkyy neljä enkä edes trenaa niitteen saamiseen paitsi välillä yritän saada ne vielä 2 lisää ja sitten rittää, alimmaiset ovat kyllä minulla eniten näkyvillä niin mullei näe kaikkia yhtä hyvin mutta kyllä ne vatsalihasliikkeet auttaa paljon ja juoksu myös mutta itse kun juoksen usein 60m 8,72sec eli aika huono aika ja paras tulokseni on 7,19 sec mut on sekin aika huono. mutta aika hyvin se on kuitenkin 13 vuotiaalta ja en ole varma puhuiko kaverini edes totta siitä että juoksisin sen 60m 7,19 sec mutta 8,72 sec on kyllä totta . mutta sitten siitä sixpackista niin siihen on monta tekijää eli ei pelkät geenit tai sellasta vaan on siinä muitakin asioita.


    • ....

      ei se musta niin vaikeeta oo oon nyt tehny vatsalihasliikkeitä 100 päivässä noin 1½ vuoden ajan ja ihan hyvin ne on esiin tullut...

    • SandyCindy

      Eikö näy muka :o ? aijaa mulla näkyy, harrastan juoksuu, ja urheilen joka päivä. Painan 49 ja oon 170cm. Ja mulla näkyy ainakin, ei nyt sillee aivan kuin bodari miehillä mutta näkyypä kummiskin. Pitää varmaan laihduttaa että näkyy ne?

      • Kalléé

        Joo laihduta vaan, olet nyt jo niin paksu. Oot oikeasti nyt jo alipainoinen anorektikko.


    • sinervä

      Elikkäs mulla on ollut nuorempana pack, kaikki lihakset näkyi, mutteivät selkeästi. Mä olen 146 cm pitkä ja painoin noihin aikoihin melko lailla saman verran. Olin 12-vuotias. Harrastin kamppailulajeja väh. 2 viikossa, pyöräilin päivittäin väh. 5 km ja lenkkeilin koiran kanssa kerran viikossa ja lisäksi kävin kahdessa tunnin sählyssä viikoittain. Pitää kattoo että on maha kuitenkin, mihin vauva tulee?

    • jhdfg6asr7yghbrsdg

      Sixpack näkyy vain jos rasvaprosentti on tarpeeksi matala. Vatsarutistukset ei auta vaikka teet niitä 20000kpl päivässä jos rasvaprosentti on liian korkea. Tämä pitäisi olla tyhmällekin päivänselvä asia.

      • kamppailijatar

        Tosiaan se on rasvarprosentista pitkälle kiinni,naisilla varsinkin.
        Itselläni näkyvät melko hyvin,2 alinta ei niin hyvin kuin ylemmät.
        Olen siis 22v ja 161/52,harrastan kamppailulajia vähintään 4 kertaa viikossa jonka lisäksi joskus juoksen ja teen lihaskuntoa tai uin.
        Rasvaprosenttini kävin mittauttamassa ja se oli 15,9%.


      • urkkijurkkinurkki
        kamppailijatar kirjoitti:

        Tosiaan se on rasvarprosentista pitkälle kiinni,naisilla varsinkin.
        Itselläni näkyvät melko hyvin,2 alinta ei niin hyvin kuin ylemmät.
        Olen siis 22v ja 161/52,harrastan kamppailulajia vähintään 4 kertaa viikossa jonka lisäksi joskus juoksen ja teen lihaskuntoa tai uin.
        Rasvaprosenttini kävin mittauttamassa ja se oli 15,9%.

        mulla näkyy ylemmät paremmin kuin alemmat:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe