Viisumit Venäjälle-unohtakaa matkatoimistot!!!

kebnekaise00

EU ja Venäjä teki vuosi sitten sopimuksen viisumien hinnoista ja käsittelyajoista. Viisumi maksaa 35 Euroa EU-kansalaisille Venäjälle ja saman verran venäläisille EU:iin, riippumatta siitä onko kertaviisumi yhdelle matkalle tai monikertainen viisumi vuodeksi tai jopa kolmeksi vuodeksi. Siis hinta tippui ainakin EU-kansalaiselle neljännekseen aiemmasta (n. 150 euroa). Nyt matkatoimistot huomasivat että ei hintaa saa näin rajusti laskea, ja ottavatkin itselleen koko hinnanalennuksen; saimme juuri firmaamme laskun Lähialuematkat-matkatoimistosta jossa viisumin hinta on 35 euroa ja Lähialuematkojen oma käsittelykulu 90 euroa. Onneksi tällä kertaa oli vain yksi viisumi haussa, loput viisi päätimme hakea itse ilman Lähialuematkojen apua; menin Venäjän konsulaattiin aamulla ja ilokseni huomasin että sisään pääsee nykyään tosi nopeasti kun muut jonottajat ovat Venäjän kansalaisia ja viisumiasioissa jonottavia kutsutaan sisään koko ajan jonon ohi, koko juttu otti puoli tuntia. KIERTÄKÄÄ KAUKAA LÄHIALUEMATKAT JA HOMMATKAA ITSE VIISUMI VENÄJÄLLE, SÄÄSTÖÄ 90€/VIISUMI!!! PS. Kannattaa kuitenkin käyttää ko. matkatoimiston kotisivuja ja täyttää sieltä pdf-muotoinen viisumihakemus ja lukea tarkkaan tarvittavat liitteet viisumiin (oikein täytetty viisumihakemus, 1 kpl passikuva, todistus matkavakuutuksesta vakuutusyhtiöltä, kutsu venäläiseltä osapuolelta mikäli kyseessä business-viisumi vuodeksi ja kopio edellisestä monikertaviisumista mikäli sellainen on)

70

64161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • feline75

      Tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta. Muistan kuitenkin, että Venäjälle on aina tarvinnut jonkinmoisen kutsun. Sisältyykö se tähän 35 euroon, vai pitääkö se olla erikseen? Olisiko sinulla pistää jotain nettisivua tähän, josta näkisi näitä perushintoja (eikä siis matkatoimistojen 'riistohintoja')?

      • kebnekaise00

        Kutsuksi käy esim. venäläisen firman originaali kutsu leimoineen jos haetaan business-viisumia,kohtuullisen hyvät perustelut pitää tosin olla,itse sain viisumin ko. kutsulla kun työskentelen firmassa jolla tytäryhtiö Venäjällä. Jos tätä mahdollisuutta ei ole niin pitää olla esim. hotellista puolto viisumia varten, tällöin oltava varaus ko. hotellista, hotellit laskuttaa muutaman kympin ko. puollosta. Mutta itse viisumi maksaa viisumityypistä riippumatta aina tuon 35e kun itse menee konsulattiin, jonne viisuminhakijat pääsee jonon ohi lähes poikkeuksetta. Helpoin tapa kuitenkin on lähettää passi täytetty hakemus passikuva kutsu matkavakuutus postilla osoitteeseen Venäjän suurlähetystön konsulivirasto, Vuorimiehenkatu 6, 00140 helsinki 14, passi viisumin kera tulee postiennakolla noin kahdessa viikossa ja maksaa tuon 35e


      • kebnekaise00

      • MaKekk

      • spasipa

        no e itarvinnu mittään kutsuja, paperit vaan viisumin tekijälle, ja vuosiviisumi tuli, hinta 120 ekuu, ei ollu puhettakaan mistää kutsuista.


      • JannaS

        Kertaviisumiin en ole kertaakaan tarvinnut kutsua, joten tuo ilmeisesti koskee vain näitä ns. monikertaviisumeja.


      • Pietariin
        kebnekaise00 kirjoitti:

        Kutsuksi käy esim. venäläisen firman originaali kutsu leimoineen jos haetaan business-viisumia,kohtuullisen hyvät perustelut pitää tosin olla,itse sain viisumin ko. kutsulla kun työskentelen firmassa jolla tytäryhtiö Venäjällä. Jos tätä mahdollisuutta ei ole niin pitää olla esim. hotellista puolto viisumia varten, tällöin oltava varaus ko. hotellista, hotellit laskuttaa muutaman kympin ko. puollosta. Mutta itse viisumi maksaa viisumityypistä riippumatta aina tuon 35e kun itse menee konsulattiin, jonne viisuminhakijat pääsee jonon ohi lähes poikkeuksetta. Helpoin tapa kuitenkin on lähettää passi täytetty hakemus passikuva kutsu matkavakuutus postilla osoitteeseen Venäjän suurlähetystön konsulivirasto, Vuorimiehenkatu 6, 00140 helsinki 14, passi viisumin kera tulee postiennakolla noin kahdessa viikossa ja maksaa tuon 35e

        Jos siis varaa hotellin netin kautta ja laittaa kutsujaksi turistiviisumiin kyseisen hotellin niin eikö tämän luulisi kelpaavan. Vai tarvitseeko kyseisestä hotellilta vielä pyytää hotellilta jokin "puolto"?.


      • fetryk
        kebnekaise00 kirjoitti:

        Kutsuksi käy esim. venäläisen firman originaali kutsu leimoineen jos haetaan business-viisumia,kohtuullisen hyvät perustelut pitää tosin olla,itse sain viisumin ko. kutsulla kun työskentelen firmassa jolla tytäryhtiö Venäjällä. Jos tätä mahdollisuutta ei ole niin pitää olla esim. hotellista puolto viisumia varten, tällöin oltava varaus ko. hotellista, hotellit laskuttaa muutaman kympin ko. puollosta. Mutta itse viisumi maksaa viisumityypistä riippumatta aina tuon 35e kun itse menee konsulattiin, jonne viisuminhakijat pääsee jonon ohi lähes poikkeuksetta. Helpoin tapa kuitenkin on lähettää passi täytetty hakemus passikuva kutsu matkavakuutus postilla osoitteeseen Venäjän suurlähetystön konsulivirasto, Vuorimiehenkatu 6, 00140 helsinki 14, passi viisumin kera tulee postiennakolla noin kahdessa viikossa ja maksaa tuon 35e

        Postin kautta lähetettyjä hakemuksia ei käsitellä lukekaa ohjeet viisumikeskuksen sivuilta


    • popo

      Edes turistiviisumin hankinta. Kokeiltu on. Jopa turistiviisumiin vaaditaan kutsu!

      Tämä tarkoittaa sitä että kaikista niistä kohdekaupungeista jotka asiakas on rustannut viisumianomukseen hän tarvitsee myös 'Tourist confirmation letterin'. Oheisen dokumentin hankinta on sitten toinen juttu josta allekirjoittaneella ei ole kokemusta.

      Eli jos on kutsu niin viisumin voi anoa&saada Venäjän konsulaatista mutta jos ei niin ei onnistu.

      Nim. Kokeiltu on...

      • Seura selventää

      • viisumista 100% extraa
        Seura selventää kirjoitti:

        http://www.venajaseura.com/?sc=4904&sc2=4996

        Itse hankin vanhasta muistista Lähialuematkoilta Venäjän kertaviisumin.Passi jäi ensi kirjeestä pois (ohjeet hieman tulkinnanvaraiset) ja hakemus viivästyi päivällä.Käsittelyaikaa jäi 7 vrk.Sieltä soitettiin "pikakäsittelymaksusta" joka tuplasi viisumin hinnan.Tarkistin hinnan ja käsittelyajan muista toimistoista ja visa olisi irronnut puoleen hintaan.Käytäntöä toimistolle ihmettelinkin,mutta "pikakäsittelymaksu" tuli perittäväksi.Selvää valehtelua siis - jää moisen toimiston palvelut jatkossa käyttämättä.


      • visoja v:sta 1989
        viisumista 100% extraa kirjoitti:

        Itse hankin vanhasta muistista Lähialuematkoilta Venäjän kertaviisumin.Passi jäi ensi kirjeestä pois (ohjeet hieman tulkinnanvaraiset) ja hakemus viivästyi päivällä.Käsittelyaikaa jäi 7 vrk.Sieltä soitettiin "pikakäsittelymaksusta" joka tuplasi viisumin hinnan.Tarkistin hinnan ja käsittelyajan muista toimistoista ja visa olisi irronnut puoleen hintaan.Käytäntöä toimistolle ihmettelinkin,mutta "pikakäsittelymaksu" tuli perittäväksi.Selvää valehtelua siis - jää moisen toimiston palvelut jatkossa käyttämättä.

        Näin kävi minullekin. Siitä on tosin aikaa noin vuosi tai vähän enemmän. Minulle soitettiin, että ette saakaan viisumia silloin, kun oli puhe, vaan täytyy maksaa pikamaksu, että sen saa ajoissa. Reklamoin asiasta, koska ko. firman sivuilla puhuttiin ihan muuta toimitusajoista. Ja tiesin, että lähetystössä ei tällaista pikamaksua tunneta, ainakaan virallisesti. Ja tsekkasin myös muitten toimistojen viisumien toimitusaikoja. Sain näin peruttua ylimääräisen maksun, olisikohan ollut noin 50,- euroa tai jotain.
        Sen jälkeen en enää ole ko. toimistolta hakenut viisumia enkä aio hakea. Oli vähän "narutuksen" tuntu palvelussa.


      • jh
        visoja v:sta 1989 kirjoitti:

        Näin kävi minullekin. Siitä on tosin aikaa noin vuosi tai vähän enemmän. Minulle soitettiin, että ette saakaan viisumia silloin, kun oli puhe, vaan täytyy maksaa pikamaksu, että sen saa ajoissa. Reklamoin asiasta, koska ko. firman sivuilla puhuttiin ihan muuta toimitusajoista. Ja tiesin, että lähetystössä ei tällaista pikamaksua tunneta, ainakaan virallisesti. Ja tsekkasin myös muitten toimistojen viisumien toimitusaikoja. Sain näin peruttua ylimääräisen maksun, olisikohan ollut noin 50,- euroa tai jotain.
        Sen jälkeen en enää ole ko. toimistolta hakenut viisumia enkä aio hakea. Oli vähän "narutuksen" tuntu palvelussa.

        kutsu tarvitaan aina. en sitten tiedä mistä kutsun itse voi saada jos ei ole Venäjällä tuttuja. Vanhempani asuvat pietarissa ja voisivat jo sen perusteella minut sinne kutsua, mutta kutsuni taitaa yleensä tulla suoraan lähetystöstä, missä äitini on töissä. eikä siis maksa mitään.


      • viisumit muualta
        Seura selventää kirjoitti:

        http://www.venajaseura.com/?sc=4904&sc2=4996

        suomi-venäjä seura kanssa laskuttaa jopa jäseniään lähes puolta suuremmalla hinnalla, kun esim saimaan liikenne.siinä meillä seura joka lähentää venäisten kanssa yhteistyöhön.erosin heti seurasta, kun paljastu tämä kiskominen.en ala elättämään seuran ravattiherroja jotka kynii jäseniään


    • viisumia

      Nyt nuo viisumit saa hommattua myöskin R-Kioskien kautta. Siis menet vain lähimmälle ärrälle ja kysyt siitä tiskiltä viisumi papereita. Taisi olla Matka-Hermes, joka on ko. palveluntarjoaja.

      • erkka.

        jumalauta ootko ihan tosissas? :D


      • pekka23
        erkka. kirjoitti:

        jumalauta ootko ihan tosissas? :D

        Pitääkö siis ihan kertaviisumiin olla tuo kutsu?


    • Igor.
      • vähän vaikuttaa

        Onko tuohon plankettiin pakko saada joka kohtaan jotain täytettyä ?

        Esim. pitääkö kohtaan 'turistiryhmän nimi' välttämättä saada jotain. Silloinhan ei voi ominpäin turistina mennä ollenkaan.
        Kuinka moneksi päiväksi voi tällaisen turistiviisumin saada ?

        Tarkoituksena minulla on käydä Petersburgissa, majoittua hotelliin ja pyöriä kaupungilla joitakin päiviä kuitenkin. Tarkoitus on matkustaa yksin pelkästään omin päin ilman matkatoimistojen järjestämiä matkoja.
        Kutsujaksi kyllä voisin saada k.o. kaupungista siellä asuvan Venäjän kansalaisen jos sellainen kelpaa tai jos sellaista tarvitaan viisumihakemukseen.


      • Sorry ei voittoa

        Page not found.


      • Horoshoo

        Ei tarvitse kutsua jos hotellista varausvahvistus. Matkatoimistojen kautta viisumissa ei tarvitse edes mitään varausta tai kutsua. Matkan tarkoitus:kulttuurisuhteet.


    • Venäjän viisumi

      Hei,

      Olen tehnyt venäjän viisumin vuodeksi 100eurolla erään Business Expedition matkatoimiston kautta. Hintaan kuului, että tyttö haki minulta passini sekä palautti sen minulle viikon kuluttua, jossa olikin leimattu venäjän viisumi vuodeksi. Muita kuluja ei kyl ollut. Suosittelen.
      yhteystietoja:
      www.business-expedition.com
      puh. 040-5085013 Veronika Pulkkinen

    • elgritos
    • POKA100

      www.tilausautot.fi 95 € vuosiviisumi Venäjälle.

    • vastausta vailla

      Mitä tarkoittaa viisumihakemuksessa kohta 9 .kertaisuus ja pitääkö muistaa aiemmat Venäjällä käynnit kohta 12.

      • Minulla ei ole viellä ollut viisumia ikinä enen enkä ole käynyt venäjälle varmaan noin 15 vuoteen, eli voinko saada sen vuoden monikerta viisumin vai pitääkö aluksi ottaa se 2-kerta viisumi?


    • MariaJohanna

      Monikertaviisumin saamisen edellytys on, että on käynyt viimeksi kuluneen puolen vuoden aikana Venäjällä.

    • Rahastusta

      Meri-Lapin matkatoimisto peri 100 eur, veimme kaikki tarvittavat dokumentit ja hakemuksen täytettynä eli postin välitys 65 eur.... olisi pitänyt lukea ensin
      muiden kokemukset, senhän olisi saanut lähetettyä itse Venäjän konsulaattiin.
      Tosin he väittivät, että viisumin hinta on 50 eur, onko lie noussut, mutta kuitenkin....

    • poka100
    • Ei mennä venäjälle

      Ei muuten postitse onnistu. Itse lähetin kaikki kutsut, schekit, hakemuksen ym paperit, mutta pumerangina takasin tuli. Tuli kulujakin Passi 53€, Kutsu 35€, postikulut 12€, schekki 70€, Autolla ajoa 1100km 100€ ja puheluita 5€ ja aikaa kaikkeen ainaskin 20h, eli oma aika mukaan laskettuna yrityksestä mennä venäjälle 615€. Tulos näillä teidän paska viestillänne. Ois ollu huippu nainen vastassa, sovituamme jo päivänkin koska tulen, netti tuttavuus Moskovasta. Luulee varmaan peruutuksen syyksi, jotain ihan muuta, kiitti "kokemuksistanne"

      • poka100

        Näin ne naiset ovat kalliita... Itä-Suomen Tilausautoilla 24kk viisumi 259 € ja sinne voi toimittaa hakemukset postitse, ei tarvii löytää kuin lähin postilaatikko...
        Ja miun viestit ei sisällä paskaa.


    • Venäjänmatkailija123

      No nyt sit paukahtaa toi 21 euroa lisää kuluihin. Ite laitoin viisumihakemuksen sisään ennen kuin ilmoittelivat tuosta lisäkulusta. Toivottavasti matkatoimisto ei ala nyt periä tuota paria kymppiä lisää.

      • poka100

        Millaisen viisumin tilasit? Jos tilasit perinteisen puolto viisumin ns. hitaalla toimituksella ja puolto ei ennätä saapua ennen 06.05, niin varmasti matkatoimistosi perii sinulta Viisumipalvelukeskuksen aiheuttaman lisämaksun... Tämä siis vain minun mielipiteeni.


    • oo

      On tosi hieno juttu, niille, jotka asuvat konsulaatin lähistöllä.
      Jos minä tästä omasta kolkasta lähden hakemaan viisumia, niin lentoliput jo maksavat hunaja. Joten matkatoimistot ovat meikäläiselle oiva ratkaisu.

    • 18

      Sama tilanne Venäjällä. Asun Pietarissa. Viisumi Suomeen maksaa 35 euroa ja vielä 21 euroa pitää maksaa viisumikeskukseen (Visa Application Centre). Matkatoimiston kautta se makasaa noin 100 euroa. Kutsua in tarvitsen (sivustoni http://www.visit-plus.com/fi )
      Sergej

    • Osaako kukaan täällä sanoa mistä Helsingissä saa halvimmalla 2-kertaviisumin venäjälle?

    • viisun takia
      • POKA100

        Ja kaiken kukkuraksi nämä viisumipalvelukeskukset ovat meidän suomalaisten aiheuttama välikäsi. SUOMI otti palvelukseen viisumipalvelukeskukset Venäjällä, Pietarissa ja Moskovassa. Venäjä avaa nyt viisumipalvelukeskuksia Schengen maihin koska EU:lla ja Venäjällä on sopimus, että viisumin pitää maksaa yhtä paljon Venäläiselle kuin Schengen kansalaiselle. Jutusta on vain unohtunut sellainen pykälä, että suomalaisten pitää vielä maksaa kutsusta, pitkiin viisumeihin n. 30-100 €. Venäläisten ei tarvitse. Mites se nyt näin taas meni...


    • Globetrotter84

      Kertoisiko joku vielä viimeisimmän tiedon. Eli, jos meinaan tehdä 5 yön (4 Moskovassa ja 1 Pietarissa) matkan Venäjälle, niin tarvitsenko kutsua tai vastaavaa?

    • Globetrotter84

      Miten online-hakemus toimii? Tarvitseeko toimittaa todisteita vakuutuksesta, hotellista ym.? Y

    • Maikkuli63

      Moi!

      Onko havaintoa, onnistuuko viisumin haku konsulaatista postin välityksellä? Asun näet Jyväskylässä ja lähin konsulaatti on Lappeenrannassa.

      Aurinkoisin terkuin,

      Mari

    • HJAH!

      Lähialuematkoista ei valittamista todellakaan..laitoimme viisumihakemukset passit ym.postissa heille, saimme viisumit viikossa vaikka käsittelyajan piti olla kaksi viikkoa..ihme säätöä teillä..tää kävi niin näppärästi ja hintaa tuli per viisumi 65 euroa, eikä tarvinnut mihinkään ajella. tsemppiä säätöihin!

    • pihikinttu

      Voisiko joku nyt vastata selkokielisesti:

      miten monikertaviisumin saa halviten?

      Asun Lappeenrannassa, löytyy tulostimet yms. eli itse voin asioita hoitaa.

      Kiitos!

      • pihikinttu

        toisekseen, pitääkö monikertaviisumia varten olla ollut käynyt Venäjälle viimeisen 2 vuoden aikana? Jossain jotain tämmöistä puhuttiin...


      • hesan enkelit

        Eräs lappeenrantalainen matkatoimisto (jota tässä en voi mainostaa) välittää vuosiviisumeita kaikkein edullisimmin koko Suomen maassa. Sitä käyttää jopa hesalaisetkin.
        Googlaa nettiä, jos löydät toimiston niin siellä muistaakseni hinnastokin.


      • MizzTuntematon1234
        hesan enkelit kirjoitti:

        Eräs lappeenrantalainen matkatoimisto (jota tässä en voi mainostaa) välittää vuosiviisumeita kaikkein edullisimmin koko Suomen maassa. Sitä käyttää jopa hesalaisetkin.
        Googlaa nettiä, jos löydät toimiston niin siellä muistaakseni hinnastokin.

        Et tahtois kertoo ko. matkatoimiston nimeä?


      • Hansi
        hesan enkelit kirjoitti:

        Eräs lappeenrantalainen matkatoimisto (jota tässä en voi mainostaa) välittää vuosiviisumeita kaikkein edullisimmin koko Suomen maassa. Sitä käyttää jopa hesalaisetkin.
        Googlaa nettiä, jos löydät toimiston niin siellä muistaakseni hinnastokin.

        Matkatoimisto Saimaanliikenne!


      • ksusha

        Evrikka Imatralla muistaakseni.
        Joo kannattaa asua hesassa jos aikoo muualta kuin matkatoimistoista hommata viisumia. Useilla toimistoilla on suhteita konsulaatteihin joten hommat sujuu mukavasti.


    • artisaani25

      ilman venäläistä kutsua ei viisumia saa. Itse löysin halvimman vuoden viisumin http://www.vientivenajalle.com yrityksen kautta. Maksoin postikulut vaan, ja passini saapui suoraan kotiini verkkaasti.

    • mr

      Hain Petroskoin kesäyliopistoon opiskelemaan venäjää neljäksi viikoksi ja sain sieltä jo kutsun. Nyt pitäisi hakea oikeaa viisumia? hmm.. onko jollain kokemusta?
      ei kai kuukauden mittaiselle matkalle tarvitse opiskeluviisumia?

      • Pietari123

        Kyllä vaan tarvitsee. Koulu ei pysty rekisteröimään sinua, jos sinulla on turisti- tai muu kuin opiskelijaviisumi. Itse olin Pietarissa aikoinaan opiskelemassa ja törmäsin siellä samaan tilanteeseen.


      • voihan vitalis
        Pietari123 kirjoitti:

        Kyllä vaan tarvitsee. Koulu ei pysty rekisteröimään sinua, jos sinulla on turisti- tai muu kuin opiskelijaviisumi. Itse olin Pietarissa aikoinaan opiskelemassa ja törmäsin siellä samaan tilanteeseen.

        paskaa porukkaa,passi ja hakemus 2 kk käsittelyssä,käsittelyajan pitäisi olla 10 vrk vuosiviisumissa,mutta muuttivat sääntöjä matkavakuutuksen osalta kesken käsittelyn ja piti toimittaa uusi todistus,jossa selvitettiin että vakuutus on voimassa koko vuoden ja yhtäjäksoisesti vähintää 90 vrk,aiemmin piti olla vain todistus vuosivakuutuksesta.
        Olivat sitten vielä viikon lomalla ja 10 vrk:han alkaa siitä kun toimistotyötekijä saa tarvittavat paperit. Olen ymmärtänyt,että jos paperit kerran käsittelyyn otetaan ne tehdään saman tien,mutta...varmaan olisi pitänyt maksaa extraa.
        Reissu peruuntui,koska viisumi kirjoitettiin samana päivänän kun piti matkalle lähteä.
        En tule tarvitsemaan kyseisen firman palveluja,eikä meidän sakki myöskään edistä Venäjän matkailua.


    • miksu223

      nyt se on 56 riippumasta ajta kampinkeskussy simonkenttä urhokekkosenkatu 7b

    • Eetu

      Viisumihakemus ollut yli kaksi kuukautta "käsittelyssä". Viisumille ei enää väliä kun matka on jo mennyt pilalle mutta passin haluaisin takaisin. Onglema on että viisuminjärjestäjä MATKAHERMES ei vastaa yhteydenottoihin. Välttäkää tätä firmaa!

      • Hyväuskoinen

        Hei, älkää tilatko viisumia ainakaan Kaleria matkoista Imatralta.
        Todella törkeää toimintaa.


    • ykä yrittäjä

      No kerro nyt vittu sitten samalla mistä tämä 35 euron viisumi hommataan!

    • Muutosta tarvitaan

      Vieläkö Venäjälle tarvitaan kutsu, jotta voisi viisumin anoa? Minä lähden seuraavan kerran Venäjälle, kun siellä on demokratia. Ai siis mikä se on? Taitaa mennä seuraavat viisisataa vuotta. Lähdenpä siis perähikiälle mieluummin.

    • pettynyt123

      Kutsujasta jäi meillä kiinni että lähdettiin viisumia hommaamaan suoraan matkatoimistosta. Isäntä otti pikaviisumin carelia golden toursilta. Pikaviisumia on tällä hetkellä odotettu yli neljä viikkoa ja matkatoimiston väki vain levittelee käsiään. Ensi viikolla edessä olevan matkan takia on soiteltu matkatoimistoon koko viikon ja passin saamisen piti olla kunnossa tämän viikon loppuun mennessä vaan toisinpa kävi. Valitkaa huolella mistä viisuminne otatte. Olen kuullut että kyseisessä firmassa paperit ovat ennenkin jääneet lojumaan pöydälle jopa kahdeksi kuukaudeksi. Jos olisin tämän tiennyt niin olisin ehkä marssinut suoraan sinne konsulaattiin!

    • hö...

      Paljon selvempää on mennä Länteen. Ei tarvii...kutsuja?

    • 2v. viisumi

      Itse tilasin 2v. viisumin Saarijärven Matkatoimiston (www.saarijarvenmatkatoimisto.fi) kautta ja se tuli tasan 2,5 viikon kuluttua, niin kuin luvattiin. Todellakin suosittelen!
      P.S.: Sain viisumin todella halvalla. Oliko jotain 190e.. Jotain siihen suuntaan

      • ksusha

        Moro ! Siis onko vielä kahdenvuoden viisumeja ?
        Sellaisen tilaan heti... viime aikoina olen ottanut vaan kertaviisumin Tallinnasta, käyn vaan kerran, pari vuodessa enää. Raha ei ole se tärkein mutta se että homma toimii ja helposti. Kirjavaa on ollut touhu kahdenkymmenen vuoden aikana. konsulaattiin en enää toiste lähde, mieluummin maksan vähän enemmän. tehtaankadulla joutuu käymään pari kolme kertaa ennenkuin onnistuu. Ei kiitos.


      • 2v. viisumi
        ksusha kirjoitti:

        Moro ! Siis onko vielä kahdenvuoden viisumeja ?
        Sellaisen tilaan heti... viime aikoina olen ottanut vaan kertaviisumin Tallinnasta, käyn vaan kerran, pari vuodessa enää. Raha ei ole se tärkein mutta se että homma toimii ja helposti. Kirjavaa on ollut touhu kahdenkymmenen vuoden aikana. konsulaattiin en enää toiste lähde, mieluummin maksan vähän enemmän. tehtaankadulla joutuu käymään pari kolme kertaa ennenkuin onnistuu. Ei kiitos.

        Kyllä, näitä saa, jos oli ollut 2 peräkkäistä vuosiviisumia vuosien 2011-2013 aikana.


    • tur1st1

      Siis tarvitaanko kutsua jos hakee ihan pelkkää turisti-viisumia venäjän suurlähetyksestä hintaan 35 euroa ??

      • opppo

        Kutsu tarvitaan aina.

        Mutta tuleeko kutsun olla joku virallinen "lahjus" hotellille/matkatoimistolle vai riittääkö venäläisen yksityishenkilön kirjoittama? Tekisi mieli lähteä venäläistä kaveria moikkaamaan kun muutti Pietariin, mutta opiskelijabudjetilla ei satasta ole laittaa viisumiin.


    • sallass1

      Heippa!

      Minkälainen tämä kutsu tulee olla?
      Olen itse järjestänyt matkan Moskovaan ystäväni luo, en yövy hotellissa jne.

      • 222

        2. Tämän artiklan 1 kohdassa tarkoitetussa kirjallisessa kutsussa on mainittava seuraavat seikat:
        a) kutsutun etu- ja sukunimi, syntymäaika, sukupuoli, kansalaisuus, henkilöasiakirjan numero, matkan ajankohta ja tarkoitus, maahantulojen määrä ja kutsutun mukana matkustavien alaikäisten lasten nimet;
        b) kutsujana toimivan henkilön etu- ja sukunimi sekä osoite; tai
        c) kutsujana toimivan oikeushenkilön, yrityksen tai organisaation täydellinen nimi ja osoite ja
        — jos kutsun esittää organisaatio, kutsun allekirjoittajan nimi ja asema,
        — jos kutsun esittää oikeushenkilö tai yritys tai niiden toimisto tai sivutoimisto, joka on sijoittautunut jonkin jäsenvaltion alueelle, sen rekisteröintinumero kyseisen jäsenvaltion kansallisen lainsäädännön mukaisesti,
        — jos kutsun esittää oikeushenkilö tai yritys tai niiden toimisto tai sivutoimisto, joka on sijoittautunut Venäjän Federaation alueelle, sen verotunnistenumero.

        . . .

        Kävitkö jo Yleistä Venäjästä -sivulla? Siellä on asiantuntijat tähänkin kysymykseen.


    • JuhaMTK

      Ostin viisumin kaksi vuotta sitten joka oli 260 euroa. Tekeminen kesti 12 päivää RussianExpert matkat www.russianexpert.fi, viisumi sain kahdeksi vuodeksi, kun oli kaksi peräkkäistä vuotuista viisumia alla

      • Liian_kallista

        Samanlainen viisumi maksoi minulle 195 euroa. Saarijärven matkatoimistolta olen aina saanut hyvää asiakaspalvelua. Suosittelen!


    • JoJo1123

      Lähettääkö lähetystö viisumit kotiin, jos ne vie henkilökohtaisesti sinne

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3720
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1823
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1275
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      923
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      880
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      860
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      840
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      839
    Aihe