Google-mainonta?

Yrittäjänainen23

Onko teistä kenelläkään kokemuksia Google-mainonnasta? Onko oikeasti niiin hyvä kanava kun sitä monet mainostaa? Tuoko asiakkaita kotisivuille?

95

15463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kklökk

      Hyvin toimii, kun osaa laittaa hakusanat oikein.

      • Anonyymi

        Mutta google mainokset tulee joka paikasta miten voi estää. Ärsyttävää toimintaa minuun ei mainokset tehoo


    • viimmeisen päälle

      Hyvin todettu tuo hakusanat oikein, heh heheh. Google Adwords on sellainen rahastuskanava että oksat pois!

      Ensin pääset aloittamaan vaikka 0,10 € / näyttö jollekin hakusanalle, mutta jo tunnin kahden päästä saat laittaa yhteen näyttökertaan 8,00 € !! samalle hakusanalle. Etkä tarkkaa perustetta löydä hinnanmuutokselle vaikka suurennuslasilla kävisit joka sivun läpi. Tarkenna hakusanaa tai maksa lisää, se kyllä mainitaan.

      Ja hinnat muuttuu ihan jatkuvasti ja saat tosiaan mainostaa ihan työksesi. Ohjelma auki edessä ja päivität hintoja tai hakusanoja niin kauan kuin kassassasi on rahaa.

      Voin sanoa että yhden naksautuksen hinta sivuillesi tulevasta uteliaasta voi olla loppujen lopuksi todella kallis, kunhan kassasi on tyhjennetty.

      Koitin kanssa aluksi jollain satasella katsoakseni ja totesin etten kuunaan palaa takaisin Adwordsin pariin. Laitan nekin rahat vaikka Hesarin mainoksiin.

      Onnea kokeilulle, mutta palaa sitten kirjoittamaan kokemuksistasi :)

      • adwors-guru

        "Ensin pääset aloittamaan vaikka 0,10 € / näyttö jollekin hakusanalle, mutta jo tunnin kahden päästä saat laittaa yhteen näyttökertaan 8,00 € !! samalle hakusanalle. Etkä tarkkaa perustetta löydä hinnanmuutokselle vaikka suurennuslasilla kävisit joka sivun läpi. Tarkenna hakusanaa tai maksa lisää, se kyllä mainitaan."

        Kaksi ilmaista vinkkiä: AdWordsissa ei makseta näytöistä vaan napsautuksista ja toinen ilmainen vinkki: sun kotisivut on perseestä ja sen vuoksi Google ei halua sun mainostavan tuolla sanalla. Muuten Suomessa ei löydy kuin muutama sana josta saat maksaa 8e klikki. Tuolta pohjalta kannattaa antaa varmaan tuo mainonta hoidettavaksi jollekin ammattilaiselle.


      • tyytyväinen AdWordsiin
        adwors-guru kirjoitti:

        "Ensin pääset aloittamaan vaikka 0,10 € / näyttö jollekin hakusanalle, mutta jo tunnin kahden päästä saat laittaa yhteen näyttökertaan 8,00 € !! samalle hakusanalle. Etkä tarkkaa perustetta löydä hinnanmuutokselle vaikka suurennuslasilla kävisit joka sivun läpi. Tarkenna hakusanaa tai maksa lisää, se kyllä mainitaan."

        Kaksi ilmaista vinkkiä: AdWordsissa ei makseta näytöistä vaan napsautuksista ja toinen ilmainen vinkki: sun kotisivut on perseestä ja sen vuoksi Google ei halua sun mainostavan tuolla sanalla. Muuten Suomessa ei löydy kuin muutama sana josta saat maksaa 8e klikki. Tuolta pohjalta kannattaa antaa varmaan tuo mainonta hoidettavaksi jollekin ammattilaiselle.

        Ostin kampanjan täältä http://www.tm-tomera.com/googlemainonta/ ... ja olen ollut todella tyytyväinen. Suosittelen!


      • sssää
        tyytyväinen AdWordsiin kirjoitti:

        Ostin kampanjan täältä http://www.tm-tomera.com/googlemainonta/ ... ja olen ollut todella tyytyväinen. Suosittelen!

        Niin varmaan kun olet siellä töissä.


      • Anonyymi

        Hakusaan/klikkauksen hinta määräytyy aina Googlessa olevan kilpailutilanteen mukaan. Ja siis vain klikkaukset maksaa, ei mainosnäytöt. Jos tuntuu noin hankalalta kuin nimimerkki Viimeisen päälle tuskailee, niin kannatta antaa Googlemainonta hoidettavaksi asian osaavalle mainostoimistolle. Tarjotaan sillä puolella on!


    • Seppo.Jyrkinen

      Tavallisen yrityksen kannattaa mieluummin kehittää omia kotisivuja, sillä siitä tuleva hyöty kestää parhaimmillaan vuosikausia. Hyvät kotisivut menestyvät Googlen varsinaisella listalla ja se tuottaa kymmenkertaisen hyödyn mainontaan nähden.

      Googlen AdWords voi olla hyvä ratkaisu uusien tuotteiden lanseerauksessa, jolloin esilletulo saa maksaa hieman enemmän ja joka kestää rajallisen ajan. Samoin se sopii yhden tuotteen markkinointiin.

      Ja mitä ikinä valitsetkaan, niin muista hankkia hyvä tilastointi. Tällainen on esimerkiksi Googlen maksuton Analytics palvelu, joka tarjoaa varsin luotettavaa tietoa sivuliikenteestä kertoen mm mistä yritysluettelosta vierailijat ovat tulleet. Ja sitten kun lasket yhden vierailun hinnan, niin nitropurkki on syytä pitää käden ulottuvilla.

      • Been There, Seen That, Done...

        Kotisivujen optimointi on toki tärkeää ja hakukoneoptimointi tuokin kertaluonteisen panostuksen jälkeen parhaimmillaan vuosia "maksutonta" liikennettä sivustoille.

        On kuitenkin syytä muistaa, että optimointi voi nostaa kotisivut ns. luonnollisten hakutulosten kärkeen vain rajallisella määrällä hakusanoja. Hakukoneoptimointi on lisäksi jatkuva prosessi, jolla ei saavuteta tuloksia yhdessä yössä.

        Näkyvyyttä voidaan lisätä hakukonemainonnalla, jonka avulla sivustot saadaan nostettua hakutulosten kärkeen vaikka tuhansilla valituilla hakusanoilla. Hakukonemainonta on lisäksi erittäin kustannustehokasta ja mainostaja maksaa vain, kun mainosta klikataan.

        Paras tulos saavutetaankin hakukonemainonnan ja -optimoinnin yhdistelmällä. Jokainen linkki hakutulossivulla on poissa kilpailijoiden näkyvyydestä.


      • Qualified Individual
        Been There, Seen That, Done... kirjoitti:

        Kotisivujen optimointi on toki tärkeää ja hakukoneoptimointi tuokin kertaluonteisen panostuksen jälkeen parhaimmillaan vuosia "maksutonta" liikennettä sivustoille.

        On kuitenkin syytä muistaa, että optimointi voi nostaa kotisivut ns. luonnollisten hakutulosten kärkeen vain rajallisella määrällä hakusanoja. Hakukoneoptimointi on lisäksi jatkuva prosessi, jolla ei saavuteta tuloksia yhdessä yössä.

        Näkyvyyttä voidaan lisätä hakukonemainonnalla, jonka avulla sivustot saadaan nostettua hakutulosten kärkeen vaikka tuhansilla valituilla hakusanoilla. Hakukonemainonta on lisäksi erittäin kustannustehokasta ja mainostaja maksaa vain, kun mainosta klikataan.

        Paras tulos saavutetaankin hakukonemainonnan ja -optimoinnin yhdistelmällä. Jokainen linkki hakutulossivulla on poissa kilpailijoiden näkyvyydestä.

        Aamen ja piste! Tuossa on juuri se oleellinen kaikki pähkinänkuoressa. Näinhän se juuri menee, mutta kun sitä on niin vaikea ihmisten ymmärtää. Toiset satsaavat ainoastaan hakukoneoptimointiin, koska se merkitsee "ilmaisia" sijoituksia Googlessa...ja sitten pettyvät kun eivät ne niin hyvin tulekaan esille. Sitten taas osaamattomat ihmiset tekevät mainoksia AdWordsilla ja ihmettelevät miksi heidän mainoksensa näkyvät euron tarjouksella alempana kuin kilpailijan, joka maksaa ammattilaiselle 90 senttiä klikiltä...ja tämä ammattilainen ottaa vielä katetta 30-50%...joskus enemmänkin. Itselle tämä kuvio on selvä, mutta voi voi tuota sekamelskaa joka noissa hommissa maallikkokentällä vallitsee. Itse en enää työskentele yhdessä Suomen suurimmistaGoogle-mainostoimistoista. Alkoi vaan jo kyllästyttämään. Nyt ihan muuta tekemistä oman firman puitteissa ja ainakin Google-näkyvyys on siinä taattu ja hyvin kohtuulliseen hintaan.


    • ..kunhan ensin maksat törkysummat. Sanotaankos nyt näin nätisti, että ihmisiä se tuo kotisivuilles, mutta kuinka paljon ostavia ihmisiä eikä surffailijoita.. jokainen klikki maksaa...

      • Halpaa kuin saippua

        Laita sivujesi kävijäseuranta kuntoon ja mittaa mitkä hakusanat tuovat kauppaa!


    • Itse tekijä

      Löysin tuollaisen sivun kuin www.googlemainonta.info hakemalla "googlemainonta". En tiedä tarkalleen kun en tunne, mutta tuossa näyttäisi olevan jopa jotain järkeä. Itse olen tähän mennessä tehnyt omat AdWordsini, hyvin toimineet, mutta kun en ehdi, en jaksa, ei kiinnosta ja voi osaamisessakin voi olla toivomisen varaa.

      • J

        Kannattaa laittaa yrityksen tiedot kaikkialle, mihin vain ilmaiseksi saa laittaa. Jokainen linkki, jonka saat ujutettua johonkin päin nettiä, nostaa jonkin verran sivusi arvostusta Googlen (ja muidenkin) hakukoneiden tuloksissa. Yksi mahdollinen paikka hankkia ilmaista lisänäkyvyyttä löytyy osoitteesta http://www.yrityswiki.fi


    • Pekka määttää Lainatakseni "Työkyvyn ylläpito tulee olemaan seuraavan kymmenen vuoden aikana yksi tärkeimmistä haasteista Suomessa."jatkoa.. http://blogi.kuntauutiset.fi

    • googlemainonta

      Kannattaa olla tarkkana, jos ostat mainoskampanjoita joltain yritykseltä.
      Monet kun ovat kovasti ylihinnoiteltuja.

      Tuolta löytyy edulliset ratkaisut: http://voimatiimi.fi

      • ammattilainen

        Hakukonemarkkinointi, siis sekä mainonta että optimointi, on oikein tehtynä ja oikealla tavalla seurattuna ja mitattuna kustannustehokkain tapa tehdä mainontaa, piste.

        Jos operoi pienellä budjetilla ja on aikaa sekä vähän kärsivällisyyttä perehtyä asiaan, niin kannattaa tehdä itse. Jos taas tekee isommin, laajalla tuotevalikoimalla ja sanastolla, tai on muuten valmis vähän maksamaan siitä että joku muu tekee asiat puolestaan, niin kannattaa kääntyä ammattilaisen puoleen.

        Palveluntarjoajia, jotka oikeasti tekevät hyvää työtä ja saavat aikaan myös tuloksia, ei ole Suomessa kuin kourallinen. Tässäkin asiassa vähän aikaa ja omaa järkeä käyttäen löytää kyllä ne hyvin helposti.
        Näihin toimijoihin eivät kuulu ne nimeltä mainitsemattomat yrittäjät, jotka mm. tällä palstalla "muka tyytyväisinä asiakkaina" mainostavat itseään.
        Jo yrityksen kotisivuista, palveluvalikoimasta ja vaikkapa referensseistä voi vetää aika nopeasti ja helposti johtopäätöksiä siitä, onko kyseessä vakavasti otettava alan yritys vai ylihintaisia klikkejä myyvä ryöstäjä.

        Ja kyllä, olen itse alalla ja toimin eräässä näistä tämän alan "oikeista" yrityksistä, mutta en ala tässä itseäni ja edustamaani yritystä mainostamaan.
        Kehoitan vain kaikki olemaan tarkkana siitä mitä, millaisilla ehdoilla ja mistä palveluita ostatte.


      • näin se vaan on
        ammattilainen kirjoitti:

        Hakukonemarkkinointi, siis sekä mainonta että optimointi, on oikein tehtynä ja oikealla tavalla seurattuna ja mitattuna kustannustehokkain tapa tehdä mainontaa, piste.

        Jos operoi pienellä budjetilla ja on aikaa sekä vähän kärsivällisyyttä perehtyä asiaan, niin kannattaa tehdä itse. Jos taas tekee isommin, laajalla tuotevalikoimalla ja sanastolla, tai on muuten valmis vähän maksamaan siitä että joku muu tekee asiat puolestaan, niin kannattaa kääntyä ammattilaisen puoleen.

        Palveluntarjoajia, jotka oikeasti tekevät hyvää työtä ja saavat aikaan myös tuloksia, ei ole Suomessa kuin kourallinen. Tässäkin asiassa vähän aikaa ja omaa järkeä käyttäen löytää kyllä ne hyvin helposti.
        Näihin toimijoihin eivät kuulu ne nimeltä mainitsemattomat yrittäjät, jotka mm. tällä palstalla "muka tyytyväisinä asiakkaina" mainostavat itseään.
        Jo yrityksen kotisivuista, palveluvalikoimasta ja vaikkapa referensseistä voi vetää aika nopeasti ja helposti johtopäätöksiä siitä, onko kyseessä vakavasti otettava alan yritys vai ylihintaisia klikkejä myyvä ryöstäjä.

        Ja kyllä, olen itse alalla ja toimin eräässä näistä tämän alan "oikeista" yrityksistä, mutta en ala tässä itseäni ja edustamaani yritystä mainostamaan.
        Kehoitan vain kaikki olemaan tarkkana siitä mitä, millaisilla ehdoilla ja mistä palveluita ostatte.

        Juuri näin kuin tuossa edellisessä viestissä mainittiin.
        Suurin osa näitä palveluja tarjoavista yrityksistä on pelkkiä kusettajia, ikävä kyllä.
        Myyvät x -tuhatta kontaktia 0,7 - 1,5€ klikkihintaan, mutta "unohtavat" mainita että nämä kontaktit tulevat epärelevanteilla hakusanoilla, joista ei ole asiakkaalle mitään hyötyä.

        Olen itse nähnyt useamman raportin, joissa koko kampanja, tietenkin klikkejä myytynä, sisältää 20-30 hakusanaa, joista 2-3 sanaa tuo noin 75% koko liikenteestä.
        Yllättäen nämä kaksi sanaa ovat suhteellisen halpoja, eivät vastaa mainostajan tuote- tai palveluvalikoimaa kuin korkeintaan osittain ja maksavat palvelun tuottajalle ehkä 0,15-0,25€.
        Kate on kunnossa, mutta missä hyöty asiakkaalle?

        Suomesta ei todellakaan löydy tämän alan palveluntarjoajia, joiden kanssa kannattaisi tehdä yhteistyötä, kuin muutama, tietenkin joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.
        Myös minä peräänkuulutan sitä että ottakaa edes vähän selvää taustoista, niin on edes mahdollisuus osua oikeaan kumppanin valinnassa.

        Riippuen vähän siitä onko paino mainonnan vai optimoinnin puolella, niin neljä ihan oikeasti alan ammattilaista ovat Get It Right, Tulos, NetBooster ja Estime, tietenkin muutamien isompien mediatoimistojen lisäksi.

        Jos noista ei löydy sopivaa kumppania, niin kannattaa unohtaa koko juttu tai koittaa tehdä hommat itse.


    • Feeder5

      Itse olen käyttänyt Adbrite järjestelmää joka ostaa taas mainostilaa eri verkostoista, mm. Yahoo, eBay
      jne. Voit itse kohdistaa alueelisesti, kielellisesti, iällisesti, sukupuolellisesti. Maksu USD:nä ja vain
      maksukortein.
      Ihan hyvin clikkauksia = vierailijoita tullut eikä kulutkaan mitään katastrofaalisia ole olleet, minimi on 5
      USD/day.


      Enenmän tuosta:

      Adbrite:
      http://www.adbrite.com/
      Wikipedia:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Adbrite

    • KERRAN..

      Kokeilin tehdä itse tuota mainontaa kun tuli joku tarjouslappu Googlelta ja rahaakin pistin 50 euroa. Piti muka olla niin helppoa ja yksinkertaista. Nyt vaan on sellainen tilanne, että en ymmärrä koko ohjelmasta hölkäsen pöläystä eli taisi taas kerran mennä ne rahat kankkulan kaivoon. Kiitos Google siitä lapusta jonka lähetitte. No, on sitä suurempiakin summia tässä vuosien varrella tullut mainontaan hukattua.

    • -yrittäjä-

      Teet kunnon nettisivut, joissa on paljon asiaa aiheesta jota haluat mainostaa. Ei maksa mitään, ja pian sivustollesi tulee lukuisia kävijöitä Googlen lisäksi muiltakin hakukoneilta. Lisäksi erilaiset mainosfiltterit eivät suodata mainostasi pois, kuten tapahtuu juuri näille maksetuille adwords-kyhäelmille.

      Kokemusta on, firman sivulla joka päivä valtavasti liikennettä eikä maksa mitään. Salaisuus on laaja-alaisessa artikkelissa koskien firman tuottamaa palvelua. Ihmiset etsivät erilaisilla aiheeseen liittyvillä hakusanoilla ja firman sivu on usein ensimmäisten hakutulosten joukossa.

      • kerran..

        Kyllä pitäisi kunnon nettisivut olla, tosin ne maksoivat pari tuhatta euroa eli "ei maksa mitään" ei ainakaan minun kohdallani pidä paikkansa. Itse en nyt todellakaan ymmärrä kotisivuista mitään, vielä vähemmän kuin Google-mainoksista. Löytyvät kyllä Googlesta tärkeimmällä eli puutarhakalusteet joltain sivulta mutta ilmeisesti liian kaukaa. Kotisivutoimittajani opetti minulle miten käytetään Googlen kävijäseurantaa ja sen mukaan ainakaan ei kävijöitä Googlesta tule juuri lainkaan. Siitä on kuitenkin ollut mukava seurata kävijämääriä ja huomata mitkä lehtimainokset toimivat ja mitkä eivät eli säästöä on tullut sitä kautta. Koska tuo oma osaaminen ei tuohon Google-mainontaan riittänyt niin otin (taas) kevättä varten 20 000 klikin Google-mainonnan eräältä toimistolta. Kalliiksi tuli taas, mutta tiedän että se viimekeväiseen tapaan kyllä maksaa itsensä takaisin. Tai en itse asiassa edes tiedä onko tuo 15 000e, laskutus kolmessa erässä, kallis vai ei. Takaisinmaksu on suhteessa kuitenkin parempi kuin lehtimainonnassa, jossa 15000 eurolla ei niin ihmeitä tehdä.


      • kokemuksia tästä
        kerran.. kirjoitti:

        Kyllä pitäisi kunnon nettisivut olla, tosin ne maksoivat pari tuhatta euroa eli "ei maksa mitään" ei ainakaan minun kohdallani pidä paikkansa. Itse en nyt todellakaan ymmärrä kotisivuista mitään, vielä vähemmän kuin Google-mainoksista. Löytyvät kyllä Googlesta tärkeimmällä eli puutarhakalusteet joltain sivulta mutta ilmeisesti liian kaukaa. Kotisivutoimittajani opetti minulle miten käytetään Googlen kävijäseurantaa ja sen mukaan ainakaan ei kävijöitä Googlesta tule juuri lainkaan. Siitä on kuitenkin ollut mukava seurata kävijämääriä ja huomata mitkä lehtimainokset toimivat ja mitkä eivät eli säästöä on tullut sitä kautta. Koska tuo oma osaaminen ei tuohon Google-mainontaan riittänyt niin otin (taas) kevättä varten 20 000 klikin Google-mainonnan eräältä toimistolta. Kalliiksi tuli taas, mutta tiedän että se viimekeväiseen tapaan kyllä maksaa itsensä takaisin. Tai en itse asiassa edes tiedä onko tuo 15 000e, laskutus kolmessa erässä, kallis vai ei. Takaisinmaksu on suhteessa kuitenkin parempi kuin lehtimainonnassa, jossa 15000 eurolla ei niin ihmeitä tehdä.

        Tuolla ylempänä on tuo yksi firma kun tekee tuota hommaa. Pyynti 140 euroa kuussa. Onko kellään kokemuksia? Miten tuo hinta? En oikein löytänyt vertailuun tarvittavaa tietoa.


      • 09876
        kokemuksia tästä kirjoitti:

        Tuolla ylempänä on tuo yksi firma kun tekee tuota hommaa. Pyynti 140 euroa kuussa. Onko kellään kokemuksia? Miten tuo hinta? En oikein löytänyt vertailuun tarvittavaa tietoa.

        !40 euroa hallinnasta on aika alhainen hinta, monille liian alhainen. Toki jos tuotteita on vähän, voi tuollakin summalla saada niille riittävän hyvää mainontaa.

        Tuossa siis veloitetaan pelkästä työstä se kuukausisumma ja maksat Googlelle mediakulut erikseen.

        Nimim. alalla toimiva


      • opastuksesta
        09876 kirjoitti:

        !40 euroa hallinnasta on aika alhainen hinta, monille liian alhainen. Toki jos tuotteita on vähän, voi tuollakin summalla saada niille riittävän hyvää mainontaa.

        Tuossa siis veloitetaan pelkästä työstä se kuukausisumma ja maksat Googlelle mediakulut erikseen.

        Nimim. alalla toimiva

        Kiitos kommentista. On se 140 euroakin pienyrittäjälle jo aika paljon kuussa, ja sitten tosiaan vielä nuo muut kulut. Sen verran kuitenkin rohkaisi että taidampa ainakin soittaa ja kysäistä asiasta.


      • Venetaksi
        opastuksesta kirjoitti:

        Kiitos kommentista. On se 140 euroakin pienyrittäjälle jo aika paljon kuussa, ja sitten tosiaan vielä nuo muut kulut. Sen verran kuitenkin rohkaisi että taidampa ainakin soittaa ja kysäistä asiasta.

        Vertailin itse aikanaan goolge markkinoinnin palveluntarjoajia ja totesin hinnoittelujen vaihtelevan voimakkaasti ja ne olivat epäselviä. Mielestäni 140e hallinnointimaksu on selvä ja hinnaltaan kohtuullinen. Itse olen kokenut saavani tällä rahalla Salesboosterilta erittäin tehokasta mainontaa ja hyvää palvelua. En usko, että yksikäään muu isompi palveluntarjoaja pystyy tehokkaampaan tulokseen.

        Veneily terveisin

        Mikko Kempas
        www.helsinginvenetaksi.fi


      • artikkeli
        Venetaksi kirjoitti:

        Vertailin itse aikanaan goolge markkinoinnin palveluntarjoajia ja totesin hinnoittelujen vaihtelevan voimakkaasti ja ne olivat epäselviä. Mielestäni 140e hallinnointimaksu on selvä ja hinnaltaan kohtuullinen. Itse olen kokenut saavani tällä rahalla Salesboosterilta erittäin tehokasta mainontaa ja hyvää palvelua. En usko, että yksikäään muu isompi palveluntarjoaja pystyy tehokkaampaan tulokseen.

        Veneily terveisin

        Mikko Kempas
        www.helsinginvenetaksi.fi

        http://www.yrittajalinja.fi/uutiset.html?a100=89


      • Remppa-Ari
        Venetaksi kirjoitti:

        Vertailin itse aikanaan goolge markkinoinnin palveluntarjoajia ja totesin hinnoittelujen vaihtelevan voimakkaasti ja ne olivat epäselviä. Mielestäni 140e hallinnointimaksu on selvä ja hinnaltaan kohtuullinen. Itse olen kokenut saavani tällä rahalla Salesboosterilta erittäin tehokasta mainontaa ja hyvää palvelua. En usko, että yksikäään muu isompi palveluntarjoaja pystyy tehokkaampaan tulokseen.

        Veneily terveisin

        Mikko Kempas
        www.helsinginvenetaksi.fi

        Itsekin käytän tätä SalesBoosteria. On kyllä toimittanut hyvin klikkejä ja SalesBoosterilla on oikea mainosmies hoitamassa näitä hommia. SalesBoosteriin olen todella tyytyväinen ja voin suositella sitä kaikille jotka empivät ostaa mainontaa Googlesta. Puskaradio puhuu puolestaan!


      • Linkittäjä
        Remppa-Ari kirjoitti:

        Itsekin käytän tätä SalesBoosteria. On kyllä toimittanut hyvin klikkejä ja SalesBoosterilla on oikea mainosmies hoitamassa näitä hommia. SalesBoosteriin olen todella tyytyväinen ja voin suositella sitä kaikille jotka empivät ostaa mainontaa Googlesta. Puskaradio puhuu puolestaan!

        Viitaten tuolla ylempänän olevaan keskusteluun niin tuolla kans paikka missä voi laittaa linkin ilmaiseksi eli www.yritysatlas.fi.


      • srgserg
        kerran.. kirjoitti:

        Kyllä pitäisi kunnon nettisivut olla, tosin ne maksoivat pari tuhatta euroa eli "ei maksa mitään" ei ainakaan minun kohdallani pidä paikkansa. Itse en nyt todellakaan ymmärrä kotisivuista mitään, vielä vähemmän kuin Google-mainoksista. Löytyvät kyllä Googlesta tärkeimmällä eli puutarhakalusteet joltain sivulta mutta ilmeisesti liian kaukaa. Kotisivutoimittajani opetti minulle miten käytetään Googlen kävijäseurantaa ja sen mukaan ainakaan ei kävijöitä Googlesta tule juuri lainkaan. Siitä on kuitenkin ollut mukava seurata kävijämääriä ja huomata mitkä lehtimainokset toimivat ja mitkä eivät eli säästöä on tullut sitä kautta. Koska tuo oma osaaminen ei tuohon Google-mainontaan riittänyt niin otin (taas) kevättä varten 20 000 klikin Google-mainonnan eräältä toimistolta. Kalliiksi tuli taas, mutta tiedän että se viimekeväiseen tapaan kyllä maksaa itsensä takaisin. Tai en itse asiassa edes tiedä onko tuo 15 000e, laskutus kolmessa erässä, kallis vai ei. Takaisinmaksu on suhteessa kuitenkin parempi kuin lehtimainonnassa, jossa 15000 eurolla ei niin ihmeitä tehdä.

        Älä hyvä mies tai nainen mene ostamaan tuollaisia kampanjoita ja maksa siitä 50 pinnaa katetta palvelun tarjoajalle. Noilla summilla kannattaa ehdottomasti hakea joku goole mainontaan erikoistunut yritys, joka tekee homman kiinteällä hallinnointitaksalla ja sinä itse maksat sitten ainoastaan ne googlen klikit.


    • googleonking
      • Itsetekijä

        Olen tehnyt itse jo pitkän aikaa itse tuota googlemainontaa ja ihan hyvin on mennyt. Nyt parin viikon sisällä kaikki on mennyt päin persettä ja linkit eivät näy ja hinnat ovat pilvissä. Olen huomannut että ne laatupisteet ovat vaihdelleet aikojen kuluessa, mutta olleet yleensä 6-7. Nyt 3-4. Mitään muutoksia ei ole tehty eli näinkö se on joku rahastustemppu Googlelta. Osaako joku valaista asiaa? Niitä Googlen ehdottamia (ennen hyvä näkyvyys noin 40 senttiä ja nyt pyyntö aloitussivusta 1,5-2,5e) hintoja en tule maksamaan eli lopetan mainonnan tai sitten jos vika on omassa osaamisessani niin etsin jonkun osaavan niitä tekemään jos ei liikaa maksa.


    • HKM:n asiakas

      Itselleni taitaa tulla jokunen tonni takkiin enkä ole varmaan ainoa. Kuulin että Hakukonemediat on haettu konkurssiin. Tarkistin asian ja ainakin aarre.fi:ssä oli merkintä, jonka mukaan verottaja olisi jättänyt konkurssihakemuksen 1.10. Saas nähdä ottavatko yhteyttä vai pitääkö itse lähteä soittelemaan. Toistaiseksi mainos vielä näkyy eli ties vaikka ehtisi mennäkin kampanja loppuun mutta se siitä.

      • Web Bond

        Laadukas hakukoneoptimointi ja hakukonemainonta tehdään AINA asiakkaan tarpeet huomioiden. Meidän malli esimerkiksi tuohon mainontaan on läpilaskutus tilinhoitomaksu. Asiakas itse siis päättää paljonko on halukas investoimaan kullekin hakusanalle ja mihin haluaa Googlessa sijoittua.

        Hakukoneoptimointi on toinen tapa saavuttaa hyvä Google näkyvyys. Se toimii myös hakusanoilla, mutta sillä erotuksella, että nostamme teidtä Googlen "normaalissa" hakulistauksessa etusivulle. Mikäli kustannustehokas optimointi kiinnostaa, niin ottakaa meihin yhteyttä!

        www.webbond.fi


      • faktahommaa

        Tiedoksesi; Hakukonemediat ei ole konkurssissa.


      • asasasasas
        faktahommaa kirjoitti:

        Tiedoksesi; Hakukonemediat ei ole konkurssissa.

        No, näköjään ainakin haettu konkurssiin ja verottaja vielä hakijana, se riittää mulle! Laskuttavatkin aina ennakkoon.


      • Toimari
        asasasasas kirjoitti:

        No, näköjään ainakin haettu konkurssiin ja verottaja vielä hakijana, se riittää mulle! Laskuttavatkin aina ennakkoon.

        Missä tietoa konkurssista? Linkki?


      • väärät laskut
        faktahommaa kirjoitti:

        Tiedoksesi; Hakukonemediat ei ole konkurssissa.

        Sisä-Suomen yritysverotoimiston perintäyksikkö on hakenut Hakukonemediat LSA Oy:n, Y-tunnus: 2090710-1, konkurssiin päivämäärällä 1.10.2010. Lisäksi Intrum Justitia Oy on asettanut Hakukonemediat LSA Oy:lle 21.12.2010 yksityisoikeudellisen trattaprotestin.

        Yrityksen maksuhäiriöt ja muut luottotietomerkinnät: 5 kpl.


      • oikeustoimitajuinen
        Toimari kirjoitti:

        Missä tietoa konkurssista? Linkki?

        Sisä-Suomen yritysverotoimiston perintäyksikkö on hakenut Hakukonemediat LSA Oy:n, Y-tunnus: 2090710-1, konkurssiin päivämäärällä 1.10.2010. Lisäksi Intrum Justitia Oy on asettanut Hakukonemediat LSA Oy:lle 21.12.2010 yksityisoikeudellisen trattaprotestin.

        Yrityksen maksuhäiriöt ja muut luottotietomerkinnät: 5 kpl


      • lehmä

        YTJ:ssä 23.8.2011 KONKURSSISSA


      • liskkkoooo
        faktahommaa kirjoitti:

        Tiedoksesi; Hakukonemediat ei ole konkurssissa.

        YTJ:sä 23.8.2011 KONKURSSISSA


    • kokeillut

      En suosittele.

      • Optimoija

      • Pikkukauppias
        Optimoija kirjoitti:

        Kannattanee kysellä tuolta: http://www.optimointi.com

        Sieltä saanee guruilta "Oikeita vastauksia".

        Sisä-Suomen yritysverotoimiston perintäyksikkö on hakenut Hakukonemediat LSA Oy:n, Y-tunnus: 2090710-1, konkurssiin päivämäärällä 1.10.2010. Lisäksi Intrum Justitia Oy on asettanut Hakukonemediat LSA Oy:lle 21.12.2010 yksityisoikeudellisen trattaprotestin.

        Yrityksen maksuhäiriöt ja muut luottotietomerkinnät: 5 kpl.

        Että siitä vaan tilaamaan palveluita. Onneksi haistoin palaneen käryä ja tarkistin luottotiedot Suomen Asiakastiedosta. Meinasi mennä rahat sen sileän tien.


      • Vararehtori
        Pikkukauppias kirjoitti:

        Sisä-Suomen yritysverotoimiston perintäyksikkö on hakenut Hakukonemediat LSA Oy:n, Y-tunnus: 2090710-1, konkurssiin päivämäärällä 1.10.2010. Lisäksi Intrum Justitia Oy on asettanut Hakukonemediat LSA Oy:lle 21.12.2010 yksityisoikeudellisen trattaprotestin.

        Yrityksen maksuhäiriöt ja muut luottotietomerkinnät: 5 kpl.

        Että siitä vaan tilaamaan palveluita. Onneksi haistoin palaneen käryä ja tarkistin luottotiedot Suomen Asiakastiedosta. Meinasi mennä rahat sen sileän tien.

        sillä Google-mainokset pyörii edelleen. Ainaskin ton firman omat. google taitaa jäädä nuolemaan näppejään. Vai maksetaaks noi etukäteen noi mainokset. Luulis ettei mainostais enää kun on menossa konkurssiin.


      • rentukka78
        Vararehtori kirjoitti:

        sillä Google-mainokset pyörii edelleen. Ainaskin ton firman omat. google taitaa jäädä nuolemaan näppejään. Vai maksetaaks noi etukäteen noi mainokset. Luulis ettei mainostais enää kun on menossa konkurssiin.

        mitä tollasilla rimpuittajilla tekee kukaan. Rahastusta pelkästään. Noita soittelijoita riittää. Olin itsekin töissä tuolla Hakukonemedioissa. Ei pelaa. En jaksanut kusettaa asiakkaita enää.


      • justiiina
        Pikkukauppias kirjoitti:

        Sisä-Suomen yritysverotoimiston perintäyksikkö on hakenut Hakukonemediat LSA Oy:n, Y-tunnus: 2090710-1, konkurssiin päivämäärällä 1.10.2010. Lisäksi Intrum Justitia Oy on asettanut Hakukonemediat LSA Oy:lle 21.12.2010 yksityisoikeudellisen trattaprotestin.

        Yrityksen maksuhäiriöt ja muut luottotietomerkinnät: 5 kpl.

        Että siitä vaan tilaamaan palveluita. Onneksi haistoin palaneen käryä ja tarkistin luottotiedot Suomen Asiakastiedosta. Meinasi mennä rahat sen sileän tien.

        Hyvä, että on oikeita asioita ja nimenomaan faktaa asiasta. Jos faktat potaskaa luulisi yrityksen vaativan oikaisua asioihin, eikö?
        Niin makaa kun petaa!


      • toukka
        Pikkukauppias kirjoitti:

        Sisä-Suomen yritysverotoimiston perintäyksikkö on hakenut Hakukonemediat LSA Oy:n, Y-tunnus: 2090710-1, konkurssiin päivämäärällä 1.10.2010. Lisäksi Intrum Justitia Oy on asettanut Hakukonemediat LSA Oy:lle 21.12.2010 yksityisoikeudellisen trattaprotestin.

        Yrityksen maksuhäiriöt ja muut luottotietomerkinnät: 5 kpl.

        Että siitä vaan tilaamaan palveluita. Onneksi haistoin palaneen käryä ja tarkistin luottotiedot Suomen Asiakastiedosta. Meinasi mennä rahat sen sileän tien.

        Saako edes ihmiset palkkoja? Vai onko siellä enää kun "johto" töissä?


    • hesan poika

      Väärä kaupan teko tyyliä kilpailevalta yritykseltä.

      Minulla ollut mainontaa runsaan vuoden ajan hakukonemedioilla ja nyt alan kilpailevalta yritykseltä soitettiin minulle ja kerrottiin että olet varmaan ja hakukonemdioiden asiakas ja hei ei kannata olla ota suurinpiirtein multa kun ei firmaa enää ole, tarkistin asian useammalta taholta ja asia ei ollutkaan niin vaan toiminta jatkuu normaalisti ja minun mainontani on ollut hakukonemedioilla ihan hyvin toiminnutta!
      olen kuullut ettäå jollakin muulla ei ole mennyt yhtä hyvin!

      Minulla siis asiat hyvin mutta onko noilla kaikilla alan kauppureilla asiat hyvin!?

      Yrittäjä Hesasta

      • Pikkukauppias

        Tarkistin itse kaupparekisteristä ja sieltä löyty tieto, että Hakukonemediat on saneerauksessa. Itse olen mainostanut googlella jo vuodesta 2006 lähtien, ensin Total Managementin kautta ja sitten kun sieltä lähti minun yhteyshenkilöni Hakukonemedioihin, otin sieltä. Sain mainonnan alle puolella Totalin hinnoista ja ainakin minun mainontani on toiminut lostavasti ja jatkossakin otan täältä.
        Käsittääkseni saneerauksessa on vielä tarkemmat seurannat kuin normaalissa yritystoiminnassa.
        Voipi olla, että kuitenkin otan jatkon jälkilaskutuksella, sillähän riski taas siirtyy Hakukonemedialle.


      • kärpäsloukkuja

        Toivottavasti sinulla yrittäjä on asiat edelleenkin hyvin ja opettelit itse tekemään mainonnan.


    • Ohhoijakkaa

      Miksi jonkun AdWordsin pyröttämiseen täytyy talossa olla myynti, tuotanto, johto, toimitilat, edustusautot jne. Joku nekin maksaa ja tässä tapauksessa se kai tiedetään kuka. Tai ehkei ole maksanut tarpeeksi kun asiat ovat tuolla mallilla, tai sitten kulut ovat liian korkeat. Minulle Adwords tuottaa noin 95% yhteydenotoista eli se on välttämättömyys, mutta riittää kun joku pyörittää sitä puolestani (vaikka itsekin voisin osata) ja ottaa siitä kohtuullisen työpalkan.

    • Ex-puhelimyyjä

      Toi on niin totta. olin itse aikasemmin myymässä ja voi mitä kusetusta kun sen tietää. Osta 10000 klikkiä tai 20000 klikkiä ja sitä sun tätä arvotonta paskaa kaupan päälle jos päätät nyt. Ja firmat ostaa kauheella hinnalla tietämättä mitä ne klikit oikeatsi maksaa ihan vaan siks koska markkinointina toimii. Niistä riittää mukavasti naurun aihetta myyjien kaffetauollekin. Kyllä yrittäjät on pöllöjä kun eivät ota asioista selvää. Sorry vaan, mut näin on. Ite tienasin kohtuulliisesti mut työnantaja ruhtinaallisesti. Nyt onneks ihan muissa hommissa nauramassa muita juttuja.

    • HUIJARIT

      Hakukonemediat huijaa asiakkaita minkä kerkiää. Kampanjat eivät ole päällä ja jos asiakas soittaa selitetään kaikkea ja pistetään päälle uudestaan. Myyjiä taitaa olla vähemmän kun omistajan perheenjäseniä. Hyvät yrittäjät tarkastaa kontaktimäärät ja mitä maksatte ja mistä..

    • jokk367

      tällä alalla tuntuu olevan kyllä melkosia käärmeitä.... soitellaan ja myydään "jatkoa" toisen yrityksen palvelulle. Itse Hakukonemedioilta tilanneena olen ollut tyytyväinen. omaa analyticsia seuranneena näin klikkien täsmänneen. tosin turhia kävijöitä tuli kampanjan aikana jokunen. mutta kuulemma aika normaalia että mahtuu kampanjaan "huonoilla hakutermeillä sivuille saapuneita"? mutta niin kauan on minulle ok. kun saan Hakukonemedioilta edullisemmin kuin itse tehtynä.

    • Lehtinen.j

      nyt kannattakin olla tyytyväinen kun koko paska meni konkurssiin.. Taitaa jäädä satojatuhansia "klikkejä" toimittamatta.. Hakukonemediat fanit eipä hätää ne perusti jo uuden Firman dynet oy;n..

      • myyryläinen

        Kyl kannattaa ihmisten "edes" joskus uskoa, kyl täällä vaan kansa tuntuu jotain tietävän. Onhan nois keskusteluissa käynyt selville et heikohkon puoleisesti menee ja meni. Konkurssi tuli mut ei hätää DyNett:ssä homma jatkuu ainakin jonkun aikaa. Taitaa olla viel samas paikassa koko konttori. Onkohan siel tj lisäksi muutkin "johtajat"???


      • DY_DY_DY

        JA MIHINKÄS NE KÄÄRMEET NYT SITTEN LUIKERTELI..........miteskäs se laulu menikään... EI FIRMANI MUN KONKKAA TEE,,,,, NIMI VAAN SEN VAIHTUU..... että klikkauksia ostelemaan nyt sitten - TYNETISTÄ .


    • 5tuntia.com

      www.5tuntia.com

      Olen käyttänyt Google hakukonemarkkinointia jo monta kuukautta toisessa yrityksesäni. Toiminut erinomaisesti kun asian oppii. Olen jättänyt käytännössä kaiken muun markkinoinnin ja mainonnan pois. Sijoitettuun rahaan nähden tulokset olleet todella hyviä. Kirjoittelen asiasta blogissani tod. näk. jossain vaiheessa.

      Blogi: www.5tuntia.com

    • aaaaaaaaaaaaaabbbbbb

      Hakukonemedioilla näköjään sivut toimii, mutta sivujen uutisissa ei mainita lainkaan konkurssia. Tai mitä sitä kaikkea vähäpätöistä nyt uutisiin laittaakaan.

      • mkok

        ei kai siellä sitä kerrota eikä kai sanotakkaan jos sitä kysyy??? No totta se on joka tapauksessa.


    • Mainonnan tekijä

      Teen itse työkseni AdWords-mainontaa ja hakukoneoptimointia ja halusin kommentoida noita ns. klikkipaketteja. Näiden pakettien myyjät ovat tahranneet koko toimialaa aika pahasti viime vuosina, koska hinnoittelu on asiakkaan kannalta epäselvä. Toisaalta asiakkaatkaan eivät aina tiedä, mitä he ovat edes ostamassa. Jos menee ostamaan 1000 klikin paketin esim. hintaan 700 €, tulee yhden napsutuksen hinnaksi 0,7 e. Tämä kuulostaa lähtökohtaisesti hyvältä jos ei ota huomioon sitä, että palveluntarjoaja tekee voittonsa napsautuksista. Näin ollen palveluntarjoajan ei aina kannata näyttää mainosta sellaisilla hakusanoilla, joiden hinta on lähellä tai ylin tuon 0,7 €:n. Tämä on huono tilanne, koska usein toimialan arvokkaimmat hakusanat ovat myös kalleimpia.

      Mielestäni Googlelle maksettava budjetti ja toimittajan työn kustannus pitää aina erottaa toisistaan ja laskutuksen pitää olla asiakkaalle läpinäkyvää. Itse Google tilin tulee myös olla asiakkaan omistuksessa - tämä on erittäin tärkeä pointti. Tässä ketjussa kauhisteltiin myös 140 €:n palvelukustannusta. Toki täytyy ottaa huomioon yrityksen toiminnan koko mutta AdWords-investointi täytyy mitoittaa muihin markkinointipanostuksiin. Kuinka paljon rahaa laitetaan lehti-ilmoituksiin, messuille osallistumisiin, neliväriesitteiden painamiseen tai jopa tv/radiomainontaan? Jos firma laittaa keskimäärin markkinointiin vain esim. 200 €/kk, on 140 € ehkä paljon. Toisaalta jos tälläkin panostuksella saadaan valmiiksi kiinnostuneita asiakkaita tai jopa suoria tilauksia, ei tuo summa ole suuri. Itse en tee mainontaa tuossa hintakategoriassa. Olen määritellyt työlleni määrätyn tuntihinnan ja palvelua tuotetaan sen mukaan. Mainostan tässä suorasukaisesti omaa palveluani eli lisää näistä asioista voi lueskella sivustoltani: http://hakukonemarkkinointi.org.

      Terveisin, hakukonemarkkinoinnin yrittäjä Espoosta.

    • Yrittäjä V-S

      Juuri näin ja prikuulleen, mitä yllä kerrotaan. Harmi sisäänsä, että moni potentiaalinen ja toimiva yritys on lopettanut kokonaan satsaukset hakukoneisiin näiden tahrojen ja epäselvyyksien takia. Mahdollisuuksia kun olisi vaikka mihin. Erona edelliseen yrittäjään veloitan itse tuota kiinteää palveluhintaa. Tämä siksi, että hoitaessani samanaikaisesti suurta määrää asiakkaita päivittäin, on käytännössä hyvin vaikeaa siinä työn touhussa kellottaa tekemisiään per asiakas. Toisaalta työmäärä voi päivästä riippuen vaihdella kovastikin kun tarvitaan korjauksia, muutoksia jne. Kun palvelulle on sovittu kiinteä ja "kaiken" sisältävä kuukausitaksa, niin kohtuudessa pysyvät lisätyöt ja pyynnöt asiakkaan suunnalta sisältyvät aina siihen. Tästä olen saanut asiakkailtani positiivista palautetta. Asiakas tietää aina ennalta mitä seuraavassa laskussa lukee ja uskaltaa silti tarpeen mukaan ottaa yhteyttä muutosten ym. merkeissä. Näin siis, mutta kuten sanottu, edellinen kirjoitus on todella hyvä ja asiaa. Kiitos siitä!

      Terveisin, hakukonemarkkinoinnin yrittäjä Varsinais-Suomesta
      www.googlemainonta.info

      • Avilan Oy

        Yritysuutisia:Uusi toimija alalla www.suomengooglemainonta.fi


    • "Pakettiostaja"

      eikös kuukkeli nykyää pakota laittaan klikkihinnat? olen ainakin toimittajaltani saanut hintoineen raportin. itse olen maksanut 0,95 € per kävijä. olen ihmetelly välillä kun raportissa lukee hintana monissa hakusanoissa yli tuon 0,95€. Tutkittuani huomasin että yhteenlaskettu keskiarvo on ollut 0,64€. olen tilannut 5000kävijää. Mielestäni ei huono diili, ja aina kun haluan muuttaa mainosta kautta hakutermejä muutokset tehdään 24h:n kuluessa pyynnöstäni. Ymmärrän itsekin että katetta on otettava, aika vähäinen tuo kate on verrattuna omaan työhöni, en helvetissä myy tuotteitani raaka-aineen hinnalla.

      • Enoikeinymmärrä

        Moi

        En näistä hintojen keskiarvoista tiedä mitään. Itse teen märkätilaremontteja ja vaimoni pyörittää kampaamoa. Ostin meille yhteiskäyttöön 3000 klkkauksen paketin ja maksoinkin yli euron per kävijä. Itse sain tuosta puolessa vuodessa tarkalleen ottaen 52 ja vaimoni 3017 kävijää (saimme siis enemmän kuin piti eli siinä mielessä hyvä). Itse en saanut yhtään yhteydenottoa tätä kautta ja vaimoni koki hieman hyötyneensä, mutta melko kalliiksi tuli emmekä ihan heti ainakaan ajatelleet kokeilla uudestaan.


    • näin tulevaisuudessa

      Google on nyt uudistumassa rankalla kädellä. Kaikkien markkinoitsijoiden kannattaa katsoa tämä video.

      http://www.youtube.com/watch?v=tH0JQKNHdCQ

      Selvää on että Google suosii yrityksiä joilla on Google sivu.

    • Google-Mainonta 2.0

      Kun haluat viedä AdWords-mainonnan hieman pidemälle ja pysyä täysin kärryillä siitä mitä rahoillanne Googlessa touhutaan, kannattaa vilaista:
      http://google-mainonta.fi/

      Täysin läpinäkyvää ja kustannustehokasta Googlen ohjesääntöjen mukaista AdWords-mainontaa ammattilaisten ylläpitämänä.

    • atnoniam-elgooG
    • Yrittäjäparka

      Tällainen firma on sitten laitettu pystyyn http://www.dynet.fi/ .
      Taustalla sama Jukka Lehtinen, jonka jäljiltä Hakukonemediat jäi perkeleesti velkaa joka suuntaan.

      Meikäläiselläkin oli klikkejä maksettuna kohtuullisesti. Soittelin Hakukonemedioiden konkurssipesän hoitajalle, että onko rahoja mahdollisuus saada koskaan takaisin. Verottajalle oli sellainen piikki, ettei rahoja saa koskaan.

      Eli pieni varoituksen sana Dynettiä harkitseville mainostajille sekä sinne töihin meneville tai sitä harkitseville. Miettikääpä kahteen kertaan, voi jäädä mainokset/palkat saamatta.

      • Eurot valuu..

        Kiitti tiedosta. Sama juttu täällä eli saatavaa jäi Hakumedioilta.


    • Tyytyväinen

      Itse suosittelen www.dynamiitti.fi osaavat asiansa.
      Tai 358 400 339 892

    • Late3

      Dynamiitti Medialabs Oy www.dynamiitti.fi

      Täysin huijari yritys toiminut nimellä hakukone media sekä dynet.

    • YRITTÄJÄ

      Sen verran veroitan kaikkia FONECTAN toimintaa näissä markkinointi jutuissa...

      Myyjä soittaa ja lupaa kaikkee mitä pistä sut ostamaan hakusanoja, jos suostut niin lasku tulee ja kun maksat, niin kaikki on sit toisin, jos olet 20 sanaa sopinut niin ehkä 1 toimii, ja myyjän tavoitettavuus on aika surkee... kampanja saataa loppua ja kukaa ei sitä edes seuraa!

      FONECTA on liiaan suuri hoitakseen näin pienen markkinoinnin, sen takia niintä kiinnostaa rahaa ja sit jää päivittämättä paljon asioita...

      EN SUOSITTELE!

      • asiasta tietävä

        Yhdeksän vuotta verkkomainontaan enemmän ja vähemmän liittyvissä hommissa työskennelleenä voisin nyrkkisääntönä sanoa että pienen ja keskisuuren yrityksen ei kannata google -mainontaa ostaa ostaa keneltäkään, ellei siihen oikeasti panosteta todella paljon. Homma ei ole mitään rakettitiedettä, vähän asiaan perehtymällä pystyy sen tekemään oikein hyvin itsekin.

        Itseasiassa olen tässä itsekseni kehitellyt sellaista liikeideaa, että alkaisin oman leipätyöni ohella konsultoimaan em. yrityksiä siinä miten hoitaa ja tehdä mainonta ihan itse. Ja jotta vältytään turhilta vastauksilta tälle foorumille, niin ajatukseni on sellainen että teen homman pro bono, Konsultoin, jeesaan ja käyn perusasiat läpi ihan ilmaiseksi. Jos ja kun saan todistettavasti mainonnan toimimaan/tuottamaan paremmin, niin otan pienen palkkion vain tässä tapauksessa.
        Tiedän että isommat verkkokaupat tekevät joko itse tai osaavien kumppanien kanssa hakukonemainontaa osapuilleen 1000€ panostus / 100 000€ myynti -suhteella, jotkut vähän pienemmällä ja jotkut vastaavasti vähän isommalla.
        Mikäli kiinnostusta keskustella asiasta lisää, niin saa laittaa meiliä osoitteeseen mitmer1(at)gmail.com


      • AdWords-yrittäjä
        asiasta tietävä kirjoitti:

        Yhdeksän vuotta verkkomainontaan enemmän ja vähemmän liittyvissä hommissa työskennelleenä voisin nyrkkisääntönä sanoa että pienen ja keskisuuren yrityksen ei kannata google -mainontaa ostaa ostaa keneltäkään, ellei siihen oikeasti panosteta todella paljon. Homma ei ole mitään rakettitiedettä, vähän asiaan perehtymällä pystyy sen tekemään oikein hyvin itsekin.

        Itseasiassa olen tässä itsekseni kehitellyt sellaista liikeideaa, että alkaisin oman leipätyöni ohella konsultoimaan em. yrityksiä siinä miten hoitaa ja tehdä mainonta ihan itse. Ja jotta vältytään turhilta vastauksilta tälle foorumille, niin ajatukseni on sellainen että teen homman pro bono, Konsultoin, jeesaan ja käyn perusasiat läpi ihan ilmaiseksi. Jos ja kun saan todistettavasti mainonnan toimimaan/tuottamaan paremmin, niin otan pienen palkkion vain tässä tapauksessa.
        Tiedän että isommat verkkokaupat tekevät joko itse tai osaavien kumppanien kanssa hakukonemainontaa osapuilleen 1000€ panostus / 100 000€ myynti -suhteella, jotkut vähän pienemmällä ja jotkut vastaavasti vähän isommalla.
        Mikäli kiinnostusta keskustella asiasta lisää, niin saa laittaa meiliä osoitteeseen mitmer1(at)gmail.com

        Kokeiltu on. Se päätyi 9/10 tapauksessa kuukausien soitteluihin. Miten se nyt tehtiinkään, miksei tää näy, mistä se muutettiin jne. Loputon kierre, josta ei mitään valmista tullut. Yrittäjät ovat yleensä liian kiireisiä hoitamaan juttua ja sitten vielä se osaamisen puutekin vaivaa. AdWordsiin sitä paitsi tulee koko ajan lisää ominaisuuksia ja hienouksia siihen malliin, että välillä hirvittää itseäkin. Tuo em. kokeilu päätyi noin 4v. sitten erään yrittäjän kysymykseen, että mitä sä ottaisit kuussa, jos sä tekisit sen ihan kokonaan. Kaupat tuli ja sillä tiellä ollaan edelleen.


    • äkämystynyt

      Kylläpä täältä poistellaan juttuja.... taitaa olla jollain jotain salailtavaa?

    • mediadeus

      Google-mainonta kannattaa mielestäni todellakin kytkeä toimiviin, oikein optimoituihin ja sisältörikkaisiin kotisivuihin. -Vaikka maksaisit kuinka paljon, ei Google nosta huolimattomasti kyhättyjä sivuja kärkipaikoille.

    • Kyllästynyt

      On hankalaa. Yrittäessäsi maksaa mainosmaksuja sivu (näkymä) muuttuu jatkuvalla syötöllä. Kuvittelevat, että tavallinen mainostaja haluaa näprätä ja kuluttaa aikaa seikkailemalla epäjohdonmukaisilla, alati muuttuvilla sivuilla. Olen odottanut kolme (3) päivää neuvoja, miten pääsen maksamaan mainosmaksuni jatkuvasti muuttuvassa järjestelmässä. Google on langennut hybrikseen, enää ei tavallisen mainostajan raha kelpaa. Joku tässä mättää, mielestäni homma on syvältä. Systeemihän perustuu asiakkaan tietojen (mm. markkinointi) myymiseen yrityksille ja ties mihin muuhun tarkoitukseen. Oikein syvältä on!

    • Kyllästynyt

      Näitä Googlelta saamiani ohjeita yritin noudattaa (alla):

      Suorita maksu ohjeiden mukaisesti, jotta mainokset näkyvät edelleen:
      1. Kirjaudu AdWords-tiliisi osoitteessa https....jne...
      2. Klikkaa Laskutus-välilehteä.
      3. Klikkaa Maksupalvelu-painiketta.
      4. Suorita maksu ohjeiden mukaisesti.

      Vaikuttaa helpolta; sujuu kuin tanssi...mutta kohdassa 2 homma tystää tyystin. Laskutus välilehteä ei löydy, vaan minun täytyisi ymmärtää klikata oikeassa yläkulmassa olevaa "hammasratasta". Kanon! Absolut! Mikähän arvoitusleikki on edessä seuraavaksi? Tuskin sivut pysyvät samanlaisina yhtä tilinväliä. Ankeaa ja tankeaa on! Omaankin bisnettiin haluaisi paneutua tämän jatkuvan pähkäilyn sijaan. Hulluinta on, että joku insinööri nostaa vielä palkkaa noista kömmähdyksistä ;)

    • sr2

      Ennen AdWords-mainoskampanjan aloittamista on tärkeää, että Googlen SEO-pisteet olisi kunnossa. SEO-analyysi näyttää miten hyvin nettisivu on optimoitu valitsemallasi hakusanalla. Kun korjaat puutteet, niin saavutat parempia tuloksia AdWords-kampanjan kautta.

      Skannaa ja lataa ilmainen SEO-analyysiraportti http://www.palvelimo.fi/seo-pisteet

    • JustPierettää

      No ny on jo 2016 :D. Eli tietääkö/tunteeko kukaan ketään joka olisi edes jotain tienannu google mainoksilla? eli ei siis jotain pennosia vaan ihan oikeesti tienannu satasia? .. eli unohdetaan nyt ne mielikuvitus fantasiat et joku tienais kymmeniä tuhansia suomalaisella nettisivustolla ^^

    • kuukelionsontaa

      yritäjänä voin kertoa että GOOGLE on yksi Suomen Suuria Kusettajia lupauksineeeen.Rehellisesti sanottuna täyttä PASKAA

    • kuukelionsontaa

      ....ja se kuukelin paska haisee KAUAS

    • kuukelionsontaa

      miten voisinkaan ilmaista kuinka LIMAISTA yrityksenne mainonta onkaan......jo kansainvälisessä konfetissä kaikki nauroi mainokselle...hmmmsain aikaan naurunpyrähdyksen kun keroin et hedberg on yhtiönne ass set...

    • kuukelionsontaaa

      ..elikkä .............siis johtajatason koomikot. ....paitsi et yhdellä ei ollut osakkeita......mut saikin normi sällin tilin päivässä kun kävi puhumassa paskaa.....viisas on joka pyytää,,,,,,hölmöt maksaa......

    • kuukelionsontaa

      newer ewer elin älkään KOSKAAN ,,,,EI KOSKAAN,,,,,kannata sortua googlen lupauksiin....heh,,,,,"jos joskus haluut hukkaan....kuukleta ittes samsungin mukkaan,,,,ni kyllä löydät itsesi parempaan hu nous....fuc google

    • Neuromarkkinointi

      Neuromarketing doesn't need to be complex.

      Buy InterAxon device and use this tool

      https://sellfy.com/p/9dlp/

      to optimize effect of your ads and maximize profit.

    • Ykstoinenmies

      Kylläpäs täällä ulvotaan kuinka huonoa google mainonta on. No ystäväni yritys sai ainakin sitä kautta lisää asiakkaita, kannattaa varmaan tutustua mitä koko homma on, ennen kuin vetelee omia johtopäätöksiä, tai kuuntelee kahvipöytäkeskusteluja, http://google-mainonta.info/ tuosta löytyy aika hyvä tietopaketti.

    • googleads

      Google hyväksikäyttää julmasti kokemattomia asiakkaita. Kampanjasivusto on tahallaan tehty vaikeaselkoiseksi. Kun sitten olet kerran antanut luottokorttitietosi yhtiöön niin laskuja tulee ja tulee ja kampanjat on vaikea lopettaa. Itselle kävi vielä niin että kun olin n. 3 kk pitänyt kampanjaa voimassa niin sain heiltä sähköpostin jossa ilmoitettiin että jonkun mainosteksissä olevan teknisen virheen takia mainoksen esittäminen on lopetettu. Olin hyvillään että kampanja oli lopetettu koska se ei ollut muutenkaan tuonut minulle todellisia asiakkaita. Sitten kuukauden päästä huomasin että kuitenkin luottokortilta oli veloitettu useammassa erässä yhteensä n. 700 euroa (vaikka minulla oli asetettu kk katoksi 500 euroa). Menin kamppissivulle ja yritin kaikien keinoin pysäyttää kampanjat. Kovalla työllä löysin jostain sivuston uumenista yhteydenottolomakkeen. Täytin sen ja liitin siihen myös em. saamani harhaanjohtavan sähköpostiviestin ja pyysin varmistamaan että kaikki kampajani varmasti ovat nyt pois päältä.Sain viikon päästä ylimielisen hällä väliä vastauksen. No taas meni n. kk ja luottokorttilaskulla oli jälleen 4 erillistä veloitusta n. 700 euron edestä. Kirjoitin jälleen Googlelle ja nyt pyysin että hyvittävät summan. Taas tuli ylimielinen diipa daapa vastaus.
      EN SUOSITTELE KÄYTTÄMÄÄN GOOGLEA MAINONTAA!

      • Anonyymi

        Yhdyn samaan.. minulle kerrottiin että 300€ katto ja nyt sain 450€ laskun.. kusetusta!


    • Anonyymi

      Kajaani vastasi uhkauksella, aihetta ei haluttu ymmärtää, Kekkonen ei muista,ei voi puhua.
      Kuittinen Oulu OYKS. jooga Saarijärvi

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe