Benelli

MeaCulpa

haulikot, onko jollain kokemuksia siitä minkälaisia pelejä ovat?

10

4673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s.-

      Itse en omista benelliä mutta oon sitä mieltä että ovat varmasti parhaimpia haulikoita mitä tuolla markkinoilla on.
      Erittäin varmoja toiminnaltaan.
      Kestää varmasti isältä pojalle.
      Yks mies sano et on omistanu benellin aseen yli 10v. eikä ole putsannut muuta ku piippuja eikä ole ollut kertaakaan mitään vikaa..

    • JUNNUMC

      Minulla oli benellin centro viime syksynä ja vaihdoin sen pois koska olen enempi lada kuski. Haittana minusta benellissä oli pituus kun tuli tarpeeksi nopea tilanne "pomppu lintu" niin jäin jälkeen heti ei saanut jyvää kohdalleen. Ostin päällekkäis piipuisen ja alkaa tipahtaan. olisi varmaan harjoitelulla saanut benellinkin toimiin. Mutta paras puoliautom.mitä on koskaan ollut kädessä. inertia is the best toimii kaikilla latauksilla. Jos massia riittää ja voit harjoitella niin ehdoton varsinkin jos hakee vielä puoliautom.

      • ase

        Itselläni on ollut benelli super 90 vuodesta 88 ja olen todella tyytyväinen valintaan.

        Idiootti varma toiminta ja yksinkertainen rakenne. Purkaa atomeiksi (ja myös kasaa) vaikka silmät sidottuna selällään maaten keskellä hanhi aapaa parissa minuutissa. Jos nyt vaikka innostuu oikomaan liikaa ja tippuu suohon.

        Takatukin sisällä ole jousi on oikeastaan ainoa "rikki" menevä osa koko pysyssä. Senkään en ole kuullut varsinaisesti hajoavan, mutta huonolla pidolla se voi ruostua ja sitten heikoilla latauksilla ase ei enää toimi. Se on muuten ainoa osa mitä ei ilman työkaluja voi "putsata", öljytä sen kyllä voi.

        Ainoa huonopuoli on mielestäni varmistimen sijainti liipasin kaaressa, mutta siihenkin tottuu aika äkkiä.

        Niin ja onhan se kallis ase mutta mielestäni hintansa arvoinen.


      • Juhani
        ase kirjoitti:

        Itselläni on ollut benelli super 90 vuodesta 88 ja olen todella tyytyväinen valintaan.

        Idiootti varma toiminta ja yksinkertainen rakenne. Purkaa atomeiksi (ja myös kasaa) vaikka silmät sidottuna selällään maaten keskellä hanhi aapaa parissa minuutissa. Jos nyt vaikka innostuu oikomaan liikaa ja tippuu suohon.

        Takatukin sisällä ole jousi on oikeastaan ainoa "rikki" menevä osa koko pysyssä. Senkään en ole kuullut varsinaisesti hajoavan, mutta huonolla pidolla se voi ruostua ja sitten heikoilla latauksilla ase ei enää toimi. Se on muuten ainoa osa mitä ei ilman työkaluja voi "putsata", öljytä sen kyllä voi.

        Ainoa huonopuoli on mielestäni varmistimen sijainti liipasin kaaressa, mutta siihenkin tottuu aika äkkiä.

        Niin ja onhan se kallis ase mutta mielestäni hintansa arvoinen.

        ...juuri varasin Benelli Nova- pumpun liikkeestä, sormet syyhyää päästä metsälle... Tuskastuttaa vaan tämä ostoluvan odottelu...


      • nova
        Juhani kirjoitti:

        ...juuri varasin Benelli Nova- pumpun liikkeestä, sormet syyhyää päästä metsälle... Tuskastuttaa vaan tämä ostoluvan odottelu...

        mulla on benelli nova ja pelaa kun sveitsiläinen
        käkikello.(eli hyvin ja tarkasti)raks raks vaan
        ja hylsyt lentää muttei enää linnut lennä koska
        niille tuleepi kuolo kun nova paukahtaa......


      • kah
        nova kirjoitti:

        mulla on benelli nova ja pelaa kun sveitsiläinen
        käkikello.(eli hyvin ja tarkasti)raks raks vaan
        ja hylsyt lentää muttei enää linnut lennä koska
        niille tuleepi kuolo kun nova paukahtaa......

        Reuna piipusta,jos ostat käytetyn.Ihan ensimmäisissä suomeen tuoduissa kovakromi lohkeili piipun sisältä.Uudemmista en ole kuullut valituksia muuten todella hyvä ase


      • Anonyymi
        ase kirjoitti:

        Itselläni on ollut benelli super 90 vuodesta 88 ja olen todella tyytyväinen valintaan.

        Idiootti varma toiminta ja yksinkertainen rakenne. Purkaa atomeiksi (ja myös kasaa) vaikka silmät sidottuna selällään maaten keskellä hanhi aapaa parissa minuutissa. Jos nyt vaikka innostuu oikomaan liikaa ja tippuu suohon.

        Takatukin sisällä ole jousi on oikeastaan ainoa "rikki" menevä osa koko pysyssä. Senkään en ole kuullut varsinaisesti hajoavan, mutta huonolla pidolla se voi ruostua ja sitten heikoilla latauksilla ase ei enää toimi. Se on muuten ainoa osa mitä ei ilman työkaluja voi "putsata", öljytä sen kyllä voi.

        Ainoa huonopuoli on mielestäni varmistimen sijainti liipasin kaaressa, mutta siihenkin tottuu aika äkkiä.

        Niin ja onhan se kallis ase mutta mielestäni hintansa arvoinen.

        Benelli M1 12/76 Super ruostuu piipun ulkopinnasta. Ostettu syyskuun alussa 2019. Piipun ulkopinta jo kolmen viikon jälkeen ruostepisamilla. Myyjä kertoi, että muitakin vastaavia tapauksia ollut ja kehoitti soittamaan maahantuojalle . Siellä minua toruttiin korroosionestosta.
        Aseita minulla on ollut 52 vuoden ajan ja Benelli on saanut saman kohtelun, kuten Baikal, Sako, Beretta, Tikka, Valmet, Browning jne. Mitään vastaavaa ei ole ilmennyt.
        Maahantuoja lupasi lähettää korroosionestoainetta ja sitten metsästyskauden päätyttyä aseen tehtaalle.
        Jos olisin ongelman tiennyt, en varmasti olisi riesaa itselleni hankkinut, enkä nyt kyllä suosittele toisellekaan. Ruostepiippuinen ase on menettänyt arvostaan paljon.
        Jos M1 vm 2019 tulee vastaan, niin jättäkää kaupan hyllylle, metsällä se ruostuu.


    • Haulikonpaukku

      Benelli, Beretta, Berdanelli, Bernelli sekä Berlinetta ovat kaikki hyviä haulikoita haulikkoammuntaan. Eikä kromit irtoile.

    • jussi.savosta

      jussi savosta..benelli nova pelaa hyvin..28 tuuman piipulla..vaihtopiippuja saa myös--luotipiippui ym. .jep.

      • vanhojanostoja

        Ei Savon Jussi löytänyt tuoreempaa ketjua kommentointiin ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe