Auroran vastaanottokoti

sivusta seurannut

Onko kokemuksia Auroran vastaanottokodin toiminnasta? Minkälaisella koulutuksella työntekijät arvostelevat lasten vanhempia ja kirjoittavat suosituksia huostaanotoista?

40

7188

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • houligan

      iha perseestä koko mesta, siellä tuli oltua ''muutama'' vuos sitte.

      • ihan sama, mitä sanot!

        Nykyään kaikkialla vaaditaan asiakasdemokratiaa ja asiakkaan kuulemista. Lastensuojeluasiakkaalla ei oole mitään oikeuksia. Joka hel... ammattikorkeakoulututkinnon suorittanut henkilö voi määritellä jonkun kyvyttömäksi vanhemmuuteen ja kansalaisuuteen. Sen jälkeen sinun mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä.


      • eroa näkemyksellä ja näkemyksellä
        ihan sama, mitä sanot! kirjoitti:

        Nykyään kaikkialla vaaditaan asiakasdemokratiaa ja asiakkaan kuulemista. Lastensuojeluasiakkaalla ei oole mitään oikeuksia. Joka hel... ammattikorkeakoulututkinnon suorittanut henkilö voi määritellä jonkun kyvyttömäksi vanhemmuuteen ja kansalaisuuteen. Sen jälkeen sinun mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä.

        henkilökunnan näkemyksellä on painoarvoa. He ovat kunnianarvoisia Suomen kansalaisia.


      • Tallennus pakolliseksi
        eroa näkemyksellä ja näkemyksellä kirjoitti:

        henkilökunnan näkemyksellä on painoarvoa. He ovat kunnianarvoisia Suomen kansalaisia.

        Ehdottomasti Äänitettävä ja mielellään kuvat.

        Työntekijöiden joukossa jokunen taivastietä etsivä.

        Toivottavasti kirjoittaa oikeuskanslerille ja kertoo näkemisistään.


      • ÄLÄ ASTU MIINAAN
        eroa näkemyksellä ja näkemyksellä kirjoitti:

        henkilökunnan näkemyksellä on painoarvoa. He ovat kunnianarvoisia Suomen kansalaisia.

        Pelottava paikka!

        MIKSI...joku lähtee kuskaamaan lapsiaan Aurooraan tai muuallekkaan arvioitavaksi?


      • Anonyymi

        Ootko minkä ikäinen ite olin siel 2007 ja olin joku 2v salee


    • ....

      saaneet millaista palautetta kyseisestä firmasta. Sekä kunnan sosiaaliasiamieheltä
      että onko hänelle tullut tietoonsa minkälainen paikka (negatiivista palautetta siis...).

      • Auroora joo ja huost

        KOKO SAKKI SAAMAA LAFKAA.
        Paras kun luotat vain itsees lastesi kasvatuksessa/hoidossa!


    • sweitsi

      Tekevät ko paikassa hoitotyötään. Päätökset huostaanotoista tehdään muualla. Myöskään amk-tutkinnon suorittanut henkilö ei huostaanottopäätöksiä tee, joten haukutte väärää puuta.

      • niin.pä.n.iin.

        Viitaten tuohon lauseeseen "....Myöskään amk-tutkinnon suorittanut henkilö ei huostaanottopäätöksiä tee, joten haukutte väärää puuta...."

        Kukahan niitä lastensuojeluasiakkuuksien selvittelytöitä ja päätöksiä lastensuojelun asiakkuuksista esimerkiksi tekeekään
        jos esimerkiksi kunnassa tai kaupungissa
        ei ole yhtään lain mukaisesti koulutettua lastensuojeluviranomaista
        tai 90% lastensuojelussa työskentelevistä on epäpäteviä
        eli mitä ilmeisimmin juurikin tätä amkki-sakkia......


      • nasu58

        se paikka on perseestä edelleen. uskomatonta, että nykysuomessa pidetään yllä tuollaista fasistimeininkiä


    • mummi

      Aivan oikein. Minulla isovanhempana on ollut hyviä kokemuksia lastensuojelun kanssa työskentelystä. Auroran henkilökunta ei päätöksiä tee vaan ylempi porras. Ehkä henkilökuntakin tavallaan pelkää arvostelua. hekin ovat inhimillisiä. Minä mummina olen onnekseni saanut asioida ihanan ja asiantuntevan lastensuojelu ihmisen kanssa. Hän kuuntelee ja ottaa mielipiteeni huomioon aidosti. Auroran henkilökunta tekee työtään parhaansa mukaan.

      • number.1.

        Lastensuojelussahan on osa työstä juurikin perheen ja läheisten kanssa työskentelyä
        mutta päärooli ja -osa lastensuojelussa on lapsella.

        Miten hänen olonsa ja elonsa lastensuojeluviranomaisen toimesta ja toimivallan alla on järjestetty.
        Kuinka hänen oloaan ja eloaan sijaishuollossa seurataan ja valvotaan.
        Saako hän riittävää hoivaa ja huolenpitoa,
        kuinka hänen kasvuaan ja kehitystään tuetaan ja autetaan vaikeissakin olosuhteissa (sillä sitähän se on kodin ulkopuolella kasvaminen esimerkiksi juuri laitosoloissa),
        kohdellaanko häntä asianmukaisesti, asiallisesti, oikeudenmukaisesti, ikävuosiensa vaatimusten mukaisesta jne
        hänen ollessa vailla perheensä suojaa, hoivaa ja tukea jne.

        Lapsi on lastensuojelussa viranomaisenkin näkökulmasta 1.


    • Vai muka

      "Lastensuojelussahan on osa työstä juurikin perheen ja läheisten kanssa työskentelyä
      mutta päärooli ja -osa lastensuojelussa on lapsella. "

      Vai on muka! Laitokset mainostavat vanhempien kanssa työskentelyä saadakseen hintoja kiskottua silläkin varjolla ylöspäin.

      Kun laittoman huostaanoton alussa saatoin lapseni laitokseen, mukana astelleet sosiaalityöntekijät painottivat sitä, että tapaamisia ei tule rajoittaa, koska kotioloissa ei ollut huostaanottoperusteita. Meneekö ls:n valheideologian saarnaajille jakeluun ollenkaan?

      Silti laitoksessa ei välitetty p:n vertaa siitä, että huostaanotto oli laiton, vaan kaikki vanhempien tapaamiset tähtäsivät vain ja ainoastaan yhteen ja ainoaan päämäärään eli löytää vikoja kasvattajista, joiden "löytöjen" valheellisella varjolla jatkaa huostaanottoa vielä senkin jälkeen kun 2-vuotinen hoidollinen jakso olisi tullut täyteen.

      Laitoksen perhetyön tapa etsiä ko. "vikoja" oli sellainen, että joka ainut kasvattaja saadaan niiden avulla näyttämään epäonnistuneelle. Jopa sossut nauroivat heidän "löydöilleen", mutta meillä nyt sattuikin olemaan harvinaisen rohkeat sossut, jotka kotiuttivat lapsen laitoksen hullusta raivosta ja purun vastustuksesta huolimatta.

      Aurora-kodista on aiemmin kuulunut ihan kamalia juttuja, niitä löytyy täältä ja muiltakin palstoilta.

    • Minä

      paikka on hyvä ja henkilökunta tekee työtänsä ammattimaisesti ja suurella sydämellä. Kuuntelevat myös muita läheisiä kuin omaa perhettä.

      • Nasu58

        Paikka on perseestä ja työntekijät nöyryyttävää sekä lapsia että vanhempia. Ihan kunnon natsumeininkiä


    • Muistan tällaista

      Jos edellä oleva kommentti on totta, niin johan on paikassa tyyli muuttunut muutaman vuoden takaiseen verrattuna.

      Silloin täällä käsiteltiin pitkään erään isän tapausta, jolle sossu ei sallinut lapsia äidin sairastuttua, vaikka kyse oli tavallisesta, päihteettömästi ja työssä käyvästä isästä. Hänellä oli lisäksi paljon sukulaisia ympärillään, jotka olivat ennenkin auttaneet tarpeen tullen lasten hoidossa.

      Eron jälkeen vanhemmilla oli yhteishuoltajuus, isä oli useinkin hoitanut lapsia luonaan. Mutta kun äiti joutui äkillisesti sairaalahoitoon, sossu ei edes ilmoittanut isälle asiasta, kun lapset oli jo viety ja siroteltu pitkin Suomea eri sijaishuollon paikkoihin. Suomen kielisen perheen vauva esim. sijoitettiin ruotsinkieliseen perheeseen ja muuta vastaavaa laitonta ja lasten edun vastaista tapahtui.

      Pari pientä lasta laitettiin nimenomaan Auroran vastaanottokotiin ja siellä pari tanttaa oli ilmoittanut isän luo kaipaaville pienokaisille, että "Te ette tule pääsemään ikinä isälle."

      Muistaakseni HO määräsi juuri nuo lapset kotiutettavaksi isän luo, mutta asia pitkittyi kun sossu valitti HO:n päätöksestä. Aurorassa isän ja lapsen tapaamisia hankaloitettiin, isällä ei olisi saanut olla tukihenkilöä mukana palavereissa ja mitä kaikkea... Että sellaisia rikollisia touhuja, jotka osaltaan liittyivät Auroraan.

      • Tarkkailussa?

      • mielivaltaa

        Tällaista mielivaltaista toimintaa lapsen edun nimissä on aivan liikaa. Miten tällainen on mahdollista? Suomen pitäisi olla jokin hyvinvointivaltio. Täyttä mielivaltaa. Vanhemmat eivät saa edes itseään koskevia papereita, ja kun valittaa perusturvalle, niin ne informoivat koko perheen historian henkilöille, joille asia ei todellakaan kuulu. Pitäisi vain perustella, miksi papereita ei anneta. sen sijaan he tuomitsevat ja mustamaalaavat vanhemmat, ihan tarkoituksellisesti. Onko oikein? Lasten vieminen on ihan sattumanvaraista, kuka viedään kuka saa asua kotona.


    • Baltic Prinsess 1

      Aikamoista puhetta Aurorasta sehän yrittää tehdä vain oikein

      • Lapsibisnes?

        Tuo Hesrin juttu taisikin olla mainos, hieman ihmeellinen valinta, kun kysymyksessä on lastenkodit.

        Tavoita asiakkaasi 40 eurolla kuukaudessa Yrityspalvelulla.

        http://omakaupunki.hs.fi/yrityspaketti/
        ----


    • nujerrettu

      Tee kaikkesi, ettet joudu ko. järjestelmän asiakkaaksi! Sieltä on todella vaikea päästä pois ja menetät vanhemmuutesi ja ihmisarvosi istuessasi kokouksesta toiseen jauhamassa samoja asioita. Kaikki päivittelevät, utelevat ja provosoivat, mutta käytännössä lapsi on "lapsiparkissa" ja pärjää jos pärjää!
      Hoitajat vaihtuvat, yhdenmukaiset säännöt ja rajat ovat hakusessa.
      Hengissä voi selvitä, mutta lyötynä ja masentuneena - niin lapsi kuin hänen läheisensäkin!

    • Äiti Minäkin

      En vähättele kärsimyksiänne, mutta haluan kertoa että meillä lasten sijoitus on kestänyt tällä hetkellä 8kk eikä sijoituksen perustelu kestä päivänvaloa. Teillä voisi olla asiat huonomminkin. Voisitko ajatella että olisit onnellinen että kärsimyspäiviä oli vain 3 eikä enempää?

      • Halloo

        en nyt ihan ymmärrä, oletko puolesta vai vastaahjn????? eli pitäisikö nyt yhtäkkiä peukuttaa auroran puolesta. kas niin makaa kuin petaa, ja meillähän nuo kotiasiat ovat, ja ovat aina olleet kunnossa. Jos teillä 8 kk sioitus, joka edéllen jatkuu, niin sitten pitänee teidän katsoa peiliin/// On kyvykkäitä ja ei-kyvykkäitä vanhempia....-.


    • miukumamma1

      Selasin näitä viestejä ja voin vain todeta, että Auroran ns.vastaanottokoti on perseestä.Oma lapseni "joutui" sinne n.vuosi sitten tilanteessa, jossa minä olin saanut sairaskohtauksen ja mies oli työmatkalla. Vaikka mies kotiutui heti seuraavana päivänä, niin lapsi joutui olemaan Aurorassa viikonlopun yli (koska lastensuojelun ei ollut töissä) ja meno oli aikamoista henkilökunnan taholta.. Pääsin itsekin sairaalasta ja vietimme mieheni kanssa kaiken vapaa-ajan lapsen kanssa. Sain siellä kokea kaikenmoist: lasten huoneet=kopit olivat kaameassa kunnossa, hen kilökunta huusi ja pilkkasi lapsia, esim.oman lapseni kohdalla suurta ärtymystä ja simputusta aiheutti se, että hän halusi tehdä läksynsä rauhassa, mennä nukkumaan samaan aikaan kuin kotonakin ja käydä suihkussa!!!! no onneksi tilanne ratkesi parhain päin heti, kun saatiinn lastensuojelu paikalle, joka totesi, että sijoitus oli täysin väärä. Mutta summa sum marum: Auroran henkilökunta, ja erit.ne "johtavat" työntekijät ovat täysin sopimattomia ammattiinsa

      • miukumauku3

        no joo, täällä ovat käyneet peukuttamassa auroran tyyöntekijät. edelleen menossa oikeudenkäyntiprosessi heitä vastan, koska rikkoivat ihmisoikeuksia niin lapsen kuin vanhempien osalta. Toivotaan, että oikeus voittaa ja paikka suljetaan tai ainakkin työntekijät saatetaan vastaamaan teoistaan.


    • hantanen1

      Auroran vastaanottokoti - ihme, että saa edelleen toimia - ns.hoitajat siellä harjoittavat täyttä anarkiaa, pahoinpitelevät lapsia - kukaan ei puutu -

      • hantanen2

        tää onkin ihan vitun hienoo, ett enää ei voi äänestää miinusta Aurorasta, ainoastaan plussaa, hhhaaahhhhhh


    • gugguggugguggenheim

      Raha rulettaa. Kukas sen Auron p-läävän omistaakaan?

      Vai on tänne - toiminto hankittu takaisin.
      Se on nimenomaan häirikön ja lasten kusannuksella rahaa takovien aikaansaannosta se.

    • paskat

      itse olen ollut siellä ja siellä ollessani mult varastettii rahat ja lelut olin n.4v nyt oon 12v . Kun sanoin vanhemmileni jotka sanoivat Auroran työntekijöille jotka sanoivat että mitäs ite jättää tavaransa muiden saataville vaikka tavarani oli huoneessani -.-

      • samatkokemukset

        Itekkin oon ollu siel joku n.4v ja sama.. Lelut katos aina ja työntekijät syytti mua siitä kun olin jättäny leluni vaik ne oli omassa huoneessa..


    • ösahj

      Minkälaisia ne vanhemmat ovat, joiden lapset otetaan vasten vanhempien tahtoa huostaan? Kelvottomia? Ehkä, ehkä ei, mutta ainakin katkeria. Ja katkeruuden voi ymmärtää. Sen mukaista palautetta sitten antavat, esim. tänne. Ja ihan joka paikkaan.
      Ei ole muuten töistä helpoimmasta päästä olla lastenkodissa. Eikä parhaiten palkattua. Keskimäärin tekevät parhaansa, mutta mätämunia mahtuu joka paikkaan.. Esim. suomi24.fi...

    • Keuruu,Ismo

      http://www.metro.fi/uutiset/a1387807970466

      Auroraa ravistelee kovemman luokan skandaalit sen lisäksi että talo myrkyttää asiakkaitaan homeella eräs yhdysvaltalaisen naisen kohtelu on saavuttamassa kansainvälisen skandaalin eilen tuli alue-uutisissa juttu missä Helsinkiläisen pelastakaa lapset ry:n sosiaalityöntekijä on toimitellut lisäksi kyseiseen keissiin arvottomia ja väärennettyjä asiakirjoja Auroran lääkäreille tarkoituksena provosoida henkilön pahoinpitelyä kyseisen pelastakaa lapset ry:n huijarin sosiaalityöntekijän nimikin mainittiin mutta en muista sitä enää

    • menninkäinenZ

      Pidä kieli keskellä suuta!

    • Nasunen123

      perseestä on se paikka

    • Hantanen1

      Pedofiilejä myös, ainakin ns.vastaava ohjaaja: kun poikani - 12v. meni suihkuun niin "täti vaati päästä "tarkistamaan ja pesemään pippelin".Onneksi ei lapsi suostunut.

    • Josrahaaeisossuaovella

      Rupusakki täällä taas huutelee

      • Susa1

        Aivan mahtava henkilökunta ja perheen kanssa avoin ilmapiiri.


    • Aurorassa.asustellut

      Hiukan myöhässä tulen tänne,mutta jos joku tänne vielä eksyy ni saapahan lukea munkin kokemuksen/mielipiteen. Itse olin siellä yhdek kuukauden 2009 ja en paljoa siitä muista,muuta kun että vihasin sitä kun siinä oli joku yöhoitaja,ja mun huoneek ovi oli auki,joten se periaatteessa näki mun huoneeseen. Ja lisäksi yksi hiukan henkilökohtaisempi huono kokemus siltä ajalta on myös mutta sitä en viitsi jakaa tänne. Mutta kyllä siektä myös jotain hyvää muistan,kuten sen kun pelasin jonkun aikuisen tai lapsen kanssa sellaista eläinpeliä, jossa oli iso noppa joks päästi eläinten ääniä xd:)

    • Anonyymi

      Minä olin Auroran lastenkodissa ensimmäisen kerran 6 vuotiaana 1981 ja seilasin edestakaisin koko nuoruuteni kodin epävakaan ympäristön takia. Itselläni ei noista ajoista lastenkodissa olr mitään pahaa sanottavaa. Henkilökunta todellakin oli pätevää ja olivat aidosti huolissaan. Kiitos heille siitä näin vuosikymmenten jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe