Ampuminen vs. lävistäminen

minävain.

Aloittelenpa taas aihetta tästä ikuisesta kiistakapulasta, eli siitä kumpi on parempi vaihtoehto lävistyksen ottamiselle, ampuminen vaiko lävistäminen.

Vuosi pari sitten minulla oli kolmekin lävistystä yhtäaikaa, löytyi smiley, huuli ja kulma. Otin ne kaikki asiansa osaavalla ja hyvällä lävistäjällä ja hoidin niitä parhaani mukaan. Mikään näistä ei siltikään parantunut kunnolla.

Kulmasta tuli AINA kudosnestettä. Tarkoitan siis aina, se ei ikinä lakannut, vaikka lävistys oli minulla monia kuukausia. Sitten menetin hermoni ja otin sen pois.
Huulilävistys meni täysin vituiksi, huuli alkoi hajota sisältä päin lävistyksen ympäriltä ja oli kipeä. Otin korun pois, ja siihen takaosaan oli muodostunut jotakin hemmetin valkoista moskaa, joka lähti pois vasta autoklaavissa. En siis laittanut korua enään takaisin. Smileyssä ei ollut sen kummempaa ongelmaa, kuin se että n. 2 viikon käytön jälkeen ikeneni lähtivät vetäytymään sen verran uhkaavasti, että katsoin parhaaksi ottaa sen pois.

Ja nyt olen ottanut korvikset. Ihan vain random kultasepänliikkeessä, ampumalla tietenkin. Korven kanssa ei ole ollut sen jälkeen mitään ongelmaa, ei kipua, kudosnestettä, tulehduksia. Aivan kuin ne olisivat olleet minulla aina.

Olen kyllä ollut niin tyytyväinen ammuttuihin korviini, että olen suunnitellut hankkivani joko rustolävistyksen tai nenälävistyksen ampumalla.

En nyt ala puolustelemaan ampumista, että se olisi parampi tapa hankkia lävistys, mutta halusin tuoda omat kokemukseni esille. En varmaan ole ainut, jolla on vastaavia kokemuksia. Haluaisin vain tietää, että miten kokemukseni ovat mahdollisia jos se ampuminen on niin huono tapa?

Ja anteeksi että tuli näin pitkä tilitys. :)

35

6771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jentsa

      Taas saa pyssynvihaajat vettä myllyynsä ja alkaa apinalauman "ei -ikinä-pyssyllä" -veisuu...turha moisesta vääntää kättä. Ottakoot kukin miten parhaaks näkee!

      • lilly81

        Ensiksin ampumalla lävistäminen ei ole täysin turvallinen tapa,lävistyspyssyä ei voi steriloida (pelkkä desinfiointiaine ei riitä, voit saada esim.hepatiitti-c:n). Lisäksi ampumalla laitetut korut ovat liian lyhyitä,ei siis ole varaa lävistyksellä turvota ja näin ikävä kyllä useimmiten käy. Ampumakorujen materiaali on mitä on kultasepänliikkeissä, lävistäjät käyttävät titaania, eli ei ole vaaraa saada allergiaa.


      • niimmi
        lilly81 kirjoitti:

        Ensiksin ampumalla lävistäminen ei ole täysin turvallinen tapa,lävistyspyssyä ei voi steriloida (pelkkä desinfiointiaine ei riitä, voit saada esim.hepatiitti-c:n). Lisäksi ampumalla laitetut korut ovat liian lyhyitä,ei siis ole varaa lävistyksellä turvota ja näin ikävä kyllä useimmiten käy. Ampumakorujen materiaali on mitä on kultasepänliikkeissä, lävistäjät käyttävät titaania, eli ei ole vaaraa saada allergiaa.

        Pyssyllä kun ammutaan, niin koru laitetaan väkisin voimalla läpi.


      • minävain.
        niimmi kirjoitti:

        Pyssyllä kun ammutaan, niin koru laitetaan väkisin voimalla läpi.

        Olen kyllä muutamaan kertaan kuullut nuo perustelut, kiitos vain, mutta tässä vain ihmettelin omia kokemuksiani. Jos se pyssyllä lävistäminen kerta on niin pahasta.


      • Jentsa
        minävain. kirjoitti:

        Olen kyllä muutamaan kertaan kuullut nuo perustelut, kiitos vain, mutta tässä vain ihmettelin omia kokemuksiani. Jos se pyssyllä lävistäminen kerta on niin pahasta.

        Noiden jutut on kyl ihan bullshittiä! Kait sä nyt ite oot jutun huomannu omista kokemuksista niinku mäkin


      • KaSPerIt
        lilly81 kirjoitti:

        Ensiksin ampumalla lävistäminen ei ole täysin turvallinen tapa,lävistyspyssyä ei voi steriloida (pelkkä desinfiointiaine ei riitä, voit saada esim.hepatiitti-c:n). Lisäksi ampumalla laitetut korut ovat liian lyhyitä,ei siis ole varaa lävistyksellä turvota ja näin ikävä kyllä useimmiten käy. Ampumakorujen materiaali on mitä on kultasepänliikkeissä, lävistäjät käyttävät titaania, eli ei ole vaaraa saada allergiaa.

        Ei tatuointikonettakaan voi steriloida ja siitä vasta helposti voi saada hepatiitin-pyssyyn verrattuna!
        Kai lävistäjä kerto sen sinulle?
        Ja kai sinä sen myös tiedät?
        Tiedät varmaan sen että niitä tatskoja tehään sanoissa paikoissa lävistysten kanssa?

        Niin että keksi parempi mollaus!


      • KaSPerIt
        KaSPerIt kirjoitti:

        Ei tatuointikonettakaan voi steriloida ja siitä vasta helposti voi saada hepatiitin-pyssyyn verrattuna!
        Kai lävistäjä kerto sen sinulle?
        Ja kai sinä sen myös tiedät?
        Tiedät varmaan sen että niitä tatskoja tehään sanoissa paikoissa lävistysten kanssa?

        Niin että keksi parempi mollaus!

        Tosta kun lukee, pysyy todellisuudessa mukana, hähää!

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000012&conference=4500000000000195&posting=22000000034915034

        "Tatuointikonetta ei voi steriloida!"


      • tit-aani
        lilly81 kirjoitti:

        Ensiksin ampumalla lävistäminen ei ole täysin turvallinen tapa,lävistyspyssyä ei voi steriloida (pelkkä desinfiointiaine ei riitä, voit saada esim.hepatiitti-c:n). Lisäksi ampumalla laitetut korut ovat liian lyhyitä,ei siis ole varaa lävistyksellä turvota ja näin ikävä kyllä useimmiten käy. Ampumakorujen materiaali on mitä on kultasepänliikkeissä, lävistäjät käyttävät titaania, eli ei ole vaaraa saada allergiaa.

        ehkä nykyään jotkut käyttävät titaaniakin, monet eivät edes tiedä mitä käyttävät. mitä tuo sterilisointi tarkoittaa? ei taida meikäläisen sandaalejakaan voida sterilisooooida, silti kävelen niillä ihan sujuvasti


      • ................
        lilly81 kirjoitti:

        Ensiksin ampumalla lävistäminen ei ole täysin turvallinen tapa,lävistyspyssyä ei voi steriloida (pelkkä desinfiointiaine ei riitä, voit saada esim.hepatiitti-c:n). Lisäksi ampumalla laitetut korut ovat liian lyhyitä,ei siis ole varaa lävistyksellä turvota ja näin ikävä kyllä useimmiten käy. Ampumakorujen materiaali on mitä on kultasepänliikkeissä, lävistäjät käyttävät titaania, eli ei ole vaaraa saada allergiaa.

        Voisitko tarkemmin kuvailla miten saan korvien reiityksestä tuon hepatiitin ja miksi muka desinfiointi ei tehoa hepatiittiin? Kertoisit vaikka sen tarttumismekanismin. Kyllähän me entuudestaan tiedämme, että steriili koru tekee reiän, ei lävistyspyssy. Miksi lävistyspyssy pitäisi steriloida, koska montaa muutakaan lääketieteenkään instrumenttia ei voida steriloida. Esimerkiksi kelvannee vatsalaukun tähystämiseen käytetyt laitteet, niitä ei myöskään voi steriloida.

        Tietääkseni hepatiitti tai HVI virus ei kestä alkoholia, joka on usein käytetty desinfiointiaine.

        Miten ampumalla laitetut korut voisivat olla muuta kuin tarkoituksen mukaisia mitoiltaan ja malliltaan. Isot saksalaiset ja ruotsalaiset tehtaat syytävät niitä markkinoille miljoonakaupalla. Oletko tosiaan sitä mieltä, etteivät he osaa alkeellistakaan tuotekehitystä, ei. Sinulla on vain tarkoitushakuinen asenne.


      • ole varovainen
        lilly81 kirjoitti:

        Ensiksin ampumalla lävistäminen ei ole täysin turvallinen tapa,lävistyspyssyä ei voi steriloida (pelkkä desinfiointiaine ei riitä, voit saada esim.hepatiitti-c:n). Lisäksi ampumalla laitetut korut ovat liian lyhyitä,ei siis ole varaa lävistyksellä turvota ja näin ikävä kyllä useimmiten käy. Ampumakorujen materiaali on mitä on kultasepänliikkeissä, lävistäjät käyttävät titaania, eli ei ole vaaraa saada allergiaa.

        Tosiaan äitillä turpos se iha vitusti ja joutu vaihtaa melkein heti ensimmäisillä voi saasta


      • painu_sanonko_mihi
        ................ kirjoitti:

        Voisitko tarkemmin kuvailla miten saan korvien reiityksestä tuon hepatiitin ja miksi muka desinfiointi ei tehoa hepatiittiin? Kertoisit vaikka sen tarttumismekanismin. Kyllähän me entuudestaan tiedämme, että steriili koru tekee reiän, ei lävistyspyssy. Miksi lävistyspyssy pitäisi steriloida, koska montaa muutakaan lääketieteenkään instrumenttia ei voida steriloida. Esimerkiksi kelvannee vatsalaukun tähystämiseen käytetyt laitteet, niitä ei myöskään voi steriloida.

        Tietääkseni hepatiitti tai HVI virus ei kestä alkoholia, joka on usein käytetty desinfiointiaine.

        Miten ampumalla laitetut korut voisivat olla muuta kuin tarkoituksen mukaisia mitoiltaan ja malliltaan. Isot saksalaiset ja ruotsalaiset tehtaat syytävät niitä markkinoille miljoonakaupalla. Oletko tosiaan sitä mieltä, etteivät he osaa alkeellistakaan tuotekehitystä, ei. Sinulla on vain tarkoitushakuinen asenne.

        no emmä kyl tiiä voikos toi ''HVI'' tarttua pyssyl xD


    • ._.

      Mitäs jos ottaisit nuo pilalle menneet lävistyksesi, jotka lävistäjä teki, myös ampumalla ja kertoisit sitten kuinka kävi. Korva on täysin erilainen paikka lävistyksen kannalta kuin huuli tai kulma.

      • trööt

        tai ehkä ne lainaa sulle pyssyä ni voit opetella ite kotona, ja ampuu vaik bridgen....


    • minäpäminä.

      Itse otin viimeviikon perjantaina rustoon ampumalla lävistyksen. Kipu ei ehtinyt tuntua kauaa kun se oli niin nopeaa. Korva oli tietenkin arka ainakin sen päivän. Enkä pystynyt nukkua vasemmalla kyljellä kun korva painautui tyynyyn ja se sattuin, mutta nyt kyllä pystyn. Mulla ton lävärin kans ei oo viälä tullut mtn ongelmia. Itse olen ottanut kaikki korvikseni ampumalla. :D En usko, että sillä olisi niin suuri merkitys? Ainakaan en ole huomannut vielä mtn.. :D Tästä ei varmaan ollut kauheasti apua, mutta kerroin vain :)

      • AMPUMINEN

        itse joskus aikoinani menin tyhmänä ottamaan rustokorun ampumalla....
        ja voi vittu sitä taistelua mitä sain käydä ennenkuin sain sen "paranemaan" koru on ollu mulla pian 5 vuotta ja kun sen päällä nukkuu tulee se melkein poikkeuksetta kipeäksi, ainut koru millä sain sen silloin "hoidettua" oli ikivanha muovinen hoitokoru. Nyt lävistyksessä on hyvälaatuinen 1,6mm paksu kirurginteräs rengas, kaikista vaivattomin ratkaisu... joskus se tulee niin kipeäksi että et voi edes koskea koko korvaan... niin siinä teille, ongelmilta ei ole säästytty.... onnea vain teille pyssyttelijät


      • Mitämitämitä?
        AMPUMINEN kirjoitti:

        itse joskus aikoinani menin tyhmänä ottamaan rustokorun ampumalla....
        ja voi vittu sitä taistelua mitä sain käydä ennenkuin sain sen "paranemaan" koru on ollu mulla pian 5 vuotta ja kun sen päällä nukkuu tulee se melkein poikkeuksetta kipeäksi, ainut koru millä sain sen silloin "hoidettua" oli ikivanha muovinen hoitokoru. Nyt lävistyksessä on hyvälaatuinen 1,6mm paksu kirurginteräs rengas, kaikista vaivattomin ratkaisu... joskus se tulee niin kipeäksi että et voi edes koskea koko korvaan... niin siinä teille, ongelmilta ei ole säästytty.... onnea vain teille pyssyttelijät

        Se missä oot ollu tosi tyhmä on se, että oot menny laittaan kirurginterästä korvaan. Ei sit pidä ihmetellä jos korva on kipee, kun on 14% nikkelirengas korvassa. Onnee sulle vaan teräskoruilija...


      • otsö
        AMPUMINEN kirjoitti:

        itse joskus aikoinani menin tyhmänä ottamaan rustokorun ampumalla....
        ja voi vittu sitä taistelua mitä sain käydä ennenkuin sain sen "paranemaan" koru on ollu mulla pian 5 vuotta ja kun sen päällä nukkuu tulee se melkein poikkeuksetta kipeäksi, ainut koru millä sain sen silloin "hoidettua" oli ikivanha muovinen hoitokoru. Nyt lävistyksessä on hyvälaatuinen 1,6mm paksu kirurginteräs rengas, kaikista vaivattomin ratkaisu... joskus se tulee niin kipeäksi että et voi edes koskea koko korvaan... niin siinä teille, ongelmilta ei ole säästytty.... onnea vain teille pyssyttelijät

        Menikö pieleen se
        - otit ampumalla
        - laitoit kirurginterästä
        - kuu oli väärässä vaiheessa
        - vaiko oli mätä kuu


      • heihei
        AMPUMINEN kirjoitti:

        itse joskus aikoinani menin tyhmänä ottamaan rustokorun ampumalla....
        ja voi vittu sitä taistelua mitä sain käydä ennenkuin sain sen "paranemaan" koru on ollu mulla pian 5 vuotta ja kun sen päällä nukkuu tulee se melkein poikkeuksetta kipeäksi, ainut koru millä sain sen silloin "hoidettua" oli ikivanha muovinen hoitokoru. Nyt lävistyksessä on hyvälaatuinen 1,6mm paksu kirurginteräs rengas, kaikista vaivattomin ratkaisu... joskus se tulee niin kipeäksi että et voi edes koskea koko korvaan... niin siinä teille, ongelmilta ei ole säästytty.... onnea vain teille pyssyttelijät

        mutta kipuhan on toisaalta yksilöllistä. miksei tässäkin tapauksessa?


      • ole varovainen
        Mitämitämitä? kirjoitti:

        Se missä oot ollu tosi tyhmä on se, että oot menny laittaan kirurginterästä korvaan. Ei sit pidä ihmetellä jos korva on kipee, kun on 14% nikkelirengas korvassa. Onnee sulle vaan teräskoruilija...

        aivan totta mitämitämitä? nikkeliä ei kannata saatana pistää korvaa ei helevetti


      • imesitäpyssyys
        ole varovainen kirjoitti:

        aivan totta mitämitämitä? nikkeliä ei kannata saatana pistää korvaa ei helevetti

        aika vitun moni ampuu just sitä nikkeliä korvaa että onnee :)


    • fdggfdgdfg

      joo olet viisas jos menet ampumalla nenään ottamaan.... teet aivan oikein juu!
      ja olet tyhmä jos vertaat oikeita lävistyksiä korviksiin, eiköhän ne kuitenkin ole vähän eri asia-... kannattaa siis marssia lävistäjälle ottamaan se nenälävistys, olikohan materiaali lävistyksissä kenties vääränlainen sinulle?

      • minävain.

        Edellisissä lävistyksissä kaikki korut ovat olleet titaanisia. Nyt korvissa ainakin kultasepän mukaan hopeaa.
        Ja tietääkseni ovathan nekin lävistyksiä, jotka ovat korvissa.

        Ja sinä ._., minä tiedän ja sinä tiedät ettei tulisi mieleenkään ottaa näihin edellisiin paikkoihin ampumalla lävistyksiä. Sen verran minäkin ymmärrän. Eli oliko kommenttisi nyt vähän turha.


    • _tämä
      • popopopoooo

        voi perhana että ärsyttää nää väännöt.

        Nonis. Eli tulehtuminen yms riippuu yleensäkki lävistyksen hoiosta. Vaikka ottas ampumalla, jos hoitaa hyvin, ei tulehu. Jos ottaa hyvällä lävistäjällä joka tekee sen puhtailla välineillä ja reikä tulehtuu, turha siittä on lävistäjää syyttää!!!

        itelellä on ammuttu melkee kaikki korvikset, mut ne onki ihan perus rusto-ja lobeja. Muualle en ottas ampumalla. 2 huulikoruu löytyy myös.


    • mietiskelijä^^

      Laitetaanko nenään ylipäätänsä enää ampumalla korua? En halua ottaa lävistämällä, koska silloin koruksi laitetaan rengas ja en halua itselleni rengasta vaan pienen sievän nappikorun. Ja kyllä, tiedän että rengasta suositellaan ensimmäiseksi koruksi, koska se parantuu nopeiten. Mutta silti haluaisin ampumalla sen napin. Lävistysliikkeethän niitä ei varmasti sillä tavalla tee, eli tietääkö joku missä sitten tehdään??

      • Itäkeskuksessa

        Silver Wavessa. Ja voi että tuli hyvä ja nätti. Suosittelen.


      • Itäkeskuksesta!
        Itäkeskuksessa kirjoitti:

        Silver Wavessa. Ja voi että tuli hyvä ja nätti. Suosittelen.

        Eli siis pitääkö sinne Silver Waveen varata aika vai voiko vaan mennä ja sanoa että haluaa nenäkorun? Maksoiko paljon ja oliko kuinka paljon koruvaihtoehtoja? Kun en itse Helsingissä asu ja aika harvoin siellä käyn, mutta seuraavan kerran kun menen niin voisin poiketa hakemaan nenäkorun! :D


      • ...
        Itäkeskuksesta! kirjoitti:

        Eli siis pitääkö sinne Silver Waveen varata aika vai voiko vaan mennä ja sanoa että haluaa nenäkorun? Maksoiko paljon ja oliko kuinka paljon koruvaihtoehtoja? Kun en itse Helsingissä asu ja aika harvoin siellä käyn, mutta seuraavan kerran kun menen niin voisin poiketa hakemaan nenäkorun! :D

        Voi mennä vaan, maksaa 11€, ja nenäkorumalleja on 3. Materiaalit on ensiluokkaisia ja henkilökunta erittäin asiantuntevaa. Ehdottomasti suosittelen.


    • .....

      olen enemmänkin lävistämisen puolella, mutta korviin ampuminen ei ole niin kauheaa, olen kaikki 15 korvistani tehnyt ite tai ampunu eikä minkään kanssa oo ongelmia.

      naamalävistykset olen myös tehnyt ite (4 pidempi aikasta huulikorua , enemmänkin olllut). tärkeintähän näissä naamalävistyksissä on se että on ne on tehty "rokotusneulalla" ja ne hoidetaan hyvin. ja se hoitaminen tarkoittaa muutaki ku suolaveden läträäminen kerran päivässä. päihteitä ei suositella, lakanoiden oltava puhtaat, muutenkin muu hygienia kunnossa ja ruokavalio. eikä saa tietenkään koskea likasin käsin. korua ei kannata vaihtaa heti teon jälkee vaa oottaa joku kuukausi enneku alkaa räplää omin päin korua ( yleensä liikkeissä vaihdetaan koru lyhyempään 2 viikon päästä ilmaiseksi)


      en tiedä mikä oikein mikä aiheutti sinun tulehdukset mutta joku on siihenkin on syy, ei ne itsestään pysy nii paskoina. en kyllä suosittele nenäkorun ottamista ampumalla, siinä on nenän hermotkin vaarassa (parilla tutulla lähteny tunto puolesta naamasta ja naama vaan roikkunu) . mutta jokainen tekee ne miten haluaa. :)

    • lll

      Itse kyllä kannatan lävistämistä kaikkialle muualle kuin korviin. Tai siis kyllähän korvankin voi ihan hyvin lävistää.
      Mutta, lobehan on vain pehmeää kudosta, venyvämpää ja "anteeksiantavampaa" kuin muut kudokset, esim. kasvoissa.
      Ja kyllähän se lävistämisen ja ampumisen kestämisellä on suuria eroja eri ihmisillä.

      Joillakin korvareikien ampumisen jälkeen korva tulehtunut, märkinyt jne., minulla on ammuttu rustokin ja jo tämän viikon jälkeen se ei ole kipeä, pyörii hyvin ja työntää vain hieman nestettä.
      Tietenkin on suurena riskinä, että kudos tulehtuu ->turpoaa -> koru koteloituu ja tulee keloideja, jotka ovat todella rumia.
      Minun kudostyyppini vain sattuu olemaan mukautuva ja kestävä. Toisilla tilanne voi olla hyvinkin päinvastainen.

      Eli: suosittelen mieluummin ottamaan muut kuin lobet lävistäjällä, vaikka hinta ampumalla tai itse tekemällä olisikin alempi.

    • häpeäpilkku

      "En nyt ala puolustelemaan ampumista, että se olisi parampi tapa…"

      Et nyt ala puolustella ampumista? Etpä tietenkään. Entinen lävistäjäkin sanoi: "Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat siellä taivaassa." Parempi tapa on ottaa neulalla ja kärsiä ikuiset vaivat, kuin ottaa sillä "väärällä" eli pyssyllä ja päästä kaikista riesoista, kuin koira veräjästä, kivuttomasti ja vielä halvemmalla.

      HYI, Häpeä! sinä joka pyssyllä mielit ottaa vääräoppisesti rustoon. Älä ainakaan tunnusta.

      • onkotylsäelämä

        mikä vittu on tarkotus tällä xD


    • selkototeamus

      Omat korvat on ammuttu joskus kun olin 4v ja serkkuni tyttö sai korvakorut vasta k kuukauden iässä oli kyllä kaikilla ihmettelemistä siinä!
      Ampumine on nopee homma kun taas jollai neulalla väkertää 2h

      • Anonyymi

        Ittellä itse lävistyksen teossa meni kylläkin ehkä 3 sekkaa ja sit sen jälkee piti laittaa vaa koru. Ite tykkään enemmän lävistämisestä mut no riippuu ihmisestä.


    • Laamaluumu

      Minä itse otin vuonna 2010-2011 välillä ensimmäisen Lävistykseni ja ne oli korvakorut olin silloin 6 vuotias ja korvikset laitettiin ampumalla ja ei tullu sen jälkeen mitään ihmeellistä ne parani tosi nopeaa ei muistaakseni ollut kipeinä ja mulla on edelleen korvakorut 😄

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe