Bookers Oy / ajanvaraaja

P.Å.

Onko kellään kokemusta kyseisestä firmasta ja ajanvaraustyöstä? Mietin mutta en tiedä kannattaako tonnin pohja kuulemma hyvä provisio....

146

23329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olin itse

      Ihana paikka, muutin pitkälle, kauas Helsingistä, ja ehdottomasti paras työpaikka jossa Helsingissä olin.

      • 7kkKokemuksella

        Ei taida olla oikea kommentti. Yrityksen omistajat ilmeisesti kirjoittelevat näitä. Surkein työpaikka missä olen ollut.


      • Anonyymi

        Vai niin mukamas! Olisi ollut perustelut kiva tietää väitteelle/valheelle.
        Tommoiset (tekoleppoisaa myyjän spiikkaus-sanastoa) puhelinhäiriköt olisi syytä lailla kieltää.


    • Bookers hki

      olin siellä itsekkin, mutta vaihdoin parempi palkkaiseen hommaan. Kaikki on ohan ok, palkka on se mitä luvataan ja porukka ihan kivaa. Joskus työ tuntuu toooosiiii tylsältä, mutta kun tsemppi taas lähtee niin kaikki on paremmin kuin hyvin. Eli kannattaa hakea!

    • buukkaaja

      Maailman paras työpaikka! Työntekijöistä kyllä pidetään huolta ja koulututetaan säännöllisesti. Suosittelen erittäin lämpimästi! :)

      • Anonyymi

        Koulutetaan? Toistellaan kuinka luotettavia ovat mielestään, siinä koulutusta.
        Luvataan kouluttaa hommaan mutta totuus on toinen.
        Olisi ollut paikallaan perustelu kuinka niin muka maailman paras työpaikka mielestäsi. Onko yhden lauseen toistaminen viikosta toiseen unelmatyötä? Lauseen jota et edes itse allekirjoita.
        Pelkkää puhelinterrorisointia pahimmillaan.


      • Anonyymi

        siinä joku lobbaamassa alakastia


    • Bookers on alunperin jo läpimätä. En suosittelisi paikkaa pahimmalle vihollisellenikään.

      Palkkaus ei toteudu provision mukaan ja aina siinä on jotain vippaskonstia ja häikkää.

      Myyntijohtajan tapa kouluttaa on ottaa ryhmän huonoin ja tehdä hänestä esimerkkejä: " älkää helvetissä tehkö näin, tälleen ei tule mitään tulosta"

      En voi suositella todellakaan, ja kaikkien muidenkin kommentit Bookersista ovat olleet todella hämmentyneitä ja katkeroituneita. Ajanhukkaa ja nöyryytystä isosti luvassa, jos kyseiseen firmaan eksyt.

    • kyllädfa

      Erittäin mukava duunipaikka. Palkkaus on se mitä luvataan, provisio se mitä luvataan ja tunnelma tsemppaava ja hyvä. Suosittelen lämpimästi kelle tahansa alasta kiinnostuneelle.

    • Honestly112

      Palkka on kauniista myyntipuheista huolimatta huonompi kuin siivoojalla ja todellista tulosta tekevät vain ylimielisen pomot muiden kustannuksella. Jos haluat siis turhaan tuhlata aikaasi ja saada samalla pakarasi äärimmäisen kipeiksi 8 tunnin työtunneista naurettavalla korvauksella nii tervemenoa.

      • Bookkeriss

        No jos buukkauksessa ei saa tiliä niin kannattaa unohtaa. Helppoa kuin heinän teko saada palavereja. Varmasti bookersillakin tulospalkkaus. Apinakin osaa jos päättää ja viitsii


    • hahahahaaga

      "Oon haastamassa yrityksen just oikeuteen" - tuotti kyllä päivän parhaat naurut. :) Yllättävän paljon katkeruutta ootte saanut kerättyä, ja vain ainoastaan siitä syystä ettette alalla menestyneet. Tsemppiä, toivottavasti löydätte itsellenne sopivamman duunipaikan.

      • Kusetusta

        Kyllä nauratti Hahahahaaga kommenttisi, päivän naurut! En ihmettele oikeuteen viemistä yhtään. Hienoa, että joku sen viimein tekee.... lakia rikotaan työntekijöiden kustannuksella systemaattisesti...


      • kerrohan

        Olisi mielenkiintoista saada lisätietoa miten kymmeniä vuosia samalla tavalla pyörineessä firmassa rikotaan systemaattisesti lakia, ja miten joku huomaa sen vasta nyt? :)


      • Kusetusta

        Hmmm... mistä " kerrohan" päättelit, että lain rikkominen on vasta nyt huomattu? Eiköhän sen monet ole aiemminkin huomanneet, mutta se on eri asia kun oikeuteen vieminen. Ja todennäköisesti sinulla itselläsi on juurikin sitä (sisäistä) lisätietoa ;)


      • kerrohan
        Kusetusta kirjoitti:

        Hmmm... mistä " kerrohan" päättelit, että lain rikkominen on vasta nyt huomattu? Eiköhän sen monet ole aiemminkin huomanneet, mutta se on eri asia kun oikeuteen vieminen. Ja todennäköisesti sinulla itselläsi on juurikin sitä (sisäistä) lisätietoa ;)

        Siksi että ette antanut olettaa tässä mitään muutakaan.

        Ihan mielenkiinnosta edelleen, miten ko. yrityksessä rikotaan lakia? Tuskin on salaista tietoa jos julkisoikeuteen ollaan viemässä parhaillaan.


      • Anonyymi

        paskat! kukapa viholliselleen tsemppejä jakelisi? teennäinen, petollinen, ylimielinen aliarvioija


    • Utelias12345

      Mitä siel myydään. Jotain vakuutuksia. Mut tarkemmin ei kerrota missään.

      • Anonyymi

        Hieman erikoisin keinoin. Kuuljaa jymäytetään alkutoimiksi.


    • Mielemkiinnosta

      Kysyivät töihin mutta ei kertonu tuotteista mitään. Mitä siellä myydään ja mille firmoille buukataan aikoja?

    • Noshow_

      Olit 3kk töissä ja soitit samaa spiikkiä puolivuotta??.. Olen itse kyseisessä yhtiössä töissä ja olen tosi yllättynyt paikasta! Hyvä meininki ja kaikki auttaa ja välittää toisista. Paljon parempi kuin kaupankassa ja palkka myös.

      • Asiakashakuinen

        Haluan puuttua vielä kerran näihin mukaviin ketjuihin. Myynti ei tule koskaan olemalla, vaan sitkeällä työllä. Esimerkiksi jokaisen myyjän täytyy tietää, mikä on takuupalkan ja provision ero. Lisäksi täytyy tajuta, että asiakas maksaa palkan. Potentiaalille asiakkalle ei irvailla, irvistellä, eikä muutenkaan lauota mitä tahansa. Myyntitoimistot on mukavia paikkoja, jos tekee töitä. Keskitasoa parempi myyjä on vain ja ainoastaan provikalla, koska hän hakee henkilöistä luurin päässä asiakasta. Mitä enemmän asiakasta, sitä enemmän mahdollisuuksia myyjälle itselleen. Esimerkiksi etätyönä. Puhelinmyynti on myös mahdollisuus ihmissuhdetaitoiselle ihmiselle. Välttämättä tässä työssä ei tarvitse olla mikään einstein. Normaali, luonnollinen kohtaaminen potentiaalia kohtaan riittää.


      • Täyttäpaskaa

        Et usko itekään. Ja nyt se luetun ymmärtäminen kuntoon taas. "Kaikki auttaa ja välittää toisistaan" :D kaikki haukkuu toisiaan yammerissa ja pomot jauhaa alaisista paskaa. Kaikin puolin joo kuulostaa hyvältä liiketoiminnalta.


    • Asiakashakuinen

      Anteeksi, laitoin väärään viestiketjuun. Halusin laittaa nimimerkille Kusin myyjän päälle. Näin sitä ihminen erehtyy.

    • Kiinnnostunut

      Kiinnostaisi kuulla lisää tästä firmasta. Mitä siellä "bookataan"? Miten eroaa puhelinmyynnistä?

      • Anonyymi

        Pelkkää puhelinmyyntiä jota houkuttelevammalla nimityksellä tarjotaan firmaan haluaville.
        Kannattaa ennen hakua selvittää kuinka kohtelevat uusia. Hakuilmoituksessa kerrotaan petollisesti että työn oppiminen vie 2kk mutta parin viikon on riitettävä ja siinä ajassa on näytön paikka tai tulee potkut ja laittavat uutta hakuun kylmästi. Saastaa arvokkaampana eivät pitäneet vaikka suoritukset kohentuivat tasaiseen, varmaan tahtiin ja saadut asiakkaat varmempia lempeämmän puheen houkuttelemia, itse halukkaita asiakasehdokkaita, ei hömpällä heitettyjä. Aloituspäivänä ei esimiestä kiinnostanut vaikka tekniikan takia aloittaja jäi ilman netti-infoa. Muut aiemmat tekijät joutuivat turhaan aikaansa tuhlaamaan opastukseen.


    • MARmarmar2

      Puhelinmyyntiihän toi on

    • LÄHITAPIOLAANASIAKKAITA

      Paskalafka, jos onnistut 2kk putkeen tekee hyvää tulosta ja väliin tulee mahdollisesti yksi huonompi niin aletaan sun tilannetta ja tulevaisuutta firmassa miettimään. Sisäsiittoinen meno, hokipojat ovat kavereita keskenään mutta jos sulla sattuu olemaan lenkkarit väärää merkkiä niin et tee firmassa mitään. Hyviä bileitähän tuolla järjestetään ja käydää kattoo kerran vuoteen yks hifkin peli. Pomot sen sijaan käy ulkomailla vähä useemmin.

    • työpaikka123

      On kokemusta. Mietityttää miksi olen siellä edelleen töissä, kun olen yliopistokoulutuksen itselleni hankkinut. Suomen työttömyysaste tässä enemmän kammostuttaa, kuin tuon yrityksen meno. Tämä on ainakin mun tänhetkinen turvatyöpaikka, kun en nyt viiti sossuun jonoon mennä ja tienata puolet vähemmän...Ite en oo provikkaa saanu, tai ehkä jonku 100-200e/kk provikan lisäks, sen näkee ku toi palkkakuitti viikon päästä tulee... Toiset hehkuttaa, että saavat 3000-4000e/kk palkkaa, siis ihan tavalliset ihmiset, (suurinosa suoraan lukionpenkiltä tullee töihin, ja toiset käyneet tradenomi, amk.in tai jotkut yliopistonkin)...ei se koulutuksesta oo kiinni (valitettavasti miten tuol pärjää). Jos sulla on munaa (olit sitten mies tai naispuolinen) ni tuut pärjää tuolla. Jos sulla on puheenlahjat ni tuut onnistuu. Jos sulla on entuudestaan myyjän kokemusta, tai jonkinnäköistä asiakaspalveluu, tuut pärjää. Jos oot tulostavoitteinen ja tuloshakuinen ja haluut itelle semmoisen palkan minkä ansaitset, ni tervemenoa! Ite Lähden heti ku parempi työtarjous tulee. On kyllä hienoi ihmisii tuol töissä. Arvostan ja kunnioitan. Pomoista en osaa sanoa. Pienryhmäohjaajat on ihania. Hyviä bileitä. Välittävä kulttuuri.

    • eijatkoon

      Työ itsessään on täyttä kuraa, puhelinmyyntiähän se on vaikka miten kauniisti sen yrittäisi muotoilla muuksi. Ja mitä itse firmaan tulee, niin en voi myös itsekään suositella. Kyseinen lafka ja pomot antaa aluks itsestään kieltämättä hyvän kuvan kaunine myyntipuheineen miten hyvä työpaikka onkaan, mutta myöhemmin sit totuus paljastuu. Suurin osa pomoista on ylimielisiä, puhuu p*skaa ja juoruilee työntekijöistä, eivätkä kaikki todellakaan osaa kunnolla hommaansa. Potkitaan jengiä ulos ties mistäkin "syystä" ja yleensä tämä tapahtuu ilman sen ihmeempiä varoitteluja. Tuolla muutenkin huomaa aika selkeästi jos joku pomo tykkää tai ei tykkää susta, ja tämä asia vaikuttaa myös sit valitettavasti sun työskentelyyn koko paikassa. Niin ja mainittakoon vielä että tuolla vaihtuu porukkaa koko ajan, eikös sekin jo kerro aika paljon työpaikan viihtyvyydestä..

    • eitodellakaanjatkoon

      Hei!

      Valitettavasti oma kokemukseni kyseisestä firmasta on täysin sama kuin nimimerkillä "eijatkoon" kirjoitti.

      • Anonyymi

        Sama täällä. Huono maku jäi, petetty olo.


    • Buukkeri100

      Huippu työpaikka ja ihanat työkaverit. Palkka on sitä mitä teet . Itselläni ainakin oli tosi kovia palkkoja yli 3tonnia ja välillä se oli 2tonnia.

    • Julle4688

      Aivan kauhea mesta. Pomot todella ilkeitä ja meno jotenkin lapsellista. Johtaminen huonoa ja meininki todella sisäsiittoista.

    • japadapaduuuu

      Ainoa negatiivinen asia joka pitää paikkansa, joka tässä on mainittu ylempänä, niin ainakin isompien projektien myyntipäälliköt molemmilla puolilla ovat kyllä todella hönttiä sakkia. Etenkin pienen paineen alla ei osata antaa kyllä minkäänlaista oikeaa, järkevää tai motivoivaa palautetta. Ollaan työkavereiden kanssa mietitty että maksettais porukalla heille joku pieni koulutus niin oppisivat sen heidän hommansa niinkuin se muissa alan firmoissa hoidetaan, eikä tarvisi heille naureskella sitten selän takana porukalla. Muuten firma on loistava alallaan ja suosittelen kaikille.

    • Sepi1111

      Itse olen ottanut kyseiseltä palvelulta bookkeja vastaan, perumis % asiakkailta lähtien jotain 50% luokkaan. En tajua mitä bookkajat mahtavat sanoa asiakkaalle. Varmaan kaiken mahdollisen jotta saavat bookin tilaajan kalenteriin. Ja tuli hän paikalle tai ei niin bookkers kyllä muistaa laskulla. Täysin paska firma! Toivottavasti maksavat edes palkkaa työntekijöilleen.

    • Ensuosittelekenellekkään

      On pakko sanoo että aika paska firma kyllä kyseessä esimiehet tosiaan täysin epäpäteviä ja huonoimpia mitä olin ikinä tavannut. Ovet kyllä paukkuu tiuhaan tahtii ja pomot matkustelee bookkaajien tekemäl työl ympäri maailmaa. Todella sisäsiittost touhuu kyllä ja pahaa puhutaa selän takana. Palkkaus on kanssa tosi surkeata vastaavaan työhön nähden ja niinkuin aikasempi kommentoija sanoi että työn laatu on tosiaan hyvin surkeeta.

    • Suosittelenn

      Sen verran täytyy kyl sanoa että töissä olen viihtynyt ja jokainen tekee sitä mikä tuntuu itsestä parhaalta, kovaa työtä välillä tuo itse buukkaus on jos meinaa tienata hyvin nii duunia pitää tehdä aivan samallalailla kun missä muussakin firmassa. Olen koko ikäni asunut Helsingissä ja tätä työpaikkaa suosittelen kyllä kaikenlaisille ihmisille! Eikä todellakaa tarvi olla lätkäjätkä et pärjää tässä firmassa koska en itsekkään ole. Se maksetaan mitä sovitaan ja on luvattu, kyllä se vaan niin on että täällä vinkuu ja valittaa ne ihmiset jotka ei itse ole yksinkertaisesti pärjännyt. Ja oli työ mikä tahansa niin aina joskus tuntuu puuduttavalta, olen itsekkin vähän vanhempi ihminen ja ollut monessa mukana voin sanoa aivan kokemuksella ettei ole sellaista työtä joka on todella ihanaa joka ikinen päivä vuodesta toiseen. Sitä paitsi on todellakin eri asia myydä lehteä ihmiselle puhelimessa entä varata aikoja tapaamisiin? Johto puolesta en voi sanoa muutakuin että hyvin on hoitanut asiansa ja johtanut firmaa, mitä se työntekijälle kuuluu kuis paljon pomo tienaa vuodessa keskittyisi omiin asioihin eli niinkuin sanoin turha valittaa jos ei itse pärjää! Työilmapiiri on todella hyvä ja kyllä täällä viihtyy joten ei muutakuin haastattelun kautta kokeilemaan, ei siinä ainakaan mitään varmasti häviä. Työkavereista ainakin pidetään huolta ja zemppailaan jatkuvasti. Aivan normaali työpaikka niinkuin muutkin itseasiassa jopa parempi kuin moni muu juuri sen takia että firma on täynnä huippu tyyppejä iästä huolimatta. Kiitti ja kuitti!

    • Orkesterinjohtaja

      Onko siellä muita työtehtäviä kuin tämä ajanvaraus/bookkaus kun ihmisillä on niin päinvastaiset mielipiteet? Tänne kirjoittaa nykyisetkin työntekijät eri nimimerkeillä niin voisi valaista tuota. Ja samalla että onko bookaaminen aina vakuutuksista?

      • suosittelenn

        On erinlaisiakin työtehtäviä, mutta pääsääntöisesti ajanvarausta. Kaikki tarvittava varmasti selviää työhaastattelussa.


    • Jeejeejeejeejee

      Itse pidemmän aikaa kyseisessä lafkassa työskennelleenä en voi kun kehua. Mulla ei ollu aiempaa kokemusta vastaavista hommista, missä kontaktoidaan asiakkaita puhelimitse.. Kyllä jännitti sillon hommaan ryhtyä, mut heti jo haastattelussa tuli olo, että paikassa autetaan ja tsempataan tekijöitä onnistumaan, ts. ketään ei jätetä yksin. Hyvä perehdytys tuli alottaessa hommaan ja aina saa apuja hommaan. Selkärankaahan pitää bookkaajalla olla hommassa, että menestyy... Hommassa ku pääsee vähän niinku olemaan oman itsensä herra, saat ite päättää millon taukoilet jne. Monesta huokuu tekemisen halu ja se, että haluaa pärjätä työssään ja tehö tiliä ja ne tyypit jää firmaan. Tuskin kuitenkaan missään työpaikassa lusmuilua ja norkoilua, semmosta "mä tulin vaan hengaa et saan takuupalkan" meininkiä sormien läpi katotaan. Porukka on nuorekasta, tilat on viihtyisiä sohvineen kaikkineen, on yhteisiä pippaloita jne :) Homma sopii kokopäivä- ja osa-aikatyötä hakevalle, opiskelijalle, nuorelle ja vanhalle joten suosittelen antaa mahdollisuuden ja kokeilee uutta, jos paikkaa tarjotaan!

      • Anonyymi

        Perehdytys jäi vajaaksi. Mitään ei tehty että onnistuisi hommassa. Ensimmäistäkään neuvoa saati vihjettä ei tullut. Viihtyisä tila meluisa avokonttori? Suuri pettymys.


    • Bookkaaja

      Erityisesti ihmettelen hinnoittelua. Samasta bookista veloitetaan "tyhmiltä" 150 euroa. Jos osaa pitää puolensa saa booking 25 eurolla. Mitään muuta ei palvelussa muuta kuin hinta.

      • tunnannoo

        Kukaan ei saa 25 e bookilla hyvää palvelua. Jotka moittii työnantajaa ja työtä, niin monta bookkasfirmaa näheenä perushyviä bookkeja tekee vähintään 7-8 työpäivässä jos vähänkään on asennetta ja taitoa.


    • NeverAgainBookers

      Täysin ala-arvoinen yritys. Huono henki. Huono palkka. Huono johto. Asiakkaaksi valikoituvat ne jotka eivät viitsi selvittää vaihtoehtoja. Olin T:lla ja erehdyin uskomaan lupauksia mitä Bookersin ylin johto tarjosi. Mikään ei toteutunut. Onneksi pääsin takaisin T:lle.

    • TerkkujaTutuille

      Luin tämän ketjun ennen Bookersille hakemista ja otin tietoisen riskin, sillä muista työpaikoista en ole koskaan nähnyt näin huonoa palautetta netissä kuin Bookerista. Otin riskin koska omasin paljon kokemusta myyntityöstä (yli 10 vuotta) ja olen ylipäätään tehnyt vuosikausia erilaisia myyntitehtäviin liittyviä töitä. Halusin rentoa meininkiä, vapautta ja joustavia työaikoja ja haastattelussa HR-päällikön kanssa luvattiin paljon joustoa joten minut toivotettiin tervetulleeksi taloon.

      Yllätyin aluksi koska firman sivuilla olevat kuvat tiloista ovat todella hienoja. Totuus oli erilainen. Johdon ja esimiesten työtilat ovat tyylikkäitä ja valoisia, sekä yksi tila jossa sohva ja pöytäryhmä, mutta muuten keittiötilat suorastaan ryönäisiä ja epäsiistejä likaisine pyyhkeineen ja vessat aivan kamalan epäsiistejä ja huonossa kunnossa. Työntekijöiden työpisteet vielä 2017 vuonna häkellyttävässä kunnossa, ei sähköpöytiä ja huonot työtuolit, varmaan halvimmat mitä saatavilla on. Avokonttoripuolella siis hyvin epäsiisti ja nuhruinen olemus, toki itse olen tottunut varmaan turhan hienoon ja nykyaikaisiin toimistotiloihin, mutta siellä kyllä jalat ja takapuoli puutui pahasti huonoilla tuoleilla ja kun istumatyö 8h putkeen ei ole hyväksi = pitäisi saada nostettua pöytä ylös ja tehtyä välillä hommia seisaaltaan.

      Yllättävää oli myös se että pysyviä, pitkäaikaisia työntekijöitä ei juurikaan ollut, ja pisin talossa ollut keneltä kysyin oli ollut vuoden, suurin osa muutamasta pitempiaikaisesta noin 6-9kk. Uusia työntekijöitä tuli aivan liukuhihnalta, ja jo 1kk työsuhteen jälkeen olit "vanha työntekijä". Koeaika yrityksessä on pitkä, 6kk, ja työsuhde puretaan koeajalla todella helposti ja yllättäen, jopa 3-5vko sisällä aloittamisesta. Minun aikanani useat työntekijät saivat lähteä, kuten itsekin. Juuri tehtävän oppineena ja hyvää tulosta alkaen tekemään, katsottiin etten olekaan tehnyt tarpeeksi hyvää tulosta ja ei kun ulos. Alussa olin reilusti yli tavoitteen ja sain kehuja, ja sitten parin huonon päivän jälkeen lopputulema olikin tällainen.

      Se mikä ihmetyttää on se että noin 1kk työnteolla ei vielä tuollaista hommaa klaaraa kovinkaan moni, ja on kummallista että yritys heivaa pihalle heti alkumetreillä perustellen että on tappiollinen työntekijä. Minun 20v työkokemuksen perusteella tappiollisempaa on ottaa koko ajan 1kk ajaksi työntekijöitä jotka eivät ehdi hommaa kunnolla oppimaan, ja ei kun potkut ja taas uutta osaamatonta sisään (toivossa että olisi 1 luonnonlahjakkuus seassa?). Itse tykkäsin työstä ja bookkaaminen oli kivaa kun sen oppi, mutta kieltämättä yllätyksenä tuli että sainkin lähtöpassit, juuri kun aloin kunnolla tykittämään tulosta ja sain homman niin sanotusti haltuun.

      Samana päivänä/viikon sisällä potkut sai todella moni muukin, ja ihan rivissä sieltä lähetettiin väkeä ulos. Hyvää tiliä olisin voinut tehdä itselleni ja firmalle, mutta tällä kertaa kävi näin. Sinänsä enää en kyllä tätä huonoa palautetta ihmettele koska ymmärrän nyt mistä se tulee, ja kerroin tästä myös esimiehelle. He kyllä seuraavat näitä keskusteluja mutta ilmeisesti palaute valuu kuin vesi hanhen selästä, ja nämä kommentit kuitataan sillä että ne ketkä eivät hommassa pärjää ja ovat katkeria kirjoittelevat paskaa. Näin se ei kuitenkaan ole, vaan kyllä tässä se totuuden siemenkin piilee.

      Mielestäni kova myyjä, ahkera ja motivoitunut työntekijä voi Bookersille hakea ja voin sitä suositella kokeilun arvoisena paikkana, mutta kyllä minulla useampi varoituksen sanakin on, sillä kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää. Itselleni ei työtehtävistä eikä työkavereista jäänyt huonoa kuvaa, mutta osasta ylemmässä asemassa olevista ihmisistä kuulsi ammattitaidottomuus, kyvyttömyys vastaanottaa kritiikkiä ja sellainen tietynlainen ylimielisyys tai nuoruuden hölmöys. Työntekijät keskenään kyllä tästä puhuivat ja hieman pelkäävätkin, ja se ei mielestäni ole hyvän työpaikan merkki.

      Arvoasteikossa annan kuitenkin 3/5 = voi olla joillekin oikein hyvä työpaikka.

      • TerkutTakas

        Hei TerkkujaTutuille. Tunnistin sinut tekstistäsi, olit mukava työkaveri negatiivisuudestasi huolimatta. Toivottavasti löydät duunipaikan jossa viihdyt paremmin ja vilpittömästi tsemppiä jatkoon! :)


      • TutuilleTerkkuja

        Kiitos :) Hyviä bookkeja myös sinne! :)


    • Ihastuin

      Hyvä työpaikka, parhaat työkaverit ja hyvä palkka kun jaksaa tehdä töitä. Olen ollut talossa 2 vuotta ja olen nähnyt paljon , laiskoja, ahkeria , iloisia , vihaisia, nuoria ja vanhoja.. kai se riippuu itsestä miten paikan kokee. Kokeile , ihastu tai vihastu!

      • TerkkujaTutuille

        Varmasti riippuu, ja myös paljon omasta aiemmasta työkokemuksesta sekä siitä millaiseen on tottunut. Itsellä ainakin vaikutti suuresti ns. "parempaan" tottuminen ja aikuisemman, modernimman työympäristön jälkeen tällainen ympäristö ei ollut ihan paras itselleni. Jollekin toiselle taas sopii erittäin hyvin joten eihän sitä tiedä ennen kuin kokeilee, sitä vartenhan koeajat on puolin ja toisin: ei kukaan pakota töihin jos ei hommat omaan luonteeseen sovi tai työympäristössä/esimiesportaassa/missävaan jokin nakertaa, sitä on myös työntekijänä vapaa vaihtamaan paikkaa.

        Hyvin tuolla kyllä pystyy tienaamaan, siitä olen aika varma, mutta paineet on kovat. Ei siis mikään rento työ todellakaan vaan vaatii myös todella kovaa ahertamista ja monilla pidempiä kuin 8h päiviä. Mutta jos raha on se joka ensisijaisesti ohjaa niin silloinhan se pitää takoa kun rauta on kuuma! :)


    • HuonoinTyönantajaniIkinä

      Ehdin pari viikkoa kyseisessä työpaikassa olla ennen potkuja ja pääsin jo provikkataulukon mukaisiin lukemiin bookeissa ja muutenkin työ lähti rullaamaan hyvin (ainakin omasta mielestäni) kunnes yhtäkkiä esimies kutsui huoneeseensa ja kertoi että "et täytä meidän haluaman työntekijän kriteereitä" eikä perustellut sen enempää ja antoi potkut. Näin jälkeenpäin kun miettii niin oli varmasti palvelus minulle että en ehtinyt kyseisessä firmassa olla yhtään pidempään.

      Haastatteluvaiheessa ihmettelin jo suuresti kun ei kysytty juuri mitään ja kerrottiin vaan yrityksestä (tietenkin miten uskomaton Bookers on työnantajana) ja sen jälkeen sanottiin vain että tervetuloa. En suosittele tätä kenellekkään vaikka haastatteluvaiheessa kaikki kuulostaisikin hyvältä, moni kakku päältä kaunis...

      • Anonyymi

        Näin on. Valetta työpaikkailmoituksessa että parissa kuukaudessa oppii työn koska siihen ei anneta mahdollisuutta. Pari viikkoa on se näytön paikka-aika tai potkut tulee vaikka osaaminen kohentuisi jatkuvasti, varmalla otteella. Syytetään epäuskottavasti että kaupoista vain vähän toteutunut vaikka omasta mielestä asiakasehdokkaat ovat olleet varmoja koska heitä ei mahdottomasti taivuteltu jos ei asia ole kiinnostanut. Omasta tahdostaan ovat toimineet, ei naruttamalla menneet lankaan. Ei se laatu vaan määrä sopii sille firmalle. Kandee hankkia kybällä, puoliväkisin ketä tahansa asiakasehdokkaaksi nii sitten hypetetään firmassa hienosta työstä. Varmaan myös päällisin puolin näytettävä menestyneeltä, rikkaalta, hienolta bisnesmieheltä. No, sama se. Minun alaa ei ole rahasta valehtelu.


    • einiinei

      En suosittele kenellekkään samoista syistä mitä aijemmatkin on täällä sanonut!!

    • Hahahahahahahah

      Mie en kans suosittele. Aikalailla kiteyttänyt nämä edelliset tyypit koko homman nimen. Ainoo plussa kyseisessä työpaikassa oli erittäin miellyttävät työkaverit.
      "Tiiminvetäjät" , "myyntikouluttajat" ja oman elämänsä "pomot" yrityksen sisällä.... :D ehkä se kaikkein huvittavin ja epäammattimaisin yhtälö mitä olen koskaan elämässäni nähnyt.
      Sen lisäksi yritetään kaunistella jotenkin työnkuvaa, puhelinmyyntiä se on ja ihan yhtä perseestä, kuin se lehtien myyminen. Eli jos haluatte puhelinmyyjiksi paskalla palkalla, niin siitä vaan. Olen sitä mieltä itse, että tämä kannattaa ehdottomasti kokea, niin oppii ainakin arvostamaan parempaa ja käymään koulut loppuun, että saa tulevaisuudessa kunnon töitä ja oppii kiertämään nämä paikat kaukaa :) silmiä avaava kokemus ehdottomasti ja olen iloinen, että tuli kyseinen homma nähtyä! Ainakaan en tulevaisuudessa lyö luureja heti korvaan näille myyjille tämän kokemuksen jälkeen, koska tiedän heidän vetävän sitä samaa spiikkiä päivästä toiseen ja annan hieman sympatiaa osaltani..

    • Muissahommissa

      OK. Firma jos ei oo buukkaajan hommissa.

    • Bookings40

      Hyvä työpaikka. Työ on kivaa kun menee hyvin, hyvät mahdollisuudet tulevaisuudelle.

    • Huhhhuhh

      Esimiehet olivat kuin pikkulapsia ja mikään ei hoitunut ellei sitä itse rautalangasta vääntänyt.. hämärä meininki kun ei edes työsopimusta saanut kouraan vaikka kuin kyseli sen perään.. onneksi en tuolla enään ole. Ainut hyvä asia kyseisessä työpaikassa oli työkaverit. Muuten en kyllä löydä mitään hyvää sanottavaa. Lakia kierrerretään koko ajan rajamain ja kaikinpuolin muuten hyvin lapsellinen meininki. En suosittele kenellekkään.

    • Huhujavai

      Olen kuullut että täällä ei kauan porukka pysy, vaikka haluaisikin. Pitääköpaikkansa?

    • Raafael78

      Bookersin maine ei ole kovin hääppöinen tuolla bisnesmaailmassa! Sitä pidetään vähän b-luokan firmana, jossa pomot kukkoilee ja käyttävät työtekijöitä hyväksi. Aiemminhan Bookersilla oli myyntiartikkeleina enimmäkseen erilaiset lasten- ja nuorten kirjakerhot ja Aku Ankka-kirjat, yms. Itsekin silloin olin siellä töissä ja paska maku jäi työpaikasta. Olet hyvä työntekijä tasan siihen asti, kun jaksat mielistellä pomoja ja saat kohtuullisesti myyntiä. Kun sinulle tulee vaikkapa henkilökohtaisista syistä huonompi jakso tai sairauslomaa, sen jälkeen olet täysi nolla. Ihmeen kauan kestin siellä, mutta sitten tajusin lähteä, ja se oli paras päätös ikinä! Nykymenosta en siis itse henkilökohtaisesti pysty sanomaan, mutta tosiaan maine firmalla on negatiivinen.

    • antti2232

      ihan ok paikka ollut.

      • Anonyymi

        Perustelut olisivat kiinnostaneet. Miksi?


    • koettu

      Edelliset kiteyttäneet hyvin asian.

      Työhaastattelun läpäisee 100% ihmisistä, eli kaikki otetaan sisään. Kysytään muodollisuuden vuoksi pari kysymystä sinusta ja sen jälkeen toivotetaan tervetulleeksi taloon. Tämän jälkeen työsopimusta ja avainläpyskää saa ruinata parisen viikkoa, ennen kuin saat ne käteesi.

      Pohjapalkka on muka tietty ja pysyvä. EI OLE. sopimuksessa lukee, että tuloksen perusteella määräytyy. Pohjapalkaksi väitettiin 1400-1800 e muistaakseni (?) todellisuudessa vähän päälle 1000 e/kk. Anyway, mikäli saat ekan kuukauden aikana vain tuon pohjapalkan, lennät pihalle yrityksestä. Yritys on nostanut koeaikansa kolmesta kuukaudesta puoleen vuoteen viimeisen parin vuoden sisällä. Mikäli haluat päästä provikoille ja pitää työsi, sinun on saatava vähintään 10 bookkia/ per pvä. Tämän määrän saa about 20% työntekijöistä ja siitä syystä vaihtuvuus niin suuri talossa. Työ on puhelinmyyjän hommaa, vaikka sitä kaunistellaan "vakuutusalan buukkaaja" nimikkeellä. Lisäksi työaikaasi seurataan aktiivisesti ja puhelujen määrää, joka näkyy tietokoneella. Puheluiden määrän tulee koko ajan olla vihreä, niin kuin myös puheajan määrä. Soittelet läpi erilaisia alueita, joita on soiteltu jo monesti aikaisemmin ja ihmiset toisessa päässä kiukkuisia. Lisäksi hoidat omaa ja muiden työntekijöiden "NO SHOW" listaaa, joka tarkoittaa sitä, että soittelet ihmisille, jotka ovat KIELTÄYTYNEET jo ennen tarjouksesta tai eivät ole saapuneet paikan päälle tapaamisiin. Nämä ovat myöskin todella kiusallisia puheluita, mutta tämä "NO SHOW" lista kuuluu myös työntekijän velvollisuuteen ja ellei sitä hoida, palkasta vähennetään.

      Puheluitasi kuuntelee nämä kouluttamattomat entisessä elämässään kiusaamisen kohteeksi joutuneet pikku pomot, jotka antavat vinkkejä puhelinmyynnin parantamiseksi. This is ....awkward. Nämä kyseiset ihmiset pyörittävät yrityksen toimintaa, kuin kontulan lastentarhaa. Kierretään lakia ja pidetään työntekijöitä tyhminä :D

      Paljon kokemusta löytyy erilaisesta työstä ja korkeakoulukin vielä kesken. Pakko sanoa, että tämä oli kyllä oudoin ja kiusallisin työ, mitä oon koskaan elämässäni kokenut. Eniten ehkä juurikin hämmensi nää tyypit, jotka ovat johdossa tuolla tai kouluttamassa muita ihmisiä ja se, että puhelinmyyjän työtä kaunistellaan ulospäin. Kaikki työ on arvokasta ja tämä on ehdottomasti myös juttu, joka kannattaa nähdä, mikäli tarvitsee "hätätyöpaikan" . Se on sulla ainakin sen kuukauden ja saat siitä pohjapalkan pystyt hakemaan samalla ajalla jotain kunnon duunia :)

      • onnistunutmies

        taidat olla epäonnistuja


      • KontulanPäiväkoti

        Tässä litaniassa oli kaikki erittäin hyvin kiteytettynä! Hyvä teksti. Suuren virheen tekee se kuka tähän firmaan astuu... Never again.


      • bookerssilla

        Hahahaha, hyvät naurut sai, "kevyehkösti" liiotellut lukuja kyllä tässä :D Toki hyvää viihdettä ko. teksti :)


    • Eve000

      Kiva työpaikka, minun mielestä paras työpaikka myynti tai buukki alalla. Olen itse ollut talossa pian vuoden ja olen tyytyväinen . Työsopimuksen sain heti ensimmäisenä työpäivänä, palkka maksetaan joka kuukausi ja kivoja juhlia , aamiaisia järjestetään monta kertaa vuodessa.

    • Joojoooomies

      Hyvä työpaikka, kokeilemisen arvoinen.
      Jos et anna itsellesi tai työpaikalle mahdollisuutta vaan luet täällä suomi24 keskusteluja, et todennäköisesti anna edes itsellesi mahdollisuutta. Täällä monet jotka eivät ole saanut tulosta kyseisessä työpaikassa, kirjottelevat kuinka huono yritys on. Itse olen tyytyväinen koska teen tulosta ja vaadin itseltäni tuloksia, sinua ei tarkkailla suurennuslasin alla jos olet uskollinen ja luotto työntekijä. Kaikissa tuloshakuisissa työpaikoissa ryhdytään miettimään miten saadaan kaikki tästä työntekijästä irti, että työntekijäkin kehittäisi itseään ja on myös tyytyväinen omaa palkkaukseen. Jos sinusta ei löydy kilpailunhenkisyyttä tai jos tyydyt pohjapalkkaan, en todellakaan suosittele tätä kyseistä työpaikkaa sinulle.

      Kiteytettynä: hyvä meininki, kivat työkaverit, hyvä palkkaus (jos saat tulosta)

    • Onnellinenmyyjä

      Itse en lukenut yhtäkään keskustelua (onneksi) netistä bookersista ennenkuin tulin tänne töihin. Tulin kaverin suosituksella aiemmista, TODELLISISTA paskahommista kiinteistönhoitajana, ja muutos on ollut mieletön! Voin vihdoin herätä ihmisten aikaan töihin, työ on joka päivä mielekästä ja kehittävää, sekä työkaverit ja yleinen ilmapiiri talossa eteenpäin vievä ja kannustava!
      Jokaisessa myyntityössä tulos merkitsee ja mielestäni kenenkään jolla ei ole tavoitteita (palkallisia tai etenemiseen liittyviä) ei pitäisi hakea myyntityöhön. Jos taas tahdot loistavaa kokemusta myynnistä ja mahdollisuuden oikeasti ansioihin joihin joutuu monessa muussa työssä kouluttautumaan vuosia, tule bookersille! Vain kylmäsoittoja tekemällä oppii mielestäni myymään, ja väitänkin saavani tästä sellaiset eväät tulevaisuuteen että pystyn myymään mitä tahansa, kenelle tahansa. Kiteytettynä siis, tulen töihin pyöreästi yhdeksän aikaan siistiin toimistotilaan, kahvi on valmiina, hyväntuuliset ja mukavat työkaverit vastassa kyselemässä kuulumisia. Pomot ovat jokapäivä näkyvillä ja heidän kanssaan voi jutella milloin vain mistä vain toimitusjohtajasta lähtien. Kehityskeskusteluja ja sparreja käydään jatkuvasti joka vie omaa tulosta eteenpäin, ja mikäli näytöt riittää ja halua on, niin tarjolla on haastavampia keissejä ja esimiestehtäviä. Rehellisesti sanottuna paras työpaikka jossa olen ollut enkä hevillä vaihda!

    • QueenK

      Bookers on hyvä työpaikka ihmiselle, joka pärjää siinä mitä tekee, ihan niin kuin mikä tahansa muukin työpaikka. Yritysmaailmassa kukaan ei voi palkata työntekijää, joka ei kykene hoitamaan työtään tai pärjää siinä. Se on karu fakta. Ammattitaitoa täytyy löytyä tai työ on opittava suhteellisen nopeasti, nykypäivän yhä kilpailullisemmassa yhteiskunnassa. Eihän taksikuskiksikaan voida palkata henkilöä, joka ei autoa osaa ajaa. Yritysmaailmassa johtajatkin saavat äkkiä kenkää, jos tulosta ei tule.
      Itse olen ollut Bookersilla nyt puoli vuotta töissä ja olen kaikin puolin tyytyväinen. Työilmapiiri on hyvä, työkaverit ovat aivan mahtavia, palkkausmalli on reilu ja motivoiva sekä esimiehiltä saatava tuki on riittävää ja tukee työntekijän kehitystä ja yksilöllistä oppimista. Jos pärjäät myynnissä tai ajanvarauksessa puhelimitse sekä täytät annetut tavoitteet (8 bookkia/päivä), olet yritykselle tuottava työntekijä, joten minkään logiikanhan mukaan sinua ei ole järkevää irtisanoa. Työtänsä hoitavaa ja tavoitteet täyttävää työntekijää ei irtisanota. Itse olen joka kuukausi päässyt 2500 - 3200 € tienesteille, mikä on mielestäni hyvä korvaus tästä työstä. Monet tekevät vielä paljon parempaakin tulosta. Pohjapalkka on 1700 €, mikä on jo mielestäni hyvä palkka. Tässä työssä vaaditaan positiivista asennetta, hyvää motivaatiota ja uskoa omaan itseensä - jo näillä pääset pitkälle! Suosittelen Bookersia lämpimästi kaikille myyntihenkisille työnhakijoille, jotka haluavat mahdollisuuden vaikuttaa itse tuloihinsa!

    • Mamuk

      Olen ollut töissä yli vuoden, vaihdoinopettaja työstä bookersille, tienasi. alussa sen 2200€ ja nyt kun olen saannut hommasta kiinni niin sain ennätyspalkan ja se alkoi nelosella. Jos olet painetta sietävä ja haluat tienata niin suosittelen!

    • Oppikoulu

      En ollut ennen myyntialalla ollut kun bookersille tulin. Kova halu oli oppia ja aloitin työni normibookkaajana, pyysin apua kun ei kulkenut ja sain aina apua, esimieheltä sekä työkavereilta. Ilmaisin kiinnostukseni vaativampiin keisseihin ja kun tulokseni oli vaadittavalla tasolla, sain haastavampaa ja parempaa palkkaa tuottavan projektin. Lopulta etenin myyntiin. Esimiestehtäviäkin tarjottiin. Väliin tuli heikompia kuukausia ja käytiin hyvässä hengessä ylimmänkin johdon kanssa tuloksia läpi ja keinoja niiden parantamiseen.

      Bookers toimi minulle ponnahduslautana myyntialalle. Opin paljon. Työ vaatii oma-aloitteisuutta ja halua kehittyä. Itselle palkkaus oli selvä. Jos jotain epäselvyyksiä oli, ne korjattiin esimiehen kanssa.

      Johtoportaan kanssa tulin toimeen ilman mitään mielistelyjä. Ja tietääkseni joka yrityksessä ylin johto tienaa hyvin, jolloin on varaa reissata...

      Voin suositella Bookersia henkilöille, jotka haluavat oppia myymään. Afterworkkeja tosiaan järjestettin hyvin ja mukavia ihmisiä oli töissä.

    • Keke1617

      Myynti hommia en ollut koskaan aikaisemmin tehnyt, Bookes teki minusta hyvän myyjän! Bookers avasi monta muuta ovea minulle, mihin minulla olisi muuten pitäny olla yliopisto tai ammattikorkean paperit. Loistava työpaikka!

    • Abcfsak

      Aika hämärästi 14.9 tulee noin monta hyvää kommenttia kyseisestä mestasta, vaikka suurin osa keskustelun muista kommenteista vähän erilaista palautetta. :D "koettu" nimimerkki kiteytti aika hyvin homman, niin kuin moni muukin aiempi täällä.

    • essukka1333

      Kiva työpaikka, ei välttämättä heikoimille mutta itse olen kyllä tykännyt.

    • Pomojokasaanoit

      Buukkarin homma on ihan paskaa. Mulle noita soittaa joka päivä kaks taikka kolme ja sanon kaikille, että laskutan ajastani 100 euroa alkavalta tunnilta myyntimiehiä, elikkäs näillä ehdoilla saa tulla käymään. Ketään ei oo näkyny

    • Elisanfirma

      Tietääkseni Bookers Oy on aika luotettava firma. Monta kaveria töissä Elisassa Bookersin kautta, ollut vuosia

      • Anonyymi

        Luotettava mukamas.


    • Ärsyttäävalittaminen

      Pakko tulla sen verran puolustamaan, että itse olin kyseisessä firmassa 2 vuotta töissä ja tiedän ettei itse työtehtävä mitään herkkua ole vaikka siinä pärjäisikin hyvin. Silti työilmapiiri on niin hyvä ja organisaatiokulttuuri sen verran rento, että Bookersilla viihtyy kyllä paremmin kuin hyvin. Ei yhden ainutta paha sanaa ole sanottavana.
      Eli nyt kun ehkä harkitset työnhakua ja luet näitä kommentteja täällä niin ota huomioon tämä:
      Bookers on valtavaa vauhtia kasvava yritys johon yritetään kaikin keinoin saada lisää työntekijöitä, jotka tämän kasvun ensisijaisesti mahdollistavat!! Eli kun rekrytoidaan uutta porukkaa esimerkiksi työkkärin messuilta, niin sieltä ei aina tule ne kaikkein kirkkaimmat timantit esiin jolloin valitettavasti töihin tulee myöskin todella laiskoja ja huonon työmoraalin omaavia ihmisiä. Kun rekrytoidaan uusia tekijöitä samaa tahtia kuin Bookers rekrytoi, ei valintaprosessi voikkaan olla todella valikoiva, jolloin näistä laiskoista työntekijöistä on päästävä myöskin eroon (kaikki varmasti ovat samaa mieltä, että yrittäjänä et pitäisi palkkalistoilla henkilöä joka tuottaa yritykselle tappiota viikosta toiseen).

      Ihan kuten missä tahansa muussakin työpaikassa, koeaikana tulee näyttää olevansa hyvä työntekijä joka tekee työnsä tunnollisesti ja joka kannattaa pitää. Jos pystyt tämän osoittamaan, niin työpaikan pitämisessä ei pitäisi olla minkäänlaisia ongelmia, joten en ymmärrä tätä että yhtäkkiä saataisiin potkut vaikka olisi tehnyt kuinka hyvää duunia. En usko että pitää paikkaansa ollenkaan.

      Eli: mahtava työpaikka jos omat hommat hoitaa tunnollisesti! Ja nämä vaatimukset ei missään tapauksessa ole kohtuuttomat vaan päinvastoin.

      • Iisakkii

        Moi koulukiusattu pikkupomo.


    • Syystävalittaminen

      Nimimerkki "Ärsyttävävalittaminen", varmaan kukaan ei ole ollut Bookersissa noin kauaa töissä, ellei ole joku ryhmänvetäjä/pikkupomo tms. Pelkästään useampi kuukausi Bookersilla oli pitkä työtaival. Ellet siis joskus 10v sitten ollut töissä, sitten en tiedä. Ja ilmeisesti työskentelystäs onkin aika kauan, tai olet vieläkin ;-), sillä Bookersilla todellakin saa kenkää todella helposti. Aika jännä, kun tietyt tyypit saa pysyä vaikka buukkais usein alle tavoitteen, kun sit taas jos osaava ja menestyvä tyyppi erehtyy hetkeksi alittamaan riman ja sit uhkaa jo mahollisesti potkut. Ja uusia ihmisiä otetaan lähinnä siksi, koska niin moni irtisanoutuu. Puhun omasta ja useamman tutun kokemuksesta.

    • Jaahataasmennään

      Eka kerta kun luen tätä keskustelua, olen ollut duunissa Bookersilla yli vuoden. Kaikki saavat olla mitä mieltä haluavat, ja ymmärrän sen että kun asiat eivät mene putkeen niin tarvii vähän paikkaa missä päästellä höyryjä, ja tämä on kaiketi ihan hyvä foorumi sellaiselle.

      En nyt enkä koskaan lähde kommentoimaan kenenkään henkilökohtaisia mielipiteitä, mutta jos minun pitäisi muodostaa oma mielipide tästä keskustelusta niin väittäisin että firman "huonoja puolia" on kyllä todella vahvasti ylidramatisoitu, ja uskaltaisin jopa sanoa että miltei huumoriksi vetää välillä jengin jutut tässä keskustelussa.

      Sen verran haluan kommentoida muutamaan otteeseen faktana esitettyä tietoa että työsuhde Bookersilla ei "ikinä" kestäisi pidempään on valitettavasti aika iso harhaluulo. Ymmärrän kyllä että sellainen kuva saattaa tulla kun sut sijoitetaan lähtötason projektiin muiden uusien kanssa, ja sulle tulee sellainen fiilis että "eihän täällä kukaan oo ollut pitkään". Halusin vain tulla sanomaan että talossa projekteja on useita kymmeniä riippuen vuoden ajasta ja ihmiset ketkä duunissa viihtyvät ja ketkä sen osaavat riippumatta kelistä ja fiiliksestä siirretään välittömästi tilaisuuden tullen haastavampiin tehtäviin, juuri niihin projekteihin, joissa ihmiset ovat toimineet BUUKKAAJINA (huom. ei pikkupomoina/ryhmänvetäjinä) vuosia. Itse en oo IKINÄ kuullut että joku olisi irtisanottu väärin perustein, mutta jos jollain on tarjota faktatietoa tällaisesta tilanteesta ja mieluiten puolueettomasta näkökulmasta, niin mieluusti muutan mielipiteeni.

      Itse oon toiminut ko. talon sisällä buukkaajana yli vuoden, ja henk. koht. suosittelen työpaikkana kaikille, jotka omaavat positiivisen asenteen ja viihtyvät myyntihenkisessä ympäristössä. Tsemppiä kaikille!

    • Justjooo

      Kyllä huvittaa lukea kun bookersin pikkupomot yrittää selitellä tänne miten upea firma kyseessä ja kuinka kaikki toiset 100 ihmistä "valehtelee tai on muuten vaan väärässä".. On täysin ilmiselvää, miten firmasta sanotut negatiiviset asiat pitävät paikkaansa ja kuinka paljon saa lukea pahaa tästä yrityksestä. Se ei kaikki ole keksittyä, itselläni oli todella suuri virhe astua aikoinaan taloon koska kaksi ensimmäistä viikkoa tein täysin provikkatulosta ja sitten tuli sairasloma kun kuume nousi ja sitten tulikin jo kotiin soittoa että nyt "töihin tai ei tarvitse enään tulla". Niinpä päätin itse ottaa kamat ja lähteä. Aivan naurettava iltapäiväkerho tuo bookers. Ja myös aikaisemmin täällä sanotut asiat pitävät hyvin paikkaansa ilman mitään "liioittelua". Älkää tehkö samaa virhettä kun monet muut ja menkö tuonne edes kuukaudeksi.

    • Badidea

      Itsekkin päätin mennä kokeilemaan kysiseen yritykseen ja ajattelin, että heikkohermoiset täällä vain kirjoittelevat. Noh, olisi pitänyt kuunnella, koska potkuthan siitä tuli minullekkin kun kolme päivää olin lääkärin määräämänä sairaslomalla. En suosittele kenellekkään, todella epäammattimaista toimintaa.

    • Jassuuu89

      Aloitan itse työt bookersilla pian, kaveri ollut töissä jo yli vuoden. Aloitti buukkauksesta ja nyt on myynnissä. Hän on aina vaan puhunut hyvää paikasta ja jos siellä on 180 ihmistä töissä niin uskon että aika paljon asioita tehdään myös oikein!!

    • Venäläistärulettii

      Just ilmotin yhteen toiseen paikkaan että en alota niillä ja tarkotuksena ois nyt mennä bookersille.. vähän pelottaa nää kommentit tääl mut eiköhä lähetä nyt perse eellä kokeilemaan että mitä tuo tullessaan , toivottavasti mun seuraava viesti ei oo kuukauden päästä että vittu potkuthan sieltä tuli :D

      • elämältäkaikensaan

        Tuliko potkut? :) Itsekin ajattelin mennä? Kävin haastattelussa, mutta nää keskustelut / palkka?


    • Bookersolihuonokokemus

      Se on hiphop-ämmä oli aika boring

    • Weeruska19

      Itse päätin olla menemättä kun luin näitä kommentteja. Toivottavasti tein oikean päätöksen.

    • Bookersjousucker

      Sen verran kerron firmasta.. 1. Pohjapalkkaa ei ole (1700€), kaava menee näin 8 buukkia × 21 pvä= 168 buukkia ja näistä 168 ×10€= 1680€ ja jokainen seuraava on 10€. Jos et pääse 8 buukki vauhtiin ei sille myöskään makseta pohjaa, vaan toimii niin, että ovat vähentäneet sun tunneista mitä et ole tehnyt sisään :) 2. Firmaa ei kiinnosta tunnit vaan buukit 3. Et etene ellet ole hyvännäköinen(blondi), ei ole munia haaroissa, pitkä, hoikka yms.. 4. Sun vanhalla kokemuksella ei ole väliä 5. Jos et nuole persettä, et etene 6. Älä ole vetäjiä ammattitaitoisempi, et etene 7. Älä tee buukkeja yli, et etene 8. Älä ole ainakaan tekemättä yhtään buukkia, et saa palkkaa!
      Kiteytys = hyvä firma, paska periaate, huono arvostus, ei tunneta tasa-arvoa, ei olla tiimin kanssa (yammer), ei sparrata, ei tsempata! Älä mene, mene mielummin sossuun! 2007 vuodesta alalla ja näin huonoa firmaa en ole nähnyt KOSKAAN! Huh! Älkää hairahtuko, teistä tulee hulluja, muuttaa luonteen! Hirveä mesta! Vääryyttä paljon, velunkia! Ei kerrota miten palkka maksetaan! Hitto, yäk! Yhtä kokemusta toki olen nyt rikkaampi, mutta lähtökohtaisesti haluaisin olla köyhempi ! Mitä jäi käteen, paskaa!
      Life goes on! Uudet tuulet puhaltaa! Wiuu!

      • Kolli79

        Eli täyttä kusetusta tuo pohjapalkka 1700€ antaa kuvan, että sen saa jokatapauksessa 😂


      • Ruutuhousut

        Taisit siis saada potkut , kun noin koville ottaa! Ei tuolta kenkää tule, jos hoidat hommasi sovitusti . Mutta ei tuolla laiskoja tai negatiivisuutta levittäviä katsella, miksi pitäisikään? Kaikilla mukavampi olla kun ilmapiiri on kannustava ja positiivinen .


      • Ruutuhousutonin

        Laiskaa minusta ei saa tekemälläkään. Potkuja en ole elämäni aikana saanut mistään, en edes Bookers. Niin kuin sanoin, kokemusta rikkaampi. Haluan, että muutkin tietää palkkamallin, ei ole pohjaa, voi buukki 10€, provisiolla hurja 11.5€ :)


      • töistääl
        Ruutuhousutonin kirjoitti:

        Laiskaa minusta ei saa tekemälläkään. Potkuja en ole elämäni aikana saanut mistään, en edes Bookers. Niin kuin sanoin, kokemusta rikkaampi. Haluan, että muutkin tietää palkkamallin, ei ole pohjaa, voi buukki 10€, provisiolla hurja 11.5€ :)

        Aika jännä. Ite oon aina saanut pohjan vaikka tulos ja tunnit olisivat jääneet vajaaksi, enkä oo kyl aikasemmin kuullut että joltain olisi lyhetty pohjaa tunneista aikaisemmin...


      • rockandroll4ever

        Mitä ihmettä luin, vaikka et tee mikään päivä tulosta, saat palkkaa? Wau! Firma, joka kuitenkin elää tuloksella, kuullostaa hassulle?! Ei pahalla, mutta en usko :) En ole kyllä ajatellut koko vuoden aikana, mitä täällä olen ollut tehdä alle 7-8 päivää, koska sitten saisin nämä kuuluisat potkut :) Varmaan tulee ruutuhousullekin


      • Levähtääitsestään
        töistääl kirjoitti:

        Aika jännä. Ite oon aina saanut pohjan vaikka tulos ja tunnit olisivat jääneet vajaaksi, enkä oo kyl aikasemmin kuullut että joltain olisi lyhetty pohjaa tunneista aikaisemmin...

        No on kyllä jännä! Ja en ole saanut potkuja ruutuhousut / töistääl. Kiinnostaa kuulla, keneltä mahdoit kysyä? Kauan voitte olla tekemättä yhtään tulosta? Veikkaan, että ette kovinkaan pitkään. Toisekseen minua puhuttelee ihmiset, osiltaan mahtavia, mutta selkäänpuukotusta. Yrityksen maine, on kuitenkin ulospäin b - luokkaa. Ei työterveyshuoltoa. Fakta kuitenkin se, että pakkohan sun tulosta tehdä (kuka haluaa siivojan palkan). Liian monta tekijää.


    • töistääl

      kyselin vielä ympäriltänikin tästä ja ei oo kyllä kellään rokotettu 1700e pohjapalkasta vaikka tulos ois ollut mikä... mitenkähän toi on mahdollista et sulla on käynyt noin? :(

      • Ruutuhousutonin

        Siis miten niin ei "rokoteta", jos et saa buukkeja tässä kuussa 160, se vähennetään sun palkasta.. ja ei olla multa rokotettu (joka kksi, provikalla), mutta ent kollegalta joka kksi, kun ei pääse provikalle. Voin sanoa, että tällä alalla tienaa pelkällä provikalla enemmän kuin 10€/ 11.5€. Hyvä työ, jos ei ole kokemusta, jos on menisin muualle. Alan ammattilainen kyllästyy / yllättyy :)


      • Hämärää

        No ei oo kyllä vähennetty ainakaan minulla. :)


      • jeespoxu
        Hämärää kirjoitti:

        No ei oo kyllä vähennetty ainakaan minulla. :)

        pari ekaa kuuta en päässyt minimiin, 1700 pohja tuli kyllä silti


      • nimetön69

        Onhan se kiva, jos se riittää :) Vähän, kun kaupankassa tulin kesätöihin ja nyt jään eläkkeelle, kun en parempaa sitten.. Onhan se! Meillä kaikilla varmasti on oma paikka! Kävin keskiviikkona haastattelussa ja ei ollut kyllä mun juttu, valitettavasti.


      • Lukuvikainenko
        jeespoxu kirjoitti:

        pari ekaa kuuta en päässyt minimiin, 1700 pohja tuli kyllä silti

        Onko sulla työsopimus tallella? Siinä lukee näin: Pohja 1130€/ kk ja takuuprovisio: 570€ / kk. 8 buukkia keskiarvo päivässä: 10€.
        4000€ / kk pitää aika paljon tahkoa buukkeja. Kannattaa yleensä lukea ne sopimukset. Palkattomat vapaat, lomapäivät, viikkopyhät.. Ei laske keskiarvoa, sairaslomapäivät toimii jakajana. Ei tuolla kannata sairastaa / lomailla. Paluu 1800- luvulle työläiset tekee työn ja porvarit lomailee.


      • jeespoxu
        Lukuvikainenko kirjoitti:

        Onko sulla työsopimus tallella? Siinä lukee näin: Pohja 1130€/ kk ja takuuprovisio: 570€ / kk. 8 buukkia keskiarvo päivässä: 10€.
        4000€ / kk pitää aika paljon tahkoa buukkeja. Kannattaa yleensä lukea ne sopimukset. Palkattomat vapaat, lomapäivät, viikkopyhät.. Ei laske keskiarvoa, sairaslomapäivät toimii jakajana. Ei tuolla kannata sairastaa / lomailla. Paluu 1800- luvulle työläiset tekee työn ja porvarit lomailee.

        on tallella ja en tiedä miten tuo liittyy mitenkään mun viestiin. kuten sanoin miten asiassa oli menetelty.


      • Anonyymi
        jeespoxu kirjoitti:

        pari ekaa kuuta en päässyt minimiin, 1700 pohja tuli kyllä silti

        Ei tullut potkuja? Kauan antoivat olla. Parissa viikossa näytettävä että homman hallitsee, jos ei, lähtö tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tullut potkuja? Kauan antoivat olla. Parissa viikossa näytettävä että homman hallitsee, jos ei, lähtö tulee.

        Kenkää huonoille johtajille :D


      • Anonyymi
        jeespoxu kirjoitti:

        pari ekaa kuuta en päässyt minimiin, 1700 pohja tuli kyllä silti

        Helpolla päästivät. Vaatimukset nousseet tuolta ajalta paljon. Jos et heti tuota, antavat potkut saman tien aikailematta. Hölynpölyä että parissa kuukaudessa oppisi työn hyvin kerran ei anneta mahdollisuutta siihen lähimainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpolla päästivät. Vaatimukset nousseet tuolta ajalta paljon. Jos et heti tuota, antavat potkut saman tien aikailematta. Hölynpölyä että parissa kuukaudessa oppisi työn hyvin kerran ei anneta mahdollisuutta siihen lähimainkaan.

        No ei pidä kyllä paikkaa yhtää. Jos oot saanu fudut kahden viikon kuluttua siitä, kun oot työsopimuksen allekirjoittanu niin ei taida johtua siitä, että teetkö tulosta vaan siitä, että oot varmaan istunu siinä työpisteellä ja tehnyt kaikkea muuta, kun itse työtä. Montaki työntekijää on Bookersilla, jotka ei pääse provikoille, mut siellä ne on jos aktiivisuusmittarit täyttyy ja ne näkee, et oikeesti yrittää niin siellä ne jatkaa.

        Et varmaan itekkää pitäis omassa firmassa työntekijää, joka ei sitä duunia tee vaan on siellä hengatakseen ja saa siitä palkkaa?


    • hyvätyömesta

      ihan hyvä duunimesta oli olin kirjoilla miltei vuoden monia epäkohtia mut niin on monessa paikassa ja monii hyvii juttui.

      yks juttu painuin mieleen kun eräs pitkäaikainen työntekijä lopetti niin osakas vastasi hänen jäähyväisviestiin kiittämällä itseään kun on koulinut hänestä niin kovan tekijän... varmaan osakas itsekin tajusin minkälaisen sosiaalisen moan teki kun 200 ihmistä naureskeli käytävillä hänelle. ei tosiaan löydy kovinkaa isoa äo:tä omaavaa jengiä ylemmän johdon puolelta mutta työkaverit olivat huippuja ja suosittelen muillekin

    • kuulinhuhuja

      Onko totta että kyseinen myyntifirma tarjoaa palkinnoiksi parhaille työntekijöille 5e skumppapulloja ja leffalippuja mutta esimiehet saavat palkinnoiksi Las Vegasin matkoja ynnä muuta sellaista????? ihan sairasta jos noin on myyntifirmalla

    • tottajokasana

      Ajattelin bookerssille mennessäni että nää kommentit ovat vain katkerien höpötyksiä. oli kyllä tylyä huomata itsekin puolen vuoden aikana että kyseessä tosiaan oli todella huonosti johdettu b-luokan yritys. en tiedä kuka firman käytännössä omistaa, mutta varmasti järkyttyisivät jos näkisivät kuinka firmaa johdetaan päivittäisellä tasolla. tämänkin viestin varmasti pomot, jos lukevat, kuittaavat jonkinlaisena katkeruutena, kun heillä ei päässä solut riitä ymmärtämään tarvetta omalle muutokselle.

    • juuuuhhh

      Naurettavan kovaa kuria pitävät noin pieneksi toimijaksi. Suosittelen hakeutumaan töihin kilpaileviin firmoihin jos call-center työ on juttusi, näin tein itsekin ja vapaudet ja työedut paremmat - palkka sama.

      • Buukkeri-Duukkeri

        Mitäs ne kilpailevat ja laadukkaammat firmat sitten ovat?


      • Jooooo

        Inhouse Group, Trainers House, Prime Sales

        Noista kahdessa olen ollut ja kolmatta pari tuttua kehuu - vaihtoehtoja onneksi on, jos haluaa oikeasti järkevää tekemistä.


      • asdfdasfas

        Myös Rainmakerilla myös parempi pohja ja esimiehet eivät ole elämänkoululaisia ex-kesport-myyjiä.


      • nimetön123

        Prime salesilla myös 2000 pohja, joka päivä aamiainen ja lentopalkinnot menevät parhaille myyjille, ei esimiehille :)))


      • Anonyymi
        Jooooo kirjoitti:

        Inhouse Group, Trainers House, Prime Sales

        Noista kahdessa olen ollut ja kolmatta pari tuttua kehuu - vaihtoehtoja onneksi on, jos haluaa oikeasti järkevää tekemistä.

        Kiitos vinkistä, lähetin hakemusta kyseisiin paikkoihin Helsingin toimipisteisiin. Vaikuttivat nettisivujen perusteella hyviltä paikoilta.


    • ReCAPTCHA

      ReCAPTCHA

      • Boooo

        Booo Bookers - kierrä kaukaa.


    • Hei!

      Suuri osa keskustelusta on melko vanhaa, mutta uusiakin kommentteja seasta löytyy, joten koimme tärkeäksi korjata muutaman epäkohdan ja kysymyksen, joita keskustelun tiimoilta on ilmennyt.

      Palkkaus:

      Kokoaikaisten työntekijöidemme kuukausipalkka asiakastapaamisten sopimisessa on mallia takuupalkka provisio.

      Takuupalkka on 1700€/kk johon sisältyy tietty määrä tapaamisia/työpäivä.

      Takuupalkkaan sisältyvien tapaamisten ylimenevistä tapaamisista maksetaan työntekijälle provisiota x€/tapaaminen, joka myös määräytyy projektin haastavuuden mukaisesti. Mitä enemmän projekti vaatii asiantuntijuutta ja kokemusta, sitä suurempi on tapaamisesta maksettava korvaus.

      Mikäli työntekijän sopimien tapaamisten määrä jää kuitenkin alle tavoitetason, maksetaan työntekijälle takuupalkka 1700€/kk -> toisin sanoen takuukuukausipalkka 1700€ maksetaan työntekijälle joka tapauksessa, eikä siitä vähennetä mitään tuloksesta riippumatta.

      Työn kuitenkin oppii yleensä parin kuukauden sisällä mikäli aidosti haluaa työn oppia ja siihen asennoituu oikein.

      Työterveyshuolto:

      Työnantajan on järjestettävä lakisääteinen, ehkäisevä työterveyshuolto (työterveyshuoltolaki 12 §). Työnantaja voi ehkäisevän työterveyshuollon lisäksi järjestää työntekijöilleen yleislääkäritasoista sairaanhoitoa, sekä muita terveydenhuollon palveluja (työterveyshuoltolaki 14 §).

      Koeajan jälkeen tarjoamme kaikille työntekijöillemme laajennetun työterveyshuollon Täsmä Työterveys Oy:n etäsairaanhoitopalvelulla.

      Työntekijöidemme ääni kuuluviin:

      Suoritimme anonyymin työhyvinvointikyselyn kaikille työntekijöillemme koskien vuotta 2017.

      Tuloksien perusteella:

      - 89,9% työntekijöistämme antaa meille hyvän arvosanan työnantajana
      - 90,5% työntekijöistä koki, että heidän tiimissä on hyvä yhteishenki
      - 94,4% työntekijöistä kokee, että uudet työntekijät ovat tervetulleita tiimiin
      - 97,1% työntekijöistämme pitää tiiminsä tavoitteita tärkeänä ja on valmis antamaan oman työpanoksensa tiimin yhteisten tavoitteen saavuttamiseksi

      Näiden tulosten valossa on sanomattakin selvää, että työntekijöidemme keskuudessa vallitsee hyvä yhteishenki ja asenne.

      Vuoden 2018 osalta tulemme suorittamaan työhyvinvointikyselyn tammikuussa 2019.

      Viestin tarkoitus ei ole provosoida vaan pikemminkin antaa faktatietoa palkkauksesta, työterveyshuollosta, sekä kertoa, mitä meidän työntekijämme meistä aidosti ajattelevat, kun mukana vastaamassa on kaikki, eikä vain otos työntekijöistämme.

      Bookers Group Oy koostuu viidestä yhtiöstä ja työllistää tällä hetkellä noin 200 henkilöä. Keskimääräinen työsuhteen kesto tämän hetkisillä työntekijöillämme on 1v ja 9kk (laskettu 4.1.2019, otoksesta poistettu yrityksen johto ja esimiehet).

      Mikäli sinulla herää mitä tahansa kysymyksiä koskien työntekoa meillä Bookersilla, vastaan mielläni kysymyksiisi, yhteystietoni löydät kotisivuiltamme: www.bookers.fi, joten ota ihmeessä yhteyttä ja tule vaikka käymään kahvilla! :)

      Talvisin terveisin,
      Marko Luttinen
      Manager, Sales and Recruitment

      • talvipimeä

        Ihmettelen syvästi ettei työntekijät hyödy tehdyistä sopimuksista, vaan johtoryhmä, miksi näin? Ajanvaraajat sen työn kuitenkin tekevät, ei esimiehet / tiiminvetäjät. Kyllä pitäisi jollain voida myös työntekijää kiittämään tehdystä työstä. esim ajanvaraaja sopii tapaamisen, asiakas menee tapaamiseen ja siitä syntyy diili, miksi ei ajanvaraaja hyödy tästä tehdystä diilistä? Vaan johtoryhmä ja esimiehet? Eihän se kohtaa tämä arvostus millään tasolla? Ja miksi niin vahvasti siellä kerrotaan, että hyvällä työllä voi edetä ajanvaraajasta ylemmäksi. Olen kuullut, että se ei mene niin kuin annatte ymmärtää? Eikö siinäkin ole epäkohta. Teidän urapolussa kuulemma ensin buukataan kuluttajille ja sitten on mahdollisuus edetä yritysprojekteihin, eikö? No, miksi monen vuoden yritysmyynnin kokenut, ei sitten etene ylemmäksi? Kannattaa keskittyä siellä miten muokaatte näitä pieniä epäkohtia ja sillä saavutatte enemmän, kuin työhyvinvointi kyselyillä, mihin ei oikeasti missään työpaikassa uskalleta/ kehdata vastata rehellisesti, ne tehdään tunne edellä. Kaikki kyselyt mitä esimiehet työntekijöilleen teettää, ei kuitenkaan anna sitä faktaa, mitä työntekijä oikeasti ajattelee esimiehistä. Kyllä teidän tasoisen yrityksen pitäisi voida jo muokata ne epäkohdat. Ei nämä keskustelut tyhjästä synny, nämä ovat ihmisten tunnetiloista muokkautuneita aitoja keskusteluita ja mitkään kyselyt ei vaan poista näitä faktoj, mitä nämä monet ihmiset ovat kokeneet teidän työpaikassa. Varmasti siellä monella tasolla on kaikki hyvin ja onki ja yritätte muokata yrityksenne brändiä positiivisempaan suuntaan.
        Aloittaisin kuitenkin siitä, miten työntekijä (ajanvaraaja) hyötyy ethdyistä sopimuksista, eik hänen esimiehet ja esimiehien johto.


      • talvipimeä kirjoitti:

        Ihmettelen syvästi ettei työntekijät hyödy tehdyistä sopimuksista, vaan johtoryhmä, miksi näin? Ajanvaraajat sen työn kuitenkin tekevät, ei esimiehet / tiiminvetäjät. Kyllä pitäisi jollain voida myös työntekijää kiittämään tehdystä työstä. esim ajanvaraaja sopii tapaamisen, asiakas menee tapaamiseen ja siitä syntyy diili, miksi ei ajanvaraaja hyödy tästä tehdystä diilistä? Vaan johtoryhmä ja esimiehet? Eihän se kohtaa tämä arvostus millään tasolla? Ja miksi niin vahvasti siellä kerrotaan, että hyvällä työllä voi edetä ajanvaraajasta ylemmäksi. Olen kuullut, että se ei mene niin kuin annatte ymmärtää? Eikö siinäkin ole epäkohta. Teidän urapolussa kuulemma ensin buukataan kuluttajille ja sitten on mahdollisuus edetä yritysprojekteihin, eikö? No, miksi monen vuoden yritysmyynnin kokenut, ei sitten etene ylemmäksi? Kannattaa keskittyä siellä miten muokaatte näitä pieniä epäkohtia ja sillä saavutatte enemmän, kuin työhyvinvointi kyselyillä, mihin ei oikeasti missään työpaikassa uskalleta/ kehdata vastata rehellisesti, ne tehdään tunne edellä. Kaikki kyselyt mitä esimiehet työntekijöilleen teettää, ei kuitenkaan anna sitä faktaa, mitä työntekijä oikeasti ajattelee esimiehistä. Kyllä teidän tasoisen yrityksen pitäisi voida jo muokata ne epäkohdat. Ei nämä keskustelut tyhjästä synny, nämä ovat ihmisten tunnetiloista muokkautuneita aitoja keskusteluita ja mitkään kyselyt ei vaan poista näitä faktoj, mitä nämä monet ihmiset ovat kokeneet teidän työpaikassa. Varmasti siellä monella tasolla on kaikki hyvin ja onki ja yritätte muokata yrityksenne brändiä positiivisempaan suuntaan.
        Aloittaisin kuitenkin siitä, miten työntekijä (ajanvaraaja) hyötyy ethdyistä sopimuksista, eik hänen esimiehet ja esimiehien johto.

        Hei,

        Kuten sivuillammekin avoimesti kerromme, meille asiakas maksaa vain tuloksistamme, eli ajanvarausprojekteissa sovituista tapaamisista. Mikäli myyjä onnistuu hienosti työssään ja saa sopimastamme tapaamisesta kaupan, emme saa kaupasta mitään provisioita.

        Eteneminen meillä tapahtuu tuloksien, osaamistason ja ennen kaikkea työntekijän oman halukkuuden mukaisesti. Mikäli työntekijän suoriutuminen antaa mahdollisuuden edetä haastavampiin projekteihin ja työntekijä tätä itse haluaa, on kaikkien etu, että tarjoamme työntekijälle hänen taitotasoaan vastaavaa tekemistä. Rohkaisemme jokaista tuomaan omat uratavoitteensa esille, jotta voimme tukea niissä parhaalla mahdollisella tavalla!

        Terveisin,
        Marko Luttinen
        Manager, Sales and Recruitment


      • tietämätönkaikesta

        "Mikäli myyjä onnistuu hienosti työssään ja saa sopimastamme tapaamisesta kaupan, emme saa kaupasta mitään provisioita".
        Kuka siitä kaupasta ja ajanvarauksesta sitten hyötyy? Eikö tuossa ole se epäkohta?

        "Eteneminen meillä tapahtuu tuloksien, osaamistason ja ennen kaikkea työntekijän oman halukkuuden mukaisesti" Mitä tällä tarkoitat?

        Positiivista päivää teille! Ja toivotaan, että saatte tämän epäkohdan muokattua talon sisällä. Toivoisin, että teillä kaikki voisi edetä tasa-arvoisesti ja pääsisi kokeilemaan eri projekteja.

        Kaikissa jopa parikymmentä vanhoissa yrityksissä muokataan epäkohtia ja niistä tulee toimivia, toivoisin teidä kaltaiselta yritykseltä samaa.
        "Kuten sivuillammekin avoimesti kerromme", kuten sivuillanne avoimesti kerrotte. Avoimuus myös sinne työyhteisöön. Kulissien ylläpito, ei kuitenkaan kenenkään hyväksi ole / ketään hyödytä.


      • Anonyymi

        Vuonna 2018 kun tämä kysely tehtiin oli hyvin painostava ilmapiiri että kaikki muistaa käydä antamassa palautteen ja nimenomaan hyvää palautetta. Palautteen antamisen jälkeen tämän "anonyymin" kyselyn vastauksista sainkin kutsun johdon luo ja yllättävän hyvin osasivat puhua tästä kyseisestä ongelmasta vaikka en ollut asiasta kellekään maininnut. Muutenkin kaikki salaiset asiat kiersi esimieheltä toiselle esim oman saikun syy olikin levinnyt esimiesten kautta myös muille työntekijöille. Oli todella kiva palata töihin kun kaikki tietää että viina on maistunut ja syöt masennuslääkkeitä.


    • juuuuu

      Hei Marko.

      Bookers on hyvä työpaikka ei kritisoitavaa. Kehitysehdotus tässä.

      Voisitteko toteuttaa työhyvinvointikyselyn ensi kerralla sillä tavalla että ei ole niin helppoa segmentoimalla ja päättelemällä vastausten perusteella [mikä tiimi yms] keksiä esimiesten kesken vastaajan henkilöllisyyttä.

      Tuota työkyselyä ei voida ottaa millään tasolla vakavasti muiden kuin teidän esimiesten kesken koska suuri osa työntekijöistä ei uskaltanut vastata totuudenmukaisesti johtuen pelosta saada jatkossa epäreilua kohtelua esimieheltään.

      • Hei,

        Hienoa, että viihdyt meillä ja kehitysehdotukset ovat aina tervetulleita ja tärkeitä.

        Kyselyn vastauksista tehdään koonti esimiehille, joten esimiehet eivät pääse katsomaan yksittäisiä vastauksia ja palautteita. Näin ollen esimiehet eivät myöskään pysty erittelemään mitä kukakin on yksilötasolla vastannut. Sanallinen koonti kirjoitetaan myös vastausten perusteella, joten kirjoitusasusta ei pysty päättelemään kuka palautteen on antanut.

        Kehitysajatukset ja muutenkin kysymykset toivoisin jatkossa suoraan minulle, jotta niihin tulee varmasti reagoitua :)

        Ystävällisin terveisin,
        Marko Luttinen
        Manager, Sales and Recruitment


      • ihmetteleehän

        # Palvelumme on todistetusti tehokkaampi kuin in-house buukkaus#. Millä olette oikeutettuja kertomaan näin teidän sivuillanne? Onko tästä dataa antaa?


      • Anonyymi
        BookersGroup kirjoitti:

        Hei,

        Hienoa, että viihdyt meillä ja kehitysehdotukset ovat aina tervetulleita ja tärkeitä.

        Kyselyn vastauksista tehdään koonti esimiehille, joten esimiehet eivät pääse katsomaan yksittäisiä vastauksia ja palautteita. Näin ollen esimiehet eivät myöskään pysty erittelemään mitä kukakin on yksilötasolla vastannut. Sanallinen koonti kirjoitetaan myös vastausten perusteella, joten kirjoitusasusta ei pysty päättelemään kuka palautteen on antanut.

        Kehitysajatukset ja muutenkin kysymykset toivoisin jatkossa suoraan minulle, jotta niihin tulee varmasti reagoitua :)

        Ystävällisin terveisin,
        Marko Luttinen
        Manager, Sales and Recruitment

        Tähän kyselyyn ei kukaan uskaltanut vastata rehellisesti, koska jotenkin huonon palautteen antajat aina tiedettiin esimiesten taholta. Tosi anonyymiä oli vastaaminen.


    • Pahamielijäi

      Koin tulleeni kiusatuksi yrityksessä. Kenties johtui siitä, etten omistanut tekoripsiä tai antanut hokipojille, kuten moni yrityksessä työskentelevä nainen. Bookers on kuin kymppikerho. Työntekijöiden pitämiseen vaikuttaa muukin kuin tulos.

    • bookers

      Itsellä tuli vuosi vietettyä kyseisessä yhtiössä, muutama havainto:
      -Suurin osa esimiehistä johdon kavereita.
      -Muutamaa positiivista poikkeusta lukuunottamatta, esimiesten taso on vitsi.
      -Eteneminen menee naisilla pukeutumisen ja ulkonäön mukaan.
      -Miehille takapuolen nuolemisen kautta.
      -Palkinnot ovat täysi vitsi, 5 euron skumppapulloja ja leffalippuja.
      -Johdon ja esimiesten palkintomatkat olivat näinä vuosina kun itse olin: Las Vegas ja alpit.
      -Parhaimpiin myyntiprojekteihin tuli omien vuosien aikana melkein ainoastaan "ulkopuolelta" väkeä, ymmärsin että nämä oli 90% johdon ja esimiesten kavereita.

      Nuoria ilman töitä on jatkuvasti tulossa. Näin ollen työntekijöiden panosta on helppo sivuttaa.
      Rahaa on toki mahdollista ehdottomasti tehdä yrityksessä, mutta ei tälläistä menoa hirveä kauaa jaksa kukaan täysjärkinen työntekijä katsoa.

      • Anonyymi

        Olisin kirjoittanut ihan samanlaisen tekstin, mutta hyvä kun sinä olet sen kerennyt jo tekemään.


    • Anonyymi

      Miksi uusimmat kommentit poistetaan tästä ketjusta?
      Ilmiantaako Bookersin virallinen Suomi24 vastaava näitä kommentteja yrityksen maineen parantamisen vuoksi.....? ;)

      • Anonyymi

        Paha kello kauaksi kuuluu joten ei hätää. Maine kiiriköön haittoineen.


    • Anonyymi

      Älä ihmeessä ala minkään alan puhelinmyyjäksi tai ajanvaraajaksi. En ole ikinä saanut työsopimuksen mukaista palkkaa! Olen aina joutunut anomaan toimeentulotukea kun kyseinen työ ei elätä.

    • Anonyymi

      Miksi kommentteja poistetaan? Onko yrityksellä jotain salattavaa?

      • Anonyymi

        16 viestiä poistettu. Mistä se johtuu? Ei herätä luottamusta.


    • Anonyymi

      Tosi hyvä työpaikka. Hyvä palkka ja kivat työkaverit.

    • Anonyymi

      En tiedä paljon työpaikasta, mutta voin sanoa, että melko huonot rekrytointi- ja henkilöstötaidot! Menin erittäin ystävällisesti ja avoimesti kysymään töistä, mutta mitä tapahtui? Joku, jonka nimi oli verkossa, otti puheluni ja kysyi taustastani ja antoi sitten haastatteluajan. Haastattelupäivänä olin siinä "sovelluksessa" odottamassa haastatteluani, mutta kukaan ei ilmestynyt. Laitoin sen taakse viestin, että se oli ehdottomasti oikea aika. Tuo henkilö luki viestini, mutta ei edes uskaltanut vastata. Jonkin ajan kuluttua kysyin uudelleen, mutta kukaan ei vastannut.
      En ymmärrä onko tämän kaltainen käytös ihan normaalia( Ei varmasti ole!), mutta ei näin pitäisi kyllä käydä.

      • Anonyymi

        Ehkä haastattelijalle tuli korona.

        Hakijoiden osalta tuollainen noshow on nykyisin enemmän sääntö, kuin poikkeus. Toki työnantajana näissä kannattaa olla tarkempi.


    • Anonyymi

      Huh huh mitä settiä! Voin kompata edellisiä kommentoiteja täysin!
      Olen itse ollut yrityksessä töissä useamman vuoden, kylläkin samalla hakien muita töitä. Olen hyvin kouluttautunut ja koen että etemis mahdollisuudet ovat hyvin rajalliset. Yrityksessä on todella naamakerroin ja mitä paremmin mielytät sen paremmin homma toimii. Mainitut bonukset (skumppa, leffaliput) eivät pidemmän päälle motivoi. Ihmettelen suuresti myös että miksi palkkaus pysyy samana vuosia vaikka olisi kokemusta alalta? Yleensä hyvässä yhteistyössä tällainen huomioidaan. Lisäksi yhteishenki ei ole kovin hyvä. Kuulin kaveriltani että oli pyytänyt erilaista myynti projektia, vastaus oli heti ollut ei mutta samaan aikaan oli rekry päällä samaan tehtävään mitä hän haki. Aika kaksinaamaista.
      Sitten nämä mielipide mittaukset... Uskoisin että jopa tälle sivulle on koottu paremmin mitä valtaosa työntekijöistä ajattelee. That's all.
      Yleisesti itselleni jäi kuva yrityksestä että lisää lisää lisää rahaa mutta työntekijöistä ei oikeasti välitetä. Ainahan sitä voi juomia sun muuta tarjota mutta tärkeämpää olisi kohdata arjessa työntekijä oikein. Hyvä olisi muistaa että työntekijät tekevät työstä sen suurimman osan ja mahdollistavat yritys kasvua. Sitä päivää odotan että esimiehet oikeasti tekisivät bookkausta /myyntiä niillä spekseillä jotka he luovat työntekijöilleen. Ei jatkoon.

    • Anonyymi

      Hyviä näkökulmia! Mitä se kertoo että täällä ihmiset kommentoivat anonyymisti eivätkä uskalla/halua sanoa suoraan työpaikalla? Taitaa olla isoja ongelmia ottaa negatiivista palautetta vastaan ja tehdä tarvittavia korjauksia yrityskulttuurissa.

    • Anonyymi

      Koen että edellinen viesti on tämän ketjun tärkein viesti. Esimiesten kyky vastaanottaa negatiivista palautetta on todella heikko. Se tuntuu etenkin kummalliselta ottaen huomioon esimiesten taustan, joka pitäisi olla sama kuin muilla. Tähän on ja oli toki muutama poikkeus.

      Ensimmäisenä työpäivänä firman osakkaista yksi aloitti luennon sillä kuinka myyjille nauretaan Suomessa ja Amerikassa he ovat cool. Itseä kovasti hymyilytti kun tiesi kuinka mututuntumalla tieto oli väkisin revitty, ja jonka jokainen yhdellä googlauksella pystyy kumoamaan. Hyvä palkkataso ei tarkoita arvostusta, edes Amerikassa, edes silloin kun sattunut baarissa kännissä kuulemaan muuta. Valot päälle koulunpenkille, muualle kuin isin maksamaan opistoon. :)

    • Anonyymi

      Eksyin tähän keskusteluun kautta rantain ja pakko sanoa, että olen pöyristynyt näistä kommenteista. Taitaa olla kyseessä henkilöitä, jotka ovat katkeroituneet siitä, että eivät ole ehkä pärjäneet itse työssä, eli myynnissä/ajanvarauksessa.

      Oma kokemus vuosista 2016-2019 on se, että tässä yrityksessä todella panostetaan henkilöstön myynnilliseen osaamiseen ja palkkaus projekteissa on todella kovaa luokkaa. Se vaatii myös todella paljon työtä ja hyvää myyntitaitoa että firmassa pysyy ja viihtyy.

      Eli jos joku miettii hakemista niin kannattaa ehdottomasti mennä ja kokeilla eri projekteja. Mielestäni johdosta aina ruohonjuuri tasolle asti firmassa hyvä meininki ja puheyhteys.

      - Hyvä palkka, mutta vaatii osaamista ja näyttöä sekä kovaa työtä, jos se olisi helppoa niin kikkihan sitä tekisi.

      • Anonyymi

        Hyvä puheyhteys? Päinvastoin.


      • Anonyymi

        Onkohan tää ees sama firma mistä aloitus. Ettei oo sekaannus. Vähän samantyyliset nimet.


    • Anonyymi

      Joillekin sopii myyjän työ jos on omasta mielestä mukavaa palvella asiakkaita ja tehdä heitä iloisiksi, nauttii siitä.

      Itse olin joskus joo koulussa miljardeja vuosia sitten kauppakoulussa, tiedän jotain haasteista, mutta kerron pari hauskaa esimerkkiä osztosmatkalta:

      Hiivin hiljaa ostokärryn kanssa hammasharjojen luokse: sitten on lihava mies laittamassa juurikin siihen paikkaan mistä haluaisin ostaa pikkuharjoja, estää ostamisen, sanoin hiljaa hänelle: Oletko asiakas? vastaus oli: pahoitteluni olin edessä.

      Ja sitten kasvovoidetta tyttöjen kosmetologi-kaupasta tuli tyttönen opastamaan miesten sellaista naamarasvaa jos kasvot kuivaa niin ... babyface tulee joz aina suihkun jälkeen laittaa tuollaisi<a naam<an.

    • Anonyymi

      En tiiä täällä kaks firmaa ainaki sekoitettu keskenään, mutta probookers muka etsii työntekijöitä. Ei silti viitsi vastata puheluihin. 🤔

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1739
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1370
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1342
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe